Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 23.01.06 22:17
« Tak jak startujete dCi - čka ?
Já dnes v -17 °C. Ale dal jsem si tam opět aditiva - pro jistotu ;-)
Je krásně slyšet turbo, ikdyž mu vůbec nešlapu na krk.
Akorát mi to moc netopí, jelikož na to nedupu v těhle mrazech a motor se ohřeje až tak po 10-15km. Kdybych mu šlapal trochu víc na plyn, tak asi dřív, ale nechci ho trápit. -
"-- skrytý --" 23.01.06 22:12
« Re: Čo narobíš...
To Meky:
Rozdíl je opravdu v mezichladiči a jinak naprogramované řídící jednotce.
Co jsem zjišťoval na jednom vrakovišti:
Mezichladič - 3000,-
Hadice k němu - 1000,-
Silnější řídící jednotka - neptal jsem se.
Jinak vše ostaní je na autě stejné - převodovka, spojka, poloosy atd...
Instalace pouze mezichladiče by ti měla zvednout točivý moment zhruba o 10Nm tedy na cca 170Nm.
Kdyby silnější verzi řídící jednotky prodali za 5000,-, tak jsi celkem na 10.000,- Kč. + práce + maník s diagnostikou, co ti novou jednotku spáruje. -
« Čo narobíš...
za tei prachy som žiadnu podobne úspornú káru nemohol zohnať... dokonca ani fiatku...
Tak teraz budem dúfať, že to vydrží.
Ale inak to jazdí celkom dobre, len rozmýšľam ,že by sa hodil vyšší výkon. Nevie niekto aký je rozdiel medzi DCi 48kw a DCi 60kw???
Som počul, že silnejší motor tam má intercooler. Myslíte, že by sa dal intercooler primontovať dodatočne??? Alebo žeby klasický chip??? -
« Bez nadpisu
dnes som zažil veľmi nepríjemné ráno. Pri -26°C som natočil motorček až na tretí pokus. Hm, možno by chytil aj skôr, ale baterka nevládala točiť...
A aktuálna spotreba sa vyšplhala po 800km na 5,2l. Z toho po diaľnici cca 200km a cca 140kmh až plný plyn. No nič moc...
Štve ma stále ten záhadný zvuk z pravého predku. Pred víkendom to na pár km prestalo, ale teraz to drnčí znova.
to TOM69 - keď som vybral kefu spod sedadla, kontrolka airbagu prestal svietiť... >:D
skrátka, Renault robí haluzné autá. -
« Bez nadpisu
Ahoj, neviem ci to je ten isty motor, vykon je 79kw. Hybe sa to docela svizne >:D
Nie je to diablo, ale v celku sa chlapci v MLkach a A6 tkach typu 2.5tdi a podobne cuduju ked im ukazem na semaforoch tu malu clio * :P
Minule som sa pretekal na dialnici s Volvom s 80, myslim ze to bolo nejake V6, ale pri 190km/h som ho uz nechal ist, predsa len mal lepsiu stabilitu 8-s Ale dovtedy sme boli minimalne rovnocenny, myslim ze som bol rychlejsi pretoze sa ocividne snazil so monu pretekat a dost sa cudoval co sa to deje. Inak spoteba je pri lahkej nohe priemer v meste 7,5l a celkovo 7l. Tazka noha priemer 7,5l, dialnica 6,9l.
0-100km/h zatial v zime za zlých podmienok 9,5s, max 200km/h. V lete by to malo byt lepsie. Chcem ho este cipnut, dalo by sa z toho dostat cca 135k aj s filtrami atd. Uvidime :P -
"-- skrytý --" 18.01.06 00:04
« Re: clio
tomki, to je ten samy motor 1.6 16V, co se strkal do predchozich Meganu a ktery ma fantasticke parametry v zrychleni, spotrebe i maximalce? (v tom Megane Berline). To musi byt v tom Cliu skvele svezeni. O dost tezsi Megane to umi pekne rozhybat, coz teprv lehke Clio. -
« clio
Fiha, zaujimave ze sa v Cechach nepredava, inak jazdi dobre aj ako seriovka, ale tak ked sa da tak sa da. Povodne som spekuloval Clio sport, hold nebyli penizky :roll:
A co sa tyka Clia V6, tak to by som si radšej kupil Carreru. Mam s nou skousenosti a myslim ze to je dost ostre >:-[] Znamy ju mal, dokonca som soferoval aj Turbo a to uz bolo dost zle :shock:
Nebolo mi vsetko jedno ked som mal pocit ze moje vnutornosti skoncia na zadnom okne.
Kazdopadne diky za reakciu, snad sa nietko najde /slovak/ kto ma 1.6
Najviac ma zaujima co ma caka, poruchy atd, ale v podstate by to malo byt podobne aj s ostatnymi kubaturami. Diky borci. -
« páni,
neviete náhodou, koľko vyjde oprava toho čudneho drnivého zvuku, čo sa mi ozýva od pravého predného kolesa? Ak je to ten silent blok, treba vyberať motor? Alebo niečo pri výfuku? Hm, je to divné, keď vojdem (aj úúplne pomaly) do jamy, ozve sa taký stŕpavý zvuk...
Mali ste s tým niekto už problém? :shock: :shock: :shock: -
"-- skrytý --" 17.01.06 10:18
« Re:
Mozna bude tomki problem i v tom, ze Clio 1.6 16V se v Cechach nikdy neprodavalo, takze si tu muzes bud povidat s jinymi kubaturami nebo nami ropaky, anebo cekat, ze se najde i jiny, podobne stastny, prislusnik pravdepodobne slovenske narodnosti, ktery se prohani v 1.6.
Jinak pochopitelne vitej do klubu .. nejsme zadni uzavreni zednari :-) -
« hehe,
zdá sa, že renaulty si už kupujú iba Slováci, čím to asi bude... Tak napíš niečo o tej tvojej káre...
Inak, ja osobne tuning neznášam, najviec možno decentné kolesá, ale ohavnosti typu FF mi nič nehovoria. Keď chceš poriadne auto, kup si Clio V6 a neprzni sériovú kusovku :? -
« Bez nadpisu
Haló, je tu niekto, alebo nových neberiete do partie? :'-(
Písal som že som kúpil Clio 1.6 16V a chcel som sa s niekym podeliť o skpsenosti na čo si dať pozor a aké sú možnosti tuningu. Inak dnes už druhý defekt za dva mesiace 8-s Musel som utekať na električku a neskoro som došiel do roboty. Tak sa už niekto ozvite a napíšte. -
"-- skrytý --" 16.01.06 14:43
« Re: Re: Re: Re: Re: mám problém
Ty se tomu Tome smejes, ale na tom "smetacku" pravdy sprochu rozhodne je. :-) Kdyz to zlobilo mne, tak jsem si pod sedadlo spolujezdce strkal igelitovy pytlik s hadry na cisteni skla. Ty byvaly samozrejme vlhke, v primem kontaktu s kabelazi sice nikdy nebyly, ale urcite vlhko to tam mohlo vytvaret a to bych videl spolecne s tim smetackem. :-) Mozna tam neco oxydovalo na tech kontaktech v te svorkovnici. Ikdyz me celou dobu napadal jiny duvod, mozna pravdepodobnejsi nez vlhkost. Ze je to nachylne na mechanicke poskozeni te kabelaze a elektroinstalace.
Nicmene s novou kabelazi jsem hadry na omyvani strcil do zadnich dveri do kapsy, takze pod sedackou je ted prazdno a uz se ten problem nikdy od te doby neobjevil. :) -
-
"-- skrytý --" 16.01.06 12:46
« Re: Re: Re: mám problém
Meky: Ne ze bych nechtel poradit ohledne toho silent-bloku, ale jsem pouhy uzivatel, az takhle nasim vozitkum nerozumim. :)
Heled, mne vrta hlavou ten kadrovak :roll: .. co muzes byt? Nejake oddeleni kvality a nebo audit? >:-[] Teda jeste by me neco napadlo, ale v dnesni dobe doufam uz politicti pracovnici alias politruci nejsou .. to byl de facto taky takovy kadrovak >:D -
"-- skrytý --" 15.01.06 23:44
« Bez nadpisu
Meky: serv+ kontrolka airbagu preblikla aj mne par krat, prvy krat som stym bol v servise, vynadali mi ze pod sedadlo si davam mokru metlu s ktorou som odmetal sneh z auta. Odvtedy ked sa to rozsvieti, staci pohrkat kablikmi pod sedadlom (aj ked umna vzdy pomohlo sedadlo vodica).
Klepanie na nerovnostiach som tiez riesil, bol uvolneny vyfuk, alebo nejaky termoplech nad vyfukom. -
"-- skrytý --" 15.01.06 23:16
« Re: mám problém
Meky, s kontrolkou airbagu jsem mel nejen ja problemy a na vine byla kabelaz pod sedadlem spolujezdce, kde je mimojine i svorkovnice kabelu. V servise mi to vymenili a od te doby to dalo pokoj. Zkus si nekdy, kdyz se Ti to rozsviti, zajet rukou pod spolujezdcovu sedacku, nahmatej tam tu svorkovnici .. vetsinou takova "rucni manipulace" zpusobi, ze ta kontrolka zhasne. Je to otravne, nedelo se mi to sice nejak casto, ale pokud mas auto v zaruce, tak az budes v servisu, at se Ti na to podivaji. Ale jak rikam, vypozoruj si to sam, jestli to ta kabelaz pod sedackou dela nebo ne.
Ta druha vec .. pripomina mi to taky problemy, co jsem mel a nejen ja :), .. zvuky z prostoru predni prave napravy, takove udery, tlukot, kdyz se jelo po nerovne vozovce, pres nerovnosti, bez ohledu jestli rychle nebo pomalu .. byl potreba vymenit pravy silent-blok na motoru. Mozna to same bude zapotrebi i u Tebe. -
« mám problém
Tak som tu znovu. Cez víkend som toho môjho nového čerta trochu preverával po diaľnici a konečne som dotankoval...
Spotreda mi pri pokojnej jazde vyšla 4,5l - čo je v norme, mám veľmi socialkárske gumy z Poľska, tak som zvedavý, čo to bude robiť pri mojej bežne ostrej jazde...
Nemeral som pružné zrýchlenie zo 60 na 100kmh na 4.rýchlosť cca 9,5sek. a max rýclosť 170kmh - podotýkam, mám 48kw verziu, údaje dľa tachometra.
Ale: v nepravidelných intervaloch mi začala svietiť kontrolka SERV + kontrola airbagu - nevie niekto, čo to znamená? a druhá vec pri prejazde nerovností (auto "hupne") sa ozýva z pravej strany taký čudný drnivý zvuk (nieviem to presnejšie popísať - nikdy predtým som nič také nepočul) - tento zvuk úplne zmizne ak auto ide po rovnej (nehrboľatej) ceste. Zvuk závisý na nerovnostiach cesty, nie na rýchlosti..., ozýva sa aj keď idem na jednotke po nerovnej ceste, t.j cesty, ktorá má dlhšie bubny - nerobí to pri krátkych priečych nerovnostiach - kanály a pod.. Ak máte niekto šjm, čo to môže byť, sem s názormi!
Dúfam, že ot nie je nič vážne, lebo sa na ten renoltík riadne naseriem. -
« clio II 1.6 16V
Ahoj kliovci, som tu nový. Pred 3 mesiacmi som kúpil Clio 1,6 16V/ mňam >:D /. Jazdí to dobre, výbava dynamique. Chcem sa opýtať na skúsenosti niekoho kto ho vlastní, na čo si dať pozor a tiež ma zaujíma tuning/ nasávací kit, filtre chiptuning >:-[] atď/ Poraďte čo by sa s tým dalo urobiť. Ďakujem -
« štartovanie Dci 2
Ahoj, vďaka za info. Momentálne fungujem na Orave a kosa je tu riadna. Dnes o 8:00 bolo -16° :shock:
a Clio točilo znovu cca 3sekundy. Dúfam, že sa to nezhorší, lebo do práce to mám len asi 4km a teda denne naštartuje 2x riadne zmrznutý motor, ktorý sa ani nezohreje :'-( Som zvedavý, koľko mi ešte vydrží baterka.
A uvidím, čo na to spotreba, zatiaľ mám asi 700km na plnú nádrž a ešte mi zostávajú dve čiarky.. -
"-- skrytý --" 11.01.06 21:23
« Re: štartovanie DCi v zime
Meky: Normalne pres bezne nezimni teploty mi Clious naskoci do dvou otoceni klikovky. Parkuju venku. Dneska bylo rano -13 a tri vteriny to nebyly, ale dobre dve ano. Takze jestli jsi mel -20, tak ty tri vteriny mi prijdou odpovidajici tomu, jak se to chova i mne.
Kdyz jsem poprve startoval shodou okolnosti na horach pri -15 rano po takhle studene noci, tak jsem se bal ten starter podrzet dyl jak 1.5sec. Takze pak to clovek trapil vickrat a trvalo to dyl, nez to asi melo tu potrebnou kompresi. Tak jsem si zvyknul se nebat to v takovych pripadech podrzet, ono to stejne dyl jak tri vteriny netrva a naskoci to na jedno otoceni klickem. Teda ono se mi to "postesti" tak akorat dvakrat trikrat do roka, ale zatim to tak vzdy zafungovalo. :-) Ale -20, to uz je pekny krut .. Ty jsi z Horske Kvildy? :) -
« štartovanie DCi v zime
Ahojte, už dlhšie som sledoval diskusie na auto.cz a nedávno mi doma pribudlo Clio dci 1,5. Malo by to byt z roku 03 a mám na vás, odborníci, jednu otázku: ako to má správne štartovať? Mne totiž v -20stupňoch točí asi tri seundy po nažhavení, kým odpáli a keď je teplý motor, tak asi 1sekundu. Je to ok, alebo nie? V mojej starej Lancii TDs motor chytal na jednu otáčku kedykoľvek... -
« Bez nadpisu
Zatahovanim rucky to nie je. Ja som rucku skoro nepouzival ale stalo sa mi to, ked som prisiel s poriadne mokrym autom do garaze, na dalsi den som sa nemohol najskorej pohnut, potom som urval oblozenie a jazdil som veselo dalej. Asi ta brzda zostala visiet a preto sa prilepila? Neviem, uz je to za mnou... Ale trochu ma prekvapuje, ze sa to stalo skoro kazdemu. Nieco s tymi zadnymi brzdami nebude v poriadku. BTW aj na Meganovi sa mi zacinaju prilepovat brzdy, ked pridem s mokrym autom do garaze a potom dhsie stojim. Som zvedavy, kedy si to nejaka platnicka odnesie :x -
"-- skrytý --" 11.01.06 15:59
« Re:
Ty mas Lufiku vzdy nejakou specialitu :-)
Premyslel jsem, jak se tomu da predejit a napadl me jediny verdikt. V praci parkuju vzdy na rovine, doma za plotem to je milimetrovy spad, ale zpatecka a dreveny spalik (klin) pred kolo mi da ten spravny pocit jistoty :-) a holt rucku si necham na chvilkova stani pred supermarkety. Ja sice nemel ve zvyku s vyjimkou krpalu zatahovat rucku az nahoru, spis jen takove "lochtani", ale ikdyz to jen polochtam, tak ty celisti uz sviraji, jen ne takovym tlakem, tak to muze taky prireznout, resp. primrznout. Podle me to mensi zatahnuti rucky nic neresi. :? -
"-- skrytý --" 11.01.06 13:40
« Bez nadpisu
Mam thaliu 1.4 16v, takze benzin.
Cena bola asi:
Výmena rozvodov:
Kladka 3 000,-
Kladka 4 200,-
Klin. remen 750,-
Rozvod. remen 1 000,-
Práca 1 800.-
Vzduchový filter 400,-
Olejový filter 250,-
Podložka pod vypustaci sroub 20.-
Palivovy filter 420,-
olej Elf 4.1l 1 500,-
Sviečka 4ks 396,-
Chladiaca 2,6 l 500,-
Brzd.kvap. 0,8 l 220,-
Praca: 1500.-
Spolu 14456.- v SKK vratane DPH.
Zadne brzdy sa mi zadreli pri 60.000km, tyzden po servise v autorizovanom servise renault. Dopadol som asi ako luf, ostal som stat na ceste zo zablokovanymi zadmymi brzdami, musel som volat odtahovku. Odniesol som to vtedy do toho isteho servisu, nauctovali si za "brzove oblozenie" a pracu skoro 8000Sk myslim. -
"-- skrytý --" 11.01.06 11:10
« po prohlidce 120.000km :-[
dlabas: Uz mam auto z Kladna zpatky. Muzu Ti rict, keeeez bych tam nechal "jen" 22tis! Kez by! Vcera me vomejvali. Kdyz jsem jim volal, jestli auto muzu prijet prevzit a jaka je tedy finalni cena, tak se vysplhala na konecnych 28.094 Kc! Museli vymenit i zadni brzdy. Byl jsem z toho cestou k nim dost rozladeny. Kdyz jsem dorazil na misto a chtel vysvetleni, tak mi ukazali duvod vymeny .. a musim priznat, ze je dobre, ze je vymenili. V podstate to same, co postihlo lufa se zadnimi brzdami. Ja mel nastesti tu kliku, ze to oblozeni tam drzelo uz jen na malem kousku, jinak uz bylo utrzene a kdyz to pry rozebirali na kontrolu, tak jim to div nevypadlo, resp. ve finale i jo. Dusledek tech obcasnych "lupnuti" rano pri rozjezdu po stani v zime, za vlhka, kdyz byla zatazena rucni brzda. Je to pech a k nas****, na druhou stranu muzu byt hodne rad, ze se to neutrhlo za jizdy a ze mi v to v lepsim pripade pri zablokovani kola neznicilo pneumatiku pri dojezdu. Takhle me ta sranda vysla "jen" na cca 4.5 tis bez DPH kit zadnich brzd, vcetne prasatek a neco kolem litru za praci. Takze v te celkove sume je krome vymeny oleje, svinsky draheho naftoveho filtru, olejoveho a vzduchoveho, vymena rozvodu a kladky, rozvodovy remen, vodni pumpa (kterou je udajne nutne delat soubezne, jinak by se s jinymi tahy rozvodu kratce na to podelala a musela by se menit pumpa vcetne rozvodu znova), na prani predni brzdove desticky (uz byly opravdu knop, ale ja je posledni tisice km s tim vedomim hlidal :), ty zadni brzdy vcetne valcu, oprava vykopnuteho pruduchu ventilace u ridice, umyti a navoskovani auta, litr brzdove kapaliny, drobne polozky za doliti destilky a chladici kapaliny, lepidlo (myslim ze kvuli tem brzdam), tesnici krouzek kvuli tem rozvodum no a prace k jednotlivym polozkam. Ta jde bohuzel taky do tisicu vzhledem k tem vsem polozkam :(
Ted me zajima, kdy prijde na radu nucena vymena cepu, ramen, vstrikovacu, casem mozna i tlumicu a kdo vi co jeste, co me muze jeste prekvapit. Jo jeste baterka :-)
Jinak perlicka na zaver .. kdyz jsem ze servisu odjizdel, tak asi po 3km mi zniceho nic zacalo skokovite samovolne sjizdet okynko u ridice a nechtelo se nechat ovladat, porad melo tendenci cvakat a stahovat uz stahle okynko. Tak jsem to otocil zpatky do servisu a v -10 jsem si luftoval auto cestou k nim. Pricina .. kdyz wapkou myli auto, voda jim natekla po sloupkach mezi dvere ke kabelazi, pak dali auto ven na mraz a tam to zmrzlo. Takze mi okamzikte procistili ten konektor, co je ve dverich a pak uz ok. No zkratka vcera to byla nenucena zabava cele odpoledne :-) -
"-- skrytý --" 10.01.06 07:24
« Re: prohlidka 120.000km
To Ajvn: tak to je docela síla. Dát za garnačku 22tisíc. A to jsi jel určitě na Kladno. V Praze nebo u Pilaře by to bylo asi dražší. No to se mám na co tešit. :'-(
Pak nám to rozepiš co kolik stálo.
Jinak to aditivum zabralo. Nevím co mi tam dal za značku, ale doporučil mi ho od Castrolu. Mělo to 1/4 litru. Motor už má zase pravidelný chod. A včera bylo krásně slyšet pískání turba. Ne jako u TDI, ale bylo. Super pocit. Teď jsem ráno startoval v -12 a pohoda. Řemen už se neozval.
Minulý týden mi poslali takovou krásnou brožuru na nové clio - šmejdi. Asi vědí, že mi bude za 5 měsíců končit leasing, ale na nové nemám. :?
Poslední spotřeba v zimě a to jsem byl na Šumavě byla 4,6l/100km.
Jo a abych nezapomněl - výměna žárovek byl porod, ale mám to za sebou. Teď to svítí ještě líp - Osram + 50% - cena za 2ks (530,-) -
"-- skrytý --" 09.01.06 11:28
« prohlidka 120.000km
Mam Cliouse v servisu, provadeji mu prohlidku pri 120.000, v mem pripade spis 122.377km :-) Jen ta cena me desi. Pocitali jsme to predbezne predem a za vzduchovy, palivovy a olejovy filtr, olej a dalsi naplne, vymena brzdovych desticek (prvni), vymena rozvodu vcetne kladky, pravdepodobna vymena vzduchove pumpy (? .. pry ji byva take zahodno vymenit? .. hernek, co to je, to je vaha vzduchu? nebo neco jineho?) .. plus za 120Kc na voskovani (to je detail) .. suma sumarum predpokladana cena za material a praci do 22.500 Kc :shock: :'-( S tou castkou jsem uz delsi dobu smireny, ale stejne mi to prijemne pocity nevyvolava. :? -
"-- skrytý --" 05.01.06 00:21
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
Tak řemen mi napnuli a snad bude klid. A ještě jsem si všimnul lehce nepravidelného chodu motoru, tak dostal cliouš do nádrže aditiva a pak jsem jel dočerpat plnou nádrž.
Jinak jsem koupil clioušovi nové H7 Osram Silvetstar + 50% - to bude zase masakr je vyměnit :? -
"-- skrytý --" 03.01.06 21:15
« Re: Re: Re: Re: Clio na sneh
no jasne, uz to mam :!: Gentleman ma krome cylindru na sobe i motylka do smokingu. Tak hlava s motylkem, to uz by se na vysku nechalo vmestnat do standardni velikosti zdejsich smajliku. A mame to vyresene .. a budu mit sveho smajlika. Ted jeste .. kdo ho pro me udela a nainstaluje ho sem? >:D -
"-- skrytý --" 03.01.06 21:12
« Re: Re: Re: Clio na sneh
yyyyy, ten smajlik neni zly napad a snad bych i vedel ... stara skola, to se mi hned vybavi anglicti gentlemani. A co patri ke gentlemanum jako synonimum? No prece cylindr :idea: Tak co hlavicku s cylindrem? >:D Akorat se bojim, ze by byl ten smajlik moc vysokej :roll: Budu premyslet dal, vymyslim neco optimalizovanejsiho >:-[] -
"-- skrytý --" 03.01.06 21:10
« Re: Re: Re: Clio na sneh
yyyyy: :-) libi se mi, jak ses chytil na tu klimu. :-) Ja to co o ni a jejich prinosech pises nezpochybnuju a v tomhle ac ji nemam Ti verim. Jen mi nedalo Te trochu popichnout, protoze vidim, ze mas dneska povidavou naladu stejne jako ja ;-) -
« Re: Re: Clio na sneh
vyrobime si na teba smajlika "stara skola" >:-[] ... vyhlasujem sutaz na najlepsi napad
btw ta klima ... nechcem si ani predstavit odmakat kdesi u zakaznika 8 hodinovu sichtu a potom valit domov 1100km a nezaspat pri tom ... to vsetko v slnkom rozpeckovanom aute ... ked som mal auto bez klimy vzdy som v polke sapal ... to nie je len o termoregulacii, to je aj o spravnej vlhkosti vzduchu, stalej teplote atp -
"-- skrytý --" 03.01.06 16:45
« Re: Clio na sneh
yyyyy: No vidis a mne to lidi neveri, kdyz rikam, ze jsem ze stare skoly ... Ty's mi to ted potvrdil, tak pokud se nebudes zlobit, budu ty lidi posilat za Tebou, at jim to potvrdis, ze nekecam. >:D
A Ty ostatni veci, to jako bys vedel, s kym rozpoutat tu pravou mirovou flame-war na foru. :-) Boze, automat, boze, na co aut.klima? >:D ;-) Ale ne, ja jsem nejem romantik, ale taky demokrat, pokud to nekomu vyhovuje, tak mu to preju. ;-) Pritelkyne ted o vikendu nemohla pochopit, jak to, ze jsem venku v -15'C behal kolem auta pul hodiny jen v mikine a bundove veste, ze mi nebylo zima a pak, ze jsem prisel domu, do +25'C a v tom samem obleceni jsem tam byl dobrou pulhodinu a nebylo mi pro zmenu ani vedro. Tak si rikam, proc klimu, kdyz staci dobra a kvalitni lidska termoregulace, s kterou nepohne ani rozdil 40'C >:D No jo, ale chapu, ze pro Vas, hur prizpusobive .... ;-) >:-[]
A propos .. moje oblibena zabava cestou v aute je si pustit radio a zpivat si k tomu .. je to takova moje "koupelna", kde se muzu vyradit a aspon pak neslysim, kde mi co vrze za plasty >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove
tak ked si romatik, tak by si mal zajazdit s nejakym farom zo zaciatku minuleho storocia kde bolo treba za jazdy rucne upravovat predzapal (zamozrejme v zavislosti od zatazenia, otacok, teploty ... ), bohatost zmesi (pokracuje to same) a kde sa majitelovi ani nesnivalo ze by pri tom vsetkom mohol pomyslat ze by sa sustredil na taku malichernost ci ma na hnanej naprave ten spravny sklz ... ked sa to raz klzalo tak uz bola priekopa ista ... o par rokov sa budu ludia na to budu pozerat ako teraz amici na auto s rucnym radenim (a v zivote nechopia na co je to dobre) alebo ako sa teraz my pozerame na radio v aute ked by sme si predsa mohli spievat, ved je to take zabavne >:-[] ... alebo taka automaticka klima ... kto ju nema bude ti prisahat ako to nefunguje a ako to nerobi to co chces ... ten kto ju ma zisti na kurenie sa uz nesaha co je rok dlhy -
"-- skrytý --" 03.01.06 16:24
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
dlabas: jojo, ten kruhac za exitem Jesenice byl rozhodne krok spravnym smerem. Jen kdyby se cesti ridici naucili blikat pri odbocovani z kruhaku, to by to bylo jeste veselejsi. Ale to neni jen problem Cech, co jsem jezdil venku, tak v Nemecku a Francii taky nejsou kdovijak v tomhle ukazneni a obcas mi prislo, ze blikam jen ja.
Jinak kruhak v Ricanech .. resp. vystavba kruhaku v Ricanech, to se developer teda predvedl .. stavet ho tam trictvrte roku, to je opravdu kuriozita. Asi ho platili ne za dilo, ale za "odpracovanou" dobu. Neco jsem se tam vyvztekal na tech docasnych semaforech, co to tam pousteli zeshora a zezdola na stridacku. :-) -
"-- skrytý --" 03.01.06 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brec
yyyyy: .. ked mas dve zariadenia ktore ovladas .. no prave, ze to druhe zarizeni ac se snazis ovladat nejakymi svymi povely a ukony, tak jsou upravovany fly by wire ridici jednotkou na jine odlisne povely .. jinak receno, bud byly Tve puvodni povely spatne, neefektivni, nebo ta ridici jednotka, jak jsem napsal, kafra i do toho, co za zmenu povelu nestoji.
Teda ne, aby to vypadalo, ze chci dosahnout u sebe dokonalosti >:D , takovej blaznivej posuk nejsem ;-) , ale je to o snaze, o touze, umet neco alespon tak dobre, aby to bylo spolehlive pouzitelne. A me bavi zjistovat, treninkem, postupem casu a praxi, ze svemu auto rozumim stale vic v tom, co potrebuje k idealu sveho provozu, ikdyz je to nikdy nekoncici princip dalsiho a dalsiho poznavani a objevovani.
Hm, asi budu romantik >:D -
"-- skrytý --" 03.01.06 16:11
« Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
To Ajvn: je to těžký z TIR od té doby co u exitu z D1 na Říčany a Jesenici udělali průmyslovou zónu, tak se tam točí TIR za TIRákem. Je to tam fakt hustý. Nebo Černokostelecká v Říčanech. Je tam dost přechodů a potkáš tam kamion který jeden 70-80km/hod - to nemůže v životě ubrzdit.
Já naštětstí sjíždím až další exit Strančice - Velké Popovice, ale tam zase stojí za prd silnice. Všude je to zvlněné a už pár let čekám kdy tam udělají nové, ale nevím nevím. Ještě k tomu exitu na Říčany z D1 - jediné co je super, že už je tam kruháč jinak tam byl problém najet na hlavní směr Říčany aneb Jesenice.
Taky bych si pořádně zablbnul kdybych se o auto nebál. Potřebuji ho každý den. Minulý týden mi na jedné břečce pomohlo v zatáčce ABS. Tam kde jsem dřív jezdíval blbnout s autem už to nejde :-( Nejvíc jsem se asi nablbnul s favoritem na jednom zavřeném statku v jedné vesnici - wauu to byly časy 8)
To moje tmavě modrý clio mám polepený bílými nápisy (zadek, boky a přední sklo), tak mě kdyžtak protrub ;-)
Jinak mi při studených startech popískává řemen, tak ho budu muset nechat dotáhnout... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
no vidis, ja to vidim uplne opacne, cim viac za mna nieco jeka ficuria urobim tym viac mam moznost sa vyblbnut v niecom inom, kam som sa vdaka sustredovaniu na to co ty pises vobec nedostal, neboj je v tom dost veci ktore este clovek nezvlada a ani o tom nevie :-)
samozrejme pokial sa bavime o bezpecnosti tak to je o niecom uplne inom -
"-- skrytý --" 03.01.06 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
sem se nejak rozpovidal, ale chce se mi jeste dal :-)
Jak yyyyy popisujes tu vyhodu pri vyjizdeni ze zatacky s plynem, kdyz si pochopitelne vcas zkorigujes najezdovou rychlost, kdyz uz si davas bacha na ten svuj chrup :-), vzdyt to je s tim spravnym najezdem do zatacky, ktery se musi taky umet, druha velmi dulezita cast, co je na rizeni hodnee pilovani a co muze prinaset dobry pocit za volantem v takovych obtiznych podminkach ... umet prenest pres kola na vozovku maximum mozneho tociveho momentu a hlavne ho dokazat efektivne vyuzit k akceleraci. To je koncert stejne dulezitou merou jak pro ruce, tak i pro nohy. Najit tu idealni harmonii pohybu, to je prece ten pravy zazitek, ne? A ne nechat za sebe pulku prace delat ridici jednotkou. To je to same, jestli me vic bavi sledovat, jak spolu hraji sachovou partii dva pocitace nebo spis, jak se snazi s pocitadlem nebo s clovekem pomerit sam clovek. Pochopitelne, ze to druhe mi je blizsi. :-)
Ale at ze sebe nedelam jen zastance jednoho pristupu, samozrejme chapu, ze pokud jede treba clovek se svou rodinou, s detmi, manzelkou, tak je rad za kazdou jistotu na vic, ze vsechny "sve" krky doveze do cile v poradku a podle planu a nepodstupuje zbytecne vic zkousek ridicskych dovednosti po ceste, nez je nutne. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
preco mas pocit ze ked mas dve zariadenia ktore ovladas tak to zariadenie ktore poslucha menej ti da vecsi pocit blazenosti, preco ta neuspokojuje skorej to ktore posluch lepsie ... snim predsa mozes ist na limity svojich schopnosti rovnako a s tym co "funguje horsie" -
"-- skrytý --" 03.01.06 15:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
yyyyy: ;-) Tak to pak jo. A kdyby slo jen o chrup. :)
Ale vidim v tom u Tebe i u me dva odlisne pristupy k rizeni. Jeden, Tvuj, preferuje minimum starosti za volantem ... ten druhy, muj, ac je mozna sebemrskacsky :D, je stastny, kdyz si to muze za tim volantem a pedaly "odpracovat", samozrejme pri zachovani zdraveho respektu k reseni takove situace a nejit za hranu schopnosti svych i auta. (ikdyz to je casto osemetne se timhle chlacholit .. nikdo nevime, co se v nejblbejsi moment na aute kritickeho podela, vjedeme na zakrytou neviditelnou ledovou plotnu, atd atd.)
Napada me jeste jedno prirovnani. Co by kluk jsem na PC rad jezdival ruzne automobilove simulatory. Nikdy me nebavily ty, kde clovek projede celou trat s plynem na podlaze a zatacku za zatackou presto bezpecne prolitne v powerslidu, viz. napr. serie Need for Speed. :-) .. zkratka .. Arcada. Zatimco tituly, ktere se snazily maximalne naplnit pojem verna simulace, kde clovek vypne vsechny dostupne pomocniky, nastavi plnou obtiznost a realisticnost a musi se spolehnout jen na svuj cit a sve schopnosti, to me vzdy bavilo. Tak asi proto me bavi byt tim "pracantem" za volantem. :-) Btw., soucasni jezdci F1, urcite to jsou maximalisticti profesionalove a mistri sveho volantu, ale vzdy budu mit vetsi respekt k pilotum F1 z pocatku existence tehle zavodu, kdy dokazaly prohanet ty uzke kostitrasy po starych dobrych okruzich v pro me nepochopitelnych rychlostnich prumerech a to i pres to, nakolik to byla v porovnani s dneskem silne nestabilni auta. Maji muj hluboky obdiv. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
no esp za teba pred krizovatkou nezabrzdi a tiez esp pri brzdeni nefunguje, takze samozrejme myslim plyn po brzdeni ked sa zase potrebujes rozbehnut (ja v zakrute pridavam, brzdim espe pred nou ... chrup mam len jeden) 8) -
"-- skrytý --" 03.01.06 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
yyyyy: povez, co si vemes na snih, s ESP nebo bez nej? Scenica nebo Megana? :-) Ale jinak ten vjezd do pravouhle zatacky na krizovatce s plnym plynem na podlaze, to bych rad videl v praxi. >:D To myslis ze stani na cervenou? >:D A nebo ze tam vlitnes v plne rychlosti? (bez ohledu, jaka barva je na semaforu >:-[] ) ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
asi o tom mas blbu predstavu, to nie je to zavratnych rychlostiach na sklenenom povrchu, skorej naopak, to je o tom ze ked vrazis do pravouhlej zakruty (napr na krizovatke) s plynom na pdlahe tak to auto tou zakrutou prejde bez mihnutia okom bez toho aby si sa o to staral spravnou rychlostou, spravnou stopu, to je co ma fascinuje, ak budes mat moznost vyskusaj, budes prekvapeny ... mam scenika bez esp a megana s esp hadaj ktoreho zoberiem ked je vonku brajgel :mrgreen: ... esp to nie je to co ti dovoli zavodit, prave naopak, ak chces zavodit, esp neber -
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
Retaze som nepouzil prave z toho strachu. A kedze boli na blizku 3 ludia, aby ma tlacili, ani som sa nepriznal, ze mam retaze ;-)
BTW pri 50km/h na ujazdenom snehu je auto uplne v pohode stabilne, aby som zacinal mat pocit, ze tancuje, musel som ist +70. Zrejme je to vyhoda, ale nieco divoke na zimne blbnutie by som uvital :-) Ale Skoda 105 to nie je, ma prilis lahky predok a nezataca. 100ka bola lepsie rozlozena, ale trafit v nej nejake zvodidlo = tazke zranenie. Kupim si Suzuki GrandVitaru a bude to! -
"-- skrytý --" 03.01.06 14:44
« Re: Re: Re: Re: Clio na snehove brecce
yyyyy: >:D Ja jen ted nevim, jestli to myslis vazne nebo jako ironii :P >:-[] ;-) Mozna to bude znit blbe, ale ja nemusim mit nejrychlejsiho kone, ktery vsechny predbehne, ani na technicke obtizne trati. To mi neda takovy pocit zadostiucineni, jako mit kone, ktery ac treba pomalejsi, tak je ale divoky a ja toho kone dokazu zkrotit. Z toho zkroceni mam mnohem vetsi pozitek, nez ze samotne vysoke rychlosti. :-) To je to, co mi na tom jezdeni s Cliem bavi a co urcite dobre zna i Luf ze svych vzpominek ;-)
Hm, kdyz to po sobe znova ctu, ono muze byt mozna jeste lepsi zabava v tehle podminkach jezdit se Skodou 105 a uzit si to bez posilovace rizeni >:D
Uz mlcim, uz mlcim :*) :D -
"-- skrytý --" 03.01.06 14:27
« Re: Re: Clio na snehove brecce
hm, to je mozna to, co se mi na tom libi .. ty jizdni projevy nad 50km/h >:-[] To je okamzik, kdy se naplnuje, ze ridic to auto RIDI, protoze zadnou vterinu si nemuze byt jisty, ze mu to neulitne nekam jinam, kdyz by dal ruce z volantu. :-) Jeste ze nemam ESP nebo ASR, to by mi do toho porad nejak kafralo. :roll:
Jen mi neni dlabasku jasne, proc nejak neomezi vjezd tranzitnich nakladaku na tuhle komunikaci mezi exitem Jesenice a Uvaly. Jasne, oni si to tam zkracuji, aby nemuseli jet az do Prahy pres Cernak, ale nadelaji tam prusvihu behem zimy az az. Dneska byla za Ricany zase nejaka bouracka nakladaku, jestli jsem videl z kopce do zatacky dobre, vsichni jsme se tam v kolone otaceli a jeli jinudy, pritom D1 byla pres pooole na dohled :-/ Minuly rok v zime jsem zazil za Uvaly na Skvorec taky hororove chvile. Husta vanice, vsechny smery neprujezdne kvuli navatemu snehu a jeden tenhle expert s tirakem se vydal na tuhle silnici, kde byl prohrnuty s obtizemi jediny jizdni pruh a jeste v nem uvizl a z opacneho smeru to ucpal dalsi kamion. Mezi nima linkovy autobus, nas par osobaku, uz po setmeni, za husteho chumeleni .. Nebyt traktoru ze Skvorce, ktery tam prijel odhrabat s bagrovym ramenem trocha snehu do strane do pole, tak jsme tam zustali celou noc a i tak jsme meli velky problem se odtamtud podel toho autobusu a nakladaku protahnout a neuvaznout. Uz aby byl hotovy ten prazsky obchvat, ale v tehle casti nevim kdy, protoze porad snad nemaji vyjasnene ty pozemky kolem cca Jesenice a vazne to i na nejasnem napojeni na planovanou dalnici na CBudejovice, protoze tu pro zmenu blokuji zase ekoteroriste a neni doted vyjasnene, kudy teda povede. :-( Jen nevim, co si prat, jestli dokonceni obchvatu nebo prutahy s jeho realizaci. Uz vidim, jak po dokonceni bude okamzite zpoplatneny vjezd do Prahy :( -
« Re: Re: Clio na snehove brecce
Trosku vam zavidim. S Cliom bola na snehu zabava, ako hovori Ajvn, bolo nestabilne a to umoznovalo robit vesele kusy. S Meganom to je nuda, auto je stabilne, iba zadok je na rovine trosku nervoznejsi. V zakrutach je pod plynom nedotacavy, bez plynu neutralny, na smyknutie zadku je treba pouzit rucnu. Proste nuda. A ma nejako blbo rozlozenu hmotnost, pretoze s Cliom ma za cele tie tri roky museli tlacit iba jediny raz. S Meganom som bol na horach 2x a pocas toho ma museli 4x tlacit. To auto sa zahrabe a je koniec :-(
BTW cez vikend som si na snehu skoro zrusil predny naraznik. Krasne som sa tocil na kruhaci, kde som musel opisat 270° a uzival si ten smyk bokom, ale pred vyjazdom auto nie a nie zmenit smer. Az po chili sa prehuplo, ale to som uz mieril priamo na znacku ukazujucu vyjazd. Nastastie tam bola kopa snehu, na ktorej sa mi predok odrazil a znacku som minul o par cm. -
"-- skrytý --" 03.01.06 12:38
« Re: Clio na snehove brecce
Nejvíc moelů (Clio 3.0V6) je ve Velké Británii. Prodalo se tam 50% produkce tohoto typu. Takže musíš asi tam ;-)
Jinak jsem si včera v okolí Říčan uživál čerstvě napadnutý sníh a jel jsem max. 50km/hod, pak už nestíhali pneu a auto bylo nestabilní.
Škoda, že u nás není žádný pěkně velký plac na test :? -
"-- skrytý --" 03.01.06 12:09
« Clio na snehove brecce
Posledni dny si tu situaci na silnicich uzivam. Cim vic snehu, tim je vetsi legrace. Pro podobne dobrodruhy doporucuji komunikaci mezi Uvalami a Slusticemi pred Ricany. Je to kousek za Prahou a silnice ve stavu jako nekde na Bozim Daru. :-)
Cim dal tim vic prichazim Cliouskovi na chut v tehle podminkach. Jak u nej na suchu ocenuju, ze dobre v zatackach drzi stopu, tak v tehle zimnich podminkach mi trochu pripomina vojenske letouny 4.generace. Bez pocitace by se to ve vzduchu samo neudrzelo, ma to vrozenou prirozenou nestabilitu, ale diky tomu to dokaze manevry, ktere konvencni starsi letouny nedokazou. :-) Jak je to Clio lehke, tak to po snehu a pri prejizdeni snehovych hroud, treba z vyjezdene stopy, ma tendenci samovolne rozverne hledat alternativni stopu >:D , ale pokud se tyhle tendence soustredene s citem a v cas korigujou, tak se s nim necha rizene chvili vyuzivat nedotacivost a chvili zase naopak rizenou pretacivost, jak je v ktery okamzik potreba. Teda spis radeji tu pretacivost, ta mi prijde vic funny >:-[]
Asi bych mel ale dost stazene pulky a neskutecny respekt jet v tehle podminkach s tim sportovnim trilitrem s motorem vzadu, ktery je pretacivy uz jen na suchu. Ale druhym dechem rikam .. stejne bych ho chtel nekdy v zivote zkusit. ;-) Kdo mi ho z Vas pujci?? >:D -
"-- skrytý --" 02.01.06 21:14
« Re: Stastny a vesely Clio-rok 2006
Já se k tomu taky přidávám... ani nevíte, jak se těším na první dny, kdy budu moci své autíčko pořádně vypucovat a převléknout na letní pneu.
Teď ho ani nemohu umýt. Do automatické myčky nevjedu, a to ruční drahé ošmrdlání taky nechci. Co si pořádně neudělám sám... tak musím trpět, když se naň dívám, jak je špinavé...
Ještě jednou hodně šťastných najetých kilometrů bez nehody a poruchy, přeje Sněženek -
"-- skrytý --" 02.01.06 10:27
« Stastny a vesely Clio-rok 2006
.. tak at se Vam vsem dari a jdete z uspechu do uspechu, se zeleznym zdravim, se svou laskou (nebo laskami >:-[] ) za ruku a s kapsou naditou penizky vsemoznych svetovych men. >:D A abych nezapomnel .. aby Vam chvile stravene s Vasimi plechovymi ci plastovymi milacky prinasely jen a jen radost a poteseni. To Vam preje patron vsech poustevniku a eco-driveru, sv. Ivan ;-) -
« Re: Re: Topení a termostat
2 Ajvn: To rychlejsi zahrati u tveho dCicka bych videl v pridanem mezichladici stlaceneho vzduchu. To je preci dalsi zdroj tepla. Nebo je tenhle okruh uplne oddelen od chlazeni motoru?
A na ktere carce ten termostat nakonec skonci? U me to je jedna carka pod prostredkem? -
"-- skrytý --" 29.12.05 16:43
« Re: Topení a termostat
U me sice ne 20km, ale kdyz jsou mrazy, tak to u me 1.5dCi taky trva cca 8km, ale to v tom mam dve delsi stoupani, takze taky relativne pomalu topi. Ale z pokusniceni se mi jevi, ze pokud zavru ventilaci, tak se ohreje driv, zatimco pokud potrebuju po ranu ofukovat vsechno, co se mi tam potencialne mlzi :-), tak diky tomu odberu vlazneho vzduchu to trva o neco dele, nez se ohreje na provozni teplotu. -
"-- skrytý --" 29.12.05 08:45
« Bez nadpisu
Skutečně mě to také nejprve zarazilo. Když je opravdu zima, tak to trvá opravdu dlouho. Velmi také záleží na tom zda se jede do kopce či po rovině a jak se motor vytáčí. Motor ale samozřejmě za studena také nevytáčím, takže někdy když jedu do práce cca 15 km po Praze se motor ani neohřeje. -
« Topení a termostat
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak rychle se tento motor v zimě ohřívá. Thalii máme první zimu, ale zdá se mi, že se velice dlouho zahřívá. Než teplota fridexu vystoupá na standartní úroveň (myslím že je to jedna čárka pod polovinou) tak to trvá přes dvacet kilometrů. Je pravda že jezdím ryze úsporně, motor nevytáčím, ale i tak myslím že by se motor mohl zahřát krapet rychleji.
Máte to taky tak? Díky -
"-- skrytý --" 28.12.05 15:18
« Hučení z motoru
Jsem rovněž spokojeným majitelem Clia (1,5 dci - 48 kW najeto 70 000 km). V poslední době mám ale menší problém. Při ranních startech se na volnoběžné otáčky začalo ozývat celkem silné hučení z motoru. Po zahřátí toto hučení pomine. Snížení výkonu jsem nepozoroval. Nikdy před tím jsem podobné problémy neměl. Nevíte někdo o jakou závadu by se mohlo jednat. Díky -
« Re: 1,5dCi - spinani turba
jenom jsem se chtel zeptat, od kterych otacek se zacina tocit turbodmychadlo. Je to od tech nejnizsich a pomalu se toci, nebo tam je nejaka klapka ktera to otevira az pri nejakem tlaku?
Rekl bych, ze turbo se toci uz od volnobeznych otacek. Mel jsi nejspise na mysli, od kdy se turbo dostane do takovych otacek, kdy zacina dodavat dostatecny tlak - motor zacina tahnout - u meho Clia dCi 48 kW turbo zabira zhruba pri 1500 ot.
Slysel jsem, ze u turbo motoru nejaka klapka skutecne je (tusim, ze se tomu rika bypass), ale ta se aktivuje az pri vysokych otackach, kdy do turba jde prilis mnoho vyfukovych plynu - cast plynu jde pak mimo turbo rovnou do vyfuku - je to ochrana proti prehrati/zniceni turba. Mozna to ale plati jen pro benzinove motory...
Mimochodem, zajimave jsou take otacky, kterych turbo dosahuje - jedna se 100-200 tisic ot./min - cele to musi byt dobre vyvazene a precizne vyrobene.
A je lepsi to turbo obcas protocit? Nebo to je jedno?
Rekl bych, ze se o to nemusis vubec starat...
Marek
dnes ráno oficiálna teplota -28°C a štart ledva na tretí pokus. Žiadne aditíva, len OMV Alpin Diesel...
Ešte dva dni a baterka je v háji. Dokonca sa mi vynulovalo denné počítadlo km :shock: - asi zmrzlo...
Ten medzichladič znie celkom dobre, asi si to na jar skúsim niekde pozháňať, v tej silnejšej verzii to musí šľapať fantasticky...