Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 24.01.00 05:17
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Pokud by mi fakturovali 5 l oleje,tak bych se ptal proc?Jestli je to firemni servis,koledujou si tak o malery.Skodovka nemilosrdne rusi smlouvy tam,kde jsou opravnene stiznosti.Dilenska prirucka Oktavky vazi asi 20 kilo a je tam podrobne rozepsany kazdy prd.A musi byt dodrzovany.U nas takto zrusili 3 servisy pro nekvalitu a dnes tam lidi mohou jezdit jen na sve triko.Preliti oleje opravdu skodi,od rysky po rysku je rozdil skoro presne 1 litr. -
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Ahoj, ohledne te rysky....
Me se stalo ( auta jine znacky), ze po doliti oleje ( byl na spodni rysce) jsem dolil 0.5l a vysledek? nekolik mm nad ryskou cca 5. Osobne si myslim, ze pri prekreconi o 1(1.5 cm) se nic nestane.Merka neni zapustena v celem prurezu motoru (vany), ale jen v horni casti. -
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
V servisu tvrdili, že ten olej vypouštějí spodem. Strašně se divili, jak tam toho oleje mohlo být tolik. Přede mnou pak do vypuštěného motoru (vypouštění jsem neviděl) dali nový filtr a nalili 4 litry oleje. Po několikasekundovém běhu motoru a následném cca 5 minutovém klidu byl olej přesně na rysce maxima. Takže údaj o množství oleje v motoru dle návodu - 4,5 litru - platí možná pro suchý motor a lejí se tam jen 4 litry. Mě tam teda předtím asi nalili 5 litrový kanystr. To ale znamená, že takhle "přelitý" motor nás z toho servisu má určitě víc. Kromě toho, nevím jak vy, ale já jsem vždycky na faktuře ze servisu měl účtováno 5 litrů oleje... Ať na to koukám z kterékoliv strany, něco tady nehraje, co? -
"-- skrytý --" 23.01.00 13:34
« Re: zimní
No je to tak,sice ne 205 gumy,ale 195/65x15 na Oktavce a zvlaste na dieslu je dobra volba.Zaber na snehu tvori vzorek a to jeste se samocisticimu schopnostmi,pak mekka smes.Obcas tradovane galusky na soutezacich nemaji opodstatneni na nasich cestach.Jednak se husti na 4-5 atm.,druhak je pouzivaji na rychlostky a z hrusky dolu.U nas musime jezdit krome soucasneho privadu snehu i v brecce,vode a taky na suchu po dalnici.Nevim nevim,jak by tam brzdna draha dopadla na suchu z tenkejma gumickama.Ten test to postavil do spravneho svetla(vice testu,jedno auto,ruzne gumy).A jestli neco zabrzdi o 5 m dal,je na povazenou. -
"-- skrytý --" 23.01.00 13:06
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
A to ja si myslim,ze 14 mm nad maximem je lumparna.Ono totiz jde i o to,jak se to stalo,toto mnozstvi je opravdu mezi 1,2-1,5 l navic.Pokud olej vysavaji,muze se to stat,ale Skodovka diky montaznimu otvoru nedoporucuje odsavat vubec,ale vypoustet pres vanu.Takze jedina cesta,jak tam mohlo zustat tolik oleje,je ta,ze nemenili vubec filtr!!Nebo si snad nekdo mysli,ze tech 1,5 l mu dali ze sveho.Inventarizace v servisu je dost prisna,pokud neni,pak je ten bordel jeste horsi.
A to,ze si majitel zasere turbo je fuk,vsak se to vypali,ale nevyvazenost zustane.O katalyzatoru nemluvim,neni sice tak dulezity,ale je schvaleny a predepsany pro provoz.Zkuste bez nej na STK! -
« zimní
mám taky zimní, ale přesto teď ne vlastní vinou jezdím favoritem místo O1.8T. a musím říst, že mi přijde, že ten favorit fakt sedí líp (má taky zimní)no uvidim až zase za týden přesedlám. četl někdo z vás test v autotipu na zimní pneu 195 a 205? překvapivě vedla japonská Toyo s nejnižší cenou (2.900,-). máte někdo něco do ringu? -
« Gumy - pokani
Panove, jdu si koupit zimni gumy, to auto se na rovine na snehu prakticky ani nerozjede. Mate pravdu, ze rozbit auto za 450 000 kvuli 15 000 je hovadina.... ten argumet s lidma na prechodu to taky sedi. Jen jsem si neuvedomil, jakej to muze bejt s vetsim autem rozdil ....Co takhle pneu Goodrich (dostal jsem doporuceni od svyho mechanika). Mela by to byt sekundarni znacka Michelin. Gogo99 -
« Re: Gumy
Ještě že jsi nenajel na těch letních gumách třeba do mě ... to bych pro tebe asi nich lichotivého neměl. Ale jinak mám Octávku Combi a na zimních gumách je to na sněhu a ledě perfektně ovladatelné auto. Přesto že jsou široké. Je teda hodně nedotáčivé, abych jenom nechválil, ale to už jde o zvyk, Boční smyk se ale dostat jen tak nedá .....Samozřejmě při normální opatrnosti, tak je podmínkou vždy . -
« Re: Gumy
Ja jsem hned po 14 dnech po koupi auta investoval nejaky peniz do 4 kompletnich zimnich kol (MATADOR MP56 Silika 195/65/15") a nestezuju si.
Auto jede, kam chci ja. Argumenty, ze s letnima gumama v primestskem provozu prece par dnu se snehem zvladnu, nelze akceptovat. Staci jedna chumelenice a nekomu, kdo mozna setril na auto nekolik roku a stara se o ne a ma i zimni gumy a zastavi, tak zpusobis skodu a problemy, protoze s letnima proste nezastavis (nedejboze nekoho na prechodu prejedes...). Kup si zimni gumy a budes si jezdit bezpecneji nejen k sobe, ale predevsim k ostatnim.
BTW nelze se divit, ze diesel s tezkym motorem a sirokyma letnima gumama klouze i na pricne sklonene silnici - vzdyt za takove situace to jsou sane! -
"-- skrytý --" 21.01.00 10:17
« Re: Gumy
to gogo: Zimní gumy na Octávku jsou naprostá nutnost. Doporučuji i na zadek (jinak ti to bude vlát do zatáček jako vocas). Vlastní zkušenost: se služební Octávkou. Bez zimních jsem se nebyl schopen rozjet ani z kopce (nový mokrý sníh).Můžeš být super řidič ale z auta máš sáňky. Je to deprimující pocit, když se rozjedeš z kopce, posloucháš rachot ABS, a jedeš stále dál. Zpočátku jsem nechápal, ale je to tak. -
« Re: Gumy
Klidek, gogo, jezdit na letnich gumach a pak nadavat, ze to klouze, to je docela sranda. Ja mam Conti Winter Contact a naprosta spokojenost, nevim jestli je to tema gumama a nebo vsema tema ABS, EDS, ASR a jak se to jmenuje, ale ja si po snehu jezdim jako pan :-))) -
« Gumy
Mimochodem, dneska (patek) jsem se po nekolika letech bal jet autem.Huste snezi, podotykam ze se vse odehrava v okrajovych castech prahy (Barandov, Stodulky atd) Moje nove auto stoji na kopci nad kancelari, uz jsem nemel odvahu sjet tu serpentinu dolu....Nevim jestli s tim neumim jezdit, nebo jestli je to letnima gumama co davaj novy, myslim ze to jsou "Continental Super contac" ( v tom pripade stojej za h.....), ale ten kram je neriditelnej... Nikdy jsem na aute Zimaky nevozil, na hory nejezdim, jezdim vetsinou kolem mesta a tech par zasnezenejch dnu jako dneska jsem se svou Feldou a letnima Matadorama MP12 s dobrym vzorkem vzdycky zvladnul. Nikdy jsem nemel pocit, ze to auto jede kam chce...Jezis chlapi vzdyt ten kram sjizdel ze skoro rovny pricne skloneny silnice. Ze by to dalo to, ze ty 15 jsou tak siroky .....Taky jsem samozrejme utrhnul ten slavnej, na dvou sroubech upevnenej kryt pod motorem ( nevite kolik to stoji a da se docasne jezdit bez toho ??). Jeste se klepu vzteky. Ahoj Gogo99. -
« Re: Jak na to ??
Cau Gogo. Mam taky Octavku TDI 66kW, v soucasny dobe najeto 5000km, stari 3 mesice. Kdyz se podivas v diskuzi, resil jsem stejnej problem jako ty. Ohledne zajizdeni, prvnich 1000km jsem nesel nad 3000ot, prvnich 300km dokonce nad 2500ot. Po 1000km jsem zacal postupne zrychlovat. od 2000km to tocim co to da. Po rovine po delsim rozjeti drzi 200km/h. Pomerne rychle se ale vytoci na 185km/h. Kazdej ti da jinej nazor, ale myslim, ze auto nemam spatne zajety. Odbornici tvrdi, ze TDI zvysuje vykon az do najetych 20000km, coz znamena ze se po tuto dobu zajizdi. Fakt si davej pozor na studenej motor, nez se ti zacne zvedat alespon trochu raficka teplomeru, tak to netoc nad 2000ot. Jinak je to diesel, takze pokud nechces treba extreme zrychlit tak podrazovat nemusis, dosahnes lepsi spotreby a motoru neublizis. Dalsi poznamku mam o Seta diesel. Poprve jsem tam nalil Setu asi po ujeti 700km v pomeru 1:1 s normalni naftou. Ted uz davam jenom tretinu normalni nafty a dve tretiny Seta diesel. Auto nema ubytek sily, ale zere tak o 0,5l vic. Prumerna cena nafty mi tak vychazi okolo 18.5 Kc/l. A to je prece parada. Na motor nema Seta spatnej vliv podle mych zkusenosti, potvrzuji to ostatni ridici i po ujeti 100000km. Na zaver, nemel jsem nikdy lepsi vlastni auto. -
« Re: Jak na to ??
For gogo: mám najazdených asi 34 000km na Oct. 1,9TDI/81kW či je to auto dobré ťažko zrovnávať predtým som jazdil Favorit,Škoda 120 a musím sa priznať aj BMW 524 td r.v. 87 asi cca 15 000km.
Tak favorit a Škoda 120 sa s tým nedá porovnávať Octávia je úplne iné kafe (samozrejme lepšie a najmä výkonnejšie a to je v zime veľmi dobré ,ale treba opatrne s tým využitím výkonu) a to BMW bolo veľmi dobré ale zase malo zadný náhom úplne to vyžaduje íný princíp jazdy najmä na snehu a ľade.Takže veľmi ťažko porovnávať.
No a teraz ktomu ,čo som vlastne chcel zábeh ja som zabehával do cca 2000 až 2500km kludne no potom som postupne tomu začal šliapať po krku. Myslím,že nie je moc dobré pre motor začať prudko zrýchlovať z nízkych otáčiek ak ,je motor na prevádzkovej teplote radšej podradiť na cca 2000ot./min. a potom sa motoru oveľa lepšie zrýchluje (t.j. využívať max. krútiaci moment motoru). Keď motor nemá prevádzkovú teplotu zrýchlujem len v nevyhnutných prípadoch.
Niektorý tuná píšu o občasnom vytáčaní motoru vraj to pomáha neviem sám by som rád poznal odpoveď na toto.Preto uvažujem o chiptuningu môjho motoru láka ma najmä veľký nárast krútiaceho momentu ,ale neviem sa rozhodnúť z hladiska životnosti motoru to neviem posúdiť.ak niečo niekto viete tak prosím napíšte. -
« Jak na to ??
Mam Octavii 66 kw celych 370 km najeto ( 2 dny ).
Jsem "tezka noha", takze spotreba 6.8 - 6.9. Bohuzel vetsina nalitana na kratke vzdalenosti ve meste.Mel bych nekolik dotazu:
1. Jak je to s "tocenim" v zabehu ?? Podle toho, co jsem z minulych prispevku vycetl (precetl jsem tu diskuzi celou), svedci tomu obcasne vytoceni v k maximu ??? Mel jsem dojem, ze cca 1500 km je to treba netocit (jezdim kratkodobe pri predjizdeni do 3500, max 4000).
2. Co je sz hlediska spotreby lepsi, solichat to 1600 - 2200 ot/min a z toho zrychlovat, a nebo pro potreby akcelerace podradit, aby se zacinalo se zrychlenim okolo 2000 ot/min. Moje dosavadni zkusenosti z benzinu rikaji, ze kdyz se chce jet, je treba podradit, protoze kdyz motor neni roztocenej tak to nejede, akorat to zere.
Totiz, to co jezdim ja v primestskem provozu, je totiz moje jizda prolozena cca kazde dve az tri minuty prolozena akceleraci "na tvrdo" z 50 na cca 80, ci z 70 na cca 120.
Mimochodem, je to nejlepsi auto, co jsem kdy mel .... -
« Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Ahoj uzivatele a znalci TDI! Autorizovanemu SKODA servisu se podarilo pri servisni prohlidce nalit do motoru me Oktavie TDI 81kW tolik oleje, ze jsem ho mel cca 14 mm nad ryskou maxima. Asi spatne vytahli ten vyjety olej, vychazi mi to na cca 1,5 litru oleje navic. Protoze nejsem zvykly praci servisu moc kontrolovat, ujel jsem s tim za 3 tydny asi 2,5 tisice km. Muze mi nekdo poradit, zda se s tim motorem neco mohlo stat? Ja nic nepozoruji, v servisu pochopitelne tvrdi, ze se tomu nic nestalo. Diky. -
« Bez nadpisu
Vim ze je na to oddelene tema, ale chtel bych se zeptat specialne majitelu Octavia TDI kteri jezdi na SETA diesel na jejich zkusenosti, konkretne: snizeni vykonu? vyssi spotreba? nutne specialni upravy (filtr, apod.?) pomer michani SETY s naftou? problemy/poruchy? doporucujete/nedoporucujete? apod. Diky.