Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 21.01.00 10:17
« Re: Gumy
to gogo: Zimní gumy na Octávku jsou naprostá nutnost. Doporučuji i na zadek (jinak ti to bude vlát do zatáček jako vocas). Vlastní zkušenost: se služební Octávkou. Bez zimních jsem se nebyl schopen rozjet ani z kopce (nový mokrý sníh).Můžeš být super řidič ale z auta máš sáňky. Je to deprimující pocit, když se rozjedeš z kopce, posloucháš rachot ABS, a jedeš stále dál. Zpočátku jsem nechápal, ale je to tak. -
« Re: Gumy
Klidek, gogo, jezdit na letnich gumach a pak nadavat, ze to klouze, to je docela sranda. Ja mam Conti Winter Contact a naprosta spokojenost, nevim jestli je to tema gumama a nebo vsema tema ABS, EDS, ASR a jak se to jmenuje, ale ja si po snehu jezdim jako pan :-))) -
« Gumy
Mimochodem, dneska (patek) jsem se po nekolika letech bal jet autem.Huste snezi, podotykam ze se vse odehrava v okrajovych castech prahy (Barandov, Stodulky atd) Moje nove auto stoji na kopci nad kancelari, uz jsem nemel odvahu sjet tu serpentinu dolu....Nevim jestli s tim neumim jezdit, nebo jestli je to letnima gumama co davaj novy, myslim ze to jsou "Continental Super contac" ( v tom pripade stojej za h.....), ale ten kram je neriditelnej... Nikdy jsem na aute Zimaky nevozil, na hory nejezdim, jezdim vetsinou kolem mesta a tech par zasnezenejch dnu jako dneska jsem se svou Feldou a letnima Matadorama MP12 s dobrym vzorkem vzdycky zvladnul. Nikdy jsem nemel pocit, ze to auto jede kam chce...Jezis chlapi vzdyt ten kram sjizdel ze skoro rovny pricne skloneny silnice. Ze by to dalo to, ze ty 15 jsou tak siroky .....Taky jsem samozrejme utrhnul ten slavnej, na dvou sroubech upevnenej kryt pod motorem ( nevite kolik to stoji a da se docasne jezdit bez toho ??). Jeste se klepu vzteky. Ahoj Gogo99. -
« Re: Jak na to ??
Cau Gogo. Mam taky Octavku TDI 66kW, v soucasny dobe najeto 5000km, stari 3 mesice. Kdyz se podivas v diskuzi, resil jsem stejnej problem jako ty. Ohledne zajizdeni, prvnich 1000km jsem nesel nad 3000ot, prvnich 300km dokonce nad 2500ot. Po 1000km jsem zacal postupne zrychlovat. od 2000km to tocim co to da. Po rovine po delsim rozjeti drzi 200km/h. Pomerne rychle se ale vytoci na 185km/h. Kazdej ti da jinej nazor, ale myslim, ze auto nemam spatne zajety. Odbornici tvrdi, ze TDI zvysuje vykon az do najetych 20000km, coz znamena ze se po tuto dobu zajizdi. Fakt si davej pozor na studenej motor, nez se ti zacne zvedat alespon trochu raficka teplomeru, tak to netoc nad 2000ot. Jinak je to diesel, takze pokud nechces treba extreme zrychlit tak podrazovat nemusis, dosahnes lepsi spotreby a motoru neublizis. Dalsi poznamku mam o Seta diesel. Poprve jsem tam nalil Setu asi po ujeti 700km v pomeru 1:1 s normalni naftou. Ted uz davam jenom tretinu normalni nafty a dve tretiny Seta diesel. Auto nema ubytek sily, ale zere tak o 0,5l vic. Prumerna cena nafty mi tak vychazi okolo 18.5 Kc/l. A to je prece parada. Na motor nema Seta spatnej vliv podle mych zkusenosti, potvrzuji to ostatni ridici i po ujeti 100000km. Na zaver, nemel jsem nikdy lepsi vlastni auto. -
« Re: Jak na to ??
For gogo: mám najazdených asi 34 000km na Oct. 1,9TDI/81kW či je to auto dobré ťažko zrovnávať predtým som jazdil Favorit,Škoda 120 a musím sa priznať aj BMW 524 td r.v. 87 asi cca 15 000km.
Tak favorit a Škoda 120 sa s tým nedá porovnávať Octávia je úplne iné kafe (samozrejme lepšie a najmä výkonnejšie a to je v zime veľmi dobré ,ale treba opatrne s tým využitím výkonu) a to BMW bolo veľmi dobré ale zase malo zadný náhom úplne to vyžaduje íný princíp jazdy najmä na snehu a ľade.Takže veľmi ťažko porovnávať.
No a teraz ktomu ,čo som vlastne chcel zábeh ja som zabehával do cca 2000 až 2500km kludne no potom som postupne tomu začal šliapať po krku. Myslím,že nie je moc dobré pre motor začať prudko zrýchlovať z nízkych otáčiek ak ,je motor na prevádzkovej teplote radšej podradiť na cca 2000ot./min. a potom sa motoru oveľa lepšie zrýchluje (t.j. využívať max. krútiaci moment motoru). Keď motor nemá prevádzkovú teplotu zrýchlujem len v nevyhnutných prípadoch.
Niektorý tuná píšu o občasnom vytáčaní motoru vraj to pomáha neviem sám by som rád poznal odpoveď na toto.Preto uvažujem o chiptuningu môjho motoru láka ma najmä veľký nárast krútiaceho momentu ,ale neviem sa rozhodnúť z hladiska životnosti motoru to neviem posúdiť.ak niečo niekto viete tak prosím napíšte. -
« Jak na to ??
Mam Octavii 66 kw celych 370 km najeto ( 2 dny ).
Jsem "tezka noha", takze spotreba 6.8 - 6.9. Bohuzel vetsina nalitana na kratke vzdalenosti ve meste.Mel bych nekolik dotazu:
1. Jak je to s "tocenim" v zabehu ?? Podle toho, co jsem z minulych prispevku vycetl (precetl jsem tu diskuzi celou), svedci tomu obcasne vytoceni v k maximu ??? Mel jsem dojem, ze cca 1500 km je to treba netocit (jezdim kratkodobe pri predjizdeni do 3500, max 4000).
2. Co je sz hlediska spotreby lepsi, solichat to 1600 - 2200 ot/min a z toho zrychlovat, a nebo pro potreby akcelerace podradit, aby se zacinalo se zrychlenim okolo 2000 ot/min. Moje dosavadni zkusenosti z benzinu rikaji, ze kdyz se chce jet, je treba podradit, protoze kdyz motor neni roztocenej tak to nejede, akorat to zere.
Totiz, to co jezdim ja v primestskem provozu, je totiz moje jizda prolozena cca kazde dve az tri minuty prolozena akceleraci "na tvrdo" z 50 na cca 80, ci z 70 na cca 120.
Mimochodem, je to nejlepsi auto, co jsem kdy mel .... -
« Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Ahoj uzivatele a znalci TDI! Autorizovanemu SKODA servisu se podarilo pri servisni prohlidce nalit do motoru me Oktavie TDI 81kW tolik oleje, ze jsem ho mel cca 14 mm nad ryskou maxima. Asi spatne vytahli ten vyjety olej, vychazi mi to na cca 1,5 litru oleje navic. Protoze nejsem zvykly praci servisu moc kontrolovat, ujel jsem s tim za 3 tydny asi 2,5 tisice km. Muze mi nekdo poradit, zda se s tim motorem neco mohlo stat? Ja nic nepozoruji, v servisu pochopitelne tvrdi, ze se tomu nic nestalo. Diky. -
« Bez nadpisu
Vim ze je na to oddelene tema, ale chtel bych se zeptat specialne majitelu Octavia TDI kteri jezdi na SETA diesel na jejich zkusenosti, konkretne: snizeni vykonu? vyssi spotreba? nutne specialni upravy (filtr, apod.?) pomer michani SETY s naftou? problemy/poruchy? doporucujete/nedoporucujete? apod. Diky. -
« 1,9TDI/81kW
Mám Oct.1,9TDI/81kW nabehané 33 000 km priem. spotreba cca 5l/100km,ale je veľmi závislá od štýlu jazdy.Prešiel som aj cca 100km za 4,2l,ale aj za 6,8l.Ale ja jazdím aspoň si myslím ,že dosť rýchle diaľnica najskôr cca 130km/hod a veľmi rýchle sa nechám vyprovokovať apotom to už ide 150,160,180až 200km/hod.(len ak je suchá cesta a podmienky na takúto jazdu,strašne sa bojím aquaplaningu a ....nie som žiadny hazardér) ,ale cez 200 sa na tom motore jasne aktivuje obmedzovač a už to nechce ísť vyššie po dlhšom rozbehu sa to rozbehne na 210km/hod. ale ohromne lenivo.Takže tých mojich 6,8-7l/100km je oprávnených.Inak neviem ,ako ostatný ale cítim dosť veľké rozdiely v nafte t.j. ak natankujem napr. na ARALE v Nemecku tak ten motor ide lepšie,svižnejšie aj sa mi zdá že spotreba je lepšia ako keď natankujem napr. na Slovnafte v SR.Olej mám použitý už druhý krát MOBIL 1 pre Turbo Diesel 0W-40 (full synth). Niektorý mi tuná písali ,že oleje 0W-XX sa moc dieselom nepáčia ,ale prečo neviem.Môže mi to niekto vysvetliť?Jediné ,čo pozorujem aspoň mám taký subjektívny pocit o tom ,že môj motor je trošku hlučnejší oproti ostatným a spotrebu oleja mám cca 1l na 15000km(t.j.interval výmeny)toto si vysvetľujem tým že ten olej je naozaj riedky ako voda t.j. netlmí tak charakteristický klepot dieselu a keďže je taký riedky tak je vysvetlitelná aj jeho spotreba pri tom mojom štýle jazdy.Zatiaľ som mal interval výmeny len jeden keď nepočítam tých prvých 10-15000km na zábeh.Olej som prvý krát menil pocca 12500km a nalial som tam spomínaný MOBIL1.Môže mi prosím niekto napr.RSD,.... napísať o tuningu tohoto motora ľahko totiž o ňom uvažujem,zaujíma ma najmä či to cítiť pri jazde (dosť zdvihnutý kr.moment),životnosť motora,spotreba ,hlučnosť a zvuk motora,doporučenie druhu a typu oleja.Uvažujem i o výmene vzduch. filtru za K&N-ďalšie zdvihnutie výkonu.Dalej by som prijal keby sa niekto s nami podelil o svoje skúsenosti s používaním antiradarov (najme sa mi pozdáva Bel980-nová rada,vraj veľmi dobrá a kvalitná)
Tak dosť aby sa aj iný dostali k slovu zase som sa zabudol a ikeď mám toho ešte veľa na mysli tak nabudúce. Dík za Vaše skúsenosti. -
"-- skrytý --" 10.01.00 10:19
« Re: to fija
Souhlasim s vetsinou,az na to zabihani.Predzabeh motoru nepocitam,tam se nic nezjisti,jen ze to startne a pojede.Behem 10.000 km mi predposledni turbo neustale zlepsovalo vlastnosti.Ubytek oleje(asi 0,5l) se zastavil,a az do smutneho konce tohoto auta uz olej nemizel.Diky "Castrol"u jsem pridrel jen lehce saly,pri prorazeni vany(turbo vydrzelo),auto jelo jeste pod plynem asi 5 s.Technici mi neverili,ze ten motor sel v tahu(novy majitel si nestezuje,zatim :-) ).No,at to zkratim,nove cervene TDI s temi 3000 km tocim dost fest,at se holka protahne,stejne je ten rozdil asi 0,5 l na 100 km.To sice na nadrz je asi kolem 100 Kc,ale zase to necham v mycce.Buh sud.
Ale olej bude zase stejny,videl jsem ten motor!(Castrol Synth.5W/40).Ted tam mam z fabriky Fuchs Titan 5W/40,tak to dojezdim. -
« Re: Napiste neco !
Napsat kolik to zere moc nejde, nebot strasne zalezi na tom, jak a kde se jede. Po Vanocich jsme jeli s plne obsazenym a nalozenym kombikem, na zimnich gumach a se zapnutym topenim trasu Viden-Brno za 4.9l/100km, pri ne zrovna blaznive rychle jizde (jela zena a byl snih). Ale kdyz jedu rano se studenym motorem pres zacpane mesto do prace jen 4 kilaky, klidne si to vezme 7-8 litru (kdybych jel dele, samozrejme by to kleslo).
JInak pokud nejde o podobne extremni pripad superkratke trasy se studenym motorem, da se po meste jezdit velice velice usporne. Rozhodne mnohem usporneji nez po dalnici, kde to clovek rozkali a tim samozrejme spotreba stoupne (kolem sesti litru, kdyz se na to slape). Takze napsat jedno cislo nejde, zalezi na tom, jake trasy prevladaji.
JInak to tocim vetsinou kolem 2000 (1800-2200) otacek a to je pohodova, usporna a realativne ticha jizda.
Zatim jsem s mym kombikem TDI 81kW naprosto spokojen, za chvilku (koncem brezna) mi bude koncit zaruka, tak jsem se snazil najit nejakou zavadu, ale krome lehkych problemu se zamykanim zpatecky (slo to ztuha, ale uz to opravili a ted to jde jak po masle) jsem zatim nic neobjevil. (Obavane klepani zamku se asi trikrat ozvalo, ale jen kratce a slabe). -
matuS 09.01.00 02:22
« Re: to fija
fija, privelmi nesetri to auto teraz, ked je nove. je pravda, ze dnesne motory uz su ciastocne zabehane, ale nieje to dostatocne, takze kym mas to auto nove, poriadne ho prebehavaj, lebo ti ostane lenive, a raz pojdes na dovolenku s plnym autom a obrazne povedane sa do kopca ani nerozbehnes. mame v robote tri kusy citroen ax diesel, a neveril by si, aky je medzi nimi rozdiel v akceleracii, nastastie ten co mam ja, je najviac svizny. potom - otec mal daewoo espero, tiez ho dobre zabehal a to auto malo vo vyssich otackach velmi dobry vykon. Znamy, tiez sofer velmi melancholicky ma tiez to iste espero a ked som sa v nom viezol, no sunka leniva, co ti poviem. Velmi zalezi od toho, ako to zabehas, a preto opakujem, kym to mas nove, tak to obcas vytoc, a drz ho vo vyssich otackach (zasa nie maximalnych, u novych motorov do 1000km sa doporucuje ist do 70% otacok, a do 5000km do 90% otacok). potom uz mozes jazdit na spotrebu -
« Re: to fija
Pokud mas naftu od PARAMA za 21 vcetne DPH, ktere odpoctes, klidne u ni zustan. Ja v Brne tankuju SETA za 16.30 (ceny se porad zvedaj :-( ), klasicka nafta je za 23.70. Cili uspora je pro mne znacna. "Levnejsi" (koupenou nikoliv u pumpy, ale napr. v podnicich) naftu bych mel do auta strach nalit - muze byt ruzne pancovana, nikdo ti nezaruci teplotu, pro kterou lze pouzit (budou vzdycky tvrdit, ze je to "zimni" nafta, i kdyz doklad zadnej nemaji). SETAdiesel ma bod tuhnuti -25, filtrovatelny je jeste pri -23. Takze pokud by melo byt okolo -20, tak natankuju arktickou klasickou naftu a pockam az se otepli (takove mrazy jsou jednou za 5 let a to jeste par dni).
Motory jsou "predzabehane na stolici" - jak tvrdi Skodovka. No a jeste se vratim ke spotrebe - mozna jsem si trosku zavymyslel - bude to o cca 0.2-0.3 l/100km vice, nez ukazuje pocitac - alespon dle mereni metodou "spocti kilometry a co do auto natankujes a vyjde ti spotreba" - touto metodou mi dnes vyslo 3.99, pricemz dle pocitace by to melo byt okolo 3.7-3.8. Na druhou stranu, mozna se mi podarilo do nadrze nalit vic nez pri minulem tankovani (budu to sledovat dal), pistole na pumpe nejsou vzdycky stejne a nemuseji vypinat ve stejnou chvili. Navic, SETAdiesel pri tankovani hodne peni, a nekdy vypne uz pena, nekdy az vlastni palivo. Jsem programator a mam proto tendenci verit spis stroji, ale selsky rozum obvykle neselhava.
Kdo mi poradi, jaky je NEJLEPSI dostupny olej pro meho milacka ? Zatim mam 3 favority, CASTROL Magnatec 0W-40, Castrol Formula SLX 0W-40 a Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Mate nekdo nejake zkusenosti a doporuceni ? -
« Re: to fija a SIM
Zdravim Vas panove. Mam TDI 66kW. Najeto cca 3500km. Jezdim na mix Seta a normalni diesel 1:1, posledni dobou tankuju trochu vic Sety (duvod je snad jasnej). Je to takovej financni kompromis, abych tankoval naftu pod 20Kc/l. Cistou Setu i kdyz znam vsechny atesty a dostupne informace se mi tam proste lejt nechce (asi jsem stara skola) Vsechno funguje a jsem spokojenej i se spotrebou i kdyz je proti Vam o neco vetsi. Jezdim totiz hodne po D1 tak kolem 160km/h a to je pak spotreba nad 6l. Byl jsem skutecne mile prekvapenej, jakou ma auto setrvacnoct. Z kopcu si na dalnici vyradim a zaradim az pod kopcem kdyz rychlost spadne pod 130km/h. Skutecne se tim snizi prumerna spotreba tak o 0,3-0,5l. Ve meste mezi krizovatkama vyradim uz vice nez 100m pred krizovatkou a auto v pohode dojede tak, ze nebrzdim auta za mnou. -
« to fija
Já jsem z Vítkova. Dnes jsem jel do Orlové, spotřeba 4,1, pak do Opavy, zpět do Orlové něco po Ostravě a doma jsem měl 4,8. Celkem jsem spokojen. S tím předvídáním máš pravdu. Já když jedu z kopce a nepotřebuji zvlášt brzdit zařadím 5. Moc to nebrzdí a jedu za 0,0. Jaké jezdíš otáčky? Já nejraději 1800- 2200. Do 4000 to pustím na křižovatce když mne už nebaví čekání a potřebuji se rychle zařadit do mezery. Po Felicii 50kW jsem s výkonem 66kW/TDI spokojen. Bio nafta mi finančně nepřipadá nijak zvlášť zajimavá. Údajně je na ni 5%DPH a já dávám náklady na PHM do nákladů a odpočítám DPH. Ve Vítkově na bývalem ČSAO, dnes 1.vítkovská, mají svou pumpu (brzdí motory po GO) a prodají mi naftu za 21,-Kč včetně DPH (nafta od PARAMA). Záběh motoru - vzhledem k první výměně oleje po 15000km, není "zaběhlý" na brzdě u výrobce? -
« to SIM
Taky bydlim v okrese Opava, konkretne primo v Opave, a pracuju v Brne. Takze trasu Opava-Brno znam velmi dobre a vyuzivam znalosti trasy i pri jizde pro snizeni spotreby. Nastesti ma pal. pocitac, jinak bych nevedel, ze pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti mam spotrebu 0.0. I ted jezdivam za 3.7-4.0 l, podle toho, jak moc je na ceste snehu, za kolika pomalymi auty se vlecu do Ecce Homo atd. Na Silvestra jsem byl s rodinou na Vysocine, bylo tam hodne snehu i na cestach, presto i na nezname trase spotreba tam 4.1, zpet 3.7. Spotrebu opravdu hodne ovlivnis "predvidanim" - treba z mirnejsiho kopce je lepsi jet na neutral, ziskat rychlost a po rovine za kopcem jet taky jeste kus na neutral a pockat na pokles rychlosti na standardni cestovku, nez brzdit motorem za 0 a pak jet za 4... . V kazdem pripade ti doporucuju SETA diesel od OMV (jinym bionaftam tak neverim, protoze jsem nevidel jejich atesty). Pokud jezdis na klasickou naftu, prechodem na SETA diesel hodne usetris.
BTW mam zimni pneu MATADOR MP 56 silika, a jsem s nimi hodne spokojeny. Zatim sice nejsem schopny odhadnout, za jak dlouho se ojedou, ale jizdni vlastnosti jsou dobre. Jen okolo 100 km/h jsou hlucnejsi, ale od 110 km/h vyse uz zase ne.
Zajizdeni jsem vynechal - jen obcas to kratkodobe vytocim k maximu, ale jinak jezdim klidne. Do nafty pridavam SuperDiesel Aditiv a olej bude vzdy co nejlepsi (Mam vyhlednuty Castrol GTX Magnatec 0W-40, ale pry Shell dela jeste neco lepsiho, tak uvidim. Zatim je v aute z tovarny Pennzoil 5W-40 a za 5.500 km mam hladinu oleje stale na horni drazce, takze zatim neubylo vubec nic).