Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 03.06.05 18:38
« To: magic
To znamená, že jsem termostat měnil před půl rokem ze stejného důvodu, ale to se hřálo jen na 100 max. 110. Po výměně o.k. Pro sichr jsme ho vyndali a zkušebně ohřáli ve vodě, jestli otevře. Chodí! Kouř z výfuku o.k. Jak propumpovat hadice? Před týdnem bylo teda chladněji, ale bylo to vše o.k. Nic jsem nedoléval. Mám růžový a čistý antifreez. Taky mně říkají, že to čidlem nebude. To by to ukazovalo hovadiny furt. Tak asi propláchnout chladič nebo koupit nový. To je na h..... 8000,- v luftu a bude to tím jen možná. Ještě možná příčina: mám tam masku, která má menší otvory v grilu a má menší prostupnost vzduchu. Ale zase ji tam mám dva měsíce a nic. Zkusím to jeden den bez ní. Ten fridex byl asi na -60. Tak jsme ho dali 1:1. Hřeje se to víc s klimou. Bez ní asi o 10 stupňů míň. -
« Bez nadpisu
To čidlo teploty vody u termostatu to asi nebude. Zkoušel jsem ho odpojit před startem studeného motoru, motor jde normálně natočit, akorát běží pořád větráky které se sepnou, při odpojeném čidlu, už při zapnutí klíčku a kontrolka vstřikování nezhasne ani při běhu motoru.
Když jsem to čidlo teploty vody odpojil po smovolném vypnutí při ohřátí,
tak to nejde natočit stejně jako před tím.
Myslím, že to nebude teplotou vody, pokud je motor studenej vypne se až delší dobu po otevření termostatu cca 15min.
Řekl bych, že to je něco na motoru, nebo v motorovém prostoru, co se ohřívá dýl než voda.
Začíná mě z toho bolet kebule, takže předem dík za každou dobrou radu. -
"-- skrytý --" 03.06.05 09:31
« Bez nadpisu
Jirka 156> pokud ta sahara jede pořád, tak je fakt někde asi chyba. Nebude to asi jen policajt, protože to samé evidentně vyhodnocuje i spínač sahary v chladiči. Takže vypustit vodu a mrknout se, jeslti v ní není nějaký svinstvo. Nepoužil jsi třeba nějakej mizernej antifreeze, co žere hliník? "Termostat je měněný a po uvaření funguje" znamená co? Z vejfuku nejde nějakej kouř? Předpokládám, že propumpovat všechny hadice kvůli vzduchový bublině jsi zkoušel? Dělá to i při vypnutý klimatizaci?
Zachs>zatím není potřeba se znepojovat, při dlouhém stání v zácpách za velkého horka není těch cca 100 °C nějaký zásadní problém. Pokud by to lezlo výš, tak potom jo. -
"-- skrytý --" 03.06.05 09:10
« Re: Re: motorek klapky - Magic - - ALL -
proc do tech aut teda cpou techniku od boshe, je to o cene, rozsireni boshe nebo v cem to je? predchazejici auto jsme mel s technikou weber, marelli a neresil jsem v tomto ohledu vicemene nic. ted mam 156 2.0TS a jeste se asi trochu potrapim nez to bude chodit. mozna se nekdo setkal se stejnym problemem, pri nastartovani za studena to nedrzi otacky, na pridani plynu reaguje ubranim, jako by se to zadusilo. kdyz se chci rozjet tak jedine bez plynu, proste popojizdim a jak pridam plyn tak klesnou otacky. po cca 500 metrech se to nejak chytne a uz to jakztakz "jede". pry prekroceni 3000 otacek se to nakopne a da se s tim jet celkem normalne (mozan anit o ne a jen to nepoznam, protoze nemuzu srovnat s jinym). do tech 3000 ale ani pri zahratem motoru zdaleka netahne jak predchazejici auto (taky dvoulitr - tipo 16v). vaha vzduchu vymenena, ostatni zatim nevim. auto je na plny (vstrikovani), ale jezdim ted na benzin, na plyn to prepnu manualne jen pri delsi ceste, kdyz uz je to zahrate. -
« chladič
Jirka156:
Čaues mam podobnej problem. Nejdřív normální průběh , pak se ručička ustálí něco málo přez 80 a když nejedu a stojim v zácpě tak se vyšplhá cca na 90 - 95 a pak sepne větrák, ale jen na asi tak 5vteřin timdle zpusobm se teplota zvyšuje jen hodně pomalu "ale zvyšuje" zatim jsem se dostal těsně pod 100 ale kdybych v koloně uvízl na dýl tak nevim kam až by to lezlo .... Nejvíc mě zaráží , že se větrák spouští jen na tak malou chvilku a i tak to téměř stačí ""nevíte nikdo čim by to mohlo bejt??"" ...... Z toho důvodu bych u tebe viděl chybu buď v čerpadle vody, nebo v tom chladiči... Protože jestli ti jede větrák pořád, tak by to musel uchladit!!
Magic:
Lambdu jsem neodpojoval, klapka by tam měla bejt mechanická ? "plyn taham lankem" a debimetr nefim co je :roll: -
"-- skrytý --" 02.06.05 18:57
« Teplota vody. HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Poslední týden se mi trochu víc přehřívá 2.0T.S. Vyjedu, ohřeje se a jde při delší cestě na 110 a drží tam. Když se párkrát rozjedu tak i 130. Termostat je měněný a po uvaření funguje. Větrák spouští při asi 92. Pak teda běží furt. Hadice nejsou tvrdý, že by se tlakovaly. Neubývá ani voda ani olej. Voda v oleji není. Co myslíte? Vyměnit těsnění pod hlavou, nebo je pravděpodobnější chladič k.o.? Nechci dělat pokus omyl a vyměnit půl motoru. Jinak do té doby o.k. maximálně 95. Co čidlo teploty? Změřit mu odpor? Nemáte zkušenost s čističema do chladičů. Nechci ucpat motor. Dost to hoří. Za měsíc jedu na dovolenou. Díky. -
"-- skrytý --" 02.06.05 11:20
« Re: motorek klapky - Magic - - ALL -
Zachs: Mně to teda připadá spíš jako ta vzduchová váha, ale pokud jsi ji zkoušel...co lambda, zkoušel jsi ji úplně odpojit? Ale ta by měla hlásit špatný napětí...co diagnostika neukáže je ten debimetr a klapka, takže máš-li možnost vyzkoušet celý těleso klapky nový (možná by na to mohl nějakej větší zn. servis slyšet) a pak uvidíš. Vyhodit 8.000 jen tak "na pokus" se mi zdá dost.
GTV6: na Alfu 159 a spol. už seru z vejšky, s elektronikou BOSCH mi to už nesmí přes práh. Dyť je to čím dál tím horší a to se po tý elektronice skoro nic nechce!!! Ještě tak Jetronic jakž takž fungoval, ale přečti si tuhle diskusi...můžem jí klidně přejmenovat na "CO NÁM TO BOSCH ZASE DOKURVIL?" Mám teď poslední 155 s elektronikou Marelli a přestože (na rozdíl od TS) se tam ta elektronika rozhodně nefláká, je naprosto precizní a spolehlivá. A to je už bůhvíkolikátý auto s Weberem a každý starý jak černý uhlí. Jedinou závadu jsem zažil s lambdou (Bosch) a ventilem overboostu (Pierburg). A to jsme na některých Integralách se stejným IAW lezli do ŘJ jako na záchod, s hnátama od oleje, často ŘJ visela jen na drátech a rozhodně to nikdo nikdy nešetřil. A že to turbo umí sálat kolem 800 °C, takže ty čidla musí snášet daleko větší zátěž...kam se hrabe ubohej TwinSpark! Ať BOSCH už konečně chcípne! Moje příští auto bude nejspíš Japonec, ti alespoň používají EFI. -
"-- skrytý --" 02.06.05 09:53
« Re: samovolné vypínání ohřátého motoru
To samy se mi stalo u sluzebniho Meganu a bylo to cidlo teploty motoru. kecalo totiz a tak dalo ridici jednotce informaci, ze chci ublizit motoru prehratim a sproste to chciplo. Po vychladnuti to slo nastartovat a za chvili zase ahoj... Byla to tehda sqela cesta... >:-[] -
« samovolné vypínání ohřátého motoru
Hledám někoho, kdo by mi byl schopen poradit s AR156 2,4JTD.
Po ohřátí motoru na normální teplotu dojde k samovolnému zhasnutí.
Závada se projeví při každém ohřátí i když vozidlo stojí a běží na volnoběh. Následujících 10-30 min (podle rychlosti částečného ochlazení motoru, zvadnutá kapota, sejmutý kryt motoru) nejde motor natočit.
Po částečném vychladnutí jde motor normálně nastartovat a běží až do prohřátí, podle toho jak moc byl vychladlý cca 5-15min.
Takže uznejte, že za daného stavu se nedá mluvit o sporťáku na dlouhé tratě!! :?
Předem dím za dobrou radu od zkušenějšího vyznavače tohoto krásného
autíčka. 8) -
« motorek klapky - Magic - - ALL -
Nazdárek, četl jsem jak jste psali, jak se projevuje špatná funkce motorku na škrtící klapce... Šlápnu na plyn .... bléééé..... a pak se to začne spamatovávat... tak to je přesně můj příběh... Je vyčištění klapky nějak složitej úkon ?? mam pocit, že by to mohlo spůsobovat problémy který mám.... Prostě myslim, že bude problém nide po cestě vzduchu od filtru do motoru --> i ve vyších otáčkách mam pocit , že když na to rychleji šlápnu tak nejdřív přibrzdim "jak se to dusí" a pak se teprve začne belhat nahoru .... :o(
PS: když jsem zkoušel dávat jinou váhu vzduchu tak se to chová skoro stejně = "možná trošku menší díra ve 4k otáček jinak celkem to samý" na diagnostice nenašli nic .... už sem bezradnej.... žil sem v domění, že když je to 2.0 16v se 150 koněma , tak když na volnoběh šlápnu na plyn tak to za nim prostě pude :o))) Když sem se rozjížděl s 2.0 8V tak sem se skoro ani nerozjel jakej byl rozdíl v citlivosti na plyn "heh když sem zased z5 k sobě , tak sem si pak připadal jako že sedim v tátově těžkopádnym 1,9 D :-( "
Předem díky za případný rady a doporučení :o) -
gtv6 01.06.05 08:09
« Autosalon
Tak včera jsem se byl podívat na montáž stánku AR na Autosalonu v Brně, viděl jsem 159 a Breru, úplně jsem byl odvařenej - nádhera :shock: . Vystavená 159, nemůžu si pomoct, je fantastická bude v 2.4 Mjet a 3.2 benzín, je to pastva pro oči, včetně vystavené závodní 147 z MM ČR.
Harouš> záleží na tom, jeslti pojede na oficiální přihlášení nebo na přestavbu. To je podstatnej rozdíl.
Pokud chceš přihlášení: cena auta + 150-300 Euro odhláška (podle firmy, která to dělá; na odhlášce je potvzení o zaplacení Eur 32, zbytek je provize) s veškerýma náležitostma na straně I + 180 Euro za pojistku + 70 Euro za převozní značky. Pozor, může to trvat i několik týdnů! Značky platí 15 dní, do tý doby musíš auto přihlásit, což je nemožný. Italové mají stručnej techničák a je-li na úřadě vůl (a nikoho jinýho bych tam nečekal), bude chtít od Fiatu doplnit údaje pro náš TP a to trvá 2 měsíce (když jde vše dobře) a stojí to 2500,- Kč. Nebo je možnost ukecat Itala, ať ti to nechá na I značkách. Znám člověka, co to takhle dělá, ale mně se to nikdy nepovedlo. K tomu přičti 5.000,- za STK (dovoz dělají jen pověřený vybraný STK) + další poplatky, který můžou bejt až 10.000,- Kč (většinou bejvají kolem 3-4.000,-).
Pokud jde na přestavbu: ideální je koupit nejdřív u nás doklady, pokud možno i s vrakem. Ten dopravíš na STK a necháš udělat evidenční prohlídku. Vrak přepíšeš na sebe, zatemuješ VIN a pošleš do šrotu. Na koupi auta + vyřízení přestavby máš v podstatě dobu, do kdy platí technická toho vraku. Vezmeš štítky, SPZ, malej techničák (pozor - nezapomeň nahlásit změnu barvy podle auta, který chceš dovýzt) a nově uzavřený povinný ručení a frrr do Itošky pro auto. Odhláška stejná, namontuješ štítky a český značky a jedeš dom. Nevýhoda - když někomu způsobíš škodu ty, pojišťovna to zacáluje, ale když někdo naboří tebe, tak jsi v pr ... V ČR pak vyřídíš přestavbu v rámci zákona (dojedeš před STK, sundáš SPZ, vyměníš zase zpátky štítky, projdeš STK se závadou "nesouhlasí VIN", zase přehodíš štítky a dáš SPZ, dojedeš na úřad, ten rozhodne o udělení náhradního VIN a zpátky na technickou už se značkama a štítkama vraku a nechat si vyrazit VIN; na to potom uzavřít nový povinný ručení). Verze přestavby sice takhle vypadá složitější, ale ve skutečnosti je mnohem jednodušší a nese s sebou spoustu výhod (jezdíš od chvíle odhlášení auta v I), ale je to riziko - přestupuješ zákon. Navíc nepotřebuješ vozejk. Cesta na sever I mi vychází +/- kolem 10.000 kč. je dobrý jet ve 4 lidech (abys měl 2 posádky zpátky) a jeden by měl umět dobře Italsky (anglicky hovoří jen v pondělí a to ještě blbě). Každá provincie má totiž trochu jinej systém odhlášek, takže je potřeba dopředu se domluvit; může se stát, že pojedeš kouknout na auto + zaplatit zálohu a po odhlášení tam pojedeš pro auto znova.
Už ti došla trpělivost? Tak by ti mohly zbejt alespoň doklady, ne?
Zkus tuhle - dobrej tip (jen někdo zaměnil koně za kW - inu, jak typické pro Italy...): [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :D