Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 02.11.07 23:37
« Alfa 156 kupa
Caute ludia, chcem si kupit alfu 156 1.6 16V a chcel by som vediet ake mate s nou skusenosti, tj: nieco s cim ste nespokojny teda negativa ale aj cim vas zase toto auto nadchlo a cim je lepsie nez ostatne... tak skuste mi pomoct budem vam zaviazany, diky -
roubrt37 28.05.07 21:44
« Budějický srazík
Dovoluji si vás pozvat na *1. Budějický sraz vozů Alfa Romeo* který se konná v sobotu 7. července.
Program:
15:00 příjezd na náměstí Přemysla Otakara II. (hlavní nám.) v Českých Budějovicích
16:00 "Spanilá jízda" na zámek Hluboká
(cca 15km)
Asi tak od 18:00 posezení u piva. Pokuď by někteří chtěli přenocovat, prosím o kontaktování na email: robert37@centrum.cz, nebo tel.: 777612401
Podle počtu účastníků bude určena "osvěžovna":
za A) v případě menší účasti a bez zájmu o přenocování to bude "Budvarka" v Malém pivovaru
[odkaz]
za B) v případě velkého zájmu i s přenocováním restaurace "KUKI" v Hluboké nad Vltavou
[odkaz]
za variantu b bych se přimlouval jelikož je tam nádherné prostředí pod zámkem Hluboká a dá se sedět venku v nově otevřené a zastřešené zahradě
V každém případě se prosím ozvěte na výše uvedené kontakty . Díky
-
"-- skrytý --" 22.05.07 20:00
« Re: Lui é malato :-(
Viděl a chystal jsem se ti napsat pár připomínek. Hlavně jde o to, že ty fotky nejsou rovnány v pořadí s textem. Chtělo by to zachovat posloupnost modelové řady, protože začínáš posledním modelem. Možná by to i chtělo víc popsat změny jedn. modelů (ne jen vizuální), ale ono to není snadné to nacpat do jednoho článku tak, aby to bylo čtivé. A hlavně mi tam chybí ty technický odkazy, ale to je věc individuální.Sám dost bojuju se strukturou takových stránek, chtěl bych dát dohromady slušný stránky pro starý Alfy a Lancie Integrale, ale jednak není moc času, pak není ta správná "webácká" rutina a za třetí - ještě jsem to nevymyslel tak, aby to dávalo smysl. Princip byl asi nejlepší u www.integrale.wz.cz, ale ta práce je děsná. Tak asi něco podobnýho, ale zjednodušeně. Zkus se na to, pls, třeba ve volný chvíli podívat a vyjádřit se.
Jinak jsem strašně rád, že ty mý kecy taky někoho zajímají. Někdy si v týhle zemi připadám jako ufoun :)
-
"-- skrytý --" 22.05.07 11:13
« Re: Lui é malato :-(
Zdravíčko,
v diskusi se již moc nevyskytuju, protože mi přijde, že skoro není s kým a o čem diskutovat a připadala mi nepřehledná. Teď je to trochu lepší :)
K tomu, co si značka zaslouží - upřímně, Alfa Romeo je prťavý trpaslík, její roční produkce nedosahuje ani poloviny naší Škody, takže bych její význam nepřeceňoval :) Pravda, byly doby, kdy byl význam z hlediska technických řešení obrovský, ale nyní není zase až tak významný (i když třeba v otázce motorů asi jo).
K nemocnému JTS:
to, co jsi tu napsal není tak důležité, jako spíš pokles signálu na lambdasondě po prudké akceleraci. Tady je podstatný, jaký průběh má pokles - hlavně jestli se křivka poklesu vychýlí pod nulu. Protože v tom případě je lambda netěsná (např. naprasklá keramika, atd.) dál bych se mrknul na průběh napětí jejího vyhřívání - je možné, že nefunguje dobře nebo vůbec. Je dobré jít jednu po druhý a ne brát jen osuhrnný signál ›. Potom by bylo dobré vzít absolutní hodnoty a porovnat je se servisním manuálem, zda napětí není někde ujetý (ale na všech lambdách by malo být podobný).
Dále u toho debimetru doporučuju následující akci: vezmi čtvrtku papíru a vystřihni si z ní kolečko tak, aby přesně pasovalo do hadice před debimentrem. Kolem kolečka nesmí projít žádný vzduch, tzn. může být větší, ale nesmí být menší než vnitřní průměr hadice. Potom v něm vystřihni obdélník, jehož velikost co nejpřesněji odpovídá velikosti čidla toho debimetru. Pak to celý obal alobalem a vezmi zpátky na osciloskop. Nejprve udělejte test volný akcelerace s normálně "obnaženým" debimetrem a potom s tím kolečkem (takže vzduch jde jenom přesně na čidlo). Pokud v prvním případě budeš mít hodnotu napětí pod +4 V a ve druhém nad +4 V, je ten debimetr na výměnu. Pokud v obou případech bude hodnota pod + 4 V, je potřeba se podívat, zda si ŘJ vytvořila opravný koeficient, po jehož vynásobení se ve špičce na těch +4 V dostane (např. při špičce + 3,8 V a opravném koeficientu 1,1 je výsledná hodnota +4,18 V, což je o.k.).
Dále se zkus soustředit na ten kouř - zda to spíš není kouř olejový. Při prudkém přidání plynu dej velkej papír pod výfuk a pokud bude ten papír mastný, spíš to vypadá na spalování oleje. Pak může být příčina v odlučovači, ve špatném odvětrání klikovky, v těsnění pod hlavou (není mastná chlad. kapalina?), v utěsnění olej., čerpadla nebo vlastní čerpadlo. Nejčastější bývá těsnení pod hlavou, takže za studena změř komprese na všech válcích. budou-li stejné, zkus vyměnit olučovač (stojí pár korun) a pokoukat, jestli někde není špatná hadice (není debimetr jen zanesený olejem?) -
roubrt37 22.05.07 08:14
« Lui é malato :-(
Pacient: 2,0 JTS 3roky stár
Anamnéza: vyšší spotřeba oleje 0,3l na 1000 ; kouřivost chvíli po nastartování
subjektivní obtíže: žádné, auto jezdí bezvadně
Diagnóza: Zatím neurčena
Po nastartování studeného motoru se po cca 90 začne valit z výfuku bílý vlhký dým. Po asi čtyřech minutách, po zahřátí, to rázem ustane a z výfuku jde jen horký suchý vzduch
Byl jsem u Štěpána (Tepixj) na diagnostice + emise+ osciloskop lambdasond. Diagnostika vyhodila 2 chyby na váze vzduchu a škrtící klapce. To přičítám tomu, že jsem si jednou tu váhu (debimetr, hltnoměr,:-) ) cvičně odpojil. Na emisích byly docela divoký hodnoty na volnoběh. Především vysoký obsah kyslíku a vysoký poměr lambda. Při vyšších otáčkách (3t.o.) je pak vše v normálu. Při měření lambda sond osciloscopem to ukázalo drobet jiný průběh, než u T.S., ale Štěpán to připisoval právě přímému vstřiku u motoru JTS. Měření proběhlo při zahřátém motoru (nebyl čas nechat ho vychladnout).
Přes veškeré vynaložené úsilí jsme se k k jednoznačnému závěru nedostali.
Snad jen, že ta spotřeba 0,3l na 1000km je daná asi ostřejším stylem jízdy a rozstřikem oleje na dna válců, kde se může vypalovat.
Níže přikládám ty hodnoty z emisí.
Emisní analyzátor ukázal na volnoběh při provozni teplotě tyto podezřelé hodnoty: CO = 0,01 ; CO2 = 10,6 ; HC = 9 ; O2 = 5,31 ; Lambda 1,351. Výfuk je těsný. Ve zvýšených otáčkách je vše OK CO = 0,02 ; CO2 = 14,6 ; HC = 7 ; O2 = 0,02 ; Lambda 1,001. V paměti závad nejsou žádné chyby. V naměřených hodnotách diagnostiky lze zjisti u regulačních lambdasond pouze poměr lambda a ten odpovídá hodnotám z analyzatoru.
Prosim o vaše názory. Děkuji
_________________