Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Thalia
Zdravim vsetkych,
uvazujem o kupe renaultu thalia, je to absolutna novinka, snad minuly tyzden prisli prve kusy na slovensko.
je to vlastne clio s obrovskym kufrom(510 l)
vybral som si klasicku 1.4(75PS), takze by som rad vedel, ake mate skusenosti s tymto motorom
zaujala ma hlavne cena (339000,-Sk) a bohata vybava(2xairbag,central,el.okna,posilova… riadenia)
takze uvitam kazde info o tomto auticku(resp. clio 1.4)
dik -
« Re: Clio II 1.4 16V
to RaK: Presne takeho mame aj my, ale spotrebu nikto nikdy nemeral, lebo asi 80% najazdeneho ma na trase 7km tam, poobede 7km spat (celkom ulet kupovat take auto na takuto trasu, ale to sa predtym nevedelo)
to mfilip: Diky za dobru radu. Kedysi, ked som menil predne sklo, dohodol som sa s ujom, ze od neho mi vyletel kamienok atd. Zaplatilo sa to z jeho zakonnej a bol pokoj
to msem: Tiez ma vie nastvat, ked sa predajca sprava arogantne ked si kupujem niejku drahsiu vec (u nas bezne pri kupe elektroniky, ale tiez zalezi od obchodu). Nepredava rohliky, ktore do vecera zjem, ale nieco, co ma sluzit par rokov, tak by mohol byt aspon informovany, poradit a byt prijemny. BTW: Vcera som sa vracal z rakuska, viezol som sefa na rokovanie, takze som sa musel ponahlat a moj pokus so spotrebou je tatam... Najprv sa chvalil, ake on ma super auto (Focus), ale nakoniec bol dost prekvapeny a najviac ho zaujimalo, aky ma motor vykon ;-) (predbiehanie na trojku v otackach okolo 6tis je celkom silna kava aj s tromi ludmi na palube). S tou rezervou v nadrzi to moze byt tak, ked zoberiem, ze benzin peni a neda sa natankovat az po stupel, tak to vychadza. Diky
Luf -
« Re: luf
Nepodari se zajit s nejakou poznavaci znackou nakladaku na pojistovnu a zkusit uhradit ten praskly reflektor ? Musis si ale zapamatovat presny cas a misto, kde si za tim nakladakem jel, kvuli "alibi". Ke svetlum, za pomerne velky nedostatek povazuju u Bravy, ze kontrolka svetel nerozlisuje, jestli sviti obrysova,nebo tlumena. BTW u Bravy po vytazeni klicku nesviti nic. Obrysova jdou pouze po zamacknuti cudliku na spinaci skrince pri vytazeni klicku ze zapalovani. -
« Re: luf
Megan sice nepatří do této rubriky, ale mám 1,4 z 5/97 v nejlevnějším provedení. Zatím 53tis km, spotřebu za letošní rok zatím nemám dopočítanou, ale na konci 99(při 36 tis.km) byla 6,3lt. Ze závad byla po roce nesvítící žárovička pod počítadlem km, což jsem nedokázal sám vyměnit a tak jsem musel do servisu - stálo to 460.-Kč. Kamínkem zřejmě proražený reflektor jsem před půl rokem přelepil izolepou a zatím to drží. Výměna přijde asi na 4000.-Kč, tak počkám do TP.
Nedostatkem je nevýrazná kontrolka světel a to, že tlumená zůstávají svítit i při vyndaném klíčku, bez zvukové signalizace. Občas je tak zapomenu zhasnout a 1x se mi akumulátor podařilo vybít úplně.
Další slabinou je topení, resp. rozvod tepla k zadním dveřím, kde si spolucestující stěžují na chlad. Vpředu to jde.
Teď jsem ještě před zimou vyměnil původní pneu Michelin raději za nové Barum OR-57, ale zdá se, že nesedí jako ty původní - uvidím až se trochu ojedou. R.K. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono to chovani prodejcu bude asi vychovou importera dane znacky.U nas na to asi Renault dost pece a podle toho to taky vypada.
S tou rezervou je to podle me trochu jinak.Rezerva se pocita az kdyz rucicka zashne do cerveneho pole a to je u me priblizne 10 l.Coz si myslim, ze i odpovida, kdyz vezmes obsah nadrze 50 l.
Spotrebu mam za priblizne 17000 km 6 l, nebo neco malinko pod. Jezdim teda vetsinou na pohodu, i kdyz o dovolenych sme jezdili v obsazeni 4 lidmi, jenze zase po Rakousku a Madarsku, obcas v Nemecku a tam naprosto evidentne jde spotreba dolu. A nejen spotreba, ale i hlucnost auta, protoze silnice u nich, to je jiny zradlo. Kdyz sme byli v tom Rakousku (nevim, jestli se neopakuju), tak sme jeli za 5,3 a to sme jeli hlavne dalnici priblizne 120km/h v plnem obsazeni s bagazi (4 lidi). Ten Tvuj sportak by mel mit spotrebu hodne podobnou, protoze mu nemusis pro dosazeni stejnych jizdnich prumeru tolik slapat po krku. V zime mi sla spotreba zhruba o litr nahoru, s tim se hold clovek musi smirit. Mrzi me, ze s tema 16V motorama vylezli az ted, taky bych ho uvital, i kdyz je pravda, ze na normalni jezdeni to staci.
A ty tlumice Ti doporucuju pred skoncenim zaruky taky nechat promerit. Kdyz sem se s nima dohadoval, jestli sou dobry nebo ne, tak me dokonce poslali i s novym Cliem, aby meli srovnani a to auto melo po ujetych 1400 km tlumice taky docela nic moc (mluvim o zadnich, predni byly v poradku). -
« Re: Clio II 1.4 16V
Caf msem. Takze zaruka ti skoncila a nezostava ti ine, ako sa teraz modlit, aby uz tomu autu nic nebolo. Zaruka jeden rok je v terajsej dobe uplne nedostatocna. 3 roky a 100tis. km je podla mna optimum. Ale co uz, ked som chcel renaulta. Ma vobec nejake europske auto zaruku 3 roky?
S tym motorom sa urcite nedam v servise odpisat- posledne mi povedali, ze ak sa to do 3000 nestrati, tak sa na to pozru, ze je auto este moc nove a motor si este musi sadnut atd. Najblizsie ale auto nezoberiem zo servisu, kym to nebude opravene (dufam, ze je tam len uvolneny nejky ten kryt v motore, je ich tam celkom dost aby ten motor vyzeral krajsie). Ku mne su renultaci vzdy velmi ochotni. Co som ale cital niektore fora na MC, tak u vas v cechach sa predajcovia moc nesnazia a o servisoch sa tu pise tiez malo dobreho. Asi je to tym, ze na Slovensku maju ludia menej penazi a preto, aby si kupili nove auto, musi redajca aj nieco urobit. A ta ochota a milost je najlacnejsia a najucinnejsia :-)
S tou mojou spotrebou je to asi tak, ze ked som zacinal, na prvych 500km to vzalo 6.25l, pri poslednom tankovani vychadza sporeba 6.7l. Dlhodobo som najazdil 1882 km za 124l benzinu (udaje pri poslednom tankovani v sobotu, 6.59l calkovy priemer). Cakal som, ze budem jazdit asi za 6l. Pravdou ale je, ze som necakal, ze budem jazdit 120 po okreskach a 150 po dialnici, a v meste na semaforoch nechavat vsetkych daleko vzadu (ja s tym autom pomaly jazdit neviem :-) ) Teraz som ale v rakusku a tu su pokuty za rychlost vysoke, takze jazdim predpisovo, max 110. Uvidim, ako sa to odrazi na spotrebe.
Este kedysi v zacaitku som sa pytal na ukazovatel stavu paliva. V rozmedzi plna nadrz az po poslednu bodku nad rezervou je to u mna 30 litrov. Z toho mi vychadza ze rezerva na vyse 15l, co je nerealne. Kolko je teda rezerva v nadrzi?
To som sa ale rozpisal. Dnes ale nemam v robote co robit, takze sorry. Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
To: LUF Tlumice mi vymenili za nove, doufam, ze to pomuze. Ten prijimaci technik se sice pri prevzeti dusoval, ze se vsadi klidne o "pakel" cigaret, ze to tlumicema neni, ale kdyz sem je nechal zmerit na SACHSu, tak byli evidentne lepsi a hlavne oba vykazovali stejny hodnoty.
Ale muzu Ti rict, ze sem rad, ze sem s nima uz skoncil (mam po zaruce), protoze pristup je fakt hrozny. Ja si nemuzu pomoct, ale myslim, ze by se k Tobe v zaruce meli chovat stejne ochotne, jako kdyz si tam jedes nechat opravit starsi auto, a ne delat z cloveka vola, ze si vymyslis. Penize za zarucni opravy maji stejny jako za jakykoliv jiny. Ja osobne jim na jejich servisni prohlidky pecu, protoze okouknout auto ze vzdalenosti 1 m umim taky a kdyz bude problem, tak radeji navstivim nejakeho fachmana, co se tim zivi a nebude chtit za hodinu prace 500 az 700 Kc.
A Tobe i komukoliv jinemu vrele doporucuji. pokud budou mit jakykoliv problem s autem v zaruce, tak byt dusledny pri pozadovani napravy a nenechat si namluvit, ze je vse v poradku (viz Tvoje problemy s motorem). A na vsechno papir s popisem provedenych operaci (sichr je sichr). Duvera je sice hezka vec, ale dneska uz se na to nehraje.
Jo a servisni interval zavisi na motoru, ja mam u klas. 1,4 20000 km. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Bol to Renault Kestler s.r.o. v Bratislave na Panonskej ceste (za mostom SNP smerom na pertzalku). Vzdy bol ku mne velmi mili a ochotni, az tak velmi, ze som u nich kupil auto :-) Dobry servis je vraj aj niekde v Podbrezovej, ale s tym nemam osobne skusenosti. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Caf RaK. Vitam noveho cloveka v tejto rubrike
Mozno to fakt neni garancka, ale ja to uz zo zvyku tak volam. Ved je to v podstate jedno. Zabeh fakt nie je potrebny, ale vyrobca doporucuje prvych 1000km tocit max 3500 az 4000 otacok, a potom tomu uz davat na frak. Plny vykon vsak motor dosiahne az priblizne pri 3000km (motor sa zabehol asi po 300km, odvtedy sa uz len trochu zlepsuje).
Mas megane s klasickou 1.4 alebo 1.4 16v? Aku mas spotrebu, kolko mas najazdene a ake si mal zavady/poruchy. Diky.
Caf. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Re:LUF - garanční prohlídky Renault snad vůbec nedělá, jen servisní - dřív to bylo po 15 tis.km, nebo po roce, nyní po 30 tis. nebo po roce. (Jen u Daewa povídali něco podobného, tak jsem o něj ztratil zájem) Moderní auta nepotřebují ani žádné "zajíždění". Snad jen pár km na pneumatiky. U Megana 1,4 jsem jen při první cestě po dálnici moc nepřekračoval povolený limit a do kopců dřív řadil. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Takze muzika je uz v aute. Hra to celkom slusne, ale mam teraz problem s odhadom rychlosti. Na dialnici som sa zhrozil, ked som sa pozrel na tachometer ze ukazuje 160. Inak celkom pohodova rychlost :-)
Auto sa uz zabehava, motor je zivy a vykonny, radost jazdit. Od asi 200km som pozoroval nejaky pazvuk z motoru na volnobeh (take jemne klepanie), teraz je to pocut aj pri otackach okolo 2000. V 3000km je garancka, tak som zvedavy, co s tym urobia. Predtym mi povedali, ze mam pockat na garancku, ze motor je v poriadku a potom sa uvidi. A okrem toho mi stale stupa spotreba (aktualne mam okolo 6.6l). Mozno je to tym, ze tomu autu stale viacej slapem na krk (posledna cesta s priemernou rychlostou 125km/h). Koniec zabehu je v 3000, uvidime, co sa potom stane so spotrebou. BTW: Ako dopadli tvoje tlmice?
Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Musis na nej zatlacit kolmo na smer linek mrizek,tozn.jakoby pri otevrenych dverich smerem k pravemu dolnimu rohu dveri ze Tveho pohledu.Prsty si opri o vrsek krytu repro.Oni jsou uchycene ve vrchni casti dvema zobacky a dole v tom pulkruhu jsou jen jakoby nasunute,to povoli az udelas tu vrchni cast. -
« Re: Clio II 1.4 16V
S tymi tlmicmi si ma nepotesil a vlastne ani s inymi zavadami, co si popisoval. Aj ja som dufal (a este stale dufam) ze budem mat auto, do ktoreho obcas nalejem benzin, 1x rocne olej a obcas ho umyjem. Clia sa vyrabaju priamo vo francuzsku, myslel som, ze si daju na kvalite zalezat. Inak s testami tlmicov su vraj problemy vseobecne, v nejakej rubrike som cital, ze namerali na skoro novom aute ucinnost tlmicov 20% a potom v inom servise 370% na tych istych tlmicoch.
Vcera som zakupil to radio a repro a hned som sa pustil do instalacie. Asi 15 min som sa snazil vybrat tu zasuvku, kam sa strka radio, nechcel som ju polamat a drzala sa veru poriadne silno :-). Potom som zistil, ze koncovka na antenu je ina, takze dnes si idem kupit druhu a preletujem to. Kable k repro su fakt biedneho prierezu, musim kupit poriadne a natiahnut to nanovo. Este som nerozobral kryt na repro v dverach, takze neviem, ako to tam vyzera, lebo neviem ako to rozobrat (nic nechcem polamat). Vyzeraju, ze ich treba iba silno stlacit a je to. Porad, ak stihnes este dnes. Diky. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Pokud na to existuje sprej,tak se tam dostanes jednoduse,kdyz vyndas kryt repro ve dverich.
Jinak mi ted konci zaruka a byl sem na testu tlumicu v Barumu a jeden tlumic vzadu mel vyrazne horsi parametry nez jeho braska na naprave,tak sem to odvezl do Renaultu,at se na to podivaji.Sem velmi zvedav,jak se k tomu postavi.Pristup byl sice relativne lepsi,nez posledne,ale porad mi to nejak nesedi,nevim proc.Asi se mii nechce platit za servis noveho auta.Ja si ho kupoval s tim,ze budu mit nejaky cas pokoj a zatim to nejak nepozoruju. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Diky za odpoved a za link na DEXONy. Na autohifi su ale na ne dost rozporuplne nazory. Vcera som bol vo Viedni a stravil som asi 3 hodiny pocuvanim reprakov a radii a zmenil som svoju volbu. Ak si to nahodou precital nejaky HiFi maniak, aby si nemyslel, ze som na hlavu padnuty. Teraz mam vo vyhlade Radio Clarion ARX4670R + cd menic a repro MB Quart, dvojpasmove komponentne. Tato zostava ma vyjde na asi 6 tis silingov, ale myslim, ze tych tisic silingov navyse sa na zvuku poriadne premietne. Buduci tyzden to idem kupit, ale repro zatial len dopredu (presdalen nemam tolko peniazkov hned poruke). Potom zavolam bratranca a urobime nejaku instalaciu. Nevystriekaval si vnutro dveri nejakym materialom (chlpaty sprej???), vraj to velmi pomoze, ale velmi nechcem rozoberat dvere. Uvidime...
Dal so dotaz aj na autohifi, ci niekto nema skusenost s instalaciou na Clio, ale zatial ziadna odpoved.
Caf. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Kabelaz je tam normalne natazena, i kdyz prumer dratu je uplne o nicem. Na ty vyskace dopredu to staci, ale do dveri jsem si natahl svoje kabely. Kdyz vyndas ten kastlik (musis ho nahore i dole vprostredku zmacknout-jsou tam takovy zarazky), tak je tam primo smotek kabelaze, dokonce i s ISO zasuvkou, ale jsou tam vyvody jen na predni repro, na ty zadni jsem tam musel nasunout konektorky do te zasuvky. Oznaceni tech repro je Magnat ...162 (presne to nevim), stali asi 1800 Kc. Museli jsme taky trochu prizpusobit i ty otvory ve dverich, ale to Ti moc nedoporucuju, pokud nejsi vylozene zrucny, musel mi tam vysoustruzit takovy podlozky ze dreva a vubec je s tim dost prace.Radsi tam kup neco mensiho. Zadni repro umistovat do grilu? No asi nic moc. Ty vyskace jsem koupil z www.dexon.cz, sami o sobe jsou v takovem luzku, ktere je nasmeruje dopredu. Urcite si tam vyberes komlet ozvuceni do celeho auta, maji tam i sestavy. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ja som tak trochu tiez Hi-Fi maniak, ale momentalne velmi obmedzeny rozpoctom. To vies, kupa auta, zariadovanie a prerabanie noveho bytu a k tomu este jeden dost nakladny projekt, ktory prave rozbieham, to cloveka pribrzdi. Vcera vecer som bol pozriet nejake repro do auta a celkom sa mi pozdavaju PIONEER za cca.1500 silingov. Radio chcem s kazetakom a CD wechslerom, do 4000 silingov je najlepsie SONY, v tejto triede maju vsetky priblizne rovnaky zvuk. Ked si toto precita nejaky skutocny Hi-Fi maniak, tak si pomysli, ze tato zostava s Hi-Fi nema nic spolocne. Ja len potrebujem aby to hralo cisto a prirodzene, na skutocne Hi-Fi mam doma obyvacku (domace kino za cca. 150 tis)
A teraz k nejakym otazkam:
1. Tie Magnaty, co si tam dal, kolko priblizne stoja a ake maju presne oznacenie?
2. Kabelaz - ako to vyzera, ked vyberiem tu zasuvku co je miesto radia? Su v aute natiahnute kable, alebo treba vsetko urobit? Da sa to aj bez rozoberania palubovky?
3. Zadne plato vyrezavat nechcem, ale je tam take miesto hned vedla, kde je grill a inak nic. Tam by sa asi 13cm repraky zmestili. Ale Clio ma zadne sklo gulate, takze s odrazom od neho sa asi moc pocitat neda, ako si vyriesil umiestnenie vyskacov? A co ty (resp. tvoj poradca) na umiestnenie repro pod ten grill?
4. Kadial si tahal kable k zadnym repro, da sa nejako dostat pod koberec?
Sorry, ja sa ta stale len nieco vypytujem. Ja sa viacej vyznam v pocitacoch a v domacich kinach ako v tomto. Zatial som ozvucoval len R21, a moc som s vysledkom nebol spokojny, takze teraz sa obraciam na niekoho, kto uz ma nejake skusenosti. Mozno by som nemal zvuk v aute porovnavat s kvalitnou zostavou doma :-)
Diky. Caf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dopredu sem dal do dveri normalni reproduktory od firmy Magnat, byly u nich i vyskace. Ty sem do palubovky umistil tak, ze sem do mista, kde jsou "mrizky" pro jejich umisteni vykuchal nozikem odpovidajici otvory a prilepil je silikonem. Vypada to, jako by se tam narodily a hrajou jako vino. Rozhodne se to neda srovnavat s tim *, co prodavaji Renaulti. Autoradio sem si koupil v Rakousku. Je to Blaupunkt s CD a stal 2500 silinku. Na zadni plato sem dal basaky (predtim mi ho svagr vyztuzil) i vyskace a mam hudbu za cca 10000. A kdyz to poradne okotlim, tak mas videt ten srumec. Ale moc to nedelam, protoze se s tim neda jezdit, za chvili Ti tresti hlava. Jenze je to dobry i pri nizke hlasitosti, protoze ten zvuk je takovy plny. Ale toho si moc nevsimej, svagr je totiz HI-FI maniak, takze me trochu dotlacil do toho, abych tam dal neco nadupanyho. -
« Re: Clio II 1.4 16V
A este som sa zabudol opytat na jednu vec: Ja som kupil auto bez radia, lebo nemam rad Renaultacke original radia. Teraz chcem kupit radio. Nemontoval si nahodou repraky do Clia? Dopredu treba basak do dveri a vyskace do palubovky. Vyzera to ale tak, ze treba koli tomu rozoberat palubovku. Nerobil si to nahodou, nevies ako na to? Diky. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Keby sa ku mne spravali v sevise takto, tak si zistim, kde sa mozem na nich stazovat. Ale nie u nejakeho miestneho sefa, ale rovno u francuzov. To nie je male auto za male peniaze, to je proste auto. A kazdemu modelu by mali venovat rovnaku pozornost. Napriklad vo francii je Clio najpredavanejsie auto, ako by sa predavalo, keby boli takto "ochotni" v servisoch? So servisom na Renault sme nikdy nemali problemy, vzdy vsetko spravili dobre. Iba raz nevedeli dat dokopy elektroniku na Espace, ale to ani neni auto, ale pocitac, a ti mechanici maju strednu skolu...
Oprava stala 6.960Sk, poistovna to zaplati. Keby to auto nemalo 6 dni, ked sa to stalo tak by som to tiez riesil nejako inak, ale ked to zaplati poistovna, tak nech je to urobene uplne.
Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Asi se placnu pres kapsu a koupim tam nejaky rozumny olej. Ono je pravda, ze do nakladu se to zase az tak moc nepromitne, a da se asi opravdu jen usetrit, protoze je urcite pravdou, ze to muze trochu usetrit na spotrebe. S tou prodlevou na 20000 km pocitam, je to v servisni knizce tak napsane, takze to asi doopravdy staci. S tou ryhou mas pravdu, jestli byla opravdu tak hluboka, tak to asi nema vyznam. Ale od tech kaminku uplne staci nechat si namichat tu barvu, protoze litat s kazdou prkotinou do servisu je asi financne dost narocne. Kolik stala ta oprava laku?
A s tim vycistenim auta, to se mi dost libi. To je to spravny lakadlo na zakazniky. Ono je to uplne neco jineho, kdyz Ti predavaji auto v poradku a ne jako se to stalo me. Ani na to nesahli, a jeste k tomu mi to ani nespravili a prohlasili, ze je to auto za maly penize. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Do oleja investuj urcite. Ja som do starej R21 stale lial obycajny olej, ze sak jej to staci a ten olej je dost dobry. Raz som ale nalial kvalitny (s tymi istymi specifikaciami!) olej a znackovy olejovy filter a voila, ten motor sa spraval uplne inak. A v servise mi doporucili vymenu po 20 tis, teda o 5 tis km viacej a rozdiel ceny sa tym uplne zminimalizoval. Ale urcite som aj usetril, lebo auto trochu menej zralo. Do noveho auta by som nevahal, nestalo par korun a rozdiel ceny sa mne nezda az taky velky. BTW: Do mojho Clia ide len plne synteticky olej a tam lacny olej asi nai nekupis :-)
Vcera som auto zobral zo servisu a som spokojny, lak presne sedi, je dobre spraveny a navyse, vycistili cele auto! Manzelka sa pozrela aj pod koberceky a oni to vysali, vsetko vyutierali, nalestili atd... Zatial maximalna spokojnost. U predajcu so mnou prediskutovali vsetky moje poznatky za mojich prvych 1000 km, opravili vrzgajucu sedacku a vsetci boli mili a ochotni.
Na OMV benzinke som sa este nepozeral, ale pochopil som to od teba tak, ze je to vosk, ktorym sa ta ruha prekryje. Nieco take uz mam, ale farbu som si presne vybrat nemohol, odtiem ale priblizne sedi. S voskom ale nepojdu opravit odlupnutia po kamienkoch na predku. Uz si nieco opravoval tym namiesanym lakom, ja som sa na to pytal (ked otec poskriabal na R21 v garazi dvere) a povedali mi, ze ten lak je mozne iba striekat? Ta ryha, co som mal bola dost hlboka a siroka cca 1 mm, nezostala by tam potom ryha, ibaze zafarbena?
Sorry za dlhy prispevok a vela otazok, ale rubriku v ktorej som sa chcel spytat prave na toto mi neotvorili. Diky
Luf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono s tou metalizou to bude asi trochu problem,ale stejne bych to radsi sveril lakyrnikovi z povolani a ne z donuceni,jaky jsou zpravidla ve znackovych servisech. Ty tuzky se u nas uz normalne prodavaji a jsoou bud smyvatelne,nebo je to primo barva,kterou si je mozno vybrat podle vzorkovniku.Videl sem to na pumpe OMV.Takze pokud to bylo jen skrably,tak bych to asi vyresil takhle.Ja si nechal namichat pro tyhle pripady 1 dcl barvy podle jejiho cisla u lakyrnika,stalo to 190 Kc a na tyhle drobny skrabance to mam na dostatecne dlouho(snad).Ted se priravuju na vymenu oleje,tak premyslim,co tam nalit.Jestli mam utracet za znacku,nebo tam dat neco obycejneho.Rozdily v cenach jsou dost vysoke,tak zatim vaham. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dal som to robit u Renaultu, pretoze som si myslel, ze maju originalne laky a nebude potom problem, ze by bol iny odtien. Ale moje prekvapenie bolo velke, ked mi povedali, ze to asi bude hotove v piatok, ak sa podari namiesat spravny odtien, inak to budu musiet lakovat znova. To som si fakt mohol dat urobit hocikde, miesane laky robia snad v kazdej lakovni...
Mam priatela vo Francuzsku a tam maju nieco, ako lak na nechty, ale je to specialny lak na opravu prave takychto drobnosti. Dufam, ze ked najblizsie pride, tak mi ho donesie. BTW: Vo francii to ludia robia tiez.
Mna ten test tiez velmi tesi, lebo medzi Fabiou a Cliom som sa rozhodoval, ale zvitazila vernost k znacke. Skoda, ze manzelka nechcela Megane, Classic je podla mna bezkonkurencny. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Z toho si nic nedelej, to je bohuzel v nasim zemepisnych sirkach naprosto normalni jev. Moje auto uz tuhle anabazi zazilo trikrat, takze uz sem otupel. Jednou sem takhle sel po ulici a napadlo mne, ze se podivam, kolik aut je z tech novych takovymto zpusobem "oznaceno" a muzu rict, ze je to drtiva vetsina. Bohuzel pozde mne napadlo, ze sem mel na svym aute provest imitaci kvalitniho poskrabani, vono by to pak ty * * (moc se omlouvam) tak nelakalo. Ale s tim reznutim si nedelej takovou hlavu a hlavne si to nenechavej delat u renaultu. Za prvni sou to bridilove, co se jen vytahujou, jak je oprava pouze u nich profesionalni a za druhy je to nehorazne drahy. Ja jim kaslu i na garancni prohlidku. Uz sis cetl, co obsahuje? To si muzu vsechno udelat sam a budu mit aspon jistotu, ze se to skutecne udelalo. Stejne po roce zaruka zanikne, at uz si tam na garancce byl nebo ne. U nas za ni chteji 3500 Kc, za to mi v Barumu prezujou na zimu, vymeni naplne, filtry, zmeri tlumice, geometrii a jeste mi minimalne 1000 Kc zbude. Nerikam, ze si to vsechno necham udelat, ale jen tak pro srovnani.
Jinak to srovnani s Fabii me jen tesi, i kdyz nemuzes vedet, nakolik je to objektivni hodnoceni, zase ale na kazdym sprochu pravdy trochu. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ty lidi jsou fakt *, nachytat ho u toho, zlámal bych mu ruce. Měl jsem něco podobného s Felicií v roce 96. Tři neděle staré auto, vymlácené okno, páčili to o rám. Sice jenom Felicie, ale 330 tisíc taky není málo a člověka to sere. Nejhorší na tom je, že když takovýho * nachytáš a rozbiješ mu hubu, tak budeš mít průser Ty. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Vcera som sa prvy krat netesil, ze mam nove auto. Kym som bol v robote, niejaky dobrak, ktoremu sa zrejme velmi pacilo moje modre metalizovane Clio, mi poskriabal dvere klucom. Vobec nie vela, ale dost hlboko a oprava (bojim sa, ze ked to neopravim, tak to tam skor-neskor zacne chytat hrdzu) zahrna lakovanie celych prednych dveri, t.j. cca. 8 tis Sk! -
« Re: Clio II 1.4 16V
Dnes som nezabudol a mam ten casopis so sebou. Vysledky su taketo:
Ukazovatel -Clio/Fabia
Drzanie stopy - 7/6
Brzdy - 4/4
Pruznost(zrychlovanie) - 4/3
Riadenie - 6/5
Motor,prevodovka - 6/5
Max. rychlost - 5/6
Tlmenie nerovnosti - 7/5
Prenos hluku z nerovnosti - 7/6
Komfort - 6/7
Max pocet bodov za ukazovatel bol 10. Fabia jasne vyhrala vo vnutornom priestore, vacsi kufor, detaily v interieri a samozrejme v cene. Naopak jasne prehrala v spotrebe.
Ja som bol Fabiou po zvezeni velmi prekvapeny. Fakt dobre auto na dobrom podvozku. Ale nie az tak perfektnom, ako vsetci tvrdia, mozno si treba najskor zvyknut. Na Cliu som este neskusal to, co na Fabii, takze zatial nedokazem subjektivne provnat. Ale Fabia bola mojim horucim kandidatom. Ked som zistil, ze Clio je ale za tu istu cenu, tak som uz nevahal. A zatial mam pocit, ze som vybral spravne. Vsetko ale ukaze cas, zatial som do toho auta zalubeny a neposudzujem ho triezvo :-) -
« Re: Clio II 1.4 16V
Jenze jizdni vlastnosti zakonite nemuzou vychazet jen z brzdne drahy,ja sem se s Fabii svezl,sice jen kousek,ale myslim,ze bude urcite lip drzet na silnici,nez Clio,je to jinak odladeny podvozek(rekl bych lip).Mozna to vypada,ze plivu na Clio,ale tak to neber.Ja bych si skodovku nekoupil,to jeste chvili potrva,nez to bude evropsky auto. -
« Re: Clio II 1.4 16V
K tym brzdam: Testovali brzdnu drahu z 50km/h, 90km/h a 130 km/h. V 50 a 130 malo Clio mensiu brzdnu drahu, v 90 rovnaku ako Fabia. Mozno po tych kritikach, co sa na tie brzdy zniesli s tym nieco francuzi urobili, neviem...
Moje cesty budu asi 40/30/30 dialnica/okresky/mesto, ked budem mat dalsie vysledky spotreby, dam vediet. Znamy ma Megane s tymto motorom a vobec ho nesetri a primernu ma cca. 6 litrov. Uvidime, ale mam pocit, ze s tym motorom sa neda jazdit pohodovo, zvadza k tomu, aby clovek isiel svizne. S klasickou 1.4 sa pohodovo jazdi nadherne, je to super motor, ak sa nechces pretekat.
Pozri do rubriky Co rikate na Renaulty, pisal som o mojej skusenosti s Opel Astrou. Hroza auto, sklamalo ma! -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ono porovnavat 16V a klasickou 1,4-ku asi neni uplne korektni z hlediska vlastnosti motoru,ale muz Ti treba rict,ze mam od zacatku,tj. po roce uzivani spotrebu mirne pod 6 litru.Jezdim teda na pohodu,zpravidla tak okolo 100,po dalnici minimalne(jsem na takovym miste,ze ji moc nepotrebuju-Jihlava).Ale zase jezdim nejvic ve ctyrech a nalozenej,protoze sme s manzelkou takovi cestovatele,takze si myslim,ze je ta spotreba adekvatni.Ty brzdy mam fakt "pomalejsi",cimz rozhodne netvrdim,ze sou malo ucinne.Jizdni vlastnosti mi vyhovuji,ale to,ze sou lepsi,nez u Fabie,to posoudit nemuzu,Jen bych se tomu dost divil,kdyz takova spousta odborniku tvrdi opak.Cau -
« Re: Clio II 1.4 16V
Caf.
Takze od piatku som stastnym majitelom tohto auta. Prislo o 3 tyzdne skorej, ako slubil predajca a veru som ho nenechal dlho stat v autosalone. Skusenosti po prvych 550km: cakal som trosku nizsi aerodynamicky hluk na dialnici, motor je sice pocut viacej ako 1.2, ale aj tak je to super tiche (fakt mi viacej vadi ten aerodynamicky hluk), taha to celkom dobre od 1500 ot. ale je citit, ze motor sa dostava do svojej koze az pri 2500 a viacej (v praxi zrychluje na 5 zo 110 na 130 bleskovo (aj do kopca, kde som na R21 musel radit 3), z 80 na 110 to uz nie je take markantne, ale podradovat netreba), prekvapila ma tvrdost podvozku a sedaciek a chvilu mi trvalo, nez som si nasiel optimalnu polohu za volantom, oneskorenie brzd vobec nepocitujem, brzdi dobre a nabeh brzd je na mna az moc prudky, ale uz si zvykam (vzadu su asi bubny, ale neviem, este som sa nedival), nema !!!ziadne!!! oneskorenie plynu. A este jedna vec - na prvych 440km mal primernu spotrebu 6.25l, cakal som, ze to bude okolo 8 a viacej. Ako je to s ukazovatelom stavu paliva v nadrzi? Ked vycvakla pistol, bolo v nadrzi cca po bodku hned pod plnou (a viacej sa nedalo natankovat), predtym bola rucicka na R. Zmestilo sa tam 44 litrov. Kolko je teda rezerva?
Co stoja Renaulty u nas sa dozvies na www.renault.sk. Mam navyse oproti serii este bocne airbagy, spolu za 403.700 Sk. Sranda je, ze tento vikend prisiel znamy z francie a velmi sa rozculoval, ze to auto u nas vyjde o cca. 15 tis frankov lacnejsie ako u nich. Ale bol rad, ze sme sa opat rozhodli pre francuzske auto (uz mame v rodine 5-te).
Zatial sa maj a jazdi bezpecne.
PS: A pis, som rad, ze si mam s kym pokecat o tomto aute.
PS2: Mam v jednom casopise porovnavaci test Fabia vs. Clio a Clio zvitazilo prekvapujuco ma lepsi podvozok!!! a brzdy!!! Vybrali sme si spravne :-)
Caf -
« Re: Clio II 1.4 16V
Ty brzdy maj pozdější nástup normálně,ale to není tak hrozná vada,naopak si myslím,že třeba v zimě je to lepší(nehrozí tolik,že si dáš na kokos).Horší je,že vadnou,když déle brzdíš,pozoroval jsem to třeba v Alpách.Jak se zahřejou,tak ztrácí na účinku.Máš kotouče jen vepředu,nebo i vzadu i s ABS.U sporťáků to bývá s brzdama lepší.Kolik to tam u Vás stojí,resp.,kolik by stálo to moje RT 1,4.Občas pozoruju dost výrazný rozdíly v cenách aut u Vás. -
« Re: Clio II 1.4 16V
Diky za odpoved. V podstate si mal cas, lebo na auto si poockam este 4 tyzdne :-)
Neskorsi nastup brzd si pozoroval pocas poruchy, alebo mas pocit, ze to tak je stale - ja som to auto soferoval iba 3km (a som rad, ze mi predajca vobec dovolil soferovat), takze take veci som si nevsimol. Vtedy som sa zameriaval na motor, lebo som sa rozhodoval medzi 1.2, 1.4 a 1.4 16V a tiez som bol rad, ze s mojimi 190cm som sa do toho auta celkom pohodlne zmestil a za mnou este sedela manzelka.
Ked to auto pride a ja s nim budem brazdit cesty, budem sem prispievat a opisovat moje skusenosti s tymto autom. Zatial hladam vsetky mozne a nemozne zdroje informacii o tomto aute... -
« Re: Clio II 1.4 16V
Omlouvám se, že sem tak dlouho neodpovídal, nějak sem se k tomu nedostal. Oni ty brzdy brzdí dobře, ale po zimě se to prostě zaneslo nějakým bordelem a pořád přibržďovalo, takže se hřálo a tím pádem to asi i začalo pískat atd..Jinak sice brzdí dobře, ale řekl bych, že mají nástup až po větším prošlápnutí pedálu, než bych očekával, je tam prostě prodleva, než zaberou. Ale jinak sem fakt spokojen.Kdyžtak, jestli chceš, dám Ti mail, ten si vybírám pravidelně (msem@seznam.cz). -
« Re: Clio II 1.4 16V
No ako som uz pisal, auto je objednane. Termin dodavky je ale az 30.11., to sa este nacakam.
S tymi brzdami to je pre mna sok. Ked som bol na predvadzacej jazde, skoro som si rozbil hlavu o vlant, ked som sliapol na brzdu. Mal som pocit, ze to auto ma velmi dobre brzdy. Ako sa pozna to nepirliehanie dosticiek? -
« Re: Clio II 1.4 16V
Mel sem problemy s prilehanim prednich brzdovych desticek,coz odstranili na pockani,ale musel sem k nim nadvakrat,protoze poprve mi rekli,ze to je normalni.Pak mam popraskany lak mezi zadnim blatnikem a strechou v tom prechodu(takova ta ryha,ale to se Ti udela taky,protoze to pry to delaji vsechna 5-ti dverova Clia).Jinak zatim v pohode.Jo a ted se mi yacala sjizdet vnejsi strana vzorku yadnich pneu,dela se na tech kostickach takova pilka(nastupni hrana vzorku je niysi,nez sestupna,ono se to tezko popisuje slovne),ale je mozne,ye to je tim,ze sem to nechal nafoukat plynem,nevim.Ale to je mozna tim,ze to moc pozoruju.Zatim -
« Re: Clio II 1.4 16V
To je celkom dobre na to, ze ma papierovych 6.8l/100 km. Pokial viem, v Megane tento motor zerie tiez okolo 6l.
Uz som si to auto objednal a neviem sa ho dockat. Chcel by som ale vediet, ake mozne problemy sa pocas prevadzky mozu vyskytnut, resp. ake muchy to auto ma.
Diky -
« S Cliem 220
Ja mam s Cliem II velmi dobre zkusenosti, a to s tim nejsilnejsim (a taky nejdrazsim) tedy 1,6 16v 79 kW. Jezdi to naprosto skvele, i to dobre sedi obe sestnacky maj trosku tvrdsi perovani to bude tim. Vybava maximalni 4 airbagy ABS klima... 16v ma jine svetlomety dvojity lupaky, ktere to auto zvednou o 200%. Akorat me trosku vadilo ze nema podelne nastavitelnej volant. Vykonovy parametry jsou skvely dve kila to jede naprosto bez problemu, max se mi povedlo neco malo pres 220 dal to nema tachometr :-)) kdyz jsem honil A8. Zere to kolem 7 litru, kdyz se na to slape tak pres 8 coz je super. Jen ta cena asi 490 000 ... -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
Nějak se to tam nezobrazilo všechno. K tomu citroenu, prostě úroveň zpracování mně v žádném případě nenadchla a to sem nekoukal příliš kritickým okem. A rozhodně si nemyslím, že facelift něco radikálně změní. Třeba taková rezerva pod kufrem zvenčí, nebo lacině vypadající lišty na oknech (něco jako daewoo) mne určitě nezaujali. To bych raději zůstal u renaulta, nebo si skoč do mazdy na čumendu. Němec to sice není, ale dostaneš záruku na tři roky nebo 100 000 km.Ono je to ale problém si dnes vybrat, je toho moc. Musíš si stanovit základní požadavky a z toho vycházet. -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
To fakt trvá tak dlouho než ti přivezou auto. Pochopil bych tak 3 týdny (když jde do výroby), ale tohle mě dostalo. No zase na druhou stranu to nejsou housky.
Co se týče Scénicu, půjdu se asi podívat v sobotu na Výstavišti je nějaká výstava a bude tam Scénic RX4. Bude to asi jenom čistá prohlídka bez reálné možnosti koupě, i když mít ty peníze tak čtyřkolka byl vždycky můj sen. Jak jsi psal, že je teď nejlepší doba na koupi souhlasím, ale ještě počkám na prosinec. Má se začít prodávat Xsara Picasso (první fotky mě dostali), takže porovnám a uvidím. Jo frantici mají dobrý auta se šarmem. Zatím jezdím Pegeoutem 106 r.v.1993 a do města je to super. Málo žere a není to takový malý jako např. Matiz (do šířky).
Moc se mi líbila u Clia limitovaná verze, kterou dělal Renault spolu s Applem. Samá jabka (přední světla). Škoda že v něm nebyl i počítač. -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
Bohužel zatím nejsem šťastným majitelem, přivezou mi ho až začátkem prosince. Jinak, co sem s ním jel zkušební jízdy, tak si myslím, že na tak malý auto má slušnou stabilitu. Taky , když se podíváš na rozvor, tak není v téhle kategorii zrovna z těch nejmenších a "řiditelná" zadní náprava má taky něco do sebe.Jel sem třeba s Corsou nebo s Felicií a to se nedá srovnávat ani náhodou. Co se týká Tvé volby scénicu, s tím bych já osobně neváhal, taky sem si na něj browsil drábky, bohužel jen v teoretické rovině. Je to fakt dost promakaný auto za slušnej peníz. Zaujalo mne od hlavy až k patě. A o tom novým scénicu ani nemluvě. Jinak sem z Jihlavy, takže budu mít opravdu možnost to vyzkoušet až až. Leasing mám od CAC s pojištěním od Kooperativy. Byla to akce těchto tří firem dohromady (i s Renaultem). Pojistku mám na 2,9 % z celkový částky, na 10 % spoluúčast, což taky nemáš všude. Oni ale vyjeli teď skoro všichni se super nabídkama, takže si myslím, že teď koupit auto je docela ideální čas. -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
Nemyslím si, že Fabia nějak výrazně promluví do celkového prodeje aut, možná jedině na úkor Felicie. Pokud si vezmeš cenu rozumné Fabie (ne 1,0)a co nabízí tak si myslím, že se konkurence bát nemusí (apropo ceny Fabie jsou zaváděcí v budoucnu stoupnou). Jediný co by s trhem hnulo by bylo výrazné snížení ceny Felicie tak za 180-190k, tuším že teď je za 215.000. To škodovka neudělá a proto je cena Fabie tam kde je a nemyslím si že je to na škodu. Rozhodně bude lepší pohled na silnice když každý druhý auto nebude Škoda a konkurence rozhodně nespí a připraví pro nás určitě ještě další akce jako např. nulový leasing apod.
Ten leasing máš od Kooperativy nebo od někoho jinýho? Když jsem se ptal u Amose tak my řekli, že s nima mají nejlepší podmínky pro klienty.
Napiš jak ti to jezdí, pochopil jsem že jsi odněkud z Vysočiny tak by mě zajímalo jaký jsou zkušenosti z provozem auta v "extrémních" podmínkách? -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
Chodil jsem po všech možných autosalonech od mazdy,seatu,škodovky,volkswagenu,fordu,t… a já nevím, co ještě. Nakonec mně přesvědčili leasingem s nulovou akontací. Chtěl sem větší auto, ale bohužel na to nejsem tak finančně zajištěnej, ale to by bylo na dlouhý povídání a spíš přes maila, a ne veřejně. Ale co Ti můžu doporučit je nový megane. Jel sem s ním a je to špica auto pro běžného spotřebitele s bohatou nabídkou v základu, slušným dílenským zpracováním a subjektivně velkou užitnou hodnotou pro průměrnou rodinku. Má to ohromnej kufr a špica se to řídí. Na první posaz sem se s ním sžil. A každýho prodejce ještě můžeš stáhnout z trenek o něco navíc, teď je na nákup ideální čas, než vylezou s Fabií. -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
to Smisak:Skvěle jsi mi nahrál s tou Mazdou. Váhám mezi Scénicem a Premacy (asi zvolím Renaulta protože ve stejný ceně nabízí klima ). Co se týče prodejců, myslím si že je to hodně závislé na majiteli autosalonu. Když ty zaměstnanci jsou v pohodě a práce je baví tak to klidně může dělat i ženská. Technický věci si stejně zjistíš sám a při předváděčce je aspoň hezké si trochu zaflirtovat. Chci se zeptat jestli jsi chtěl rovnou Clio nebo jsi se rozhodoval mezi více modely Renaultu např. Megane nebo i jinými značkami? -
« Re: Vítám fšechny fandy motorismu
Re:Hudec
Je to 1,4 RT v základní výbavě,jen sem tomu přidal mlhovky.Rádio si udělám sám a jestli tam hodím nějakej tuning navíc, to uvidím podle toho, jak to vypadá na trhu, od nich je vše navíc dost finančně nadhodnocené.Jinak sem to kupoval v Jihlavě a přístup byl velice dobrý.Narozdíl od Opelu, kde mi to předváděla ženská.Ale doposud nejlepší předváděčku sem zažil v Mazdě.Tam věděli odpověď úplně na všechno, to bys musel slyšet. -
« Vítám fšechny fandy motorismu
Právě před nedávnem jsem učinil jedno ze svých nej životních rozhodnutí, a to, že jsem se rozhodl zakoupit si nové auto. Ne, že bych byl úplný chudák, ale je to investice. Rád bych se podělil o dojmy, či případné zkušenosti s tímto automobilem. Já zatím čekám, než mi ho přivezou.Děkuji za připomínky a náměty do diskuse. Ahoj Martin
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!