Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 11.07.05 09:17
« Bez nadpisu
Tajný to rozhodně není, pochází to ještě z dob, kdy jsem pro ně dělal, takže to mám v počítači. Proto ti nemůžu poslat žádný link, protože netuším, jestli to je někde na internetu. Je to popis grafu, takže odlišnosti mohou být i jen v nepřesnosti. 147 tehdy ještě neexistovala, takže ta data nemám, ale jak vidíš, je to prakticky stejný (ty odlišnosti jsou spíš daný konkrétním kusem). Zkus se podívat třeba na stránky supersprintu (www.supersprint.it) jestli tam není nějakej graf, občas je tam mívají (aby byl zřetelný rozdíl s originál a jejich výfuky). Zvláštní je, že pokud vím, u 145/146 a 147 se nevyskytují zdaleka v takový míře problémy s lágrama na klice jako na 156. Proč, to nechápu... -
"-- skrytý --" 10.07.05 23:37
« Bez nadpisu
Jde o to, jaký 2.0 TS máš na mysli. Protože sem nejde vložit graf, hodím ti sem čísla (nejprve výkonu a potom toč. momentu).
AR 75:
Výkon: 2000/44 - 2500/62 - 3000/81 - 3500/96 - 4000/112 - 4500/125 - 5000/138 - 5500/148 - 6000/149 - 6500/141
Moment: 2000/146 - 2500/171 - 3000/187 - 3500/189 - 4000/190 - 4500/191 - 5000/191 - 5500/188 - 6000/175 - 6500/149
AR 155:
Výkon: 2000/41 - 2500/59 - 3000/76 - 3500/91 - 4000/106 - 4500/121 - 5000/133 - 5500/141 - 6000/143 - 6500/133
Moment: 2000/145 - 2500/168 - 3000/179 - 3500/184 - 4000/187 - 4500/188 - 5000/187 - 5500/180 - 6000/167 - 6500/144
AR 164:
Výkon: 2000/42 - 2500/61 - 3000/76 - 3500/92 - 4000/106 - 4500/118 - 5000/131 - 5500/140 - 6000/142 - 6500/132
Moment: 2000/146 - 2500/168 - 3000/177 - 3500/185 - 4000/186 - 4500/186 - 5000/187 - 5500/180 - 6000/165 - 6500/141
Pro motory 2.0 TS 16v platí toto:
AR 146:
Výkon: 2000/45 - 2500/60 - 3000/75 - 3500/90 - 4000/106 - 4500/121 - 5000/132 - 5500/142 - 6000/151 - 6500/149 - 7000/142
Moment: 2000/158 - 2500/168 - 3000/176 - 3500/181 - 4000/186 - 4500/189 - 5000/185 - 5500/183 - 6000/175 - 6500/165 - 7000/141
AR 155:
Výkon: 2000/45 - 2500/61 - 3000/76 - 3500/92 - 4000/108 - 4500/122 - 5000/134 - 5500/143 - 6000/152 - - 6500/149 - 7000/142
Moment: 2000/159 - 2500/168 - 3000/177 - 3500/182 - 4000/187 - 4500/189 - 5000/186 - 5500/182 - 6000/175 - 6500/161 - 7000/143
AR 156:
Výkon: 2000/45 - 2500/61 - 3000/78 - 3500/93 - 4000/107 - 4500/120 - 5000/131 - 5500/140 - 6000/151 - 6500/155 - 7000/149
Moment: 2000/158 - 2500/171 - 3000/183 - 3500/187 - 4000/188 - 4500/186 - 5000/182 - 5500/181 - 6000/176 - 6500/167 - 7000/151 -
"-- skrytý --" 07.07.05 14:05
« Re: Alfa Romeo 149
Jo, a 159 má mít 3 roky garanci + další 3 roky mobility service gratis. Takže 6 let budeš jen lejt benzin a když něco, tak buzerovat. To se Bosch asi posere ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jen mě docela mrzí, že tím pádem 6 let stará Alfa bude cenově nedostupná, neboť bude stále ještě v záruce ...
[odkaz] -
"-- skrytý --" 04.07.05 22:39
« Re: OMP
tomaz: to vubec nechapu: "to uz je cenove jako ty z GTA tak zatim asi jen oblozeni, kotouce jeste neco nabrzdi. tak nevim jestli to resit necim takovym jako omp. to jde nejak objednat na tom webu nebo jak?"
Dyť ti říkám, že komplet 4 kotouče + 8 destiček stojí do 15.000 Kč vč. DPH!
To je cena nižší, než originál díl v autorizovaným servisu a přitom se jedná o závodní brzdové díly, které se normálně používají i na eNkových autech!!!!!! Samozřejmě se dají objednat jenom destičky, ale pochopitelně brzdné vlastnosti ani životnosti uváděné na webu nelze potom zaručit. Destičky stojí asi 2000,- přední a asi 1200,- zadní (street).
Kde objednat ti v případě vážného zájmu sdělím, ale upozorňuju předem, že při objednávce se skládá 100 % ceny. Nikdo to nedělá pro zisk (není na tom nic), ale proto, že jsme "pacienti" a chceme podporovat pořádný auta.
Dají se objednat i kity od Bremba (dva základní druhy: vrtané nebo drážkované, vyrábí pouze na předek), ale ty jsou výrazně dražší. -
"-- skrytý --" 04.07.05 09:59
« Re: chiptuning
Záleží na tom, co je to za auto. U novějších se dá jen přehrát ECU v interní flash paměti v ŘJ a nic se nevyměňuje. U starších ŘJ se mění kompletní eeprom s daty. Na vypálení tý eeprom je potřeba vypalovačka s programátorem. Funkční data se pro většinu aut shánějí velmi těžko, rep. často se pod eeprom s ECU u dobrých firem dává antikopírovací hardwarový šváb, který má zamezit duplikaci čipu. Takže i po přepálení čipu bez tohoto rozhraní auto nenastartuje.
Data pro ECU se dají v pohodě sehnat prakticky výhradně pro turbomotory 16v vybavené elektronikou Marelli P8 (u AR je to jen 155 Q4 nebo 155 GTA, u Lancie pak Delta Integrale, Integrale 16v, Evoluzione nebo Nuova Delta HF, u Fiatu Coupé 16v turbo). Pro ně je dat spousta, dají se sehnat za pár šupů různě po diskusních fóech zaměřených na tato auta, občas dokonce i zadarmo.
U starších naftových motorů nebo velmi strých benzinových se často musí použít kompletní externí box - jakási přídavná ŘJ. Její negativní vlivy na motor jsou sporné, protože funguje na principu zkreslování relevantních dat pro původní ŘJ. -
"-- skrytý --" 01.07.05 18:42
« chiptuning
nekdy si pamatuju ze jste tu resili prechipovani, je nejaka moznost resit to jinak nez pres firmu zabivajici se chiptuningem? treba ze bych sehnal data a nechal si to nekde napalit? jsou to nejake standardni chipy? k staremu autu jsem mel dve ridici jednotky, jedna chip a druha standard. jde treba resit chip s nejakym switchem? -
"-- skrytý --" 01.07.05 15:57
« Bez nadpisu
A - proboha - na kolik bys to chtěl ještě zvyšovat? 83 koní z litru ti u nafťáku přijde málo?????
Jinak 159 má být v I v prodeji od července a ve většině Evropských zemí od srpna 2005 ve verzích 1.9 JTS/160k, 2.2 JTS/180 k (stovka za 8 s, max. 225 km/h) a 1.9 JTD/150 k. Provedení 3.2 V6 JTS/260 k (stovka za 6,3 s, max. 250 km/h) a 2.4 JTD/200 k (stovka za 7,8 s, max. 230 km/h) má být k dospozici v průběhu prosince. Zatímco u verze 3.2 V6 nebude jiná možnost než provedení Q4, u 2.4 JTD by měl být pohon všech kol volitelný. Výrobce ale neudává (resp. není mi známo), zda 2.4 JTD Q4 bude k dispozici už v tom prosinci, ale předpokládám, že v lednu 2006 by již na Evropských trzích měla být k dostání i 2.4 JTD Q4. Jedná se o prvedení s mechanickými převodovkami, automaty by měly být v prodeji až v roce 2006. U nás to asi bude horší, protože předpokládám, že aut bude celkově nedostatek a poptávka bude převyšovat nabídku (vzhledem k předběžně zveřejněným cenám), takže v Česku bych čekal nejméně 2-3 měsíční zpoždění.
K AR 159 se nemůžu vyjádřit, nikdy jsem s ní nejel, ale podle zveřejněných technických parametrů by se mělo jednat o více než zajímavé auto. Motory JTS by měly zajišťovat poměrně vysoké výkony, nezvykle velký toč. moment hlavně v nižším a středním pásmu otáček a to vše při enormě nízké spotřebě paliva ve srovnání s konkurencí.
Samozřejmě uvidíme, co se z toho vyvrbí, hlavně jak Bosch zvládne kvalitu svých komponentů. Ono není všechno zlato, co blyští ... Já osobně jsem teď zvědav na 149, která je mi rozměrově bližší (159 není žádný drobek a velikostně spíš odpovídá 166 než 156). Pokud by se do 149 dávaly také motory JTS 1.9 a 2.2, bylo by to velmi zajímavé (současný 2.0 TS u 147 mi přijde poněkud slabý), pokud se v ní opravdu objeví verze 2.7 V6 JTS/220 k s pohonem všech kol, byla by to senzace.
Předem díky za informace