Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: životnost TDI + náklady na údržbu
Přesně tímto směrem se poslední dobou ubírají i mé chmurné úvahy - vyměnit benzín za diesel, přesvědčit státy EU o nesmyslnosti spotřební daně na PHM nebo emigrovat do Ameriky. První varianta se mi zdá nejschůdnější, tak jsem si udělal v excelu pár tabulek na srovnání Octavie diesel x benzin. Srovnávám stejnou výbavu a nejbližší možný výkon motoru. Napřed jsem vzal 1.9/66 kW TDI GLX a 1.6/74 kW. Při najetých 38 000 km za rok se "vyšší" cena dieselu zaplatí za jeden rok. Při 25 000 za 1,5 roku, při 15 000 za 2,5 roku. Při srovnání 2.0/85 kW SLX a TDI/81 kW SLX se TDI zaplatí za rok, když najedete cca 55 000 km za 1,5 roku při najetí 36 000 km.
-
"-- skrytý --" 02.12.99 08:13
« životnost TDI + náklady na údržbu
Takže se zeptám ještě jednou tady, omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba eventálně kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN
-
"-- skrytý --" 17.11.99 09:55
« Re: TDI v zimě
Proc by mel vadit chod naprazdno,mazani funguje-mazani MUSI fungovat,turbo se lenive prevaluje,ventil tam tlak obtokem nepusti.Akorat TDI blbe topi,ve starem komurkovem dieslu jsem mel pri minus peti teplo do 10 minut naprazdno.
Bacha na naftu,rada lidi jezdi na letni ze zasob.
Jinak motor,zvlaste pokud je novejsi jede jak brus,i pod 20 stupnu C.
Ohledne dalsiho,zda je nutno strikat spodek-ja nevim.Nedelam to,spoleham na WAPku,alespon u prvni Oktavky,kterou jsem prodal po 2 zimach,novy majitel nenasel ani chlup. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Docela mne v poslední době zaujaly testy TDi od VW v různých motoristických časopisech. Např TDi 66 kW v New Beetle změřili 80 KW a asi 225 nm krouťák. TDI 81 KW v Toledu naměřili 92 kW. Tak se ptám jestli ta brzda na Jarově měří dobře nebo ne. Máte někdo osobní zkušenosti s měřením těchto motorů na brzdě? Měl jsem možnost se krátce povozit v Octaviích s oběma variantama motoru a TDI 66 kW mi naprosto stačilo (městský a příměstský provoz) 81 kW bych pořídil asi na hodně velký štreky po dálnici. -
"-- skrytý --" 31.10.99 07:38
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
2 roky TDI SLX 66KW,nyni stejne provedeni 81 KW.Krome znatelnych vylepseni oproti puv.verzi,nemusim popisovat jinou pristr.desku a podobne,spise zlepsene razeni,lehci spojka a pro mne ne nevyznamne kotouce na zadnich kolech,to jsem predtim nemel.Brzdy byly chvalou Octavii od pocatku,ted jsou jeste jedovatejsi,mozna az moc.Povinne prezuti na Micheliny,i kdyz orig.pneu Continental nejsou zle,zimni jsou jeste lepsi.Projel jsem Evropu,Francii,Chorvatsko,Italii,Dansko vcetne beztrestneho rychleho jezdeni v Nemecku.Turbodiesel nezklamal,66kW je hodne dobry,a krome hluku mu snad nejde vytknout nic podstatneho,kopce jsou domenou,at je auto prazdne nebo nalozene.81KW je vylozene trefa VW,je videt,ze Nemci od r.1972 zkusenosti nepromarnili.Pri mereni mi na brzde namerili 85KW,zrychleni mi merili taky-10,7s z na 0-100 km/hod.,prumer z 10 mereni,20 st.C,bezvetri,rovina.Jisteze benzin je tissi,mene smrdi,lepe topi,ale jestlize osedlam TDI,je to jako motorovy doping,a uz bych se k benzinu nevratil.Otazka ceny je na polemiku,protoze obzvlaste Skodovka vykonove srovnatelne vozy 1,9 TDI a treba 2,0 benzin posadila cenove k sobe.Na rozdil od dalsich automobilek,kde stale za diesel platime vice a on pak musi na sebe v provozu "vydelavat".
Bye -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Mel jsem Octavii TDI 66 kW, ted jezdim s Octavii TDI 81 kW. Obe ve stejne vybave bez Climatronicu.
Obema motorum trva ohrati delsi dobu, nez benzinum (priklanim se spise k tem 10 km), potom ale oba topi bez chyby. Teplota motoru drzi v prostredku teplomeru jako pribita bez ohledu na vnejsi teplotu.
Slabsi motor 66 kW ma znatelne mensi kroutici moment, ale plossi krivku. Nemusi se tak radit, tahne velmi slusne ve vetsim rozsahu.
Silnejsi motor ma kroutici moment znatelne vetsi, ale v uzsim rozsahu. Musi se vice radit, ale co to potom dela, to je o strach. Okolo 1900 otacek v tom nechytaji saze, ale dynamit. Tahne take do vyssich otacek. 66 kW konci okolo 4000, pres ne se mu nechce. 81 kW se da donutit az k 4500, ale rozumnejsi je stejne radit uz drive dolu.
Spotreba TDI 81 kW je take mozna trochu mensi. To je ale bez zaruky, neumim jezdit usporne. Ted jezdim s TDI 81 kW tak 5,5 az 5,8 l/100 km. S 66 kW jsem jezdil okolo 6 litru.
Vyber motoru zalezi na stylu. Kdo hleda auto na pohodove pojezdeni, doporucil bych mu 66 kW. Kdo obcas specha nebo jezdi rad svizneji, at si koupi 81 kW. -
"-- skrytý --" 21.10.99 15:46
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
o topení s TDi jsem tu psal loňskou zimu, kdy jsem si TDi pořídil. Ohřátí trvá déle než 4 km, odhaduji tak 7-10 km, pokud je -20 i déle. Pokud se motor na provozní teplotě udrží, topí super. Ale jakmile sjedete svah bez plynu, pomalá jízda v kolně, rázem teplota motoru klesá až pod 70 stupňu (správná funkce termostatu byla ověřena v servisu) Závěrem musím konstatovat, že se v TDi moc neohřeji, vážně uvažuji o přídavném nezávislém topení, ale to je zase 20 tis navrch. Je to zkrátka daň za malou spotřebu, kdy motor zbytkového tepla nemá opravdu nazbyt.Jinak Tdi zdar !! -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
O te zavislosti zimniho topeni na stylu jizdy mam jiny nazor,jak se tdi zahreje na provozni teplotu tak topi bezvadne,jenom to zahrati na prvozni teplotu bych videl na podstatne vice km nez 4.Nevite nekdo,jaka je hodinova sazba ve znackovem servisu na Octavii? -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
V zimnich mesicich se motor velice dlouho zahřívá na provozní teplotu (cca 3-4 km) topeni je v této fázi jenom vlažné. Po ohřátí motoru se neustále musí korigovat stupeň teplého vzduchu, neboť topení je velice závislé na způsobu jízdy. Malé otáčky - zima, vyšší - horko, což je nepříjemné při jízdě v různém terénu, kopce, rovina atd.
Co se týče servisních prohlídek po 30 000 km to stojí cca 3000 Kč, ale byl vyměněn jen olej, olej. a vzduch. filtr. Nebyla doplněna brzd. ani chladicí kapalina, které jsou na minimu a další běžné úkony /značkový servis/. Dražší prohlídky následují až po ujetí 60 tis, výměna paliv. filtru, který u dieslu stojí cca 800 Kč, rozvod. řemen, destičky atd.
Nehledě na to že v zimě je dobré do nafty přidávat aditiva (bod mrazu, mazání) 0,5l stojí 195 Kč (Castrol) vydrží tak na 10 plných nádrží. I přes výše zmíněné drobnosti bych však za benzína neměnil, protože je velice příjemné jezdit k pumpě jednou za 1000 km a kupovat naftu, která je levnější o 4 Kč. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Jsem vlastníkem Octavie TDi 66kW, po najeti 30 000 km jsem s autem po motorické stránce velice spokojen. Velice slušný zátah již v nizkych otáčkách, avsak zatah motoru pri vyssich rychlostech neni tak razantni jako o benzinu. Naproti tomu vse kompenzuje spotreba: min. 4,2 l max. 6,4 l.
Max. rychlost dle tachometru 205 km/h, (od cca 180 km/h uz je vsak podvozek trochu "nervozni" - zaslouzil by si min. tvrdší pružiny, ale je to zrejme jen subjektivni pocit zpusobeny kvalitou ceskych silnic). Nevyhodou motoru TDi je dle meho soudu snizena učinnost topne soustavy v zimnich mesicich a drazsi naklady na servisní prohlidky. Porovnávat se silnějším TDi nemohu, neboť sem jej neřídil, ale dle rozdílu výkon. klřivky to musí být raketa. V úvahu též přicházi chip tuning 66 kW motoru, kdy majitel ušetří více jak polovinu nákladů z pořizovací ceny 81 kW verze, ale to už je jiná rubrika. čau David. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Mam 81kW a jsem navysost spokojen. Srovnavat s 66 ale nemuzu, na to mne chybi vice osobnich zkusenosti s 66kW. Tady v Rakousku je TDI 81kW od VW jednoznacne nejcasteji kupovanym motorem. Myslim, ze i to svedci o tom, ze se povedl.Ale rozhodnout se samozrejme musis ty sam. Zalezi taky na tom, jak jsi na tom s penezy. -
"-- skrytý --" 19.10.99 11:57
« 66kw pokuste se mi to rozmluvit
Já jsem už téměř rozhodnutý pro Octávii Combi 4x4 66kw.
Pro: zatím bohužel jediný motor pro 4x4, náklady na provoz (nevím přesně, ale nebudou náklady na servis vyšší než u benzínu?).
Proti: váha, horší dynamika,děsně smrdí (naštěstí ne do kabiny), hluk (naštěstí v kabině tak moc ne)
Doufám že to utáhne Climatronic.
Pokuste se mi to prosím rozmluvit. dík -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Sam jsem byl majitelem audi tdi 66kw nez mi ho ukradli,jezdilo super,81 kw octavii jsem ridil jenom kousek,ale rozdil 60 tis kc jsem prilis nepocitil.Tuto moji zkusenost potvrdilo i nekolik ridicu ,kteri s temito motory jezdi.Rozdil tam uurcite je,ale ne takovy jak by si asi kazdy predstavoval. -
« TDI 66kW vs. 81kW
Ma nekdo dlouhodobejsi zkusenosti s provozem obou Octavii TDI 66kW a 81kW - tj. pri rozdilu cca 60tis. Kc mezi obema motory (pri stejne vybave auta), vyplati se lepsi motor, tj. je opravdu rychlejsi, dynamictejsi nez 66kW?? Co spotreba, videl jsem udavana prum.spotreba by mela byt dokonce nizsi nez u 66kW?? Samo jsem videl testy v casopisech apod., spise me zajima osobni zkusenost ridice. Diky za podnety.
Pokud si vezmeme vybaveni GLS v paketu s ABS+EDS,oba airbagy+klima,pak se i u 81 kW verze dieslu dostaneme na hodnotu velmi pribliznou benzinove verzi(v Kc).Podobnou hovadinu,jako srovnavat vozy 1,4 MPI a 1,9 SDI jako redaktori AutoTipu neudelam.Vyslo by mi totiz to same,ze jsou auta stejne rychla ale diesl je rychlejsi!!!(tak to tam bylo :-)) ).