Skoda Octavia-diesel motory

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:45

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    To residents: Když je ten olej teplý, tak pro orientační kontrolu stačí počkat 1-2 minuty. Pak už toho do olejové vany o moc víc nesteče. Kromě toho v TDI je to "řídká" syntetika. Podle knížky je v tom motoru 4,5 litru oleje, v servisu mi tvrdili, že to je údaj pro "suchý" motor. Takže by ty 4 litry pro výměnu mohly být reálné, nikdy nevyteče nebo se nevycucne úplně všechen vyjetý olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  13:23

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    Jak mohou přesně změřit měrkou olej po několikasekundovém běhu motoru. Vždyť i motorista - technický antitalent ví, že měřit se má až to sedne po delší přestávce. 4 litry na TDi se mi zdá nějak málo. Mám Sierru 1,8 TD a tam je 5-5,5.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:19

    « Re: gumy

    For gogo99: Súhlasím s tebou ,že jazda na snehu a ľade so zimnými pneu je úplne ale úplne iná káva ,ako s letnými .Minulú zimu som celú prejazdil na letných cca.10 000km(originál Conti Super Contact)a priznávam nebolo to vôbec príjemné keď cítiš istú neistotu sem tam pri jazde.Teraz som prezul na zimné Nokian Hakkapeliitta NRW a je to úplne o niečom inom. Nejazdím nebezpečne ale tak som si zvykol na zimné pneu,že keby som prezul neuvedomil by som si to tak si natlčem nos v prvej zákrute.A to si pamätám ako som sa nemôhol vyšplhať na jeden kopec keď som išiel na lyže minulý rok a musel som sa vrátiť cca.50km do Považskej Bystrice kúpiť reťaze.No a potom s nimi som to vyšiel. Aj ten EDS sa mi zdal na nič. No však učinnosť EDS so zimnými pneu ešte nemám preskúšanú ale určite to v prvej príležitosti vyskúšam a napíšem.
    Inak ten spodný kryt som rozmlátil tiež (nie ja síce žena ale to je jedno) a stálo ma to na Slovensko už neviem asi cca.7500Sk ale já som musel meniť aj ten bočný plastový kryt ale ten bol z toho len asi 1500Sk.To je dobrá pasca na prachy veď je to len kúsok vylisovanej nejakej umeliny (alebo vypadá ,že je tam nejaké laminátové plátno????tuším ano) a v prostriedku akoby nastriekaná nejaká šľahačka.Ale bez neho je to ozaj aj mne sa zdalo nejaké hlučnejšie,alebo to bol len môj subjektívny dojem. Inak mne sa zdá stále tá moja Octavia hlučnejšia ,ako ostatné (zdá sa mi nie tak dobre tlmený diesel zvuk)čo mám robiť poradte, alebo ako to porovnám objektívne.Vy ostatní octávisti s diesel motormi máte skúsenosti s nejakou tlmiacou sadou motora.Tuším som niekde v predajni videl niečo podobné predávať ale či to má nejaký účinok neviem.Alebo ,že by pomôhlo len použiť olej nie 0W-40 ako mám ale 5W-XX je hustejší tak aj môže lepšie tlmiť vibrácie motora (to mi poradil jeden chlapík zo servisu)????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  11:48

    « Re: Zábeh motora

    No já bych s tím zas tak moc nesouhlasil . V prvních kilometrech na novém motoru jde o to, aby si všechny součástky motoru našly svoje místo. Tření na součástkách je největší, ale taky se tím všechny ty tolerance rychleji vyhlazují. Pokud budeš jezdit v tomto období až příliš opatrně, tak se tření o něco sníží, ale ne optimálně, a dostat pak takový motor do vyšších otáček je zoufalé. Tak vzniká špatně zajetý motor. A později už s tím moc nenaděláš, ten proces záběhu už je prostě pryč, díly mají větší třecí odpory ale ne už takové, aby se do sebe zalícovávaly tak jak zpočátku. A to že ten motor pak vydrží víc je dost teoretické. Já myslím, že nejlépe je jezdit od začátku v podstatě tak, jak se s tím bude jezdit i po " záběhu " . ( Teď nemluvím o závodnících ). A obecně asi platí, že životnost motoru je přímo úměrná počtu otáček ve kterých při jízdě pracuje. Proto vydrží naftové motory víc, protože jezdí ve velmi nízkých otáčkách....Ale občas to protáhnout až na samou hranici max. otáček motoru spíš prospěje - zvýší se tlak oleje, průtok benzínu v sacích potrubích, rychlost výfukových plynů, jinými slovy se motor tak trochu " profoukne " ......
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.01.00  09:05

    « Zimé pneu a spodný kryt motora

    Zimné pneu nie sú len na sneh. Majú lepšiu prilnavosť už pri teplote pod +5°C. Prejaví sa to o 40% kratšou brzdnou dráhou oproti letným. Matadorky so silicou sú fakt skvelé. Jazdím s Golfom IV a Feliciou (všetko zimné) a Fel sedí na snehu omnoho lepšie. Pre Golf je 195 veľmi široké. Tak nebláznite s 205 na Oct! Pneu potrebuje istý prítlak na cm^2. Pozrite sa, ake pneu maju jazdci rally na snehu! Asi vedia prečo. Nemožno sa porovnávať s F1. Ich pneu sú síce extrémne široké, ale aj extrémne mäkké. Podľa mňa sú aj v lete lepšie užšie. Na snehu platia tie isté fyzikálne zákony, len je to viditeľnejšie, než na suchej ceste. Treba len zohľadniť prípustné zaťaženie a max. rýchlosť.


    Spodný kryt je nešťastie. Ja ho mám nový. Stálo to 15.000 s prácou (Golf). Jazdiť sa bez toho dalo, ale predtým som to ťahal po zemi a bol to otrasný zvuk.

  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.01.00  09:04

    « Zábeh motora

    Zabiehať motor "rozumne", t.j. vytáčať do 2/3 max. otáčok a nejazdiť s prílišnou záťažou motoru jedine prospeje. A je jedno čo je to benzín alebo diesel. Motor sa odvďačí dlhšou životnosťou. Aj počas života motora je výhodné sa vyhýbať prevádzkovým režimom so zvýšením trením vo valci, t.j. nevytáčať a nezaťažovať studený motor a nejazdiť na privysokých otáčkach. Občasné vytáčanie by motoru nemalo poškodiť, dlhodobá jazda v otáčkach už prosieva menej. Pri vysokej spotrebe vzniká veľa zbytkového tepla, spalín a pri väčšom trení vo valci (aj iných dieloch pri zábere) dochádza k intenzívnejšom opotrebeniu dielov. Preto motory, ktoré ich majitelia vytáčajú sú "živšie", lebo majú väčšiu vôľu napr. vo valci. Aj dobre zabehnutý motor dosiahne plný výkon po viac ako 10.000-20.000 km, lebo sa trecie sily natoľko znížia. Čím neskôr, tým dlhšia životnosť. Inak moja skúsenosť s TDI/81 - nad 3000 ot. už nastupuje dosť výrazný hluk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  09:02

    « gumy

    Ahoj jdu se Vam sverit z prvnich dojmu na novych zimnich gumach. Je to totalne jina basen. Na asfaltu jsem to na limit nemohl privest ( nebylo kde ) ale na snehu (parkoviste) je to obrovsky rozdil. Nejvic to pozoruju pri brzdeni a zataceni, vede to stopu daleko lip. A hlavne, kdyz uz se to utrhne, tak to po jistem zpomaleni zase dostava adhezi zpatky (letni se utrhne a jedete az na obrubnik....)
    Mimochodem, rad bych zopakoval svou otazku na plastovy kryt pod motorem, co jsem na tom obrubniku nechal, da se jezdit bez toho ?? Pripada mi subjektivne, ze je to vic slyset. V servisu rekli, ze se bez toho jezdit da ?? Stoji to prej 5500 :(((
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  08:56

    « gumy

  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  11:21

    « Mrzne! + Přelití oleje

    S tím přelitým olejem teď hlavně řeším dilema, jestli jim tam to auto mám vůbec ještě dávat. Oni mi ještě seřizovali světla natřikrát, zasvinili mi interiér apod., takže jsem z nich v rozpacích. Budou se o to mé auto starat lépe díky tomu, že si mne pamatují a vědí, že si mají dávat bacha? Nebude to jinde ještě horší? Já jsem asi nějaký průserář. Dříve jsem měl Escorta a tam mi taky třeba dali v servisu rozvodový řemen o 2mm užší. Přišlo se na to po 60 tis. km při příští výměně. Naštěstí se nic nestalo. Já těm servisům vůbec nevěřím. Myslím, že auto vyjede z fabriky jako velmi kvalitní výrobek a že ho zničí až tou péčí v našich servisech...
    Co mrazy? Já mám tu svojí oktávku TDI 81kW první zimu a tak dnešních ranních -17 stupňů byla premiéra. Na jedno žhavení a ihned a naprosto rovnoměrně to běželo! Po ujetí cca 10km ukazoval teploměr na Climatronicu dokonce -22 stupňů (bydlím skoro v horách). Auto jelo naprosto normálně. Z toho Escorta předtím (1996, 1.8D) jsem byl jinak vychovaný. Tam jsem musel dvakrát žhavit, pak se to minutu zmítalo jak v posledním tažení, smradu jako v Cařihradu, před barákem jsem se styděl... Aby mě fordisti nenapadli - koupili jsme si ty fordy dva současně a chovaly se naprosto identicky. Kdyby ho neměl kamarád taky, tak bych to snad býval reklamoval. A magická hranice byla tak -21 stupňů, pak už ten Escort nechtěl chytit vůbec. Točil se, ale neblafl. To se pak na noc dávaly deky na kapotu. Zlatý motor TDI!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.00  05:17

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    Pokud by mi fakturovali 5 l oleje,tak bych se ptal proc?Jestli je to firemni servis,koledujou si tak o malery.Skodovka nemilosrdne rusi smlouvy tam,kde jsou opravnene stiznosti.Dilenska prirucka Oktavky vazi asi 20 kilo a je tam podrobne rozepsany kazdy prd.A musi byt dodrzovany.U nas takto zrusili 3 servisy pro nekvalitu a dnes tam lidi mohou jezdit jen na sve triko.Preliti oleje opravdu skodi,od rysky po rysku je rozdil skoro presne 1 litr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  20:23

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    Ahoj, ohledne te rysky....
    Me se stalo ( auta jine znacky), ze po doliti oleje ( byl na spodni rysce) jsem dolil 0.5l a vysledek? nekolik mm nad ryskou cca 5. Osobne si myslim, ze pri prekreconi o 1(1.5 cm) se nic nestane.Merka neni zapustena v celem prurezu motoru (vany), ale jen v horni casti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  19:41

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    V servisu tvrdili, že ten olej vypouštějí spodem. Strašně se divili, jak tam toho oleje mohlo být tolik. Přede mnou pak do vypuštěného motoru (vypouštění jsem neviděl) dali nový filtr a nalili 4 litry oleje. Po několikasekundovém běhu motoru a následném cca 5 minutovém klidu byl olej přesně na rysce maxima. Takže údaj o množství oleje v motoru dle návodu - 4,5 litru - platí možná pro suchý motor a lejí se tam jen 4 litry. Mě tam teda předtím asi nalili 5 litrový kanystr. To ale znamená, že takhle "přelitý" motor nás z toho servisu má určitě víc. Kromě toho, nevím jak vy, ale já jsem vždycky na faktuře ze servisu měl účtováno 5 litrů oleje... Ať na to koukám z kterékoliv strany, něco tady nehraje, co?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.00  13:34

    « Re: zimní

    No je to tak,sice ne 205 gumy,ale 195/65x15 na Oktavce a zvlaste na dieslu je dobra volba.Zaber na snehu tvori vzorek a to jeste se samocisticimu schopnostmi,pak mekka smes.Obcas tradovane galusky na soutezacich nemaji opodstatneni na nasich cestach.Jednak se husti na 4-5 atm.,druhak je pouzivaji na rychlostky a z hrusky dolu.U nas musime jezdit krome soucasneho privadu snehu i v brecce,vode a taky na suchu po dalnici.Nevim nevim,jak by tam brzdna draha dopadla na suchu z tenkejma gumickama.Ten test to postavil do spravneho svetla(vice testu,jedno auto,ruzne gumy).A jestli neco zabrzdi o 5 m dal,je na povazenou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  13:25

    « Re: zimní

    tebe to překvapilo???
    kdyby jsme měli uzounký pneumatiky,
    tak by jsme se asi moc nenajezdili...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  13:14

    « Re: zimní

    Ohledne testu v Autotipu,
    cetl jsem to take, zaujal me fakt, ze v zime jsou lepsi sirsi pneu, coz bylo pro me prekvapeni...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.00  13:06

    « Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW

    A to ja si myslim,ze 14 mm nad maximem je lumparna.Ono totiz jde i o to,jak se to stalo,toto mnozstvi je opravdu mezi 1,2-1,5 l navic.Pokud olej vysavaji,muze se to stat,ale Skodovka diky montaznimu otvoru nedoporucuje odsavat vubec,ale vypoustet pres vanu.Takze jedina cesta,jak tam mohlo zustat tolik oleje,je ta,ze nemenili vubec filtr!!Nebo si snad nekdo mysli,ze tech 1,5 l mu dali ze sveho.Inventarizace v servisu je dost prisna,pokud neni,pak je ten bordel jeste horsi.
    A to,ze si majitel zasere turbo je fuk,vsak se to vypali,ale nevyvazenost zustane.O katalyzatoru nemluvim,neni sice tak dulezity,ale je schvaleny a predepsany pro provoz.Zkuste bez nej na STK!
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  10:30

    « zimní

    mám taky zimní, ale přesto teď ne vlastní vinou jezdím favoritem místo O1.8T. a musím říst, že mi přijde, že ten favorit fakt sedí líp (má taky zimní)no uvidim až zase za týden přesedlám. četl někdo z vás test v autotipu na zimní pneu 195 a 205? překvapivě vedla japonská Toyo s nejnižší cenou (2.900,-). máte někdo něco do ringu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  13:57

    « Gumy - pokani

    Panove, jdu si koupit zimni gumy, to auto se na rovine na snehu prakticky ani nerozjede. Mate pravdu, ze rozbit auto za 450 000 kvuli 15 000 je hovadina.... ten argumet s lidma na prechodu to taky sedi. Jen jsem si neuvedomil, jakej to muze bejt s vetsim autem rozdil ....Co takhle pneu Goodrich (dostal jsem doporuceni od svyho mechanika). Mela by to byt sekundarni znacka Michelin. Gogo99
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  11:34

    « Re: Gumy

    Ještě že jsi nenajel na těch letních gumách třeba do mě ... to bych pro tebe asi nich lichotivého neměl. Ale jinak mám Octávku Combi a na zimních gumách je to na sněhu a ledě perfektně ovladatelné auto. Přesto že jsou široké. Je teda hodně nedotáčivé, abych jenom nechválil, ale to už jde o zvyk, Boční smyk se ale dostat jen tak nedá .....Samozřejmě při normální opatrnosti, tak je podmínkou vždy .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  10:38

    « Re: Gumy

    Ja jsem hned po 14 dnech po koupi auta investoval nejaky peniz do 4 kompletnich zimnich kol (MATADOR MP56 Silika 195/65/15") a nestezuju si.
    Auto jede, kam chci ja. Argumenty, ze s letnima gumama v primestskem provozu prece par dnu se snehem zvladnu, nelze akceptovat. Staci jedna chumelenice a nekomu, kdo mozna setril na auto nekolik roku a stara se o ne a ma i zimni gumy a zastavi, tak zpusobis skodu a problemy, protoze s letnima proste nezastavis (nedejboze nekoho na prechodu prejedes...). Kup si zimni gumy a budes si jezdit bezpecneji nejen k sobe, ale predevsim k ostatnim.
    BTW nelze se divit, ze diesel s tezkym motorem a sirokyma letnima gumama klouze i na pricne sklonene silnici - vzdyt za takove situace to jsou sane!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…