Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:40

    « 166 Automat

    Až teď jsem si všiml, že je tam "automat", tak to pozor! Ten se ve 166 zrovna moc nepovedl...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:39

    « 166 LPG ?!?!

    Jestli dáš do šestiválcové Alfa Romeo 166 LPG, tak s Tebou už v životě žádný pořádný Alfista nepromluví!
    Jinak je ovšem 166 3.0 fantastické auto, na svou kategorii neuvěřitelně obratné a ovladatelné, i když 156 je samozřejmě v tomhle ohledu lepší...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:21

    « Bez nadpisu

    vdaka, priviest mechanika co sa vyzna je dobry napad, ja by som to auto pred kupou asi dal prezriet v znackovom servise na vlastne naklady, myslim ze je to dobry napad. Mam zaujem kupit alfu 156 alebo dokonca 166, len sa bojim nejakych velkych poruch, ktore budu stat ako auto samotne. Mam vyhliadnutu jednu 166-ku 3.0 benzin (ten by som asi dal na LPG), automat, r.2000 s 120.000km, popripade nejaku inu s 2.4 JTD...vsetci sa boja kupit alfu, ale ja si myslim ze to nemoze byt tak zle (ak malo najazdim). Ako je to v skutocnosti ? kupil niekto takto AR ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.06  10:38

    « Bez nadpisu

    Praktické poznání z havárií Favorita. Favorit z poslední výroby, stáří v době havárií asi 2 roky. V obou případech obsazeno 2 osobami. První havárie čelní přesazený náraz na straně řidiče do protijedoucího vozu stejné váhy za podmínek velmi podobných EuroNCAP testům v rychlosti asi 45 km/hod. Havárie se obešla bez zranění, pouze s pohmožděním zádových svalů řidiče. Druhá havárie se stala přímo mě. Totožné auto o 2 měsíce později. Stál jsem na místě s nohou na brzdě a zezadu do mě narazil Opel kadet. V době nárazu jel 60 km/hod. Letěl jsem asi 15 m vzduchem (nikdy jsem netušil, ža Favorit umí létat). Podlaha byla srolovaná až k ruční brzdě, vyletěl popelník a zrcátko, ulomilo se mi opěradlo, ale vedle asi dvoudenní bolesti zad nebylo žádné zranění. Pochybuji, že zmíněný Favorit by dostal 3 hvězdičky. Bezpečnost aut je dnes poměrně vysoká, ale řidiči svoji bezpečnost někdy nevědomky snižují. Zbytečné předměty v kabině, neseřízené pásy a sedačky s opěrkami hlav a pod. a dále nebezpečný způsob jízdy. S tím výrobce auta ani s 5 hvězdičkami nic nenadělá. Málo kdo si uvědomuje, že jezdí řidiči, kteří mají vozy staré mnohdy přes 25 let, řidičák dělali v 60tých letech minulého století a zákon od té doby neviděli. Ani od nich se nemůžeme nechat zabít, či zabít je. Hvězdičky jsou pouze jedním z faktorů bezpečnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.06  09:35

    « Re:

    glock: jsi mimo, výrobci nedávají auta do EuroNCAP k testu. Ta auta se zcela anonymně kupují u dealerů a nikde není uvedeno, na co budou použita. Každý test je šíleně drahá záležitost (u nás stojí jedna bariérová zkouška na ÚVMV kolem 850.000 Kč + auto). Navíc 147 a 156 mají konstrukční celky podléhající testu téměř identické, takže test 147 ber jako test 156.
    Davor: Rozhodně bych nerad, aby to vypadalo, že mám něco proti EuroNCAP. V žádném případě ne a naopak považuji tuto asociaci za velmi prospěšnou a užitečnou! Jenže, jako každá dobrá věc, musí to člověk brát s nadhledem. Je to simulace jednoho konkrétního nárazu při přesně stanovených podmínkách. jestliže se podmínky změní, může být vše jinak! Jestliže v těchto stanovených podmínkách ale auto neuspěje, asi není bezpečné ani v jiných oblastech. Za bezpečné bych tedy považoval auto, které nevystaví v tomto testu posádku rizikům vážných zranění (zlámané nohy tolik nevadí) a vyhnul bych se autům, která vykazují rizika smrti (přeškrtnutá hvězdička). Tedy podle značení od 3 hvězd nahoru. Ale zásadně odmítám to, co se z tohoto testu díky médiím a reklamkám stalo - bezhlavá HVĚZDIČKOMÁNIE. Každá skutečná nehoda je souhrou mnoha faktorů, které nelze laboratorně přesně simulovat. I kdybychom se o to pokusili, museli bychom rozbít tak 100 ks od každého auta, což nevím, kdo by zaplatil. Navíc na nehodu má obrovský vliv aktivní bezpečnost vozu, která je těžko definovatelná, o to však důležitější. A má-li auto 2,5 tuny, může mít 8 hvězdiček EuroNCAP, ale o jeho aktivní bezpečnosti v oblasti ovladatelnosti silně pochybuji. Jinými slovy - tank by možná dostal 10 hvězd, ale bezpečný pro provoz na silnici rozhodně není!
    Prostě si vyberu x možných aut podle toho, co mi vyhovuje. Pak jich x-a vyloučím kvůli nějakým nevyhovujícím parametrům, dalších x-b kvůli servisu a dalších x-c kvůli něčemu jinému, co se mi nelíbí. Zbyde mi y kandidátů, nahlédnu do testu EuroNCAP a vyloučím ty, které nedopadly dobře (vysoká rizika zranění - tzn. méně než 3 hvězdy). NIKDY NEDOPORUČUJI POSUZOVAT AUTO VÝHRADNĚ A JENOM PODLE POČTU HVĚZD V TESTU EuroNCAP! Je to velmi zavádějící a např. majitelé Renaultů (a nejen oni) by o tom mohli vyprávět hodinové příběhy.
    MatuS: nerozčertil, sám to nechápu. A variantu, že vadná mohla být celá série nebo že je vada přímo technologická (nedodržování počtu svárů) jsem přeci napsal já! Rozuměj - já se v tomto Fiatu nezastávám, právě naopak!!! Jen mi vadí dezinterpretace toho testu.
    stig: jak už jsem psal dříve - po překročení hranice 150.000 km ujetých s původním motorem 2.0 TS 16v klesá riziko možného zadření kliky. Vyzkoušená moje osobní životnost správně udržovaného 2.0 TS 16v je kolem 350.000 km. Záleží tedy výhradně a jenom na předchozím majiteli,. zda ti nadělí šrot a bezedné prasátko na peníze, nebo zachovalý kousek. Ale určitě poslechni glocka a vezmi si k sobě někoho, kdo to auto dobře zná. Pečlivě vybírej a zvažuj a hlavně nespěchej. Nekupuješ rohlík a reklamace ojetiny je noční můrou i pro nejlepší právníky. Klidně tomu nekomu dej několik tisícovek za to, že s tebou projde x nabízených aut. Většinou se ty peníze pak snadno uhádají na pořizovací ceně..
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  08:49

    « Bez nadpisu

    150 tis. se mi zdá hodně,ale záleží na stavu a motorizaci toho auta.Jsou to ovšem první ročníky.Kupovat alfu doporučuju s někým,kdo se trochu v nich vyzná,protože tě může potom nemile překvapit a udělat pěknej vítr v peněžence.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  01:12

    « kupa 156-ky

    kupili by ste ojazdenu 156ku ? nieco okolo 1998 - 150.000km a 150.000 Kč ? nepojde viac do oprav v prvom roku viac ako auto ? Ja si ojetinu predstavujem ako moju 10rocnu toyotu...proste jazdim (malo - do 10.000km-rocne), a ono to nema ziadne poruchy :-) uz 2 roky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  19:37

    « Bez nadpisu

    1) Kroucení karoserie: Jen kdybych mohl jako, že nemůžu, vzít ty auta těch, co tvrdí, že je např. BMW, Volvo apod. tuhý na krut, na rázy atd. k nám na zkušební polygon nebo do vývoje, kde se např. na X hodin rozvybruje komplet ustrojené auto na speciální stolici (pak bych ho hodil na 3D měřák a to byste viděli věci). Přál bych vám vidět, jak pracuje (kroutí se) přístrojová deska např. na části polygonu, kde se zkouší ESP. Pak by jste se už asi ani nedivili vy, kterým povrzává přístrojovka na držácích.
    2) Bezpečnost a nehody: ty reálné se však musí rozdělit na ty, které zavil řidič a na ty, za které eventuelně může technika vozu. Z praxe neznám mnoho vyjádření automobilek: "Ano za nehodu může to a to na našem výrobku". A přesto existují vyhodnocovací týmy lidí, kteří zjišťují např. důsledky různých závad od zákazníků, příčin vzniku požáru na vozech atd. Jinak asi souhlasím s tím, že se NCAP začal brát jako měřítko bezpečnosti a že se určitě postupem času zlepšila.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.01.06  18:35

    « Re: EuroNCAP

    ja si tiez myslim, ze to ma zmysel.
    pokial viem, tak este sa robi statistika podla realnych dopravnych nehod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  17:57

    « EuroNCAP

    Trochu off-topic:
    Mnohy tu kritizujete EuroNCAP, ale existuje nejaky iny rating bezpecnosti podla ktoreho sa moze orientovat obycajny clovek (ak neratam americku verziu)? Osobne si myslim, ze EuroNCAP napriek svojej nedokonalosti prispelo k zlepseniu bezpecnosti.
    BTW: Prednedavnom som cital studiju nejakych svedskych vedcov, podla statistiky vychadzalo ze riziko tazkeho (alebo smrtelneho?) urazu v pripade nehody je daleko nizsie u aut s 3 a viac hviezdickami. Velmi zaujimave citane.
    [odkaz]
    Dufam, ze to bude napadnute s argumentom, ze je to kupena studia :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.06  15:37

    « Bez nadpisu

    Oni dobře věděli proč 156 nedali do ncapu.Ale taky pravda,tenkrát se na bezpečnost moc nehledělo u všech značek.159 je teď zase těžká jak "valibuk"a ta cena taky není zrovna malá,takže člověk si nevybere.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.01.06  15:27

    « Re:

    proč výrobce nezažádal o opakování testu?
    na autorevue si sa rozcertil a tam niekto na toto odpovedal, ze mozno preto, lebo bola zla cela seria, a automobilka by s tym mala velmi vela problemov.Nielen financnych, ale este zhorsenie renome atd.
    Myslim si, ze je to celkom realne. Taketo nieco sa kludne mohlo stat a nemyslim si ze sa to nemoze stat aj niekomu inemu. Len niekto ma viac smoly, ako mala tentokrat alfa (napr audi tt, alebo mercedes A)
    som ochotny uverit tomu, ze sa to nechalo tak, aby sa to ututlalo.
    Takto o tom diskutuje par ludi vo fore a inak su vsetci (vratane majitelov) spokojni.
    a to slo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  15:06

    « Bez nadpisu

    To je právě ono. Taky si všimni, že zase tyhle zprávy nejvíc hltají ti, kdo mají k "fochu" nejdál...
    U tý 147 to asi tak nějak bylo. Otázkou - a to dost vlezlou - je, proč výrobce nezažádal o opakování testu? EuroNCAP ty auta kupuje bez vědomí výrobce. I ta zpráva o 147 je přeci jasná - "překvapivě u druhého testovaného vozu"..."neopdpovídá výsledkům bočního nárazového testu"...
    Já tu mám i nějaká videa (bohužel na VHS a nemám grabovací kartu) s crash testy a to i s auty, se kterými najeli zkušební jezdci statisíce kilometrů.
    Ale hlavně, stačí náraz o 15°jinak, a vše je zcela jinde. Právě AFiat krásně dokumentuje, že EuroNCAP je vlastně taky jen reklama (byť nezávislá). Dokud stavěli auta podle svých měřítek, výsledky nic moc. U Grande Punta i AR 159 už bylo součástí zadání 5 hvězd EuroNCAP. A obě je dostaly. Ale jestli je 159 bezpečnější než 156 bych už tak jednoznačně netvrdil. Minimálně v aktivní bezpečnosti je to určitě opačně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  09:26

    « Adam006

    Ta polstina me sice taky prekvapila, ale v menu "konfiguracija" to de prepnout do cestiny... :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  20:19

    « magic and all

    Když se tak naivně píše v té chytré diskusi na téma tuhost karoserie 156, nevíš náhodou, kolik se při těch NCAP testech rozbije aut, dle pravidel? Já tuším, že tři, ne? Čelní náraz, boční náraz a náraz do chodce nebo se mýlím? Mě, který dělá v automobilce, sice ne ve vývoji, ale v jeho těsném kontaktu, na zkušebně vozů, udivuje, že jsou si tak jistý svými výroky, že to a to dané auto je měkké, tuhé a já nevím co? Víte, kolik se rozmlátí jen ve fabrice aut na crah testech, než se předá vůz do série, k homologaci pro provoz, k těm NCAP testům (již vozy ze série) atd. Jen dnes jsme připravili šest auťáků ke crashy a to jede ještě nultá série. Takže tvrdit, že 147 a 156 dopadla špatně, a že je to ostuda, .....věřil bych náhodě. Víte, v jakých ty chytráci, který tvrdí, že zrovna jejich značka aut je ta nejbezpečnější a jinak to není, jezdí? Ani oni nevědí, jak je to jejich konkrétní auto na tom materiálově (skryté vady v materiálech), vylisované (jak kdo zadal plech do lisu?), svařené (jak kdo kam dal body nebo sváry?), montáž (jak ho kdo pečlivě smontoval?). Samozřejmě by mělo být vše ve výrobních tolerancích a dle dokumentace, ale nebuďte naivní. Troufám si tvrdit, že neexistují na světě dvě naprosto stejná auta (už jen rozměrovost). Můj názor dle letité praxe v automobilce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.06  19:06

    « Jirka 156

    Ahoj, práce práce a práce, proto jsem nemohl reagovat. Moc díky za vyčerpávající info. Hele můj mail je Adam006@seznam.cz prosím tě napiš mi něco pošlu ti VIN a vysvětlíš mi blíž ty polské stránky E per, moc se v tom nevyznám a mohli bycho mse domluvit víc. opravdu díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  11:57

    « Originalni dily dle VIN kodu.

    Magic asi ma origo DVD, ale pro ostatni se muze hodit tenhle odkaz:
    [odkaz]
    Pred chvili se to objevilo na alfaclubu. Mozna je to stary, ale ja to proste neznal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.01.06  10:19

    « Bez nadpisu

    To Harous: Velmi pekna praca, akurat v tej dokonalosti mi vadi, ze pouzite pneumatiky na zadnej naprave maju rozdielny dezen :-)
    Pamatam si ake som mal problemy, ked som si chcel sam vymenit brzdove platnicky na zadnej naprave... Bohuzial rekostrukcia pre mna neprichadza do uvahy. Mohol by som ju sice odkupit, este stale tomu alfabijcovi trci na dvore, ale ta karoseria je rozbita. Nebolo by to ono. A okrem toho moju zenu by slaktrafil, keby som ju dovliekol domov :-).
    To Magic: s tym vzranim budes mat pravdu, ale na 156 to jednoducho nepocujem. Inak som velmi precitlively na kazdy neprirodzeny zvuk, ktory sem tam obe moje alfy vydaju..., nastastie pricinou su vacsinou nekvalitne cesty. Mozno z toho prameni ten moj subjektivny pocit o "makkosti" karoserie.
    Raz som s tou 75 mal dost neprijemny problem - elektrika. Bol som na dovolenke v Chorvatsku. Odmietla po prestavke nastartovat. Musel som ju odtiahnut k jednemu "mechanicarovi", ale ten s tym nevedel pohnut. Nastasie byval tam so mnou jeden belgican, ktory mi to spojazdnil. Nevedel som vsak ako. Ten isty problem sa objavil asi o rok neskor. Potom tam elektrikar po dlhom hladani nasiel odpojeny, obhoreny kabel, ktory sa sem tam dotykal... Inak s nou neboli za cele tie roky ziadne problemy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  09:30

    « Alfa 75

    Myslim ze o kvalitach Ar 75 svedci i to, ze jeste hodne let po ukonceni vyroby se pouzival podvozek na studie typu Progetto Cinque. V katalogu 97 je ve specialech i podobnej roadster, taky na Ar 75...
    Zajimavy stranky o restaurovani 75 jsem nasel tady: [odkaz]
    Na fotkach je krasne videt zadni naprava venku z auta a tak... Pekny.
    Takovy skvosty se proste musej videt...
    [odkaz]
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  08:45

    « Bez nadpisu

    Gumy na dveřích vrzají na všem bez ohledu na tuhost karoserie. Posun se vytváří v pantech a zámcích. U "kulatých profilů" se to projevuje mnohem méně.
    AR 75 bylo zvláštní auto, i já jsem ji měl hrozně rád a měl jsem většinu benzinových variant tohoto vozu. Na druhou stranu je ale pravda, že měla i hodně slabin a její údržba byla nesnadná. Ale byla to předposlední "plnokrevná" Alfa Romeo (poslední byly RZ/SZ, což bylo žúžo, ale poněkud drahé...).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…