Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 05.01.00 06:24
« Re: Napiste neco !
81 kW 1,9 TDI stale jeste syrovy motor - 3000 km.Prvni studeny start a po 500 m tam je 12,9l/100 km a rychle klesa.Po meste kolem 5,9 l,venku 5,5.Jezdim na dobry zabeh,tak to tocim.Prvni Oktavka byla 66 kW,tu jsem prohnal po cele Evrope,za 40.000 km prumer 5,8.Ty nase diesly se holt ostatnim moc nelibi,ale Nemecko vcera hlasilo benal pres 2M,nafta 1,5M.Bude to sila. -
« Re: Napiste neco !
Tvou spotřebu Ti mohu jen závidět. Já jezdím krátké trasy, do 100km, momentálně na zimních pneu, bydlím v okrese Opava, v té kopcovitější části. Tím si vysvětluji mých 5.5l/100. Rekordně nízkou spotřebu mám 4,0l na trase Vítkov-Nový Jičín (žádné stoupání, spíše neustále nenápadně dolů). Zpět však 4,6l. Po dálnici jsem jel pouze dvakrát a spotřeba byla spíše vyšší, tak něco pod 6l. Pro snížení spotřeby jezdím z kopce se zařazenou rychlostí.? -
« Re: Napiste neco !
Spotreba muze skutecne byt vyssi, pokud se jezdi se studenym motorem na kratke vzdalenosti ve meste. Nejhorsi je popojizdeni od krizovatky ke krizovatce. Se zahratym motorem, pokud nemusim zastavovat na krizovatkach, tak i ve meste pri 50km/h na 4 mam okamzitou spotrebu 2.8l, coz je velmi dobre. Pokud jezdis i jinde nez jen po Praze se studenym autem, je tva lehka noha jen iluzi. Rekordne nizkou spotrebu jsem na ceste Brno-Opava (150km) mel 3.5l pri usporne jizde (prumerna rychlost 65km/h). -
« Re: Napiste neco !
Od listopadu vlastním Octiavii TDi/66kW. Mám najeto cca 3000 km při průměrné spotřebě 5.5l. Při delší jizdě sleduji computer a spotřeba se skutečně pohybuje okolo uváděných 5l. Jenže pojíždění po městě se studeným motorem zřejmě udělá své. Nebo je to v něčem jiném. Myslím si, že jezdím s "lehkou nohou". -
« Re: Napiste neco !
Nazdarek. Mam Octavii 1.9TDI/66kW, MR 2000. Najeto 5000km, prumerna spotreba 4.3 l/100 km na SETA diesel. Prumerna rychlost 71 km/h. Jak jste na tom vy ostatni ? Nekdo si stezoval na spotrebu 12l a max. rychlost 120 km/h - ja jsem zkusil maximalku na dalnici - 191km/h. Bude to jeste rychlejsi, az ujedu vic km ? (Ne ze by to ted jelo spatne, vykon stejne vetsinou nevyuziji) -
"-- skrytý --" 23.12.99 06:35
« Re: Vykony TDI motoru
Ja teda nevim,co udavaji Nemci,ale 10% hranice plus ale i minus se toleruje.Vcetne tachometru,tam ale ve vyssich rychlostech tolik ne.Na voze me zeny(Ibiza 1,9D atmosfer.) nam to jezdilo nejak bystreji,nez by melo,na brzde z puvodnich 47 kW se vyklubalo 58 kW!!!Sice jsme pozdeji zjistili,ze chybi katalyzator(nikdo ho neukradl,proste jsme to auto jako nove koupili uz bez neho-v TP je ovsem kat.uveden :-)) ).Vsechno je proste mozne.U TDI 66 kW na brzde rostl vykon stale do 30.000 km,naposledy 74 kW.Ted mam novucicke TDI 81 kW a 2000km a zacinam to ted teprve tocit-at nema turbo klid.Takze zatim moc nevim,jen 100 km udelam za 10,3 s(prumer 10 mereni,20 stupnu,sucho,rovina,bezvetri). -
« Vykony TDI motoru
Uz se tady parkrat objevila otazka, jak je to s vykony TDI, ze byl na brzde nameren vetsi, nez udava vyrobce. Muj znamy mi stale tvrdi, za nemci, konkretne VW umyslne udava nizsi vykony motoru z duvodu dani v nemecku. Nevite o tom neco blizssiho? Dokazu si predstavit, ze vykon motoru po spravnem zajeti stoupne o par kW, ale ze by to bylo vice jak 10%, to se mi nezda. -
"-- skrytý --" 10.12.99 13:42
« Re: tdi 66kw
pánové díky. Dokud se nenaučím s TDI jezdit (chce to asi jinak řadit) budu ticho, pokud to nebude stačit tak přečipuji na 81kW. Ještě mám v paměti šok, který jsem zažil, když jsem sedl do nové Feldy 50kw. Já to auto reklamoval že netáhne (do té doby jsem jezdil 120LS na super+jiná vačka). Po delší době jsem uznal, že už to jakž takž jede a zejména to nežere 9-11l jako 120LS. S Feldou jezdím co to dá a za 7.5l, ale už nestačí. Tož uvidíme a díky. LN -
"-- skrytý --" 10.12.99 13:05
« Re: tdi 66kw
Souhlas,jede to od zacatku bystre,drive jsem mel TDI 66 kW,to same.Co se postupne menilo,byla spotreba oleje,ta klesala,jak pribyvaly km,od 20.000 pak uz byly ustalena.Oproti jinym vozum teze znacky s benzin.motory bez naroku na nakladnejsi servis,pneu po 45.000 km(ale menim zimni gumy),olej stejny - jakykoliv plne syntheticky 5 nebo 10W/40.Jezdeno furt,po cele Evrope.Diky cenove politice Skody a.s.vychazi srovnatelne auto za stejny prachy (benzinove),to je dost rozdil oproti jinym znackam.A provoz je o DOST znat.I kdyby byla spotrebni dan nulova,porad bude naftak uspornejsi.Mozna vic smrdi(jak komu).Osobne mi vic smrdi pod plnym plynem nejmodernejsi benzin s tricestnym katalyzatorem.Kdyz za nim na dalnici jedu,zapinam vnitrni okruh klimy.A to je vlastne porad.Kazdemu jinak voni ta jeho,nebo ten jeho ? :-)) -
"-- skrytý --" 10.12.99 07:02
« tdi 66kw
Tož ještě jednou (omlouvám se.. vrazil jsem to do rubriky 1.8turbo).
Budu kupovat TDI 4x4 66kW.Včera jsem se projel obyč. Octávií TDI66kw. Pánové nejelo to nic moc (najeto 150km). Srovnal bych to asi s Octávíí benzín 1,6 55kw (občas s ní jezdím ). Dealer říkal, že motor není zajetý a že se to rozjede tak po 5 000km - MÁ PRAVDU????????. O turbu mi tvrdil, že zatím nezná případ, že by ho měnili. Zdá se mi, ale v interiéru hlučnější (hluboký tlumený zvuk, který u benzínu neslyším, klapot a pískot turba samozřejmě beru). Prosím řekněte mi, jestli se dynamika po záběhu zlepší .... jinak nevím.ahoj LN
-
« Re: ekologie
Jsou země jako třeba Austrálie, kde je nafta dražší než benzín. Není to způsobeno trhem, ale daněmi... Tato debata by se vůvec nevedla, kdyby se za PHM platila jen tržní cena. Nafta by bez DPH a spotřební daňe stála asi 4 Kč, benzín 5.50 Kč. Potom asi by se vedly debaty na téma: je tříapůllitrový šestiválec v Octavii dost výkonný nebo je lepší koupit SLX s pětilitrovým osmiválcem? Ještě že nikdo zatím nevynalezl motor na vodu. Oni by tu vodu evropští byrokraté určitě zatížili spotřební daní. Pži představě, že plná vana by vyšla tak na 2 000 Kč, je mi zle... -
« Re: ekologie
kdyz sem tu psal o ty ekologii, tak sem samozrejme myslel, ze diesely sou mnohem horsi. - az na to CO2, ktery nam vadi asi ze vseho nejmin. Argument, ze cim nizsi spotreba tim mene emisi je peknej nesmysl - ve skutecnosti je tomu prave naopak (ve snaze o co nejnizsi emise se spotreba skutecne zvysuje - vyrobci se s tim proste musi nejak vyporadat - zatim se jim to docela dari). A jeste neco - jsem naprosto proti tomu, ze se z nafty plati nizsi spotrebni dan nez z benzinu - uz je o tom asi mesi diskuse v tematech bionafta a LPG. -
« Seta diesel
Přestože je tu několik diskusních témat ohledně bionafty, ještě jsem se pořádně nedočetl o Vašich zkušenostech. Mám Octavku TDI 66kW, mam najeto zatím pouze 1400km. Posledni dve tankovani jsem smichal Seta diesel a normalni naftu v poměru 1:1 a zatim je vše v pořádku. Jaký jsou Vaše zkušenosti? Nechci se pouštět do diskusí o ekologii. -
« Re: ekologie
Marty, zapomínáš na to, že nejde jen o CO2. Vím že se už psalo i o tom, že jsou tam nějaké jiné a karcinogenní zplodiny, které pochopitelně u přeplňovaných motorů vzrůstají. Navíc zapomínáte v těch propočtech na několik let dopředu na to, že nabídka je ovlivněna poptávkou, jinými slovy čím víc bude dieslů na úkor benzíňáků, tím víc ta nafta bude stát !! I teď už roste cena nafty rychleji než u benzinu, takže v procentuálním vyjádření se cena nafty a benzinu pomalu přibližují....A když se začne míň kupovat benzín,.......... -
« Re: ekologie
To je pravda. Ja vím, že to není zrovna dobrý argument, ale moderní VW diesely splňují snad nejpřísnější emisní předpis na světě a to zelene předpisy v Los Angeles pro rok 2004 nebo tak nějak. Podle údaje výrobce je rozdíl např. v CO2 (údaje v g/km) u 2.0 85 kW benzín: 204 a u 1.9 TDI/81 kW: 143. Máte někdo k dispozici nějaká další čísla? Tohle srovnání bohužel hned tak někoho při koupi vozu nenapadne. Fakt je ten, že s dieselem se počítá do budoucna jako s tepelně účinějším motorem spíš než s benzinem. Logika mne vede k jednoduchému závěru: větší účinnost - méně odpadu, ale asi se škodlivost nedá měřit na gramy. Diesel asi v budoucnu projde další ekologickou kůrou než bude nahrazen nějakým ekologičtšjším motorem.