Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
matuS 05.10.05 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
:D Harous, jo, otcove :)
ona to nebola az taka tragedia, je jasne ze na tom dost prerobil (tusim dostal 960tis z povodnej ceny 1.45mil, auto malo asi 18 mesiacov) ale na druhu stranu toto auto bolo fakt nepodarok (a to nielen kvalitou, ale aj konstrukcne - konkretne vyladenie prevodovky s motorom), kazdu chvilu sme boli v servise, story s mraziarenskym kamionom si tiez urcite pamatas...navyse otec s nim mal fakt smolu, behom toho casu mal 3 nezavinene nehody. -
matuS 04.10.05 23:48
« Re: Re: Re: Napravy
Harous, fotky su z 23.2.2001
Redbaron, hodil som to na web, nech sa aj ini pozru.
Bohuzial nieje fotka celeho auta, totiz zvrchu to vyzeralo ako normalne neposkodene auto.
Po obhliadke zospodu to islo pekne v poradi: chladic, chladic klimy, klima, prevodovka, skrivena kasna atd atd...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - na tychto troch je vidiet ako sa skrivila kasna
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - otlacka motora v kapote :) -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:48
« Napravy
Magic > Diky moc, jestli neco vyhrabes, tak mi to prosim posli mailem. Neco malo sem nasel a fakt je to zajimavy. Ale moc toho nemam. Nejak se mi v posledni dobe zacala moc libit 156 kombajn... Nejak bych se ji asi nebranil... Ale stejne musim jeste nejakou dobu pockat.
Matus > Uz tolik? To to leti sakra. Pamatuju ze si nekam daval i fotky, na blbej kanal to bylo dost smutny... -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
Není problém, něco ti pošlu, Automobilismo čas od času dělá nějaký poučný článek s rozkresama a vysvětlením funkcí. Na 166 je poměrně specifická zadní náprava, 156 používá(la) nápravu z roku 1979 (Lancia Delta). Měly ji potom skoro všechny soutěžní auta a i v sériových se používá (Mazda, Ford, Toyota a další). Měla ji krom Delty I taky Thema, Croma, AR 164...Přední je principiálně původem Honda, ale je dost upravená. U 159 je to zase jinak, přední je sice principiálně shodná, ale úplně jinak udělaná a zadní je něco mezi 166 a GTV. -
"-- skrytý --" 04.10.05 12:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
MatuS > Tak na ten kanal si taky pamatuju, par let uz to asi bude, ne? :-)
Magic > Pouzivas spatny vypocet. Alfa neni na kazdym aute pul mega v minusu, ale BMW cpe z kazdyho auta pul mega do PR oddeleni... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panove nemate nekdo obrazek nebo odkaz na rentgenovy pruhled AR156 nebo AR166, pripadne detaily konstrukce obou naprav? -
"-- skrytý --" 04.10.05 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
matuS: Začni karoserií, má o cca 25 % větší tuhost skeletu v krutu než pětkový bawor, což stojí peníze (počet operací v lisovně, svařovně, delší výrobní takt). Potom vezmi šrouby - všechny mají stoupání 1,25 a všechny jsou povrchově upravený (na rzdíl od toho BMW). Pak vezmi řízení - je stmější, tudíž musí být podtstaně líp vyladěný proti kmitání a tudíž musí být přesnější výroba i lepší pumpa (obojí dělá ZF). Potom si vezmi zavěšení - nejsou tam jen spodní ramena, jako u toho BMW, ale i horní, oboje hliníkovej výkovek (stejný dodavatel), je tam delší těhlice a progresivnější, tedy dražší tlumiče (obojí Sachs). Vzadu je o dost komplikovnější závěs, který podélným deformavatelným ramenem vymezuje geometrii těhlice, uložený na dvou šikmých a jednom příčném rameni a není tam jen obyč. tlumič, ale celá vzpěra, kolem který se to točí (tzn. asi 2-3x dražší). Dál jsou tam vpředu čtyřpístkový třmeny Brembo proti plovoucím jednopístkům u toho Bawora. Zbytek auta je velmi podobnej, interiérový díly dodává stejná firma, výbava je cenově zhruba srovnatelná (Alfa toho má víc v základu, u BMW toho jde víc přiobjednat). BMW má akorát o 0,5 mm tlustší skla. Takže vezmi BMW řady 5 se stejnou výbavou, jakou měla ta Alfa a potom porovnej ceny. Pokud ti nevyjde závěr, že u tý Alfy fabrika prodělává asi půl milionu na kuse ve srovnání s tím BMW, udělal jsi někde chybu.