Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.06  10:02

    « Re: Baterka

    Zdravím, mám stejný motor jako Ty, jen v Alfě GTV. Baterku jsem kupoval loni a protože mám dobíjení na spodní hranici normy, doporučili mi spíš klasickou „dolévací“ baterii než modernější bezúdržbovou. Nakonec jsem koupil 74 Ah Gigawatt (levnější značka Bosche) a nemám s ní žádný problém. I když auto dva týdny stojí (v garáži), startuji bez problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 06.02.06  08:26

    « Bez nadpisu

    Jasně, že se o svou Alfinku starám, myslím, že dost pečlivě, ale tentýž přístup bych očekával i od těch, kde jsem si ji koupil a tomu se právě říká ten idealismus, jinými slovy - bláznovství.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.02.06  22:49

    « ->Limach

    Tak to jsme minimálně dva idealisti, ještě bych přibral Mirka164... Faktem ale je, že některým lidem nejde o zákazníky, ne každý raději obejde alfu dvanáctkrát do roka s mazadlem a kontaktolem, protože nepředpokládá, že výrobci a prodejci jde o to, aby kára spolehlivě sloužila majiteli...
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.02.06  22:46

    « Baterie

    Tak mě čeká výměna baterie (superka 164 2.0 V6 TB). Přestože je v dokumentaci psaná origo 60Ah, je to málo, ideální bude 72 - 75 Ah. Nevíte někdo, do čeho jít (hybrid nebo celouhlíková - tam prý je potřeba vyšší voltáž nad 14V)? Nemáte někdo šikovný zdroj čerstvých, výkonných a spolehlivých baterií za solidní peníz? Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.02.06  14:08

    « To Magic

    Naprosto souhlasim. Osciloskopicka analyza a podrobny rozbor emisi by mel byt v ramci diagnostiky na prednim miste. Z vlastni zkusenosti vim, ze autorizovane i neznackove servisy se timto prilis nezajimaji. Pricemz kvalitni diagnostickou technikou oni disponuji - problem je ovsem ve zkusenosti ci zajmu personalu a hlavne s interpretaci vysledku. Kdyz jsem techniky v AS u me 156 pozadal, aby to takto promerili, mavli nad tim rukou a rekli, "ze k tomu maji Examiner". Dobre recenze jsem slysel na firmu Hetcl /viz www.hetcl.cz/ , maji dokonce skolici certifikat od Bosche a veskerou diagnostickou vybavu, problem je, ze sidli u Olomouce, kam se dostanu tak 1x za rok.
    Je bohuzel faktem, ze princip "nehledat a menit" je vysadou vetsiny nasich servisu - a pricina je casto zcela banalni /chybne kostreni, baterie.../
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 04.02.06  17:38

    « 90 kilo špeku

    No tak koukám, že jsme ve stejné váhové kategorii, věkem od sebe možná taky nebudeme daleko, až to bude aktuální, tak se tě znova zeptám na to samé. Bacha na mě, dokážu být vytrvalý jako rosomák... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.06  15:57

    « Re: Re:

    Děte do háje s nějakým vážením, kdo je zvědavej na 90 kilo špeku? :)
    Podle mě je potřeba to auto projet důkladně osciloskopem a proměřit všechny odpory a napětí a porovnat to s manuálem. Případně i pod zátěží. Nic na tom není, jen to chce prostě spoustu času a rejpat se v tom. Nechat si vypsat paměť závad umí každej magor, ale pokud tam nic nenajde, tak je asi holt potřeba hledat. Už mi ty servisy v Česku fakt pijou krev. Měnit neustále jednu věc za druhou je nesmysl, to je jednodušší a lacinější vyměnit celej motor.
    Ještě chvíli vydržte, byl jsem marod a teď zase nejezdím, protože čekám už měsíc na destičky od OMP. Až bude trochu čas, zajedu za některýma lidma, proberu to s nima a domluvím nějakou smysluplnou diagnostiku. Mám pár tipů a jednu- dvě- tutovky, profíci jsou ale děsně vytížený a tak to s nima musím probrat xycht-to-xycht. Uvažuju i sám o nákupu nějakýho vybavení, ale vidím to špatně s časem. Kdybyste při tý příležitosti věděli někdo o laciným notebooku, tak ď za hlášku.
  • « 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 04.02.06  14:51

    « Re:

    Jasně, kvalitu práce zastoupení Fiat, ČR už jsem mě tu čest poznat. Zbytek jsem napsal v odpovědi Asimovovi níže. Víš Magiku, jsem trochu idealista a asi taky blázen, když ještě v současnosti věřím na pravidla slušnosti a férovosti.
    Co se týká těch svolávaček u jiných značek. Vím, že se to často objevuje, ale podle mě to funguje trochu líp. Aspoň z doslechu.
    Kdysi jsem ti psal, že bych s tebou někdy rád pokecal, třeba na nějakém Alfa srazu. A nejen já. Píše ti sem třeba RV a další kluci. Neboj nebudeme tě zahrnovat jenom samými otravnými dotazy. Prostě chceme poznat chlapa, jehož názorů si vážíme. :-) Co ty na to?
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 04.02.06  14:06

    « Svolávačka

    Ahoj Asimove. Jo, sedlám, už jsem samou spokojeností načal 4. rok. To víš, že bych to mohl namazat, ale tady jde o něco jiného. O přístup zastoupení Fiat (Alfa) BU ČR ke svým zákazníkům. To, že otevřeně kašlou na nás fandy, dokonce členy klubu, kteří se za jejich výrobky furt někde s někým dohadují, jsem si už skoro zvykl. Ale oni už kašlou i na zákazníky, kteří si za dost velký peníz u nich koupili nové auto. Nevím co je horší, jestli to, že nepošlou pozvání do servisu jako výraz partnerství mezi prodejcem a zákazníkem, nebo to, že mají možná bordel v evidenci, když pár lidem to už loni poslali a na většinu kašlou. Takže otázka principu, férovosti, rovné hry, spíš než to, že je to maličkost. I když kámošovi se toto stalo u Feldy na D1 při cca 140 km/h. Klepal se z toho ještě několik hodin poté.
    Slyšel jsem, že tys přesedlal na obzvláště zajímavý kousek :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.02.06  23:41

    « Re: Jirka 156

    Tak dej vedet, jak to dopadlo. Mimochodem bych docela rad vyzkousel jeste jinou RJ od nekoho, komu to nehoupe. Ale myslim si, ze by to dukladne promereni osciloskopem zaslouzilo, hlavne za jizdy. Ale poradne nevim, na koho, kdo se v T-Sparkach a elektronice kolem nich opravdu vyzna, se tady v Praze obratit. Apropos, docela podrobne je to i s dalsimi odkazy na [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.02.06  19:52

    « diskobrass

    Jak jistě víš z ARC mám ten samý problém. Nikdo ho taky doteď nevyřešil. Mám teď na příští týden objednaný onen snímač polohy škrt. klapky a vzduch váhu. Uvidíme.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.02.06  11:06

    « Bez nadpisu

    Doporučuji se vyprdnout na principy a zastoupení, protože zvláště u Fiatu je to cesta do pekla.
    Jinak - někteří jsou na tom podstatně hůř:
    BMW: Čerství majitelé nových vozidel řady 5, 6, 7, a X5-se zážehovými motory V8- nebo V12 (uvedení mezi 13. květnem a 12. červnem 2004) jsou vyzváni, aby se svými vozidly okamžitě přestali jezdit - existuje akutní nebezpečí nehody zaviněné zastavením motoru!
    Na základě výrobní vady byly do vozidel montovány vadné díly, které mohou zapříčinit po relativně krátké době výpadky chodu motoru. V těchto výpadcích přestává fungovat posilovač řízení i brzd a tak se řidič i posádka mohou v těchto situacích ocitnout v nebezpečí života.
    MB: U vozidel se šesti- a osmiválcovými motory od června 2001 do listopadu 2004 bude přezkoušen, popř. vyměněn regulátor napětí alternátoru. U řady E- und CLS-Klasse od ledna 2002 do ledna 2005 se o optimalizaci napájecí sítě nový software řídící jednotky napájení. Dále proběhne aktualizace brzdových systémů u tříd E-, SL- a CLS-Klasse z výroby červen 2001 až březen 2005. Měly být montovány nové jednotky pumpy. Zároveň bude montován držák kabelového svazku k hydraulické jednotce.
    Porsche:Porsche svolává celosvětově kvůli problémům na kabelovém svazku téměř dvě třetiny modelů Cayenne. U počtu 22.158 vozidel Cayenne S a Cayenne Turbo, které byly vyrobeny mezi 1. říjnem 2002 a 19. červnem 2003 v Lipsku, může vratná pružina parkovací nožní brzdy za jistých okolností prodřít kabelový svazek. Poškození kabelového svazku může postihnout výpadek části elektroinstalace pro elektronické systémy, ke kterým patří osvětlení kabiny, ovládání oken, polohovací motory vnějších zrcátek. "V nejhorším případě" hrozí požár vozidla, nebo zpečení kabelového svazku. K ničemu podobnému zatím nedošlo. Ten samý problém potkal logicky bratrský model VW Touareg.
    Jaguar: V SRN svolal Jaguar celkem 4.917 vozidel modelové řady XJ, XK a S-Type mezi jinými problémy i z důvodů možného defektu na automatické převodovce. U uvedených typů z let výroby 2003 až 2004 může šestirychlostní převodová automatická převodovka ZF ztrácet hladinu oleje a tím i potřebný systémový tlak. Následkem toho může váznout ventilek hydrauliky a rozsvítit se varovná kontrolka převodovky. V nejhorším případě se může stát, že bude u stojícího nebo vpřed jedoucího vozu na zařazený stupeň "D" zcela samovolně a nekompromisně zařazena nechtěně zpátečka.
    VW:Koncern Volkswagen svolává kvůli závadě na motoru 850.000 vozidel různých modelových řad do svých smluvních opraven. Je to již druhá akce v nákladech miliónová akce během dvou týdnů. Jak v minulé úterý Volkswagen ve Wolfsburgu sdělil, může dojít u vozů se zážehovými motory 1,8-litru Turbo, V5-, V6- a W8-k problémům se zapalovacími trafy, dokonce k jejich funkčnímu výpadku.
    Peugeot: Kvůli úproblémům se řídící jednotkou je svolávéno servisné sítí celkem 3.250 vozidel Peugeot 307 zpět. U těchto vozidel je možné vniknutí vody do vícepólového konektoru řídicí jednotky ABS-a tím obzvláště v zimě na solených silnicích hrozí zkrat a výpadek protiblokovacího systému ABS. Postiženy jsou modely s motory 1,4-L benzín, s výkonem 55kW a 1,4-L -HDI-50kW z období výroby únor 2002 do září 2005.
    Toyota:Jeden ze šroubových spojů z produkce od 15. ledna do 5. listopadu 2003 mezi vřetenem řízení a převodkou řízení nemusí být optimálně proveden, tolik mluvčí Toyota Deutschland na otázku auto-motor-und-sport.de. V SRN má být postiženo cca 8.400 modelů, "7.400 vozidel již smluvní autoservis navštívilo.“ Majitelé jsou vyrozumněni spolkovým úřadem ve Flensburgu. V servisních dílnách Toyoty se v tomto případě mění kompletní jednotka řízení. Nehody způsobené tímto nedostatkem nejsou zatím známy, ovšem má být známo 8 případů, kdy se na nestandardní šroubový spoj při prohlídkách narazilo.
    ATD....
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.02.06  10:06

    « ...

    Limach: no ty zase sedláš 147 ? Tak to namaž. Mně se to stát nemůže, leda tak při couvání >:D
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 03.02.06  08:19

    « Svolání do servisu

    Mám A147 r.v. 2001, koupenou u orig. autoriz. prodejce v ČR a nikdo se mi ani neozval. Víte někdo něco bližšího o tom, jak to probíhalo u nás? Začíná mě to děsit. Můžu si to promazat sám, ale jde mi opět o princip podnikání zastoupení Alfy v ČR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.06  06:56

    « Re: Re: Alfa 156 2.0TS r.v.99 - kolisani otacek

    Kupodivu to s těma zámkama u nás proběhlo už loni na jaře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.06  23:13

    « Re: Alfa 156 2.0TS r.v.99 - kolisani otacek

    Fiat koncern svolává Alfa Romeo 147, 156 a Lancia Lybra
    Fiat svolává v SRN více než 52.000 vozidel Alfa Romeo 147 a 156 spolu se 4.976 vozy Lancia Lybra kvůli defektnímu zámku kapoty motoru.
    Postižené modely, 25.065 vozů typu 147 a 26.985 vozů typu 156, pocházejí z produkce od října 2000 do října 2003. Potvrdil to mluvčí Fiatu časopisu auto-motor-und-sport.de
    Popis:
    Při občasném nepromazání zámku může zámek i bezpečnostní hák zaskočit ne docela, což za okolností může znamenat otevření kapoty motoru při jízdě, kdy silou větru může dojít k zaclonění výhledu na vozovku a není vyloučena vážná havárie vozidla. O této závadě u vozidel Alfa Romeo 147 se zmiňoval auto-motor-und-sport.de již koncem dubna.
    Zastávka v opravně, kde budou zámek i hák promazány, netrvá více než deset minut.
    Majitelé vozidel by měli být upozorněni dpoisem přímo ze značkových opraven.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.06  21:50

    « Alfa 156 2.0TS r.v.99 - kolisani otacek

    Ahoj.
    Myslim, ze tato otazka byla jiz dost casto na ruznych forech resena, presto me problem kolisani otacek za jizdy stale trapi, takze s nim jdu i na toto forum.
    Alfu 2.0 TS jsem koupil toto leto a krome jejich detskych nemoci - termostat, ramena - jsem s ni velice spokojen. S nastupem nizsich teplot ovsem prislo kolisani otacek pouze za jizdy na volnobeh, cca 800-1500, periodicky. Kdyz se motor zahreje, tak je to vyrazne lepsi. Kdyz stojim, nehne se z 900.
    Auto jsem mel opakovane v AS na elektrodiagnostice - Examiner neukazal zadne chyby, presto byl vymenen krok. motorek za asi 6000, zadny reseni to neprineslo. Patrat dale by pry znamenalo vymenit i dalsi veci - vahu vzduchu, lambdu... Na webu - alfa156.net - se to na foru resi hodne casto - casto je take uvaden problem v RJ motoru - Motronic 1.5.5. - kde vymena ci tovarni prehrani ECU s vymazem adapt. dat vyresilo problem. Uvital bych info od majitelu alf /stejnou RJ ma tusim i TS u 146, 155/, zda se jim podarilo se problemu zbavit a jak. Rovnez bych byl vdecny za kontakt na slusnou diagnostiku s osciloskopem v Praze - tam by dle meho nazoru chtelo zacit. S autoriz. servisem uz to nechci resit, jen by menili :-( Diky za odpoved!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.06  12:48

    « Re:

    cca kolem 500 liber, no jinak se tady 2.5 v6 da kopit pod 2.000 liber, pokud clovek nespecha a hleda, jo a sviti hvezdy a tak, no proste pokud je stesti >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.06  12:40

    « Bez nadpisu

    V podstatě u každýho motoru DOHC s kompresním poměrem nad 9,5:1 se vždycky rozvody musí potkat. Záleží na konkrétním motoru a situaci, jaký je rozsah škody. Někdy si motor jen skočí o 1-2 zuby a nic moc se neděje, někdy je to horší.
    U Alfácký V6 je píst vyboulen směrem vzhůru a nevýhodou tohoto řešení je vysoké riziko proražení pístu při střetu s ventily. U 2.5 12v to bylo ještě v pohodě, většinou to odnesly tak max. 4 ventily, u 3.0 12v to bylo horší, ale u V6 24v je vysoce pravděpodobné, že bude poškozený alespoň 1 píst. S ním to ale mohla odnýst taky ojnice, která mohla hnout klikou a pak lágry...
    Takový motor je zralý na kompletní GO a pod 50.000 Kč se jen v materiálu nedostaneš. Možná by bylo lepší se mrknout v tom případě po nějakým použitým motoru V6 24v s elektrickým uzlem a ŘJ z nějaký rány, prodávají se i třeba nepoužitý díly na eBay, atd.
    Auto, se kterým se neprojedeš může mít ale ještě spoustu dalších vad, které na pohled nepoznáš, tzn. může někam táhnout (řízení, zavěšení), může mít v háji tlumiče, spojku, převodovku, může týct servo...
    Takový riziko musí být vyváženo opravdu velmi nízkou cenou. Kolik za to chce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.06  10:35

    « Re: Re: To magic

    Hm, diky, to je taky vlastne pravda, asi mas pravdu, ikdyz na druhou stranu, co je dneska jisteho, ja taky jednou koupil Cromu, je to tedy uz docela davno, motoricky super, interier parada, proste krasavice k pohledani, druhy den zacalo mrznout, zamrzla mi voda, coz jeste nebyl az takovy problem, ale asi po trech mesicich cca 200km od domova mi odesla klika, respektive zaklepala na klice, a nejvetsi hruza kterou jsem pak zjistil, ze uz nekdo salky podkladal alobalem..... >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…