Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 06.01.06 22:18
« Re:
achjo..projdi tuhle diskuzi...magic to tu vysvetloval už spoň stokrát jaký jsou výhody a nevýhody dovozu autíček z it. Ta nevýhoda je snad jenom v byrokracii na italské i naší straně,takže trocha papírování, či domluva s un poco nervoso italským chlapíkem, a všechno je hned jednoduší, oni pro nás maj italové trochu slabost:)...
jinak mrkni na www.autoscaut.com, bo jak je ta sajta, a uvidíš stovky alfiček a lancii za ceny o kterých se ti u nás může jen zdát. Že ty auta sou i se 100k km jako nový není třeba dodávat...
jak řikám, projdi tohle fórum... -
« Bez nadpisu
To budou asi v té Itálii poměrně drahý,ne ? Co takhle spíš Německo nebo jiný lokality ?
Jinak ten interiér je opravdu úchvatnej, exteriér celkem extravagantní, na kombíku se mi moc líbí ty pruhy na zadních sloupcích od světel nahoru ( nemají to ale všechny) Dynamika o je fakt dost horší ve srovnání třeba se Stilem (prorovnávám 1,9 JTD 85 kW) zrychlení Lybra 11,3 x Stilo 10,7 a taky spotřeba Lybra 6,1 x Stilo 5,4 přičemž Lybra má 1350 kg a Stilo 1320 kg. Aerodynamicky bych řekl, že na tom bude Lybra líp, tak si říkám, že jsou to hodně velký rozdíly. Při delších převodech by měla mít Lybra lepší spotřebu, nebo se mýlím ?
Jediný co se mi na Lybře moc nelíbí, jsou poměrně malý kolečka (15´´) jen ta nej- výbava měla 16´´, navíc ty originál liťáky nejsou obzvlášť pohledný a dost utopený v blatnících. Holt Lancia se neprofiluje jako dravec, na to jsou v koncernu jiní :) -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:45
« Re:
Lybra je sice na stejný podlaze jako AR 156, ale podvozek je naprosto odlišný. Z unifikace ve smyslu Tipo/Tempra/Delta/Dedra/Ar 145/146/155 už u Fiatu vyrostli a nyní přenechávají teorii o výrobě jednoho auta pod několika značkami VW (ale i ti už přišli na to, že to není úplně to pravý). Lybra má přední nápravu jako Kappa, tzn. trojúhelníkový pameno, stabilák na oscilačkách - vše ukotveno na Phersonu - a nemá tak strmý řízení jako 156 (zato míň náchylný na nerovnosti). Zadní náprava je u Lybry zcela odlišná, je tam trojúhelníkový rameno s vnitřním ukotvením na "houpačce", přičemž příčná ramena vymezují jeho pohyb a tvoří osu otáčení zadní těhlice. Výsledek je podobný jako u 156 - auto díky změně zadní geometrie velice ochotně zatáčí, u Lybry ale působí stabilnějším dojmem při jízdě po rovině a hlavně se ušetřila hromada místa díky absenci zadních Phersonů (jejichž roli teď plní horní rameno). Podobným způsobem jsou už dnes dělány i jiné nápravy (Focus, Mazda...). U Lybry je jiná filozofie interiéru než u AR - je trochu prostornější a hlavně luxusnější. Jsou tam víc měkčený plasty, víc antihlukové izolace, delší převodovky, atd. Bohatší je výbava a od prvních kusů byla k dispozici s navigací (156 ji dostala podstatně později). Klimačka je nejen lepší, ale skýtá i méně poruch. Celkově je to údajně velmi spolehlivá kára (jen z doslech z I, nikdy jsem ji nevlastnil). Možná je to proto, že u verzí 1.6 je elektronika Marelli a u 1.8 Hitachi, se kterými už v Deltě a Dedře nebyly problémy a JTD je i u nás docela známý.
Při představovačce mě na tom nejvíc štval nevypínatelný systém hlášení překročení rychlosti u verze 2.0 LX (mimochodem jeden dvoulitr se při předváděčce nerozjel). Satelit sleduje, kudy auto jede a při překročení rychlostního limitu to začlo řvát. Strašná věc, ale nevím, jestli to bylo v sérii nebo na "přání" (kdo by si to ale přál...?). Druhou nevýhodu vidím v paletě motorů - absolutně nechápu, proč třeba neexistovala verze 2.4 20v benzin/175 k? Ten dvoulitr s tím poměrně těžkým autem moc necvičí (taky díky dlouhý převodovce), takže bych asi raději volil verzi 2.4 JTD/150 k. Verze Integrale existuje jenom jako kombi, u sedanu pohon 4x4 není, ale mně osobně se třeba ten kombík z mnoha důvodů líbí víc. Lybra je hodně jiný auto než 156 - je tišší, pohodlnější a línější. osobně bych doporučoval nákup v Itálii, protože bych se bál, že ty kousky v ČR byly přitaženy jako bouračky za účelem zisku. -
"-- skrytý --" 06.01.06 09:56
« Bez nadpisu
Tak tady na webu je treba tohle: [odkaz]
Ten clanek asi jen prelozil nejaky soft, protoze to stoji za to... >:D
O prednim dvojitym lichobezniku se tu nic nepise, takze bych se spis priklanel k podvozkovy plosine spolecny s Fiatem Marea. Ale zkusim najit neco vic. Jinak auto je to moooc pekny, strasne me bere ten interier. Horsi je, ze se u nas snad nikdy neprodavala jako nova. Takze sou vsechny pritazeny z venku. Takze aby to nebylo poslepovany ze 3 aut. Radsi bych asi volil individualni dovoz primo z italie... Ale Magic by k tomu rek urcite vic...
Doplnek: na www.lancialybra.com v zalozce safety je pruhledovy schema a podle nej to teda na dvojitej lichobeznik nevypada... -
« Bez nadpisu
to Vlak: taky mi nějak padla Lybra do oka. Vlastně jsem o ní dřív vůbec neuvažoval kvůli ceně, ale pak jsem byl překvapenej za kolik se prodávají a hlavně ta úroveň základní výbavy! Ve verzi 2,4 JTD už je všechno, ale i nejlevnější verze mají např.dvouzónovou klimu atd. (a to prosím i z roku 1999).
Ta technika je spíš společná s Alfou - má stejnou podvozkovou platformu a bohužel (z hlediska výdrže) i tu dost složitou přední nápravu. Já teď taky lovím informace o Lybře, kde můžu, ale moc se toho zjistit nedá. Třeba se nám ozve Magic nebo někdo fundovanej aby nám o Lybrách prozradil víc.
Jediný co jsem zjistil o Lybře na tomto webu je, že dostala tuším v roce 1999 zlatej volant, ale pro jistotu k tomu nedali ani fotku ( asi protože to nebylo z koncernu fauvé >:D ) -
"-- skrytý --" 05.01.06 20:29
« Re: Re: Re: caure Alfisti
Uvazuju o nakupu Lancia Lybra SW 2,4JTD 2002, 110kw. Cenove toto vozitko vychazi velice zajimave, vzhledem k uzitne hodnote a vybave. Navic technika stejna jako AR...ale cenove jeste vyhodnejsi... Nejake komentare, zkusenosti?
Dik -
"-- skrytý --" 04.01.06 17:45
« Re: Re: caure Alfisti
Bolo to tu a to tak, že mockrát. A pořád se to opakuje. TwinSpark 16v byl sice výbornej motor a u novýho auta bych do něj klidně šel znovu, ale u ojetý 156 bych dal přednost 2.4 JTD, pokud možno od roku 99 (tedy 140 nebo 150 koní). Důvody jsou tu popsány ve starších příspěvcích, některé 156 s motory TS mohou být velmi nepříjemné překvapení (pravděpodobně vlivem špatné funkce čidla hladiny oleje se u motorů TS 16v občas stane, že člověk nevědomky jezdí s nízkou hladinou oleje a klika se poté zadře; pravděpodobnost poškození paradoxně klesá při 150.000 km a více a při pravidelné fyzické kontrole stavu oleje. U 1.8 TS 16v vyjímečně při nešetrném zacházení může prasknout hlava).
AR 156 s motorem TwinSpark bych doporučoval kupovat výhradně v severní Itálii, kde mi na ní (při ceně přesahující zhruba 4.000 Euro) budou ochotni poskytnout záruku (dělají to běžně). Případná závada na motoru totiž prakticky není zjistitelná a oprava stojí cca 50.000 Kč.
Pokud odláš investovat tolik peněz do auta, doporučuji ti najít si čas a projít toto fórum. -
« Re: caure Alfisti
Kedze stale som nekupil AR 156 (na posledy co som bol jednu omrknut bola dost burana ) mam este otazku ohladne motorov. Povodne som chcel len 1.8 TS alebo 2.0 TS ale cital som niekde na nete ze aj 2.4 JTD je dobra volba tak teraz by som potreboval nejake info ktory motor a preco. Mozno to uz bolo v tejto diskusii povedane ale nenasiel som to
Vopred dakujem -
"-- skrytý --" 23.12.05 17:26
« zdravim
dlouho jsem tady nabyl,
ale kdyz jsem byl tak jsme schanel info o 156.
videl jsem jich spousty a skoncil u 147.
uz je to tak. jsem majitel KRASNE AR 147
na trhu je 156 mraky, ale pri konkretni predstave o vybave a stavu jsem
nejak dosel az k 147.
je to 2002 2,0TS 80000 najeto
koupena v cr, se serviskou
jsem spokojenej a necham se prakvapit co vsechno zaziju
cekaj me rozvody, kontrola pro 80tiskm a zimni pneu.
mate nejake navrhy na ty zimaky
leto mam 205/55/R16
diky -
« Re: AR 156 2.0 TS
No ja som mal vyhliadnutu jednu AR 1562.0 TS chlapik mi tvrdil ze je OK ze mal len oskrete dvere a tie dal nastrikat ale ze inak jej nic nebolo. Tak som sa previezol a mal som dobry pocit. Nastastie som pred kupou trval ze auto chcem vydiet aj zo spodu a pre istotu som si zobral zo sebou kamosa co opravuje auta. Ten mi hned pri prvom pohlade povedal ze to auto je len nejak polepene ze boli srikane obe strany výfuk bol celý zvárany a ani nápravy ze niesu v poriadku. Takze teraz namiesto vozenia surfujem a hladam nejaku Alfičku na kupu. Dufam ze to stihnem do sluzobky do Slovinska rad by som ju prevetral :D -
« něco málo k JTD
Narazil jsem na tohle fórum,viděl pár diskuzí o JTD.
Já mám už nějakou tu chvíli AR 156 2,4JTD a můžu vřele tenhle motor doporucit.Nejsem nejaky zarytý alfista, ale jízda tímhle autem mně docela nadchla, když jsem to kupoval. Téměř denně dojíždím do práce, mám najeto přes 230tis km. Asi ve 150tis jsem nechal zvednout výkon (podle brzdy) na 129 kW, 398Nm moment a ještě údajně optimalizace křivky momentu a otáček. Motor je pod 2000 ot trošku jenivější, ale to se překonáním této hranice změní. Zátah je opravdu razantní a nijak nepolevuje až do 4500 ot, pak zase o to rychleji vadne. Na 3000 ot jede na 5ku přesně 150km/h a sešlápnutím plynu (když provoz na dálnici dovolí) se bez problémů rozběhne přes 220km/h. No zkrátka jsem spokojený vzhledem k najetým kilometrům. Je teda pravda, že nejezdím jako šílenec. Kolega má taky AR 156, ale 2.0 TS, občas auta na dálnici protáhnem, ale jinak jezdím v klidu.
Takže JTD, určitě není špatná volba ! -
« pretoceni tachometru u JTD
Setkali jste se už někdy s tím, že by někdo uměl přetočit tachometr i přepsat jednotku u JTD? Zatím všichni tvrdí, že to nejde, zkoušel jsem i naslepo volat různým týpkům z Annonce atd., a nikdy nic.
Ptám se proto, že jsem si koupil 156 a jak to tak bývá, trochu past i přes prohlídku v servisu před koupí. No to je jedno, spíš mi jde o to, jestli je možné auto tak * za 90tkm, nebo to už někdo umí stočit.
Alfa 155
156
166
164
166
146
147
a tvoj názor na 2,5 V 6 155
dakujem