Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 27.12.04 12:35
« Re: Re: Renault Clio 3
hola hoj, po delsi odmlce opet tu .. a co nevidim, nove Clio. Hm, prvni, co mi to pripomnelo, byla taky 206ka. Prijde mi to vic uhlazenejsi .. rozumejte podoba se to na vsechny soucasne designersky sterilni vozy ... malo osobytosti. A ze autor v clanku vzpomenul, ze nove Clio bude mit hezcejsi zad a zadni svetlomety ... jedna z veci, co se mi na mem Cliu i po letech moc libi, je prave ta originalni prdelka :-) Taky jsem rad, ze mam co mam. ;-) -
"-- skrytý --" 08.12.04 22:34
« Re: hello
To sorame: tak tě tady vítáme...
To Ajvn: bylo by to bezva. U soukromníka můžeš být po celou dobu opravy a nikdo na Tebe nebude divně čumět. U autorizovaných jsem to radši ani nezkoušel. S láskou vzpomínám na mého servisáka na škodovky. Sice machroval a plná huba keců a narážek, ale uměl a za lidové ceny. Mohl jsem k němu přijet s kravinou i v neděli a nevyhodil mě. Dokonce vlastnil i počítač na kontrolu jednotky. Zkrátka balada. Nějakýho takovýho hledám na mého cliouše. -
"-- skrytý --" 26.11.04 10:37
« Re: Re: sjizdeni gum a husteni
Dlabas: No tabulka husteni je .. bud na uplne prvnich strankach manualu (2., resp. 4.?) nebo na poslednich. Je tam tabulka vsech motorizaci Clii a opravdu je tam psano vic na predku, nez na zadku, opacne to v mem pripade nemam, ale cert vi, co technici z japonska doporucuji na Yarise :-) U toho o chlup tezsiho naftaka nez benzinaka je tam husteni co si matne vzpominam po tech letech o desetinku vyssi. Protoze je Clious, natoz dCi, vepredu o neco tezsi nez na zadku, neumim si predstavit argument, ktery by racionalne zduvodnil vetsi husteni zadku nez predku. Je to absurdni uz proto, ze pokud vyjdu z predpokladu, ze predek nahustim do te miry, ze bude idealni, potom pri vyssim nahusteni zadku, natoz o 0.2, jak pises Ty, by ten zadek byl v zatackach vic nestabilni a ustreloval by vic, nez je omluvitelne .. typicky pri prejizdeni pricnych nerovnosti v zatacce nebo pri ubrani plynu v zatacce. V prvnim roce, co jsem mel Cliouse, jsem si s nahustenim zadku vuci predku parkrat hral a sledoval to chovani a tech 2.3 na zadku mi prijde jako hranicni hodnota (vuci CPC 185/55/R15), kdy to neni jeste tvrde, neskace to jako kamzik a neustreluje. Prijde mi, ze je tech 2.1 na predku spis trosku podhusteny (na letni gumy) .. ikdyz ber to ode me s tim odstupem, ze si predstavuju sve pneu ve svem rozmeru pri tomhle tlaku :-) Jine gumy, jinak tvrde bocnice a ten jizdny dojem muze byt uplne jiny, takze nechci kategorizovat, na to jsem az moc mlade a nezkusene ucho. ;-) -
"-- skrytý --" 26.11.04 08:34
« Re: sjizdeni gum a husteni
To Ajvn: sice jsem nekoukal do dokumentace, ale můj pneuservisák podle chytré knížky tlakuje předek na 2,1 a zadek na 2,3. Říkal, že u menších aut se to tak dělá a kámoška co má Yarise to má stejně. Nemám tu informaci zaručenou, ale jest-li je to pravda, tak to máš opačně.
Co mě u cliáka sere, že tam frantíci nedali žádnou nálepku o doporučeném tlakování pneu. Matiz tam tu nálepku má a moje stará felda jí měla taky :roll:
Jinak mi tam teď při studených startech vrže asi nějaký řemen. Na to že jsem byl před půl rokem na drahé garančce - mě to pěkně sere 8-s . Jinak cvrdlikající ventilátor sám od sebe přestal dělat bordel. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
miro kua ... ides o DIALNICI z bratislavy ... povezme z pristavneho ... prejdes okolo hypernovy (bude nalavo) ... neodbocis, pokracujes ... napravo vidis letisko ... dialnica klesne na rovinku a nalavo su zlate ... este furt ides rovno ... po pravej strane bude prva odbocka co prejde tou tiahlou zakrutou o ktorej sa bavime na most ktory vyusti pri NAYi ... ak by si neodbocil, tak hned za tym je dalsia odbocka k Metru, ale to je uz neskoro -
« Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
nie, myslim tu tiahlu zakrutu z dialnice z bratislavy do vajnor, nie zo starej cesty od senca do vajnor ... su tam dva prudy a vnutorny vyzera ze je protismer, ale nie je, takze je stale volny (vnutorn stopa)
mne nic nevrzga (okrem toho odzubu s bezp. pasom co som pisal) ... a este ineho odzubu co som riesil minuly tyzden - pri jazde mi nico "vrcalo" v palubovke pocas jazdy - cim rychlesie som siel, tym viac to vrcalo, za boha som nevel co to moze byt, nakoniec som nasiel spadnute take to semienko-vrtulu medzi stlpik predneho okna a kapotu (krasne to tam pasuje) ktore sa v zavislosti od rychlosti trepotalo a vnutri to vyzeralo ako v palubovke :-)
... ani sa nic neopravovalo ... ale este tam nemam ani 20 000 -
« Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
Zakruta dokopca a z kopca je dost velky rozdiel. Tu istu zakrutu smerom dokopca prejdem rychelsie ako smerom dolukopcom. A ked to tak citam, tak som rad, ze som kupil auto az po tom, co sa chvilku vyrabalo. Okrem nejakych pazvukov a toho sprosteho zadneho stieraca je to auto zatial v pohode. Ale deti v aute prekricia aj radio, nie len nejake trapne pukotanie a hrkotanie z palubky :D -
« Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
niekedy si tu Tvoju zakrutu prejdem. Ale zakruta do kopca ? To je ta, do ktorej sa ide od NAY, poza pumpu a dojde do krizovatky tvaru T a mas poznost is vlado do Vajnor a vpravo smer dialnica Petrzalka ?
No len mna to cislo 30tkm nasralo. Jazdim 90% pijanko a vydrz gum 30tkm si nepripustam. Hlavne ak vonkajsi kraj ma po 11tkm 5.5mm nieco za stredom( v 2/3) 7mm a vnutorny kraj 6.4mm. Proste hnus. Takto po 30tkm bude mat vonkajsi okraj do 1mm a stred 5mm. No som zvedavy na vysledok merania. Ale pristup teda.... . A to tam predsa niesom poprve. Tiekla voda, tahal volant, vymena pred. brzd, koroziu na obimke smerovky som si poriesil sam :-) . Pytal som sa na hlucnu palubku. Ubezpecil ma, ze je to normalne. Megan je v zime hlucny, je tam vraj 70 plastov. To mohli povedat pri kupe, ze bez radia sa jazdit v zime neda a radio davaju ako doplnok gratis :-). Ja Tichu si zakladam a nekupil by som to. To by asi vyhral Focus v kratkom prevedeni a TDCi. -
« Re: Re: sjizdeni gum a husteni
:D take reci ber s rezervou, nemoze ti povedat ze to vydrzi 50 000 lebo to je na hrane, ak ti povie ze 40 000 tak mu tie gumy oplieska o hlavu nejaky vrah co berie kazdu zakrutu smykom, tak ti povie 30 000 a ty si rad ze si to daleko presiahol
no a o tej tvojej zakrute sme sa uz bavili, ja sa mam rad a na mieste kazdodennych buraciek a navyse s kopca nebudem skusat hrancne stavy ... tamtu zakrutu do vajnor mas malo vytazenu a je do kopca, tak to ides podplynom ... keby cosi tak stiahnute ritne svaly automaticky uvolnia lynovy pedal a vsetko sa rychlo samo spravi ... >:-[]
BTW s tou fiatkou ma neberte za slovo, ja som nenapisal ze nepresla, ja som napisal ze v porovnani s tymto meganom bola neistejsia -
« Re: sjizdeni gum a husteni
no ja som mal tiez Bravu 1.2 16v dovoz z Talianska a podvozok bol super. Teda trosku tvrdsi, ale zato sedela dobre. YYYYY: tu tvoju zakrutu nepoznam, tou som nesiel. Ale dnes sa mozno vse vyriesi. Auto je uz v servise a poobede budem vediet, ako je na tom geometria. Inac mozem povedat, ze prijmaci technik je ...... . Snazil sa mi nahovorit, ze dnesne pneumatiky vydrzia tak do 30tkm. Ja neviem, ale snad Michelin(pneumatiky s typicky najtvrdsou zmesou) sa to netika a nehovorim o tom, ako nas stale krmia reklamou, ze tato novinka vydrzi o dalsich 7% viac :-) . No proste ma pobavil, povedal som mu ,nech nekeca hluposti, ze mam viac nez 12 r. Takze si pockam na konkretne cisla a Istros budem musiet zmenit. Takyto pristup nemusim.
YYYYY: ja mam vychytane ine zakruty, ako zjazd z pristavneho do Petrzalky cez lavotocivu zakrutu(tu mam pocit neistot uz pri cca 60-65km/h) a dalsie ine po ceste dom. -
matuS 24.11.04 23:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
v akom stave bol ten fiat? fiaty maju celkom dobre podvozky.
inak ja som tam uz isiel parkrat na octavii 1, ma najazdene tusim 5000km-cize nove a 14tky brilianty, a ta zakruta sa da tiez prejst velmi rychlo! nahne sa to velmi ale drzi... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
nemyslel som tym ze by auta sli do smyku alebo tak nejako, ale skorej ako ciste sli tou zakrutou ... napriklad co u toho dlheho megana nasadis a prejdes bez zavahania (ak poznas co robi ta zadna samoriadena naprava v takej zakrute), tak scenic nasadis, on sa nahne a musis skorigovat, fiatka sa vyslovene "zamrvila" a bolo treba korigovat 2x ... skoda ze som to neskusil so starym meganom, ten mal 14" kolesa ale ovela tvrdsi ako scenic ... nepametam si nejaku nestabilitu, len asi som uz znenil kriteria s novym meganom, tak sa neodvazim porovnavat -
« Re: Re: Re: Re: sjizdeni gum a husteni
:D neviem, chodim tam standardne tych 90 ... no a tiez tam chodim len ked je pekne, ked prsi, nie je dovod is to vajnor >:-[]
ale tych 90 uplne staci pretocit vselijakych manikov co radi ukazuju ako im to jazdi, kto to nepozna, nedovoli si nic viac :-!
ale skusali sme tam scenika, bravu, feliciu a nubiru, nic z toho tam nepreslo kudnym sposobom ... felicia ani nahodou, scenic nedovolil pud sebazachovy, brava sa tam splasila ... skoda ze uz nemame leganzu, myslim ze by jej to nerobilo problemy, ta sedela velmi pekne -
-
« Re: Re: sjizdeni gum a husteni
miro, neviem ci sa ti to len nezda s tym "rovnako". Ked odbocujem do vajnor smerom od bratislavy z dialnice, tak tam jazdim standardne 90 (vo vnutorom pruhu) a siel som feldou tak som si dal rezervu 80, ... no keby bol niekto vo vedlajsom pruhu tak by kukal co tam robim >:-[] -
« Re: sjizdeni gum a husteni
Ajvn: no ja som mal Dunlop SP 200 na Felde a po 20tkm boli ako nove. Dezen rovnomerny cca 6.5mm/predne -7mm/zadne. Preto som bol zhrozeny, ze teraz po 11tkm maju moje Micheliny od 5.5-7mm na jednej gume. Moj styl zdaleka nieje agresivny, pretoze auto/gumy moc nesedia v zatackach a jazdim rovnako ako na Felde. Teda zakruty urcite aj pomalsie. -
"-- skrytý --" 24.11.04 11:37
« sjizdeni gum a husteni
Tak jsem si vcera vklidu dukladne prohledl sundane sjete letnaky. Trochu musim opravit, co jsem o nich psal. Predeslu, ze gumy hustim vic, nez udava manual. Letnaky foukam predek 2.45, zadek 2.2-2.25, cili cca o 0.2 vic na obou napravach. Zadni gumy byly sjetejsi vic nez predni gumy pouze ve stredni vetsi tretine, tak o 0.5mm vic, nez predni. Naopak predni gumy byly zretelne vic sjetejsi v krajich, jak vnejsich, tak vnitrnich, samozrejme o trosinku vic leva pneu, protoze prevazne jezdivam jako v F1 "pravotocive okruhy" :-) Tak si rikam, jestli to neni znamka toho, ze bych ten predek mohl foukat jeste o trosinku vic?? (vic vyklenout stred behounu a ulehcit tak krajum) .. ikdyz to by zase mohlo zhorsit grip a jizdni stabilitu v zatackach :-/
A propos, kolik jste na jakych letnakach dokazali nalitat km, nez odesly do vecnych lovist? Mozna jsou ty moje uvahy naprosto zbytecne, kdyby bylo tech mych 62tiskm na CPC lepsi standard. (?) -
Ghost007 22.11.04 15:58
« Topeni
Taky mam prihodu s prichodem zimy.
V patek jsme si vyjeli na vylet, krasne nam snezilo a foukal prijemny orkan. Nastesti jsme meli prezuto, tak byla pohoda. Casem se do nas vsak davala zima a topeni stale netopilo. Kdyz jsme pustili ventilator na vetsi otacky, tak se na nas vyvalil naprosty chlad.
Takze jsme v aute krasne vymrzli >:D
Zitra jedem do servisu, to jsem zvedaby kolik me bude stat oprava..
Tipnete si nakolik mi oprava zatizi rodinny rozpocet.. Doufam tedy ze moc ne..
Lubos, Renault Megane 97 -
"-- skrytý --" 22.11.04 15:15
« Re: Re: Re: Re: Re: udrzovaci :-)
Miro: tenhle rozdil je hlavne na zadku, vepredu tolik ne, tam je to rovnomernejsi. No a proc je to hlavne na zadku? ... odpovim si mirne parafrazovanym reklamnim sloganem Renaultu ... Renault Clio .. andel ve meste, dabel v zatackach. :-) S timhle autikem se nedaji zatacky projizdet jen decentne, ono to svadi :-) A kdyz jezdis den co den 2-3 "referencni" zatacky, na tech pneu se to trochu objevi. ;-) Ale i pres tenhle "emocionalni" styl jezdeni :o) mi ty pneu (CPC) vydrzely myslim slusne dlouho. -
"-- skrytý --" 22.11.04 14:27
« Re: Re: Re: udrzovaci :-)
sice me to neomlouva, ale ja chtel ty letnaky dojet co nejdyl, protoze je ted uz asi "vyhodim". Na jare poridim novy letnaky, tak jsem si chtel tyhle stare jeste s nostalgii a sentimentem opravdu uzit. :-D
Hm, nebo byste na letnakach, co maj uvnitr tak 3mm a na vnejsku s bidou sotva 1.5mm jeste nejakou dobu pres letni sezonu dal jezdili?? -
« Re: Re: udrzovaci :-)
no a teraz uz budes vediet, ze na sneh sa s letnackama , co su este extra tvrde s velkym kilometrovym vykonom nelozi :-). Toto iste som videl v piatok v Polsku. Asi 90% aut na letnych. Sli tak 30km a obcas aj tak niekto skoncil v poli. Narazovy vietor, snech , lad a letne gumy sa nemaju radi :-) Zato ja som si jazdy uzil a to vratane mysiciek :roll: -
"-- skrytý --" 22.11.04 13:11
« Re: udrzovaci :-)
To je tak, kdyz clovek prijde ke zpravam o pocasi az ve chvili, kdy lici predpoved ne jeste na pristi den, ale uz nasledujici ... a tam je predpoved teplotne optimisticka pro majitele vozu se stale obutymi letnimi pneumatikami s najetymi 62tis.km. :-)
Hm, zda se, ze nekteri z Vas uz vedi, co chci licit za prihodu z dnesniho rana. :-)
Musim se tu exemplarne pokarat, abych byl spatnym prikladem pro ostatni, jak se nema podcenovat zima za dvermi ..co za dvermi .. ona nestoji ani ve futrech, ona uz je v kvartyru. :-D
V 5:00 sucho, na nule. Klid a uspokojeni se zracilo na me tvari.
V 6:00 jal jsem se ven k autu .. a hle, auto pod snehem, vyjezd ze zahrady do svahu zasnezeny a venku chumeli jako o Vanocich.
Vyjizdim do kopce az na treti pokus. Po rovince akceleruju velmi tezko sotva na 40, ikdyz tacho obcas ukazuje 60, 70, 60, o otackomeru nemluve :-)
Opoustim hranice sveho mesta, blizim se stale prokluzujic ke kolone, ktera me znervoznuje svym neustalym zpomalovanim .. jak se dalo cekat, nakladak v jejim cele, ktery se zacina prokousavat prvnimi metry dalsiho ze smrtelnych stoupani po neosetrene vozovce jakymkoliv posypem. Dojizdim kolonu a rychlost uz je sotva 15km/h a do svahu se chystam uz i ja. Do svahu, ktery je neprijemne naklopeny na pravou stranu. Jeste vic musim kvuli loudajicimu leaderu kolony zpomalit, jednicka, pres lechtani plynu kola klouzou, klouzou a vuz se zacina stacet kvuli sklonu do strany ke krajnici. Rychlost se z kladnych hodnot posunula do zapornych, neb zacinam klouzajic couvat. ... brzda ... varovne blikace ... vytvarim za sebou kolonu, ktera me musi predjizdet, zatimco se snazim mezi predjizdejicimi jedinci, mezi kterymi detekuji i podobne postizene s letnakama :-) couvat zpatky pod svah na placek. Otacim vuz, jedu zpatky, dojizdim kolonu pred svahem dolu z predesleho kopce a hle, mezi tim se ve svahu do tohoto kopce stukly tri vozy, ktere si vyzkousely rovnez cerstve zimni radovanky. Vsichni jsme sjeli priposranym slepicim krokem z kopce, vysazuju pritelkyni na zastavce se slovy, milacku, vlakem to bude dneska rychlejsi (autobusy s ostatnimi vozy staly pod tim kopcem s bourackou v kolone, ktera rostla) a odjizdim zpatky domu, kde prezouvam na zimaky. :-)
Kdyz o dve hodiny pozdeji vyrazim znova smer zamestnani, silnice je uz krasne cista, vyjeta, po snehu skoro ani pamatky, ale ja si jedu s dobrym pocitem, ze uz mam opet zimacky a uz mi to neklouze :-)
pohadka s dobrym koncem ;-) -
"-- skrytý --" 08.11.04 17:06
« Filtr
Nevím, kde mám v motoru vzduchový filtr.
Když jsem se jednou zmínil v servisu o pylovém, tak mi řekli, že bych si musel dokoupit nějakej vzduchovej kit (plastový cosi potrubí za 15.000,-).
Jsem trochu z toho zmatený a v dokumentacích co jsem dostal k autu nic není. Můžete mi to někdo vysvětlit jako malému détěti.
Díky Dlabas -
"-- skrytý --" 07.11.04 10:58
« Renault na rozcestí aneb budoucnost za rohem
Dynamičtější Clio
Koncem roku 2005 se na trhu objeví Clio třetí generace. Bude o 80mm delší než aktuální model a dostane nový čtyřválec se zdvihovým objemem 1.5 litru (pravděpodobně půjde nástupce motoru, jenž dnes používá Almera), který společně s Renaultem vyvíjí sesterský Nissan. Po verzi hatchback se u Clia dočkáme v roce 2006 i verze a pravděpodobně i kabrio (C+C).
[odkaz] -
Ghost007 27.10.04 07:02
« Skrabance na karoserii
Jak se vyporadavate se skrabanci. Megane je sice nebourany a koroze zatim ani nezacina, ale po dukladne umyti jsem nasel par skrabancu a odrenin..
Mam original kryci barvu od Renaultu a bezbarvy lak teze znacky, ale nevim, jestli bych pred jejich pouzitim nemel pouzit nejaky spec. pripravek proti korozi.. -
Ghost007 27.10.04 07:00
« Cepy rizeni
Ahoj.
kdyz jsem kupoval Megana, tak mi v servisu rekli, ze mam volnejsi cepy rizeni. Podle zaznamu ze servisu vsak byly tyto meneny nekdy pred rokem.
To tak rychle odchazi? Je teda pravda, ze jeste najou dobu vydrzi, vule neni az zas takova a ty cepy nejsou znackove, ale stejne me to prekvapilo.. -
"-- skrytý --" 22.10.04 17:55
« Re: Re: ...kolísá a kolísá... ...bolelo to, ale už jsem zase
Když otevřeš motor a zadíváš se na levou část, tak tam uvidíš 4 kabely + kabel se třemi či čtyřmi kontakty (já mám čtyři), které jsou připojeny na objekt z černé umělé hmoty(asi 10x15x10cm), a to jsou ty cívky. Bohužel jsou zapouzdřené právě v té umělé hmotě co nemá žádné šrouby. Prý je to vakuově uzavřené. Takže to vypadá, že to je neopravitelné. :((
Stejně se do toho podívám. Některé vozy to mají dělené, aby se dala vyměnit půlka. Ta tří-čtyřkolíková zásuvka je přívod od řídící jednotky a ty 4 kabely jsou pro svíčky. Vždy prý pálí po dvojicích, takže jedna pálí naprázdno. Tj. vše co jsem zatí zjistil.
Jinak mi zas aotíčko jezdí jako ďas. Teď přemýšlím, jestli mám dát už zimáky... ale myslím, že to o víkendu už udělám -
« Re: ...kolísá a kolísá... ...bolelo to, ale už jsem zase šťa
Mna to tiez napadlo, ale az neskoro. Cievky som im tam nechal :-( Ak uz nie opravit, tak sa mozno daju cievky vymenit. Predpokladam totiz, ze ak sa mi to stane znovu, tak teoreticky by som mal k dispozicii 2 pokazene a 6 dopbrych cievok. Bohuzial ani netusim, ako tie cievky vyzeraju. Napis, ako si pokrocil. -
"-- skrytý --" 15.10.04 18:14
« ...kolísá a kolísá... ...bolelo to, ale už jsem zase šťastný
Tak jak jste mi předpověděli byla to jedna s civek jako u rozdělovače. Nakonec jsem zaplatil 5300,- V tom jsem měl tu součástku, výměnu oleje, svíček, kontrolu všech kapalin a kontrolu brzd.
Tu součástku jsem si vzal domů a teď na ni koukám, jestli bych ji nezkusil nějak opravit. Vžyť v tom jsou cívky a jedna z nich je přerušená. Kdyby se mi to podařilo, měl bych ji do foroty.
Myslíte si někdo, že to má smysl to zkusit???? -
« Re: Re: kapka "oleje" pod vozem
... no pokial ta kvapaline neuteka napriklad do motora ze? :mrgreen:
svojho casu som na prazdniny kupil S1000 za 2000Kcs problem nebol ani tak neustale dolievanie vody do chladica (co bolo uplne normalne v tych casoch a na tych autach) ale to ze som musel prejst asi 100kilakov kym sa "upravila hladina oleja" ... citaj "vyvrela voda z oleja" >:-[]
... a nie, zadrenie s tou vodou sa nekonalo, prave naopak, zadrel som ho az po odpareni vody ked sa uz motor nestihal chladit - proste som si povedal ze tu stovku to suvislo musi vydrzat ... a nevydrzalo, zadrel som ho :shock: -
"-- skrytý --" 13.10.04 10:58
« Re: kapka "oleje" pod vozem
Ajvn: Ja by som si zas z potreby dolievat chladiacu kvapalinu - par dcl raz za X tisic km nic nerobil. Dolieval som aj ja, aj 2 znamy - jeden R. Clio, druhy R. Thalia.
PS: Treti znamy ma S-Octavia, po 5 rokov chladiacu nedolieval, a stale ju ma na MAX - Teraz sa ju chysta preventivne celu menit. Ale zas musi dolievat olej kazdych 5.000km (auto ma cez 210.000km) -
"-- skrytý --" 12.10.04 12:05
« Re: kapka "oleje" pod vozem
Potřeba dolévat chladicí kapalinu je problém, který bych já osobně rozhodně řešil co nejdřível. Naopak únik oleje z Renaultu bych neřešil vůbec, jelikož žádné řešení nemá (osobní zkušenost se dvěma vozy Renault): u obou se nakonec po složitém (a dosti nákladném) utěsňování všech dalších zdrojů úniku oleje jednalo o průnik materiálem (!) těsnění pod hlavou motoru (zřejmě špatně utěsněný průchod hlavního mazacího kanálu!) a po výměně těsnění se to za nějaký čas stejně objevilo znovu.
PS: I pouhá kapka oleje dokáže obzvláště na hladké ploše pod vozem udělat docela slušnou loužičku... -
"-- skrytý --" 12.10.04 11:56
« kapka "oleje" pod vozem
V podnikovych garazich si vsimam, ze je dost casty jev, ze se pod auty pod motorovym prostorem na podlaze objevuji kapky olejoveho typu. Co to znaci a jak moc je to alarmujici? Ja jsem ted podvakrat pres noc zaregistroval pod vozem rano totez, v rozsahu tak jedna dve ukapnute kapky, zadna louze :-) ... je to normalni? V praci se mi to pres den nestava, co to ted par dnu monitoruju, jen pres noc doma, kdyz je auto venku. Koukal jsem na stav oleje, je porad na maximalni horni rysce od posledni vymeny, coz uz je 20.000 ujetych km. Obcas mam potrebu dolit dve tri deci chladici kapaliny po nejakych par x tisic km, to je snad v pohode, doufam. -
"-- skrytý --" 11.10.04 12:00
« ...kolísá, kolísá... a už to vím
Jsem smutný Snezenek. :-) Už jsem se dozvěděl, proč mi auto nejelo. Odešel mi ten modul, který nahrazuje rozdělovač.
Nejdříve mi bylo sděleno, že je to možná jen svíčka. Potom mi bylo zavoláno, že je to modul na zapalování, a to prý ještě není jisté, jestli mi neodešel katalyzátor... to jsou ale radosti a strasti života. Zatím jsem předběžně dohodnut na 5 až 6 tisíc (modul, výměna oleje a fdiltrů, kontrola před zimou, výměna svíček).... no uvidí se budu vás mí přátelé informovat, jak jsem dopadl .... :(( -
"-- skrytý --" 10.10.04 21:08
« ...kolísá a kolísá...
Tak mám první závadu, které moc nerozumím. Dnes jsem naskočil do auta a už při rozjezdu jsem cítil něco neobvyklého. Tak jakoby špatně táhlo. Při volnoběhu auto samo cuká, když otevřu kapotu a nechám přidávat plyn, neslyším nic neobvyklého, ale když jdu dozadu k výfuku slyším nepravidelný chod. Když jsem ujel asi dva kilometry, něco jsem cítil, jakoby se palilo, ale nevím jestli to nešlo z venčí. No uvidíme, už na zítřek jsem objednán u opraváře.... držte mi palce, ať to není moc drahé. -
"-- skrytý --" 10.10.04 10:29
« Re: 175/60 R15
Toto dilema jsem řešil minulý rok, kdy jsem si koupil CLIO a bylo na něm 195/50/15 v elektronech a letní. Usoudil jsem, že na zimu je to škoda a vůbec jezdit na zimních 195 širokých se mi zdálo divný už jen to, že ta kola se skoro do podběhů nevejdou a představil jsem si, co bude dělat sněhová kaše. Ještě jedno v tom bylo, ty 15ctky jsem neměl v techničáku zapsaný. Tak jsem se rozhodl, že na zimu si pořídím plecháče a zvolil jsem 165/60/14 a myslím si po ročním provozu, že jsem udělal moc dobře. Jde o to, že ty 14ctky pneu jsou lehce rychlejší a sněhem se lépe projíždí a ty 15 přes léto lépe drží v zatáčkách a nemusím litovat elektrony, že je žere sůl. Ty plecháče jsem u nás v bazaru koupil 1 ks za 700 a byly úplně netknutý a navíc jsem je natřel sříbrnou barvou a jsem plně spokojen, že jsem zvolil tuhle volbu. -
« 175/60 R15
Možná blbý dotaz, ale nevím jestli se mi na Clio vejdou tyto zimní pneu. Teď tam mám 195/50R15(letní) a je to tak akorát. V techničáku mám doporučený jediný rozměr a to 185/55R15 ale kupovat pneu v tomto rozměru je o hubu. A 195/50 na zimu tam nějak moc nechci dávat. Tak co myslíte? Vejde se to tam? Jde to nějak změřit, nebo tak něco? S ráfkem, podle e-pneu, nebude problém... -
"-- skrytý --" 08.10.04 12:20
« Re: Re: Re: udrzovaci :-)
no jak jsem mel naznak tech problemu se spojkou, tak se to kratce na to uplne vytratilo a uz dlouhou dobu bez jakychkoliv problemu. Tak se jen modlim, aby to byl tehda vazne jen nejaky drhnouci bovden a ne ten dvouhmotnostni setrvacnik. Takze ano, zatim bez vaznych zavad ... to, ze jsem nedavno musel vymenit posledni, levy predni sterac, to pomijim, to je klasicky spotrebni material. :-) Mimochodem stale mi uspesne sviti obe Philips Premium. nechci to zakriknout, ale snad dopadnou s vydrzi lip, nez ty OSRAM at uz Silvestar, no to byl * na umrtnost, tak i ty Light&Day na celodenni sviceni. Ikdyz ty tak zle nebyly, 500hodin jsem s nima nasvitil, ikdyz deklaruji 1000 :o) S temahle mam uz 250 hodin a parne leto prezily, tak prez zimu doufam neprasknou :-)
S temi CPC jsem taky spokojeny .. uz maj najezdeno 58.200 km, no uz jsem sjel vzorek po ten kontrolni vlis :-), ale do konce letni sezony mi to vydrzi, na vlhku a vode s tim jezdim s tim vedomim opatrne. Kdyz si vzpomenu na ty debaty tady, ze nekomu trochu ostrejsimu vydrzeli jen 25tis km :-), tak to jsem mel docela obavu, ale kdyz vic jak tech 60tis. udelam, tak budu maximalne s nima spokojeny a planuju do nich jit znova. -
"-- skrytý --" 08.10.04 11:32
« udrzovaci :-)
Ja uz si tu pripadam jako udrzovak, ktery to tu drzi nad vodou, pred blizicim se archivem :-)
Horsi je, ze ani ne 500km a uz budu mit 80tis.km ... jooo, kde sou ty casy, kdyz nam tu novejm treba luf a spol "zavideli", ze mame nova auta .. to uz davno neni pravda :-) Kamarad me dneska popichl slovy .. no, to uz je stovka na spadnuti, to uz je pak zrale to postavit na skalu. >:-[] Kdepak, to bych Cliouskovi neudelal, do takovych 250tis. to musi jezdit bez vaznejsich servisnich zasahu >:D Musime to Toyotam natrit, at si z nas neutahujou. ;-)
A propos, nekoukali jste vcera na zpravy? Rikali tam o nejakem borci ve Francii s luxusnejsim Renaultem .. ze by asi Vel Satis? to nerekli ... kteremu se udajne zasekl tempomat na dalnici na rychlosti 200km/h a nesel mu vypnout. Pomalu se blizila mytnice, dokonce i stacil duchapritomne zavolat policii, aby mu vyklidili pruh v mytnici, aby se tam do nej strefil :), ale par km pred ni se mu to podarilo vyresit tim, ze vyrval kartu ze zapalovani a auto prestalo jet :-) A ted je to udajne u soudu, kde se soudi s Renaultem, kdo ma pravdu, jestli on, ze to opravdu neslo, nebo Renault, ze to jen neumel spravne ovladat, ze udajne na voze nic spatneho neojbevili. :o) Hm, tak to se mi s Cliem nestane, tempomat jsem nechtel a koukam, ze jsem dobre udelal >:D Cim bych to ted zbrzdil, kdyz nemam kartu do zapalovani? :-! >:D ;-)