Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 10.12.99 13:05
« Re: tdi 66kw
Souhlas,jede to od zacatku bystre,drive jsem mel TDI 66 kW,to same.Co se postupne menilo,byla spotreba oleje,ta klesala,jak pribyvaly km,od 20.000 pak uz byly ustalena.Oproti jinym vozum teze znacky s benzin.motory bez naroku na nakladnejsi servis,pneu po 45.000 km(ale menim zimni gumy),olej stejny - jakykoliv plne syntheticky 5 nebo 10W/40.Jezdeno furt,po cele Evrope.Diky cenove politice Skody a.s.vychazi srovnatelne auto za stejny prachy (benzinove),to je dost rozdil oproti jinym znackam.A provoz je o DOST znat.I kdyby byla spotrebni dan nulova,porad bude naftak uspornejsi.Mozna vic smrdi(jak komu).Osobne mi vic smrdi pod plnym plynem nejmodernejsi benzin s tricestnym katalyzatorem.Kdyz za nim na dalnici jedu,zapinam vnitrni okruh klimy.A to je vlastne porad.Kazdemu jinak voni ta jeho,nebo ten jeho ? :-)) -
"-- skrytý --" 10.12.99 07:02
« tdi 66kw
Tož ještě jednou (omlouvám se.. vrazil jsem to do rubriky 1.8turbo).
Budu kupovat TDI 4x4 66kW.Včera jsem se projel obyč. Octávií TDI66kw. Pánové nejelo to nic moc (najeto 150km). Srovnal bych to asi s Octávíí benzín 1,6 55kw (občas s ní jezdím ). Dealer říkal, že motor není zajetý a že se to rozjede tak po 5 000km - MÁ PRAVDU????????. O turbu mi tvrdil, že zatím nezná případ, že by ho měnili. Zdá se mi, ale v interiéru hlučnější (hluboký tlumený zvuk, který u benzínu neslyším, klapot a pískot turba samozřejmě beru). Prosím řekněte mi, jestli se dynamika po záběhu zlepší .... jinak nevím.ahoj LN
-
« Re: ekologie
Jsou země jako třeba Austrálie, kde je nafta dražší než benzín. Není to způsobeno trhem, ale daněmi... Tato debata by se vůvec nevedla, kdyby se za PHM platila jen tržní cena. Nafta by bez DPH a spotřební daňe stála asi 4 Kč, benzín 5.50 Kč. Potom asi by se vedly debaty na téma: je tříapůllitrový šestiválec v Octavii dost výkonný nebo je lepší koupit SLX s pětilitrovým osmiválcem? Ještě že nikdo zatím nevynalezl motor na vodu. Oni by tu vodu evropští byrokraté určitě zatížili spotřební daní. Pži představě, že plná vana by vyšla tak na 2 000 Kč, je mi zle... -
« Re: ekologie
kdyz sem tu psal o ty ekologii, tak sem samozrejme myslel, ze diesely sou mnohem horsi. - az na to CO2, ktery nam vadi asi ze vseho nejmin. Argument, ze cim nizsi spotreba tim mene emisi je peknej nesmysl - ve skutecnosti je tomu prave naopak (ve snaze o co nejnizsi emise se spotreba skutecne zvysuje - vyrobci se s tim proste musi nejak vyporadat - zatim se jim to docela dari). A jeste neco - jsem naprosto proti tomu, ze se z nafty plati nizsi spotrebni dan nez z benzinu - uz je o tom asi mesi diskuse v tematech bionafta a LPG. -
« Seta diesel
Přestože je tu několik diskusních témat ohledně bionafty, ještě jsem se pořádně nedočetl o Vašich zkušenostech. Mám Octavku TDI 66kW, mam najeto zatím pouze 1400km. Posledni dve tankovani jsem smichal Seta diesel a normalni naftu v poměru 1:1 a zatim je vše v pořádku. Jaký jsou Vaše zkušenosti? Nechci se pouštět do diskusí o ekologii. -
« Re: ekologie
Marty, zapomínáš na to, že nejde jen o CO2. Vím že se už psalo i o tom, že jsou tam nějaké jiné a karcinogenní zplodiny, které pochopitelně u přeplňovaných motorů vzrůstají. Navíc zapomínáte v těch propočtech na několik let dopředu na to, že nabídka je ovlivněna poptávkou, jinými slovy čím víc bude dieslů na úkor benzíňáků, tím víc ta nafta bude stát !! I teď už roste cena nafty rychleji než u benzinu, takže v procentuálním vyjádření se cena nafty a benzinu pomalu přibližují....A když se začne míň kupovat benzín,.......... -
« Re: ekologie
To je pravda. Ja vím, že to není zrovna dobrý argument, ale moderní VW diesely splňují snad nejpřísnější emisní předpis na světě a to zelene předpisy v Los Angeles pro rok 2004 nebo tak nějak. Podle údaje výrobce je rozdíl např. v CO2 (údaje v g/km) u 2.0 85 kW benzín: 204 a u 1.9 TDI/81 kW: 143. Máte někdo k dispozici nějaká další čísla? Tohle srovnání bohužel hned tak někoho při koupi vozu nenapadne. Fakt je ten, že s dieselem se počítá do budoucna jako s tepelně účinějším motorem spíš než s benzinem. Logika mne vede k jednoduchému závěru: větší účinnost - méně odpadu, ale asi se škodlivost nedá měřit na gramy. Diesel asi v budoucnu projde další ekologickou kůrou než bude nahrazen nějakým ekologičtšjším motorem. -
"-- skrytý --" 06.12.99 05:32
« Re: životnost TDI + náklady na údržbu
Srovnani 1,9 TDI 81 kW a 2,0 85 kW sedi vice,jsou asi stejne pohybliva,1,8 turbo je samozrejme zivejsi a je pro srovnani obtiznejsi.Oba ty typy musime zhodnotit nejen naklady na benzin(naftu),ale ostatni - jako je povinne ruceni,havarijni pojistka budou mit v podobne relaci.Podle zkusenosti se Skodovkami z let 1996/97-prvni Octavie,jsou naklady bezne a nahodile.Mezi bezne patri palivo,olej,filtr oleje(ten je u dieslu levnejsi),filtr paliva 1x po 30.000 km.Olej je stejneho druhu,vydrz turba prekracuje u nejvice jetych aut 300.000 km.Pneumatiky se sjizdeji stejne rychle,neznam podstatny rozdil mezi benzinem a dieslem.Nahodile naklady jsou jako u vsech aut,od nepodstatnych malickosti az po vymenu ridici jednotky motoru.
Pokud si vezmeme vybaveni GLS v paketu s ABS+EDS,oba airbagy+klima,pak se i u 81 kW verze dieslu dostaneme na hodnotu velmi pribliznou benzinove verzi(v Kc).Podobnou hovadinu,jako srovnavat vozy 1,4 MPI a 1,9 SDI jako redaktori AutoTipu neudelam.Vyslo by mi totiz to same,ze jsou auta stejne rychla ale diesl je rychlejsi!!!(tak to tam bylo :-)) ). -
« Re: životnost TDI + náklady na údržbu
Přesně tímto směrem se poslední dobou ubírají i mé chmurné úvahy - vyměnit benzín za diesel, přesvědčit státy EU o nesmyslnosti spotřební daně na PHM nebo emigrovat do Ameriky. První varianta se mi zdá nejschůdnější, tak jsem si udělal v excelu pár tabulek na srovnání Octavie diesel x benzin. Srovnávám stejnou výbavu a nejbližší možný výkon motoru. Napřed jsem vzal 1.9/66 kW TDI GLX a 1.6/74 kW. Při najetých 38 000 km za rok se "vyšší" cena dieselu zaplatí za jeden rok. Při 25 000 za 1,5 roku, při 15 000 za 2,5 roku. Při srovnání 2.0/85 kW SLX a TDI/81 kW SLX se TDI zaplatí za rok, když najedete cca 55 000 km za 1,5 roku při najetí 36 000 km.
-
"-- skrytý --" 02.12.99 08:13
« životnost TDI + náklady na údržbu
Takže se zeptám ještě jednou tady, omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba eventálně kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN
-
"-- skrytý --" 17.11.99 09:55
« Re: TDI v zimě
Proc by mel vadit chod naprazdno,mazani funguje-mazani MUSI fungovat,turbo se lenive prevaluje,ventil tam tlak obtokem nepusti.Akorat TDI blbe topi,ve starem komurkovem dieslu jsem mel pri minus peti teplo do 10 minut naprazdno.
Bacha na naftu,rada lidi jezdi na letni ze zasob.
Jinak motor,zvlaste pokud je novejsi jede jak brus,i pod 20 stupnu C.
Ohledne dalsiho,zda je nutno strikat spodek-ja nevim.Nedelam to,spoleham na WAPku,alespon u prvni Oktavky,kterou jsem prodal po 2 zimach,novy majitel nenasel ani chlup. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Docela mne v poslední době zaujaly testy TDi od VW v různých motoristických časopisech. Např TDi 66 kW v New Beetle změřili 80 KW a asi 225 nm krouťák. TDI 81 KW v Toledu naměřili 92 kW. Tak se ptám jestli ta brzda na Jarově měří dobře nebo ne. Máte někdo osobní zkušenosti s měřením těchto motorů na brzdě? Měl jsem možnost se krátce povozit v Octaviích s oběma variantama motoru a TDI 66 kW mi naprosto stačilo (městský a příměstský provoz) 81 kW bych pořídil asi na hodně velký štreky po dálnici. -
"-- skrytý --" 31.10.99 07:38
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
2 roky TDI SLX 66KW,nyni stejne provedeni 81 KW.Krome znatelnych vylepseni oproti puv.verzi,nemusim popisovat jinou pristr.desku a podobne,spise zlepsene razeni,lehci spojka a pro mne ne nevyznamne kotouce na zadnich kolech,to jsem predtim nemel.Brzdy byly chvalou Octavii od pocatku,ted jsou jeste jedovatejsi,mozna az moc.Povinne prezuti na Micheliny,i kdyz orig.pneu Continental nejsou zle,zimni jsou jeste lepsi.Projel jsem Evropu,Francii,Chorvatsko,Italii,Dansko vcetne beztrestneho rychleho jezdeni v Nemecku.Turbodiesel nezklamal,66kW je hodne dobry,a krome hluku mu snad nejde vytknout nic podstatneho,kopce jsou domenou,at je auto prazdne nebo nalozene.81KW je vylozene trefa VW,je videt,ze Nemci od r.1972 zkusenosti nepromarnili.Pri mereni mi na brzde namerili 85KW,zrychleni mi merili taky-10,7s z na 0-100 km/hod.,prumer z 10 mereni,20 st.C,bezvetri,rovina.Jisteze benzin je tissi,mene smrdi,lepe topi,ale jestlize osedlam TDI,je to jako motorovy doping,a uz bych se k benzinu nevratil.Otazka ceny je na polemiku,protoze obzvlaste Skodovka vykonove srovnatelne vozy 1,9 TDI a treba 2,0 benzin posadila cenove k sobe.Na rozdil od dalsich automobilek,kde stale za diesel platime vice a on pak musi na sebe v provozu "vydelavat".
Bye