Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Cena za servisní služby v rámci záruky
To Ajvn:
Ty to mas dobry - tobe, aby nasli zavadu tak musis nechat auto vypnuty.
Ja, abych udrzel zavadu funkcni, musim nechat bezet motor :-)
Tak uz vim jak to udelam - necham auto bezet na volnobeh, dokud neprijedou a pak mi snad najdou co tomu je. Snad mi nedojde nafta >:-[]
drCvach -
"-- skrytý --" 15.09.05 16:59
« Re: Re: Cena za servisní služby v rámci záruky
Dr., docetl by ses to v historii tehle mistnosti, jak jsem si uzival Assistenci, kdyz mi hledali zavadu na zamykani auta. Neco podobneho .. zavada se objevovala jen nekdy, velmi narazove, kdyz jsem byl dvakrat v servisu, ani jednou to tam neobjevili (ale ani mi to neuctovali, ze zkouseli diagnostiku). Doslo na umluvu, ze kdyz se mi zavada projevi v praxi, zavolam si Assistance, at prijedou a provedou ohledani a diagnostiku na miste. Taky se tak v budoucnu stalo, ja jiim volal a slecna na aparatu se kroutila. Ze kdyz je auto mobilni, at dojedu do nejblizsiho servisu. Ale tim bych prisel o ten jedinecny stav, ktery bylo potreba oddiagnostikovat :-) Nakonec mi dala kontakt na nejblizsi servis, ktery zajistoval i RA a s nim jsem se nakonec sam domluvil, ze prijedou, nic mi fakturovat nebudou a ze mi tu diagnostiku na miste udelaj. Ale bylo to jen o jeho dobre vuli, ze se chtel domluvit na podminkach jinych, nez mi vymezovala ta kroutici se slecna, s tim, ze uz si to nejak zaridi oni s Renaultem, aby jim to nakonec proplatili.
Takze ono je to s tou Assistance trochu slozitejsi :-) -
« Re: Cena za servisní služby v rámci záruky
Renault Assistance mam.
Ale co se mi stalo bylo nasledujici
- Po pětiminutovém zastavení a vypnutí motoru se po znovu nastartování dostal motor do stavu, kdy nechtěl vůbec táhnout, maximálně šlo dosáhnout přibližně 1800 otáček se zařazenou trojkou (to samé i s jedničkou a dvojkou). Motor měl divný zvuk pokud byl v zátěži. Volnoběžné otáčky se zdály být v pořádku. Po několika stech metrech jsme zastavili, vypnuli motor, minutu počkali a znovu nastartovali, ale stav byl stále stejný. Takto jsme ujeli asi tři kilometry bez zlepšení. Rozhodli jsme se zastavit a nechat motor vychladnout. Po třicetiminutové pauze jsme se znovu pokusili o nastartování a jízdu a od té doby bylo vše v pořádku (ujeli jsme asi 125 kilometrů).
Kdybych cekal na Assistance, tak po nejaky dobe prijedou, budou hledat zavadu, v pameti RJ nic nemusi byt, auto uz bude OK. No a to same v servisu - ta zavada se treba zrovna nemusi vubec projevit. A pak to po me muzou chtit zaplatit, ne?
drCvach -
« Re: Cena za servisní služby v rámci záruky
To urcite, pokud mi budou menit desticky nebo kotouce, tak je jasne ze za to zaplatim. Ale co kdyz si budu stezovat ze mi to nejelo (coz je vec kterou by mela pokrut zaruka) - oni nic nezjisti - a budou tu praci po me chtit zaplatit. Maji na to pravo? Zadarmo delat urcite nebudou, takze to nekomu budou muset nauctovat >:D
drCvach -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:52
« Re: Cena za servisní služby v rámci záruky
Pokud jde o praci na veci, ktera je v ramci zaruky menena nebo opravovana, tak za tuto odvedenou praci neplatis. Ale mam za to, ze pokud jde o praci na nezarucnim zasahu (napr. ze Ti kamen rozbil mlhovku a je nutna vymena mlhovky), tak tam musis odvedenou praci uz platit. -
« Cena za servisní služby v rámci záruky
Zdravím,
ještě jsem se chtěl zeptat, jak je to s placením oprav v rámci záruky.
Pokud kupříkladu auto občas nejede, já ho odvezu do servisu, tam zjistěj že nic nezjistili - můžou ode mne chtít něco zaplatit?
Platí se při záručních opravách třeba práce?
díky za odpověď,
drCvach -
« Záruční knížka
Zdravím,
bohužel musím kvůli poruchám na motoru navštívit autorizovaný servis :(, kde po mě kromě servisní knížky chtějí i záruční knížku. Jak to vůbec vypadá? Já mám jenom tu servisní. Thalii jsem kupoval od leasingovky(zabavená z finančního leasingu). Je to velký problém, když ji nemám?
Díky za pomoc,
drCvach -
« Bez nadpisu
Ajvn - netes sa, na embosovanu kreditku MasterCard ani VISA sa mi na ich benzinkach nepodarilo natankovat. Hlasi 'karta neplatna' a ty mozes jazdit na vypary az dokial nebudes mat stastie a nestretnes cloveka ako ty; alebo ako ja, ktory ma zaviedol na druhy koniec velkeho mesta, kde bola jedina benzinka s non-stop obsluhou a ich terminal teda zobral aj normalnu kreditku. Hlavne ze stojany benziniek hrdo menuju vsetky mozne akceptovane karty :-( -
« Otáčky, do kterých jsou vypnuty vstřiky 1,5dCi
Zdravím všechny Klijáky a Talijáky :-)
Chtěl jsem se zeptat někoho s PP, do jakých minimálních otáček je odpojeno palivo při deceleraci u motorů 1,5dCi.
Jde mi o to, že pokud brzdím motorem a otáčky mi klesnou pod nějakou úroveň, je nafta opět vstřikována, aby nedošlo ke zhasnutí motoru. Mám správné informace? Jaké jsou ty otáčky.
Díky za odpověď,
drCvach -
"-- skrytý --" 11.09.05 20:18
« Bez nadpisu
Francuzske kreditove karty akejkolvek banky su vseky modrej farby preto je to carte bleue okrem zlatich kart ale tie sa volaju carte premiere.Ten kriz vyuzivaju hlavne policajti,ked stoja na hociktorej strane krizovatky a vidia ze niekto niekto presiel ked sa zasvietil kriz uz aj idu za nim a stoji to potom 235 eur a 4 body z 12-tich z VP. -
"-- skrytý --" 11.09.05 13:49
« Re:
jarod: Diky moc za vysvetleni :-)
Ale nemohu si pomoct, jsou ti Frantici divni .. proc bezne znamemu terminu creditcard rikaji po svem Carte Bleue? :-) Pochopitelne embossovanou VISu s sebou vozim, tuhle vymozenost jsem objevil uz pred davnymi lety ;-) No ted diky Tobe aspon vim, co ta CB je.
Ta oranzova .. urcite nemuze padat zelena bezprostredne po padnuti cervene u "krizujicich", takze nejaka bezpecnostni prodleva tam byt musi .. a ta prodleva je prostor pro oranzovou, aby uvedomila, ze ta zelena "za vterinu" padne. Je to asi subjektivni dojem, ale mne to prijde pohotovejsi a lepsi pro vetsi propustnost krizovatky.
Ten kriz .. to je zajimavy napad, ted uz chapu, to je dobre, to maji zase vychytane spravne.
Skoda, ze nemame takovy palmal toho, co je po Evrope. Nechat si nasi oranzovou po cervene, pridat blikajici zelenou jako v Rakousku, kdyz ma chvili na to padat oranzova a treba pridat i tenhle francouzsky cerveny krizek. A byl bych spokojeny :) -
"-- skrytý --" 11.09.05 13:08
« Bez nadpisu
Ta bluecard ako pises je pospravnosti carte bleue a je to obycajna medzinarodna kreditova karta bud VISA alebo MASTERCARTE presne taka ako na Slovensku alebo v Cechach.To je ta karta s vypuklimi cislami a pismenami a to ze ju nemas pri ceste do zahranicia to je tvoja chyba .Trocha neprakticke mat pri sebe vacsi obnos penazi pri ceste za hranice mne uplne staci ta CARTE BLEUE v hociktorom state Europy ako aj vo Francii a nikdy som toho nelutoval.Mne ta oranzova vobec nechyba skor ta oranzova tam zdrzuje a ten kryz je celkom prakticky viem ked sa vo vedlajsej ceste rozsvieti tak ja mam ihned na to zelenu a mozem ist. -
"-- skrytý --" 11.09.05 08:44
« novy dalnicni usek za Rozvadovem + Francie
Prekvapil me za Rozvadovem novy dalnicni usek. Ne ten bezprostredne za hranici, resp. za odbockou na Playstein, ale o neco dal, kterym se vyhne vsem vesnicim od Wernberg-Koeblitz a dopravu sklani dolu na dalnicni 93ojku, ktera se pak dal napojuje na zacatek norimberske 6tky. Akorat jsem z nej trochu na rozpacich, protoze je tahle varianta o 16km delsi nez pres Hirschau a Amberg a pro nekoho jako ja, kdo po dalnici nejezdi 130, je to i na cas o dost pomalejsi. :-/ Sice tam clovek nemusi resit, kde na znamych mistech mezi vesnicemi muze predjet kolonu jedouci za ceskym kamionem :-) .. ale ty tam ted nejspis taky nebudou jezdit, pojedou timhle novym usekem a ty okresky budou prijemne volne.
Jinak pri ceste do Nemec jsem byl vinou vlastni pomalosti pri vypravovani se z domova "nucen" jet skoro o hodinu pozdeji, nez jsem planoval, a kdyz pripomenu, ze to byla minula nedele a pridam informaci, ze ve 14hod zacinal primy prenos F1 z Monzy, tak asi zacinate tusit, ze me to nenechalo chladnym a musel jsem ozelet svou pohodovou eco-jizdu, protoze formulky v TV je jedine, co me dokaze donutit zrychlit. :-D Tak me samotneho zajimalo, jak se to odrazi na spotrebe. Pocital jsem, ze budu muset jet v prumeru o 10km/h rychleji, abych nahnal cas a byl na warm-up uz v kresle pred telkou. Zatimco tu celou streku normalne jezdivam prumerem cca 80km/h, ted jsem mel na konci 90,9km/h, na dalnicich jsem jel porad mezi 100-105 (z nekterych klesani dokonce az neskutecnych 130! >:D ), takze jsem se nevezl ani za nakladaky a vsechny jsem je predjizdel se slzou v oku. Zatimco jinak mivam spotrebu nekde mezi 2.6-2.7, ted byla 2.93 a v absolutnich cislech me to stalo o 1.11 litru navic .. skoda, kdybych vstaval driv, mohl jsem si za to poridit treba velkeho sladkeho melouna. :-D
Jinak zkusenost z Francie .. Cesi nemaji nikterak idealni dopravni znaceni, ikdyz on si na to Cech zvykne a na rozdil od lidi ze zapadu mu to uz problem nedela :-), ale znaceni smeru v nekterych velkych francouzskych mestech .. to je kapitola sama pro sebe, kam se Cechy hrabou. Nic horsiho jsem doted nevidel. Strassbourg, radsi ani nekomentovat. Ukazatel na vnitrnim mestskem okruhu do kazde pr*ele s peti obyvateli, ale jak se jede na hlavni velka francouzska mesta, dlouhe nekonecne kilometry nic. A ty jejich kulataky, to uz me taky pekne tocilo. :-) Jsou to uchylove, me nic jineho nenapada. Pri prijezdu do Rennes je nadherna sekvence po sobe jdoucich myslim 5ti kruhaku, mezi kterymi je vzdy tak 200-250 metru spojnice .. a porad a porad dokola. Francouzska auta z toho musi mit mnohem vic odepsane prave tlumice, ramena, pneumatiky, nez na leve strane. >:-[]
Jo nahodou, netusite nekdo, co znamena za semafor v krizovatce, na protejsi strane, cerveny blikajici krizek jako x? Nejak jsem to nepochopil. :-) A ten jejich vymysl, ze po cervene na semaforu nepada nejprve zluta, ale uz rovnou zelena, to je taky hovadina. Zlate Cechy :-)
A jeste jedna dobra rada nad zlato. Nevim, jestli to plati i na placenych dalnicich, po tech jsme vubec nejeli :), ale na okreskach, na per Nationale, ve mestech, po seste hodine vecerni jako kdyz utne, tak temer spolehlive nenatankujete! Pumpy s obsluhou tam delaj jen do sesti, pak se sem tam objevi nejaka pumpa 24/24 7/7, ovsem kdyz nemate jejich bluecard, s kterym u tehle samoobsluh pri strceni do stojanu zaplatite, tak jste namydleni :-( Skutecne, civilizovana zapadni Evropa. U jedne Shellky se na nas vykaslali, protoze jsme prijeli v 18:01 a odmitl nas jeste nechat natankovat. Nastesti se jeden Francouz nabidl, ze s nama zajede k blizke Esso a proti nasi cash nas necha natankovat z jeho bluecard. Opet srovnani s Cechami, kde je benzinka na kazdem rohu a tech non-stop s obsluhou taky dostatek, tak tohle mi prislo, ze jsem se vratil do doby Franze Josefa .. nebo spis u nich Ludvika XIV. >:D
A na zaver dotaz do fora .. netusite, jestli je mozne jezdit po francouzskych placenych dalnicich ZDARMA, pokud jde o drzitele invalidniho prukazu ZTP, ktery ma na voze symbol invalidni osoby?? (v Cechach mit dalnicni znamku nemusi, tak nevim, jestli by stejne bezplatne privilegium platilo i tam?) -
"-- skrytý --" 10.09.05 22:52
« Už je mám - CPC 2
Jelikož jedu za 14dní na jachtu do HR a pravděpodobně budu muset vzít cliouše, tak jsem mu koupil nové botičky. Nemá cenu riskovat pokutu a navíc bezpečí spolucestujících.
Continental Premium Contact 2 - 185x55 R15 82H
Ve všech směrech by měli být lepší, ale ty starší byly po vzhledové stránce (design) o něco lepší.
To Ajvn: mají menší valivý odpor, tak se možná dostanu o 0,1 l/100 níž ;-) -
"-- skrytý --" 10.09.05 15:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak uz me mate zase zpatky :-) Cestoval jsem po Evrope, ale se svym Cliousem jen do Baden Wuentenberg v Germany, ale podival jsem se coby spolujezdec az do francouzskeho Rennes. Ale mam cestovani zase na dlouho dost, za necele dva a pul dne absolvovat B-W -> Rennes - B-W - Beroun, 2550 km, uz mi chybelo chozeni po vlastnich nohou. :-D
Jo, Orin, to zaslzeni v oku chapu, taky jsem trochu slzel, kdyz jsem cestou u Frantiku videl tahac a na nem uz nove modely Cliouse :-)
Miro: jojo, za kamionem to znat je, a jeste vic, kdyz je to za vic kamiony, tak tri az ctyri .. ale nemusis jet az tak na kufru, aby sis uzil jejich slipstream. Staci byt tak do 1 vteriny za nim. Ale ten muj absolutni rekord na dlouhe strece 2.53 jsem zajel v nedeli, kdy jsem zadny kamion nepotkal, takze .. ono to jde i bez nich ;-) -
« Re: Re: Re: Re:
Ajvn: tiraci Ta poznaju po celej europe, lebo pravidelne jazdis v ich zavese ? To by vysvetlovalo trosku tak extra nizsku spotrebu. Lebo ist v zavese je na plyne hooodne poznat, ale aj tie nervy pri sledovani brzdovych svetiel. Je to inak pekne o hubu. Skusal som to raz pre zaujimavost a uz nie. Inak aj jazda v kolone co sa ruti konstntnou rychlostu je citit. -
"-- skrytý --" 04.09.05 06:46
« Re: Re: Re:
ym: Sice mi to lichoti, ale na rovinu .. jestli jsem king, to si o sobe reknu, az budu na sklonku sveho ridicskeho zivota bilancovat, pokud bych si mohl rict, ze jsem jezdil bez nehod, sebe i ostatni jsem vzdy v poradku dovezl, kam jsem chtel a ze jsem jezdil vuci ostatnim ne jako prase, ale ohleduplne. Pak si reknu, byl jsi kral za volantem a mohu byt za to na sebe pravem hrdy, .. ale driv je to predcasne. A to, s jakou spotrebou ten zivot odridim, to v tom moc velkou roli nehraje .. leda, ze pak za celozivotni zasluhy dostanu od Kiotske nadace cenu za prinos o snizovani ekologicke zateze prirody a pozvou me do nejake jejich hall of fame. >:D
Jakou mam barvu? Koukam do objednavkoveho listu a mam tam "F47 modra metaliza" :-) Hmm, neni ani svetla, neni ani tmava, ma takovy lehky cink do petroleove? .. a moc nebyva videt .. byla strikana na limit.serii Extreme jak v mem roce 2002, tak myslim i v minulem 2004 (to si ale nejsem jisty). Ted frcim na tyden do D a F, az se vratim do republiky, muzes mi sem hodit svuj mail a poslu Ti nejaky obrazek tohohle auta v te same barve z nejakych dobovych prospektu. Resp. muj mail je, svete div se ... clio-extreme@volny.cz :-!
Jo a je to petidverak. -
« Re: Re:
>Ajvn: Si proste king! Na tych 2,54 urcite nemam sancu.
Inac akej farby presnejsie mas auto? Modru kralovsku, metalizovu alebo perletovu? Mas 3D alebo 5D verziu?
Inac trosku tu zacnem pridavat, muchy mojho milacika.
Napr. papa olej, cca 1liter na 10 tis. km, olej davam ELF EVOLUTION SRX 0W30, aky tam naliali po narodeni vo fabrike. Zatial to je znesitelne a nechcem si dat rozrypat motor v servise. Pokracovanie poruch nabuduce... -
"-- skrytý --" 01.09.05 11:01
« Re:
luf, setiny to neukazuje. Ale po tolika najetych km uz vis pomerne velmi presne, po kolika stometrech, v jakem jizdnim rezimu, to uzira dalsi setinu ze zobrazene desetiny. A pri zapoceti dalsi jizdy se to necha dobre zkontrolovat, jestli ten "zustatek" z rozjete desetiny odpovida tomu, co jsi pred tim svym trenovanym odhadem odecetl. :-! Takze pak to v praxi vypada tak, ze staci zachytit nastup nove desetiny a behem jizdy Ti povim, mezi kterymi patniky pravdepodobne spadne dalsi desetina spotreby. :-) Ne, ted vazne, na patniky to netrefim , ale +-150-200 metru vcelku ano >:D
Teda tu vzdalenost prubezne neodecitam tachometrem, to uz bych vsechno nezvladal porad preklikavat :), vzdalenost mi mozek sleduje okometricky :) -
"-- skrytý --" 31.08.05 21:14
« Re:
ym: 4.5, hmm, klobouk teda doluuu, vyborny vykon. A tim spis, ze bez palubaku, to musis mit dobry cit pro chovani auta. No to jsem rad, ze tu takovy "blazen" nejsem jediny >:D Ikdyz me uz tu s tou moji "zalibou" asi maji nejspis i za naprosteho posuka. >:D .. a asi od pravdy daleko nejsou ;-) Ja si kolikrat rikam, jestli uz me neznaji ti TIRaci po cele Evrope, jedno jestli Cech, Slovak, Madar, Turek, Nemec, Holandan .. si rikaj .. hele, to je to zname modre Clio, to mame zase spolecnost na dlouhe kilometry zajistenou :roll:
Jaky mam rekord? Na dlouhe strece myslim 2.53 palubakovych, ale kdyz prihodim obligatnich 8% odchylku od reality, tak jsme na realu 2.73. Pochopitelne takove kratke ulety, jako vcera, kdy jsem jel z Phy Veleslavina, oklikou Prahou pres Petriny, zpatky kolem Sarky a na okruh dal po D5 do Berouna, je to streka jen 32km, je to ale zacatek-konec prevysenim z kopce, takze se mi povedlo palubakovych 2,46, ale to je vazne ulet. :-) -
« Bez nadpisu
>Ajvn: Dakujem, dufam ze to tu trosku ozivim :roll: , 1.2 8V tu este nebola na pretrase. Priznavam, ze zhruba od zimy minuleho roku sa venujem takz. ekojazde. >Obdivujem tvoje vysledky su fakt super!<
Kedze na cliu nemam PP, tak spotrebu musim vzdy vypocitavat podla pocitadla km a mnozstva dotankovaneho paliva. Moj osobny rekord na 964km je 44l benzinu, tj. 4,56l/100km (bolo to koncom juna tohto roku).
Aky mas vlasne osobny rekord? -
"-- skrytý --" 31.08.05 14:41
« Re:
klobouk dolu, skvely vykon :-) tak vitej mezi nami!
kdyz si vzpomenu na to same u sebe, prelouskat celou duskusi, v dobe, kdy jsem tu ale jeste neprispival .. a k tomu samemu cist navic mych pres 1000 prispevku ! .. kazdeho takoveho odvazlivce lituju, ja bych se tak dlouho poslouchat nemohl >:-[] -
« Bez nadpisu
>MatuS: Tak cca 7dni, kazdy den niekolko hodin - neratal som ich :-) Bol som zvedavy ake zavady na Cliu sa vam vyskytli a pospominal som si ktore som z nich mal :-) a vacsinou ano - napr. rychlo vypalujuce H7(samozrejme ze nemamvam problem s turbom, so zhaviacimi cievkami... ). -
« Hallo all!
Caute,
nasiel som toto super forum a precital som ho cele od zaciatku. Je to fakt zaujimave citanie, vela uzitocnych informacii. Ak bude zaujem, tak sa s Vami podelim o moje skusenosti s 3-rocnym Cliom 1.2 8V, 82000 km, 5DV. Ta 1.2 nie je sice ziaden trhac asfaltu :-! , ale je celkom zivy s porovnanim motorov tej istej obj. kategorie od inych vyrobcov a inac s autom som celkom spokojny. :) -
"-- skrytý --" 26.08.05 12:54
« Re: Re: Re: Re: Re: ClioV6
Miro: No jasne, kdyz mi k tomu zapujcis svou CCSku kartu, tak tam budu na kameru zdimat na palubaku klidne 45litru/100km na plny kotel. >:D To by bylo, abych to pri rozjezdu z krizovatky za paleni gum na tu spotrebu nevytahnul! >:-[] -
« Re: Re: Re: Re: ClioV6
Vela kecaju a malo jazdia. A k tomu tie strasne trapne "bombasticke" zabery, ked auto preleti tesne popri kamere, to ja nemusim. Tvrdia ako krasne vnutri huka motor, ale ked su zabery zvnutra tak hra hudba atd. Tvrda komercia :-( Ale zato ten hlod s dietatom v kufri, rybou vzadu a zahodenymi nakupmi boli dobre.
To auticko by sa mi ale urcite pacilo mat doma v garazi a obcas si s nim ist niekde zajazdit. Doteraz som ho videl iba v modrej a IMHO tato cervena mu slusi ovela viacej >:-[] -
"-- skrytý --" 25.08.05 11:01
« Re: Re: ClioV6
mam ho stazene .. to neslo jinak .. to je radost pohledet. :-) A navic, kdyz ted ukazuji zpravy z ceske rally, kde dominuje taky Clio pred ostatnimi vozy .. sice rally nesleduju, jezdi s tim nejakej Travallia nebo tak nejak, ne? :-) Hmm, Talian s Frantikem, to je dvojice nabita emocemi. :-D Jeste by to chtelo takovou tu kamerku uvnitr mezi pilotem a navigatorem, slyset ten zvuk motoru, videt jak to lita po sotolinove ceste, to je ten spravny adrenalin 8) -
"-- skrytý --" 17.08.05 12:31
« 1.5 dci
mohu mit dotaz.. ?? take uvazuji v nedaleke budoucnosti presednout do clia s timto motorem (2 - 3 mesice) nejlepe zrejme z dovozu ve variante 80HP / 3 dvere, pokud mozno najeto nejake rozumne kilometry a maximalne lehka bouracka.... nejlepe rocnik 03 mozno trochu starsi... vedel by tu nekdo o nejakem spolehlivem dovozci plus par rad ohledne tohoto auta (predem dik za predchozi maxi prispevek..) samozrejme mam sveho 'dodavatele' (predchozi dovoz peugeot 206) ale rad si rozsirim obzory... moc dik za nejaky prispevek a mozna brzo v klubu... (sen by byl Clio 182 CUP ale to uz je jina...) -
« Bez nadpisu
Díky za vyčerpávající a erudovaný elaborát na téma Renault CLIO 1,5dCI. Přiznám se, že mě k výběru tohoto autíčka vede především jeho velikost a spotřeba, jsem z Brna, takže vzhledem k parkování a kličkování v ulicích preferuji menší vozy. Hodně se mi líbí Honda Jazz, slyším na tento vůz samou chválu, bohužel, ta cena vzhledem k výbavě je dosti vysoká :'-( Přitom ještě několik let zpět jsem byl úplný blázen do Subaru Forester, ale ta spotřeba...při dnešních cenách je to neúnosné. To autíčko mi dodnes imponuje svojí robustností, zpracováním, výkonným boxerem, ale ta spotřeba...šílené. Existuje i verze přestavěná na LPG, ale přiznám se, že vůči LPG mám předsudky, navíc s tím, jak stoupají ceny ropy, bych se vůbec nedivil, kdyby naši slavní zákonodárci srovnali ceny LPG s benzínem a naftou...ale to už jsem někde jinde. Clio se mi líbí i designově, nedám moc na různé testy, ale všude jej chválí po stránce motorové a jeho spotřeby, no a jelikož jsem ještě zatím svobodný a děti nejsou, tak nevidím důvod si na městský provoz pořizovat nějakou velikou krabici ;-) Pokukoval jsem i po Peugeotovi 1,4HDI, ale ten mě moc nebere :-( V každém případě ještě jednou moc díky za cenné poznatky, do Clia asi půjdu, patrně do té výkonější varianty. S těmi opravami u autorizovaných servisů plně souhlasím, spoustu věcí je člověk schopen si udělat sám a velmi důkladně, je mi jasné, že dnes, v době, kdy se velmi málo prodávají nové vozy, neboť autobazary jsou plné k prasknutí a dováží se k nám cokoliv si člověk zamane, zůstává pro autodealery servis vozů stěžejním zdrojem příjmů :'-( -
"-- skrytý --" 15.08.05 08:32
« Re: Zkušenost s motorem 1,5 dCI
Nazdar Milane, vitej do klubu, sice zatim jen pokukujes, ale to uz jsi tu pul nohou nakroceny. :-) Par nas tu je, co mame 1.5ku, ja a Hellebrand mame oba shodne 80k verzi z roku 2002 v limit.serii Extreme, myslim, ze je tu pak jeste par kluku, co maj tu 65konovou verzi.
Mam s tim nalitano 106.000km a vic jak 3 a ctvrt roku za sebou a kdyz bych to mel shrnout do boku co je pozitivum a negativum (vztazeno k 80k verzi):
pozitivum:
- auto ma velmi dobre jizdni vlastnosti, chova se to jako motokara, ktera je velmi dobre citelna, co v zatackach udela. (mam obuto 185/55 R15 - od vyroby) To auto neni jen ciste s nedotacivou charakteristikou jako predohrab, ale diky lehcimu zadku se z neho necha cilene vyloudit obcas i pouzitelna pretacivost. Ale vse je velmi dobre dopredu signalizovane, zatim me to auto nikdy svym chovanim neprijemne neprekvapilo a nezaskocilo a to mam rad serpentyny.
- vzhledem k pomeru vykon/vaha ma to auto velmi skvele dynamicke vlastnosti, vyborne pruzne zrychleni, ja nejezdim rychle co do maximalek, tam Ti nepovim, v tom tu jsou jini zavodnici:), ale co se beznych pouzivanych rychlosti tyka pri nutnosti resit krizove veci na okreskach (predjizdeni) v rozsahu 0-120km/h, s tim vozitkem se vyborne predjizdi. Skutecne exceletni je zrychleni ze dvojky a z trojky (nutnost odpichu za kolonou kamionu v kopci), ze ctyrky je take vyborne a petka je takova normalni.
- to jsme se dostali k razeni .. zezacatku ,kdyz bylo auto nove a moje ruka nezacvicena, jsem trochu hledal trojku a ctyrku, byly tuzsi, ale brzo se to ochodilo a razeni je prijemne.
- spotreba .. to je asi nejsilnejsi stranka tohohle auta a motoru a bude zdrojem Tveho nejvetsiho poteseni. Jsem v tomhle extremni ecodriver, poplatny jmenu te limit.serie :), takze me neber za uplne mernou minci, nicmene neco vypovida o kvalite toho motoru. Za celou dobu prumerna spotreba pod 3.7l/100km, a to proto, ze ten motor se v prvnich desitkach km spis zajizdel a zaroven ja objevoval jeho moznosti. V soucasne dobe mam zimni prumer kolem 3.8-3.9, letni prumer kolem 3.0-3.3 ... to jsou udaje ne podle palubniho pocitace, ktery promeruje cca 7-10%, ale podle absolutni spotreby na pumpe. Je to hodne dano tim, ze po dalnici jezdim dost vlazne, volne, nezavodim, nicmene po meste jezdim vicemene srovnatelne s ostatni populaci :-) a to auto si po meste pri trochu cviku nerekne o vic, nez o 4.2-4.5.
- co se lisi podle verze, nicmene v mem pripade jsem velmi spokojeny s "pracovnim prostredim". Vyborne sedacky s bocnim vedenim, velmi prijemna a prehledna palubni deska, vse dobre citelne i pri silnem slunicku, prostor ve predu je na danou tridu vozu nadprumerny, predevsim je to patrne v sirce. S autem se mi velmi dobre couva.
- motor vubec nezere olej a vymena oleje je po 30tis.km, resp. roce.
- zda se, ze se Clia zdaleka tolik nekradou (ja osobne krom jinych drobnosti mam i piskovana skla VIN kodem) .. ikdyz luf-smolar by o tom nekradeni bohuzel rekl sve, jeho potkala opacna zkusenost
- nezaregistroval jsem problemy v zimnim provozu, typicky startovani. Vuz mi stoji venku. A i do -20, co jsem s nim na horach zazil, nebyl problem motor natocit. Zadnou extra prisadu do motoru pro tyhle ucely nepouzivam.
- jeste prijemna drobnost .. ackoliv si v Euro NCAP vede velmi slusne, ma jednu vynikajici vlastnost, vuci vozum ve stejne tride. Je jeden z nejsirsich uvnitr, ale zaroven jeden z tech nejuzsich zevne. Na jezdeni po meste, protahovani se po uzkych okreskach, je to nedocenitelna vlastnost, s tim autem se vejde opravdu skoro vsude. :-)
Negativum:
- nejlepsi povest nemaji autorizovane servisy. Je to asi pripad od pripadu, ale ten prumer uplne nejveselejsi neni. Tam kam jezdim ja, je znat urcity posun dopredu, menilo se tam osazenstvo .. mohu jen spekulovat, jestli je za tim tlak Renaultu, ktery vnima nelibost majitelu Renaultu, jak je k nim v prubehu livecyklu pristupovano. Pokud by to tak bylo, urcite jen dobre, ale necekam nejake dramaticke zmeny v kratke dobe. Jinak primo me zkusenosti jsou takove, ze na mne nikdy neudelali nejakou boudu, svinarnu (kdyz pominu, ze mi slibovali pred koupi, ze v pripade navstevy servisu dostanu nahradni zdarma a skutek utek .. ale to pada na vrub obchodnikovi, ne servisakum), ta obcasna nespokojenost spis souvisi s kvalitou odvedene prace, resp. s bezradnosti nektere veci resit, nebo vyresit napoprve. Kdyz si to tu proctes, a je co, tak na takove veci narazis.
- mne se vyplatilo si poridit za 10.600 prodlouzeni zaruky do 100.000km/3 roky. Behem tehle doby se na aute dovychytavaly nektere detske nemoci, jako problem s podivne fungujicim DO, kteremu se obcas nechtelo vuz zamknout. (ale to jsem tu resil sam, nikdo takovy dal). Puvodne domenka, ze zlobi EGR ventil, se nakonec po mesicich a letech ukazala jako mylna, protoze na vine byla poskozena kabelaz akceleratoru. Odeslo mi cidlo venkovni teploty (to jsem nebyl sam, odchazely i na Meganech). Je nutne si davat pozor na kabelaz pod sedadlem, predevsim spolujezdce. Je nachylna spolu se svorkou, co tam je, na vykazovani svitici kontrolky nefunkcniho airbagu spolujezdce. (opet jsem v tomhle nebyl ojedinely). Nebyl jsem rovnez jediny, komu se, mne relativne v pocatku, musel menit silentblok na motoru .. ikdyz od te doby uz vic jak dva roky bez problemu. Nejvetsi problem, co me potkal, ikdyz ne na silnici .. pri asi 95tis. km me servis prekvapil s tim, ze je potreba vymenit turbo, ze propousti, pravdepodobne v tesneni, olej. Mam z toho rozpacite pocity. Pochopitelne jsem byl rad, ze mam nove turbo, protoze bylo v garanci zadarmo (diky te prodlouzene zaruce), takze pripadny problem se objevi zase kdo vi kdy. Otazkou je, ze je to relativne brzo, vymena pri cca 100tis.km. A dalsi faktor je, ze mam naopak urcite indicie, ze servisu, ze ta vymena nebyla nazveme to akutni, tzn. ze se touhle "sluzbou" oba vlci nazrali. :-) Nevim, nejspis se to ani nedozvim. :-) Rovnez mi pred konci garance byly zdarma menene zadni loziska a predni leva tyc rizeni, ktera uz mela vuli. Ta zadni loziska mozna padaji na muj vrub jezdeni zatacek, ta tyc rizeni muze souviset s tim, ze je to vepredu tezsi ropak, nejsem si tim ale jisty. ... Nicmene, za celou tu dobu me to auto nenechalo ani jedinkrat nekde na holickach a po tehle strance funguje 100%. Snad to bude trvat i dal. :-)
- znama vyhrada majitelu je, ze se casem zacne ozyvat palubni deska
Nikdo Ti asi dneska nerekne, z lidi co tu je, jakou ma ten motor zivotnost a kde lezi prumerna hranice, kdy se zacne fatalne neco podelavat. Zatim jsme k tomu nikdo nedospel. :-) Snad me napada, Hellebrand mam dojem zminoval, ze musel kratce po 100.000km menit snad dve? vstrikovaci trisky, coz neni uplne levna zalezitost. Me zatim nic takoveho nepostihlo.
Cena nahradnich dilu .. to je taky sporne. Pochopitelne nebude srovnatelna s dily na Felicii nebo Favorita. Ale je v podobne relaci s jinymi evropskymi znackami. Nekdo ma levnejsi to, nekdo zase ono. Ovsem i tady nastesti plati, ze ne vsechno je nutne servisovat original tovarnimi dily, ktere jsou nekdy cenou vyditelne premrstene, protoze jsou k sehnani dily od samotneho vyrobce-dodavatele pod jeho vlastni znakou vyrazne lacineji (typicky me napadaji sterace, mlhovky).
Ale vetsina z nas se tu shoduje v tom, ze to auto je za ty penize velmi dobra koupe a to auto mame radi a nedame na nej dopustit. :-) -
« Zkušenost s motorem 1,5 dCI
Přátelé, jsem tu dnes poprvé, možná jste už na moji otázku někdo odpovídal, přesto se zeptám: má někdo z vás dlouhodobější zkušenost s naftovým motorem 1,5dCI ? Už delší čas pokukuji po tomto autě, ale několik kolegů ze zaměstnání mne od koupi Renaultů obecně odrazuje, prý drahý a komplikovaný servis a nekvalitní a poruchové dieselové motory...Zajímá mě zkušenost a dojmy z motoru, spolehlivost, spotřeba, na co si dát pozor atd. Budu rád za jakékoliv zkušenosti. Díky >:D -
"-- skrytý --" 13.08.05 11:26
« Bez nadpisu
tv: ani ja nepoznam clio, poznam thaliu a thalia nema akust. upozornenie na kluc ponechany v zapalovani. Jedine akusticke upozornenie je vtedy ked su zapnute svetla, otvorene dvere a vypnuty motor. Zvuk ide tiez od relatka pri lavom kolene vodica (zospodu skovane).
Za predpokladu ze clio/thalia to ma riesene rovnako, predpokladam, ze moze byt problem tam. -
"-- skrytý --" 13.08.05 11:03
« Bez nadpisu
Nepoznam sice Clio, ale vacsina dnesnych aut s digitalnym tachom uz nema cvakacie relatko. Zvuk sa vyraba cez reproduktor tacha, ten isty, ktory vyraba aj rozne zvukove znamenia. Skus napr. nechat vsetky styri blikace, kluc v zapalovani a otvor dvere, malo by sa ozvat akust. upozornenie na kluc ponechany v zapalovani, zatialco zvuk blinkrov sa na chvilu prerusi.
Podla mna ak mas problem s tymi zvukmi blinkrov, jedna sa o nejaky bug v software (firmware) tacha. -
« Re: Re: Re: psychicka porucha?
Ja som pod 5.4 na normalnej ceste nesiel nikdy. Teda vlastne tento vikend som presiel 30km so spotrebou 3.9l. Ale to bolo z hor dolu do mesta, prevysenie 700m. Este pred mestom mi ukazoval PP spotrebu 3.4l, na dojazd som sa ale zabudol pozriet, skoda. Inak bezne jazdim okresky okolo 6l/100, dialnice a mesto mi priemer zdvihaju. Od maja tohto roku mam priemernu spotrebu iba 6.5, teraz v lete je to radost jazdit. Ale zase sa to vyrovnanva tou nehoraznou cenou benzinu -
« Re: Re: psychicka porucha?
no pokial ide o toho predosleho, tak ratam ze pod 5l sa ist da, mne sa podarilo 5,3l ale to bola sakra pomala jazda a 90 so siel malokedy, skor ustalen 80-65 dedinky. Celkovy priemer na tom useku som mal cez 70km/h a urcite mi fukalo od chrbta. Bolo to na useku asi 220km. Proste som siel troska skor a mal dost casu, tak som siel v klobuku -
"-- skrytý --" 09.08.05 08:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: psychicka porucha?
Miro ... prrrr oooouuuu .. zpatky na stromy .. kecam skutecne blbiny :-) (ja si to uvedomil uz vcera vecer ;-) ) ... samozrejme ne pry 90 :-) a hernek, ted bych kecal, kolik tam bylo presne pri 90 :-) Tech 3.6-3.8 to vazne jede, ale ted si uvedomuju, ze to bylo po meste, na ctyrku myslim, pri 60tce+ mozna nejakej ten drobnej kilacek (protoze otecko po meste moc 50 pünktlich nejezdi). Ale pri te 90tce tam bylo stopro vyrazne pod pet .. ale nechci si ted ZNOVA "vymyslet" :-D Ale co vim tutove, ze po tom meste, kdyz to zralo tech 3.6-3.8, tak nas bylo jako v tanku .. 4 + pes >:D a v kufr taky nebyl uplne prazdny :-) Je to Megane Berline, hatch, petidverak, 1.6 16V. Jak je to s cislovanim? Soucasny Megane je III? Nebo II a tamty jsou oba jednicka, jen ten druhy po nem je bran jako face-lift? Zkratka, je to ten aerodynamicky cisty, uhlazeny, s prednimi svetly jako slza, co ma udavane zrychleni na 100 za 9.6sec myslim :-) Rok vyroby 2001. :-) To auto ma pech, ze s nim jezdi rodice v 90% vyhradne na jezdeni po meste do zamestnani, na kratke streky do 8-10km :-( Nicmene i presto s nim maji spotrebu 7.1-7.2, a to je u nas semafor na kazdem dalsim rohu a neco jako "zelena vlna" u nas ti dopravne-inzenyrsti blbci neznaj ... grrr, ten Beroun timhle uplne zmrsili. Ja v moc 1.6kach nesedel (tenhle Megane, P307, Mazda, Fabka combi a Felicie :-) a kdyz, tak s ruznymi odlisnymi typy ridicu, nemuzu to odpovedne srovnavat, ale asi se prilis nespletu, kdyz reknu, ze tahle renaulti 1.6ka 16V bude jeste dlouhou dobu a v tomhle aute, jednou z nejlepsich .. jak dynamikou, vykonem, spotrebou ... co nevim, je spolehlivost :) -
"-- skrytý --" 08.08.05 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: psychicka porucha?
Miro .. clovece, ja bych skoro veril tomu, ze to ten motor na 4.5 dokaze. Je to sice asi hranicni prumerna spotreba, ale myslim, ze by sla. Nedavno jsem se vezl s otcem do Jiznich Cech a ten Megane dokaze jet po ustalene rovine kolem 90tky se spotrebou 3.6-3.8 ... takze za 4.5? to mozna se vsim vsudy, i s rozjezdy pujde. -
"-- skrytý --" 08.08.05 14:21
« Re: Re: Re: Re: Re: psychicka porucha?
luf: Od otca mam prislib, ze mi niekedy na buduce svoj 1.6 Megane (Berline) pozicia, ked bude nejaka dlhsia cesta, aby som mu to akoze predvedol .. on s nim jazdi len par km tam, par km nazpet. >:D Takze kupovat si ho kvuli testu nebudu, ale vysledek testu mozna nejaky prednesu ;-) Ale kedy, kedy? :-) -
« Re: Re: Re: Re: psychicka porucha?
Mne Megan hrabe uz teraz. Gumy su pred smrtou a tak si hrabnu kazdu chvilu. Ale zatial brzdia celkom dobre >:D
Ajvn - ale nad tym, aby si si kupil nove auto porozmyslaj. V oblasti uspornej jazdy s dielsom si toho pre svet uz vykonal hodne. Teraz si kup Megan 1.6 a ukaz nam, za kolko sa s nim da jazdit ;-) -
"-- skrytý --" 08.08.05 07:45
« Re: psychicka porucha?
abych podporil predchozi myslenku, ze jsem tu takovy pseudonahodny generator diskusnich prispevku >:D ... ted jak na to slovo koukam, autista .. to je vlastne trefne. Autista si zije ve svem vlastnim svete .. jen on a jeho auto. >:-[] A zaroven ma to slovo dvoji smysl .. nejen od slova auto, ale jako obdoba meho nicku, je to taky foneticka transkripce vyslovnosti od slova "out" ... takze my .. hmm, uz zase to "my" >:D .. co si sedime ve svem vozitku, obklopeni jim, tak vse mimo nej je pro nas "out", zatimco my se citime, ze jsme "in". :-!
Aha a tim se to vsechno cele vysvetluje.:idea: Proto mi tu hrabe.:P Clovek se citi psychicky celkove vyrovnany, kdyz citi, ze je "in" .. a ja jsem ted zatim "out" .. tak sup sup do Cliouska, stejne musim do prace, tak si na hodinku aspon uziju pocit, ze jsem zase "in". >:D 8) -
"-- skrytý --" 08.08.05 07:36
« psychicka porucha?
Teda je vubec na zamyslenou, ze z poslednich sedmi prispevku je sest ode me .. vlastne s timhle uz sedmy z osmi. Doufam, ze to neni nejaka psychicka porucha, nejaka potreba si popovidat aspon sam se sebou >:D ... ze by se z majitelu Clia stavali autisti? Ze bychom si zili ve svem vlastnim svete? ... a vubec nejhorsi je, jak se zde snazim navodit dojem velke spolecnosti .. jak pisu, "ze bychom my" ... a ne jenom, "ze bych ja". >:D Uz jsem zralej na doktora Chocholouska, a to neberu uplatky! Snad se to se mnou zlepsi, az budu mit nove letni pneu. >:D -
"-- skrytý --" 08.08.05 07:26
« psi hrbitov
Jojo, je to tu jeden velky psi hrbitov, nejvetsi na motorcafe ... tady uz za tu dobu chciplo psu >:-[]
To skoro vypada, ze vsichni jezdime jen po meste .. jak byl ten slogan kdysi o Cliu .. andel ve meste, dabel na dalnici ... jsou tu sami andele .. jinak by tu prece kazdy psal nejake dabelske zazitky s Cliem a ono nic :roll:
Kdyby se tu aspon objevil nekdo, kdo ma stokonovou dieselovou 1.5tku, aby nam poreferoval. :-) Nebo nove Clio .. ale na takoveho clena nasi "rodiny" si asi musime jeste nejaky ten mesic pockat. A pak mu budeme zavidet, ze on ma nove a my uz ne. >:-[]
Po nejakych konzultacich si myslim, ze by to mohl byt spatny EGR ventil, nebo pridrene turbo. Uvidim co mi reknou v utery v servisu.
drCavch