Skoda Octavia-diesel motory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
- TDI 66kW vs. 81kW 19.10.1999 03:38
- 66kw pokuste se mi to rozmluvit 19.10.1999 11:57
- TDI v zimě 16.11.1999 13:39
- životnost TDI + náklady na údržbu 02.12.1999 08:13
- ekologie 08.12.1999 19:00
- Seta diesel 09.12.1999 11:36
- tdi 66kw 10.12.1999 07:02
- Vykony TDI motoru 22.12.1999 12:42
- Napiste neco ! 03.01.2000 17:29
- 1,9TDI/81kW 11.01.2000 15:09
- Bez nadpisu 14.01.2000 22:54
- Preliti oleje v motoru TDI 81kW 17.01.2000 17:00
- Jak na to ?? 19.01.2000 09:30
- Gumy 21.01.2000 09:08
- Gumy - pokani 21.01.2000 13:57
- zimní 23.01.2000 10:30
- Mrzne! + Přelití oleje 24.01.2000 11:21
- gumy 25.01.2000 08:56
- gumy 25.01.2000 09:02
- Zábeh motora 26.01.2000 09:04 Diamant
- Zimé pneu a spodný kryt motora 26.01.2000 09:05 Diamant
- Mnozstvi oleje TDI 81 kW 01.02.2000 05:36
- SDI 03.02.2000 10:52
- Jaky olej Octavia TDI? 22.08.2000 14:07
- Provoz 30.08.2000 08:12
-
TDI 66kW vs. 81kW
Ma nekdo dlouhodobejsi zkusenosti s provozem obou Octavii TDI 66kW a 81kW - tj. pri rozdilu cca 60tis. Kc mezi obema motory (pri stejne vybave auta), vyplati se lepsi motor, tj. je opravdu rychlejsi, dynamictejsi nez 66kW?? Co spotreba, videl jsem udavana prum.spotreba by mela byt dokonce nizsi nez u 66kW?? Samo jsem videl testy v casopisech apod., spise me zajima osobni zkusenost ridice. Diky za podnety.-
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Sam jsem byl majitelem audi tdi 66kw nez mi ho ukradli,jezdilo super,81 kw octavii jsem ridil jenom kousek,ale rozdil 60 tis kc jsem prilis nepocitil.Tuto moji zkusenost potvrdilo i nekolik ridicu ,kteri s temito motory jezdi.Rozdil tam uurcite je,ale ne takovy jak by si asi kazdy predstavoval. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Mam 81kW a jsem navysost spokojen. Srovnavat s 66 ale nemuzu, na to mne chybi vice osobnich zkusenosti s 66kW. Tady v Rakousku je TDI 81kW od VW jednoznacne nejcasteji kupovanym motorem. Myslim, ze i to svedci o tom, ze se povedl.Ale rozhodnout se samozrejme musis ty sam. Zalezi taky na tom, jak jsi na tom s penezy. -
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Jsem vlastníkem Octavie TDi 66kW, po najeti 30 000 km jsem s autem po motorické stránce velice spokojen. Velice slušný zátah již v nizkych otáčkách, avsak zatah motoru pri vyssich rychlostech neni tak razantni jako o benzinu. Naproti tomu vse kompenzuje spotreba: min. 4,2 l max. 6,4 l.
Max. rychlost dle tachometru 205 km/h, (od cca 180 km/h uz je vsak podvozek trochu "nervozni" - zaslouzil by si min. tvrdší pružiny, ale je to zrejme jen subjektivni pocit zpusobeny kvalitou ceskych silnic). Nevyhodou motoru TDi je dle meho soudu snizena učinnost topne soustavy v zimnich mesicich a drazsi naklady na servisní prohlidky. Porovnávat se silnějším TDi nemohu, neboť sem jej neřídil, ale dle rozdílu výkon. klřivky to musí být raketa. V úvahu též přicházi chip tuning 66 kW motoru, kdy majitel ušetří více jak polovinu nákladů z pořizovací ceny 81 kW verze, ale to už je jiná rubrika. čau David.-
"-- skrytý --" 19.10.1999 16:51
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
to bobrs: upřesni jak to míň topí a kolik stojí servisní prohlídky dík-
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
V zimnich mesicich se motor velice dlouho zahřívá na provozní teplotu (cca 3-4 km) topeni je v této fázi jenom vlažné. Po ohřátí motoru se neustále musí korigovat stupeň teplého vzduchu, neboť topení je velice závislé na způsobu jízdy. Malé otáčky - zima, vyšší - horko, což je nepříjemné při jízdě v různém terénu, kopce, rovina atd.
Co se týče servisních prohlídek po 30 000 km to stojí cca 3000 Kč, ale byl vyměněn jen olej, olej. a vzduch. filtr. Nebyla doplněna brzd. ani chladicí kapalina, které jsou na minimu a další běžné úkony /značkový servis/. Dražší prohlídky následují až po ujetí 60 tis, výměna paliv. filtru, který u dieslu stojí cca 800 Kč, rozvod. řemen, destičky atd.
Nehledě na to že v zimě je dobré do nafty přidávat aditiva (bod mrazu, mazání) 0,5l stojí 195 Kč (Castrol) vydrží tak na 10 plných nádrží. I přes výše zmíněné drobnosti bych však za benzína neměnil, protože je velice příjemné jezdit k pumpě jednou za 1000 km a kupovat naftu, která je levnější o 4 Kč.-
"-- skrytý --" 20.10.1999 17:53
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
to bobrs: topení by asi uřídil Climatronic (klima je povinné), cena za servis se mi zdá přijatelná. Otázkou je co po dalších desítkách tisíc...?-
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
O te zavislosti zimniho topeni na stylu jizdy mam jiny nazor,jak se tdi zahreje na provozni teplotu tak topi bezvadne,jenom to zahrati na prvozni teplotu bych videl na podstatne vice km nez 4.Nevite nekdo,jaka je hodinova sazba ve znackovem servisu na Octavii?-
"-- skrytý --" 21.10.1999 15:46
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
o topení s TDi jsem tu psal loňskou zimu, kdy jsem si TDi pořídil. Ohřátí trvá déle než 4 km, odhaduji tak 7-10 km, pokud je -20 i déle. Pokud se motor na provozní teplotě udrží, topí super. Ale jakmile sjedete svah bez plynu, pomalá jízda v kolně, rázem teplota motoru klesá až pod 70 stupňu (správná funkce termostatu byla ověřena v servisu) Závěrem musím konstatovat, že se v TDi moc neohřeji, vážně uvažuji o přídavném nezávislém topení, ale to je zase 20 tis navrch. Je to zkrátka daň za malou spotřebu, kdy motor zbytkového tepla nemá opravdu nazbyt.Jinak Tdi zdar !!
-
-
-
-
-
-
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Mel jsem Octavii TDI 66 kW, ted jezdim s Octavii TDI 81 kW. Obe ve stejne vybave bez Climatronicu.
Obema motorum trva ohrati delsi dobu, nez benzinum (priklanim se spise k tem 10 km), potom ale oba topi bez chyby. Teplota motoru drzi v prostredku teplomeru jako pribita bez ohledu na vnejsi teplotu.
Slabsi motor 66 kW ma znatelne mensi kroutici moment, ale plossi krivku. Nemusi se tak radit, tahne velmi slusne ve vetsim rozsahu.
Silnejsi motor ma kroutici moment znatelne vetsi, ale v uzsim rozsahu. Musi se vice radit, ale co to potom dela, to je o strach. Okolo 1900 otacek v tom nechytaji saze, ale dynamit. Tahne take do vyssich otacek. 66 kW konci okolo 4000, pres ne se mu nechce. 81 kW se da donutit az k 4500, ale rozumnejsi je stejne radit uz drive dolu.
Spotreba TDI 81 kW je take mozna trochu mensi. To je ale bez zaruky, neumim jezdit usporne. Ted jezdim s TDI 81 kW tak 5,5 az 5,8 l/100 km. S 66 kW jsem jezdil okolo 6 litru.
Vyber motoru zalezi na stylu. Kdo hleda auto na pohodove pojezdeni, doporucil bych mu 66 kW. Kdo obcas specha nebo jezdi rad svizneji, at si koupi 81 kW.-
"-- skrytý --" 31.10.1999 07:38
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
2 roky TDI SLX 66KW,nyni stejne provedeni 81 KW.Krome znatelnych vylepseni oproti puv.verzi,nemusim popisovat jinou pristr.desku a podobne,spise zlepsene razeni,lehci spojka a pro mne ne nevyznamne kotouce na zadnich kolech,to jsem predtim nemel.Brzdy byly chvalou Octavii od pocatku,ted jsou jeste jedovatejsi,mozna az moc.Povinne prezuti na Micheliny,i kdyz orig.pneu Continental nejsou zle,zimni jsou jeste lepsi.Projel jsem Evropu,Francii,Chorvatsko,Italii,Dansko vcetne beztrestneho rychleho jezdeni v Nemecku.Turbodiesel nezklamal,66kW je hodne dobry,a krome hluku mu snad nejde vytknout nic podstatneho,kopce jsou domenou,at je auto prazdne nebo nalozene.81KW je vylozene trefa VW,je videt,ze Nemci od r.1972 zkusenosti nepromarnili.Pri mereni mi na brzde namerili 85KW,zrychleni mi merili taky-10,7s z na 0-100 km/hod.,prumer z 10 mereni,20 st.C,bezvetri,rovina.Jisteze benzin je tissi,mene smrdi,lepe topi,ale jestlize osedlam TDI,je to jako motorovy doping,a uz bych se k benzinu nevratil.Otazka ceny je na polemiku,protoze obzvlaste Skodovka vykonove srovnatelne vozy 1,9 TDI a treba 2,0 benzin posadila cenove k sobe.Na rozdil od dalsich automobilek,kde stale za diesel platime vice a on pak musi na sebe v provozu "vydelavat".
Bye-
« Re: TDI 66kW vs. 81kW
Docela mne v poslední době zaujaly testy TDi od VW v různých motoristických časopisech. Např TDi 66 kW v New Beetle změřili 80 KW a asi 225 nm krouťák. TDI 81 KW v Toledu naměřili 92 kW. Tak se ptám jestli ta brzda na Jarově měří dobře nebo ne. Máte někdo osobní zkušenosti s měřením těchto motorů na brzdě? Měl jsem možnost se krátce povozit v Octaviích s oběma variantama motoru a TDI 66 kW mi naprosto stačilo (městský a příměstský provoz) 81 kW bych pořídil asi na hodně velký štreky po dálnici.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 19.10.1999 11:57
66kw pokuste se mi to rozmluvit
Já jsem už téměř rozhodnutý pro Octávii Combi 4x4 66kw.
Pro: zatím bohužel jediný motor pro 4x4, náklady na provoz (nevím přesně, ale nebudou náklady na servis vyšší než u benzínu?).
Proti: váha, horší dynamika,děsně smrdí (naštěstí ne do kabiny), hluk (naštěstí v kabině tak moc ne)
Doufám že to utáhne Climatronic.
Pokuste se mi to prosím rozmluvit. dík -
-
"-- skrytý --" 17.11.1999 09:55
« Re: TDI v zimě
Proc by mel vadit chod naprazdno,mazani funguje-mazani MUSI fungovat,turbo se lenive prevaluje,ventil tam tlak obtokem nepusti.Akorat TDI blbe topi,ve starem komurkovem dieslu jsem mel pri minus peti teplo do 10 minut naprazdno.
Bacha na naftu,rada lidi jezdi na letni ze zasob.
Jinak motor,zvlaste pokud je novejsi jede jak brus,i pod 20 stupnu C.
Ohledne dalsiho,zda je nutno strikat spodek-ja nevim.Nedelam to,spoleham na WAPku,alespon u prvni Oktavky,kterou jsem prodal po 2 zimach,novy majitel nenasel ani chlup.
-
"-- skrytý --" 02.12.1999 08:13
životnost TDI + náklady na údržbu
Takže se zeptám ještě jednou tady, omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba eventálně kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN
-
« Re: životnost TDI + náklady na údržbu
Přesně tímto směrem se poslední dobou ubírají i mé chmurné úvahy - vyměnit benzín za diesel, přesvědčit státy EU o nesmyslnosti spotřební daně na PHM nebo emigrovat do Ameriky. První varianta se mi zdá nejschůdnější, tak jsem si udělal v excelu pár tabulek na srovnání Octavie diesel x benzin. Srovnávám stejnou výbavu a nejbližší možný výkon motoru. Napřed jsem vzal 1.9/66 kW TDI GLX a 1.6/74 kW. Při najetých 38 000 km za rok se "vyšší" cena dieselu zaplatí za jeden rok. Při 25 000 za 1,5 roku, při 15 000 za 2,5 roku. Při srovnání 2.0/85 kW SLX a TDI/81 kW SLX se TDI zaplatí za rok, když najedete cca 55 000 km za 1,5 roku při najetí 36 000 km.
-
"-- skrytý --" 06.12.1999 05:32
« Re: životnost TDI + náklady na údržbu
Srovnani 1,9 TDI 81 kW a 2,0 85 kW sedi vice,jsou asi stejne pohybliva,1,8 turbo je samozrejme zivejsi a je pro srovnani obtiznejsi.Oba ty typy musime zhodnotit nejen naklady na benzin(naftu),ale ostatni - jako je povinne ruceni,havarijni pojistka budou mit v podobne relaci.Podle zkusenosti se Skodovkami z let 1996/97-prvni Octavie,jsou naklady bezne a nahodile.Mezi bezne patri palivo,olej,filtr oleje(ten je u dieslu levnejsi),filtr paliva 1x po 30.000 km.Olej je stejneho druhu,vydrz turba prekracuje u nejvice jetych aut 300.000 km.Pneumatiky se sjizdeji stejne rychle,neznam podstatny rozdil mezi benzinem a dieslem.Nahodile naklady jsou jako u vsech aut,od nepodstatnych malickosti az po vymenu ridici jednotky motoru.
Pokud si vezmeme vybaveni GLS v paketu s ABS+EDS,oba airbagy+klima,pak se i u 81 kW verze dieslu dostaneme na hodnotu velmi pribliznou benzinove verzi(v Kc).Podobnou hovadinu,jako srovnavat vozy 1,4 MPI a 1,9 SDI jako redaktori AutoTipu neudelam.Vyslo by mi totiz to same,ze jsou auta stejne rychla ale diesl je rychlejsi!!!(tak to tam bylo :-)) ).
-
-
-
-
« Re: ekologie
To je pravda. Ja vím, že to není zrovna dobrý argument, ale moderní VW diesely splňují snad nejpřísnější emisní předpis na světě a to zelene předpisy v Los Angeles pro rok 2004 nebo tak nějak. Podle údaje výrobce je rozdíl např. v CO2 (údaje v g/km) u 2.0 85 kW benzín: 204 a u 1.9 TDI/81 kW: 143. Máte někdo k dispozici nějaká další čísla? Tohle srovnání bohužel hned tak někoho při koupi vozu nenapadne. Fakt je ten, že s dieselem se počítá do budoucna jako s tepelně účinějším motorem spíš než s benzinem. Logika mne vede k jednoduchému závěru: větší účinnost - méně odpadu, ale asi se škodlivost nedá měřit na gramy. Diesel asi v budoucnu projde další ekologickou kůrou než bude nahrazen nějakým ekologičtšjším motorem.-
« Re: ekologie
Marty, zapomínáš na to, že nejde jen o CO2. Vím že se už psalo i o tom, že jsou tam nějaké jiné a karcinogenní zplodiny, které pochopitelně u přeplňovaných motorů vzrůstají. Navíc zapomínáte v těch propočtech na několik let dopředu na to, že nabídka je ovlivněna poptávkou, jinými slovy čím víc bude dieslů na úkor benzíňáků, tím víc ta nafta bude stát !! I teď už roste cena nafty rychleji než u benzinu, takže v procentuálním vyjádření se cena nafty a benzinu pomalu přibližují....A když se začne míň kupovat benzín,.......... -
« Re: ekologie
kdyz sem tu psal o ty ekologii, tak sem samozrejme myslel, ze diesely sou mnohem horsi. - az na to CO2, ktery nam vadi asi ze vseho nejmin. Argument, ze cim nizsi spotreba tim mene emisi je peknej nesmysl - ve skutecnosti je tomu prave naopak (ve snaze o co nejnizsi emise se spotreba skutecne zvysuje - vyrobci se s tim proste musi nejak vyporadat - zatim se jim to docela dari). A jeste neco - jsem naprosto proti tomu, ze se z nafty plati nizsi spotrebni dan nez z benzinu - uz je o tom asi mesi diskuse v tematech bionafta a LPG.-
« Re: ekologie
Jsou země jako třeba Austrálie, kde je nafta dražší než benzín. Není to způsobeno trhem, ale daněmi... Tato debata by se vůvec nevedla, kdyby se za PHM platila jen tržní cena. Nafta by bez DPH a spotřební daňe stála asi 4 Kč, benzín 5.50 Kč. Potom asi by se vedly debaty na téma: je tříapůllitrový šestiválec v Octavii dost výkonný nebo je lepší koupit SLX s pětilitrovým osmiválcem? Ještě že nikdo zatím nevynalezl motor na vodu. Oni by tu vodu evropští byrokraté určitě zatížili spotřební daní. Pži představě, že plná vana by vyšla tak na 2 000 Kč, je mi zle...
-
-
-
-
Seta diesel
Přestože je tu několik diskusních témat ohledně bionafty, ještě jsem se pořádně nedočetl o Vašich zkušenostech. Mám Octavku TDI 66kW, mam najeto zatím pouze 1400km. Posledni dve tankovani jsem smichal Seta diesel a normalni naftu v poměru 1:1 a zatim je vše v pořádku. Jaký jsou Vaše zkušenosti? Nechci se pouštět do diskusí o ekologii. -
"-- skrytý --" 10.12.1999 07:02
tdi 66kw
Tož ještě jednou (omlouvám se.. vrazil jsem to do rubriky 1.8turbo).
Budu kupovat TDI 4x4 66kW.Včera jsem se projel obyč. Octávií TDI66kw. Pánové nejelo to nic moc (najeto 150km). Srovnal bych to asi s Octávíí benzín 1,6 55kw (občas s ní jezdím ). Dealer říkal, že motor není zajetý a že se to rozjede tak po 5 000km - MÁ PRAVDU????????. O turbu mi tvrdil, že zatím nezná případ, že by ho měnili. Zdá se mi, ale v interiéru hlučnější (hluboký tlumený zvuk, který u benzínu neslyším, klapot a pískot turba samozřejmě beru). Prosím řekněte mi, jestli se dynamika po záběhu zlepší .... jinak nevím.ahoj LN
-
« Re: tdi 66kw
Mam TDI 81 kW, ale nevzpominam si, ze by se z nej "delo" stalo az teprve po zajeti. Pripada mi, ze to jezdi od zacatku prakticky stejne svizne.-
"-- skrytý --" 10.12.1999 13:05
« Re: tdi 66kw
Souhlas,jede to od zacatku bystre,drive jsem mel TDI 66 kW,to same.Co se postupne menilo,byla spotreba oleje,ta klesala,jak pribyvaly km,od 20.000 pak uz byly ustalena.Oproti jinym vozum teze znacky s benzin.motory bez naroku na nakladnejsi servis,pneu po 45.000 km(ale menim zimni gumy),olej stejny - jakykoliv plne syntheticky 5 nebo 10W/40.Jezdeno furt,po cele Evrope.Diky cenove politice Skody a.s.vychazi srovnatelne auto za stejny prachy (benzinove),to je dost rozdil oproti jinym znackam.A provoz je o DOST znat.I kdyby byla spotrebni dan nulova,porad bude naftak uspornejsi.Mozna vic smrdi(jak komu).Osobne mi vic smrdi pod plnym plynem nejmodernejsi benzin s tricestnym katalyzatorem.Kdyz za nim na dalnici jedu,zapinam vnitrni okruh klimy.A to je vlastne porad.Kazdemu jinak voni ta jeho,nebo ten jeho ? :-))-
"-- skrytý --" 10.12.1999 13:42
« Re: tdi 66kw
pánové díky. Dokud se nenaučím s TDI jezdit (chce to asi jinak řadit) budu ticho, pokud to nebude stačit tak přečipuji na 81kW. Ještě mám v paměti šok, který jsem zažil, když jsem sedl do nové Feldy 50kw. Já to auto reklamoval že netáhne (do té doby jsem jezdil 120LS na super+jiná vačka). Po delší době jsem uznal, že už to jakž takž jede a zejména to nežere 9-11l jako 120LS. S Feldou jezdím co to dá a za 7.5l, ale už nestačí. Tož uvidíme a díky. LN
-
-
-
-
Vykony TDI motoru
Uz se tady parkrat objevila otazka, jak je to s vykony TDI, ze byl na brzde nameren vetsi, nez udava vyrobce. Muj znamy mi stale tvrdi, za nemci, konkretne VW umyslne udava nizsi vykony motoru z duvodu dani v nemecku. Nevite o tom neco blizssiho? Dokazu si predstavit, ze vykon motoru po spravnem zajeti stoupne o par kW, ale ze by to bylo vice jak 10%, to se mi nezda.-
"-- skrytý --" 23.12.1999 06:35
« Re: Vykony TDI motoru
Ja teda nevim,co udavaji Nemci,ale 10% hranice plus ale i minus se toleruje.Vcetne tachometru,tam ale ve vyssich rychlostech tolik ne.Na voze me zeny(Ibiza 1,9D atmosfer.) nam to jezdilo nejak bystreji,nez by melo,na brzde z puvodnich 47 kW se vyklubalo 58 kW!!!Sice jsme pozdeji zjistili,ze chybi katalyzator(nikdo ho neukradl,proste jsme to auto jako nove koupili uz bez neho-v TP je ovsem kat.uveden :-)) ).Vsechno je proste mozne.U TDI 66 kW na brzde rostl vykon stale do 30.000 km,naposledy 74 kW.Ted mam novucicke TDI 81 kW a 2000km a zacinam to ted teprve tocit-at nema turbo klid.Takze zatim moc nevim,jen 100 km udelam za 10,3 s(prumer 10 mereni,20 stupnu,sucho,rovina,bezvetri).
-
-
-
« Re: Napiste neco !
Nazdarek. Mam Octavii 1.9TDI/66kW, MR 2000. Najeto 5000km, prumerna spotreba 4.3 l/100 km na SETA diesel. Prumerna rychlost 71 km/h. Jak jste na tom vy ostatni ? Nekdo si stezoval na spotrebu 12l a max. rychlost 120 km/h - ja jsem zkusil maximalku na dalnici - 191km/h. Bude to jeste rychlejsi, az ujedu vic km ? (Ne ze by to ted jelo spatne, vykon stejne vetsinou nevyuziji)-
« Re: Napiste neco !
Od listopadu vlastním Octiavii TDi/66kW. Mám najeto cca 3000 km při průměrné spotřebě 5.5l. Při delší jizdě sleduji computer a spotřeba se skutečně pohybuje okolo uváděných 5l. Jenže pojíždění po městě se studeným motorem zřejmě udělá své. Nebo je to v něčem jiném. Myslím si, že jezdím s "lehkou nohou".-
« Re: Napiste neco !
Spotreba muze skutecne byt vyssi, pokud se jezdi se studenym motorem na kratke vzdalenosti ve meste. Nejhorsi je popojizdeni od krizovatky ke krizovatce. Se zahratym motorem, pokud nemusim zastavovat na krizovatkach, tak i ve meste pri 50km/h na 4 mam okamzitou spotrebu 2.8l, coz je velmi dobre. Pokud jezdis i jinde nez jen po Praze se studenym autem, je tva lehka noha jen iluzi. Rekordne nizkou spotrebu jsem na ceste Brno-Opava (150km) mel 3.5l pri usporne jizde (prumerna rychlost 65km/h).-
« Re: Napiste neco !
Tvou spotřebu Ti mohu jen závidět. Já jezdím krátké trasy, do 100km, momentálně na zimních pneu, bydlím v okrese Opava, v té kopcovitější části. Tím si vysvětluji mých 5.5l/100. Rekordně nízkou spotřebu mám 4,0l na trase Vítkov-Nový Jičín (žádné stoupání, spíše neustále nenápadně dolů). Zpět však 4,6l. Po dálnici jsem jel pouze dvakrát a spotřeba byla spíše vyšší, tak něco pod 6l. Pro snížení spotřeby jezdím z kopce se zařazenou rychlostí.?-
"-- skrytý --" 05.01.2000 06:24
« Re: Napiste neco !
81 kW 1,9 TDI stale jeste syrovy motor - 3000 km.Prvni studeny start a po 500 m tam je 12,9l/100 km a rychle klesa.Po meste kolem 5,9 l,venku 5,5.Jezdim na dobry zabeh,tak to tocim.Prvni Oktavka byla 66 kW,tu jsem prohnal po cele Evrope,za 40.000 km prumer 5,8.Ty nase diesly se holt ostatnim moc nelibi,ale Nemecko vcera hlasilo benal pres 2M,nafta 1,5M.Bude to sila.-
« Re: Napiste neco !
Napsat kolik to zere moc nejde, nebot strasne zalezi na tom, jak a kde se jede. Po Vanocich jsme jeli s plne obsazenym a nalozenym kombikem, na zimnich gumach a se zapnutym topenim trasu Viden-Brno za 4.9l/100km, pri ne zrovna blaznive rychle jizde (jela zena a byl snih). Ale kdyz jedu rano se studenym motorem pres zacpane mesto do prace jen 4 kilaky, klidne si to vezme 7-8 litru (kdybych jel dele, samozrejme by to kleslo).
JInak pokud nejde o podobne extremni pripad superkratke trasy se studenym motorem, da se po meste jezdit velice velice usporne. Rozhodne mnohem usporneji nez po dalnici, kde to clovek rozkali a tim samozrejme spotreba stoupne (kolem sesti litru, kdyz se na to slape). Takze napsat jedno cislo nejde, zalezi na tom, jake trasy prevladaji.
JInak to tocim vetsinou kolem 2000 (1800-2200) otacek a to je pohodova, usporna a realativne ticha jizda.
Zatim jsem s mym kombikem TDI 81kW naprosto spokojen, za chvilku (koncem brezna) mi bude koncit zaruka, tak jsem se snazil najit nejakou zavadu, ale krome lehkych problemu se zamykanim zpatecky (slo to ztuha, ale uz to opravili a ted to jde jak po masle) jsem zatim nic neobjevil. (Obavane klepani zamku se asi trikrat ozvalo, ale jen kratce a slabe).
-
« to SIM
Taky bydlim v okrese Opava, konkretne primo v Opave, a pracuju v Brne. Takze trasu Opava-Brno znam velmi dobre a vyuzivam znalosti trasy i pri jizde pro snizeni spotreby. Nastesti ma pal. pocitac, jinak bych nevedel, ze pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti mam spotrebu 0.0. I ted jezdivam za 3.7-4.0 l, podle toho, jak moc je na ceste snehu, za kolika pomalymi auty se vlecu do Ecce Homo atd. Na Silvestra jsem byl s rodinou na Vysocine, bylo tam hodne snehu i na cestach, presto i na nezname trase spotreba tam 4.1, zpet 3.7. Spotrebu opravdu hodne ovlivnis "predvidanim" - treba z mirnejsiho kopce je lepsi jet na neutral, ziskat rychlost a po rovine za kopcem jet taky jeste kus na neutral a pockat na pokles rychlosti na standardni cestovku, nez brzdit motorem za 0 a pak jet za 4... . V kazdem pripade ti doporucuju SETA diesel od OMV (jinym bionaftam tak neverim, protoze jsem nevidel jejich atesty). Pokud jezdis na klasickou naftu, prechodem na SETA diesel hodne usetris.
BTW mam zimni pneu MATADOR MP 56 silika, a jsem s nimi hodne spokojeny. Zatim sice nejsem schopny odhadnout, za jak dlouho se ojedou, ale jizdni vlastnosti jsou dobre. Jen okolo 100 km/h jsou hlucnejsi, ale od 110 km/h vyse uz zase ne.
Zajizdeni jsem vynechal - jen obcas to kratkodobe vytocim k maximu, ale jinak jezdim klidne. Do nafty pridavam SuperDiesel Aditiv a olej bude vzdy co nejlepsi (Mam vyhlednuty Castrol GTX Magnatec 0W-40, ale pry Shell dela jeste neco lepsiho, tak uvidim. Zatim je v aute z tovarny Pennzoil 5W-40 a za 5.500 km mam hladinu oleje stale na horni drazce, takze zatim neubylo vubec nic).-
« to fija
Já jsem z Vítkova. Dnes jsem jel do Orlové, spotřeba 4,1, pak do Opavy, zpět do Orlové něco po Ostravě a doma jsem měl 4,8. Celkem jsem spokojen. S tím předvídáním máš pravdu. Já když jedu z kopce a nepotřebuji zvlášt brzdit zařadím 5. Moc to nebrzdí a jedu za 0,0. Jaké jezdíš otáčky? Já nejraději 1800- 2200. Do 4000 to pustím na křižovatce když mne už nebaví čekání a potřebuji se rychle zařadit do mezery. Po Felicii 50kW jsem s výkonem 66kW/TDI spokojen. Bio nafta mi finančně nepřipadá nijak zvlášť zajimavá. Údajně je na ni 5%DPH a já dávám náklady na PHM do nákladů a odpočítám DPH. Ve Vítkově na bývalem ČSAO, dnes 1.vítkovská, mají svou pumpu (brzdí motory po GO) a prodají mi naftu za 21,-Kč včetně DPH (nafta od PARAMA). Záběh motoru - vzhledem k první výměně oleje po 15000km, není "zaběhlý" na brzdě u výrobce?-
« Re: to fija
Pokud mas naftu od PARAMA za 21 vcetne DPH, ktere odpoctes, klidne u ni zustan. Ja v Brne tankuju SETA za 16.30 (ceny se porad zvedaj :-( ), klasicka nafta je za 23.70. Cili uspora je pro mne znacna. "Levnejsi" (koupenou nikoliv u pumpy, ale napr. v podnicich) naftu bych mel do auta strach nalit - muze byt ruzne pancovana, nikdo ti nezaruci teplotu, pro kterou lze pouzit (budou vzdycky tvrdit, ze je to "zimni" nafta, i kdyz doklad zadnej nemaji). SETAdiesel ma bod tuhnuti -25, filtrovatelny je jeste pri -23. Takze pokud by melo byt okolo -20, tak natankuju arktickou klasickou naftu a pockam az se otepli (takove mrazy jsou jednou za 5 let a to jeste par dni).
Motory jsou "predzabehane na stolici" - jak tvrdi Skodovka. No a jeste se vratim ke spotrebe - mozna jsem si trosku zavymyslel - bude to o cca 0.2-0.3 l/100km vice, nez ukazuje pocitac - alespon dle mereni metodou "spocti kilometry a co do auto natankujes a vyjde ti spotreba" - touto metodou mi dnes vyslo 3.99, pricemz dle pocitace by to melo byt okolo 3.7-3.8. Na druhou stranu, mozna se mi podarilo do nadrze nalit vic nez pri minulem tankovani (budu to sledovat dal), pistole na pumpe nejsou vzdycky stejne a nemuseji vypinat ve stejnou chvili. Navic, SETAdiesel pri tankovani hodne peni, a nekdy vypne uz pena, nekdy az vlastni palivo. Jsem programator a mam proto tendenci verit spis stroji, ale selsky rozum obvykle neselhava.
Kdo mi poradi, jaky je NEJLEPSI dostupny olej pro meho milacka ? Zatim mam 3 favority, CASTROL Magnatec 0W-40, Castrol Formula SLX 0W-40 a Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Mate nekdo nejake zkusenosti a doporuceni ?-
matuS 09.01.2000 02:22
« Re: to fija
fija, privelmi nesetri to auto teraz, ked je nove. je pravda, ze dnesne motory uz su ciastocne zabehane, ale nieje to dostatocne, takze kym mas to auto nove, poriadne ho prebehavaj, lebo ti ostane lenive, a raz pojdes na dovolenku s plnym autom a obrazne povedane sa do kopca ani nerozbehnes. mame v robote tri kusy citroen ax diesel, a neveril by si, aky je medzi nimi rozdiel v akceleracii, nastastie ten co mam ja, je najviac svizny. potom - otec mal daewoo espero, tiez ho dobre zabehal a to auto malo vo vyssich otackach velmi dobry vykon. Znamy, tiez sofer velmi melancholicky ma tiez to iste espero a ked som sa v nom viezol, no sunka leniva, co ti poviem. Velmi zalezi od toho, ako to zabehas, a preto opakujem, kym to mas nove, tak to obcas vytoc, a drz ho vo vyssich otackach (zasa nie maximalnych, u novych motorov do 1000km sa doporucuje ist do 70% otacok, a do 5000km do 90% otacok). potom uz mozes jazdit na spotrebu-
"-- skrytý --" 10.01.2000 10:19
« Re: to fija
Souhlasim s vetsinou,az na to zabihani.Predzabeh motoru nepocitam,tam se nic nezjisti,jen ze to startne a pojede.Behem 10.000 km mi predposledni turbo neustale zlepsovalo vlastnosti.Ubytek oleje(asi 0,5l) se zastavil,a az do smutneho konce tohoto auta uz olej nemizel.Diky "Castrol"u jsem pridrel jen lehce saly,pri prorazeni vany(turbo vydrzelo),auto jelo jeste pod plynem asi 5 s.Technici mi neverili,ze ten motor sel v tahu(novy majitel si nestezuje,zatim :-) ).No,at to zkratim,nove cervene TDI s temi 3000 km tocim dost fest,at se holka protahne,stejne je ten rozdil asi 0,5 l na 100 km.To sice na nadrz je asi kolem 100 Kc,ale zase to necham v mycce.Buh sud.
Ale olej bude zase stejny,videl jsem ten motor!(Castrol Synth.5W/40).Ted tam mam z fabriky Fuchs Titan 5W/40,tak to dojezdim.
-
-
-
« Re: to fija a SIM
Zdravim Vas panove. Mam TDI 66kW. Najeto cca 3500km. Jezdim na mix Seta a normalni diesel 1:1, posledni dobou tankuju trochu vic Sety (duvod je snad jasnej). Je to takovej financni kompromis, abych tankoval naftu pod 20Kc/l. Cistou Setu i kdyz znam vsechny atesty a dostupne informace se mi tam proste lejt nechce (asi jsem stara skola) Vsechno funguje a jsem spokojenej i se spotrebou i kdyz je proti Vam o neco vetsi. Jezdim totiz hodne po D1 tak kolem 160km/h a to je pak spotreba nad 6l. Byl jsem skutecne mile prekvapenej, jakou ma auto setrvacnoct. Z kopcu si na dalnici vyradim a zaradim az pod kopcem kdyz rychlost spadne pod 130km/h. Skutecne se tim snizi prumerna spotreba tak o 0,3-0,5l. Ve meste mezi krizovatkama vyradim uz vice nez 100m pred krizovatkou a auto v pohode dojede tak, ze nebrzdim auta za mnou.
-
-
-
-
-
-
-
1,9TDI/81kW
Mám Oct.1,9TDI/81kW nabehané 33 000 km priem. spotreba cca 5l/100km,ale je veľmi závislá od štýlu jazdy.Prešiel som aj cca 100km za 4,2l,ale aj za 6,8l.Ale ja jazdím aspoň si myslím ,že dosť rýchle diaľnica najskôr cca 130km/hod a veľmi rýchle sa nechám vyprovokovať apotom to už ide 150,160,180až 200km/hod.(len ak je suchá cesta a podmienky na takúto jazdu,strašne sa bojím aquaplaningu a ....nie som žiadny hazardér) ,ale cez 200 sa na tom motore jasne aktivuje obmedzovač a už to nechce ísť vyššie po dlhšom rozbehu sa to rozbehne na 210km/hod. ale ohromne lenivo.Takže tých mojich 6,8-7l/100km je oprávnených.Inak neviem ,ako ostatný ale cítim dosť veľké rozdiely v nafte t.j. ak natankujem napr. na ARALE v Nemecku tak ten motor ide lepšie,svižnejšie aj sa mi zdá že spotreba je lepšia ako keď natankujem napr. na Slovnafte v SR.Olej mám použitý už druhý krát MOBIL 1 pre Turbo Diesel 0W-40 (full synth). Niektorý mi tuná písali ,že oleje 0W-XX sa moc dieselom nepáčia ,ale prečo neviem.Môže mi to niekto vysvetliť?Jediné ,čo pozorujem aspoň mám taký subjektívny pocit o tom ,že môj motor je trošku hlučnejší oproti ostatným a spotrebu oleja mám cca 1l na 15000km(t.j.interval výmeny)toto si vysvetľujem tým že ten olej je naozaj riedky ako voda t.j. netlmí tak charakteristický klepot dieselu a keďže je taký riedky tak je vysvetlitelná aj jeho spotreba pri tom mojom štýle jazdy.Zatiaľ som mal interval výmeny len jeden keď nepočítam tých prvých 10-15000km na zábeh.Olej som prvý krát menil pocca 12500km a nalial som tam spomínaný MOBIL1.Môže mi prosím niekto napr.RSD,.... napísať o tuningu tohoto motora ľahko totiž o ňom uvažujem,zaujíma ma najmä či to cítiť pri jazde (dosť zdvihnutý kr.moment),životnosť motora,spotreba ,hlučnosť a zvuk motora,doporučenie druhu a typu oleja.Uvažujem i o výmene vzduch. filtru za K&N-ďalšie zdvihnutie výkonu.Dalej by som prijal keby sa niekto s nami podelil o svoje skúsenosti s používaním antiradarov (najme sa mi pozdáva Bel980-nová rada,vraj veľmi dobrá a kvalitná)
Tak dosť aby sa aj iný dostali k slovu zase som sa zabudol a ikeď mám toho ešte veľa na mysli tak nabudúce. Dík za Vaše skúsenosti. -
Bez nadpisu
Vim ze je na to oddelene tema, ale chtel bych se zeptat specialne majitelu Octavia TDI kteri jezdi na SETA diesel na jejich zkusenosti, konkretne: snizeni vykonu? vyssi spotreba? nutne specialni upravy (filtr, apod.?) pomer michani SETY s naftou? problemy/poruchy? doporucujete/nedoporucujete? apod. Diky. -
Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Ahoj uzivatele a znalci TDI! Autorizovanemu SKODA servisu se podarilo pri servisni prohlidce nalit do motoru me Oktavie TDI 81kW tolik oleje, ze jsem ho mel cca 14 mm nad ryskou maxima. Asi spatne vytahli ten vyjety olej, vychazi mi to na cca 1,5 litru oleje navic. Protoze nejsem zvykly praci servisu moc kontrolovat, ujel jsem s tim za 3 tydny asi 2,5 tisice km. Muze mi nekdo poradit, zda se s tim motorem neco mohlo stat? Ja nic nepozoruji, v servisu pochopitelne tvrdi, ze se tomu nic nestalo. Diky.-
"-- skrytý --" 23.01.2000 13:06
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
A to ja si myslim,ze 14 mm nad maximem je lumparna.Ono totiz jde i o to,jak se to stalo,toto mnozstvi je opravdu mezi 1,2-1,5 l navic.Pokud olej vysavaji,muze se to stat,ale Skodovka diky montaznimu otvoru nedoporucuje odsavat vubec,ale vypoustet pres vanu.Takze jedina cesta,jak tam mohlo zustat tolik oleje,je ta,ze nemenili vubec filtr!!Nebo si snad nekdo mysli,ze tech 1,5 l mu dali ze sveho.Inventarizace v servisu je dost prisna,pokud neni,pak je ten bordel jeste horsi.
A to,ze si majitel zasere turbo je fuk,vsak se to vypali,ale nevyvazenost zustane.O katalyzatoru nemluvim,neni sice tak dulezity,ale je schvaleny a predepsany pro provoz.Zkuste bez nej na STK!-
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
V servisu tvrdili, že ten olej vypouštějí spodem. Strašně se divili, jak tam toho oleje mohlo být tolik. Přede mnou pak do vypuštěného motoru (vypouštění jsem neviděl) dali nový filtr a nalili 4 litry oleje. Po několikasekundovém běhu motoru a následném cca 5 minutovém klidu byl olej přesně na rysce maxima. Takže údaj o množství oleje v motoru dle návodu - 4,5 litru - platí možná pro suchý motor a lejí se tam jen 4 litry. Mě tam teda předtím asi nalili 5 litrový kanystr. To ale znamená, že takhle "přelitý" motor nás z toho servisu má určitě víc. Kromě toho, nevím jak vy, ale já jsem vždycky na faktuře ze servisu měl účtováno 5 litrů oleje... Ať na to koukám z kterékoliv strany, něco tady nehraje, co?-
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Ahoj, ohledne te rysky....
Me se stalo ( auta jine znacky), ze po doliti oleje ( byl na spodni rysce) jsem dolil 0.5l a vysledek? nekolik mm nad ryskou cca 5. Osobne si myslim, ze pri prekreconi o 1(1.5 cm) se nic nestane.Merka neni zapustena v celem prurezu motoru (vany), ale jen v horni casti. -
"-- skrytý --" 24.01.2000 05:17
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Pokud by mi fakturovali 5 l oleje,tak bych se ptal proc?Jestli je to firemni servis,koledujou si tak o malery.Skodovka nemilosrdne rusi smlouvy tam,kde jsou opravnene stiznosti.Dilenska prirucka Oktavky vazi asi 20 kilo a je tam podrobne rozepsany kazdy prd.A musi byt dodrzovany.U nas takto zrusili 3 servisy pro nekvalitu a dnes tam lidi mohou jezdit jen na sve triko.Preliti oleje opravdu skodi,od rysky po rysku je rozdil skoro presne 1 litr. -
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
Jak mohou přesně změřit měrkou olej po několikasekundovém běhu motoru. Vždyť i motorista - technický antitalent ví, že měřit se má až to sedne po delší přestávce. 4 litry na TDi se mi zdá nějak málo. Mám Sierru 1,8 TD a tam je 5-5,5.-
« Re: Preliti oleje v motoru TDI 81kW
To residents: Když je ten olej teplý, tak pro orientační kontrolu stačí počkat 1-2 minuty. Pak už toho do olejové vany o moc víc nesteče. Kromě toho v TDI je to "řídká" syntetika. Podle knížky je v tom motoru 4,5 litru oleje, v servisu mi tvrdili, že to je údaj pro "suchý" motor. Takže by ty 4 litry pro výměnu mohly být reálné, nikdy nevyteče nebo se nevycucne úplně všechen vyjetý olej.
-
-
-
-
Jak na to ??
Mam Octavii 66 kw celych 370 km najeto ( 2 dny ).
Jsem "tezka noha", takze spotreba 6.8 - 6.9. Bohuzel vetsina nalitana na kratke vzdalenosti ve meste.Mel bych nekolik dotazu:
1. Jak je to s "tocenim" v zabehu ?? Podle toho, co jsem z minulych prispevku vycetl (precetl jsem tu diskuzi celou), svedci tomu obcasne vytoceni v k maximu ??? Mel jsem dojem, ze cca 1500 km je to treba netocit (jezdim kratkodobe pri predjizdeni do 3500, max 4000).
2. Co je sz hlediska spotreby lepsi, solichat to 1600 - 2200 ot/min a z toho zrychlovat, a nebo pro potreby akcelerace podradit, aby se zacinalo se zrychlenim okolo 2000 ot/min. Moje dosavadni zkusenosti z benzinu rikaji, ze kdyz se chce jet, je treba podradit, protoze kdyz motor neni roztocenej tak to nejede, akorat to zere.
Totiz, to co jezdim ja v primestskem provozu, je totiz moje jizda prolozena cca kazde dve az tri minuty prolozena akceleraci "na tvrdo" z 50 na cca 80, ci z 70 na cca 120.
Mimochodem, je to nejlepsi auto, co jsem kdy mel ....-
« Re: Jak na to ??
For gogo: mám najazdených asi 34 000km na Oct. 1,9TDI/81kW či je to auto dobré ťažko zrovnávať predtým som jazdil Favorit,Škoda 120 a musím sa priznať aj BMW 524 td r.v. 87 asi cca 15 000km.
Tak favorit a Škoda 120 sa s tým nedá porovnávať Octávia je úplne iné kafe (samozrejme lepšie a najmä výkonnejšie a to je v zime veľmi dobré ,ale treba opatrne s tým využitím výkonu) a to BMW bolo veľmi dobré ale zase malo zadný náhom úplne to vyžaduje íný princíp jazdy najmä na snehu a ľade.Takže veľmi ťažko porovnávať.
No a teraz ktomu ,čo som vlastne chcel zábeh ja som zabehával do cca 2000 až 2500km kludne no potom som postupne tomu začal šliapať po krku. Myslím,že nie je moc dobré pre motor začať prudko zrýchlovať z nízkych otáčiek ak ,je motor na prevádzkovej teplote radšej podradiť na cca 2000ot./min. a potom sa motoru oveľa lepšie zrýchluje (t.j. využívať max. krútiaci moment motoru). Keď motor nemá prevádzkovú teplotu zrýchlujem len v nevyhnutných prípadoch.
Niektorý tuná píšu o občasnom vytáčaní motoru vraj to pomáha neviem sám by som rád poznal odpoveď na toto.Preto uvažujem o chiptuningu môjho motoru láka ma najmä veľký nárast krútiaceho momentu ,ale neviem sa rozhodnúť z hladiska životnosti motoru to neviem posúdiť.ak niečo niekto viete tak prosím napíšte. -
« Re: Jak na to ??
Cau Gogo. Mam taky Octavku TDI 66kW, v soucasny dobe najeto 5000km, stari 3 mesice. Kdyz se podivas v diskuzi, resil jsem stejnej problem jako ty. Ohledne zajizdeni, prvnich 1000km jsem nesel nad 3000ot, prvnich 300km dokonce nad 2500ot. Po 1000km jsem zacal postupne zrychlovat. od 2000km to tocim co to da. Po rovine po delsim rozjeti drzi 200km/h. Pomerne rychle se ale vytoci na 185km/h. Kazdej ti da jinej nazor, ale myslim, ze auto nemam spatne zajety. Odbornici tvrdi, ze TDI zvysuje vykon az do najetych 20000km, coz znamena ze se po tuto dobu zajizdi. Fakt si davej pozor na studenej motor, nez se ti zacne zvedat alespon trochu raficka teplomeru, tak to netoc nad 2000ot. Jinak je to diesel, takze pokud nechces treba extreme zrychlit tak podrazovat nemusis, dosahnes lepsi spotreby a motoru neublizis. Dalsi poznamku mam o Seta diesel. Poprve jsem tam nalil Setu asi po ujeti 700km v pomeru 1:1 s normalni naftou. Ted uz davam jenom tretinu normalni nafty a dve tretiny Seta diesel. Auto nema ubytek sily, ale zere tak o 0,5l vic. Prumerna cena nafty mi tak vychazi okolo 18.5 Kc/l. A to je prece parada. Na motor nema Seta spatnej vliv podle mych zkusenosti, potvrzuji to ostatni ridici i po ujeti 100000km. Na zaver, nemel jsem nikdy lepsi vlastni auto.
-
-
Gumy
Mimochodem, dneska (patek) jsem se po nekolika letech bal jet autem.Huste snezi, podotykam ze se vse odehrava v okrajovych castech prahy (Barandov, Stodulky atd) Moje nove auto stoji na kopci nad kancelari, uz jsem nemel odvahu sjet tu serpentinu dolu....Nevim jestli s tim neumim jezdit, nebo jestli je to letnima gumama co davaj novy, myslim ze to jsou "Continental Super contac" ( v tom pripade stojej za h.....), ale ten kram je neriditelnej... Nikdy jsem na aute Zimaky nevozil, na hory nejezdim, jezdim vetsinou kolem mesta a tech par zasnezenejch dnu jako dneska jsem se svou Feldou a letnima Matadorama MP12 s dobrym vzorkem vzdycky zvladnul. Nikdy jsem nemel pocit, ze to auto jede kam chce...Jezis chlapi vzdyt ten kram sjizdel ze skoro rovny pricne skloneny silnice. Ze by to dalo to, ze ty 15 jsou tak siroky .....Taky jsem samozrejme utrhnul ten slavnej, na dvou sroubech upevnenej kryt pod motorem ( nevite kolik to stoji a da se docasne jezdit bez toho ??). Jeste se klepu vzteky. Ahoj Gogo99.-
« Re: Gumy
Klidek, gogo, jezdit na letnich gumach a pak nadavat, ze to klouze, to je docela sranda. Ja mam Conti Winter Contact a naprosta spokojenost, nevim jestli je to tema gumama a nebo vsema tema ABS, EDS, ASR a jak se to jmenuje, ale ja si po snehu jezdim jako pan :-))) -
"-- skrytý --" 21.01.2000 10:17
« Re: Gumy
to gogo: Zimní gumy na Octávku jsou naprostá nutnost. Doporučuji i na zadek (jinak ti to bude vlát do zatáček jako vocas). Vlastní zkušenost: se služební Octávkou. Bez zimních jsem se nebyl schopen rozjet ani z kopce (nový mokrý sníh).Můžeš být super řidič ale z auta máš sáňky. Je to deprimující pocit, když se rozjedeš z kopce, posloucháš rachot ABS, a jedeš stále dál. Zpočátku jsem nechápal, ale je to tak. -
« Re: Gumy
Ja jsem hned po 14 dnech po koupi auta investoval nejaky peniz do 4 kompletnich zimnich kol (MATADOR MP56 Silika 195/65/15") a nestezuju si.
Auto jede, kam chci ja. Argumenty, ze s letnima gumama v primestskem provozu prece par dnu se snehem zvladnu, nelze akceptovat. Staci jedna chumelenice a nekomu, kdo mozna setril na auto nekolik roku a stara se o ne a ma i zimni gumy a zastavi, tak zpusobis skodu a problemy, protoze s letnima proste nezastavis (nedejboze nekoho na prechodu prejedes...). Kup si zimni gumy a budes si jezdit bezpecneji nejen k sobe, ale predevsim k ostatnim.
BTW nelze se divit, ze diesel s tezkym motorem a sirokyma letnima gumama klouze i na pricne sklonene silnici - vzdyt za takove situace to jsou sane!-
« Re: Gumy
Ještě že jsi nenajel na těch letních gumách třeba do mě ... to bych pro tebe asi nich lichotivého neměl. Ale jinak mám Octávku Combi a na zimních gumách je to na sněhu a ledě perfektně ovladatelné auto. Přesto že jsou široké. Je teda hodně nedotáčivé, abych jenom nechválil, ale to už jde o zvyk, Boční smyk se ale dostat jen tak nedá .....Samozřejmě při normální opatrnosti, tak je podmínkou vždy .
-
-
-
Gumy - pokani
Panove, jdu si koupit zimni gumy, to auto se na rovine na snehu prakticky ani nerozjede. Mate pravdu, ze rozbit auto za 450 000 kvuli 15 000 je hovadina.... ten argumet s lidma na prechodu to taky sedi. Jen jsem si neuvedomil, jakej to muze bejt s vetsim autem rozdil ....Co takhle pneu Goodrich (dostal jsem doporuceni od svyho mechanika). Mela by to byt sekundarni znacka Michelin. Gogo99 -
zimní
mám taky zimní, ale přesto teď ne vlastní vinou jezdím favoritem místo O1.8T. a musím říst, že mi přijde, že ten favorit fakt sedí líp (má taky zimní)no uvidim až zase za týden přesedlám. četl někdo z vás test v autotipu na zimní pneu 195 a 205? překvapivě vedla japonská Toyo s nejnižší cenou (2.900,-). máte někdo něco do ringu?-
« Re: zimní
Ohledne testu v Autotipu,
cetl jsem to take, zaujal me fakt, ze v zime jsou lepsi sirsi pneu, coz bylo pro me prekvapeni...-
"-- skrytý --" 23.01.2000 13:34
« Re: zimní
No je to tak,sice ne 205 gumy,ale 195/65x15 na Oktavce a zvlaste na dieslu je dobra volba.Zaber na snehu tvori vzorek a to jeste se samocisticimu schopnostmi,pak mekka smes.Obcas tradovane galusky na soutezacich nemaji opodstatneni na nasich cestach.Jednak se husti na 4-5 atm.,druhak je pouzivaji na rychlostky a z hrusky dolu.U nas musime jezdit krome soucasneho privadu snehu i v brecce,vode a taky na suchu po dalnici.Nevim nevim,jak by tam brzdna draha dopadla na suchu z tenkejma gumickama.Ten test to postavil do spravneho svetla(vice testu,jedno auto,ruzne gumy).A jestli neco zabrzdi o 5 m dal,je na povazenou.
-
-
Mrzne! + Přelití oleje
S tím přelitým olejem teď hlavně řeším dilema, jestli jim tam to auto mám vůbec ještě dávat. Oni mi ještě seřizovali světla natřikrát, zasvinili mi interiér apod., takže jsem z nich v rozpacích. Budou se o to mé auto starat lépe díky tomu, že si mne pamatují a vědí, že si mají dávat bacha? Nebude to jinde ještě horší? Já jsem asi nějaký průserář. Dříve jsem měl Escorta a tam mi taky třeba dali v servisu rozvodový řemen o 2mm užší. Přišlo se na to po 60 tis. km při příští výměně. Naštěstí se nic nestalo. Já těm servisům vůbec nevěřím. Myslím, že auto vyjede z fabriky jako velmi kvalitní výrobek a že ho zničí až tou péčí v našich servisech...
Co mrazy? Já mám tu svojí oktávku TDI 81kW první zimu a tak dnešních ranních -17 stupňů byla premiéra. Na jedno žhavení a ihned a naprosto rovnoměrně to běželo! Po ujetí cca 10km ukazoval teploměr na Climatronicu dokonce -22 stupňů (bydlím skoro v horách). Auto jelo naprosto normálně. Z toho Escorta předtím (1996, 1.8D) jsem byl jinak vychovaný. Tam jsem musel dvakrát žhavit, pak se to minutu zmítalo jak v posledním tažení, smradu jako v Cařihradu, před barákem jsem se styděl... Aby mě fordisti nenapadli - koupili jsme si ty fordy dva současně a chovaly se naprosto identicky. Kdyby ho neměl kamarád taky, tak bych to snad býval reklamoval. A magická hranice byla tak -21 stupňů, pak už ten Escort nechtěl chytit vůbec. Točil se, ale neblafl. To se pak na noc dávaly deky na kapotu. Zlatý motor TDI! -
gumy
Ahoj jdu se Vam sverit z prvnich dojmu na novych zimnich gumach. Je to totalne jina basen. Na asfaltu jsem to na limit nemohl privest ( nebylo kde ) ale na snehu (parkoviste) je to obrovsky rozdil. Nejvic to pozoruju pri brzdeni a zataceni, vede to stopu daleko lip. A hlavne, kdyz uz se to utrhne, tak to po jistem zpomaleni zase dostava adhezi zpatky (letni se utrhne a jedete az na obrubnik....)
Mimochodem, rad bych zopakoval svou otazku na plastovy kryt pod motorem, co jsem na tom obrubniku nechal, da se jezdit bez toho ?? Pripada mi subjektivne, ze je to vic slyset. V servisu rekli, ze se bez toho jezdit da ?? Stoji to prej 5500 :(((-
« Re: gumy
For gogo99: Súhlasím s tebou ,že jazda na snehu a ľade so zimnými pneu je úplne ale úplne iná káva ,ako s letnými .Minulú zimu som celú prejazdil na letných cca.10 000km(originál Conti Super Contact)a priznávam nebolo to vôbec príjemné keď cítiš istú neistotu sem tam pri jazde.Teraz som prezul na zimné Nokian Hakkapeliitta NRW a je to úplne o niečom inom. Nejazdím nebezpečne ale tak som si zvykol na zimné pneu,že keby som prezul neuvedomil by som si to tak si natlčem nos v prvej zákrute.A to si pamätám ako som sa nemôhol vyšplhať na jeden kopec keď som išiel na lyže minulý rok a musel som sa vrátiť cca.50km do Považskej Bystrice kúpiť reťaze.No a potom s nimi som to vyšiel. Aj ten EDS sa mi zdal na nič. No však učinnosť EDS so zimnými pneu ešte nemám preskúšanú ale určite to v prvej príležitosti vyskúšam a napíšem.
Inak ten spodný kryt som rozmlátil tiež (nie ja síce žena ale to je jedno) a stálo ma to na Slovensko už neviem asi cca.7500Sk ale já som musel meniť aj ten bočný plastový kryt ale ten bol z toho len asi 1500Sk.To je dobrá pasca na prachy veď je to len kúsok vylisovanej nejakej umeliny (alebo vypadá ,že je tam nejaké laminátové plátno????tuším ano) a v prostriedku akoby nastriekaná nejaká šľahačka.Ale bez neho je to ozaj aj mne sa zdalo nejaké hlučnejšie,alebo to bol len môj subjektívny dojem. Inak mne sa zdá stále tá moja Octavia hlučnejšia ,ako ostatné (zdá sa mi nie tak dobre tlmený diesel zvuk)čo mám robiť poradte, alebo ako to porovnám objektívne.Vy ostatní octávisti s diesel motormi máte skúsenosti s nejakou tlmiacou sadou motora.Tuším som niekde v predajni videl niečo podobné predávať ale či to má nejaký účinok neviem.Alebo ,že by pomôhlo len použiť olej nie 0W-40 ako mám ale 5W-XX je hustejší tak aj môže lepšie tlmiť vibrácie motora (to mi poradil jeden chlapík zo servisu)????
-
-
Diamant 26.01.2000 09:04
Zábeh motora
Zabiehať motor "rozumne", t.j. vytáčať do 2/3 max. otáčok a nejazdiť s prílišnou záťažou motoru jedine prospeje. A je jedno čo je to benzín alebo diesel. Motor sa odvďačí dlhšou životnosťou. Aj počas života motora je výhodné sa vyhýbať prevádzkovým režimom so zvýšením trením vo valci, t.j. nevytáčať a nezaťažovať studený motor a nejazdiť na privysokých otáčkach. Občasné vytáčanie by motoru nemalo poškodiť, dlhodobá jazda v otáčkach už prosieva menej. Pri vysokej spotrebe vzniká veľa zbytkového tepla, spalín a pri väčšom trení vo valci (aj iných dieloch pri zábere) dochádza k intenzívnejšom opotrebeniu dielov. Preto motory, ktoré ich majitelia vytáčajú sú "živšie", lebo majú väčšiu vôľu napr. vo valci. Aj dobre zabehnutý motor dosiahne plný výkon po viac ako 10.000-20.000 km, lebo sa trecie sily natoľko znížia. Čím neskôr, tým dlhšia životnosť. Inak moja skúsenosť s TDI/81 - nad 3000 ot. už nastupuje dosť výrazný hluk.-
« Re: Zábeh motora
No já bych s tím zas tak moc nesouhlasil . V prvních kilometrech na novém motoru jde o to, aby si všechny součástky motoru našly svoje místo. Tření na součástkách je největší, ale taky se tím všechny ty tolerance rychleji vyhlazují. Pokud budeš jezdit v tomto období až příliš opatrně, tak se tření o něco sníží, ale ne optimálně, a dostat pak takový motor do vyšších otáček je zoufalé. Tak vzniká špatně zajetý motor. A později už s tím moc nenaděláš, ten proces záběhu už je prostě pryč, díly mají větší třecí odpory ale ne už takové, aby se do sebe zalícovávaly tak jak zpočátku. A to že ten motor pak vydrží víc je dost teoretické. Já myslím, že nejlépe je jezdit od začátku v podstatě tak, jak se s tím bude jezdit i po " záběhu " . ( Teď nemluvím o závodnících ). A obecně asi platí, že životnost motoru je přímo úměrná počtu otáček ve kterých při jízdě pracuje. Proto vydrží naftové motory víc, protože jezdí ve velmi nízkých otáčkách....Ale občas to protáhnout až na samou hranici max. otáček motoru spíš prospěje - zvýší se tlak oleje, průtok benzínu v sacích potrubích, rychlost výfukových plynů, jinými slovy se motor tak trochu " profoukne " ...... -
« Re: Zábeh motora
To diamant: k té hlučnosti nad 3000 otáček. Já jsem ten pocit dřív neměl. Ale teď mám na oktávii TDI 81kW najeto 50 tisíc km a řekl bych, že to je o trochu hlučnější, než to bylo dřív. Navíc se mi začal ozývat zepředu při vyšších rychlostech (cca 120 a víc) takový divný hluk při otočení volantem doprava (např. při jízdě po rovině a otáčení volantem mírně doprava a doleva se to ozve). Je to takové hučení jako ložisko, mírně to cítím i ve volantu. Možná to ložisko v kole i bude. To se pozná za pár tisíc km. Máte někdo zkušenost za jak dlouho odejdou u oktávie ložiska v předních kolech?-
"-- skrytý --" 01.02.2000 05:30
« Re: Zábeh motora
To vypada opravdu na loziska nebo klouby.Pokud pri tahu v zatacce jde do volantu huceni a na rovine ne,je to skoro stopro.Zkusil bych jeste zmeny pri akceleraci a deceleraci a pak supem,alespon premerit vule.Vyjde to levneji,nez vysypane lozisko nebo vybehana homokinetika.
Jestli je to diesel,tak ten cumak je opravdu hodne tezky,a na nasich cestach podvozku davame zabrat.
-
-
-
Diamant 26.01.2000 09:05
Zimé pneu a spodný kryt motora
Zimné pneu nie sú len na sneh. Majú lepšiu prilnavosť už pri teplote pod +5°C. Prejaví sa to o 40% kratšou brzdnou dráhou oproti letným. Matadorky so silicou sú fakt skvelé. Jazdím s Golfom IV a Feliciou (všetko zimné) a Fel sedí na snehu omnoho lepšie. Pre Golf je 195 veľmi široké. Tak nebláznite s 205 na Oct! Pneu potrebuje istý prítlak na cm^2. Pozrite sa, ake pneu maju jazdci rally na snehu! Asi vedia prečo. Nemožno sa porovnávať s F1. Ich pneu sú síce extrémne široké, ale aj extrémne mäkké. Podľa mňa sú aj v lete lepšie užšie. Na snehu platia tie isté fyzikálne zákony, len je to viditeľnejšie, než na suchej ceste. Treba len zohľadniť prípustné zaťaženie a max. rýchlosť.
Spodný kryt je nešťastie. Ja ho mám nový. Stálo to 15.000 s prácou (Golf). Jazdiť sa bez toho dalo, ale predtým som to ťahal po zemi a bol to otrasný zvuk. -
"-- skrytý --" 01.02.2000 05:36
Mnozstvi oleje TDI 81 kW
Tak jsme v servisu vypustili olej,vyhodili filtr a nechali 2 hod.odkapat.Vyteklo 4,1 litru oleje(teplota asi 40-50 st.Celsia).Pred vypustenim byl presne po horni rysku.Dolili jsme 4 litrovky Castrolu a tu decinku navrch(samozrejme novy filtr).Vse bylo jako na zacatku.Tak nevim.Akorat ten pouzity filtr vazil po nacucani olejem snad 3x vic.-
« Re: Mnozstvi oleje TDI 81 kW
To HonzaP: To přesně odpovídá mému předpokladu, že v servisu vypustili olej a nalili tam 5 litrů. Olej při vypouštění určitě nevytekl "do poslední kapky", takže tam bylo tak nejméně o litr víc. K tomu hluku vpředu: ono to rozhodně "neřve", slyší to spíše cvičené ucho a pak je to ještě cítit jako vibrace v podlaze. Já mám spíš obavy, že když to vezmu do servisu, tak ze mě udělají blbce a řeknou, že tam nic neslyšej nebo že to je normální. To už jsem (speciálně u ložisek) zažil. Ještě s tím pár tisíc km ujedu (to jsou u mě tak 1 až 2 týdny) a budu sledovat trendy. Třeba zaznamenám nějakou změnu...
-
-
Jaky olej Octavia TDI?
Jelikoz vidim kolik Octavek TDI po Cechach jezdi, rad bych obnovil toto tema.
Zaroven se rovnou ptam - jaky je podle dlouhodobych vlastniku Octavek TDI nejlepsi motorovy olej?? Vim ze to bylo v minulosti castecne diskutovano, ale casy se meni a oleje take, tj. soucany nazor Vas ridicu. Diky na nazor.
-
-
« Re: Jaky olej Octavia TDI?
Me v servisu tvrdili, ze je tam z fabriky plna syntetika, tak jsem ji tam dal taky....mimochodem, asi motor spatne vypustili, protoze olej byl po ujeti cca 50 km uplne cernej...-
« Re: Jaky olej Octavia TDI?
To dělá každý diesel, ale u TDi by to mohlo být černé až po několika stovkách.-
"-- skrytý --" 30.08.2000 03:57
« Re: Jaky olej Octavia TDI?
Kvalitni plnesyteticky olej,5W-40.Hlavne kvuli turbokompresoru a vacce.Bez dolevani,v zime dobre startuje,zaolejovani velmi rychle.Teorie o ridkem oleji pro diesel jsou chybne.Castrol ma olej se specifikaci pro TDI(ARAL taky) se zarucenym probehem 50.000 km.VW 506 00 je nova norma.
A ze to testovali,to si piste.Zadni fotri pri nedelni jizde,ale 300.000 km,rozebrat motor a merit.Staci se podivat na servisni Weby Castrolu nebo ARALu.
Jiste,ze je drazsi,nez treba Madit.Davame jej ale do auta,ktere se cenou prehouplo pres pul melounu.
-
-
-
-
-
Provoz
Napište nějaké zkušenosti s TDi 81 kW po 100 000 ujetých km. Z doslechu - moc drahý provoz, např. výměna přepouštěcího ventilu turba 12 000 Kč, výměna něčeho na přední nápravě (už si to nepamatuji) 8 000 Kč, dle vyjádření servisu opotřebované běžným provozem, prohlídka v 90 000 km cca 10 000 Kč, atd.... Díky za názory s ojetými diesly.