Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: To magic
prosímtě, jen neudělej stejnou chybu jako já, Mám doma taky 156 V6, ale kupoval jsem jí bez toho abych slyšel motor, byla lehce cinklá na předek. Doma jsem zjistil, že nějakéj chytrolín, kéž by se mi dostal do ruk, z toho mazla vytáhnul řídící jednotku a údajně, což jsem dodatečně zjistil, má motor klepat na klice. Tahle informce byla ale od borce, který tomu asi moc nerozuměl. Zatím jsou mrazy takže auto odpočívá a prakticky jsem na něj nešáhnul. Asi je fakt nejlepší nekupovat nic co si před tím neposlechneš nebo nevyzkoušíš. -
« To magic
Mam takovy maly skromny dotaz, naskytla se mi moznost koupit 156 z roku 1998 z prasklym rozvodovym remenem, motor 2,5 V6, nevis nahodou, jestli pri prasknuti remenu se u toho motoru ventily potkaji s pistama, nebo je tam prostor a nestane se nic a me staci koupit novy remen a hura >:D , jen ten co to prodava to nevi? Diky -
"-- skrytý --" 01.02.06 15:03
« Re: To: Magic
Peter1: výběr musí být tvůj a musíš si vybrat to, co je to bližší. Nejrozumější je zamyslet se, zda máš ve svém okolí někoho, kdo ti to auto bude servisovat. Pokud víš o někom, kdo je machr na tebou vybrané/á auto/a, tak ho vezmi a jdi se s ním na to podívat. Jestli to má opravovat, nech ho do toho i trochu mluvit.
Já to obecně vidím tak, že 156 je rozporuplné auto. Na jedné straně je na tom dost špatně z hlediska užitné hodnoty (vnitřní prostor vpředu nic moc, vzadu žádné místo na hlavu, malý kufr, nemožnost sklopení zadních sedadel, atd.), na druhé straně v oblasti jízdních vlastností to auto stále nemá konkurenci. Stačí se jen za ten volant posadit a už jen to řízení člověka přesvědčí, že sedí v něčem mimořádném. Mně osobně připadá 1.9 JTD 8v na to auto dost slabý, ale budiž (volil bych raději 2.4, stojí to za to).
FocusII je naopak velmi praktické auto s poměrně vysokou užitnou hodnotou, docela slušným motorem i podvozkem.
Z hlediska provozní spolehlivosti to je dost podobné.
Neznám konkrétní stav konkrétních vozů a tak se k tvému dilema nemohu vyjádřit konkrétněji.
lewko: motor ve 159 je trochu jiný - trochu zjednodušený proti 156. Výkonově je na tom podobně. 159 je ale zcela jiné auto než 156, fakticky se jedná o inovovanou 166 a ne o nástupce 156 (to je pouze marketingově). 159 je totiž podstatně těžší, proti 166 ještě přibrala na sklech, plastech a izolacích. Tudíž dynamické schopnosti vozu i spotřeba paliva jsou nesrovnatelné s malou a lehkou 156. -
« JTS a TS
Magic .... Dik za odpoved, tak nejak som si to aj myslel, ale tie officialne udaje ma zmiatli trosku. JTS taha os spodu je zrejme aj z toho, ze max. krut.momentu je polozene na 3250 ot./min., pricom u T.S. je vyssie.
Este jedna otazka ohladom technologie JTS. Viem ze motor 2.0 JTS je postaveny na tzv. prvej generacii priameho vstreku. Chcel som sa spytat ako je to s novymi JTSkami (1.9, a 2.2) ktore sa montuju do novej 159, resp. Brery. Su tieto motory postavene na novej generacii priameho vstreku (2.generacia)? Tato by mala mat priniest este vyraznejsiu usporu paliva, pri zachovani vykonu...(okolo 30perc.)
Dakujem za odpovede. -
« To: Magic
Magic: ahoj viem ze prve co mi odpises je ze vsetko tu bolo napisane ale mozes mi prosim poradit. Mam rezarvovane do pondelka dve auta obe su combi Jedno je AR 156 1.9 JTD 85 kW rok vyroby 2001 a druhe je Ford Focus 1.8 TDCI 85 kW rok vyr. 2002. Je tam rovnaka vybava aj nabehane maju priblizne rovnako cca 78 000 km. Mozes mi prosim povedat vyhody a nevyhody kazdeho auta pripadne co si o nich myslis.
DIIIIIKYYYYYYYYYYYYYYYYY
Zabudol som Alfa je so servisnou knizkou dovezena z Talianska
Focus je dovezeny z Nemecka a servisnu asi nema. -
"-- skrytý --" 31.01.06 15:40
« Bez nadpisu
Zásadního rozdílu ve výkonu jsem si moc nevšimnul. JTS jde hodně odspoda a už kolem 2000/min má slušnou sílu. TS naopak do 3500/min dělá mrtvýho brouka. Po překročení hranice 5000/min mám subjektivně pocit, jako by JTS začal umírat, kdežto TS se dostává do té správné nálady. Na brzdě se nepotvrdily žádné podstatné změny: 2.0 TS zrychlil z 0 na 100 km/h za 8,3 s a JTS úplně stejně, maximálka TS byla 219 km/h u JTS 223 km/h, takže po této stránce bych řekl, že je to fuk.
Podstatný rozdíl je ale ve spotřebě paliva. Řekl bych, že čím víc se akceleruje a šlape tomu na krk, tím je rozdíl větší. Se 156 2.0 TS jsem měl průměr cca 9 l/100 km s tím, že při zvlášť brutální jízdě se podařilo kolem 13,5 l/100 km. JTS bral v průměru cca 8 l/100 km, ale při sportvoním režimu jízdy nepřekročila spotřeba 10,5 l/100 km.
Tady bych viděl největší přednost JTS proti TS. A popravdě řečeno v porovnání se 156 2.4 JTDm (naprosto stejné hodnoty zrychlení a maximálky) mi vycházel JTS lépe, protože byl o dost lacinější.
Navíc se zatím zdá, že JTS je "stabilnější" než TS, tzn. vyskyteje se na něm méně poruch elektroniky (přestože jí tam je víc) a o závadě na klice jsem zatím u něj neslyšel. -
« 2.0 JTS vs 2.0 TS
Ahojte pani,
Trosku som si pozeral parametre oboch motorov, preotze rozmyslam o nejakej 156 v blizkej buducnosti a mam otazku? Nemalo by mat JTS-ko mensiu spotrebu ako TS-ko? Ono sa pisalo ze 10perc., vyssi vykon (to je pravda 150 vs 165 koni) a 10 perc. nizzsia spotreba (ta je ale podla officialnych udajov este o 0.1l vyssia opproti TS-ku?). Mate s tym pls niekto skusenost? Je tam o kusok horsia akceleracia, preto ma napadlo moze to byt hmostnostou motora, teda JTS tazsie oproti TS?
Vdaka... -
"-- skrytý --" 30.01.06 20:17
« magic
Možná jsem se už ptal, ale nevíš jak rozdělat sedačku řidiče? Ne oddělat, ale rozčalounit a demontovat hlavovku. Potřebuju se podívat do ní, abych se podíval na e.i. k airbagu. Už mi zase diag. hlásí velký odpor na airbagu sedačky řidiče. Rozsvítí se tak dvakrát do roka. Už mě to mazání a aktivace nebaví platit. Jestli, tam není nějaký propojovací konektor mezi sedákem a opěrákem, kde by mohl vznikat eventuelní studeňák. -
"-- skrytý --" 30.01.06 14:17
« Re:
Natvrdo to nedělej, přeci jen elektrika je mrška nespolehlivá a jednou budeš možná rád, že to můžeš otevřít růčo...
Jinak ten znak je sice jenom krycí, problém je v tom, že normální znak do kastle má 2 trny a tenhle je jednak nemá a za druhý je zatavený v takový plastový placce. Možná by se to dalo udělat tak, že bys na obyčejným znaku ty nožičky upálil atřeba by to do toho plastu zapadlo. Ale třeba taky ne... Pokud vím, tahle sranda stojí asi 350,- Kč -
« Bez nadpisu
Dík moc hgt, si ma ukludnil ;-) .Auto je rocník 99, najazdené to má 140 tisíc, je to kúpené od niakeho 50 ročného Helmuta,pravidelne servisované.Pri 120tkm menený rozvodový remeň a teraz olej.Chcem to pre ženu na približovnie do práce, takže potrebujem aby to niaky rok dva ešte slúžilo. -
"-- skrytý --" 29.01.06 10:08
« Re: Alfa 145 1.6 16V TS
ahoj, ja mam 1.9 jtd Limited edition 500 z roku 2000 a nemuzu si ji vynachvalit. velky vnitrni prostor, nikde nic nevrze, zadne problemy s elektrikou, jen spatne cidlo abs bosh (nebo spinave, jeste jsem se nedival) Zkratka fakt bomba. Sedi to na ceste, jede to rovne (nikam netahne kdyz pustim volant), ja nemam zadny vazny problem s timto vozem !!!!