Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: to Luf
Vyber je na tebe :-) Ja som EOS kupil preto, lebo mi ho predal kamos za polovicnu cenu a az potom som zacal zhanat dalsie info. Nedavno sme na svatbe fotili ja s Canonom a znamy s Nikonom F65 a fotky vyzerali dost rozdielne, ale nebolo v nasich silach posudit, co bol rozdiel filmu a co rozdiel fotaku. -
"-- skrytý --" 23.05.02 13:19
« Re: to Luf
Lufe, tak jsem si precetl tu recenzi na tom jednom linku, co jsi mi psal a dost mne jak ten clanek, tak i ty nazory tam tu EOS300 znechutily :(( Hlavne kvuli tem komplikacim pri prapodivne logice vyberu cile temi sedmi AF-body + kritizovane objektivy. Tak jsem ted spis nakloneny Nikonu F65-ce .. a v kitu s 28-80 / 70-300 vyjde na 16.500, coz je o dva a pul levnejsi, nez podobny kit s EOS300. Krom toho i blesky na Nikony vychazi levnejc nez na Canony. Jeste se na to cele poptam, podivam se na to na zivo, ikdyz dokavad to asi nemas delsi cas v ruce a neznas slabiny a silne stranky z vlastni praxe, tezko si o tom delat sam jen tak z vody nejake objektivni nazory.:( No, ale ten Nikon v cerne barve ma taky neco do sebe :-)) -
« Re: to Luf
Ajvn - beriem spat, co com napisal o USM, isiel by som do neho aj za cenu zhorsenia optickych vlastnosti objektivu. Vcera som si to vyskusal, je to fakt rychle a najma velmi tiche. Nemal sice moznost ostrit kedykolvek manualne, ale aj tak to bolo super. Tiez som vyskusal dynamicke AF a v pohode stihal ostrit na cloveka iduceho proti mne (v obchode nic rychlejsie sa pohybujuce nebolo). Ale najsamlepsia feature bola vyber ostriaceho bodu okom (EOS 33). -
« Re: to Luf
Dynamicky AF ma aj Canon. Proste ak zachytis a zaostris nejaky objekt a zisti, ze sa pohybuje, pomocou nejakej vnutornej logiky pocita, kde bude v najblizsom okamihu a zaostuje dynamicky az do vtedy, kym ti neutecie z niektoreho z ostriacich bodov (Pentax to bude mat podobne, takze vacsia sanca bude asi u Canonu). DC a USM je rozdiel iba v pohone zaostrovania a napriklad zoom-objektiv 28-90 je opticky najlepsi vo verzii DC II, dalsie verzie a aj USM verzie uz maju horsiu kresbu. Aby si ale mohol vzdy vyuzivat dyanmicky AF, potrebujes USM, DC niekedy nestiha preostrovat. Dalsia vyhoda je 35 segmentove meranie expozicie, zo zasady nic nepreexponuje a v drvivej vacsine nastavi expoziciu spravne. Tiez E-TTL je fajn vec, ktoru im asi ostatni vyrobcovia zavida a funguje spickovo. Porovnat tie dva fotaky je pre mna tazke, lebo o Pentaxe viem iba z webu a parkrat som ho videl/drzal. Ale pre casy digitalne je asi lepsi Canon, lebo je zarucena kompatibilita s novymi digitalmi, Pentax digitaly (asi) nerobi.
Nejake info najdes na www.photozone.de, www.photodo.com, www.photo.net alebo www.paladix.cz (tam v rubrike technika-recenzie je strucny popis EOS300), dalsi test je na [odkaz] ?state=2&article= 4bddcf52f7b3b2c6bcb892957cb74d90 &login=0. Ja osobne by som volil fotak od Canonu, Nikonu alebo Minolty, ostatni mi pripadaju nejako menej skuseni... -
"-- skrytý --" 20.05.02 13:17
« Re: to Luf
Lufe, mas nejakou zkusenost s novym Pentaxem MZ-6 s 28-90? Porad to nejak srovnavam s tou EOS300. Nemam s nima prakticke zkusenosti. Canon ma mit udajne navrch diky 7bodum AF, Pentax ma zase navic dynamicky AF,muze sledovat pohybujici se jiz zamerene objekty, ale tech AF bodu ma jen 3. :-( Nevim, jestli ten zakladni 28-90 objektiv Pentaxu je vic srovnatelny s canonackymi DC nebo lepsimi USM. Nevis k tomu nake info a Tve srovnani? -
« Re: to Luf
S EOS300 nesliapnes vedla. Mam ho tiez, navyse som sa nemohol obist bez poriadneho blesku a tak mam 420EX za cenu vyssiu ako fotak :-) Bohuzial kvalita objektivov v sete nekoresponduje s kvalitami tela, ale to nakoniec az tak velmi nevadi. Mojim snom by bol EOS 3 a zoomy 28-70/2.8L USM a 70-200/2.8L USM, ale to je vybava za cca. 200tis :-) BTW ja ocakavam, ze sa casom objavia digitalne steny na bezne zrkadlovky, potom si necham moj EOS300 a budem podla chuti fotit na film alebo na chip.
Ad Coolpix 5000, na CeBite som si ho vyskusal a je to fajn, ale tiez mi vadi, ze niektore farby nie su uplne ciste. A ked niekto tvrdi, ze z takychto fotakov vytlaci A4, tak je na omyle. Alebo Nikonaci mali naschval vystavene zubate bodkovane obrazky. Tlac z Canonu EOS 1D/Nikonu D1x bola spickova, na A4 bolo treba hladat miesto, kde je vidiet, ze je z digitalu, ale cena je uplne inde :-( A to je to, co som pisal, aj ked tie masiny maju menej MPix, kvalita je stale vyssia. -
« to luf
Tak to je fakt. Ceny 195/50R15 jsou dost solidní. Velmi výhodné. Parádní. 195/45 může být i 2x tak drahá, jak 195/50. Je to jen marketing. Výroba je velmi podobná a rozhodně ne 2x nákladnější. Navíc, 195/50R15 je nejprodávanější rozměr z nížších profilů vůbec. -
"-- skrytý --" 20.05.02 11:53
« to Luf
Lufe, jak muzes jako Renaultak prispivat v diskuzi Citroen a psat tam o fotakach? :-))) Ale fakt je, ze jsem si pocetl. A pridal bych jeste tip na lepsi fotacek, .. od Nikonu Coolpix 5000, ma vsechno, co bych si od digitalu predstavoval, snad s vyjimkou ceny, tu bych videl nizsi, nez nejakych 45000 :-) Takze jsem svoje jiz druhe dilema, jestli koupit digital nebo jednookou zrcadlovku, vyresil rozhodnutim, ze si poridim Canon EOS300, v kitu s 28-90 a 75-300 za 18990, k tomu za nejake 2 roky digital, to uz snad budou kolem 25000 i takhle pekne 5Mpix:) a pak za tu cenu 45000 budu mit digital i zrcadlovku soucasne :) -
"-- skrytý --" 20.05.02 11:20
« Lufova F1 :-)
Lufe, niesi Ty pretekar? :-) O chvilu z toho budes mat zavodnu eF jednicku:-)) Ale fakt je, ze bych to na tech 195kach chtel videt, to by muselo zepredu a zezadu vypadat docela Pekne! :-) A na dvere si dej napis LuF1 :))) Taka obdoba Mika, David na McLarenoch :)) -
« Re: dodatek k CB
Tak teda minimalne ET, nechcem podlozky a chcem, aby tie kolesa neboli moc utopene. Dilemu som vyriesil tak, ze toto leto dorazim povodne letne gumy a narok kupim 195/50 R15. To su gumy akurat, na Cliu vyzeraju dobre - mic moc brutalne ale zato dynamicky. Neviete niekto o diskoch z Clia Sport na predaj? -
« Re: dodatek k CB
Auto jsem koupil v listopadu a bylo nutný hodit ho na zimáky. Vzhledem k tomu kolik chtěli za nové plecháče, nechal jsem přezut letní na zimní a pak jsem dokoupil hliníky. Vzal jsem 14", protože výška profilu 55 mm se mi zdá na naše silnice zcela nevhodná. -
"-- skrytý --" 20.05.02 10:41
« Re: dodatek k CB
to LUF: Diky :-) To ML vypada asi jako ten stredovy trn .. M bude middle :-)
Proc Te zajima u 15tek maximum ET? Spis minimum, no ne? Mas doufam na mysli zvetseni rozchodu?
Tak ja nevim, porad resim dilema, jestli si na zimu koupit plechace a sehnat aspon trochu rozumne vypadajici poklice (existuji vubec takove?:)) ), anebo koupit hliniky za nejakou rozumnou cenu, ale pak resit dalsi dilema, jestli v klasickem zimnim rozmeru 175/65 R14 nebo "letnejsi" 185/55 R15. :-( Resil nekdo podobne dilema? .. a s jakymi konci? :-) -
« Re: dodatek k CB
:-) ... megana kombi mozem zatial len chvalit. Gumy skoro nederie, mam skoro 70 000 originalne su ledva do polovice (k tej znacke minimalneho dezenu) a zimne su po zime skoro nedotknute. Teraz som kupil brillantisy, uvidime co vydrzia. Zatial som spozoroval 0,5l mensiu spotrebu :-) Nove gumy som musel kupovat lebo dve originalne som roztrhal na dialnici (nie sucasne), zaujimave je ze obi dve boli na prednej naprave. Prejavilo sa to tak, ze pri malej rychlosti (10) bolo vo volante citit kmitanie, a v priebehu asi 500 km bolo pocut viac a viac "dupanie" kolesa. Ked som dal koleso dole, bola na nom "bublina" na behuni. O par mesiacov sa mi to same stalo na druhom kolese, tak na jesen sli do kontainera ... bolo na nich napisane tusim Good Year, ale tiez Made in Turkey ... -
« Re: dodatek k CB
Presny rozmer je 5,50x14 L/LK 4x100 ET 36 ML 60 :-) Aky je ale maximalny mozny ET na kolach 7x15 by zaujimalo aj mna. Ak nieco vyhrabete, dajte vediet.
Predvcerom som si vsimol, ze moje letne gumy su dost zoslahane na zadnych kolach na vnutornej strane. Teraz neviem, ci ich v pneuservise naschval takto obuli (boli to povodne predne) alebo je zadna naprava urobena tak, ze zerie gumy. Tie gumy maju najazdene asi 40tis km. Ako su na tom vase zadne gumy? -
« VelSatis
Byl jsem na půlroční servisní prohlídce a trochu jsem se zakecal s prodejcem. Říkal, že měl celkem strach jak bude veřejnost přijímat VelSatis. Prej stačí aby s v něm lidi svezli. Taky říkal, že byli velice překvapeni výbornými jizdními vlastnostmi, auto si nechá hodně líbit. -
"-- skrytý --" 18.05.02 12:30
« dodatek k CB
Teda musim to upresnit .. CB je samozrejme rozmer diry v disku, resp. v jeho centrovacim krouzku.. ne prumer trnu. Takze vlastne kolik meri vlastni prumer clioveho trnu a kolik je idealni CB disku, aby nemusel byt pouzit stredovy centrovaci krouzek? Jeste jednou diky tem, kteri tusi, resp. jeste lepe znaji presne :)) -
"-- skrytý --" 18.05.02 12:24
« zpet na stromy k autum :) - ET, CB
hergot, ze tim letectvem tak utnu prispevky o autech, to jsem necekal .. tak zpatky k Renaultum a Cliu zvlast! :)
A propos .. vite nekdo presne, jake mezni hodnoty (nejvyssi i nejnizsi) ET (Einpresstiefe) mohou byt u Clia typ B model 2001 ? (zkratka Nove Clio II :-) Kdo nevi, co je ET (ja to do vcera taky nevedel:)), tak je to vzdalenost od stredu disku k zalisu dosedaci plochy disku. Da se tenhle udaj dohledat nekde ve velkem technicaku?? Zvazuju, jake disky poridit na zimu a tohle je jeden z udaju, ktery je rozhodujici, jestli ten dany disk na dane auto jde nebo ne. Je tam zaroven uveden i prumer stredoveho trnu (CB - Center Bore), resp. znate ho nekdo presne? Diky moc :) -
"-- skrytý --" 16.05.02 14:20
« Re: Rakouske letectvo :)
A asi by me to brzo nebavilo jeste z jednoho duvodu. Kdyz takove pekne viceulove letadlo nema plne podvesy raketama a bombama, tak tak hezky nevypada :)) A v ceskych podminkach je jiste, ze bude mit na palube sotva tak jednoho pilota, kdo vi jestli i toho! :-) No jo, budu se muset holt smirit s tim, ze nam nad hlavama litaji jen sportovni letadla z nedalekeho sportovniho letiste a o neco vys pristavaji na Prahu dopravaci. :)
Lufe, ale mam zkusenosti s nocovanim v kukuricnem poli par kilometru, co by kamenem dohodil od mnichovskeho letiste .. to teprve byl hukot :-)) -
« Re: Rakouske letectvo :)
Ajvn - asi by ta to dlho nebavilo. Byval som blizko vojenskeho letiska a ked ti chumaji spustili forsaz nizko nad zemou, triasol sa vsetok krystal v skriniach a okna sa tvarili, ze sa kazdy chvilu vysypu. A casto to robili vo formacii viaceri naraz! Najhorsie bolo, ze lietali aj v noci a to bol ten hurhaj este neznesitelnejsi. Ale zase som mal letecky den takmer stale :-) -
"-- skrytý --" 16.05.02 13:17
« Rakouske letectvo :)
Teda to je opravdu off-topic, ikdyz o motorech je to taky:) ... Hufe, co maj vlastne aktualne Rakusaci?? Meli Saab J-35Draken, ale nevim uz, jestli ho tenkrat nahradili necim novejsim. Copak to chapu, ze by je chteli nahradit necim podobnym:-))
Pro tyhle nase rozlohou male zeme jsou prave tyhle typy idealni. Snesou hrubsi zachazeni a rozkutali se jim to rychleji, nez dorazi k hranicim, kde uz to zase musi zklamane tocit zpatky, aby se nechte nepodivali k sousedum do ciziho vzdusneho prostoru :-)) Jen skoda, ze nebydlim blizko nejakeho voj.letiste, takove ptacky bych si prohlizel na obloze rad :-) Ikdyz pro me bude asi navzdy jednickou mezi letadly Focke-Wulf FW-190D-9 :o) -
"-- skrytý --" 14.05.02 14:31
« Re: to luf
No jo, mne se snazi prodejce vykrucovat s tvrzenim, ze pry v te naftacke akci Ceska republika prekrocila nejake kvoty, co mela a ze se na ty 80tky dCi musi dyl cekat. Ale asi se dockam, zacina masivni reklamni kampan prave na ne v TV:-) .. Akorat fakt nechapu, jak velke cilove skupine je urcena reklama v TV na VelSatis :-) To se musi x-nasobne vic vyplatit inzerovat Lagunu, kterou jsem v reklame snad jakteziv nevidel :(... Frantici jsou holt divni. Ale vino cepujou dobry (udajne) :-) -
"-- skrytý --" 14.05.02 14:24
« Re: to luf
No vsak ja taky koukam, den za dnem, ze tu nikdo nic nepise. :-) No na me nekoukejte, ja jeste Clio nemam, porad na nej cekam. :-)) Hmm.. teda mne to nakonec financne vyhovuje, ale kdyz uvazim, ze jsem ho objednaval 11.3. .. a jeste se prodejce neozval, ze by bylo v centralnim skladu v Lipsku .. tak to skoro vypada, ze budu cekat cele 3 mesice. No co,ctvrt roku :))
Ale ty Tve srouby me Lufe potesili :-) Ted je otazkou, proc to tak je? Mozna ze k Vam na Slovensko setri a radeji poslou kratsi lacinejsi srouby, kdezto k nam to udelaji "poctive" s dvakrat tak dlouhyma .. zkratka sichr je sichr :-)))
P.S. abych nezapomnel .. velka a uprimna gratulace k Vasemu hokejovemu titulu .. zaslouzili jste si to! :) -
« Re: to luf
Ludia, kde ste? Clovek si odide na dovolenku a vy nas hned nechate spadnut medzi cervenych :-(
Cez vikend som prekrocil 50tis km, zatial auto jazdi bezproblemovo. Jediny problem co mam je, ze nemam pekne elektrony a poriadne gumy, takze sa nemozem nejako extra vysantit. Pri prilezitosti 50tis som si lahol pod auto, ze sa mrknem na jeho aktualny stav - no nove to uz neni (nemam predne zasterky, ale kupim si ich), ale vsetko zatial vyzera byt vo velmi dobrom stave. Lepkava hmota na spodku mi nechyba, je tam cosi ako gumoasfalt a nic nehrdzavie. A cuduj sa svete, sroby na spojkach vyfuku su presne na mieru :-) Inak som sa viacej sustredil na stav brzd a vyfuku. Asi malo brzdim, brzdy su OK. Vyfuk ma ale uz malu skvrnku hrdze, tam kde vychadza trubka zo zadneho tlmica, vo zvare su hrdzave bublinky. Snad to ale vydrzi este nejaku dobu. Ak mate ale niekto nejaky navrh, ako to ostrit a tym predlzit zivot vyfuku, nepohrdnem nim.
to Huf - uz ma Peto tie podlozky? Ako to vyzera a zmesti sa to do blatnikov? -
« to luf
Ad hmota> tak to Ti brzo zrezne :o)
Ad kámoš> To fakt ne. Oni mají doma ještě Octávii Combi TDI GLX 66kW, tak dál jezdí s ní a velké věci rovněž vozí v ní.
Ad podvozek> Fakt je divný. Měkký v zatáčkách a tvrdý na nerovnostech. Michal Naď v něm notabene jezdil, tak se ho můžeš zeptat. -
"-- skrytý --" 06.05.02 13:45
« Re: foto
SKV: AAaaa, ja myslel koberec do zavazadloveho prostoru :-) No ja koukal, ze tam mas nejake fajnove koberecky :-) Teda ale nechci je videt v zime, kdyz je snih, cahota, blato .. zlate "gumaky" :-)) Jinak ja si nemyslim, ze by ty zasterky to auto zosklivily.. skoro naopak. Ten zadek pak nevypada takovy "vysazeny" a i vepredu to tomu dava takovy sportovni smrnc :-)
Jinak se Tvym pratelum nedivim.. neni nad useky, kde se pouziva hruba droliva zivice .. za to bych je nechal zavrit. -
« Re: foto
Ty zástěrky jsem původně nechtěl, ale vzhledem ke kvalitě našich vozovek mi přední každý doporučil. Koberce jsem koupil nějaké 3dílné velurové za šílenou cenu 843,- :-). Žiju v takovem sociálním okrese a u nás se stále říká, že nové auto se kupuje jednou za život, tak jsem to chtěl mít s plnou parádou :-)). -
"-- skrytý --" 06.05.02 12:44
« Re: foto
SKV: No jo, Renault ma porad ty dily dost drahy. Ja nastesti prodejce premlouvil, aby mi dal mj. ty zasterky jako bonus podniku :-) Akorat se mi u Renaulta dost nelibi, ze kdyz chces nejaky doplnek, prislusenstvi, tak se mozna na nej podivas v katalogu, ale na prodejnach ho skladem nemaj. Jedine rict chci to, objednaj ho a pak clovek teprve vidi, co si koupil :(( V ceniku maji "Oboustranny koberec zavaz.prostoru - 784,-", akorat z toho neni jasne, jestli je gumovy. Maj jeste takovou plastovou "vanu" za 2328, to uz je drahy. Ale ten koberec by se mi hodil, nekupoval sis ho? (jestli je tedy opravdu z gumy) :)
Rikas 180-185? No kdyz to muzskej takhle pise,tak ma sotva 181 :-)) .. Cekal jsem vic, podle tech hodne vysunutych operek hlavy :-) -
« Re: foto
Ad zadna naprava - samoriaditelna je aj u originalneho Clia II, na facelifte je dost ina ako na originale. A je fakt prebrana konstrukcne z Clia Sport, nastavenie je ale komfortnejsie. Ze povodna zdviha zadne koleso, boli nemecki novinari uplne zhrozeni, ze je to nepripustna vlastnost atd. Ale anglicania boli z toho na mraky, ake je to vraj sportove auticko a ze sa tym zvysuje tlak na vonkajsie predne koleso a do zakruty teda mozes ist ovela rychlejsie atd. Nemci zglbali makky podvozok, anglicania ho pochvalili, ze je stabilny a pritom komfortny, samozrejme ze napisali, ze trochu viac tvrdosti by nezaskodilo, atd :-) BTW ja lepkavu hmotu na spodku nemam.
Hufe - ten tvoj kamos toho moc nenajazdi, mam Clio rovnako stare a mam uz 50tis. -
"-- skrytý --" 06.05.02 09:58
« Re: foto
SKV: Mooc hezke, az se mi srdce zastavilo :-) Mas to pekne vyblejskane :-) Hele, Ty pouzivas toho sveho Cliouse jako AWACS? .. ja ze tam mas ten velky "talir" :))
Ted koukam, ze tam mas zasterky. Ja je mam taky objednane, ale marne jsem je hledal na obrazku na prednich i zadnich, tak ted uz je vidim .. to jsou origos Renault?
Sice jsem Te v zivote nevidel, ale tipuju, ze budes docela vysoky, ze jo :-))) -
« Re: to Ajvn
Nastavení podvozku nebude stejné jako u Sportu. Z toho je převzatá pouze konstrukce samořiditelné zadní nápravi a to není nic jiného než pružné uložení. Faceliftované Clio by mělo mít každopádně tvrdší nastavení podvozku než Clio II. Nátěr na spodku mne taky překvapil. Spíš mi přišlo, že to tam šplíchal dovozce. -
"-- skrytý --" 04.05.02 18:42
« Re: to Ajvn
Hufe: Jeste nemam,ale uz mi ho Frantici montuji :)) Jinak zrovna ten motor je relativne novy, nebo se pletu? Nejsem si jisty, ale nabizelo se v puvodni dvojce Cliu uz dCicko? Tam snad byla nabizena jeste stara 1.9 Decko. Ja bych ho mel mit navic s IC. Co se Clia tyce, tak jsem zatim vice mene teoretik (ty sou nejhorsi:) Cetl jsem, ze ta dvojka mela problemy s tim, ze pri razantnejsich manevrech rado zvedalo "zadni nozku" .. a UDAJNE s faceliftem se tohle melo odstranit i .. a asi predevsim diky tomu, ze to ma prebirat nastaveni podvozku z dvoulitru Sport. Ale jak rikam .. to je vse UDAJNE .. jen co jsem cetl. Kdyz jsem pak nejakou chvili zkusmo kociroval prodejcuv zkusebni kus, tak jsem si netroufl tohle zkouset, s nim vedle na sedadle. :-) Asi by nam to dokazal zodpovedet jen ten, kdo ma delsi zkusenosti s obema typy .. hlasi se tu nekdo takovy? :-) -
"-- skrytý --" 04.05.02 16:07
« Re: to Ajvn 2
Huf: Diky za link :-) No to srovnani urcite prameni i z toho, ze se srovnavaji v danem pripade auta z rozdilnych generaci. Tohle dvojkove Clio je generacne mezi Feldou a Fabkou .. Fabka urcite prinasi nove technologie, takze ono to musi byt nekde videt. Otazkou je, do jake miry to faceliftovane Clio i po tehle strankach, co jsi zminoval, doznalo zmen nebo je to stale to same. Udajne cca 60% novych pozmenenych dilu prece musi byt nekde videt :)) Akorat me pobavila "kritika" Autobildu Clia, ze pry udajne nezachytilo nove tendence v tom, jak ma auto tehle nizsi tridy vypadat :-)) (viz. Polo, Punto, Corsa) Teda ze by tihle tri byli nejaci krasavci,chm. Teda predchozi Corsa a hlavne Punto vypadalo mnohem vkusneji, nez nastupci. -
« to Ajvn
Však já řekl, že už chápu, proč je Fabia dražší ale neřekl jsem, že je tím pádem lepší ;o)
Plně souhlasím, že Tebe to ani nemusí zajímat. Jen z hlediska tuningu a oprav všeobecně je Clio jakoby záměrně zhudlařené (viz přístup). Po stránce logického uspořádání agregátů a z hlediska montéra i po stránce ergonomické je prostě Fabia jednoznačne lepší. -
"-- skrytý --" 03.05.02 21:38
« Re: Clio x Fabia po stoprvé
Huf: Mozna je to ma zakladni neznalost Hufe, ale bylo by mozne u kazde te vytky taky rict, co to ktere reseni prinasi za problemy, komplikace, nefunkcnost, atd? Protoze .. a ted vytrhnu z celeho textu jednu vec .. ta neschnouci hmota na spodku u Clia .. mne je vice mene jedno, jestli to bude schnouci, neschnouci, mastne, tuhe, sladke nebo kysele, paklize to auto reznout nebude :)) Zaroven co mi tu nezaznelo .. mel si zvednute Clio II nebo Nove Clio II (faceliftovane)? Jestli to byla cista "dvojka", jak je stara, kolik najeto? Protoze pak pres veskere Tve vyhrady by se dalo poznamenat, ze i pres to dle Tveho soudu "nehezke" zpracovani dane auto funguje z provozniho hlediska bez problemu a to je prece pro majitele klicove. :-) -
« Clio x Fabia po stoprvé
To je na dlouho a opravdu není nad to to celé vidět.. Snad pro začátek zmíním způsob upevnění předního černého plastogumového spoilerku pod nárazníkem. Je připevněn koníky, které já používám na scvakávání dokumentů formátu A4 vytištěných v MS wordu ;o)
Dále antikorozní ochrana je provedena v duchu 70. let nástřikem lepkavé černé hmoty stále nezaschnuvší.
Na podvozku je spousta zbytečných držáků a dokonce na výfukovém potrubí je silentblok rovněž zcela zbytečný.
U Škody se tolik mluví o koncernové unifikaci, ale na podvozku Fabie není nic navíc a vypadá o dost solidněji.
U Clia jakoby potrubí a vedení všeho možného bylo univerzální od Twinga až po Lagunu ;o).
Regulace poměru distribuce brzdného tlaku je provedena jako u Favorita nebo u Lady VAZ 2105 = na zadní nápravě je mechanizmus s pružinkou, který podle zatížení posouvá s ventilem. Ale lepší než nic ;o)
Přístup k různým šroubům a spojům je u Fabie i přes větší počet zařízení o dost lepší.
Šroub spojky 2 dílů výfukového potrubí je u Clia delší asi o 5cm, což působí dost úsměvně. Vůbec celé toto potrubí včetně podcházejících svárů působí nedůvěryhodně. U Fabie jsou sváry precizní a spojka potrubí je taktéž optimálně provedená.
Pokračování příště. -
« Re: to luf
ajvn - tak a teraz budes musiet citat o masivnych kovanych napravach a tak podobne :-)
huf - neber tu predchadzajucu poznamku osobne a hod do placu, preco je Clio lacnejsie. Ja myslim ze preto, lebo nie je z "kvlaitnej nemeckej ocele", ale to je iba moj odhad :-))) -
« to luf
Včera jsem měl na rampě Fabii a pak to kámošovo Clio. Měl jsem možnost důkladně prozkoumat oba vozy a už chápu, proč je Fabia dražší. Pokud chceš, rozeberu to, ale spíš bych doporučoval to vidět. BTW, neber to špatně. Dnes jsem byl v servisu. Snímač otáček čehosi zapříčinil malfunkci jinak perfektního servořízení. Oprava rychlá, cena 0 (jinak cca 3.400Kč), ale zanechalo to ve mně trauma ohledně spolehlivosti škodovek, což jistě rád uslyšíš ;o) -
"-- skrytý --" 03.05.02 11:38
« Autobild - dalsi "objektivni" hodnoceni
Ja jsem vazne stoural, ze me se musi kazda redakce osypat v predstave, ze jim budu komentovat jejich clanky, ale kdyz me to neda :-) .. Tak jsem si nasel novou zajimavou auto-sajtu .. znamy autobild.de a hledam, co je tam o Cliu. A hle, srovnani dieseloveho VW Polo 2002, Punto, Corsa a Clio. Zajimavy mechanismus .. kliknout na link, odeslat mejlem zadost o PDF daneho clanku a opravdu mi prislo,hezke a barevne :-) No ale k tomu zajimavemu ..
Ze jsou nektera kriteria v testu subjektivni a jina lehce overitelna, kdyz jde napr. o rozmery, tak pak je legracni sledovat hodnoceni prave v tech overitelnych kriteriich. Tak treba srovnani vnitrniho prostoru Clia vs. Punta vpredu, nejprve fakta: sirka interieru 1420 vs. 1350, vyska nad sedackama 990 vs. 990, pohodli (delka) 870/1070 vs. 890/1100. A hodnoceni Autobildu? Clio 10b vs. Punto 12b :-) Ze to zni neuveritelne? Tak co treba prostor vzadu? .. nejprve fakta: sirka interieru 1420 vs. 1380, vyska nad sedackama 890 vs. 910, pohodli (delka) 520/740 vs. 550/730. A hodnoceni Clio 4b a Punto 9b. Nezbyva se nez usmivat nad temihle objektivnimi srovnanimi :)) A pak ma clovek necemu verit. -
« Clio
Musím se pochlubit, že jsem se díky současným teplům zbavil různých pazvuků v interiéru. Včera mi sice něco drnčelo v zadní části vozu, ale byla to prázdná krabka od CD :-). Včera jsem tankoval. PP ukazoval 5.7 l/100, realná spotřeba byla 6.1. A to je na 1.2 16V celkem dost. Jezdím celkem pohodově. Jen doufám, že si spotřeba ještě sedne. Mám najeto zatím jen 4500 km a myslím, že Luf někdy psal o snižující se spotřebě až po 10000 km. -
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
>je vazne usmevne delat takove statistiky podle stari vozu a nikoliv podle najetych km< tuto v nemeckej telke som tiez videl take rebricky a hovorili tam ze Adac to robi z jeho "subscriberov" to znamena clenov klubu, pripadne tych co boli nuteni si ho zavolat a zaplatit to. Z toho ale mi potom vychadza ta nevyvazenost - japonacov si tu kupi iba panicka o ktoru sa pan manzel postara a teda ani pripadna porucha neskonci u Adacu. Rovnako ani clovek zavisly na aute ktory najazdi rocne 100 000 sa na Adac nespolieha, proste sa o auto postara este nez sa poserie, takze s chybami u Adacu nutne koncia auta "economy" classu; no a k tomu "casovemu" a nie KM porovnavaniu - keby to robili cez kilometre, to by potom mohli porovnavat A4 s nejakou simkou to by bola asi este vecsia blbost - podla mna takto sa take rebricky proste robit nedaju, bud mas standardnu vzorku povedzme 10 000 aut kazdej znacky a zapozita sa kazda mucha alebo je to o nicom. -
"-- skrytý --" 30.04.02 21:45
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
No jak jsem si po opetovnem precteni nakonec vsiml, dana statistika ma zahrnovat vozy stari 4 a 5 let. Takze to bude pravdepodobne Clio v.1 :-) Akorat je vazne usmevne delat takove statistiky podle stari vozu a nikoliv podle najetych km. To je pak statistika uplne o nicem. -
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
Ved ta statistika nie je az taka hrozna. Co sa rozculujete nad vetami Fiat/Renault uzatvaraju pole, ved su najvacsi konkurenti predajov VW v nasich republikach :-) Napriklad to, ze BMW 5(akoze super drziak auto) je na tom iba o kusok lepsie ako Laguna je uplne zamlcane, mozno tie testy su objektivne, mozno nie. Mne to je jedno, 3% Clii mali v 2001 poruchu, to nie je az take strasne cislo. -
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
Ajvn> niekde som asi pred rokom videl statistiku nejakej anglickej poinstovne co predava poistenie proti poruche, bolo to tam celkom pekne "zostatistikovane" ale teraz to fakt neviem najst, tak ak to nikto mate skuste sem hodit link ... BTW pametam si z toho len ze napriklad fiat bol vemi vysoko hodneteny, zatial co francuzi boli niekde pokope v strede pola -
"-- skrytý --" 30.04.02 12:37
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
to ALL: Nemate linky na podobne instituce ve Francii, v GB a jinde po svete, kde je aspon trochu velka odpovidajici testovaci skupina majitelu a vozu? Fakt uz me nebavi cist jen ty germanske chvalozpevy :-)
Jen si rikam, jak to, ze by byli lidi takovi blbci a kupovali si v Evrope ty Renaulty, kdyz jsou udajne tak hrozne spatni .. a ze jen shodou okolnosti je Renault uz ctyri roky po sobe nejprodavanejsi znacka v segmentu osobnich a lehkych uzitkovych vozu v Evrope :o) .. chm chm .. to mi nejde na rozum :-) Germani sou asi zamindrakovani, ze smetanu slizli Frantici a tak si vylejvaji vztek podobnymi statistikami :-) -
« Re: pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
Tohle jsou IMO hrozný kraviny a o ničem nevypovídaj. Srovnávají spolu na technickej auta jako Toyota Starlet, na kterejch má děda najeto 8 tkm ročně s auty jako Volvo 850, která ročně nalítají taky 100tkm. Jak říkám, o ničem... -
"-- skrytý --" 30.04.02 11:22
« pro zmenu ADAC statistika poruchovosti
tak je na www.autorevue.cz protentokrat statistika ADACu a zas tam vychazi Renaulti jako naprosty *. Mne to prijde cele pochybne :-) Docela rad bych videl statistiku nejake francouzske instituce a nejen porad tech "pseudo-objektivnich" nemeckych.