Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 10.09.04 15:11
« Re: Re: Re: presnost PP
miro: skoro ses trefil :-) .. ted mam podle PP celkovou spotrebu za celou dobu 3.52, zatimco realnou spotrebu za celou dobu mam 3.75 ... sekl ses jen o setinu :-) A jak jsi na to prisel, ze prave o tolik? Koukas mi tu pod prsty? :shock: :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: tak pisem pisem :)
Kto je "utecivsi"? poprve ma to uraza a podruhe neviem co to znamena >:-[]
... no ale co sa tyka PP, tak je to ako pises ukazuje to dost presne, aj primernu spotrebu, aj celkovu spotrebu. Capujem vzdy do plna a nacapuje sa tam tolko kolko ukazuje palubak spaleneho a ked si spocitam kilometre tak aj priemerna spotreba sedi. Je tam nejaka ta +/- ale nepozorujem suvislu odchylku, proste to lieta na obi dve strany, takze je to skorej o tom ako dobre sa mi podari vyhnat bublinky :-) -
"-- skrytý --" 10.09.04 14:42
« Re: presnost PP
hmm .. tak to muze byt muj problem. Me vypnuti tankovaci pistole nejak "netankuje" .. ja tam pak jeste dobre tri litry dolejvam :-) .. ze by to tam clovek dolejval a nekde "stranou" z prepadoveho ventilu to rovnou vytejkalo pod auto? :-) Krucis .. no to priste zkusim, uz zitra potrebuju tankovat, tak to neprecpu a mozna bude odchylka 0 :-) -
« presnost PP
no ako som uz vedla pisal, mne traz vychadza odchylka nieco okolo 1.5%. Dla PP(trosku optimista) mi vychadza celkova 6.42l/100km a real 6.5l/100km po prejdeni cez 9tkm. Inac ja som mal pocit, ze ked po vypnuti natlacim do nadrze este cez 3l benzinu, akoby bola odchylka vacsia. Teraz dotankuvavam uz maximalne +1l. Raz sa mi akoby stratili 3-4l na jednu nadrz :?: . Uvidim , co bude v zime a ked sa uz rozhodnem vypnut PP a nejazdit aspon jednu nadrz na spotrebu :-) -
"-- skrytý --" 10.09.04 14:15
« Re: Re: Re: Re: tak pisem pisem :)
dlabas: videt tu mou spotrebu? ta je poctive ukryta pod haupnou, tu moc neukazuju :-) Treba bys pak zjistil, ze je to cele ode me jen fama >:-[]
Spis je mi divny, na jakym zaklade ten PP a jeho sledovani spotreby funguje. Pravdepodobne tam existuje nejaka logaritmicka zavislost. Cim mensi spotrebu mam, tim vetsi je odchylka oproti realne spotrebe (real je vyssi). Kdyz jezdivam v zime 3.7-4.1 l/100km, tak ta odchylka byva kolem 6%. Kdyz se otepluje a mivam prumer spotreby 3.4-3.6, je to cca 7% a ted pres leto pri prumeru 2.9-3.1 mivam temer pravidelne odchylku 10%, takze to realne jezdi za 3.2-3.4. Pochopil bych absolutni odchylku danou treba "ztratama" pri startovani, pri studenem rozjizdeni, ze na kazdou nadrz vycmrndam mimo evidenci PP 3-4litry ... ok ... ale v tomhle chovani moc logiku nevidim. Jedine, ze s nizsim objemem vztrikovane smesi se procentuelne umerne nesnizuje i chybova odchylka, ale ta je od urcite miry na fixni minimalni hranici a pri vyssim kilometrovem objemu tak nabyva absolutni hodnota odchylky vetsi hodnotu .. jinak fakt uz nevim proc.
Docela me zarazi, jak utecivsi luf a yyyyy na vedlejsim foru o Megane II Grandtour pisou, ze jim ten palubak ukazuje vicemene presne to, kolik musi i dotankovat .. proc to nedela i jim? :-) Leda .. pokud by zacali jezdit jeste s lehci nohou, tak se jim podle moji teorie zacne ta odchylka stale vice patrneji objevovat. >:D -
"-- skrytý --" 28.08.04 07:10
« Re: Re: Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
To Bubo: neautorizovaný servis už jsem našel. Dokonce jsem s nimi mluvil před garancí, ale narovinu mi řekli, že jest-li je v záruce, tak ať jedu k Renaultu a pak k nim. Dohodil mi je jeden zákoš co má rok starýho Scenika 1.9 dCi
To Ajvn: Amos-Otava na Praze 4
Miro: já v tom autě nemám "vzduchový filter" a kdybych ho tam chtěl dávat, tak ten box do motorového prostoru stojí 22 tisíc bez montáže (mám namysli ten pylový do ventilace). Jest-li je někde vzduchový u dieselu nevím. Kdyžtak napiš, kde ho najít. Nebo možná AJVN by to věděl - ten má taky ropáka.
Zkrátka dělají garančky kolem 6.000,- a nějak to do toho rozepíšou. Nejhorší je, že neexistuje seznam úkonů, které by měli proběhnout a ani doporučené věci kolem.
Jinak u Clia B (poslední) si u 3-dveřové verze nepamatuje sedačka spolujezdce polohu. Není to chyba ikdyž předchozí model paměť měl. To je co? Renaulti asi neví kde by šetřili. Takže když jde někdo přes spolujezdce do zadu, tak dá nohy na strop a já mu pak sedačku o něco šoupnu dopředu 8) -
« Re: Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
ja som len tak pre zaujimavost naratal pracu a vyslo 5.5h. Teda neviem, nemenili Ti aj rozvodovy remen a zabudol si nam to napisat :-) . Tak, tak, nedaj sa . Tiez si pozri kedy zacali a kedy skoncili s pracou na aute. Ale to uz asi nezistis, lebo ten technik urcite neobedoval. Asi zaucovali aj stojne.
SÚ Vypuš. a napl. motor oleje, filtru (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont koncentrace nemrz. směsi (0,3hod) - 165,-
Kontrola oleje převodovky (0,2hod) - 110,-
Kontrola el. instalace (0,5hod) - 275,-
Vyčištění + promaz zad. brzd (1hod) - 550,-
toto su tiez dla mna prehnane veci. Inac som si vcera vsimol, ze mate ceny ako na slovensku, len nasich 555,-/h je menej ako ceskych 555,-
Inac ako vravi Bubo, treba si najst lepsi servis, za rozumnejsie ceni. Aj ten Olej dla mna asi nadavaju moc lacno a kto vie, aky tam vlastne supli.
Ale neviem co sa da vyhadat, pretoze urcite postupuju podla tabuliek. Len keby sa tej cinnosti aj tolko venovali ako pisu. Nauctuju 5h a pracuju na aute v lepsom pripade 3h. Ono je to len 110,- ale mal si tak zle nastavene svetla, ze Ti do toho museli sahat ? Podla mna sa na to len kukol o.k a supol cenu. Je to blbi.
Teraz tak pozeram, ale nemali menit vzduchovy filter ??? No o benzinu sa chodi po 30 tkm a urcite sa meni kazdych 30tkm. -
"-- skrytý --" 26.08.04 10:59
« Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
dlabas: Kdyz uz nic, tak bych jim asi omlatil o hlavu polozku SÚ Dem a zp mon 4 kol (0,4hod) - 220,- . To si snad delaji z Tebe srandu, ne? Co na tom dela 24 minut? Auto ma na zvedaku, urcite to nesroubuje rucne, to pro nej nemuze byt operace delsi nez 10minut, kdyz ma k tomu vsechno pripravene a po ruce, coz servis predpokladam ma.
Mel jsi jim rict ... "No jo, to vim, Alonsovi byste to udelali za 5 vterin a mne tu takhle natahujete!" >:-[]
Vecer se podivam doma do faktur, co tam tehda napocitali mne za ktere polozky ... ale uz ted Ti muzu rict, ze mne prvni garancka taky na 1.5dCi vysla na 3845,- vc. DPH. (vcetne prace) A z "dilu" mi tam menili olej.filtr, tesnici krouzky, vlozka vzduchoveho filtru a vymena stejneho oleje Exc. 5W40T. (Renault Kladno). Kde to delali Tobe? -
"-- skrytý --" 26.08.04 07:37
« 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
Díly:
Filtr - 293,-
Mědený těsnící kroužek - 5,-
Náplň do ostřikovače - 50,-
Olej Elf Excellium 5W40 (5,5litrů) - 1897,5
Pojistka 15A - 34,-
Celkem díly: 2.279,50
Servisní práce: (550,-/hod)
DÚ Zkouška (0.3hod) - 165,-
SÚ Vypuš. a napl. motor oleje, filtru (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont kon utažení upev mot a přev (0,4hod) - 220,-
SÚ Dem a zp mon 4 kol (0,4hod) - 220,-
DÚ Ověření funkce akumulátoru (0,1hod) - 55,-
SÚ Seřízení 2 světlometů (0,2hod) - 110,-
DÚ Zkouška jednoduchá na silnici (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont koncentrace nemrz. směsi (0,3hod) - 165,-
Příprava hlavní prohlídky (0,2hod) - 110,-
Kontrola oleje převodovky (0,2hod) - 110,-
Kontrola brzdové kapaliny (0,2hod) - 165,-
Seřízení ruční brzdy (0,2hod) - 110,-
Kontrola řemenu (0,4hod) - 220,-
Vyčištění + promaz zad. brzd (1hod) - 550,-
Kontrola el. instalace (0,5hod) - 275,-
Celkem práce: 3.025,-
Celková cena: 5.304,- bez DPH
Celková cena: 6.312,- s DPH
Nemám co bych dodal >:-[] -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka pří
A co kdyz ti zlobi treba jedna svicka u sestivalce s katem, na volnobeh to skoro nepoznas. Osobne si myslim ze se to odpari (v lepsim pripade) nez to dojde do katu, v tom horsim za studena asi fakt hrozi zniceni katu... -
"-- skrytý --" 25.08.04 17:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští
To yyyyy: "Aby zoxidoval katalyzator, musel by byt horuci, myslim ze ta RJ to zvlada v ramci moznosti a po starte si z toho tazku hlavu nerobila, ale do vykonu motor nepustila, navyse tam kidala strasne mnozstvo benzinu, ten to musel vcelku dobre uchladit, ... mne povedali ze s tym mozem kludne prist (je to vramci mesta)".
- Buď tomu nerozumím já, nebo si nerumíme vzájemně. Já měl na mysli právě to, že když motorem projde nespálená směs (v důsledku např. právě nefunkčního zapalování na jednom válci) a dostane se na rozpálenou mřížku katalyzátoru, tak na ní shoří - což by samo o sobě moc nevadilo - ale bohužel takovým způsobem, že dojde k tak výraznému lokálnímu přehřátí oné "nosné" mřížky, že ta se mechanicky zbortí. Záleží jen na typu katalyzátoru, resp. druhu/materiálu mřížky (keramická, kovová) a provedení katalyzátoru (tzv. sportovní katy mají vyšší teplotní odolnost), kdy/za jak dlouho k tomu dojde.
PS: Trochu jiným případem je špatná lambda, která způsobuje přesycování směsi, ale ve všech válcích rovnoměrně, takže ten kat. se třeba vůbec nedokáže dostat na provozní teplotu, tudíž se lokálně nepřehřívá... -
« Re: Re: Clio - spojka
To záleží na tom, co máš za motor. Benzíny nízkých kubatur mají klasickou spojku s axiálními pružinami a pevný setrvačník. Vše s větším kroutícím momentem DHS (dvouhmotnostní setrvačník). Tuhle specialitu vyrábí firma LUK, mrkni na web do tabulek.
Klasický systém byl vyhovující, mnohem odolnější na necitlivé zacházení, v drtivé většině případů nebyl žádný problém, měnily se jen ojeté lamely a semtam vymačkané přítlačáky, ale v případě potřeby bylo možné vyměnit separátně lamelu, setrvačník, nebo přítlačák. Obvyklá cena lamela+přítlačák +-13tkč.
Od jisté doby byl zaveden systém DHS -setrvačník má v sobě vybrání ve kterém je uložen na ložisku a pružinách vnitřní setrvačník. Toto je nerozebíratelný komplet. Vysoká zmetkovitost, nemožnost opravy, vytekala vazelína z ložiska - prokluzování lamely, praskání pružin, vymačkávání uložení - vibrace, cvakání v pedálu, nemožnost vypnout spojku, rachod, rozpad DHS. Na třeci ploše vnitřního setrvačníku pracuje neodpružená lamela, která je z druhé strany držena přítlačákem, který je, pozor, vyvážen k setrvačníku.
Z toho plyne, že lamela samotná by se vyměnit dala, ale prakticky má životnost 5x vyšší než vše okolo. Čili jakmile by se měl měnit pouze přítlačák, nebo pouze DHS, neexistuje samostatně, pouze celý smontovaný komplet (DHS, lamela, přítlačák) +-30tkč.
P.S. Mám v regálu hodně různých velmi dobrých lamel a přítlačáků z DHS systémů. Jsou mi k ničemu, protože lamelu jako takovou nikdo nezlikviduje dřív než DHS, a přítlačáky byly vyváženy k původnímu napárovanému DHS... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týde
Aby zoxidoval katalyzator, musel by byt horuci, myslim ze ta RJ to zvlada v ramci moznosti a po starte si z toho tazku hlavu nerobila, ale do vykonu motor nepustila, navyse tam kidala strasne mnozstvo benzinu, ten to musel vcelku dobre uchladit, ... mne povedali ze s tym mozem kludne prist (je to vramci mesta) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týden
... a este aj lambda sonda. Ta tiez nie je najlacnejsia 8-s Inac, zaujimave je, ze po vypnuti motora a znovu nastartovani mi kontrolka poruchy motora prestala svietit. Asi pri nezatazenom motore tych nespalenych splodin nebolo az tak vela, aby to sonda vyhodnotila ako poruchu... Mna technik z asistencnej sluzby najprv poslal s takym autom do sevisu, a az ked som sa spytal, ci to katalyzator vydrzi, az potom doporucil odtiahniutie auta... -
« Re: Chladící kapalina - Thalia
Dolieva sa destilovana voda. Ak to nerobis casto, tak tam cca 1,5 - 2l vody v priebehu 2-3 rokov mozes doliat. Potom to treba cele tak ci tak vymenit. Ale to uz nechaj na garancku. Ja to tak robim. Samozrejme, ze ak chces mat 100% istotu, tak tam nalej to najdrahsie co existuje kupit, tym nic nepokazis.... -
"-- skrytý --" 25.08.04 09:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týden
To yyyyy: "no proste nezapaluje jeden valec. Ide to nepravidelne (pravidelne nepravidelne ) z vyfuku smrdi benzin, svieti kontrolka chyby motora, motor netaha, na volnobeh sa trasie" ... a po 30 km jízdy je katalyzátor v pr.... Ten Ti zřejmě nevyměnili, co? -
« Clio - spojka
Ajvne, spojku (dosává se pouze jako komplet spojka+setrvačník v ceně okolo 28tkč) nech co nejdřív vyměnit pokud je auto v záruce- příčina je ta, že se rozpadá zázrak jménem dvouhmotnostní setrvačník, konkrétně jedna jeho část je axiálně volná, což vnímáš při stlačování spojky jako by odpor v pedálu, který "lupne" a zmizí, plus motor a auto se na volnoběh více třese. Méně to dělá při popojezdech ve městě kdy se často používá spojka, více to udělá po dálniční jízdě, kdy se na spojku dlouho nešláplo a motor se točil ve větších otáčkách. V tomhle stavu to vydrží docela dlouho, obvykle potom následuje vytečení vazeliny z ložiska setrvačníku, což se projeví prokluzovaním spojky, které po nějaké době zmizí, no a finále je to, že se vůle natolik zvětší, že už není možné pedálem rozepnout spojku, plus velmi silný chrastivý zvuk ze spojky. Je to docelá častá závada těchto dvouhmotnostních setrvačníků (káždý páty takto skončí), aniž by jsi za to nějak mohl jako řidič. Každopádně je dobré se u motorů vybavených právě dvouhmotnostním setrvačníkem vyvarovat tažení jiných aut na laně a rychlému puštění spojky při rozjezdu-jinak řečeno momentovým rázům. -
"-- skrytý --" 24.08.04 10:41
« Re: Re: Re: spojka?
Nechce se mi verit, ze by to bylo opotrebovanou lamelou. To bych mel ty problemy vicemene uz stabilni, ne? Vcera odpoledne nebo dnes rano jsem odjezdil zase na 200km, behem toho jsem absolvoval 2 zacpy s popojizdenimi priskoky, takze rozjezdu a razeni jsem si uzil neurekom a problemy tentokrat zadne. Nevim, jak je ta spojka resena konstrukcne, jestli by tam mohly obcas drhnout nejake lanovody, bovdeny? Nebo jak orin rikal nejaka pruzina, pero? -
"-- skrytý --" 23.08.04 15:37
« Re: Re: spojka?
orin: Mas nejaky osobni odhad, kolik by bezne mela spojka vydrzet, kolik km?
jinak k te prihode .. BOHUZEL, stane se .. a musis si jen rict .. zaplatpanbuh, ze to dopadlo, jak dopadlo. Oba vime, ze muzeme byt sebelepsi moralisti, jak se ma spravne jezdit a pak se takova hrubice stane z nepozornosti, z unavy i nam. Jen pocitej s tim, ze jestli ten Octavkar taky pise do nejakeho "motorcafe", tak Ti tam dal jmen, jako tu davame jmena jinym podobnym "expertum" za volantem. :-) -
« Re: spojka?
Ajvn, typujem na spojku, sviecky to nebudu :o)))
Po 74 to na opotrebenie nevyzera, skor je to mechanicka vada niekde na vypinani spojky. Pero, alebo take nieco. Napis ako s tym pokracujes.
Co sa tyka zazitkov - mal som nemilu prihodu na krizovatke tvaru X s velmi ostrymi uhlami. Isiel som smerom zprava zospodu, dolava hore.
Stal som za jednou skodou, pozeral do laveho spatneho. Nic neslo, skoda sa rozbiehala , ale velmi pomaly, ja smerovk, ocko do laveho a chcel som predbiehat. Zrazu klakson a zlava ma obisla tesne oktavka, v meste nalozenych min 100. Chyba bola na mojej strane. Pri prvom pohlade do SpZr bola v nedohladne, pri druhom v mrtvom uhle. Brr, velmi neprijemne som sa citil :o((( -
"-- skrytý --" 23.08.04 11:12
« spojka?
Tak mam starost o Cliose :-( Posledni tyden se mi obcas objevuje, ze pri pousteni spojky, hlavne pri nizkych rychlostech, auto skubne, jako by "ztratilo vykon" a hned se zas chytne ... nedeje se to pravidelne, ale nezda se mi, ze by to bylo navrub EGR ventilu, kontrolka mi neblikne, spis ze by to byl problem se spojkou?? :-( Pred dvema tremi tydny se mi znicehonic zacalo stavat, kdyz jsem delsi dobu neradil, ze pri seslapnuti spojky se ozvalo v pedalu takove "cvaknuti", takovy nepatrny tlak, ktery se musel oproti normalnimu seslapnuti prekonat. To uz se mi asi tyden nestava, ale ted zacalo to skubani. Mohlo by to mit souvislost? To se asi neda ocekavat, ze se to zlepsi, co? ... mam to jeste v zaruce, tak doufam, ze jestli to dojde tak daleko, ze s tim budu muset do servisu, ze mi to udelaj v zaruce zadarmo. Co se takhle na spojkach "sere" a co to pak znamena za sahnuti do penezenky? Mate nekdo prehled? To asi neni normalni, zlobici spojka po 74tis. km ,co? :( -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týden
Za 65000km prva porucha - to snad nie je na vystrasenie, ci ano? Podla mna to je ok, a kedze som sa v servise o tom rozpraval, ze co mohlo byt pricinou problemu. Servisak mi povedal, ze kedze mam 5000 km po garancke, kde sa menili sviecky, tak najskor to mohlo byt vadnou svieckou. Ta mohla dostat skrat a tym padom odpalila zapalovaciu cievku. Preto sa v servise menia spolu so zapalovacimi cievkami aj sviecky. A kde su? Tazko povedat :-) Hoci sa povazujem za "technicky zdatneho laika" >:D , tak mozem len povedat, ze niekde pod kapotou. Drzim sa sa zatial totiz odporucania na spodku kapoty - "pri akejkolvek poruche volajte servis Renault"... -
« Re: Re: Re: Re: Garančka příští týden
Aj mne odisli zapalovacie cievky Scenic 1,6 16v 2001. Po 65000km. Stalo ma to 350€ :'-( Strasna cena!!! Ten blok styroch cievok stal cca 210€! Kde su tie casy, ked som si na skodovke podobnu poruchu opravil na mieste a to nepocitam, ze zapalovacia cievka sa nasla v ktorejkolvek susedovej garazi...a za "panbohzaplat"... -
« Re: Re: Re: baterka do DO
no mozes mat pravdu, ale u mojho ovladaca je to hodne jednoduche a sam mi povedal, ze staci elektro. Inac take zazitky ako tym mam tiez a nie malo :-) Ale na druhej strane som uz 2-3x vedla seba tiez nevidel auto, ale kedze som sa radil pomaly nic sa nestalo. Obcas sa to stane.
Ale najviac ma vytacaju prichadzajuci z vedlajsej. Ked som daleko comi a nejde a ked som na dostrel , pichne sa do cesty. Za toto by som obcas vrazdil. Taktiez ze pri prejazde pruhmy skoro nik nepouziva smerovky a ak , tak na poslednu chvili. Stale manzelke tlacim do hlavy, ze ked pride myslienka zmeny smeru jazdy, dam hned smerovku ( ak sa blizi ta zmena a nie v BA si zmyzlim a v Brne odbocujem) a potom pozeram, lebo ju potom aj lahsie niekto posti lahkym ubranim plynu. A o zipovani uz radsej nevravim nic >:-[] . To su ludia ale *. -
"-- skrytý --" 19.08.04 16:10
« Re: Re: baterka do DO
Miro, taky jsem vahal, ze bych ji koupil nekde bezne v elektre, ale protoze jeste musim doresit chybovost meho zamykani, viz. o par mesicu psane nize :), a mam auto jeste necely rok v zaruce, tak jsem nechtel riskovat, ze mi nekdo bude hazet na hlavu, ze jsem si do jedne z komponent v tom problemu namocene dal neco neautorizovaneho. Zni to sice jako absurdni, ale to je u dnesnich reklamaci klasika .. kdyz je jen trochu sance se vyhnout odpovednosti za reklamaci zakaznikovi, tak se tim nasi "obchodnici" s oblibou ridi. :-/ -
"-- skrytý --" 19.08.04 16:04
« 3x pokus o naboreni meho Cliouse
Predevcirem vecer a vcera rano jsem si uzil. Behem trictvrtehodinovem provozu (kdyz spojim utery vecer se stredou rano:) jsem musel celit 3 blbcum za volantem.
1. Jsem pul kilometru od navratu domu, prijizdim od zelez.prejezdu, ktery se prejizdi max. 30tkou, k posledni krizovatce, svetelne. Je to Tecko, hlavni je prima, vedlejsi je doprava, kam chci odbocit. Kdyz se blizim, sviti cervena a zelena sipka doprava. Naproti hlavni ma cervenou, zelenou ma pouze vedlejsi. Vim, ze mi ta 30tka od prejezdu na krizovatku (200m) vystaci, behem dojezdu mi padne regulerni zelena, ktera padne i naproti taky na hlavni. Naproti mezi tim stoji v pruhu na odboceni mym smerem asi 3 vozy. Odhaduju, ze prvni z nich vyciti pohodovou moznost obdocit jeste prede mnou, aniz by me omezil, natoz ohrozil. Typicky si trochu najizdim pred odbocenim ke stredu vozovky, abych mohl zatacku "riznout" a nenechal se zbytecne vynaset do protismeru. Pada zelena, ten naproti skutecne odbocuje jeste prede mnou, i ja se chystam vykrouzit oblouk. Behem toho vidim, ze druhy v rade naproti se taky rozjizdi ... v duchu se uz pripravuju, ze bude blbej a zkusi mi to tam vrazit, ackoliv se tam absolutne nemuze vejit ani se zrychlenim vozu DTM .. a ze nepujde jen o najezd do krizovatky, aby projel za mnou. A co myslite? Hovado ... ve starem Scorpiu ... videl me, ze budu odbocovat, ze odbocuju a stejne jel tam, kam jsem jel ja. Nastesti je ten pruh v prvnich metrech v sirce na necele dve auta, takze jsem v 30tce vykrouzil na petniku pravy uhel a Scorpiu nezbylo, nez vjet pulkou vozu do protismeru, ackoliv na nem bylo videt, ze vubec necekal, ze s nim budu souperit, jakoby predpokladal, ze mu dam snad prednost ja! Pritelkyne se jen stahla do sedacky a cekala ranu. Ja si vychutnal peknou ostrou, lec plynulou zatacku a ten * mi nestal ani za klakson. Zaradil se jako beranek za mne a ten zbyly pulkilometr tam sedel jak oparenej. Doufam, ze mu tahle lekce stacila na dlouho a zase si nebude za cas na nekom lecit svuj komplex, kdoze ma vetsi/pevnejsi/vetsi respekt budici auto.
2. Hned rano na to, pred najezdem na dalnici, kde je dvouproudovka v jednom smeru, jede o par metru prede mnou pomaleji nakladak, za nim osobak, ja a jeste jedno auto vic vepredu jedeme do leveho a hodlame se tohle plazici se duo predjet. Auto prede mnou manevr zavrsilo, k osobaku za nakladakem se blizim uz i ja, zacinam predjizdet, ruku si davam na klakson a cekam, ze potkam zase blba. Ocima sleduju blinkry Peugeotu 206 a predni kola, uz jsem 2/3 meho vozu na jeho urovni, kdyz ... no klasika, zenska za volantem .. bez cumeni blik blik a sup mi to do boku. Pritelkyne uz zacina byt trenovana a opet se stahuje do sedacky a ceka bouracku. BEEEEP BEEEEP, az na druhy klakson racila zareagovat a stahnout se zpatky.
3. Ujedu pul hodinu, uz v Praze, prejedu svetla pod N.Butovicemi dal k Jinonicum, v pravem pruhu, je tam taky dvouproudovka pro oba smery a vsimam si vepredu, ze v levem pruhu nekdo brzdi, zastavuje, docela ohleduplne i vic ke stredu vozovky, protoze chce odbocit doleva .. v tom miste se to myslim smi. Cekam, ze se v levem pruhu za nim bude cosi dit. Taky jo. Auto, na me urovni, vyhodnotilo situaci, ze toho stojiciho odbocujiciho objede zprava .. ovsem mistem, kde jsem jel naboku i ja. Nohu jsem mel pripravenou na brzde, takze diky tehle predvidavosti a diky tomu, ze akorat v tom useku skoncil po me pravici chodnik a byl tam siroky vjezd kamsi do objektu, jsem udelal mysku pri brzdeni a nechal uz tretiho pablba jet dal.
Co dodat ... Donutil by podotkl jeho okridlene "Furt ve strehu". Blbcu je kolem stale dost a dost. -
« Re: baterka do DO
no ja osobne by som tu baterku kupil v obchode a za druhe, kedze pouzivam 2 obladace, vymenil rovno obe. Ale to som ja. Ja radsej predchadzam problemom. To mi pripomenulo, ze u Bravy som minuly rok zacal mat pocit s rastucim mrazom, akoby tazsie tocila. Zastavil som u znameho v servise, nechal vymenit, gulal ocami, ze naco ked este fici. Aj tatko, tak som mu ju dal, on ze na nej pojazdi. Presne o tyzden uplne zdochla :-) -
"-- skrytý --" 19.08.04 15:14
« baterka do DO
Tak mi po vice jak dvou letech odesla na vecnost baterka v DO. Zastavil jsem se cestou v Praze v Renaultim servisu, chtel vymenit baterku, dozvedel jsem se, ze je ale nutne zakoupit 2ks-ove baleni za 257,- Kc *, to je nechutne, na cem vsem chteji vydelavat. Jinak skutecne, zakoupene baleni v barvach originalniho prislusenstvi. To uz je na tom Renault tak spatne, ze se snazi vydelavat na tom, ze prodava zakaznikovi nucene vic kusu, nez kolik on pozaduje?! -
« Re: Garančka příští týden
Vyjadrenie servisu k odstraneniu zavad v Tvojom vozidle:
1. Sedacka sluzi na sedenie, nie ako pamatove medium
2. Crvdlikanie spojazdnene aj na 3-tom stupni
3. Opravene - odteraz sa bude uz len samovolne zapinat
4. Vrzuce zadne pakne odstranene
5. V pravych dverach sme nieco dotiahli
Vas servis Renault. -
"-- skrytý --" 17.08.04 16:05
« Garančka příští týden
Takže příští týden jdu s clioušem na první garanačku. Budu tam mít necelých 31tis. Těch 30tis. jsem nestihnul - dovča a pak mají tento týden plno.
Celkem mě překvapilo rozdíl v cenách servisů. V Říčanech mi po telefonu řekli cca 5 tisíc a u Otava-servis cca 6tisíc. Zvolil jsem Otavu, protože Pilaře nechci živit s jeho pěkným přísupem k zákazníkům >:-[] a navíc mi u nich opravili vše co u Pilaře nezvládli.
Jinak mimo 1.garančky mi budou dělat v záruce:
- sedačka spolujezdce si nepamatuje polohu před sklopením a blbne pojistka na odjištění sedačky ( 3 dveřová verze )
- cvrdliká ventilátor na 1. a 2. stupeň
- cca 2 týdny se mi samovolně vypíná autorádio
- při odbrždění mi vrznou zadní pakny
- v pravých dveřích je něco uvolněné
Jinak tolik napsal Renault:
Dobrý den,
děkujeme za návštěvu našich internetových stránek a váš dotaz.
Ceník vámi požadovaný neexistuje. Společnost Renault doporučuje ceny, které by měly být účtovány klientům, kdy záleží na podnikatelském rozhodnutí našeho autorizovaného servisu jaké dané bude účtovat. Co je jednotné: jsou normohodiny na jednotlivé úkony při kontrole/opravě, které jsou dány od výrobce.
S přátelským pozdravem,
Kamila Krouželová
služby zákazníkům
dlabas@cmail.cz wrote:
Zpráva od: dlabas@cmail.cz
Dobrý den. Existuje ceník garančních prohlídek?
Jedná se mi o Clio 1.5 dCi. Ve dvou servisech mi řekli rozdílné ceny. Předem děkuji -
"-- skrytý --" 17.08.04 12:21
« Re: Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
dlabas: mel jsi na mysli ten test kvuli Fuldam?
Hacek je, ze jsem mozna v zajeti tech gum, co ted mam, CPC. Ja si na ne nemuzu v nicem stezovat. Za sucha se chovaji vyborne, na vode jsou excelentni, pri nizsich teplotach jsou excelentni a vyborne mi pomahaji jezdit s autem "za levno", ostatne jak ted do toho testu koukam, maji nejlepsi vysledek ve valivem odporu, takze tady se velmi pravdepodobne rodi i cast toho meho uspesneho lacineho jezdeni a o tenhle dobry vklad nechci prijit. Jasne, guma ma byt predevsim kvalitni co do jizdnich vlatnosti, ale tam neregistruju problem, ktery potrebuju dohnat. Urcite po tehle strance jsou i spickovejsi gumy, to si taky nedelam iluze. Pro me, nebo spis pro ty moje gumy bylo pred dvema roky vyznamenani, kdyz se nad jejich vysledky pozastavil vedouci polygonu ve Vysokem Myte, kdyz jsem tam s Cliousem absolvoval skoleni bezpecne jizdy. V dobe, kdy byla teplota na nule, vsechna ostatni auta mela uz prezuto na zimaky, ja stale s temihle a fantasticky me tam podrzely pri ruznych individualnich i srovnavacich testech. Kdyz mi rekl, ze se me Clio s temihle gumami chovalo lip, nez Fabie, kterych jim tam jezdi hafo, to uz zahreje. :-)
Takze radeji zvolim jistotu, nez delat testovaciho kralika a pak byt dost mozna zklamany z horsiho vyberu. :-/ Asi mi chybi odvaha :-) -
"-- skrytý --" 07.08.04 18:57
« Conti Premium
To "orin":to vydržely hodně. Obecně platí, že se dnešní pneu dělá s tím, že prioritní je bezpečnost=má výbornou adhezi=menší životnost.ABS se sepne výjimečně(na suchu i mokru). Takže máš pravdu, když má pneu vysokou životnost, má celkově horší vlastnosti(schopnost ahdeze), vč. brždění. Je třeba se rozhodnout, čemu dáš přednost.
ceny spíš symbolické, pomalu na něj totiž přijde čas s likvidací :-)