Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 27.07.05 10:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: policejni kontrola
lufiku, aktualne maji ty moje CPC-letnaky za sebou 71.350km (zimni probeh na zimakach v tomhle udaji uz pochopitelne neni). To vis, lakaji me ta dve magicka cisla .. aspon 75 .. nebo jeste lepe 80tis? >:D -
« Re: Sjíždění - opotřebení pneumatik
dlabas: tak o probleme s pneumatikami Ti mozem dost popisat, ale urcite nemam problem na pravom prednom kolese. Ja mam problem na zadnych a uz je jasne co to robilo. Nahovno cely podvozok. Geometria OK moze znamenat v tolerancii a tak sa moze toto prihodit. Nechaj si este zmerat razvory naprav, ci to koleso nienahodou mimo svojho miesta. U mna je tento problem. Inak ak mate s kamosom ten isty problem a jazdite tu istu trasu, moho by to byt vecou jazdneho stylu, mate poceste par peknych lavotocivych zakrut, ktore si radi reznete. -
"-- skrytý --" 26.07.05 20:16
« Sjíždění - opotřebení pneumatik
Jako Ajvn mám od výrobce CONTINENTAL Premium Contact.
Byl jsem dokonce před cca půl rokem na geometrii, protože jsem spozoroval, že se mi pneu více sjíždí. Geometrie byla OK.
Problém je, že nejvíce mám opotřebené pravé přední pneu (u spolujezdce) a to dost nerovnoměrně. Vnější strana mám cca 1,5mm, ale střed a vnitřní starana 3-3,5mm. Ostatní kola jsou celkem v pohodě.
U kámoše na Megane Grantour se také víc sjíždí to samé kolo.
Jaké máte zkušenosti nebo rady a tipy?
Chci je letos dojezdit a pak půjdu asi do CPC2. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: policejni kontrola
Vyrobcovia asi menia zmes aj pred touto hranicou. Na mojich Continental SportContact2 nejako nemozem dojazdit posledny milimeter :-) Ta guma je tam uz dost tvrda a odolava opotrebeniu vyrazne lepsie, ako ked mala hlboky dezen (gumy maju cca. 16 mesiacov od vyroby, vekom to asi nebude). A uz vobec nedrzi tak, ako kedysi. Tam, kde som kedysi presiel 110 dnes uz pri 90km/h piskaju. Umerne tomu som prisposobil styl jazdy, ale ak mi niekde niekto skoci do cesty a ja to neubrzdim, budem moct vinit iba seba, aj ked je guma este v zakonom stanovenom limite.
BTW aj tak mi to ale bzdi lepsie, ako nova Fabia na Barumkach >:-[]
to Ajvn - kolko si na tych gumach natocil? -
"-- skrytý --" 22.07.05 15:54
« Re: Re: Re: Re: Re: policejni kontrola
Miro >:D Ja bych rad ... az po konci tehle letni sezony .. kdyz by to jeste slo :-) Zatim je mam pod kontrolou a na vode s nima pres 80-85 nejezdim >:-[] Akorat je fakt, ze staci mazlavo, nebo prach ve spojeni s pogumovanym povrchem naseho parkingu a ta guma uz zacina klouzat :-) Ale jinak na suchy asfalt do zatacek je spickova >:D
Nikde jsem nenasel nejakou analyzu, jak roste riziko defektu s mensi vyskou dezenu. Ale z tohohle trochu obavu mam, chytit nejakej spicatej kamen .. hmm. :( -
"-- skrytý --" 22.07.05 12:15
« Re: Re: Re: policejni kontrola
No ten nalitek samozrejme registruju, akorat jsem nikdy nemeril, jestli je ten nalitek prave v one zakonem stanovene vysi, anebo tesne pod ni? Protoze pokud je presne v uvedene vysi, tak mohu argumentovat .. vidite? je tam ten nalitek, sice je v rovine s behounem, ale to znamena, ze je to sice limitni, ale stale platne! ... Na tom nalitku uz neni moc patrne, kdy i on se zacina sjizdet :-)
Ja teda predpokladam, ze se meri ty podelne drazky, ktere byvaji +- ve stredni sekci gumy a ze nemeri ty odtokove krajni pricne, ktere se ve finale sjizdi o neco rychleji. -
"-- skrytý --" 22.07.05 10:03
« policejni kontrola
Tak si me pani policiste dneska opet vybrali v Radotine ... stoji tam celkem casto, uz si me tam vybrali po treti :-) Byli prijemni, korektni .. pouze me upozornili, ze moje zadni pneu uz jsou na hrane :roll: >:-[] No jsou, no jsou, a ani ty predni uz nevoni novotou :P Pamatujete si to nekdo z autoskoly, kolik musi mit? 1.4mm? A bere se nejnizsi drazka, prumer, nebo se meri nejlepsi drazka na pneu? Kdyby se merily vnejsi, budu mit stazenou *, kdyby vnitrni, budu naprosto v klidu. -
« To Ajvn
Mas pravdu. Ceny zak. poistenia su stanovene od objemu motora, ma sa to zmenit - budu stanovene od vykonu motora. Mal som na mysli 95 % dizlov s objemom 1.9, u ktorych je ZP o 100% vyssia ako u 1.8. Cena nafty ide neskutocne nad N95. Ale musim sa pochvalit. V utorok som siel trasu Zilina - Levice (cca 170 km) so spotrebou 5,2. Na 110k 1.6 megan combi sa mi to zda super :oDDD
V poslednom case mam ale problem nastartovat teply motor. Starter toci, toci ale motor nechyta. Prosim vazenych pritomnych s podobnou skusenostou, aby mi pomohli diagnostikovat uvedeny problem. Studeny motor startuje perfektne. Dik. -
"-- skrytý --" 15.07.05 23:06
« Re: jednotne ceny
Odpověď č.2
Dobrý den,
ano prostudovala bohužel na našich stránkách není pravidelná prohlídka
přesně definovaná, upřesňuji tedy jedná se o 30 000km prohlídku. Jednotné
ceny by měly dle našich podmínek dodržovat všechny autorizované servisy.
Nemáme informaci, že by některý z dealerů toto nedodržoval. Pokud máte
zkušenost, že Vám byla jednotná cena zamítnuta prosím abyste nás informoval,
který z našich dealerů prohlídku dělal.
S pozdravem,
Xxxxx XXXXXXXXX
služby zákazníkům
RENAULT Česká republika, a.s.
Otázka č.2
Vážená paní XXXXXXXXX,
ale to jste mi bohužel vůbec neodpověděla na moji otázku. Ikdyby jste tam
měli napsáno, že "uváděné ceny jsou pouze pro první garanční prohlídku", tak
jste mi neodpověděla, jest-li tuto cenu musí autorizované servisy dodržovat.
Navíc rozdíl v zásahu techniků při první nebo druhé či třetí garanační
prohlídce není velký. Naopak cenový rozdíl autorizovaných servisů je značný.
Na Vašem webu víc o tom není. Nezáleží jest-li má někdo interval garančních
prohlídek 30tis km nebo míň. Je to rozdělené podle druhu paliva a typu
vozidla.
Prostudovala jste vůbec jaké informace uvádíte na webu ???
Pravidelná prohlídka udržba - dle mého názoru je pravidelná garanční
prohlídka. Je tato doměnka či názor spravný???
Info k této prohlídce máte:
Nabídka se vztahuje na modely prodané před květnem 2002.
Přesahuje-li objem oleje pro daný model uvedenou hodnotu, platí cena o 1
úroveň vyšší, není-li uvedeno jinak.
Předem děkuji za vyčerpávající odpoveď
Dlabas
Odpověď č.1
> Dobrý den,
>
> děkujeme za návštěvu naší internetové stránky a za Váš dotaz.
> Momentálně ještě nejsou stanoveny jednotlné ceny na 60 000km prohlídku.
Prozatím se jednotná cena týká pouze prohlídky po 30 000km.
S pozdravem,
Xxxxx XXXXXXXXX
služby zákazníkům
RENAULT Česká republika, a.s.
Otázka č.1
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat jestli \"jednotné ceny Renault\"
zavazuje autorizované servisy k jejich dodržení. Už v názvu \"jednotná
cena\" naznačuje, že pravděpodobně ano. Když jsem se ptal v jednom
nejmenovaném autorizovaném servisu na Clio II - 1.5dCi, kde by garanční
prohlídka měla vyjít na 3.190,-, tak mi bylo řečeno, že nejsou schopni cenu
dodržet. Výměna předních brzdových destiček za 1.995,-. Celková cena mi
vychází na 5.185,- + cena palivového filtru (výměna po 60tisících). Můžete
mi prosím k této záležitosti poslat vyjádření. Předem děkuji -
"-- skrytý --" 15.07.05 10:21
« jednotne ceny
Tusite, co je ten olej Motrio 10W40 ? Mezi motorovymi oleji to nemaj, takze kam se tenhle olej leje? Nebo je to alternativa za klasicke Elfy do motoru? Teda ne ze bych ho tam chtel, ja jsem s tim Excellium vzhledem i k periodam vymeny velmi spokojeny a autu se tenhle olej zamlouva, ikdyz nevim, jestli by se mu zamlouval i jinej, "horsi" :), ale to uz neni takovy cenovy rozdil, abych ze sebe delal testovaciho kralicka usacka.
Jen me tam vazne rozesmiva ta cena za vymenu prednich steracu, 850, to se vazne smeju >:D Jsou totalne mimo realitu, za kolik se necha srovnatelne Valeo sehnat ani ne za polovicni cenu. -
"-- skrytý --" 15.07.05 10:12
« Re: Re: Re: EGR ventil
dlabasku, dik za link. Ja neco podobneho, ale mensi, ne tak komplexni, videl v podobe nejakeho reklamniho dokumentu pri posledni garancce v servisu. Tak aspon, ze se uracili to dat na web. To mi na Renaultu ostatne dost vadilo v porovnani treba s Peugeotem, ktery mel neco podobneho na webu uz pred lety, pekne transparentni, co kolik stoji, pri jake garancce se plati co a za kolik. A ne, ze clovek v jednom z autorizovanych servisu bude platit neco jineho, nez v druhem. Snad se trochu blyska na lepsi casy a Renault si z te zpetne vazby od zakazniku taky neco vyvodil a bude pracovat na zlepseni sveho poprodejniho jmena. -
"-- skrytý --" 15.07.05 10:10
« Re: cena nafty
orin: Jakto, ze u Vas ma benzinak polovicni zakonnou pojistku? Bavime se o srovnatelnych objemech, tzn. 1.4 16V vs. 1.5dCi? V Cechach oboji spada do kategorie mezi 1.2-1.85, nebo tak nejak, takze zakonnou pojistku maji obe auta shodnou. U Vas to funguje jinak??
No s tou eliminaci nejsi daleko od pravdy :-) Porad koketuju s myslenkou, ze muj excelovsky soubor plny zajimavych analytickych sheetu ze zivota meho Cliouse >:D doplnim jeste o jednu krivku grafu, kde bude videt, jak se vyviji ma spotreba na nadrz proti cene paliv, jak jdou ty krivky v neprime umere proti sobe a vysledna cena na kilak zustava stejna, ne-li jeste lepsi >:D Ale ne, tak to asi nebude, za tri roky mi ty * zdrazili naftu o vic jak 50% :'-( To je dost hnus. Ajvn se sice snazi, sec muze, ale tohle je i na nej nerovny boj. >:-[] -
« cena nafty
Neviem jako v Cechach, ale cena nafty v SR je uz korunu nad N95.
Pri spotrebe 5.5 a 1/2 ceny zak. poistky som happy ze nemam dizla.
Jedine na co ma nenechava v ladovom klude je Ajvnova spotreba, ktora eliminuje ceny zakonneho poistenia a stupajuce ceny nafty su jej ukradnute :o))) -
"-- skrytý --" 13.07.05 18:26
« Re: EGR ventil
dlabas ... jestli tusim dobre, tak naposledy mi ho cistili nekde mezi 50-60tis., kdyz se mi neco nepozdavalo, viz. ta kontrolka elektroniky. Ale pak se ukazalo, ze to cele bylo tou porusenou kabelazi akceleratoru a po tehle vymene uz zadny problem. Pri 90ti mi ho urcite necistili. Takze nechci to zakriknout, ale tenhle bazmek, co by tam ani pomalu byt nemusel, mi zatim funguje. :-) -
"-- skrytý --" 07.07.05 19:06
« Re: Re: nic noveho
Miro: to si odporuje, ne? :-) Jestli je u Vas tak rusno, to proto, ze resite problemy? Jak by mi pak mohlo byt veselo? >:D Nene, ja budu vesely proto, ze mam skoro bezproblemove Clio >:-[] Ale rad Vas tu, Meganaky, stale vidim .. uz sice nejste bratrickove, ale bratranci jsou taky rodinna prizen. ;-) -
"-- skrytý --" 28.06.05 20:10
« Re: Re: Re: Re: LPG
ja som uz takmer rozhodnuty, ze do toho idem. teraz uz len najst daku spolahlivu firmu. ako je to potom so schvalovanim? clio nie je medzi hromadne schvalenymi autami na prestavbu na LPG. ten technik ma blaznil, ze motor na to nie je konstruovany, ze to zanasa ventily ci co a ze na to su stavane fabie a skody 120 (urcite na LPG pred 30 rokmi sudruhovia mysleli :-) a podobne keci. -
« Re: Re: LPG
Vo francuzsku jazdia LPG (oni to teda nazyvaju GPL) bezne aj teraz. Na kope benzinovych Meganov II, Scenicov II alebo Clii som to videl (ale na ziadnej Lagune, tie boli vsetky dCi alebo 3.0 V6 :shock: ) Takze urcite tam nebude ziadny technicky problem. Skorej si myslim, ze originalne upravy na plyn u nas vobec neboli predajne koli cene. Kazda firma robiaca upravy to zvladne za mensi peniaz a o to ide v prvom rade ;-) -
« Re: LPG
tak o tejto moznosti som uvazoval aj ja. Dokonca som v Poslku asiel jedneho dealera, co tuto montaz na Renault robil. Mal tam cenu cca 40t Skk. Islo tusim o priamy vstrek. Par rokov dozadu Renault robil LPG Scenica, ale asi bol hodne problemovi a tak to zaniklo. -
"-- skrytý --" 27.06.05 19:14
« LPG
nazdar, chcel som sa spytat, ci uz niekto z vas neuvazoval o LPG? tie ceny benzinu ma uz zacinaju * a ani vyhlad do buducnosti nehovori nic o ich poklese. navyse uz nemienim viac podporovat cenovu politiku vyj*** slovnaftu. bol som sa spytat aj u predajcu, ale ten mi to vyhovoril roznymi argumentami, z coho sa medzi riadkami dalo skorej vyrozumiet, ze mi to nerobime, tak to ani nedoporucejeme... ak tu uz bola v minulosti o tomto rec, prosim nekamenujte ma, snazil som sa tento thread prejst cely a aj thread o LPG, ale o cliu nigde ani slovo, al. som aspon nic nenasiel. diq -
« Re: Re: CLIO III
No já mám Clio před faceliftem a tak žádná kolečka v zadních světlech nemám. Navíc, mně se moc nelíbí ani ta nová světla, ta nečirá s jednoduchou optikou ale můžu. Snad to neříkám proto že je mám:-) Zadní okno je super. Pomalu jsem se musel dostávat do designu Stila, ale teď by se mi červený kombík moc líbil. -
"-- skrytý --" 24.06.05 15:19
« Re: CLIO III
ale ruku na srdce ...
kdyz jste si vybirali za sve auto dvojkove Clio, kdyz jste ho videli poprve, hned to byla laska na prvni pohled nebo se Vam ta jeho prdelka uplne nezdala? Mam-li byt uprimny, vzhledove me to auto poprve prilis nechytlo, hlavne kvuli tomu zadku, tem zvlastnim svetlum, tomu kolecku v nich :-), taky diky tomu zadnimu oknu.
Az kdyz jsem o tom zacal vazne uvazovat, ze si neco takoveho koupim, tak ve mne narustala laska k tem tvarum >:D .. no a dneska na nej nedam dopustit. Ono to mozna zafunguje podobne i u toho z nas, kdo zacne o te trojce Cliu uvazovat ;-) A taky az to vozitko uvidime na zivo, v te spravne barve, ktera tomu autu sekne .. -
« Kabelaz pod volantom
Tak som bol dnes v servise nech sa mi na to mrknu. trvalo to asi 15 min a vsetko bolo OK :-)
ide vraj o to, ze po airbagom vodica vo volante su kable, ktore maju byt v nejakom zlabku a zistili ze "dost casto" su tam len tak hodene :shock:
takze to pre istotu kontroluju. kazdopadne v AMOSe alebo ako sa to vola sa s tym este nestretli :)
takze tak -
« Re: Re: orin s5
potom uz staci len si otvorit benzinku a mas vystarano :)))
mimochodom, prisiel mi papier od renaultu, ze sa mam dostavit na preventivnu prehliadku izolacie kablov pod volantom 8-s ... blablabla... zdarma kdekolvek v autorizovanom servise.
neviete niekto o tom nieco? doslo vam to? -
"-- skrytý --" 22.06.05 14:31
« Re: Re: Re: Re: vliv zaplych svetel na spotrebu
a nebo jeste vetsi sci-fi ... mozna ze ta ridici jednotka ma nejaky komunikacni zarizeni a jakmile si on-line zjisti, ze zacinaji rust ceny pohonnych hmot, tak se to snazi svemu provozovateli kompenzovat tim, ze jezdi lacineji >:-[] -
"-- skrytý --" 22.06.05 14:27
« Re: Re: Re: vliv zaplych svetel na spotrebu
leda ... ale to uz je vazne sci-fi a spis to rikam s humorem nez vazne ... ze by v te ridici jednotce byl nejaky jiny setup na prvnich 100.000 km a jakmile jsem je prekrocil, coz casove temer sedi .. ta zmena se datuje od 100.500km .. tak zacal jezdit podle jinych datovych map, jeste odvaznejsich, s chudsi smesi :-) -
"-- skrytý --" 22.06.05 14:22
« Re: Re: vliv zaplych svetel na spotrebu
Miro: ale ne, jak pisu, kdyz mam jen trochu pocit, ze se svetla hodi, abych byl videt, tak svitim, ... treba na znamych "zvirecich" mistech za tmy rad i s mlhovkama, to ja tak slepe jen na spotrebu nekoukam ;-)
No mne se to taky nechce verit, ze je to az tak velky vliv. Ale nevidim jedinou zmenu oproti v tom sviceni, ze mam ted tak rapidne nizsi spotrebu. Leda ze by memu motoru v dobrem "ruplo v bedne"? :-D Kdyz jezdis notoricky znamou trasu den co den, mesic co mesic, pomalu rok co rok za 3.1, radis na tech samych mistech, vyhazujes kvalty na tech samych mistech, zkratka to uz je vymaknuty do mrte :-) .. a razem ted jezdis to same za 2.7, 2.8 .. tak to bije do oci, ze neco je jinak :-) A ta zmena nebyla plynula, ale skokovita. -
« Re: vliv zaplych svetel na spotrebu
Avjn, to sa mi zda ako blbost. Ale ked tak to zistis tak, ze si vyber 20km usek, zhruba rovnake podmienky a premeraj to pri ustalenej rychlosti, ale aj tak to nebude presne. Ja som to ako tak skusal ale ziadny rozdiel. Mozno 0,1l ktore som nezistil a ani neriesim :-) Kasli na to, to najskor zarad dietu, vyhadz vse z auta a potom to zmeraj :-) Radsej sa tomu az tak nevenuj, lebo skrze spotrebu spravis daku blbost, alebo ta niekto sepali z cesty, lebo Ta nevidel :roll: -
"-- skrytý --" 22.06.05 12:40
« vliv zaplych svetel na spotrebu
Tak ac jsem vzdycky jezdil celorocne se zaplymi svetly, tak ted po te, co jsem odjel tu eco-streku do Nemecka a zpatky zkusmo bez svetel, zkousim i dal v Cechach za plne viditelnosti, kdy slunce neni nad obzorem, jezdit pro srovnani z prace do prace taky bez svetel co to dela se spotrebou a nestacim se divit. Od te doby mam spotrebu o 0.3 litru nizsi, chvilemi az o 0.4 a to jsem teda necekal. Pochybuju, ze se neco zmenilo v aute, ze zacalo jezdit levnejc, denni teploty jsou temer srovnatelne s temi pri sviceni (rozdil max. 5st.C) .. gumy nafoukle stejne, povetrnostni situace stejna, docela neverim svym ocim. Pochopitelne jak vim, ze potrebuju jezdit v plnejsim meste ve vic pruzich, ze jedu do zatacek, tam, kde predjizdim, lesy, vychody zapady slunce, to nedam na svetla dopustit, ale mozna prehodnotim sve striktni celorocni sviceni i v dopolednich, pole- a odpolednich hodinach :-) -
"-- skrytý --" 17.06.05 19:27
« Re: Re: Re: Re: Vzduchový filtr, mezichladič
dlabas: Jsem z tech motoru trochu rozpacity. Ten prostredni, 85konovy, reklo by se o 5koni vic, nez u predchoziho Clia, oproti treba te me osmdesatce, ale vysledek je jen vyssi tocak o 15Nm. Sice se zda podle toho grafu, ze si drzi vrchol ve vetsim spektru otacek, ale vysledkem je o pul vteriny pomalejsi zrychleni na stovku a o 1km pomalejsi maximalka (copak tu vem cert, tim spis u me >:-[] ) .. ale je patrne a i tabulka to potvrzuje, ze nam Clious pekne nabral na vaze .. pisou 1080-1190 .. takze tenhle diesel bude nekde u tech 1190, coz je o 190kg vic, nez moje Clio a to uz je o 19% navic. :-( Takze to podvedome svadi k te nejsilnejsi 1.5, zrychleni uz je ok :), ale uz jsme oproti memu tabulklovemu o 0.4 litru na vyssi spotrebe. 8-s Mozna by to chtelo udaj o zrychleni 60-100, 80-120. Rad bych vedel, jestli je tam ten vyssi a delsi tocak znat a tenhle test elasticity zvladne minimalne stejne rychle, nebo porad "zvitezi" ta vyssi hmotnost a bude za mym ztracet. Me na tom motoru maloplatne zajimaji predevsim dva ukazatele .. spotreba a pak zrychleni. Oboji je pro provoz dulezite a to druhe predevsim pro bezpecnost a nerad bych si pozdeji sedal do neceho linejsiho. 8-s Ikdyz, ja to vidim tak, ze az budu nekdy menit auta, treba uz bude na trhu Clio IV a nabidne stejne prostoru, jako dnesni auta o tridu vyssi porad za cenu vozu nizsi tridy :-) a treba tam ty motory budou nakonec zajimavejsi ;-) -
"-- skrytý --" 17.06.05 12:02
« Re: CLIO III ...
na autorevue.cz uz je taky kratke preview noveho Clia, i dost fotek ... ale co me zaujalo, ten detailnejsi pohled z boku na palubku a volant .. ze by .. ze by .. formulove razeni pod volantem? :-) Hm, ale to asi s manualni prevodovkou a za jeji cenu nebude >:D -
-
"-- skrytý --" 15.06.05 00:00
« Re: Re: Vzduchový filtr, mezichladič
dlabas, no tomu rikam hint!!! Super .. je fakt, ze mam stredove zpetne zrcatko, tak naco obe bocni, jen to zvysuje odpor vzduchu, ty usi strycka Fida :-) .. hned pojedu lacinejc >:D ;-) Kdyz uz tak treba nejezdite, tak aspon mate eco-mysleni, to se mi na Vas, pratele, kamaradi, moc libi ... jsem tu dobre, mezi temi spravnymi, mezi svymi :-! >:-[] -
"-- skrytý --" 14.06.05 20:13
« Re: Vzduchový filtr, mezichladič
Tady je to fakt hustý. Opět si odpovím sám :-!
No ono se stačí kouknout na: [odkaz]
Jinak ten filtr tam má něco přes 50tis.
Jěště musím zjistit, jest-li je tam váha vzduchu. Protože jest-li je, tak na green filter můžů zapomenout.
To Ajvn:
sklopíš zrcátka, vyměníš filtr a ty 2l/100km zvládneš ;-) -
"-- skrytý --" 14.06.05 19:33
« Bez nadpisu
knaks: ono, mezi námi, výměna oleje v motoru(doufej že celá náplň),olejového filtru, snad i vzduchového a pylového(účtují, ale občas se nějak pozapomene... kámošce na O1 TDI v 60 tis účtovali a nevyměnili palivový-1800Kč, vzduchový taktéž zůstal), vynulování počítače, odfajfknutí položek, co se "kontrolovalo" asi opravdu víc času nezabere a větší finanční hodnotu nemá. Nebo jim křivdím, ale potom proč nemohu být u auta(chápu BOZP), proč není do dílen vidět...Znám servis, kde v porevolučním nadšení proskleno, bylo vše vidět a dnes už několik let zazděno. Ano, jsem skeptik, co se servisů týče a poctivým se uřímně omlouvám. Dnes jsem objednal auto a majitel a prodejce v jedné osobě zdůraznil, že zákazník při prohlídce může u auta být, že to naopak vítá, aby si mohl promluvit s mechanikem. Takový malý rodinný podnik. Takže je to o lidech, jako vše. -
« 1. garancka
Tak mam za sebou garancku po 30000km. Po vsetkom moznom, co som na nete o servise renaultu cital mozem povedat, ze som nadmieru spokojny. Ked som zistoval ceny tak som zistil ze rozdiely su brutalne. V prahe, kde to mam nablizsie mi v OTAVA servise vraveli 5500-6000 Kc. :shock: Nakoniec som garancku spojil s navstevou rodicov na slovensku a v nitrianskom renaulte TT-CAR mi to spravili "na pockanie" za 3300,- SK:D kompletne. Kedze nemam s cliom ziadny vyrazny problem, tak som tam ani nic, nez garancnu prehliadku neriesil.
"Na pockanie" myslim, ze som tak asi 2,5 hodinky na to pockal :)
Nicmenej, ich pristup, ochota a kvalita bola super. Mozem vrelo doporucit kazdemu, kto to ma poruke. Ak budu takto pokracovat, rad u nich kupim aj dalsie auto, ak ma renault dovtedy nesklame :) -
"-- skrytý --" 14.06.05 12:44
« Re: Re: Re: kral spotreby
dlabasku, neprovokuj, nebo nad plan vyrazim za sluncem na jih a prubnu to. >:D Joo, to by bylo krasne, ale nerealne, pred dvema roky jsem to jel, to jsem jeste tak hard eco sice nebyl, ale jel jsem to za 2.8 a realny odhad?, ... tahle streka se pod 2.5 srazit nejspis neda :-( .. a to i pres ten vyskovy rozdil -220 metru k dobru. 8) -
« Re: Re: Re: kral spotreby
Kam sa hrabem s mojimi 5.6 :-( Ale zase o vymozenosti typu svetla, radio, ventilator (+ chvilu klima) a tempomat som sa nechcel pripravit.
BTW nieco sa vo mne zlomilo (asi som si dokazal, ze sa da jazdit aj usporne) a odvtedy uz vobec benzin nesetrim ;-) -
"-- skrytý --" 14.06.05 08:29
« Re: Re: kral spotreby
To už je fakt hustý. Já jsem ráno tankoval a na 40litrů jsem ujel 852km což je 4,7l/100km. A to jsem se fakt snažil jezdit ekonomicky a předvídat na křižovatkách.
Jinak nafta nám pěkně stoupá na ceně - bral jsem za 27,90 ale jinak potkávám i za 29,50.
To Ajvn: nejnižší spotřebu jsem měl do Chorvatska za 4,2l. Ty by jsi to zvládnul za 2l. >:D
Jinak už jsem přesáhnul hranici 50tis km. -
"-- skrytý --" 14.06.05 07:20
« Re: kral spotreby
onegear: vyhradni odberatel nafty znacky JET :-) Parkrat jsem pred dvema roky zkusil v Plzni to jejich Yoko Ono ... no tam byl zretelne poznat rozdil, jelo to o dost hur, taky jsem to natankoval jen trikrat a prdim na ne, za tech par kacek to nestoji. JET je ve Str.Cechach a v Praze asi nejlacinejsi znackova pumpa a s kvalitou problemy nemiva, co se snazim zjistit a sam jsem spokojeny. Jinak s tim Shellem vs. Aral Ti to verim, .. kdyz Aral prichazel s tou svou tichou naftou a Shell taky prisel s nejakou to svou naftovou "specialkou", tak se tvrdilo, ze ta aralacka nafta ma vetsi viskozitu, nez shellacka .. shell diky tomu jede lacineji, aral naopak tiseji, ale co uz v reklamach nezminovali, naopak draz :-) Jestli je to jen fama, netusim, ale co pises, by to tedy potvrzovalo.
A s tim 3.7 po najetych 3000km, to je velmi velmi dobre, co ja si vzpominam, tak s takhle sirovym motorem jsem taky zajizdel nejakych 3.7-3.8 .. takze jsi na te spravne ceste ten motor zajet stejnym stylem, jako ja a dockas se stejnych vysledku, neboj ;-) -
"-- skrytý --" 14.06.05 06:57
« kral spotreby
ajvn - prosim, jakou naftu tankujes, a zaznamenavas rozdily ?
moje zkusenost - s naftou od shellu providelne spotreba o 0.2l nizsi nez s naftou aral >:D , ale oproti tobe jsem bridil - pod 3.7 se nedostanu snad az bude motor dospelejsi (1.5dci), zatim 3k km. -
"-- skrytý --" 13.06.05 14:01
« Re: Re: Re: Re: kral je mrtev, at zije kral s novym rekordem
miro: no taky cekam, az dojedu nadrz, ze pak zmerim odchylku .. typicky byva mezi 6-7%, coz bych se pohyboval na rovnych 2.700, to uz nezni tak bombasticky :-) ikdyz i to je prijemne, nez udavana deklarovana 4.2 kombinovane >:D
Docela ale bylo zajimave sledovat, jak se v celem prubehu choval udavany dojezd. Mozna i to by vneslo nejake svetlo do te odchylky PP. Kdyz pominu, ze se ten prumer v prvni puli nejak vyvijel, od pumpy nekam k Cerhovicim to slo do 3.2 a pak se mi to na Rozvadov k memu udivu podarilo srazit na 2.8 a pres Nemecko pod tech 2.6 pred Heilbronnem, tak pak jsem se az na tu Stuttgartskou anabazi pohyboval porad nekde mezi 2.58-2.62 .. takze celkem stabilni prumer a cekal bych i stabilne vypocitavany dojezd. Ale ne. U toho Heilbronnu, kde jsem to poprve zlomil pod 2.6, mi dojezd + ujeta vzdalenost davala celkem neco malo pres 1.900 km. :-) Ale cim dal jsem jel, tak mi ten dojezd klesal a zpatky v Cechach uz byl jen na cca 1.790 km, ikdyz je ale nadrz konstanta a celkova prumerna spotreba na nadrzi se chovala taky temer jako konstanta. Budiz, dejme tomu, a ono se to tak asi i chova, ze dojezd se nevypocitava z celkovych dostupnych dat, ale z nejakeho lokalniho vzorku, ikdyz bude dostatecne siroky, pokud ty data k tomu jsou. Takze k Heilbronnu od vychodu je to vicemene par desitek km z kopce, takze tam clovek jel vyrazne lip, nez za 2.5 a proto i ten vetsi dojezd. A cim vic odjeto, tim se ten udaj zpresnuje. Ale pokud bych vzal za bernou minci ten dojezd ted, tak zjistuju, ze se propoctem nedostanu na prumer ani 2.7, ale skoro 2.8 :-), nicmene je to urcite bliz realite, +- jedna desetinka, nez udaj palubaku, ktery je ulitly v tomhle pripade, predjimam, o jeden a pul desetinky. Ale suma sumarum mi z toho vychazi, ze palubak ten dojezd a prumernou spotrebu nevypocitava z jednoho zdroje informaci, ale minimalne ze dvou, odlisnych. -
"-- skrytý --" 12.06.05 22:55
« kral je mrtev, at zije kral s novym rekordem
Opet jsem si po nejake odmlce vyrazil na vylet do nemecke republiky Baden-Wuertenberg, ve smeru tam ve dvou lidech a plne nacpanem autu batozinami, nazpet uz sam a s minimem zavazi. Ac jezdim celorocne se svetly, tentokrat jsem udelal vyjimku a protoze obe cesty byly za bileho dne, tak jsem zkusil obe odjet bez svetel a bez ventilace, venku parak nebyl, ale prijemnych 11-17 :-) Navic cestou nazpet jsem si zakazal i radio a CD a vyradil jsem tak vse elektricke povahy, co by mohlo zatezovat spotrebu :-) Prvni cestu tam od cerpaci stanice JET v Kralove Dvore na D5, pres Rozvadov, Amberg, norimberskou A6 az po Heilbronn, dolu ke Stuttgartu a pak smerem na Karlsruhe do ciloveho Pforzheimu se mi podarilo cestu dlouhou 488,3km projet se spalenymi 12.59 litry nafty, tedy 2.578 l/100km. Nedavno jsem tu psal, ze mi prijde meta pod 2.7 jako temer nerealna, tak uz je. :-) Ale cestu zpatky jsem pojal jako vyzvu >:D Kdyz jsem byl lehci a navic jsem obetoval i zaple CD :-) Trasa byla trochu jina, od Stuttgartskeho letiste, puvodne nazpet do St, ale tam byla kolona, takze jsem to otacel zpatky, kolem letiste jeste jednou, na Ulm, pak nahoru na sever na norimberskou a zpatky pres Amberg, Rozvadov az do Berouna. Streka byla tentokrat delsi, 545,8km. Bohuzel nedele, nakladaky nejezdi, jen po norimberske jsem vzal za vdek jednomu Klatovakovi, co me vyvezl az do Wernberg-Koeblitzu :-) V Cechach jako kdyz utne, prvni nakladak v mem smeru me dojel az primo v Beroune, holt pech. >:D No dobre, priznam se, celou D5 jsem projel v prumeru 80km/h :-), spotrebe jsem podridil uplne vse :P, nakonec jsem spalil 13,81 litru, coz ve vysledku znamenalo prumer 2.530 l/100km. Tohle se mi bude ale uz tezko vylepsovat, ... ikdyz? >:-[] -
"-- skrytý --" 11.06.05 16:49
« Vzduchový filtr, mezichladič
Nevíte někdo, jak se dostat k vzduchovému filtru - vložce.
Sundám plastový dekl z motoru a nahoře je ten box. Můžu z toho sundat tu nasávací hadici co jde k levému přednímu světlu. Ten box je na půlku rozdělen a je top sešroubované 4-mi šrouby s hvězdicovými hlavičkami.
Chci si koupit a odzkoušet K&N nebo GREEN filter (pouze vložku - ne KIT).
A nemůže to mít vliv na váhu vzduchu?
Předem díky za zkušenosti a rady.
Pak mám možnost sehnat přídavný mezichladič i s hadicemi za 4tisíce. Dle mého názoru motoru neublížím spíš naopak. Nárust točivého momentu by mohl být až 10Nm.
PS: zítra se už dostanu přes 50tis km. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Digitalny ukazatel paliv
Co si tak matne spominam, tak mi Clio ukazovalo tiez nelinearne. Na prvy dielik sa jazdilo hodne dlho, polovicu ukazovalo po spaleni 17l a na posledny dielik pred rezervou som opat jazdil hodne dlho. Po zasvieteni rezervy som natankoval tiez okolo 40l.
Podotykam, ze som mal Clio s budikmi (este pred faceliftom) z roku 2000. Asi ich to moc netrapi, ked to ani v ramci faceliftu neodstranili.
Miro - kolko je teda ta rezerva Meganu? Po pipnuti je tam 10l, ak sa nemylim?
Každopádně nechám vše překontrolovat než budu dávat nové pneu. V okolí praha-východ ty silnice stojí čím dál víc za prd. Občas bych si radši přál 14" kola. Jenže ty 15" tomu cliu zkrátka sedí. Mám najeto 53.500,- ale měl jsem tam i zimáky, takže kolik ne těch CPC nevím. Každopádně nikde nejsou slike.