Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  07:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS

    matuS: Jde dobře rozstřelit o víko kanálu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.10.05  23:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS

    ja by som sa chcel podelit o svoje pocity ked som zbadal cenovku na 166 3.2 - 2.4mil Sk!!!!
    co je na tom aute take dobre, ze je take drahe preboha?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  21:53

    « Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS

    Abych se podelil o svoje amatersky zazitky s motory 1,8TS a 2,0TS: Subjektivne jela 146 1,8TS GT mnohem rychleji (vcetne nastupu) nez 159 2,0 TS. V soucasne dobe prohanim Spider 2,0TS a vzhledem k hmnotnosti to jede velmi dobre. Ale souhlasim, ze 2,0TS je do cca 3k otacek pomerne liny...(Proti sluzebnimu P407SW 2,0HDI je to mazec, a vzdycky se musim alespon o vikendu pokochat...:))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.05  21:27

    « Re: Re: Re: AR 156 1.8TS

    to Zachs: Ahoj, nemyslím že by mi alfice nějak špatně táhla od spodu. Řek bych, že "zátah" je rovnoměrný. Ale zase na druhou stranu je fakt, že já to moc nehoním, nechám to spíše plynule rozjet, bez nijakýho drastickýho sešlápnutí na plno. A taky jsem četl, že to pravý ořechový příjde až po překročení 4 tisíc otáček, je to tak. Kamaráde, to je jiná pařba, při předjíždění jsem musel párkrát motůrek vytočit a ten zátah tam byl opravdu znatelnej, fakt Tě to stlačí do sedaček. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  14:37

    « Bez nadpisu

    Tak se nemůžu nepodělit o pocity z nový 159. Jak se mi to auto "papírově" a hlavně "fotograficky" vůbec nelíbilo, realita byla přesně opačná. Jednak je to auto mnohem menší, než vypadá, má děsně dlouhej rozvor proti dýlce a hlavně je teda hodně široký. Tím ale došlo ke zvětšení přesně tam, kde byla 156 v pr...tzn. hlavně vzadu hlava a vepředu ramena a kolena. sice tam je ještě víc plastů než u 156, což mě osobně teda nesedí, proti 156 je tam přínos přesně v místech, kde byl potřeba. Řekl bych, že si ze 156 nese to pozitivní a negativní bylo změněno. I když podle parametrů je to auto těžký jako kráva, není to na něm moc znát. Odpružení neměkký, netvrdý, kupodivu s motorem 2.4 JTDm ani na dírách žádný problémy s přetíženým předkem. Co mě dostalo byly brzdy - jsou tam Bremba jak ze soutěžního áčka z 90. let, Zkrátka M3 se může jít s brzdama zahrabat ve srovnání s tímhle ropákem... Řízení opět super, strmý, přesný, řekl bych, že míň náchylný na nerovnosti proti 156. Protože jsem s tím ujel malinkej kousek, jízdní vlastnosti nemůžu hodnotit, ale během tý chvilky se zdálo, že to zatáčí i přes dlouhý rozvor dost ochotně a za tu chvilku na mokru bez nějakých snah k bočnímu kmitání či houpání. Limit toho auta je ale někde úplně jinde a nebyla možnost ho zjistit. Motor jede jak starší benzin, do 1500 nic moc, pak táhne až za 5.000/min, přičemž sílu nabírá nejvíc nad 3500/min. Turboefekt je celkem znát, ale ten zátah ve vyšších otáčkách mě dost překvapil (i když to dělala už i 1.9 JTD). Na 200 koní bych ale čekal rychlejší akceleraci, což je ale daný hlavně dlouhou špajzkou (osobně bych jí zkrátil). Počítač tvrdil, že průměrně to auto jezdí za 8,7 l, což by bylo dost slušný při zvážení toho, jak to jede a že asi každej tomu naložil, co to sneslo. Už jsem docela zvědavej na tu 3.0 Q4. .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  09:27

    « Re: AR 156 1.8TS

    U 1.8 TS se bohužel občas projevují závady na hlavě a rozvodech, pominu-li všudypřítomnou elektroniku Bosch a její dokonalou poruchovost, ale ta je skoro ve všech současných autech, takže to si nevybereš. To samý platí o tom zavěšení - hliník a sůl s dírama nejdou dohromady, ale Passat je nato mmnohem hůř. Pokud srovnám 1.8 TS a 2.0 TS, 1.8 je slabší do 4.000/min, má trochu jinak odstupňovanou špajzku, takže je paradoxně na maximálku rychlejší než 2.0 (k čemu to je nevím) a hlavně je nepatrně žíznivější než 2.0 TS o cca 0,5 l/100 km (shoduji se na tom s více lidmi). Občas se vyskytuje i závada na klice, podobně jako na 2.0 TS - sice v menším měřítku, ale přesto tam to riziko je. Obecně považuju nákup AR 156 s motorem TS 16v za trochu loterijní počin, proto doporučuju buď nákup auta ze servisu, kde ho znají a vědí, jestli z toho vypouštějí 2 l oleje, nebo nákup z I se zárukou. Na druhý straně si ale myslím, že pokud člověku nevadí přeci jen nižší užitná hodnota toho auta, tuhost karoserie, řízení, zavěšení, jízdní vlastnosti a další faktory související s jízdou jsou v dané kategorii a hlavně za ty peníze naprosto fantastické. Pokud prolistuješ níž, je tam toho napsáno moc, i doporučené modely (2.0 JTS, 2.5 V6 a 2.4 JTD). klub najdeš na www.alfa-romeo.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.05  23:11

    « Re: Re: AR 156 1.8TS

    Nazdárek, nezdá se ti ten 2.0 16V hoodně línej od spoda ??? Mam taky 2.0 16V a příjde mi hrozně línej ..... začíná se hejbat až kolem 2,5 - 3ť.ot. Já si myslim, že tam mám někde nějakou chybu, ale spousta lidí řiká že 16V sou v nižších otáčkách opravdu mrtvoly... Jakej máš pocit ty? Zdá se ti akcelerace rovnoměrná , nebo tě to při dosažení cca 2,5 ť ot. posadí taky o dost víc do sedačky ? >:D Joo a taky jsem někde četl o hezkym zátahu za 4ť.ot. mě pak výkon spíš stagnuje.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.05  20:32

    « Re: AR 156 1.8TS

    Na jednom diskuzním fóru (bohužel už teď nevím na kterým :*) ), psal jeden týpek, údajně mechanik z Alfa servisu, že doporučuje jen a pouze Alfu 156 1.8 TS a to ještě bez klimi. Podle jeho slov tyto vozy mají nejmíň poruchový motor a v jízdních vlastnostech jsou prý na úrovni Alfi 156 2.0 TS. Já sám mám Alfu 156 2.0i 16V TS a jsem s ní na výsost spokojenej, neměnil bych ani za nic i když občas má svoje vrtochy, mrška, viz. horní ramena, termostat atd. Ale to jsou jen samé prkotiny ve srovnání s tím, co za to na oplátku dostaneš od ní. Kdo nevyzkoušel Alfu, ten ještě pořádně nejezdil. >:D >:D >:D CUORE SPORTIVO.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.05  16:40

    « Re: AR 156 1.8TS

    Mel jsem 1,8TS v AR 146 a bylo to velmi prijemne svezeni. Do 156 bych doporucil minimalne 2,0TS...
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.05  23:50

    « AR 156 1.8TS

    Tak co si myslite o tejto kraske? To ze je sexi, to pisat nemusite, iba ak sa vam chce, ale viac ma zaujma na co si dat bacha pri kupe ojazdenej alfini? ako som sa snazil co najviac najst o aute, ale nejako sa mi to endari, neviem preco. ani ziaden riadny alfa romeo club som nevidel... asi viete viac. ale s5 ku auticku, teda co mam cakat co sa pokazi a ak kolko to stoji, ci vobec kupovat s motorom 1.8 a tak... Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  00:21

    « Re: Re: AR 156 2.4JTD

    Tak já nejsem znalec, prot to nevím a tak se podívám (jestli na to zase nezapomenu). :*)
    Jinak ta přední náprava na tom není nějak příšerně nebo že je to nějaký Alfácký specifikum. Dá se říct, že prakticky všechny auta s tlakovýma odlitkama z hliníkových slitin jsou na tom velmi podobně (krom Passata, ten je na tom hůř). Příčinou je taky hodně sůl. Ale je fakt, že u TS vydrží ta ramena dýl a že 2.4 JTD si umí na zpomalovacích hrbech odřít čumák.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  11:43

    « Re: AR 156 2.4JTD

    Daň za dobré jízdní vlastnosti je přední náprava z více kusů. Těžký litinový pětiválec jí rozhodně nedělá dobře, ale ve většině případů to spraví výměna horních ramen (2 x 1.800 origo). Spotřebu mám u SW 7-9 podle toho, jak prasim. Jezdím na 205/55/16. Zvuk pětiválce je ale nádherný :-) Doporučuju před koupí navštívit servis, který umí Fiat/Alfa a nechat to proklepnout a také nechat přečíst z řídící jednotky závady a stav km. Zatím jsem při svém pátrání u přetáčečů nenarazil na nikoho, kdo by to dokázal v jednotce změnit.
    Otázka na magica a otatní znalce. Není u modelů 103 kW delší převodovka než u 100 kW?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.05  13:38

    « AR 156 2.4JTD

    A jaký máte názor na tuhle variantu, kolem roku 99 a cenou 170-200.000Kč. Zejména jak snáší takto těžký motor přední náprava a jak to vypadá celkově s tímto motorem (spotřeba, atd.) V případě koupě doporučujete pouze importéra nebo i kvalitní bazary? A jak to vypadá pokud byla auta dovezena z D, CH, I nebo FR.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.05  00:57

    « Bez nadpisu

    Nabízejí, protože auto nad 6 let stáří je pro ně šrot a pokud prokážeš jeho ekologickou likvidaci, dostaneš slevu na nový.
    Dovézt se dá skoro všechno, z EU úplně všechno. Horší je to s přihlášením. Tady platí dvě omezení a jedna teorie:
    1. auto musí splňovat emisní normu Euro2, přičemž to musí být prokázáno a/ dokladem od výrobce b/ dokladem od importéra (2.000 Kč) nebo c/ testem z výzkumáku (17.600 Kč)
    2. od data první registrace vozu nesmí uplynout víc než 8 let.
    Všimni si, že datum výroby nikoho nezajímá, zákon uvádí pouze pouze a výslovně datum první registrace. Teorie: pokud je auto homologovánop podle ES, neplatí bod 1. ani bod 2. Na to ale u Alfy Romeo do roku 99 zapoměň. Třetí možností je potom přestavba na stávající doklady (ta má výhodu v tom, že jezdíš ihned a stáří vzal čert).
    Při dovozu z Německa je všechno snadný, dostaneš techničák jako "kein BRD wohnist", převozky a vystavení českýho techničáku je u nás během hodiny. Proč ale vozit auto z Německa, že jo? U dovozu z I je trochu zádrhel v tom, že jako Švýcaři a Francouzi mají v I v techničáku výrobce, typ, model, číslo homologace, VIN, datum registrace, výkona majitele. Nic víc, tzn. pro vystavení českýho ti chybí hmotnosti, zatížení náprav, údaje o motoru, hlučnosti, spotřeba, atd. To se musí dožádat u importéra (2.000 Kč + 2 měsíce) a nebo ti to napíšou na STK (kde dělají dovozy) v případě, že se jedná o vůz v databázi = v ČR prodávaný(145/146 od TS 16v by tam měly být, ale třeba 155 Q4 u nás neexistuje). Navíc v I dostaneš jen kopii techničáku a originál odhlášky. Na té odhlášce není ale uveden rok registrace vozu, zato se tam dozvíš všechno o Italském majiteli. Tudíž někteří lidé jednoduše na kopii Italského techničáku pozmění rok první registrace...
    Problém je teochu s převozníma značkama, v Lombardii to není problém, v Janově to byl problém neřešitelný. Připrav se ale na to, že odhlášení tam nedělají osoby jednotlivě, ale pouze pověřené firmy. To jednak znamená, že na počkání to není a hlavně - správní poplatek sice činí 32 Euro, ale poplatek za zajištění může být třeba 300 Euro... daň za socialismus. Ideální je buď ukecat Itala, ať tam nechá svý značky, nebo jednodušší je ho ukecat, ať ti to doveze do ČR sám a značky si odveze s tím, že mu zaplatíš cestu zpátky. Oni k nám překvapivě rádi jezdí za holkama. >:D
    Potom stačí zajet na ME a STK (dovozy dělají jen pověřený stanice s kamrovým systémem a jsou podstatně tvrdší; pozor - budou chtít i druh a číslo motoru kvůli výměnám), vyplnit žádost o vydání TP, pojistit, vyzvednout TP a značky a je to. Vypadá to složitě, ale není to tak zlý. Chce to obrnit se trpělivostí hlavně na Italský straně, Ital a papír to nejde dohromady a člověk je pěkně nasranej, když pořád slyší "domattina" (něco jako české výhledově; doslova to znamená sice zítra ráno, ale v přeneseném slova smyslu je to něco jako někdy/jednou). Taky jsem zuřil, ale vyplatí se to potlačit, protože oni to nechápou a berou to jako projev osobního nepřátelství. Takže zachovat klid, mě se to rozhodně bohatě vyplatilo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.05  10:36

    « dovoz

    Magicu ty máš zkuenosti, jak je to s dovozem aut do čr? myslím nějaké omezení co se týče stáří atd.?vubec se v tom nevyznám.. Chtěl bych si z it dovézt stopětačtyřicítku, páč jak jsem koukal osobně i na netu, tak mi to přišlo, že tam nabízej krasný zachovalý auta za fantastický ceny...tak dyžta dík za odpověď..
    cao... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.05  21:55

    « Bez nadpisu

    mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.05  20:22

    « 159

    Ceník 159 je venku... Nevím jestli jste se už dívali, ale nevypadá to zas až tak špatně...:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.05  19:06

    « Re: zdravim

    Dyť si to můžeš v pohodě dovýzt sám, kde je problém? Vezmi s sebou někoho, kdo ví jak to auto má vypadat a jezdit a najdi si na netu pár kaufů, vezmi si tejden volno a vyraž s někým do Itálie. Tohle auto není problém přihlásit a ten čas, co s tím strávíš musíš stejně někomu tak jako tak zaplatit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.05  21:04

    « zdravim

    dííííík za odpoved,
    nasel jsem jednu 147 na tipcarsu za 185,- a nepripadala mit nejak spatna.
    takze proste nevim jak to stema cenama je.
    proste tydle auta si musej najit pana a ne ze jde nekdo kolem bazace a rika si hele todle jeto co chci.
    jeste kte s tim motorem:
    myslel jsem spis jestli nevis o nejake firme, nebo cloveku co to dovazi.
    pred casem jsem narazil na netu na jednu firmo nekde v zapadnich cechach co to dela se zarukou a samozrejme jsem nekam zasil www, a tet to zaboha nemuzu najit.
    p.s.: ja myslel, ze se nedockam az se tady obevis
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.05  17:56

    « Re: zdravim

    marpri: nevím jestli se to vyplatí. Klika 40, sada kroužků a pístů 12, olejová pumpa 6, ložiska, spojovací materiál a těsnění atd tak 20, celkem máš v materiálu cca 80.000 Kč. Chtělo by to ale ten motor vyhodit, nechat přebrousit a přehonovat (možná ne, oni to mají hodně tvrdý, ale jestli to každej zkoušel....), takže k tomu přihoď ještě nějaký to cestování, někde to musí stát (pokud možno pod střechou) a za práci vůbec nevím, kolik kdo počítá. Předpokládám, že palice a ojnice ti zůstanou a spojka nebude nijak zhuntovaná. Prostě tak zhruba kilo ti do toho zahučí a to jsi koupil auto, který jsi nemohl vyzkoušet a nemohl jsi se v něm pořádně projet, takže možná po tý generálce motoru zjistíš, že mu toho je mnohem víc...
    Dobrá 147 se pohybuje kolem 8.000 Euro (cca 270.000 Kč s přihlášením a dopravou), takže by tohle muselo bejt tak za 130.000, aby se to mohlo vyplatit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…