Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Re: Čidlo teploty
Díky za odpověď. Teď z hlavy verzi ECU nevím, ale mám tam dvě čidla. Jedno je zašroubované do tělesa termostatu a snímá teplotu pro ECU. Druhé je zašroubované do hlavy blízko termostatu a má dva kontakty - na jednom je proti zemi odporový výstup na budík, na druhý je vyvedený kontakt, který sepne při přehřátí motoru a rozsvítí kontrolku. Dostalo se mi do ruky pár charakteristik, ale ty se všechny týkaly toho teplotního čidla pro ECU. Možná jsou obě čidla stejná, ale to prostě nevím... -
"-- skrytý --" 24.01.06 09:33
« Re: Čidlo teploty
Ted budu psat k cidlum teploty motoru, ale spis pro RJ, zkusim zjistit jak to s tema cidlama je...
Podle me dostupnejch materialu zalezi na verzi ridici jednotky, lisit by se melo i to cidlo.
Pro verzi jednotky M1.5.5 (cidlo je tridrat) pisou 2300 - 2600ohm pri 20 stupnich.
Pro verzi 2.10.4 (cidlo dvoudrat) je tabulka:
-10sC 8100 - 10770 ohm
+20sC 2280 - 2720 ohm
+80sC 292 - 362 ohm.
Nech tu maila, poslu Ti vse co k tomu mam. Je to teda od Ar145/146, ale uz od twinsparku...
Doplneno: teplota je do palubky posilana ridici jednotkou. U verze 1.5.5 je to pin 12, u 2.10.4 pin 51. Takze predpokladam ze si to slizne z vyse uvedenych cidel... -
« Čidlo teploty
Mám jeden konkrétní dotaz, asi hlavně na Magica. Nevíš prosím tě, kde by bylo možné sehnat závislost odporu teplotního čidla na teplotě? Jde mi o to čidlo, které našroubováno do hlavy a připojeno na měřáček teploty. Při zahřátém autě mi teploměr ukazuje jen 70°C a myslím si, že je špatný ten měřáček, ale nemůžu si to bez té charakteristiky ověřit. Případně by mně pro ověření stačila třeba jen jedna hodnota odporu čidla třeba při 90°C. Termostat funguje určitě správně, je nový a prověřený. Mám 1.8 TS, r.v. 99 -
« Bez nadpisu
To: Peter 1 - Ja by som napriek Magicovym skusenostiam volil co najmenej najazdenych km. Nejde totiz len o motor, ale o auto ako celok. Ropaka by som asi nevolil. Nemoze totiz odchadzat vacsina motorov a predpokladam, ze ta zavada sa nevyskytuje pravidelne. Motor ti moze odist akykolvek a na comkolvek, aj ked treba brat do uvahy, ze tu bude asi o nieco vacsia pravdepodobnost. Pokial sa k tomu nebudes chovat svinsky, je predpoklad, ze ten motor nieco vydrzi. Osobnu skusenost nemam. Doterajsie moje alfy nemali nikdy viac najazdenych ako 100 000 km. Zda, ze za tu alfu moc penez nechces da, ale pokial mas ake takte prachy, v pripade najvacsieho pruseru - ze ti ten motor odide, zozenies z nejakej totalky zanovny funkcny motor zhruba za 20 000.-korun. Raz takto priviezol kamos zadretu 146 1,6 TS. Zohnal v Rakusku motor z totalky co mal najazdenych 6000 km a dal za neho asi 15 000,-. Dokonca ani cislo motora sa dnes uz v technicaku a neudava. Takze ziaden strach, nespekuluj tolko a uzi si vozenie na alfe. Pocitaj ale s tym, ze sa o kazdu alfu treba starat. Ona fakt kazda potrebuje nieco ako lasku. Potom saTi bohato odmeni. Ja moc lespich veci na tomto svete nepoznam. -
"-- skrytý --" 23.01.06 14:58
« Re: Re:
Už jsem to psal mockrát, 150.000 km nic není a naopak u TS 16v to je pravděpodobně hranice, kdy už je závada na motoru málo pravděpodobná. Nevím jak ty, ale já nějakých 200.000 km za rok ani za tři nenajezdím, takže se totální smrti toho auta nebojím. Mám osobní zkušenosti s autama, která jsem kupoval a měla nalítáno podstatně víc a moje praxe je: na stáří a počtu km moc nezáleží. -
« Re:
Magic: tak po tom vsetkom co tu citam tak je kupa akejkolvek benzinovej AR TS totalne riziko a neda sa vylucit ze aj ked si kupim nejaky 2.0 rok vyroby 2001 a najazdenych 78000 km tak budem mat aj tak problemi s motorom a na druhej strane 150 000 km sa mi zda vela kupovat auto ktore ma tolko nalietane. Diesel sa mi nejako do AR nehodi a vzhaldom na to ze denne dochadzam do prace 5 km tak by som ho ani velmi nechcel ale je to mozno jedina moznost co mi ostala kupit bud 1.9 alebo skor tu 2.4 JTD :'-( -
"-- skrytý --" 23.01.06 11:03
« Bez nadpisu
Tak jsem zase zavítal po čase na reliabilityindex a vypadá to, že má teorie o tom, že čím víc má 156 najeto, tím líp, se asi potvrzuje. Reliabilityindex u 156 klesá, přičemž nejvýrazněji klesají závady na motoru. Zato tam byly zveřejněny výsledky 147 a opět jim tam klekají motory!!! Zdá se, že můj oblíbený TwinSpark je prostě do 150.000 km nepoužitelný. Když přežije prvních 150.000, tak už všechno... -
"-- skrytý --" 22.01.06 22:34
« Bez nadpisu
Fotky nemám, nabídl mi to jeden známý, je to z Brescella (Auto Zatti koncesionář AR, Maserati a Lancia). Majitel nyní přemýšlí o 159 Q4, ale není zatím pevně rozhodnut. Tenhle člověk věděl, že jsem 155 Q4 sháněl, tak mi dal avízo, ale musel by jet k majiteli a auto nafotit, což mi přijde zbytečný, není-li zájem nějak tutový. Tento pán nelže a v autoopravárenství se pohybuje už asi 20 let.
Je červená, rok 92-93, najeto asi 120.000 km, nebouraná, pravidelně servisovaná u Zattiho, cenově by vyšla včetně dovozu, atd. zhruba kolem kila (on by ji sem přivezl). Je to samozřejmě bez CZ dokladů a přihlášení, takhle starý auto u nás přihlásit nelze. -
"-- skrytý --" 20.01.06 11:00
« Re: Re: 166 Automat
stig: Ty automaty odcházejí, není to softwarově sehraný s motorem, blbě se to řeší, protože autodiagnostika na tom moc nefunguje...samý problémy. Navíc povinný ručení na třílitra a k tomu ta spotřeba s automatem...jestli chceš, tak si to užij, ale já bych se do toho nepouštěl. Na mě je to moc problémů najednou. Proti tomu je Cosworth bezproblémový auto...
Harouš: nechceš pěknou 155 Q4? Červenou? Za cca kilo?