Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Provoz
Napište nějaké zkušenosti s TDi 81 kW po 100 000 ujetých km. Z doslechu - moc drahý provoz, např. výměna přepouštěcího ventilu turba 12 000 Kč, výměna něčeho na přední nápravě (už si to nepamatuji) 8 000 Kč, dle vyjádření servisu opotřebované běžným provozem, prohlídka v 90 000 km cca 10 000 Kč, atd.... Díky za názory s ojetými diesly. -
"-- skrytý --" 30.08.00 03:57
« Re: Jaky olej Octavia TDI?
Kvalitni plnesyteticky olej,5W-40.Hlavne kvuli turbokompresoru a vacce.Bez dolevani,v zime dobre startuje,zaolejovani velmi rychle.Teorie o ridkem oleji pro diesel jsou chybne.Castrol ma olej se specifikaci pro TDI(ARAL taky) se zarucenym probehem 50.000 km.VW 506 00 je nova norma.
A ze to testovali,to si piste.Zadni fotri pri nedelni jizde,ale 300.000 km,rozebrat motor a merit.Staci se podivat na servisni Weby Castrolu nebo ARALu.
Jiste,ze je drazsi,nez treba Madit.Davame jej ale do auta,ktere se cenou prehouplo pres pul melounu. -
« Jaky olej Octavia TDI?
Jelikoz vidim kolik Octavek TDI po Cechach jezdi, rad bych obnovil toto tema.
Zaroven se rovnou ptam - jaky je podle dlouhodobych vlastniku Octavek TDI nejlepsi motorovy olej?? Vim ze to bylo v minulosti castecne diskutovano, ale casy se meni a oleje take, tj. soucany nazor Vas ridicu. Diky na nazor.
-
« Re: Mnozstvi oleje TDI 81 kW
To HonzaP: To přesně odpovídá mému předpokladu, že v servisu vypustili olej a nalili tam 5 litrů. Olej při vypouštění určitě nevytekl "do poslední kapky", takže tam bylo tak nejméně o litr víc. K tomu hluku vpředu: ono to rozhodně "neřve", slyší to spíše cvičené ucho a pak je to ještě cítit jako vibrace v podlaze. Já mám spíš obavy, že když to vezmu do servisu, tak ze mě udělají blbce a řeknou, že tam nic neslyšej nebo že to je normální. To už jsem (speciálně u ložisek) zažil. Ještě s tím pár tisíc km ujedu (to jsou u mě tak 1 až 2 týdny) a budu sledovat trendy. Třeba zaznamenám nějakou změnu... -
"-- skrytý --" 01.02.00 05:36
« Mnozstvi oleje TDI 81 kW
Tak jsme v servisu vypustili olej,vyhodili filtr a nechali 2 hod.odkapat.Vyteklo 4,1 litru oleje(teplota asi 40-50 st.Celsia).Pred vypustenim byl presne po horni rysku.Dolili jsme 4 litrovky Castrolu a tu decinku navrch(samozrejme novy filtr).Vse bylo jako na zacatku.Tak nevim.Akorat ten pouzity filtr vazil po nacucani olejem snad 3x vic. -
"-- skrytý --" 01.02.00 05:30
« Re: Zábeh motora
To vypada opravdu na loziska nebo klouby.Pokud pri tahu v zatacce jde do volantu huceni a na rovine ne,je to skoro stopro.Zkusil bych jeste zmeny pri akceleraci a deceleraci a pak supem,alespon premerit vule.Vyjde to levneji,nez vysypane lozisko nebo vybehana homokinetika.
Jestli je to diesel,tak ten cumak je opravdu hodne tezky,a na nasich cestach podvozku davame zabrat. -
« Re: Zábeh motora
To diamant: k té hlučnosti nad 3000 otáček. Já jsem ten pocit dřív neměl. Ale teď mám na oktávii TDI 81kW najeto 50 tisíc km a řekl bych, že to je o trochu hlučnější, než to bylo dřív. Navíc se mi začal ozývat zepředu při vyšších rychlostech (cca 120 a víc) takový divný hluk při otočení volantem doprava (např. při jízdě po rovině a otáčení volantem mírně doprava a doleva se to ozve). Je to takové hučení jako ložisko, mírně to cítím i ve volantu. Možná to ložisko v kole i bude. To se pozná za pár tisíc km. Máte někdo zkušenost za jak dlouho odejdou u oktávie ložiska v předních kolech? -
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
To residents: Když je ten olej teplý, tak pro orientační kontrolu stačí počkat 1-2 minuty. Pak už toho do olejové vany o moc víc nesteče. Kromě toho v TDI je to "řídká" syntetika. Podle knížky je v tom motoru 4,5 litru oleje, v servisu mi tvrdili, že to je údaj pro "suchý" motor. Takže by ty 4 litry pro výměnu mohly být reálné, nikdy nevyteče nebo se nevycucne úplně všechen vyjetý olej. -
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Jak mohou přesně změřit měrkou olej po několikasekundovém běhu motoru. Vždyť i motorista - technický antitalent ví, že měřit se má až to sedne po delší přestávce. 4 litry na TDi se mi zdá nějak málo. Mám Sierru 1,8 TD a tam je 5-5,5. -
« Re: gumy
For gogo99: Súhlasím s tebou ,že jazda na snehu a ľade so zimnými pneu je úplne ale úplne iná káva ,ako s letnými .Minulú zimu som celú prejazdil na letných cca.10 000km(originál Conti Super Contact)a priznávam nebolo to vôbec príjemné keď cítiš istú neistotu sem tam pri jazde.Teraz som prezul na zimné Nokian Hakkapeliitta NRW a je to úplne o niečom inom. Nejazdím nebezpečne ale tak som si zvykol na zimné pneu,že keby som prezul neuvedomil by som si to tak si natlčem nos v prvej zákrute.A to si pamätám ako som sa nemôhol vyšplhať na jeden kopec keď som išiel na lyže minulý rok a musel som sa vrátiť cca.50km do Považskej Bystrice kúpiť reťaze.No a potom s nimi som to vyšiel. Aj ten EDS sa mi zdal na nič. No však učinnosť EDS so zimnými pneu ešte nemám preskúšanú ale určite to v prvej príležitosti vyskúšam a napíšem.
Inak ten spodný kryt som rozmlátil tiež (nie ja síce žena ale to je jedno) a stálo ma to na Slovensko už neviem asi cca.7500Sk ale já som musel meniť aj ten bočný plastový kryt ale ten bol z toho len asi 1500Sk.To je dobrá pasca na prachy veď je to len kúsok vylisovanej nejakej umeliny (alebo vypadá ,že je tam nejaké laminátové plátno????tuším ano) a v prostriedku akoby nastriekaná nejaká šľahačka.Ale bez neho je to ozaj aj mne sa zdalo nejaké hlučnejšie,alebo to bol len môj subjektívny dojem. Inak mne sa zdá stále tá moja Octavia hlučnejšia ,ako ostatné (zdá sa mi nie tak dobre tlmený diesel zvuk)čo mám robiť poradte, alebo ako to porovnám objektívne.Vy ostatní octávisti s diesel motormi máte skúsenosti s nejakou tlmiacou sadou motora.Tuším som niekde v predajni videl niečo podobné predávať ale či to má nejaký účinok neviem.Alebo ,že by pomôhlo len použiť olej nie 0W-40 ako mám ale 5W-XX je hustejší tak aj môže lepšie tlmiť vibrácie motora (to mi poradil jeden chlapík zo servisu)???? -
« Re: Zábeh motora
No já bych s tím zas tak moc nesouhlasil . V prvních kilometrech na novém motoru jde o to, aby si všechny součástky motoru našly svoje místo. Tření na součástkách je největší, ale taky se tím všechny ty tolerance rychleji vyhlazují. Pokud budeš jezdit v tomto období až příliš opatrně, tak se tření o něco sníží, ale ne optimálně, a dostat pak takový motor do vyšších otáček je zoufalé. Tak vzniká špatně zajetý motor. A později už s tím moc nenaděláš, ten proces záběhu už je prostě pryč, díly mají větší třecí odpory ale ne už takové, aby se do sebe zalícovávaly tak jak zpočátku. A to že ten motor pak vydrží víc je dost teoretické. Já myslím, že nejlépe je jezdit od začátku v podstatě tak, jak se s tím bude jezdit i po " záběhu " . ( Teď nemluvím o závodnících ). A obecně asi platí, že životnost motoru je přímo úměrná počtu otáček ve kterých při jízdě pracuje. Proto vydrží naftové motory víc, protože jezdí ve velmi nízkých otáčkách....Ale občas to protáhnout až na samou hranici max. otáček motoru spíš prospěje - zvýší se tlak oleje, průtok benzínu v sacích potrubích, rychlost výfukových plynů, jinými slovy se motor tak trochu " profoukne " ...... -
Diamant 26.01.00 09:05
« Zimé pneu a spodný kryt motora
Zimné pneu nie sú len na sneh. Majú lepšiu prilnavosť už pri teplote pod +5°C. Prejaví sa to o 40% kratšou brzdnou dráhou oproti letným. Matadorky so silicou sú fakt skvelé. Jazdím s Golfom IV a Feliciou (všetko zimné) a Fel sedí na snehu omnoho lepšie. Pre Golf je 195 veľmi široké. Tak nebláznite s 205 na Oct! Pneu potrebuje istý prítlak na cm^2. Pozrite sa, ake pneu maju jazdci rally na snehu! Asi vedia prečo. Nemožno sa porovnávať s F1. Ich pneu sú síce extrémne široké, ale aj extrémne mäkké. Podľa mňa sú aj v lete lepšie užšie. Na snehu platia tie isté fyzikálne zákony, len je to viditeľnejšie, než na suchej ceste. Treba len zohľadniť prípustné zaťaženie a max. rýchlosť.
Spodný kryt je nešťastie. Ja ho mám nový. Stálo to 15.000 s prácou (Golf). Jazdiť sa bez toho dalo, ale predtým som to ťahal po zemi a bol to otrasný zvuk. -
Diamant 26.01.00 09:04
« Zábeh motora
Zabiehať motor "rozumne", t.j. vytáčať do 2/3 max. otáčok a nejazdiť s prílišnou záťažou motoru jedine prospeje. A je jedno čo je to benzín alebo diesel. Motor sa odvďačí dlhšou životnosťou. Aj počas života motora je výhodné sa vyhýbať prevádzkovým režimom so zvýšením trením vo valci, t.j. nevytáčať a nezaťažovať studený motor a nejazdiť na privysokých otáčkach. Občasné vytáčanie by motoru nemalo poškodiť, dlhodobá jazda v otáčkach už prosieva menej. Pri vysokej spotrebe vzniká veľa zbytkového tepla, spalín a pri väčšom trení vo valci (aj iných dieloch pri zábere) dochádza k intenzívnejšom opotrebeniu dielov. Preto motory, ktoré ich majitelia vytáčajú sú "živšie", lebo majú väčšiu vôľu napr. vo valci. Aj dobre zabehnutý motor dosiahne plný výkon po viac ako 10.000-20.000 km, lebo sa trecie sily natoľko znížia. Čím neskôr, tým dlhšia životnosť. Inak moja skúsenosť s TDI/81 - nad 3000 ot. už nastupuje dosť výrazný hluk. -
« gumy
Ahoj jdu se Vam sverit z prvnich dojmu na novych zimnich gumach. Je to totalne jina basen. Na asfaltu jsem to na limit nemohl privest ( nebylo kde ) ale na snehu (parkoviste) je to obrovsky rozdil. Nejvic to pozoruju pri brzdeni a zataceni, vede to stopu daleko lip. A hlavne, kdyz uz se to utrhne, tak to po jistem zpomaleni zase dostava adhezi zpatky (letni se utrhne a jedete az na obrubnik....)
Mimochodem, rad bych zopakoval svou otazku na plastovy kryt pod motorem, co jsem na tom obrubniku nechal, da se jezdit bez toho ?? Pripada mi subjektivne, ze je to vic slyset. V servisu rekli, ze se bez toho jezdit da ?? Stoji to prej 5500 :((( -
« Mrzne! + Přelití oleje
S tím přelitým olejem teď hlavně řeším dilema, jestli jim tam to auto mám vůbec ještě dávat. Oni mi ještě seřizovali světla natřikrát, zasvinili mi interiér apod., takže jsem z nich v rozpacích. Budou se o to mé auto starat lépe díky tomu, že si mne pamatují a vědí, že si mají dávat bacha? Nebude to jinde ještě horší? Já jsem asi nějaký průserář. Dříve jsem měl Escorta a tam mi taky třeba dali v servisu rozvodový řemen o 2mm užší. Přišlo se na to po 60 tis. km při příští výměně. Naštěstí se nic nestalo. Já těm servisům vůbec nevěřím. Myslím, že auto vyjede z fabriky jako velmi kvalitní výrobek a že ho zničí až tou péčí v našich servisech...
Co mrazy? Já mám tu svojí oktávku TDI 81kW první zimu a tak dnešních ranních -17 stupňů byla premiéra. Na jedno žhavení a ihned a naprosto rovnoměrně to běželo! Po ujetí cca 10km ukazoval teploměr na Climatronicu dokonce -22 stupňů (bydlím skoro v horách). Auto jelo naprosto normálně. Z toho Escorta předtím (1996, 1.8D) jsem byl jinak vychovaný. Tam jsem musel dvakrát žhavit, pak se to minutu zmítalo jak v posledním tažení, smradu jako v Cařihradu, před barákem jsem se styděl... Aby mě fordisti nenapadli - koupili jsme si ty fordy dva současně a chovaly se naprosto identicky. Kdyby ho neměl kamarád taky, tak bych to snad býval reklamoval. A magická hranice byla tak -21 stupňů, pak už ten Escort nechtěl chytit vůbec. Točil se, ale neblafl. To se pak na noc dávaly deky na kapotu. Zlatý motor TDI!