Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: vyhled dozadu
Ajvn - parkovania sa nemusis bat. Parkrat tu gumu niekde skrabnes, potom sa vytrhne z uchytov a nakoniec ju z tadial strhnes a budes bez nej :-) To strhnutie som planoval na tuto jar, ale na servisnej prehliadke mi ju zase opravili zadarmo, takze dam auto manzelke, nech ju zase odtrhne :-))) S cuvanim problem neni, cuvaci senzor ti do tohto auta nebude treba. Casom sa naucis, kde je zadok toho auta. Skorej je problem so sirkou auta, clovek ma tendenciu mat pocit, ze je uzsie ako v skutocnosti. Nastastie som si vzdy vsimol par mm pred oskretim, ze dalej sa uz neda :-) Teraz mi to uz problem nerobi. -
"-- skrytý --" 29.04.02 10:51
« VelSatis
mracek: No jo,mas pravdu, koukam do ceniku a koukam .. vcelku lidove vozitko... bratru zakladni verze za 1.080.000Kc :-) No opravdu jsem na cenik toho Megane II zvedavy .. predstava, ze je to tvarove trochu podobne, ne az tak dramaticky mensi .. a ze by ta cena mela byt ani ne 50%?
Neudelame tu tipovaci soutez, kolik bude stat zakladni provedeni Megane II s motorem 1.6 16V ? :-) -
"-- skrytý --" 28.04.02 22:43
« Re: vyhled dozadu
Speedy7: Ten vymytac Hi-Fi jsem byl ja:-) .. akorat ze ja to myslel v zertu, ne doslova, probuh vsechno tu ode me neberte doslova:))
No ja co jsem si promeroval, tak jsem zjistil, ze zaplat panbuh, ze je to Clio kratke, protoze diky tomu budu radeji parkovat prednim spoilerem pred chodnikem a nehodlam riskovat, jestli to nad nej vyjde nebo ne :-( Kamos ma 307 a neni tak nizka vepredu a taky uz to ma zespodu poskrabany :(( On musi byt asi i problem najizdet na vyssi chodniky .. ikdyz se najede jednou pulkou vozu, tak se muze odrbat prostredek (podelna osa vozu).
VelSatis vypada bohove,akorat jsem na rozpacich, do jake tridy ho zaradit. Mel by byt nastupcem Safranu,akorat kdyz se podivam dneska na Lagunu a na VelSatis, tak mi VelSatis neprijde ani tak jako vyssi trida, jako spis styl MPV te same tridy, kde Laguna zastava sportovnejsi charakter vozu. Jsem hodne zvedavy, s jakou cenou vyjdou na svetlo.. a to i v pripade Megane II. -
« Re: vyhled dozadu
tomuto sposobu parkovania sa vzdy snazim vyhnut ak sa da. nastastie tam dole nie je plast (ako to bolo u niektorych favoritov) ale guma. sice sa poskrabe a potom je to skarede, ale aspon sa nepolame. predtym sme mali clio1 so znizenym podvozkom. to bolo este narocnejsie. okrem predku bolo treba davat pozor aj na tlmic vyfuku. par krat sa mi stalo, ze spolujazdci museli jednoducho pred vchodom, kde bol hrb, alebo taky doraz pre branu vystupit, pretoze inac by som tam nechal stredny diel vyfuku. ale zas na druhu stranu to auto vyzeralo super a lepsie jazdilo.
ked uz je tu rec o novych modeloch. ako sa vam paci VelSatis. to auto je podla mojho nazoru skvele. perfektny tvar, maximalny interier. vyzera ako z ineho sveta. neviete nahodou kolko stoji?
raz tu niekto spominal ze by chcel temu hifi odtialto dostat. clio je pri normalnej jazde velmi tiche (s1.4 16v) a kultivovane auto (myslim vo svojej kategorii). preto je na hifi ako stvorene.
na koniec este jedna otazka. potreboval by som trosku poradit. rozmyslam ze by som dal dole tapacir zo strechy (nakolko trochu hrkoce) a pri tej prilezitosti by som tam dal aj trochu runa. ako ho dat dole bez trvaleho poskodenia? da sa to vobec? -
"-- skrytý --" 28.04.02 10:20
« vyhled dozadu
Mate nekdo prakticke srovnani, s cim se Vam z tehle malych vozu nejlip, resp. nejhur couvalo kvuli vyhledu dozadu? .. kdyz uz je to tady o Cliu :)) .. P.S. s tim taky trochu souvisi, mate nekdo neblahe zkusenosti s parkovanim cumakem k chodniku a s nizkou svetlou vyskou predniho spoileru? (predevsim faceliftovane Clio) -
"-- skrytý --" 27.04.02 09:26
« Re: 23.stoleti
YYYYY: Hele, Ty si chces udelat vylet do 23.stoleti, ze Te zajimaj takovy detaily? :-) Jak to mam cece vedet? :-))) ALe tipuju, ze revizori nebudou, leda ze by stali pred vlastnim teleportem a tomu bys musel dat par kreditu ze sve chipkarty. :-) No a s tema zacpama jsi me fakt dostal, to uz tuplem nevim. Na to se musis zeptat nekoho jineho. Ale poznamenal jsem si to a kdyz neco zjistim, dam Ti vedet, OK? :-))) -
« Re: to 5y
huf> ja viem ze je to uplne zbytocne pisat zrovna tebe, ale skusim to este raz, mozno ta to zobudi: 1/ ja mam pracu ja setrit na auto nemusim - ak nevies co to znamena porad sa s niekym co tomu rozumie, ale daj si pozor aby mal najazdenych dost kilometrov 2/ uz som si fsimol ze to mas v hlave pomiesane a nie si schopny posudit co s cim porovnavat, tak ti prezradim tajomstvo -> nie, A6 nie je auto nizsej strednej triedy a teda naozaj nie je porovnatelne s meganom a Xsarou - to je to o com tu sla rec 3/ A6 NIE JE noblesne auto, je to uplne obycajne menezerske auto, jazdi nim moj priamy sef, a to nezalezi co tomu vrazili pod kapotu - audi sa mi nepacia od narodenia a nic na tom nezmeni ani fakt ze je to Avant - to by som sa uz radsej nechal zohnut na nejaky MB povedzme E ked to uz ma byt nemecke auto - "noblesne auto" je u mna cim mi tu jazdi ober sef - BMW 7xx to bolo jedine auto v ktorom som citil ze ma "chce" ze mi je v tom prijemne na rozdiel od A6 ktore dava pocit "drahoty" a nic viac - ale beriem ze ten pocit moze byt subjektivna zalezitost 4/ este jedno tajomstvo - kvality a "noblesnost" auta sa nevyjadruju v PS 5/ je mi uplne jedno ci renolt vyraba auta nad 150PS alebo ci vyraba kolobezky alebo surfovacie dosky, zaujima ma len ci ma pre mna auto ake potrebujem -
« Re: 23.stoleti
Ajvn> kua tak toto: >v 23.stoleti bude teleport pro socialne slabsi vrstvu, neco jako MHD. Pouze ti stastnejsi budou moci ridit vozidlo < si budem musiet napisat, to uz budem mat asi statocnu sklerozu tak aby som to nedoondil a nezviezol sa nejakou tou MHD; BTW myslis ze aj v 23 storoci budu v MHD take navaly ako teraz? ... ale revizori v teleportoch nebudu mat sancu ze nie??? -
"-- skrytý --" 26.04.02 21:47
« Re: to Ivan
Huf .. no ono zamilovat se do Clia minimalne znamena se zzit s tou jeho useknutou zadi a zadnim sklem :-) Takze uz to je dobra pruprava pro to prijmout takove novotvary od Renaulta :-) Krom jineho, pred par tydny me zastavili a o radu prosili kolemjedouci Nemcouri prave s VelSatisem a to je v te zadni partii dost podobna koncepce jak s Avantimem, tak i s timhle novym Megane II. A jak jsem byl prinejmensim rozpacity ze znamych fotek VelSatisu, tak v tom realu mi prisel opravdu vkusny a spojoval v sobe eleganci i sportovniho ducha. A mimochodem .. Velorex .. moji rodice za mlada meli hned 2 kousky :-) Nechci se dotknout Tveho jezdeckeho umeni, ale mam pocit, ze bys mel problemy se svym "vrazednym stylem":) ukocirovat takove vozitko, to uz chtelo velke umeni jezdit trochu "sportovneji", nemluve o tom, ze s Velorexem jsi se temer nemel sanci vyhnout nejake dire na silnici :-)) A urcite vis, co se o nem rikalo .. "Pane, ten neposkrabe, ten lesti!" :) -
« to 5y
Kdybys víc šetřil, mohl sis nějakou německou kvalitní a plně vybavenou rakev sám koupit ;o) Dnes jsem v servisu okukoval A6 V8 4,2 Avant. Až se frantíkům podaří navrhnout tak noblesní káru s tak solidním pohonem, bude to moc zajímavé. Dokud má ale nejsilnější diesel ve Franci 150PS a benzín 230, bude hrát produkce této země ve vyšších sférách jen 2. a 3. ligu ;o) -
"-- skrytý --" 26.04.02 14:30
« novy Megane
Nebudte takovi konzervativci :-) Kdyz jste se jeste pred lety koukali na TV, kde davali sci-fi filmy z 23.stoleti na Zemi, jezdilo tam urcite neco podobneho. Tak budte radi, ze patrite mezi prvni generace lidi na Zemi, kteri v podobne futuristickych vozitkach budete moct jezdit :)) Jediny rozdil je v nich ten, ze v tom 23.stoleti uz tomu auto jen reknete .. chci tam a tam .. a on Vas tam hodi a jeste Vam rekne "hezky den, pane". V soucasnosti holt jeste ten volant a saltpaka bude standard, co si neodridime sami, tam se nedostanem. P.S. mne se libi :) -
« Re: Megane II .. obrazky jsou na svete :)
Hm, asi starnem ;-) Vypada "jako" Clio... No, nakup ty
megany, mozna jednoho vezmu, fakt se mi "tohle"
nelibi. Ale znas to -- "nekdo ma rad vdolky, jiny
zase holky" -- urcite se najde dost lidi, kteri
rave tohle koupi. Pred uvedenim modelu (obzvlaste
u toho, ktery by mel byt v ramci automobilky mezi
nejprodavanejsimi) se dela pruzkum trhu (napriklad
na autosalonech se vystavuji studie, atd.). Takze
to maj' snad podchyceny :-) -
« Re: Megane II .. obrazky jsou na svete :)
Tak to teda POSRALI, asi idem do renoltu kupit 5 starych a potom ich na jesen alebo v zime predam so ziskom, az budu predavat tie ohyzdy ... este stastie ze nemali odvahu tam dat aj kombi ... :-) aj tak si myslim ze najkrajsie megany boli tie uplne prve s tym sosakom vpredu ... alebo starnem ??? -
"-- skrytý --" 26.04.02 11:32
« Megane II .. obrazky jsou na svete :)
Taaak tu mame neco pro nedockavce na noveho Megane, juknete na auto.centrum.cz .. jsou tam tri foto .. sice neni zaruceno, ze tohle je definitivni podoba, ale asi jo :-) Jen jsem zvedavy na tu cenu. Kazdopadne osobitost se Renaultu neda uprit, v porovnani s sedi znacek typu VW (Golf), Fiat (Stilo 5D) atd :) -
« Re: audio
Ked porovnam ceny tych radii a kvalitu, aku za to ponukaju, je to na zaplakanie. Existuju redukciue k tomu ovladaniu pod volantom aby to spolupracovalo s inymi radiami, ale zase samostatne sa to ovladanie neda kupit. Radsej som to vsetko ozelel a mam muziku kvalitnu, aj ked podsvietenie radia nie je zrovna vo farbe interieru. BTW corkarom je jedno, ci to radio funguje bez panelu alebo nie, pocul som, ze niekomu vyrvali aj panel od climatronicu v Oktavke v domneni, ze to je radio. Su to * sfetovani a nie rozmyslajuci ludia. -
"-- skrytý --" 25.04.02 11:18
« Re: audio
LUF: To radio duverne znam, v Megane ho mame taky, ale musim spis oponovat. Vzhled by mozna nekdo rekl, ze ma radeji barevnou muziku ve stylu vsech tech Sonaku, Panasonicu a jinych znacek, kde ten panel hraje vsemi barvami :-) Ja jsem za tohle rad. Bez kaplicky je zlodeji vicemene k nicemu, takze nikoho lakat nebude. Zaroven je v tech dvou ctyrpolohovych kruhovych ovladacich integrovane dost slusne mnozstvi funkci a pomerne logicky dostupne. No a tohle vsechno ve spojeni s ovladanim pod volantem je pekne vychytana a nabusena vecicka. (z pohledu funkci, nikoliv hudebniho vykonu:) Sice jsem si s tim 307ickovym radiem hral vyrazne kratsi dobu u znameho, ale mam-li je srovnat, tak to renaultacke je co do ovladani o tridu povedenejsi. Teda ale jestli bych neco chtel (a zatim to nelze:( ), tak mit z Laguny tu feritovou stresni antenu .. takovy maly prcek, zadny prut, hm hm hm :) -
« Re: audio
V mojom nebolo standardne nic. Za cenu, aku pytaju za audio, som postavil audio minimalne o dve triedy lepsie. Renoltacke originalne radia nemaju pekny design, zvuk ani nic ineho, jedina vyhoda je ovladanie pod volantom. Uz sa neviem dockat, kedy zacnu davat ine radia, tieto montuju od nabehu vyroby Meganov a to uz je par rokov... -
"-- skrytý --" 24.04.02 21:46
« Re: audio
Lufe, Tebe odtud vyhnat? To bych byl sam proti sobe, neni nad pravoverne Cliaky :-)) Cim nas tu bude takovych vic, tim lip :-) S tim Hi-Fi u sebe nevim. Spis bych to videl tak, ze se oddam poslechu hudby doma a na cestach ve vozitku se spokojim s 4 x 22W a zpravama v radiu :-) On to zadny velky zazrak nebude, ale doufam, ze to nebude ani propadak. V tom Tvem dvojkovem Cliu bylo standardne kolik? .. 4 x 15W? -
« Re: audio
skl - ja som natahal oba kable, nepotreboval som to daleko tahat, takze ma to nezruinovalo.
e1ement - uz sa tesim, ked si to budem moct vypocut. Ja mam zatial iba 10 dosiek fonomatu, snad to bude stacit a planujem kupit v tescu balik runa asi na cca 2 velke vankuse, to stacit bude urcite :-). Nechcel by som tie dvere rozoberat viackrat. BTW co si spravil s prednymi vyskacmi, zostali tak ako boli posledne? A co plasty v aute, nedrncia ti od basov?
ajvn - nas z tadialto nedostanes :-) Asi mas smolu, ze prave priaznivci Clia maju zaujem o autohifi. A mozno casom na hifi zlomime aj teba... -
"-- skrytý --" 23.04.02 10:34
« Re: to ajvn
to ATX: 1. no uprimne receno .. na zivot v iluzich uz jsem trochu odrostly :-) To by clovek musel mit klapky na ocich, na usich, aby nevnimal, ze tu nekomu na tom neco odejce, tu ono .. viz. memu otci v puli roce na novem Megane venkovni teplotni cidlo a lambda sonda. Samozrejme, ze hodne zahy zjistim, ze to auto jede urcite jinak, nez kdyz jsem mel napr. tu moznost ridit sluzebne Subaru Legacy 2.0 turbo 4x4 :-)), stejne jako se tezko ubranim tomu, ze me na dalnici budou predjizdet jini, se silnejsimi vozy :-) Ale ja rozhodne nemam problem se svym muzskym ego, ze by me to tak vytacelo, ze je nekdo "lepsi", nez ja, ze mu to jede lip a rychlejc. Ja to kazdymu preju, hlavne at to kazdy uzije ve zdravi a nikoho jineho o to zdravi svym konanim nepripravi a pak je to OK. U me je to stejne, jako s PC. CPU a grafarnu jsem si pretaktil o tolik, o kolik si mohu sam svymi zkusenostmi zarucit, ze to tem komponentam necini problem a netrpi tim. Slo by to urcite jeste pretahnout, ale uz za cenu rizik a tuhnuti kompu. A urcite by se nechalo koupit vyrazne silnejsi CPUucko a jeste vic ho sponovat. Ale ja vim, ze to co mam ted, mi pro me potreby plne postacuje.:-) A od Clia cekam to same. Odpovidajici komfort vzhledem k dane tride, hospodarnost provozu, nezavislost na mestske a mezimestske doprave, bezpecnost a odpovidajici rezervu vykonu jak pro bezny provoz, tak pro "bezne" krizove momenty, ktere se mohou objevit. Ale urcite neaspiruju na to honit se na silnicich s ridici, kteri bud sva auta dostali darem od rodicu, od tchana nebo tchyne:), nebo co si koupi ojety sunt a pak mysli, ze jsou hrdinove, kdyz umi drzet nohu na podlaze. To umi i medved nebo prase v cirkuse:-) Ja si na to poctive setrim a pak k tomu autu budu mit samozrejme i jiny odpovidajici vztah. A beda, kdo by mi ho chtel naborit, tak toho Z(A)BIJU!! :-))) -
« to ajvn
1. Oj, první auto vůbec a ještě k tomu nové... Tak to jsi ještě plný iluzí o kvalitě a vlastnostech auta. Krásný to pocit, než pochopíš, že jde jen o spotřební zboží na kterém je potřeba dosáhnout zisku. No, i tak, za dva měsíce tě přejde prvopočáteční nadšení, budeš mít pocit že auto znáš jako svoje boty, a že to už tak nějak nejede, nebo tě to spíš už tak výkonově neuspokojuje, jako dřív...
2. Ano, dalo by se to přirovnat k tomu biosu. A nakonec, některé chipy mají HW modifikaci pro přepínání několika verzí SW.
3. Zákazník může dostat orig. sw na jekém médiu bude chtít. Obvykle orig. epromku nebo muže i disketu. Na druhou stranu, sám si SW vyměnit nemůže, pokud to není top elektronik amatér s patřičným vybavením
4. Interface k přenosu dat do ŘJ je defakto programátor různých EPROM, atd., do kterého když vložíš onu EPROM a máš ten patřičný bin soubor, můžeš elaborovat. Teď k tomu musíš mít patřičné pájecí zařízení, aby jsi jsi tu 44 nožičkovou malou potvoru nejdřív dostal z desky bez porušení cestiček, potom pokud nechceš vytvořit freeware jěště nějaký protikopírovací sokl, ke kterému se skóduje bin soubor, potom to tam všechno naletovat zpět, no a nakonec mít tu jistotu, aby ten bin soubor za něco stál, že...
-
"-- skrytý --" 22.04.02 19:25
« doba sziti se s vozem a ...
to ATX - Chapu, ze nekdo, kdo je jiz vyjezdeny at uz s jednim, nebo s vice vozy a ma praxi, kterou muze snaz aplikovat na novy vuz, pak mnohem snaze sroste s novym vozem a driv se muze rozhodnout pro a proti. Jelikoz to (jiz objednane) Clio je (resp. bude:) moje prvni auto, tak by bylo falesne si hrat na prebornika a vsehoznaleho frajirka .. to nemam v povaze. Takze nejen to Clio bude jeste syrove a bude potreba trochu zajet, ale syrovy budu vlastne i ja a taky potrebuju nejaky cas :-)) Rozhodne diky za informace, ktere poskytujes, clovek pak ziska blizsi predstavu o necem, co muze znit dost tajemne a zatim je to celkem transparentni. Kdyz to tak ctu, tak je to de facto operace rovna updatu biosu v motherboardu. :-) To je dulezite info z toho titulu, ze se nejedna o fyzickou prestavbu/dostavbu. Kdyz tak o tom premyslim, tak je skoda, ze v RJ vozidla neni neco na zpusob DualBIOSu :-) Ze by se dalo prepinat mezi tovarnim default nastavenim a tuningovym :)) Cili kdyz se nekdo rozhodne pro prepsani EPROM novymi daty, dostane zakaznik na nejakem mediu ulozene i puvodni tovarni nastaveni? Nebo si to predstavuju az trochu moc pocitacove a funguje to v tehle branzi jinak? :-) Teda ted uz zabiham trochu daleko a neber to z mych ust vazne, ale ono by stacilo vlastnit interface k prenosu do/z RJ a nekde na warezu sehnat ten spravny .bin soubor a pak si to doma flashnout zadara :-))) Pak pri ceste do autorizovaneho servisu nahrat docasne puvodni tovarni soft, a pak v klidu zas fungovat na vytunenem :-)) -
« to ajvn
1. Nemám tady konkrétní graf z brzdy pro Clio dCi.
Obecně, co do průběhu bude vypadat stejně jako originál, s tím, že po nástupu turba bude po chiptuningu křivka výkonu a Mk posunutá do vyšších hodnot.
2. Hluk motoru samotný chiptuning nijak nezmění. To by se musel modofikovat výfuk, sání, atd...
3. Ad emise, nevím přesně kolik g/100km. Stejně tak ona hodnota bude nějaký průměr, adekvátní nějaké té průměrné spotřebě, a ta se výrazně nezmění. Ovšem na plný plyn bude i originální hodnota g/100 km někde jinde a s chipem zase jinde. Klasickou emisní normu to ovšem splní.
4. Však nemusíš do toho jít hned. Pojezdi, seznam se a uvidíš. Někdo se seznámí za týden, někdo za 2 měs a někdo za rok... Konec komců ani jej nemusíš hned natvrdo koupit, můžeš si jej třeba 14 dní otestovat...
5. Ad 82PS - já mám všude v podkladech 60kW (82PS). I teď, když se dívám do autokatalogu 2002, je tam 62PS. Každopádně je to asi zřejmě v každém případě jeden a tentýž motor.
6. Ad 103PS a 230Nm - informace od dodavatele, kterou já mohu jen ověřit. To je stejné, jak můžeme vědět, že to originál má 82PS, také je to info od výrobce, kterou můžeme jen ověřit.
7. Jak probíhá chiptuning? Jednoduše. Kerscher zná BOSCH motormanagement. Dělá to dlouho a pořád, a už dovede i odhadnout zhruba kolik bude možno získat. Následně mu přijede nový model, který ještě neupravoval, udělá pilotní chiptuning a změří jej na brzdě včetně emisí. Podívá se do grafu a modifikuje nijance v SW. Tohle zopakuje tolikrát, až má pocit, že je spokojen. Výsledný soubor uloží, a ví, že pro ten a ten motor, s takovým a makovým HW a SW v řídící jednotce existuje taková a maková chiptuningová varianta. Na základě toho my dealeři můžeme něco nabízet. Z tohoto počinu vznikne jakási nosná kostra upravy dat pro daný motor a daný HW, která má potom ještě několik podmodifikací pro různé druhy kvalitativně stejných, ale různými identifikačními daty jiných řídících jednotek. Čili, jeden stejný motor, jedno stejné auto, ale díky ostatním komponentům (klima, ESP, ABS, navigace)třeba deset trochu jiných řídících jednotek. Čili co jednotka, co originální SW, to originální chiptuningový SW se stejným základem pro jeden druh motoru. Není možné je navzájem promíchat a ač ke stejnému motoru požít tuningový software k odlišnému originálu. Ve výsledku je to potom tak, že existuje několik již předem připravených klasických tuningových SW, které na základě identifikace já nainstaluji do dané řídící jednotky. Individualita by začalo v tom případě, že buď bychom chtěli extra výkon, vyšší než standartní chiptuningové verze, anebo z nějakého důvodu chtěli jinak průběhy než má originál a než Kerscher považuje za standartní, potom by se musel SW ladit individuálně a za příplatek.
8. Ještě k těm proklamovaným výkonům. To co se nabízí si Kerscher několikrát změřil a mockrát prodal. Druhá věc je ta, že něco z toho jsme prodali i my a tak stejně něco z toho také v rámci vědy a výzkumu nebo na přání zákazníka nechali změřit. Čili, o něčem přesně vím, jak si stojí, o něčem mám pouze dodané informace. Každopádně, něvědět přesně, že Clio dCi bude mít 103PS by znamenalo, že ho Kerscher ještě nikdy nědělal, a tomu tak není, protože ho mám v nabídce. P.S. Já jsem Clio 1.5 ještě nedělal. -
"-- skrytý --" 22.04.02 09:32
« Re: to ajvn
to ATX: Zni to zajimave. Snazim se projit jeste celou konverzaci v Tve mistnosti :-) 1. Co se tyce hluku (vnitrniho i vnejsiho) u chipnuteho vozu, ten predpokladam neni nejak vyrazne vyssi, jen umerne v pripade vyuziti navyseneho vykonu. Ne jako v pripade ruznych vychytavek typu napr. vyfuk :-) O takove projevy bych veru nestal :)) 2. Co se emisi tyce, je nejak zmapovano, na jake hodnote se pak takovy udaj pohybuje po chiptuningu? Original pro R Clio 1.5dCi 60kW/80k je udavany 110 g/km. Mimochodem, pro srovnani, jaka hodnota je z pohledu normy, resp. z pohledu nejakych novych, ktere maji prijit v platnost v dohlednych letech? 3. Nicmene si myslim, ze bych do toho okamzite nesel. Nejprve si to vozitko chci osahat, zvyknout si na nej, poznat, jak jezdi, kdyz uz je zajete, mit namerene nejake relevantni hodnoty pro srovnani a pak teprve rict, jestli se mi vyplati vubec investice 17k do takove upravy (cimz nechci rict, ze je to drahe). Takze ne driv nez tak po trictvrte roku nebo roce. Snad leda, ze bych uz od zacatku byl zklamany tim, ze to bude snek, ale v to nedoufam :). Pri hmotnosti 980kg musi byt tech 80(82)k uz na pohodovou jizdu dost slusnych. 4. A propos, proc porad pises 82koni, kdyz se udava 80? Ja se teda setkavam s vice takovymi diferencemi v tomhle udaji u ruznych vozu v ruznych materialech. 5. To chran Buh neni neduvera:), ale kde beres "jistotu", ze po chiptuningu budou ty udaje prave 103k a 230Nm? S tim mozna souvisi otazka, jak vlastne probiha takovy chiptuning? Je to pouze sw zmena dat v EPROMce, kam se nahraje nejaky napr. od Kerschera dodany "patch" :-) nebo spis update:))? Nebo je s tim spojena nejaka doinstalace nejakeho "hardwaru" do RJ? Nebo je vlastni uprava datove mapy vzdy individualni pocin a zalezi na ladici u Vas, jak jednotliva data zharmonizuje a tim dostane pozadovany prubeh a parametry? V tom poslednim pripade by bylo prece trochu predcasne rict, ze ten vykon a tocak bude prave presne takovy, nebo ne? Je mi jasne, ze kdyz se necha u Vas ochipovat napr. x Octavek, tak uz to vite vicemene presne a znate idealni hodnoty, ale copak uz jste meli na chiptuningu primo 1.5kove 80konove Clio? Jinak diky Michale za predchozi odpoved a dekuju predem i ted :) -
« to ajvn
1. Chápeš to dobře, ale opomenul jsi jednu podstatnou věc, asice ty křivky výkonů (série vs. chiptuning) jsou měřeny na plný plyn, čili maximum co motor umí. Jinak řečeno, v sériové verzi, konkrétně třeba ten R Clio dCi bude mít na 100% plynu 82PS a s chiptuningem 103PS. Všechny výkony pod maximální možný výkon ovládá řidič plynem. Čili pokud pojedeš jednu stejnou trasu se sériovým motorem, dejme tomu průměrnou rychlostí 100 km/h, bude motor poskytovat průměrně dejmetomu 45PS a ty budeš průměrně stlačovat plyn na 60% maxima a k tomu ti vyjde nějaká spotřeba dejmetomu 4,5 l/100 km. A teď když tuto stejnou trasu pojedeš s chiptuningem, stejnou průměrnou rychlostí 100 km/h, tak opět bude motor poskytovat průměrně stejných 45PS, ale ty budeš průměrně stlačovat plyn dejmetomu jen na 45% a ty zajedeš opět stejnou prům. spotřebu oněch 4,5 l na 100km. Logicky vzato, stený poskytovaný výkon, stějná průměrná rychlost=stejná spotřeba. A teď vysvětlení té nižší spotřeby, kterou ovlivňují dva hlavní faktory, asice: když pojedeš ustálenou rychlostí, tak díky tomu, že motor bude mít k dispozici větší sílu, nemusíš tak často podřazovat, to znamená že trať projedeš na vyšší přev. stupně než li v sériovém provedení (subjektivně budeš mít pocit, že 5° táhne s chiptunigem jako 4° v sérii). Druhá věc je ta, že díky možnosti změnit datové mapy (dávka paliva stejná, plnící tlak vyšší), motor umí chodit v nízkém zatížení ještě na chudší směs než v sérii, čili ještě méně spotřebovává paliva. No a třetí varianta je plný výkon, při kterém motor předvede pochopitelně spotřebu vyšší. Když vezmu v potaz, že v max. výkonu a v max. zatížení chiptuning přidává cca 20% paliva, lehce dojdeme k závěru, že u průměrných TD motorů je ona max. spotřeba cca o 1-1,5 l/100km vyšší, než u sériového motoru při stejném způsobu jízdy.
2. Ještě jedna věc, chiptuning je optimalizace dat s přihlédnutím na výkon, Mk, průběh křivek, rychlé přechody "větší výkon-menší výkon" a naopak, s tím, že až taková priorita nejsou emise, tak stejně motor přestane mít rád nebo neuplatní svoje možnosti na nekvalitní palivo, zacpaný vzduchový filtr, laciné maziva a jiné nedluhy vyskytující se u totálně spotřebních uživatelů. Prakticky řečeno, motor po chiptuningu subjektivně má vyšší kulturu projevu. Méně se třepe, má rovnoměrnější chod, na plyn zareaguje ve všech režimech mnohem rychleji a ve vysokých otáčkách neuvadne tak prudce ale mnohem pozvolněji než v sérii.
3. K těm servisům. Toto je např. oficiální stanovisko škodovky k dané problematice:"K dotazu na chip-tuning motorů přikládám oficiální stanovisko výrobního závodu:
Úpravy výkonu motoru na vozidlech v záruce nejsou výrobním závodem schváleny. Pokud si přesto zákazník, protože vozidlo je jeho majetkem, nechá tuto úpravu provést, pak upravovatel vozidla přebírá veškeré záruky za eventuelní vady, vzniklé v souvislosti s touto úpravou a zákazník ztrácí záruku výrobního závodu na všechny komponenty, touto úpravou dotčené.
Helena Brůchová, Péče o zákazníka 2001/05/09 13:55:48"
Jedna věc je ta, že pokud nepřijdeš do servisu s tím, že nahlásíš že máš chiptuning, klasickým postupem nikdo nezjistí a ani zjišťovat nebude, jestli auto něco takového má nebo nemá. Jistě, zjistit by to šlo rozděláním řídící jednotky, anebo moc velký specialista na elektroniku by musel zanalyzovat vstřikovací data z diagnostiky a říct, že hodnoty neodpovídají normálu. Toto se ale ovšem nepředpokládá. Čili auto se servisuje jako obyčejně. Tak stejně individualita servisu by jistě také hrála roli. Uvedu příklad, jeden náš velký zákazník pravidelně chiptuninguje úplně všechny svoje auta. Pro prodejce je tak zajímavým zákazníkem, že jim dopředu oznamuje přikalkukování úpravy motoru do leasingu a nikdo si mu nedovolí ani pípnout o nějaké možnosti ztráty záruky. Tak stejně třeba chiptuningy, které prodáváme prostřednictvím aut. dealerů přímo do úplně nových aut, nikdy nebudou mít problém se zárukou. Na druhou stranu věřím, že pro prodejce nezajímavý pan XY by v případě problému za předpokladu chiptuningu přišel o záruku na motor. Jednoduše řečeno, celou záruku má v ruce aut. servis.
4. Naše záruka na motor u nových aut je taková určitá kompenzace za případnou ztrátu záruky u ofic. dealera a důkaz, že uvedené parametry motor nezlikvidují (málokterá firma prodávající chiptuning, takovéto záruky poskytuje). Tato záruka není jen tak, je limitovaná mnoha faktory, jakožto např. prav. servisní prohlídky u aut. dealera, množství km, havárie atd. (viz www.chiptuning.cz). Záruka platí rok, ale končí s orig. zárukou. Prodloužit se dá.
5. Problém s motorem u vozu v naší záruce se ještě nikdy nemusel řešit. Každopádně když by nastal problém, v prvé řadě informovat nás. -
"-- skrytý --" 19.04.02 18:53
« ztrata zaruky od vyrobce a garancky a jine souvislosti
to AutokomplexCZ: Jake mate zkusenosti s chipovanim aut vs. chovani autorizovanych servisu pri zjisteni, ze si zakaznik auta nechal upravit? Zminil si, ze tim zakaznik prijde o zaruku na motor. Z Tve zkusenosti..prichazi o zaruku POUZE na motor? A jak probihaji takove garancni prohlidky? Pusti vubec takove auta na prodejcem doporucenou garancni prohlidku? Nebo s omezenim? Nebo tam jsou diference podle typu znacky, holt jiny "kraj", jiny mrav? A paklize Vy drzite ten zminovany rok zaruky na motor a prevodovku u chipnuteho auta, je to rok od koupe vozu nebo rok od chipnuti? Tzn. mate nejakou lhutu od koupe vozu, do ktere jeste jste ochotni tu rocni SVOU zaruku drzet a rekneme priklad .. kdyz je tomu autu uz 6 mesicu, tak reknete NE NE NE, ochipujem, ale zaruku Vam nedame? :-) .. A napada me jeste jedna situace, a to prodlouzeni zaruky u prodejce. Paklize bych si ji chtel pred koncem rocni zaruky prodlouzit za poplatek na roky 3, predpokladam, ze by se bud cukal, nebo by mi prodlouzeni nedal, resp. dal s vyjimkou ze na motor ne. Mate nejakou takovou zkusenost? Nebo i Vy nabizite podobne dokoupeni prodlouzeni VAMI garantovane zarucni lhuty na Vami upraveny motor a kolik by to stalo? :-) A pro ted posledni dotaz:).. kdyz se v te zaruce s autem neco stane na motoru nebo prevodovce, kam potom ma majitel jet.. k Vam, kde to Vy opravite a dodani originalnich nahradnich dilu si zajistujete sami, s tim, ze takova oprava, tzn. dily a prace je zdarma? .. anebo majitel prijede do sveho znackoveho servisu, tam zacvaka penize za opravu a Vam prinese fakturu, kterou mu proplatite? Diky za odpovedi :)) P.S. a nerikej mi prosim, ze takove rejpaly a detailisty mate nejradeji :-)) Ja uz jsem zkratka takovej :) -
"-- skrytý --" 19.04.02 18:41
« chiptuning
to AutokomplexCZ: Protoze nejsem z oboru,tak se omlouvam, jestli se v mych uvahach objevi bludy, ale par veci mi na tom neni jasna. Zminoval jsi, ze se krivka vykonu a tocaku odvyji od stejneho pocatecniho bodu nechipovane verze a dal se tyhle chipnute krivky uz odklani do vyssiho vykonu a krouticiho momentu..to je OK. Zaroven se tu spekulovalo, ze vyrobce se snazi nastavit datovou mapu tak, aby vyhovel krom jineho s rezervou emisim..tzn. ze vychazi ze spise chudsi smesy, kterou se snazi lepe spalit..rikam to spravne? Z toho by plynulo, ze diky tomu muze dosahovat relativne nizsi spotreby, za cenu ne uplne maximalniho vykonu a kroutaku .. je to tak? Pak se ptam, kde se naleza prostor pro nizsi spotrebu u chipnute verze, jak pises pri ustalene jizde a pri prumerne jizde spotreba shodna se spotrebou nechipnutou?? Paklize ta krivka chipnuteho vykonu i kroutaku je vyssi nebo rovna hodnotam nechipnute verze..resp. da se predpokladat, ze sou si rovne pouze na zacatku krivky a dal uz ne .. tak pouze pri nejnizsich otackach bych videl moznost, ze ta spotreba bude dejme tomu shodna. Ale u toho dCi rekneme pri provoznich otackach pri stale jizde (kolik mohou byt? mezi 1700-2000?2100?) uz ta chipnuta krivka je vyrazne vys a nechce se mi verit, ze v tomhle pasmu otacek do toho motoru pujde jeste paradoxne chudsi smes, nez u nechipnuteho auta, protoze jinak tezko tu spotrebu srazis. Nebo se nekde ve svych uvahach pletu? Nevylucuju to:-) Kazdopadne by me vysvetleni zajimalo. -
« to huf
1. Ale ono to jde, ale není to už jenom chip! Konkrétně u těch TDI PD se dostaneš kam chceš, kromě na poslední mety, asice toho TDI PD 150PS, který má už moc odlišností. Chyba lávky je ale ta, že by to přišlo na moc peněz. Konkrétně tvůj motor lze dostat na parametry TDI PD 130PS, čili 160PS, 400Nm, ale za takových cca 100tkč. Kdežto ty máš za 21+5,3tkč cca 140PS a 310Nm.
2. Malý rozdíl v Mk u TDI 96 a 110kW je dán použitím velkého dmychadla u TDI PD 110kW, které v tom spodku víc neumí! A tak stejně spojka u TDI PD 110kW umí přenášet max. 460Nm a potom klouže. To znamená, že u poloojeté spojky u TDI PD 110kW s chiptuningem bude problém, a bude potřeba ji vyměnit či naaplikovat lepší spojku. -
« to element
Přesně tak to je. Každé turbo má svou charakteristiku. Jsou dvě důležité veličiny, asice nějaký maximální plnící tlak a nějaký maximální dodaný objem vzduchu při onom. max. plnícím tlaku. Když vyjdeme z praxe, většinou se používají turba na cca 70% max. tlaku, a na 80% max. průtoku. Klasický chiptuning zvedá u TD motorů tlak o cca 10-20%, čili poté je turbo na cca 84% svého maxima. -
« Re: to yyyyy
Ja by som to videl tak ze to turbo je schopne dodat urcite vacsi tlak nez pri akom ho seriova riadiaca jednotka zacne obmedzovat (ci uz zmenou geometrie lopatiek alebo odklonenim casti vyfukovych plynov mimo turbo). Novy software zvysi max plniaci tlak a zodpovedajuco tomu aj mnozstvo vstrekovaneho paliva a ostatne parametre. -
« yyyyy
1. Ne tak docela, samotný plnící tlak není až tak důležitý. Když přidáš tlak turba a nepřidáš naftu, výsledek je horší než v původním stavu. Vždy musí být palivo a vzduch v určitém spektru poměrů.
2. Jasně, že je to všechno o celkovém spálení nafty na jeden zdvih. Koneckonců co jiného. Jde o množství nafty, předvstřiku a optimálnímu množství vzduchu.
3. To že motor někdy jde divně je jenom dílem řídící jednotky, která je svým způsobem velmi dobrá a za poslední roky udělala velký krok dopředu, ale stejně její dokonalost a přesnost někde končí. A tak někdy nevychytá různé režimy tak jak by měla...
4. Krásně jsi to vystihl, ano, především ty emisní normy a jejich předpokládaná tendence vývoje hraje velkou roli. Když dnes změříme dynymicky nové dieselové auto na emise, bude na 10% rozsahu. S normálním chiptuningem (ne žádné extra výkony na přání) na cca 50%. Každopádně současná metodika měření emisí je svým způsobem na nic, protože měří staticky kouřivost na přeběhových otáčkách, což bylo směrodatné u starých mechanických čerpadel. Všechny motory s elektronikou tuto formu nevyhodnotí jako zatížení a dávku paliva dají velmi omezenou.
5. Přesně tak, moderní TD motory jsou všechny velmi chudosměsové, až tak, že si musejí při částečném zatížení pomáhat přes EGR pro schlazení výfuk plynů. Ta chudá směs je dobrá především na spotřebu, na emise tuhých částic, ale značně zvyšuje oxidy dusíku a tepelně namáhá motor.
6. Vždy je něco za něco! Ale řekněme, že v tomto případě je těch plus mnohem více, než li mínusů. -
« to ATX
Proč se teda verze A a B nedá načipovat na úroveň čipované verze C? To mi uniká. V těch motorech musí být víc rozdílů. Teď mám na mysli hlavně TDI PD všechny opatřené VTG a IC, ovšem s výkonem 74, 96 a 110kW - potažmo 240, 310 a 320NM.
BTW, proč je takový rozdíl mezi 96 a 110kW ve výkonu a tak malý v MK? Kerscher zvýší 310 na 400 a 320 na 440NM. Z toho vyplívá, že 110kW má záměrně motormanagementem snížený krouťák a o to větší rezervu pro chiptuning. * ten ale musí jet jako sviňa ;o) -
« Re: to yyyyy
ATX> ja to vidim tak, ze max. vykon daneho motora je dany plniacim tlakom turba ktory je limitovany a teda nova RJ ho nemoze preliezt, ale predpokladam ze aj originalna ho vie dosiahnut. Potom je to podla mna vsetko len o tom celkovom mnozstve spalenej nafty na jeden zdvih. Originalna RJ o teda urcite musi v konecnom dosledku dodat menej ako ho tam natlaci nova. Je tak? Potom rozumiem tym roznym veciam ze to niekedy blbne a motor ide "tvrdsie" (to je asi nevyvazenostou to ho predvstreku co pises) alebo ze to na plny kotol smradi ako niekedy vidno na novych autach. Mame tu nejake emisne limity ktore su dost tvrde a ktore musia byt dosahovane s rezervou - pritom zaklad motora sa nevyvyja na 2-3 roky - zaklad musi vydrzat daleko viac. DIzle su typicke palice chudobnej zmesy ak tam das viac, je logicke ze sa zhorsia emisie. Takze ja by som tie "rezervy" co pises videl skorej tak. Inak fajn ze to konecne niekto polozil na papier a aj ze jasne povedal ze ano su v tom nejake "ALE" alebo ze su aj ine kriteria z ktorych sa zlavi aby sa dosiahol ten vykon. -
« to yyyyy
1. Co se přesně v datové mapě mění, to nevím, protože to nedělám, neumím, nemám HW. To dělá Kerscher.
2. Obecně řečeno hlavní ovlivnitelné veličiny jsou tři, asice dávka nafty, předvstřik, tlak turba. Všechny jsou vůči sobě vzájemně provázané, tak stejně s otáčkami motoru, teplotou vzduchu venkovní a za IC, teplotou nafty, atd...
Další významnou, ale chipem neovlivnitelnou veličinou je množství vzduchu, která má jakoby nadřazenou prioritu pro dávku nafty a stím související rychlostí náběhu dmychadla. Proto ty všechny KN filtry, kity sání atd.
3. Není jiná možnost jak tam dát více nafty. Při každém SW řídící jednotka dá při ideálních podmínkách maximálně x mg paliva na zdvih jehly a konec. Nebo asi je, přídavná jednotka (POWERBOX, atd), nebo zvětšit objemy pístků v čerpadle, či jinou vačku v čerpadle... Každopádně to není taková sranda, když se sahá do množství paliva, v tomto případě musí chodit jinak předvstřik, aby v tom patřičném okamžiku před HU byl dobře načasovaný vstřik a nešel za HU, a tak stejně aby byl zachován poměr paliva se vzduchem, musí být jiný plnící tlak. Když se jenom nějak zvětší dávka paliva (POWERBOX) a ostatní veličiny zůstanou v nastavení pro nižší dávku paliva, zvedne se sice trochu výkon, ale motor relaivně kouří a má relativně vysokou spotřebu. -
« to yyyyy
Proč se dá chipovat? Protože na změnu dat motor zareaguje a mechanicky to unese. Vem si to asi tak: to co motor umí je jako nějak uvařená polévka. Ta polévka je uvařená tak, aby vyhovovala jak kojenci v Japonsku, tak důchodci v Mexiku... Je prostě nějaká, není ani slaná, ani kyselá, ani sladká, ani přesolená, je takovým kompromisem. Tak je to i s tím motorem. Většinou je to tak, že motor se navrhuje pro širší spektrum výkonů, a tak stejně s větším či menším bezpečnostním koeficientem co do mech. pevnosti. Tyhlety orig. softwarové nastavení jsou údělány na míru nějakého výkonu za předpokladu nějakých minimálních nároků na palivo, mazivo, teploty klimatu atd. Prakticky by bylo možné aby jeden stejný motor pro např. Německo měl 150PS, pro Itálii 120PS, Pro Maďarsko 110PS a pro Rusko 80PS. Prakticky se toto neřeší a jedna daná SW varianta je vyhovující pro všechny státy, pro všechna klima, pro všechna paliva a pro všechna maziva. Tak stejně se marketingově např. jeden mechanicky stejný motor prodává ve verzi A např. bez intercooleru s 90PS, ve verzi B s intercoolerem s 120PS a ve verzi C s VTG turbem s 140PS. Když vezmeme v potaz, že i verze C musí mít rezervu co do pevnosti, emisí, paliv, atd., tak např. verze A a B májí obrovské možnosti. -
« Re: to yyyyy
ATX> no pekne si to vysvetlil, ale vynechal presne to co ma zaujimalo, ato je ktory paramter sa vlasne zmeni - pri urcitom nastaveni lpynu, mnozstve nasateho vzduchu a janeviem co este co RJ neovplyvni, je urcite nejaka podstatna velicina ktoru RJ ovplyvnuje aby ten vykon dostala - co to je? A mam tym na mysli ten koncovy stav, ked motor vali svoje max. otacky pedal je na zemi a turbo donho namlatilo svoj max. tlak. Co sa s tym este da urobit? je nejaka ina moznost ako tam proste strelit viac nafty? ak nie, preco sa tam nedostane aj s originalnou RJ? -
« to yyyyy
Vím. Asi takto, na jedné straně jsou na motoru namontována čidla na sběr informací a na druhé straně jsou na motoru akční členy, které ho ovládají. Mezi němi je řídící jednotka, která si vstupy upraví do digitální podoby provede vyhodnocení, některé výstupy upraví zpět do analogové podoby, některé ne a pošle je akčním členům. To vyhodnocení v digitální podobě vypadá tak, že v online čase se porovná v několik vstupních hodnot a na základě těchto se vyberou výstupní hodnoty. To porovnání probíhá v tvz. datové mapě, což je soustava čísel znázornující průběh závislosti vstupu a výstupu. Těchto datových map mají new TD motory cca 22-35 zahrnující všechny veličiny a stavy provozu motoru EGR počínaje s přes vstřik. čerpadlo po regulaci plnícího tlaku konče. Existuje např. datová mapa: poloha plynu, množství nasávaného vzduchu = vstřiková dávka. Nebo otáčky motoru, tlak turbodmychadla = předvstřik. Nebo teplota chl. kapaliny, otáčky motoru = obohacení vstřiku. Atd, atd. Chiptuning spočívá v tom, že se potřebná část těchto dat v rámci možností upraví, tak abychom dosáhli kýženého výsledku. Je možno najít tisíce různých nastavení, ač k ubrání výkonu, přidání výkonu, posouvání a změna tvaru charakteristik, atd. Obvykle se charakteristika nechává původní, jen od minimálních otáček maximálního tlaku turbodmychadla se jak Mk tak P začnou vzdalovat původním křivkám. Tohleto je takové kuchařské umění v závislosti na ladiči, jeho technice a přístupu k věci. -
« to Ajvn
K tomu chiptuningu - jestli to pro tebe má smysl nebo ne, to je otázka. Zkus si to vzít takto, má pro tebe smysl 80PS, když by jsi to zvládl i s 60PS? Jde o to, že máš výkonovou rezervu, kterou stejně na 100% nonstop nevyužíváš, ale když např. nastane určitá krizová situace použiješ ji. Vzhledem k tomu, jak časově je to náročný zákrok, kolik stojí, co přidá a co ubere si myslím, že smysl má, pokud se ovšem nejedná o auto, které jednou za měsíc jede na chatu. Nedá se říct, že chiptunig automaticky zvýší spotřebu. Věci se mají tak, že při ustálené jízdě je spotřeba trochu nižší, při průměrné stejná a při využití 100% nového výkonu trochu vyšší. Opotřebení motoru je v závislosti na stylu ježdění, když by jsi nonstop využíval 100% výkonu s chiptuningem, motor vydrží cca 80% toho co by vydržel při stejném zacházení bez chiptuningu. Originální záruku na motor můžeš v případě instalace chiptuningu ztratit. Ovšem, třeba my. co prodáváme chiptuning od Kerschera poskytujeme od dodavatele roční záriuku na motor a převodovku právě pro tyto nové vozy v orig. záruce. Abych neopomenul, to Clio 1.5dCi(82PS série) se po chiptuningu dostane na 103PS a 230Nm. Tahle sranda stojí 17.000,- s DPH a montáží. Když by tě to zajímalo, nebo jsi se chtěl něco zeptat: info@hiptuning.cz -
"-- skrytý --" 19.04.02 12:54
« jeste dodatek
aby to nevyznelo spatne .. na PC se v klidu vybourim, kdyz se citim poskozeny, otocim to a jedu "pozdravit" soupere v protismeru :-)), ale v realu rozhodne podobne a jine zavodni ambice nemam a nic takoveho si dokazovat nemusim .. mam radeji svuj zivot a sve zdravi .. a budu mit rad sveho Cliouska :o) -
"-- skrytý --" 19.04.02 12:51
« zamysleni :)
Tak sem se prokousal celou diskusi Laguna vs. Passat. Zacatek byl OK, ale pak se tam z toho stalo to, co na vetsine tehle diskusi. Hodnoceni top modelu, top-uprav, honeni za konmi, tocakem, ale trochu mi to prijde daleko tomu, co zajima bezne motoristy :-) Ja si porizuju sve prvni vozitko, sem mladej, reklo by se nevybourenej, ikdyz to mi rozhodne nahrazuje PC, kde sem najezdil hodne km na vsech moznych simulatorech a tak mi rychlosti presahujici 300Km/h nejsou cizi:-), ale od realneho auta cekam, aby mi slouzilo ke spokojenosti, aby melo uzitou hodnotu umernou cene a aby nemuselo byt na jedne strane snek, ale aby melo tolik potrebneho vykonu, aby me vytahlo a pomohlo v kritickych chvilich, kdyz se do nich clovek nedej buh casto ne svou vinou dostane. Rozhodne si ale nedelam ambice na to jezdit v tom 200 (navic s tempomatem jako nekdo :-))) .. timto zdravime Hufa:) ). Spis me bude hrat, ze to vozitko moc nezere a presto me doveze, kam chci, do prace a z prace, kde 20 minut min stejne nenajedu, ale budu mit pohodli a svobodu. Takze pak se ptam .. maji ruzne chipy pro lidi jako ja smysl?:-)) Jestli chapu dobre, je to vzdy na ukor spotreby, vyssiho opotrebovani motoru.. a jak je to s garanci? Muzu vubec delat takove zasahy, instalovat chip a neprijit o zaruku?:-) Ono by mozna bylo sympaticke si rikat, ze ta 1.5dCi pak nema 80k, ale co ja vim... treba 90,95? .. ale za jakou cenu??? Jake zapory takova uprava sebou vlastne nese? -
"-- skrytý --" 19.04.02 09:42
« Re: poruchovost
Speedy a Lufe, Vy mate oba puvodni Clio "dvojku" jeste pred faceliftem? Luf myslim ze jo:), ale u Speedyho si nejsem jistej. S tim tapecirungem na strese je to legracni. Kdyz jsme s otcem kupovali jeho Megane, tak jeste u prodejny jsem musel ze zadnich sedacek zacvaknout tapecir na strese taky :), ale tam to po zacvaknuti uz drzelo a bylo to OK. S klici sme meli taky problem, ale trochu jineho charakteru a bylo to dost pikantni. Zjistile jsme, ze druhy klic nefunguje a neotvira. Kdyz jsme si ho pak prohledli, tak jsme zjistili, ze nam pri predani auta dali jeden klic spravny a druhy od jineho vozu :-)) Nastesti to spravila jedna navsteva u prodejce a vymena za spravny :)) -
« Re: poruchovost
Uvolneny tapacir stropu som mal aj ja. Nanestastie pri jeho oprave posrali pas spolujazdca, ktory odvtedy vrzga (ale tuto chybu uz nedokazali nikdy odstranit, alebo nechceli). Navyse bolo treba vymenit jeden spodny cap na prednej naprave, ale to som sposobil sam, ale v servise o tom ani muk! :-) Inak za 48120km celkom pohoda a ked to auto bude jazdit takto este aspon 100tis, tak prehlasim, ze Clio je vyborny drziak. -
« poruchovost
ked uz sa tu bavime o poruchach, uvadzam zoznam poruch, alebo veci, ktore bolo treba spravit:
je to zhruba chronologicky zoradene.
- pokazeny klakson
- cudne cvaknutie pri prvom rozjadzde
- nefunkcne dialkove ovladanie v jednom kluci
- ulomila sa cast z ventilatora za chladicom (ako to je dodnes pre mna zahada)
- uvolneny tapacir na streche
- pokazil sa aj druhy kluc
v podstate o nic nejde su to len prkotiny, ale tie navstevy v servise :(
auto ma teraz nieco cez 15000km. zda sa mi ze motor pomerne zle reaguje ked je studeny (trosku sklbe) -s touto zavadou som im ale nedovolil nic robit (po predchadzajucich skusenostiach, som radsej ked do motora nesahaju) -
"-- skrytý --" 18.04.02 14:06
« Re: poruchovost Clii
Luf: Jednak jsou tam na to odkazy vpravo ve sloupecku a ja se na to dostal v menu Clanky a testy -> Testy .. a tam jsem sel zpet az nekdy k unoru 2002 a tam jsou 3 po sobe jdouci clanky, pricemz jeden jsou auta 1-3 roky stara a druhy clanek jsou 6 a 7mi leta auta. Ten treti clanek je ten samy uvodni text, ktery je u tech dvou clanku :-) Zkusim se podivat, jestli ma TUV nejake vlastni stranky, kde tohle presentuje. Jinak jsem prosel v minulosti a prubezne kontroluju ADAC, maji tam zpracovanych hodne testu a vyrazne detailneji, nez je zvykem u nas. Evidentne jsou tam nektera hodnoceni dost zpochybnitelna, resp. obcas tam nektere veci taktne zamlci .. typicky dobre zname klady nekterych vozu, ktere nejsou nemecke provenience :-) V plusech tam schazi. Ale naopak tam pak s oblibou zaplnuji sumarni plus/minus vyjadreni v minusech kravinkama, jako ze je hur pristupne ovladani ventilace, nejdou dostatecne (rozumej hodne) vysunout operky hlavy a podobne malichernosti. Ale ze je dany motor treba v dane tride vyrazne zivy, usporny a podobne zasadni udaje, na to nemecky ADAC nejak neslysi :-) Jo a perlicka ... koncem minuleho roku se tam objevil test na nove Clio II 1.5dCi. Mam ho stazene, jako radu ostatnich testu :-) Ale uz dobre dva mesice tam ten test opet schazi, co jsem koukal, stahli ho, ale kdo vi, proc. -
« Re: poruchovost Clii
TUV je jedina statistika, ktoru mame my moznost posudzovat ale verim tomu, ze existuje dost vela podobnych statistik. Bolo by zaujimave porovnat ich navzajom. Raz som sa dostl ku statistikam z GB, napr. Laguna tam vysla na prvy pohlad dost spatne, ale ku kazdemu modelu bola aj statistika co sa pokazilo a 77% poruch Lagun bol unik chladiacej zmesi z klimatizacie :-) Je pravda, ze taka porucha nasere, ale neznemozni ti auto pouzivat. BTW kde je TUV na autoradci, nejako to nemozem najst. -
"-- skrytý --" 18.04.02 13:10
« Re: poruchovost Clii
Je fakt, ze i v predchozim clanku o mereni TUV uvadi, ze ty vysledky jsou zavadejici. Napr. majitele drazsich vozu navstevuji servisy pro bezne kontroly vozu daleko s lehcim srdcem, nez majitel levneho vozu z duvodu jeho obecnych financnich moznosti. A malo platne, je to cele o zachazeni s tim autem. Ale to uz je pak na sociologicky pruzkum, ktere znacky a typy vozu majitele vic svadi k drsnejsimu zachazeni a ktere typy cloveka spise uklidnuji :-)) Ja to vidim tak, ze ten kdo ma benzinove Clio 1.4, to bude peknej drsnak a kdo jako ja chce dCi 1.5, tak to bude hotovy andel a beranek. :-)) -
« Re: poruchovost Clii
S tou poruchovostí je to dost slozite a hlavne o stesti. Mel jsem P205 1.1i. Podle statistik šrotová auta. Měl jsem ho 5 roku a najezdil jsem dohromady 70000 km. Když jsem ho prodával měl natočeno dohromady něco přes 100000 km. Za tu dobu jsem měl jedinou závadu a to tekoucí zadní brzdový váleček. Zbytek poruch šel navrub tomu, že jsem ho chudáka točil na střechu (koroze měněných dílů, naražené přední ložisko). Na podvozku jsem krom tlumičů nedělal nic a to jezdil v dost hustým terénu a většinou naplno. Žádné nebo zanedbatelné vůle v podvozku ani v řízení. Otec má Twingo, rádoby bezproblémový vůz. Má nalítáno 35000. Teď mu odešlo něco ve vstřikování, vůle v řízení jako u hodně moc jetého auta. S autem jezdí velmi opatrně. Tohlenc prostě vzbuzujr pochybnosti. Jsem strašně zvědavej kolik toho moje Clio snese. Jestli bude odmlouvat tak půjde z domu :-) -
"-- skrytý --" 18.04.02 11:20
« poruchovost Clii
Tak jsem objevil novou zajimavou sajtu: www.autoradce.cz .. je tam spousta clanku, testu atd. a v testech, kdyz jsem trochu skocil do historie z unora, tak tam jsou testy poruchovosti vozu podle TUV. Pocitaji to podle poruch, ktere vozidlo znepojizdnuji, tedy vazne poruchy. A Renault Clio je tam na 88.miste s 6.6% a zajimave, ze az na 94.miste s 8.1% je Skoda Felicia, o ktere se tvrdi, ze je podarena a je to drzak. Tak to bude Clio jeste vic podareny drzak :-))) -
"-- skrytý --" 18.04.02 11:07
« MPZ
Mracek - no jo, mam takove dilema. Ja budu mit modreho metal. Cliouse. Na bilych nebo stribrnych autech ta MPZetka nevypada jeste hrozne, ale na modre? To bude jako pest na oko :-( Z prospektu nemuzu vysledovat, jestli to pujde nejak sikovne strcit za zadni okno do rohu dolu, aby to tam drzelo samo:) nebo to v "horsim" pripade zkusit prilepit pruhlednou samolepkou na dvou trech bodech ke sklu a doufat,ze si toho celnik nevsimne a pusti me. :- Koukal jsem, jestli nejsou nejake stranky takovehleho prislusenstvi a autodoplnku na webu,ze bych si tam nejakou vybral :-), ale na nic jsem nenarazil. -
"-- skrytý --" 18.04.02 10:57
« dobry obchod
Lufe, tak vidis, ze se domluvime a pak ze nejdou delat dobre obchody :-)) Ja sice zaplatim za Tvou novou SPZ, ale zase nebudu muset platit za nakup MPZ, protoze budu mit to Tve SVK nebo co tam ted mate a zase usetrim :-)) Nebo mate jen SK? Ja jsem ted zblblej s tim, co je za zkratky statu pri sportovnich prenosech :-)
Ten vyhled zadnim oknem mi prijde prijemny, tim spis, ze mohou byt ty zadni operky stazeny az dolu a ze tam vubec neprekazi pri vyhledu.
Parkovaci senzor mi prijde taky celkem na nic, protoze kdyz je jednocidlove, tak ma dost smesne pokryty v blizkosti narazniku a vubec to nezabira bocni hrany zadku, kde to muze mit nejaky vyznam pri couvani do diry mezi autama :-) .. ikdyz to se da vcelku dobre ohlidat zrcatkama. Prijde mi to jako vyhozene penize. Videl to vubec nekdo origos od Renaulta? Ma to jedno nebo dve cidla a kam to strka? Predpokladam, ze je to jen akustika indikace. Vcera jsem nekde na webu videl firmu, ktera v cene beznych park.senzoru ma i digitalni ukazatel odstupu s presnosti 10cm :-) Fakt uz kravinky. To uz by se mi vic libila kamera dozadu :))