Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Pre LUFa
Pri hladani vhodnej letne pneumatiky na Megane o rozmere R13 175/70 som bol rozhodnuty pre Michelin Energy XT1 alebo Continental EcoContact EP (testy, nazory). V kategorii Pneumatiky vsak bol nazor (jediny) od LUFa, ze EcoContact je smejd horsi ako Barum. Preco take tvrde odsudenie? V com bol problem? Dik. -
« Re: Řazení.
Veru tak, este vyckaj. Mne sa zo zaciatku prevodovka tiez moc nezdala, ale casom si sadla. Aj ked sa tvrdi, ze auto nepotrebuje zabeh, myslim ze prvych 3000km je este prilis surove. Ked sa prehrabes kdesi dozadu, pisal som o tom, ako sa zabehavalo moje Clio, uz si presne tie cisla nepamatam, ale dost dlho trvalo niektorym veciam, kym si sadli. BTW ako je to u teba s tym podradenim na 1st. -
"-- skrytý --" 20.12.01 11:23
« Re: to jambi
Boli by to krásne úpravy, ale čo kasička? Už aj z chladničky a mrazničky nám ubúda zásob a to ešte 3 roky budem splácať. Ale to sanie nie je tak drahé a výsledok je hneď cítiť aj počuť. Takže na to korunky určite naškriabem. Brno od Bratislavy nie je tak ďaleko, niekedy zoberiem manželku na výlet. Snáď mi pomôžeš ju presvedčiť o nevyhnutnosti úprav. Ozvem sa mailom! -
"-- skrytý --" 20.12.01 11:10
« to karizma
Môj prvý dojem bol, že to je kapotovaná, komfortne vybavená motokára. Je v tom cítiť každú nerovnosť, trasie sa to ako osika. Ale sedí to výborne. Spomínaná VR6-ka je proti tomu komfortne odpružený rodinný automobil. Neviem si predstaviť, aké vlastnosti má znížené Clio Sport so sadou športových pružín a tlmičov. Je to malé, vrtké, strašne obratné a živé autíčko. Názov článku v SPEED-e "Osie hniezdo" plne vystihuje jeho vlastnosti. Nemám ho dlho, má najazdených len nejakých 3000 km a stále sú vlhké alebo zamrznuté cesty, takže nebolo veľa možností ho vyskúšať. Skúsil som po 1000 km na diaľnici max. rýchlosť. Pri 6000 ot/min to išlo podľa tacho 215 km/h a ešte sa rozbiehal. Obmedzovač zapína až pri 7000, ale nevydržal som to, bolo mi surového motora ľúto. Pri rozbiehaní na suchom asfalte sa pri 4000 ot na jednotke začnú pretáčať kolá... Ten nárast krútiaceho momentu je fakt obrovský. Však to má špičku 200 Nm pri 5400 ot a max výkon 172 k pri 6250 ot. Obmedzovač zopne pri jednotke a dvojke až pri 7250 ot, na ostatných rýchlostiach pri 7000 ot. Ale až keď je motor teplý! Pri 85 stupňoch vody obmedzovač nepustí otáčky nad 6500. Pri studenšom motore som to neskúšal. Ak chcem niekoho predbehnúť v 80 km rýchlosti, podradím na dvojku a ten ma ani nezbadá. Je to super, treba to zažiť. Naozaj to stálo za tie peniaze, nech si o mne myslí kto chce čo chce. Aj manželka, ktorá nikdy nemala rada rýchlu jazdu, sa stále usmieva a sama ma podpichuje! -
« Řazení.
Jak vám jde řadit 2. r. stupeň? Mně, hlavně když je pod nulou, to jde velmi velmi ztuha. Kámoš měl na 3 roky starém Cliu podobný problém a v servisu mu tvrdily, že tam má špatný olej, po výměně oleje to má OK. Je možné, že už z výroby by tam lili olej nevhodný pro naše klimatické podmínky? -
« to jambi
1. OK, nainstalujeme sání, potom chip a potom výfuk. Ty vačky jsou docela drahá sranda (32tkč), ale jinak ty poslední koně přidat nejdou. Tak stejně ber na zřetel, že chip pro stávající vačky a pro tuningové je jíný!
2. Já bych upřednostnil kit sání. Se studeným vzduchem není problém. K filtru se přivede hadice napojená na náporový vzduch, a pokud nebude filtr přímo v místě sálání tepla, není nutné jej ani odizolovávat nějakou stěnou. Uvidíme a proměříme, ale myslím, že to bude OK.
3. Hele přijeď se ním i tak ukázat, docela tento model na mě působí sympaticky a rád bych si sním vyhrál. Ten facelift vypadá celkem dobře, říkal jsem si, že by nebyla špatná sranda ho koupit, dovézt do dílny, obléknout si bílý plášť a s úchylným výrazem vědátora se pustit do díla. Dal bych mu 17" kola, podvozek, trošku hlasitější výfuk, ty komponenty na těch 206PS a pokusil bych se mu ještě trošku ubrat na váze. To by potom nemyselo být k zahození... -
« Re: to jambi
Karizma> Renault je v tomto atypizování pneu přeborník :o)
Stejně, pokud je origoš 195/45R16, tak 205/45R16 a 215/40R16 jsou jen minimálně obvodově odlišné. Já už všechny 3 tyto rozměry na Fabii vyzkoušel a je to fakt velmi zanedbatelný rozdíl. Ne však vlastnostmi. 215 rules!!! -
« Re: to jambi
Faceliftované Clio Sport má přepracované sání čímž byl zlepšen kroutící moment v nízkých a středních otáčkách a pak má zkrácený stály převod. Nechápu co Renaulta vedlo k tomu, že se rozhodl pro standardní montáž tak atypických pneu jako jsou 195/45R 16 místo dřívějších 195/50R 15, které jsou už naprosto běné. Jambi, můžeš popsat jízdní a výkonové vlastnosti tohoto ďáblíka. -
"-- skrytý --" 19.12.01 09:50
« Re: to jambi
Mám model 2000, t.j. 15-palcové kolá. Podľa správ na groups.yahoo.com/group/ClioSport172 má vraj novší model komfortnejšie naladený podvozok, snáď aj iný priebeh krútiaceho momentu. Čo sa týka úprav motora, kasička je teraz prázdna, bolo treba kúpiť zimné gumy. A 3 roky splácať lízing a pôžičky... Ale za ten zážitok pri jazde to stálo. Majú pravdu tí, čo píšu že pri jazde v tomto aute sa stále usmievaš.
Predpokladané poradie úprav - 1.sanie, 2.chip, 3.výfuk. 172 PS je zatial bohato. Mám však skúsenosti s Golfom VR6, s ktorým som jazdil 3 roky. Tiež sa to zdalo spočiatku strašne silné, ale časom sa pár koní navyše žiadalo. Pri úprave sania sa neviem rozhodnúť - kit alebo len vymeniť vložku. Originál má privedený studený vzduch z predného nárazníka, mám obavy že kit s otvoreným filtrom v motorovom priestore by mal síce krásny zvuk, ale nasávaním teplého vzduchu by som o získané koníky zas prišiel. Aké máš skúsenosti? -
« to jambi
To záleží na tom, kolik máš v kasičce:). Máš to starší na 15" kolech nebo facelift na 16"? Rád bych to faceliftované Clio omrknul a projel. A 172PS ti nestačí nebo se jenom tak ptáš? Hele tenhle ten motor je hodně dobrý už v základu, je to v podstatě starý šestnácti-ventilový dvoulitr (150PS) doplněný o variabilní sání, lepší ventily s titanem, jiné sání a výfukové potrubí, jiné časování vaček a jinak naprogramovaná elektronika. Pokud se nebudeme bavit o "turbo" úpravě, tak můžeš na svém autě změnit následující:a) kit sání +8PS, b) chiptuning +14PS a 12Nm, c) vačky 276° a 270° +10PS, d) koncový díl výfuku +5PS. Všechno dohromady 209PS a 227Nm. Komponenty bez montáže s DPH cca 65.000,- 0-100 něco málo přes 6, V max 240. Tak stejně můžeš komponenty přidat samostatně nebo postupně, jen chiptuning je možný provést pouze na konkrétní modifikaci. -
« to lud
Však přesně tak se to dělá! Jen jde o to, jakou brzdu zvolit a jakou metodu měření... Když vezmu jedno a stejné auto na 3 různé brzdy, výsledky budou na každé trošku odlišné (do 10%). Takže ideální varianta je měření realizovat na jedné a stejné brzdě před a po a posuzovat relativní rozdíl. -
« otazka
chcem sa spytat vas expertov na motory. preco mi chcipava motor, tesne ked prestava fungovat sitic. este pre upresnenie nie je to na Cliu, ale na starom vw polo. motor je tipujem v poriadku. rano zmrznuty startuje bez problemov (takze myslim ze kompresia je ok). to auto pozna len kratke trate. tak cca 5km a potom pooobede zase 5km. takze skoro stale jazdim so studenym motorom. moze to byt tym, ze mam uz zanesene sviecky? alebo co to moze byt? inac ak ked je zohriaty na rpevadzkovu teplotu ma trochu nekludny volnobeh, ale potom uz nechcipne.
rano je to neprijemne, ked sa blizim ku krizovatke, vyhodim rychlost, alebo ked potrebujem mierne spomalit a vyslapnem spojku, vtedy mi skoro vzdy chcipne motor. potom to musim startovat. skratka nepozdava sa mi to.
prosim help. -
« Re: 1.4 chip tuning
luf> Samá mlha. Chtělo by to radar nebo sonar:o)
Fabia má 74kW (100,64PS zaokrouhleno škodou správně na 101PS)
Clio 1,4 16V má 72kW(98PS). Ty máš taky 72kW (98PS).
Do Meganu (včetně verze Scenic) se montuje 1,4 70kW (95PS)
Tak už tu konečně přestaňte psát blafy a soustřeďte se na fakta. -
« Clio 1.4 16V
Bol som sa nan pozriet v Renaulte - vyzera to celkom fajn, akurat to miesto na nohy vzadu je zalostne male. Pri mojej vyske - 190 cm, ked je sedacka uplne na konci, nie je mozne aby za mnou ktokolvek sedel. Ale ked sa clovek uskromni, tak je to celkom v pohode.
Asi ho teda objednam, ale pockam do noveho roku, chlapik z Renaultu vravel, ze mozno budu robit nejake modifikacie pre model 02. Bude to pravdepodobne 3-dverovka vo verzii Dynamique.
Jedna vec by ma zaujimala - aku mate s Clion spotrebu? Najma v meste, lebo v specifikaciach sa uvadza 9,2l, co nie je prave najmenej.
Este niekto tu spominal, ze nemoze nikde najst priebeh Nm a PS vyjadreny v grafe. V prospekte k novemu Cliu som to objavil, tak ak mozem to zoskenovat a poslat, pripadne dat na web. -
« Re: 1.4 chip tuning
Pokial sa pametam, tak mam 70kW (1.4 16V) a obmedzovac ho odstrihne uple evidentne v tom najlepsom, a v celom rozsahu nie je nijaka diera alebo nieco podobne, preto neverim na jeho tunenie. Mam ale chipnutu Leganzu, a tam to bola jasna sprava, aj ked na maximalke nebolo nic poznat, ale zdvihli tomu moment do 3000 a to je sila, na meganovi nepbolo poznat vobec nic. Mozno na Cliu by to mohlo byt lepsie ak ide do tych 6700 a uz tam odpadava, ale ako Luf pise to tiez nie je tento pripad a co ine by ste od cipovania toho motora ocakavali? Ja by som teda urcite radsej kupil 1,6 16V. -
« Re: 1.4 alebo 1.6 ??
luf, ked pri kompresii zohrejes plyn vo valci, tak pri expanzii ho zase ochladis :-) len minimum energie sa dostane do stien valca - samotna kompresia nebrzdi - vid stare dizlove motory s dekompresnymi ventilmi, aby to lepsie brzdilo dole kopcom, treba otvorit ventil aby sa zvacsili straty - tie vznikny tym, ze plyn vo valci stlacis a stlaceny (vysoky tlak + teplota = energia) ho nechas uniknut ... BTW, vcera som cestoval z nemecka nazat do Bratislavy a na par klesakoch som si to vyskusal, a fakt ze bola taka kosa, ze mi pri dlhom zjazde motor dost rychlo chladol - a bolo to definitivne tym ze bolo zapnute kurenie, ked som ho vypol bolo secko fasa; tiez som si fsimol ze vznilaly zakmyty pri regulacii - termostat zistil e je teplota dos vysoka a otvoril sa (aspon si to myslim- moja predstava)lenze cely objem chladica a hadic bol vychladeny, zatial co objem v motore dost teply, tak nechal kludne odist vsetko do chladica, motor sa naplnil studenou vodou a teplota motora poklesla o cely dielik a potom zase pomaly stupala ... proste som sa par hodin zabal ako za mladych cias s roznymi technickymi hadankami ... aspon som nezaspal cestoval som od 20:00 do 6:00 ... a to po celodennej programatorskej sichte ... serem taku robotu -
« 1.4 chip tuning
Pisal som mail do firmy IDT tuning, ze co by vedeli dostat z tej 1.4ky 16V a chlapik mi odpisal ze z 98 PS na 110, co si myslim, ze je fakt slusne, obzvlast za tu cenu - 6.000 Sk. To je potom v podstate vykon silnejsej 1.6ky za menej penazi ako keby som ju kupoval. Keby sa k tomu pridal este nejaky ten vzduchovy kit to by mohlo hodit takych dalsich 5 PS. -
« to luf
1. Parametry jsou skutečně impozantní :-) +9PS a 10Nm. Každopádně s dobře voleným vzduchovým kitem si myslím, že by se dalo dostat na cca +15-17PS a 15-20Nm. Křivku nemám, ale víceméně bude kopírovat tu starou, jen ve vršku půjde malinko dál.
2. 100% by to šlo, kliku z 1,6, možná vačky a řídící jednotku. All others je stejné! -
« Re: to luf
ATX - o tom chipe chcem viacej info!!! Ale zrejme to bude viacmenej zbytocne na tak maly objem atmosfericky plneny davat chip. Ake su teda parametre po chipe, pripadne ak mas aj krivku priebehu tocaku... lufik@hotmail.com
Takze myslis, ze by som z mojho motoru mohol urobit 1.6ku? Iba tym, ze by som vymenil klukovku a chip? -
« to luf
1. Na 1.4 16V existuje chip taky! Už jsem našel dodavatele.
2. Jinak 1.4 16V a 1.6 16V je ten stejný motor, s tím že 1.6 má o 10,5mm delší zdvih, čili jinou kliku. Jinak řečeno, to co půjde na 1.6 16V půjde logicky na 1.4 16V, včetně turba!
3. Prakticky řečeno, 1.6 bude mít více Nm a trochu více PS, s tím, že celá charakteristika vlivem delšího zdvihu bude posazená trochu do nižších otáček.
4. Já bych radši ten 1.6 16V, víc vydrží, půjde líp od spodu a spotřeba bude ve stejném autě skoro stejná. -
« Re: 1.4 alebo 1.6 ??
yyyy - cela potencialna a kineticka energia sa premiena na teplo vzduchu stlaceneho vo vlaci. Ale je otazne, kolko z nej sa skutocne odovzda motoru, ten teply vzduch sa vytlaci cez vyfukovy ventil a v dalsom cykle sa nasaje opat studeny. Je mozne, ze od urcitej teploty vzduchu je motor ochladzovany. Ja v tom, co popisuje skv, nevidim nijaky problem.
lud - ja by som nevahal, cenovy rozdiel nie je nejaky vyrazny a nejde ani tak o rozdiel vykonu ako skorej tocaku, ktory ma ten 1.6 rovnomernejsie rozlozeny a vyssi. Spotreba bude zanedbatelne rozdielna. Ad tuning - na 1.4 16V neexistuje chip, otvoreny filter (induction kit) je nejaky divny a celkovo tuning tohto motoru je asi dost obtiazny. Naproti tomu na 1.6 16V existuje chip (+12PS), existuje otvoreny filter (+10PS? ako deklaruje vyrobca), pripadne turbo kit (208PS, 310Nm). -
« Vetrak chladice
Jeste jsem si vzpomnel - s tou polohou rucicky (podle mechosu v servisu by se mela drzet vodorovne) to asi bude pravda. V lete jsem popojizdel s vypnutou klimatizaci v kolone a najednou se zapnul vetrak coz bylo dost dobre slyset i citit ve volantu. Rucicka byla neco malo vic nez o jeden dilek nad vodorovnou polohou. Zda se mi, ze ten vetrak ma dve rychlosti, protoze kdyz je zapnuta klimatizace bezi porad ale neni skoro slyset a nic se neklepe. -
« Re: 1.4 alebo 1.6 ??
1.6 je asi o 16000 drazsi. Jel jsem s 1.4 i s 1.6 (Clio II) a rozdil (mel by byt 10HP) jsem moc nepoznal. Ale byla to zkusebni jizda, tak jsem na to moc slapat nemohl :-).
K tomu chlazeni - termostat je pasivni clen, podle teploty vody, ktera na nej dorazi z motoru otevira (tepla voda) nebo zavira (studena voda). Termostat by mel byt v horni hadici mezi motorem a chladicem - overim. Vetrak chladice ridi cidlo vetraku ktere je v chladici a spina pri urcite teplote vody v chladici (pri zapnute klimatizaci bezi vetrak porad). Ja bych to neresil, pokud se to pri "normalni" jizde chova normalne - tj. rychle se ohreje - rucicka je vodorovne (podle autor. servisu je to spravna poloha) a pak tam zustane (mensi vykyvy +/- jeden dilek pry nevadi). Vsechny poruchy termostatu ktere jsem kdy videl spocivaly v neustale otevrenem termostatu - motor se pomalu ohriva, pri rychlejsi jizde na nizke otacky teplota viditelne pada a v tech mrazech co jsou ted by se neohral vubec. -
« Re: 1.4 alebo 1.6 ??
luf> to nie je stlacanie vzduchu, do toho ohrievania sa preondieva cela potencialna energia auta lezuceho z kopca - uznas ze je to dost, odovzda sa presne tolko co by si inak musel dostat do brzd - niekedy si ich po zabrzdeni chyt ... ale teraz ma napadla taka blba otazka - nebolo pri tom dlhom zjazde zapnute kurenie? to je odvadzane este pred termostatom, a v pohode staci vychladit taky motor ak je vonku pod nulou :-) -
« Re: 1.4 alebo 1.6 ??
Kolik je cenovy rozdil v 1,4 a v 1,6? Myslim, ze 20tis. Kc! Pokud budes chtit tunit, tak radeji kup rovnou tu silnejsi verzi, protoze se jen tak na vykon ty 1,6 nedostanes a das do toho mozna vic penez nez kdyz koupis rovnou tu 1,6! Taky zalezi jak moc chces jezdit? Pro normalni i svizne jezdeni staci bohate ta 1,4 16V, ta 1,6 16V uz s Cliem pekne cvici, to uz je potom drak! :-) -
« Re: Zahřívání motoru.
skl-v chladicim okruhu(u motoru) je termostat, ktery hlida teplotu. Pri nastartovani termostat uzavre okruh a ohriva se motor, pri dosazeni teploty zacne termostat pomalu propoustet vodu a hlida teplotu, pokud by se motor zacal vice ohrivat nez ma, pusti termostat vodu na mach a tak pak obiha pres chladic, pokud by vzduch, ktery proudi na chladic nestihal vodu ochladit, spousti se ventilator, ktery vodu ochladi! A totez plati i naopak. Pokud by jsi motor nechal jet s kopce bez toho paliva, tak termostat ma za ukol uzavrit okruh a nechat motor zahraty! to znamena, ze by se motor nemel vyrazneji ochladit! Ja kdyz prijedu a mam motor teply, tak pak kdyz odjizdim treba za pet hodin, tak motor jeste stale nevychladnul! Proto je divny, ze se Ti motor ochlazuje o tak moc, z toho usuzuju, ze bude nejspis spatny termostat! -
« Re: Zahřívání motoru.
tak to co teraz poviem je asi blbost, ale nebude to tym, ze elektronika riadi chladenie motora (?) podla otacok motora - tj. cim viac otacok, tym viac chladi...(tj. ocakava vacsie zahrievanie) ?! To by mohlo vysvetlovat ako skv-ho pripad, tak aj luf-ov (pri toceni na 6000 - prehnane horlive chladenie :)
Ak trepem, nebite ma. -
« Re: Zahřívání motoru.
Ludia, s tou "0" spotrebou kecate, to chce trocha fyziky. Ked zaradis rychlost, a motor tocis kolesami, tak riadiaca jednotka zisti se sa motorom brzdi a vypne vstrekovanie. Takze do motora sa nedodava energia benzinu ktora by mala pokryvat straty (trenie) pri volnobehu. Aj tak ale do motora dodavas energiu tymi kolesami on sa predsa toci a ovela rychlejsie ako pri volnobehu, takze minus ucinnost motora tam dodavas ovela viacej na prekonanie tych istych strat. (sorry za off topick - skusil by som pri studenom motore chytit tu hadicu od chladica pri zohrievajucom sa motore - ake tepla, hovori to za secko) -
« Re: Zahřívání motoru.
Asi fakt hladas problem tam, kde neni. Neviem, kde je umiestnene cidlo teploty, ak je niekde mimo bloku motora (lebo na predku tak, ze nan fuka), moze sa kludne stat, ze ukazuje menej, ako je skutocnost. Ved skus zastavitt a skusit, ci je chladic studeny, ak je, vsetko je v poriadku a termostat je zavreny. Tiez som si vsimol, ze ked prezeniem auticko vo vyssich otackach (teda ked radim pri 6000), klesne mi teplota motora a pritom by som mal pocit, ze musi stupnut. Ale neklesne nejako dramaticky - pohybuje sa v rozsahu jendeho dielika nad (ked sa vleciem v zapche)a pod strednou hodnotou. BTW v navode je napisane, ze ani ked vystupa teplota az k maximu, nic nehrozi, ze v pripade mozneho prehriatia sa rozsvieti kontrolka na paubovke, dovtedy je to vraj v norme. -
« Re: Zahřívání motoru.
luf: Ona ta nula není úplně nula, ale nějakých cca 40 stupňů (skromný odhad). Takže topení je vlažné. Při zahřátem motoru se mi ručička zastaví přesně v prostředku teploměru. K červenému poli (které však není značeno :-)) mi zbývají cca 3 dílky. Kde se tobě pohybuje ručka teploměru? Napadá mne akorát to, že by se termostat otevíral příliš brzy. Ale stejně si myslím, že opět řeším problém, kterej není :-). -
« Re: Zahřívání motoru.
ACE2: Proto jsem psal, že tam mám kvalt. A to, že se palivo nespaluje, o tom mne nemusíš přesvědčovat. Jde mi o to, kolik tak může mít motor + voda nastřádaného tepla a za jak dlouho se vyfouká. Kdybych tak aspoň věděl jak je tam to chlazení dělané a kde je termostat. Od čerpadla vede hadice (do spodní části chladiče, ze které jdou u chladiče dvě tenčí hadice. Jedna do vyrovnávací nádobky a druhá asi do topení. A právě se mi nezdá, že až po tudlenc tu rozbočku je hadice teplá i v době, kdy by termostat neměl být otevřenej. Jenže termostat by měl být u hadice, která vede z horní části motoru do horní části chladiče. U P205 mne propouštěl termostat a zahřívala se hadice hned za termostatem (jak jinak taky). Napadá mne, že by se ta spodní hadice mohla zahřívat od výstupu vody z topení, což bych mohl vyzkoušet tak, že vypnu topení :-). -
« Re: Zahřívání motoru.
SKV - mam v tomto skusenost. Ked odchadzam, mam cast cesty do kopca a zahrejem motor na 3 dieliky od spodu, potom nasleduje asi 7km zjazd, kde mam stale zaradenu rychlost a brzdim motorom, teplota klesne na 2 dieliky, ale az na spodok nepsadne. Potom ale dost dlho trva, kym sa zohreje aj pri jazde po rovine, v tychto krutych mrazoch sa asi neni comu cudovat. BTW kuri ti, aj ked rucicka spadne uplne dolu? -
« Re: Zahřívání motoru.
To je blbost, tak mas spatny termostat, kde voda porad porad probiha a proto se motor ochlazuje! To se mi s Feldou stalo taky, kdyz se se mnou rozloucil prave termostat, kdyz jsem jel chvilku pomalu, temer bez plynu, tak teplota spala, pozdeji to zacalo byt jeste horsi, to se zacal motor zase prehrivat! -
« Zahřívání motoru.
Jezdím do práce 10 km. Sjíždím kopec cca 5 km, kdy mám zařazenou rychlost a jenom občas přišlápnu, abych udžoval konstantní rychlost. Jde mi o to, že na začátku kopce mám skoro zahřátý motor a na konci je ručička na "0". Zdá se mi, že motor chladne poměrně rychle. Pochybuji, že by všechno teplo odešlo topením. Má tady někdo něco pro srovnání? -
-
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Viezol som sa v Toyotackom VVTi (1.4 16V 71kW). Spraval sa dost podobne ako ten nas motor, len bol trochu tichsi. Tazko je to povedat, lebo som ho nesoferoval, iba sa viezol a tiez porovnat spravanie sa motora v Cliu a Corolle je dost tazke. Predsalen Corolla ja zrejme tazsia atd. BTW na to, ze 16V motory nie su ziadna vyhra v nizkych otackach, sa da jazdit celkom pohodovo, od 2000ot uz motor ide celkom spolahlivo dopredu aj na 5ku a 3ka si poradi aj pri 1000ot. Ale moc ho takto netrapim :-) -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Ta 5ka bude asi sprevodovana rovnako. Pri 140 je rucicka otackomera takmer neviditelne za hranicou 4000 a tych 5km/h moze byt aj odchylka tachometra. BTW s tym obmedzovacom tam nieco bude, 4ka taha az do obmedzovaca, 5ka ma dost sily do tych 195 a potom akoby utal. Vtedy ma okolo 5600ot a cakal by som, ze sa dostane aspon na 6000, k maximalnemu vykonu, ale to ani nahodou :-( -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Este k tomu zrychleniu, este som sa povozil po dialnici a skusil som aj zrychlenie z 90 na 140; 100 na 150 a 110 na 160. Okrem posledneho vsetky sa skoro vobec nelisili casom (dokonca by som povedal ze z 90 na 140 je rychlejsie ako z 80 na 130 ) az na to posledne kde uz bola nejaka sekundicka navch. Tiez som zistil inu vec, pokial bolo auto este studene (ale motor uz mal normalnu teplotu) tak mi tie casy kludne vyliezli na 21s. Tak neviem ci to s tym "ucenim" sa nebude o niecomcelkom inom. Tiez som cital ze 16V motory bez variabilneho casovania maju nenormalne (v zmysle neoptimalne) nizku prietokovu rychlost v otackach do 3000. To je dovod preco sa po dlhej jazde na nizke otacky zasvinievaju ventily, sviecky a preco ma motor nizsiu ucinnost ako 8V motory (pod 3000) - zmes sa na ventiloch nedostatocne rozviri. Ak si precitate nieco o Hondackom VVTI, je to presne o tom - pod 3000 neotvara jeden ventil ... nebude to to samoucenie? Kua, neni tu niekto co o tychto veciach fakt nieco vie? -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Luf, vyzera to ze ja to mam sprevodovane lahsie, na 5 mam pri 4000 este len asi 135 km/h. Aj fakt ze pri takej 130 by o chcelo sestku, ale ked prebehnem cez 145, tak tem pocit ma rychlo prejde, ono to nejako stichne, a "usadi sa to tam", do 180 to civo zrychluje a nad 180 ako by utal, a cez 195 len s kopca... chcelo by to tych 6700. asi je to aby to ludia netrapili s tazkym autom na vysoke otacky. Zaujimave je, za na 4 sa take "odpadnutie" nekona, kludne ide bez mihnutia oka az do obmedzovaca. Zistil som ze rychlost sa nemeria z prevodovky, ale priamo na VSETKYCH kolesach, mozno je tam ozaj nejaky limiter max. rychlosti, je tu niekto co do toho vidi? -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
yyyy - si mi nasadil chrobaka do hlavy, tak som to cez vikend vyskusal. Na otackomeri bolo cca. 6600 a obmedzovac este nezasiahol, ja som ale uz preradil vyssie, takze tych 6700 je skutocnost. BTW ako vidite, naucil som sa uz konecne radit tesne pred obmedzovacom, konecne!!! Ad sprevodovanie - 3000ot na 3ku = 60km/h, 3000ot na 4ku = 80km/h; cca. 4000ot na 5ku = 140km/h. -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Tak se mi vcero stalo, ze jsme nemel uplne zahraty motor, byl asi tak na polovine a slapnul jsem na to, na 5tis. otackach mne zarazil omezovac! Jinak tu max na stupne zmerim taky! Vim, ze 1 jde do 60km/h a 2 dosahuje 100km/h, 3,4,5 jsem nemeril, to je uz moc vysoko a tak moc to zase netocim. Nejvic dle tacho jsem jel 215km/h. Ale ta 5 nevim, kam by teoreticky mohla jit, ale videl bych to tak na 220-225, vypocitam to nekdy! Kdyz jezdim normalne, tak radim tak pri 2600ot, kdyz dynamicteji, tak vyuzivam motor k 3750ot.! -
« Re: Pruzne zrychlenie - Luf & Huf
Luf> noe este raz som to skusil, urcite mi vypina teply pri 6300. Je mozne ze v Meganoch je to inak. Mali sme sucasne Nexiu a Espero s tym istym motorom a tiez chodili uplne inak, dokonca cele creva s pocitacom boli ine. Tiez by mi lepsie sadlo keby vypinal az pri 6700, pri rozbihani mam vzdy prilepene oci na otackomeri aby som vcas preradil a nerozbil si nos, chcelo by to tam kusok vecsiu rezervu. Tiez ti ide motor na IV pri 80km 3000?
Nevies, kde by som zohnal 13' disky na Megane, nemusia byt originaly. Tolko penazi za disk by som nedal. Ale keby boli z vrakaca alebo tak podobne...