Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Zabezpeceni Clia
Na alarm bych se vykašlal.. ten akorád houká a naštveš tím jen sousedy pokud nep?imontuješ modul GSM jinak zámek ?adící páky není špatný nápad, ale pamatuj že zpomalí zlod?je a stejn? ti vyberou auto.. když vezmeš lepší zlod?je tak ty nezastavý nic... sám má zkušenosti jak jsme zkoušeli r?zne odblokovat vozy a je to u všeho otázka jen (nanejvýš) n?kolika minut.. alarm je nejlepší když si namontuješ sám... a dáš si s tím po?ádn? záležet.. a hlavn? na tomhle nešet?it,... -
« Predám CLIO 10/2001 (facelift)
Tak veru, plánujem predať moje Clio (Čertíka, ako som ho volal). S priateľkou plánujeme rodinu a trojdverový "mrňús" nie je to pravé orechové ako pre detskú sedačku, tak pre veľké nákupy v hypermarkete. Zrejme presedlám na Megana Grnadtour (ak nájdem nejakého zachovalého s dobrou cenou a výbavou).
Takže ak by ste niekto vedeli o niekom, kto niečo také zháňa, dajte mi vedieť.
Je to biely 3-dverový fešák s 98 koníkmi pod kapotou (1.4 16V), výbava Expression (4xABG, ABS+rozdeľovač síl, el. okná aj zrkadlá, centrál na DO, výškovo nastaviteľná sedačka vodiča aj volant, servo, akustické čelné sklo, delené sadné sedčky,...), plus orig. rádio s ovl. pod volantom, hmlovky, vzadu čierne fólie 3M, polepy B-stĺpikov (spolu to vyzerá fakt dobre), aerostieerače, cúvacie senzory.... a to je zhruba aj všetko.
Má najazdených poctivých 110.000 km (z toho 70 % po diaľnici ZA-BA), pravidelný servis, servisná knižka. Žiadny dovoz, kúpený nový v SR, nikdy nebúraný!!!
Ostatné detaily radšej mailom, nech tu nezahltím fórum... ;-)
Ozaj, a cena - nuž ako sa dohodneme, ale nie pre kšeftárov!!! -
rogerer 16.01.07 16:09
« Zabezpeceni Clia
Zdravím,
sem stastnym novym majitel vozu Renault Clio II r.v.99 1.4 RT.
Stál mě 95tis. najeto 91tis.
Rád bych se zeptal co doporučujete za zabezpečení, jeslti mám investovat do nějakého alarmu nebo zámku řadící páky nebo by stačil pouze tajný vypínač. Nemám tak nějak přehled jak je na tom Clio s krádeži.
Auto parkuju v Praze na sídlišti na nehlídaném parkingu. Dík za každou radu :) -
matuS 04.01.07 15:47
« Bez nadpisu
caute fesaci, kamos si kupil clio II a nedostal k nemu knizku, takze nevie ako ma fukat gumy. Podla jeho slov su tam 185/65/14, ktore tam zevraj byt nemaju. Je v autach totalna lama, takze preto takto.
Auto je clio II, 1.2, 5 dv., r.v. 2001. Ake gumy tam teda maju byt a ake tlaky v pneu?
vdaka -
« Dialogsys Clio II
Caute vsetci.Prajem vela uspechov v novom roku a chcel by som sa opytat,nema niekto moznost zohnat Dialogsys na clioII?
Mam Clio dci 1,5,r.v.2003 a prave je v servise,vyzera to na nejaku vacsiu
zavadu,zevraj preskocene rozvody,auto natoci,ale hrozne klepe.
Technik tvrdi,ze PC neukazuje ziadnu zavadu,zdravy rozum mi nasepkava,ze to bude vstrekovac.Uvidime...Mimochodom,tak fajn
motor,dufam ze ma nesklame,som s nim velmi spokojny,ked to
opravia,podelim sa o dojmy.Cau :roll: -
"-- skrytý --" 24.12.06 11:20
« Stastne a vesele + PF2007
... a protoze jsou Vanoce uz opravdu na spadnuti :-), tak vsem pritomnym preji jejich klidne a prijemne proziti, bohateho Jeziska (pokud nekdo pod stromkem najde klicky od noveho Clia, nezbyva nez to stastnemu majiteli prat ;-) ) a vse nejlepsi do noveho roku 2007, hlavne ho prozijme v klidu, bez nervu, ve zdravi a s nasimi spolehlive slouzicimi Renaultiky. 8) -
"-- skrytý --" 18.12.06 08:45
« Re:
Davido07: Pokud hledas de facto ty same, od stejneho vyrobce, Valeo, tak se nechaji sehnat treba v AutoKelly ... teda tusim, ze se tak pisou. Je to velky prodejce znackovych autodilu. Na Clio tam stali cca polovic, nez v Renaultu. Akorat ten ridicuv nema to pritlacne kridlo.
luf: Ze som privela brzdil .. ze som privela brzdil ... :-) Ved ja takmer vobec nebrzdim! >:D Mozna to ty zarovky chce naopak pravidelne problikavat s nohou na brzde .. a protoze to nedelam, nebrzdim, tak chudak zarovka nebyla vytrenovana. >:D -
Davido07 13.12.06 18:48
« Bez nadpisu
Zdravim Vás, chci se zeptat na jednu věc: Cliouš je stár asi 20 měsíců a stěrače už nejsou moc OK, vzhledem k tomu, že (asi) přijde zima, tak bych je nechal vymenit - teda jen gumicky...
V Renaultu jsem se zatim neptal, ale myslim si, ze se daji sehnat stejne kvalitni i jinde..
Nemate nekdo nejaky dobry typ???????? >:D -
"-- skrytý --" 13.12.06 09:33
« brzdove svetlo
Vcera jsem si privezl auto z "garancky" po 154tis. km, standardni prubeh, vymena oleje, olejoveho a vzduchoveho filtru, nic navic nenasly, az na jednu vec ... odesla mi vzadu jedna zarovka na brzdovem svetle, novou mi vyfakturovali za 21Kc :-). Musela nekdy tesne pred garanckou, pred dvema tydny jsem je kontroloval :-). Tak jsem zvedavy, kdy mi odejde ta druha. Tobe treba lufe nekdy tyhle zarovky, brzdove, blinkry, zadni svetla, odeslo Ti z toho neco, nez Ti Cliouse sebrali? -
"-- skrytý --" 13.12.06 09:08
« Re: Re: sterace
lufe, ale kdepak, ty sterace nemivam az na hranu jejich fyzicke soudrznosti. >:D Uz i proto, ze si nehodlam poskrabat sklo od tech kovovych vodicich list jen kvuli par kackam, ktere zdanlive usetrim. Pro predstavu .. kdyz je na koncich natrhnuty 1cm, to uz je na me moc, uz to jde pryc. :-) Jinak vim, ze je to dost subjektivni, ale snazil jsem se zpetne vybavit ucinnost tech Valeo v dobe, kdyz byly nove a pokud mi pamet slouzi, opravdu tak dobre "nerezaly" sklo, jako tyhle lidlacke. -
« Re: sterace
Kurna, chlape! Porovnavat stierace s gumou v stave ako pises s novymi to chce poriadnu davku odvahy ;-) Ze lepsie dopadli tie z Lidlu sa vobec necudujem. Ale napada ma taka malicka otazocka - nesetris az prilis? Nechavat stierace az pokial sa neutrhne gumicka mi pripada ako riesenie hodne majitela hrdzaveho zigulika. >:-[] -
"-- skrytý --" 12.12.06 11:48
« Kontrolka
zdravim,celkom nahodou som sa dostal k tejto diskusii a chcel by som poprosit o radu. Pri zapniti svetiel a stlaceni brzdy alebo zapnuti smerovky mi preblikava aj kontrolka hmloviek.mate niekto nejake skusenosti preco?dufam ze som to nenapisal nezrozumitelne :) -
"-- skrytý --" 01.12.06 14:03
« sterace
Pred par dny jsem musel vyhodit me Valeo sterace vpredu. Ne ty origos od Renaultu pri koupi vozu, ale uz dokupovane (u AutoKelly, za polovicni cenu). Uz ta guma byla utrzena na koncich moc. Mel jsem skoro rok ve skrini koupene rezervni, ale jine, co byly v akci u Lidlu. :-) Ridicuv je sice o 1cm kratsi (51cm), nez origos (52cm), ale stalo to za to, dva pary mam za neco pres stovku :-) Maji u ridice o jeden element raminek min, ale prekvapive rozdil ve stirani je dramaticky. Ty Lidlacky stiraji fantasticky, ty Valeo byly proti temhle pekny smejd. Skoda, ze mi ted pred par tydny utekla nabidka v Lidlu, kde meli zase sterace, koupil bych si do foroty :-) -
"-- skrytý --" 21.11.06 23:54
« Servisní prohlídka clia - 81.500km
Ahoj cliáci,
tak jsem si dnes u kamaráda na díln? ud?lal servis clia.
Ikdyž jsem vypustil všechen olej, že už z toho nic nekapalo, tak jsem dolil 4litry oleje a ryska byla na maximu. I po nastartování indikátor oleje ukazoval maximum.
Možná ješt? n?co doleju až se olej dostane i do olejového filtru, který je tém?? vzhuru nohama. Ale i p?esto všechno tam nedokážu dostat 5,5litr?, které mi d?íve ú?toval Renault servis :?: :shock:
Jak jsem již d?íve psal, tak jsem p?ešel na 20tis interval.
:!: I po 20tis km už ten olej není nic moc :!:
Ikdyž Renault servis dává 30tis s jejich olejem ELF, tak je to dle mého názoru moc. Jediný kdo zde jezdí asi nejvíce je Ajvn, takže on ten olej aspo? 1x/rok vym?ní, ale ostatním doporu?uji ho 1x ro?n? m?nit. Aspo? by Vám pak déle m?lo vydržet turbo a motor to taky pot?ší
A závady, ketré ješt? musím opravit.
1x žhavící sví?ka
1x silentblok p?evodovky
2x prasátka na zadních kolech (nesp?chá)
A pokud to vydrží tak ve 120.000km simerink mezi motorem a p?evodovkou (jelikož musí celý motor ven) a proto to chci nechat až se budou d?lat rozvody.
A nakonec pro zajímavost. Dostal jsem nabídku na montáž xenon?, tak ješt? uvidím :-!
Tak a? Vám to fr?í o 106 >:D -
"-- skrytý --" 10.11.06 09:48
« dalsi milnik 150tis
Nejen, ze uz jsem prekonal 150tis. km, uz dokonce 151tis. :-) Po ctyrech a pul letech uz to asi nove auto neni, ale Clious porad jezdi k me spokojenosti. Ted me ceka garancka, tak snad moc nevykrvacim, mela by byt mensi, rozvody a jine drazsi serepeticky byly minule. Tak zatim ahoj, uzivejte si ve zdravi sva vozitka a preji peknou zabavu s nastupujici zimou na silnicich. >:-[] -
« Re:
Neviem co myslis tymi podivnymi zvukami. Ja som mal raz problem ze ventilator zacal cudne "brkotat", problem bol ze sa do ventilatora dostal papierovy RENAULT stitok, ktory bol povodne prilepeny na samotnom ventilatore z vonkajsej strany, zrejme x-krat zvlhol a po case sa odlepil. Mozno by ti pomohlo pozriet sa na ventilator, tj. na spolujazdcovej strane zvonka medzi kapotou a prednym sklom je taka cierna plastova mriezka, ktoru musis s citom vybrat (su na nej take zapadky). Ked nemas pelovy filter (moj pripad), tak ruku mozes strcit do vnutra ventilatora a prehmatat ci tam nieco nie je. Ten ventilator treba mat samozrejme vypnuty :-) . -
"-- skrytý --" 31.10.06 11:43
« Re: ventilator kurenia
jurajK 08. 6. 2006 12:41 Trochu by som zmenil temu (aj ked tie fotaky su zaujimave). Mame doma na Thalii 2001 (~=ClioII) problem s regulatorom rychlosti ventilatora kurenia. Ma(l) styri rychlosti a postupne odisli prve tri, takze teraz alebo stoji, alebo fuka na maximum. V servise povedali, ze su spalene regulacne odpory, alebo je problem v motorceku. Novy stoji 10 000SK, odpory asi polovicu, plus praca. Myslim, ze problem budu odpory, jednotlive stupne prestali totiz fungovat postupne. Takze by som sa chcel opytat
1) Mate niekto skusenost, ako odmontovat ten panel s regulatormi ventilacie a ako sa dostat k odporom (raz som to skusal a zdalo sa mi to dost zabite, navyse som sa bal, ze odpalim airbag)
2) Viete, kde by sa dali zohnat vyssie uvedene suciastky za nizsiu cenu?
3) Je to vobec rozumne skusat opravit to doma namiesto zaviest do servisu?
Vdaka za vsetky rady a pekny den.
Juraj, napisal si potom, ze cez vikend sa nato pozries, potom uz od teba prispevok nie je. Moja thalia 2001 zacala mat rovnaky problem, vies mi poradit? -
"-- skrytý --" 21.10.06 21:55
« Re: Nové CLIO - projížďka
nejaky tipek v tom clanku co tu preferujes prirovnaval spracovanie clioII k LADE - chcel by som ho len trosku poopravit - ja som vlastnil LADU 1500 15 rokov bez vaznejsej zavady-doplnal som len bezin, olej a vodu - bateria odisla po 8 rokoch - tak neprirovnavajte LADU k tymto novodobym nepodarkom - tyka sa aj bmw, mercedes, audi a pod. ČESŤ -
« Bez nadpisu
Ajvn: najprv k tomu priestoru v Cliu. nehovorim, ze je tam malo miesta v porovnani s inymi autami tejto triedy, je tam jednoducho malo miesta pre mna. Nie som ziadny tucko, ale zistil som, ze velke je lepsie :-! ;-)
A co sa tyka strachu z nafty... Nikdy som do ziadneho svojho auta nebral sracky z "noname" pump. Problem je, ze ked u nas prebehne kontarola SOI, tak 2/3 pump vratane znackovych totalne prepadnu, takze istota nie je ziadna... A smiat sa nemusis, nie som taky bohaty, aby som setril na nespravnom mieste. -
« Velký deň
No tak konecne nastava den kedy sa zbavim mojho Clio, i ked s tazkym srdcom, to by som klamal ale po tych problemoch a investiciach don je najvyssi cas. Jedine co my bude chybat je motor 110konikov. Ale nevadi, lebo novucicka toyota je na ceste. Konecne poriadne afto, aj ked 1,0 VVTi. Ale nove je nove :P -
« renaulty
witmanko mas pravdu s renaultom. V rodine mame dva, naposledy.
Scenic dti 2002 po dvoch rokoch prevadzky investicia do oprav 150 000,-Sk. Momentalne nepojazdny, odlomeny piest a potrebuje vybrus. Dalsich 30 000,-Sk, najazdenych 167 000km. Uz si nevspominam co vsetko tam odislo. Druhe Clio 1,6 16 2002, neustale problemy. Rok prevadzky 2 krat menema poloos, 3 krat cievka/ umela blbost na sviecku stoji 3 000,-Sk/ prasknute tesnenie na tarmostate, vynechavanie motora, menene loziska atd. Skratka vsetko ide prec aby som kludne spaval. Aby som mal hisaky z kazdeho divneho zvuku ktory z toho lezie tak to nie. Stacilo, radsej budem jazdit na 10 rocnej 626 alebo nieco podobne. Renaulty u mna skoncili, drviva väcsina co ma renaulty co ich poznam maju vkuse problemy. Renault je skratka totalny vrak, hoci je pohodlny, dobre vyzera, zdanlivo dobre jazdi, ale pod tym vsetkym su ukryte uplne slabe a nespolahlive materialy. Skratka je to *. -
"-- skrytý --" 04.10.06 11:22
« zavirani kapoty
Tak dneska me cekal novy zazitek s Cliousem. Musel jsem vymenit zarovky, uz pri otevirani kapoty tahlem z mista ridice se mi zdalo, ze ta packa jde ztuha. Kapota sama nevyskocila, ale kdyz jsem k ni prisel a vzal prsty za okraj, uracila se odemknout. Po ukonu jsem ji chtel zavrit a hle, neslo to, stale nezacvakavala a porad se odrazela "nahoru". V tom kruhovem "zamku", kam zajizdi z kapoty ten cep s perem, tak zustala zasekla v otevrenem stavu ta zapadka, ovladana bovdenem. Tak nezbylo nez uvolnit plastove celo, drzi to jen na dvou plastovych sroubech v krajich .. docela chytry patent, ale chce na to prijit, jak to funguje, ikdyz verim, ze kdyz jsem na to prisel ja, Vy byste prisli taky. :-) Je to takovy "gravitacni" samorozpinaci pseudosroub. :-) Ma v sobe uvnitr pohyblivy trn s promenlivou sirkou. V zapadlem stavu tak brani zuzeni vnejsi casti a pruchodem kruhovym prurezem. Kdyz se trn zatlaci nahoru, vnejsi cast muze zuzit svuj prumer a sroub se necha vytlacit cely. Zamek kapoty je pak prisroubovany na dvou sroubech, tam uz neni zadny problem. Chtelo to jen promazat a bylo po problemu. Ale to pero je teda dost tvrde, az se divim, ze ten "pad" kapoty dolu svoji vahou dokaze ten zamek otevrit. :-) No evidentne to funguje. Jen doporucuju po par letech preventivne promaznout, at Vas to neprekvapi v nejmene vhodny moment, kdyz nekam spechate, jako dnes ja. >:D -
"-- skrytý --" 24.09.06 21:51
« Re: Re:
Meky: Malo miesta? Promin, ale pokud kupuju auto v nizsi tride, vim, ze nekupuju rodinne MPV. :-) Nemuzes od takoveho vozu chtit, aby pohodlne prevazelo na delsich trasach 4 dospele osoby vyssiho nez prumerneho vzrustu. Takovahle auta jsou pro dva, maximalne pro dva mlade lidi a jejich jedno dve mensi deti. Pro takove pouziti je velikosti odpovidajici. Jinak na prednich sedackach je mista habadej. Samozrejme uvazujeme normalni lidi, ne vyzrane odule jedince. >:D
Problem s cepovanim nafty? Proc to stavis do roviny, ze je to o strachu? Je to otazka volby kazdeho, k jakym cerpacim stanicim jezdime. Jestli chceme renomovane znacky, beze strachu, nebo jestli kvuli zdanlive nizsi cene chces riskovat u no name pump. Ja tankuju az na par vynucenych tankovani v cizine vyhradne u JETu, je to znackova pumpa, pri kontrolach vychazi mezi jednemi z nejlepsich co do kvality paliv a zaroven je velmi levna, nejlevnejsi mezi znackovymi a casto levnejsi, nez rada mistnich lokalnich no name pump. A pokud bys mi oponoval, ze u Vas treba nemate pobliz JET, nebo vubec, tak odpovim jednoduse. Zkus si, kolik km najedes na 50 litru nafty od Shellu (ten tam u Vas doufam po ruce nekde je) a zkus si, kolik km najedes od nejake levne no name pumpy. Mozna budes prekvapeny, o kolik horsi spotreba u tech no namu je a diky tomu najedes mene km, takze to, co das mene za jeden litr, tak ve finale das plus minus stejne na pocet ujetych km, ale s neporovnatelne horsi kvalitou. Nekdy se temhle typum "setrilkum" opravdu musim smat nad jejich stylem uvazovani. -
« Bez nadpisu
Ako mám rozumeť vete" ked si dokazal zlikvidovať Scenica"????
Prepač, ale od auta za ktore som dal 860 tisíc očakávam že bude jazdiť vo forme dlhšie ako rok... :roll:
Ja nemam kupnu zmluvu s firmou Garett alebo Bosch, ale s automobilkou Renaul resp. s jej autorizovanym predajcom.Nemam ist to turbo reklamovať k subdodávatelovi? :roll:
Neviem ako to maš v živote usporiadane ty, ale ja očakávam za svoje prachy aj adekvatnu protihodnotu.Ak by som si doniesol dva krat burane auto z Nemecka tak držim chrap ale ja som si kupil auto nove, rozumieš pojmu nove???Mna nezaujima od koho nakupuje renault relatka alebo ventil do turba, ja očakavam že za svojich skoro 900 litrov dostanem auto s ktorym nebudem pečeny vareny v servise.
A to som tu nerozpisal zdaleka vsetky zavady.
Mam 33 rokov, živim sa šoferovanim a rozhodne nejazdim ako prasa a k svojmu autu sa chovam ako k niečomu na čo som si musel zarobiť.Takže to že turbo dalo za rok pa pa nie je tym, že by som jazdil jak teplakovy gangster.
Takže svoje odporučanie si pichni vieš kam... -
« Bez nadpisu
witman - ked si dokazal zlikvidovat Scenica takymto sposobom, Clio si nekupuj. Kup si radsej ine auto a nadavaj tam, dalsieho ako Tom69 tu uz nie je treba.
BTW je zaujimave, ze ked sa pokazi turbo, klapka rozvodu vzduchu, ventilator kurenia atd., je to problem Renaultu. Ze su to vsetko diely od rovnakych dodavatelov ako pouzivaju ine znacky (Garett, Bosh, pripadne casty problem benzinovych Meganov - dephaser puley solenoid valve priamo od superspolahliveho Densa), to nikomu nedocvakne? Preto vazne radim kazdemu, kto mal problemy s Renaultom, nech skusi ine auto. -
« Bez nadpisu
Diky moc, naozaj vyčerpavajuca odpoved. ;-)
Inak bol som majitelom Renaultu Scenic druhej generacie prave s motorom 1.5dCi ale 100 PS a išiel z domu.Turbo rozfofrovane po 25 tisícoch/nejazdim jak prasa/, silentbloky na motore menene dva krat spusta dalsich prkotin.Prave preto som chcel vedieť ako je na tom jeho najmenši braška... ;-)
Dikes -
"-- skrytý --" 19.09.06 10:35
« Re: Re:
jeste neco me napadlo :-) ... co je prijemne, Frantici a Renaulti se tolik nekradou v porovnani treba s Nemci a Skodovkou. A jeste jeden provozni klad. Predni sklo. Uz za svoji dobu schytalo peknou radku kaminku a kamenu a zatim musim zatukat .. zadny pavoucek a prasklina. Jasne, sem tam bych nasel par miniaturnich vykousnuti od vetsiho spicateho kamenu, ale to je zalezitost do 1mm v plose, do hloubky zanedbatelna, ale nikdy to neprerostlo v praskajici sklo. A ze je to sklo kvalitni dokumentuje i ten fakt, ze pres zimu, i za teplot -10 bezne sklo cistim z namrazy vlazne teplou vodou a to sklo si to necha libit. Udelat tohle na starsi Octavce, nevim nevim. >:D -
"-- skrytý --" 19.09.06 10:23
« Re:
wittman: Tezko rict, na co te upozornit. O kolika konikoveho Cliouse jde? O slabsi verzi s cca 65(?)koni nebo o tu silnejsi 80k?
Ja mam s tim silnejsim nalitano dvouapul nasobek toho, co ten tvuj uvazovany ke koupi. Mne v ramci prodlouzene zaruky na jejim konci pred 100tis. km menili turbo, ackoliv jeho stav, aspon si to myslim, nebyl jeste zraly na vymenu, ale pochopitelne jsem se nezlobil. :-) Jinak mi pri 122tis. km menili zadni brzdy, protoze se mi na jedne strane temer cele oblozeni odlouplo (typicky vinou opakovanych prireznuti paken pri stani pres noc na rucni brzdu ve vlhekm prostredi a rano pri naslednem odtrhnuti pri rozjeti). Jinak bez problemu a urcite bez takovych, ktere by byly pro provoz fatalni. Nabyl jsem dojmu, ze naftova Clia tehle serii nekomu trpela na vymenu silentbloku v motoru po kratke dobe jeho uzivani, ale po vymene uz bez problemu. (i muj pripad) Jinak typicka "bolistka" .. doporucuju nic nestrkat pod sedadlo spolujezdce, kde je kabelaz od airbagu spolujezdce a ta, resp. jeji konektory, jsou docela citlive a vysledkem pak byva svitici kontrolka airbagu na palubce. Drobne "osahani" kabelu pod sedackou pak kontrolku "zhaslo". :-) Nakonec mi kabel vymenili a od te doby ok a taky uz tam nic nestrkam ... ani svoji ruku. :-)
Vse ostatni je pouze otazka jezdeckeho stylu a zachazeni s autem. (A pripadne smuly na nejaky bug, ktery neni typicky a bezny)
Ja jsem s autem maximalne spokojeny, jizdnim chovanim, motoricky, komfortem. Po tehle strance je i pri 146tis. km ve vyborne kondici a zatim nevidim jediny duvod, proc by to auto nemelo nalitat MINIMALNE 250tis. km bez vetsich investic nad ramec beznych garancnich prohlidek a vymen bezne opotrebovavanych casti. A propos, brzd.desticky menene az pri 122tis. km, tlumice nemenene - v poradku, menena pouze zadni loziska pri 90tis. (zacala hucet - v garanci), menene leve tahlo rizeni s cepem tesne pred 100tis. (jeste vramci garance), vramci prohlidky pri 120tis. standardne menene rozvody.
Samozrejme obcas je nutne vymenit prasklou H7 zarovku, ale frekvence jejich vymen je umerna spis znacce a kvalite zarovek, nez ze by se za jejich umrtimi podilelo Clio nejakym nevhodnym konstrukcnim resenim a provoznim rezimem. Co je dost dulezite .. k zarovkam se necha dostat po mirnem zacviceni hornich koncetin relativne dobre, narozdil od rady jinych dnesnich aut, kde je to pomalu duvod na navstevu servisu!
Nebudu tu rozpitvavat snad nejzajimavejsi benefit tohohle auta a motoru .. a to spotreba. Uz tabulkove hodnoty jsou vic nez vyborne vuci konkurenci a podle jizdniho stylu, neni problem se dostat o jeden litr niz nez tabulkova spotreba, pro milovniky eco-jizdy o jeden a pul litru niz! ;-) Zavodne zamereni ridici zase oceni vyborne a velmi čitelné chovani auta (samozrejme umerne tomu, jak kvalitni pneu je na aute)
Nemam osobni zkusenost a srovnani s konkurenci, nesedel jsem za volantem ani Pola, Fabky, Fiesty, Corsy, Yarise, P206 a podobnych vrstevniku, ale nikdy jsem sve volby nelitoval, naopak jsem velmi spokojeny a to auto me nikdy nenechalo ve stychu.
A jeste jedna poznamka, at jsem korektni .. Renaultacke autorizovane servisy nemaji mezi majiteli Renaultu zrovna dobrou povest, nicmene ani to pro me nebyl a neni argument, ktery by mel zpochybnit zpetne me rozhodnuti o koupi tohohle auta. To mi pripomina .. co je velmi prijemne, je servisni interval u tohohle dieselu 30tis.km. K tem servisum .. je to trochu beh na dlouhou trat, ale pri trose stesti se necha kapnout i na takovy, kde si clovek casem, lety :), vybuduje urcity oboustranny vztah a respekt k nam majitelum a zakaznikum a clovek pak nasledne jejich praci hodnoti ne sice mnohdy jako spickovou, ale s urcitou mirou shovivavosti jako odpovidajici ocekavani. :-) (neco ve stylu .. no nic mi tam nezkazili, zda se, ze to preci jen dali do kupy, uvidime, snad to bude ok .. a ejhle, ono to ok je :-) ) Je to lokalni zalezitost, kde jsou jak dobri, ale spis jsem postupem let zjistoval, ze se ta uroven, hlavne ta odborna, pomalu, ale preci zlepsuje. Na lidskou uroven jsem si ja v zasade temer nikdy stezovat nemusel, v tomhle smeru byl ke mne "muj" servis na Kladne vzdy korektni. Tolik me drobne rady .. kdyz si projdes tohle forum o Cliich, je tu hodne zajimavych informaci. -
« Bez nadpisu
Zdravim, riešim momentalne kupu auta a jednym z potencionalnych kandidatov je aj Clio II s motorom 1,5dCi ročník 2003 nabehanych niakych 60t.k.Budem vdačny za každu radu na čo si davat pri kupe špecialne tohto auta pozor a aj za každu skusenosť s autom s rovnakou motorizáciou.THX -
"-- skrytý --" 18.09.06 11:56
« klepani odzadu
Ale jo, neco me napada, mam takovy hint. Nejakou dobu nazpet jsem slychaval ve voze pri prejizdenych nerovnostech takove zvlastni klepani, takove "plastove", jako ze zadu. Porad jsem zkousel hybat se zadnim platem na patych dverich, prerovnavat veci v kufru, dotahovat zadni okynka, a pod. :-) A stale nic nezabiralo. A pak jsem si pri myti auta vsiml, ze mam trochu volnejsi zadni levou svitilnu. Sice ne uplne zlehka volnou, ale rukou jsem s ni trochu dokazal vaglat po diagonale. Druhe prave svetlo bylo ok fest. Tak jsem zjistil, ze zevnitr kufru je pristupny v tapecirungu utahovaci sroub, jediny, ktery to cele svetlo drzi. Ma na sobe plastoveho trojstranneho motylka na utahovani pohodlne rukou. Kdyz jsem to dotahl tak, aby se svetlo ani nehlo, tak k memu prekvapeni .. uz od te doby nic klapaveho neslycham. ;-) -
"-- skrytý --" 18.09.06 11:50
« Re: Opět udržovací
Hernek, ja uz jsem sem nepsal, ani nepamatuju, no to je ostuda. :-) Kdyz ale ono neni co, mne vse funguje, jak ma .. a uz mam najeto pres 146tis. km. Hmm, to uz asi moc nove auto nemam, co? >:D Ale co, je to porad muj Cliousek. >:-[] -
"-- skrytý --" 03.09.06 12:32
« Re: Re: Kupa clia
hej,ta cena sa a j mne zdala velmi nizka a dost som sa obaval ked sme isli to auto pozriet.No to auto bolo kupene VW-nom ako protihodnota. Auto bolo pred showroomom VW v nitre a predajca bol z VW a samozrejme s jeho jednanim sme boli nadmieru spokojni (zatial:) Vyhodou je,ze ma kamarata v renaulte v servise a po kupe auta by bola moznost to tam servisovat za nizsie ceny nahradnych dielcov (vraj po kompletnej buracke ma servis prednostne pravo na neposkodene veci),som sa ho rovno spytal,ze keby sme to zobrali,ci by sa tam mohlo servisovat auto a on,ze bez problemov.Predsa sa to oplati (z BA to NR cca 200km,tam aj s5) ak by som na diely usetril 2000sk,rad dam tych 500sk za benzin:) Takze plan je taky,ze zajtra rano tam ideme, a v kupnopredajnej zmluve bude to,ze auto NIE JE burane, airbagy a pasy su FUNKCNE (kontrolky airbagu pocas jazdy nesvietili,som nastudoval prirucku:)) a auto NEMA stocene km + ze ta kapota je/bude prestriekana atd. Takze dufam,ze to dobre dopadne,potom napisem,drzte palce :)) -
« Re: Kupa clia
Pozrel som si ten inzerat - ta cena je sialena!!! Nezda sa ti na kompletne vybavene auto aj s klimou trochu podozrivo nizka? Mne rozhodne. A taktiez tie chyby, co si spominal: kapota, kryt stlpiku riadenia, packa nastavenia volantu... Bud zhoda okolnosti alebo pekna supa spredu. Skontroluj napr. sroby, ktorymi su prichytene predne blatniky ku podbehom - otvor kapotu a na P (resp. L) kraji je asi 4 - 5 srobov. Ak su vo frabe karoserie a vobec nie su osuchane znamena to, ze su povodne a teda ze auto nebolo burane. Ak je z nich ale co i len trochu zochunana farba, blatnik bol meneny!!!
Rovnako skus trebars skontrolovat datum vyroby prednych svetlometov - je na nich niekde vylisovany, pravdepodobne v takom kruhu so sipkou. Ak suhlasi s rokom vyroby auta,je vsetko OK, ak nie, tak...
Inak to auto je na 99% dovoz z cudziny, to dufam, ze vies - u nas sa 3-dverove auta v plnej vybave prakticky nepredavaju a este k tomu to uplne nove cislo na neznackovych podlozkach...
A ked som uz pri cisle. Niekedy ti pomoze aj porovnanie predneho a zadneho drziaka ECV - ak su rozdielne, opatmoze byt auto burane.
Kazdopadne ani burane auto este nie je zle. Navstiv vsak nejakeho odbornika (ci uz v Renaulte alebo inde), nech ti kukne geometriu napravy a vobec, ci nie je poskodena. Oprava by ta mohla stat nehorazne peniaze!
Inac tieto Clia nie su zle auta, len obcas blbne elektronika. Ja mam Clio 2001 facelift 1.4 16V a jediny problem, co som zatial mal bol prasknuty ozubeny veniec cidla ABS (oprava do 2tis. Sk). Teraz mam akurat nejaky problem zrejme s cidlom airbagu. Neviem.
Vyhodou tychto auticiek je ich mimoriadny komfort vpredu (viem, co hovorim, mam 195 cm, ale vzadu max. tak do 160 cm vysky), super spotreba, pokial to velmi nenahanas (v lete 6,2L, v zime 7 L - polovoca v meste a to rozhodne nie som brzda premavky) a taktiez maly zaujem zo strany zlodejov.
Prajem ti stastny vyber! -
"-- skrytý --" 01.09.06 01:00
« Kupa clia
Ahojte,mame zaujem kupit clio : [odkaz]%E9ge_234984.… /> cena je viac nez priazniva,ale rad by som vedel nejake zakladne problemy, co som cital,tak vraj celkom elektronika neposlucha a predne tlmice,mozno sa mylim.. No ale auto sme boli pozriet a chyby: predna kapota je miestom trosku inak nastriekana (vraj to niekto poskrabal,ale prestriekaju v cene), medzi volantom a budikmi chyba plastovy kryt(ten vraj tiez dodaju,vraj pozerali cislo airbagu ci bol vystreleny) inak cena 1500 sk, zadne plato chyba (vraj tiez doda) cena 2500sk ,ale je zlomena packa na vyskovo nastavitelny volant (vraj treba menit celu tyc riadenia,cena cca 8000sk:(( a zamrzel stav interieru ( prepalene, na jednom mieste zosite cca 1cm stvorc.). Bol by som velmi rad ak by ste napisali vas nazor s nejakymi radami,upozorneniami. Inak auto vraj nebolo burane (auto vlastni VW v nitre,odkupili na protihodnitu) inak v sobotu vlaju a zoberieme to. Cim viac nazorov,tym lepsie:) dakujem...
p.s. nabuduce budem strucnejsi >:D -
RobodCi 31.08.06 09:08
« Re: Re: Re: Rezonance
Poznám zopár ľudí čo mali zamastenú prevodovku - ale z "dýchania" prevodovky - každá prevodovka /na každom aute/má taký "hríbik"(niekedy dlhší krk a hadička smerom hore) aby sa nemohla natlakovať po zahriatí lebo by sa olej vytláčal von. A videl som aj už totožné autá rovnako staré s podobným počtom km a jedno malo celkom mastnú prevodovku cez toto dýchanie a jedno vôbec nie - bol to v zn.servise Renault a mali z toho hlavu v smútku - lebo na jednej strane blbosť, ale...
Umy ju a zisti časom odkiaľ tá mastnota postupuje. -
RobodCi 31.08.06 09:02
« Re: podobny problem
Mne zas asi 10krát za 5rokov/od kedy som ho kúpil v Renaulte SR/ nešla najspodnejšia poloha /teraz neviem presne ktorá - pred necelým mesiacom som ho predal a kúpil Mégane 1.5dCi - verný motoru/ na pravom otočnom ovládači - smerovanie prúdenia vzduchu - a dalo sa to "opraviť" zmiesta vodiča pravou rukou pod skrinkou pred spolujazdcom pod plastový kryt - stačí ak sa budeš pozerať čo sa otáča - keď ním hýbeš a tam narážali občas na seba také zvláštne dva segmenty na otočných plastových ozubených kolesách - týmto trochu pomôcť rukou - palcom a ukazovákom ich trochu posunúť od seba a už to prestalo pružiť a šlo zas ako malo...
CLIO 1.5dCi 48kW, r.v.2001 -
RobodCi 31.08.06 08:53
« Re: Re: Re: Rezonance
No moje Clio dCi 48kW na 1500otáčkach na päťku by rezonovalo tiež - nanajvýš tak okolo 1800-1900otáčok na 5.prev.stupni/ale za ideálnych podmienok:rovina+bezvetrie alebo vietor v chrbte/ - inak tam máš naozaj chvenia ako vyšité - rezonujú viaceré rotujúce časti - hovorí sa tomu kritické otáčky pri danej záťaži - inak si tým vymlátiš motor ak takto budeš dlhodobo podtáčať motor. Je to ešte trochu horšie ako čiastočné-nebrutálne pretáčanie. V kopci a so záťažou ak chceš normálny zvuka reakciu motora po zakvaltovaní päťky by ti nemali otáčky klesnúť pod 2000. Ale iné je to pri 60kW motore - tam je iná prevodovka a hlavne iný priebeh krút. momentu - verím že ten v Cliu potiahne s kľudným plynom päťku aj od 1500-1600otáčok. -
RobodCi 31.08.06 08:40
« Spotreba vs.bezpečnosť vs.opotrebenie pneu
Ak prehustíš viac ako sa na to ktoré auto a nápravu/podľa záťaže/ "patrí" zistíš že sa ti stred pneu derie viac ako kraje/pri podhustení naopak samozrejme/ ale to znamená samozrejme aj menšiu styčnú plochu pneu s cestou okrem iného aj v krízovej situáciii - brzdenie či zákruta. A načo mám šetriť na palive ak zbytočne opotrebovávam gumy a urobím na nich menej ako by sa dalo - ak teda hovoríme o spotrebe. Na autách bez ABS si to jednoducho skontroluješ na kratučkom blokovaní kolesa - stopa čo ostane na asfalte - tlak je dobrý ak je odtlačok celej šírky pneu. Ak sú na krajoch dva pásy - podhustená, ak v strede jeden pás tenší ako pneu - prehustená. Aj keď gumy často vyzerajú často lepšie prehustené nemusí to byť to pravé orechové. napr ak som mal vzadu /na Cliu dCi/ prehustené na 2.3 - pri prechode neveľkého kanála mi mal snahu zadok odskočiť... -
RobodCi 31.08.06 08:29
« Re: Re: Udržovací
Žhaviče si skontroluješ sám - k 12V žiarovke si prispájkuješ dva káble ktorých konce si tiež pocínuješ /nech sa ti nerozstrapkajú a nespravíš skrat o kostru/ a jedne dáš na plus pól na baterke a druhý /keď dáš dolu kryt motora a odpojíš povytiahnutím konektor žeraviacej sviečky"žhaviča"/ priložíš PRI VYPNUTOM ZAPAĽOVANÍ na ten vrch-hrot-pripájaciu plochu konektora žhaviča - ak žiarovka svieti - je v poriadku. Ak nie treba ho vymeniť..len nezabudni vyčistiť dlhou ihlou čitenkým skrutkovačom a potom tlakovým vzduchom všetky nečistoty ktoré sa tam usadili - odfukuj ich aj počas vyskrutkovávania - aby ti nespadli do spaľovacieho priestoru.
Predná náprava - pozri si uchytenie stabilizátora o spodné rameno - silentblok - ale mohli by to byť aj kotviace gumy/silentbloky tyče stabilizátora - to býva občas na výmenu - ale u všetkých áut. -
RobodCi 31.08.06 08:20
« Re: diagnostika
Ing Beňka u fy.Homola autoservisná technika - ibaže je ťažké sa k nemu dostať - nie je servisákom, je hlavným odborníkom na diagnostiku motorov v tejto firme ssídlia vedľa noveho Tesca na Rožňavskej - pred ním doprava keď ideš od Soravie a asi po 500-800metroch za takou asi 3posch.budovou doprava a potom to už nájdeš... Kontakt na www.Homola.sk alebo tak nejako - nájdeš si to. čaf.robo -
RobodCi 31.08.06 08:16
« Re: Nulovanie oleja..
Nulovanie oleja sa/ uClia/ nerobi a bolo by to nelogicke - cele meranie hladiny oleja sa robi preto aby ti signalizovalo pokles - aby si ho včas dolial ak si aj neporiadnik/no sam som sa nan vzdy spoliehal a pracovalo spolahlivo/ tak je nelogicke aby sa muselo nulovat ci cokolvek podobne. Caf.r -
« Zatekanie do auta
Caute!
Mam dost velky problem.Zateka mi do auta.Renault Clio 2000 1.2 8V.Robi to len pri dazdi,ktory trva dlhsie,asi hodinu a viac.Vzadu za spolujazdcom mam 2cm "barinu".Skusal som dvere,ci tesnia,oblievat vodou s dvoma krhlami a nic.Voda odteka tak jak ma.Niektory mali v tomto pripade vodu aj reprakoch.Ja mam reprak OK.Takze cez dvere to nebude tiect.Tuto moznost som vylucil.
Cital som o podobnych problemoch s Renaultom Laguna a v servise mi povedali,ze mali Megan,do ktoreho zatekalo cez privod vzduchu do kurenia/klimatizacie.Tiez na nete bol takyto pripad.Voda vyteka cez "fukanie vzduchu na nohy".Napravenie trva v servise okolo pol hodiny.Niektory majitelia Renaultov uvadzaju,ze im tecie cez predne sklo.Ale v servise ma ubezpecili,ze pokial nebolo sklo menene,teda je original,tak to je vylucene.Dalej ze niekedy zateka,ked je zle upevnene zadne svetlo.To by som mal ale mokry kufor.A ten je suchy.Nemali ste niekto podobny problem?
Ked chcete necham tu odkaz na problem s inymi Renaultami.Mna zaujima Clio.
[odkaz] -
« Bez nadpisu
Ahojte chlapci, idem menit na cliu 1,6 16V 2002 vsetky kladky a rozvody. Viete mi niekto povedat kolko to bude stat? Hlavne nie v autorizovanom servise. Este mam problem s tym ze auto mi trha a vypina valec najmä pri nizkych otackach a vo vysokych. Zrejme cievka, ale to je uz tretia za necely rok. Ma niekto podobne skusenosti? Poradte. Dakujem -
"-- skrytý --" 27.08.06 15:10
« Re: Problem se startovanim
Zdravim,
potreboval bych poradit.
Mam Clio RSI 1,6 16V (107PS) rv. 2000 a objevuje se mi nasledujici problem. Obcas pokud chci nastartovat tak motor normalne toci, ale nenaskoci pak staci vypnout klicek zkusit nastartovat znovu a jiz normalne naskoci. Jiz se mi stalo, ze nechtel naskocit vubec a kdyz jsem prisel po cca 15min tak chytil na prvni otoceni. Nevim jestli nemuze byt problem v celodennim sviceni kdy se baterie poradne nedobiji nebo nekde uplne jinde. Prosim pokud se nekomu stalo neco podobneho nebo Vas napada v cem by mohl byt problem napiste mi.
Dik Neady
Uplne rovnaky problem aj u mna, ale s motorom 1.4 16V (2001). Nestretol sa stym naozaj nikto? -
"-- skrytý --" 14.08.06 22:26
« Re: Re: Renault clio II r.2000
Kontrolka so sediacim panacikom s preskrtnutym koleckom bude kontrolka airbagu, ta svieti vzdy spolu s kontrolkou SERV. Beznou pricinou je vadny kontakt na konektore na kabli, ktory visi pod spolujazdcovym sedadlom. V 99% pripadov staci konektor rozpojit a zase spojit a porucha je odstranena. -
« Re: Renault clio II r.2000
zdravim!to neni napis SERVO ale SERV a znamena to SERVIS.Ked to po chvili zhasne tak je to v pohode.Problem by bol pokial to svietit neprestane.Docital som sa to v manuale k Renaultu Clio II 2002,ktory sa da stiahnut niekde zo stranky ceskeho renaultu.To mi tu poradila jedna dobra dusa.Tak chod na stranku www.renault.cz a stiahni si manual... -
Davido07 03.08.06 17:27
« Bez nadpisu
Ukazatel stavu oleje? Ani jsem uprimne nevedel, ze se nuluje, myslel jsem, ze se odviji od aktualniho stavu oleje, resp. po vymene oleje jsou na displeji vsechny kosticky, ktere s poctem ujetych km a spotrebou oleje ubyvaji, ale jestli je to jinak, resp. jestli se musi nulovat, to fakt nevim... -
"-- skrytý --" 26.07.06 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Caute!
luf, no verim, ze mas takovou zkusenost :-) Ja kdyz menil ty letnaky, tak byly sjete v cele plose rovnomerne, resp. o neco mene vnitrky, ale stredy a a boky stejnou merou, ale to pada na vrub radosti jezdit v zatackach s takovym vozitkem >:-[] Jinak velkou merou v tom urcite hraje jezdecky styl. Pro me je v zatackach asi nejdulezitejsi ta prvni faze, najezdova do zatacky. Kdyz bych tady mel gumu, ktera mi presne nereaguje na volant a neposlechne me, jak to chci do zatacky poslat, bylo by to zle. Nemam ve zvyku vlastni prubeh zatacky utahovat a korigovat smer behem ni. Spis v najezdu trefit polomer a stopu, se kterou vykrouzim zatacku celou bez pohnuti volantu, takze proto mozna ozelim trochu z celkovych moznosti grypu na ukor toho, ze auto na te gume poslechne na slovo a "bez remcani" >:D -
« Re: Re: Re: Re: Caute!
Jo, na 195/50R15 som daval dopredu pre istotu 2.2 koli strachu o rafky. A s tymi brzdami - vzdy som podla brzdenia poznal, ako mam nafukane gumy. Ked boli makke, boli ako zuvacka (neviem, ako to opisat, ale proste taky nejaky pocit som mal), ked tvrde, rychlo sa blokovali. To vies, mal som este stary kusok bez ABS :-!
BTW na Megane som prve gumy (205/50R17) odjazdil s tlakmi 2.4 vpredu/2.2 vzadu a na konci zivotnosti bolo vidiet, ze boli prefukane, zjazdovali sa viacej stredom. Teraz jazdim 2.2/2.0 (ako doporucuje manual) a chvilu som mal pocit, ze je to malo, ale pravdou je, ze to lepsie brzdi aj drzi v zakrutach. To auto ma o 300kg viacej, takze neblaznite s takymi vysokymi tlakmi na malickych Cliach ;-) -
"-- skrytý --" 26.07.06 11:59
« Re: Re: Re: Caute!
luf: 2.1 vpredu? Hmm, mozno na 1.2 benzine pri 175/65 R14, ikdyz ten ropak o moc tezsi neni. Ale 2.1 na predek na 55ky gumy je opravdu dooost znat na horsich jizdnich vlastnostech, aspon u me a mych CPC1, resp. CPC2. Nebudu rikat, co lip brzdi, tohle srovnani jsem nikdy nedelal pri ruznych tlacich, ale zatim jsem s nafouklym dobrzdil vzdy. :-) Ale ono to bude asi tim, ze ja brzdim minimalne. >:D Jo jinak jsem si vsiml, ze ty CPC2 o poznani radeji zapiskaji, nez ty jednicky. U tech uz muselo byt, ze se ozvaly.