Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
luf-ja myslel predvidatelnost ovladani auta, ja ze Scenicem projedu zatacku taky daleko vetsi rychlosti a bez nejake znamky piskani pneu! Lagunou jsem jel taky, taky super, ale jsou to uz velka auta a necim s nima takovou jistotu jako s Cliem!
-
"-- skrytý --" 11.06.02 02:35
« kontrolka emisii
ahojte, uz som konecne docital tuto diskusiu, chcem sa opytat, niekto tu pisal, ze mu svietila kontrolka emisii. Ako to vyzera? Po zapnuti zapalovania sa mi rozsvietia vsetky aktivne kontrolky, ale nic podobne kontrolke emisii mi nesvieti. Zaujma ma ci mi to len tak neodpojili niekde v servise, aby mi to nesvietilo vobec, alebo ci Thalia taku kontrolku nema vobec a je to len v Cliu??? Vdaka za odpoved -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
mracek - v novej Lagune si sa viezol? Ta je este istejsia a hranice ma veeelmi daleko. So 4mi ludmi na palube a bedlivym ustarostenym okom predajcu som si nedovolil ich skumat. Ale tam, kde to na Cliu uz zacinalo byt zaujimave, bola Laguna v tazkej pohode. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Ajvn-1.2 16V, pneu nevim ,ale neni to nic moc... luf-ja to nehazim do zakruty, jen proste seslapnu plyn a cekam, jak se to auto zachova. Vseobecne jak jsem jiz psal, jsem nikdy necitil takovou kontrolu nad autem, jakou citim v Clio. To je velke PLUS! (aby jste to nepochopili spatne). Clio jde nadherne predvidat co udela, proto to srovnani s motokarou!
-
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Teoria hovori o brzde-toceni-brzde. Ale na to vsetko tam nebolo dost miesta, povodne som totiz chcel zastavit za kolonou, co tam stala. Takze som brzdil pocas celeho manevru. Ja viem, bola to moja chyba, ale keby tam nevbehol, tak zabrzdim v pohode (mam rad ten pocit, ako sa auto stavia na cumak, takze brzdim dost ostro a na poslednu chvilu)
Inak nejazdim moc divoko, iba ked som bol na predvadzacke Laguny, tak jedna pani chcela vystupit a predajca lamentoval, ze to auto je na jeho zodpovednost a nech mu nic neurobim :-) -
"-- skrytý --" 10.06.02 15:45
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Lufe.. je mi jasny, ze clovek v ten okamzik jedna instinktivne a tezko zpetne dokaze rict, co presne provedl :-), ale presto .. ten losi test jsi delal v jakych fazich? bez brzdeni? pouze s nohou sundanou z plynu? nebo takove to "proflaknute" brzda pred prekazku, pak prestat brzdit, vyslapnout spojku a udelat tu mysku? Nikdy me takova situace nepostihla, ale stejne jako Ty bych nemel asi tu odvahu a to srdce tohle zkouset nanecisto nekde stranou :-) Tak me jen zajima, jestli to tim "spravnym" zpusobem opravdu funguje i v praxi nebo ne :)).. jestli se to Clio pak da ustalit po mysce do klidneho primeho smeru a nerozhazi se po cele vozovce. Dik za dojmy :) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
mracek - ak tvrdo zalomis do zakruty, nemoze to ist inak ako rovno. Asi by inak neslo ziadne auto, to je proste hlupost takto sa snazit zatocit. Skus mu najskorej mierne naznacit zakrutu (tak aby zacal zatacat) a potom pusti nohu z plynu. Ale skus to tam, kde je vela miesta :-) Na vode sa jazdi podobne ako na snehu, ziadne prudke manevre s volantom. Ak pojdes do zakruty rozumne, nebudes sa stacit divit, co to auto ustoji.
O tom, co si necha auto pacit som sa presvedcil nedavno, z bocnej mi vletel chlapik a oproti isiel autobus, takze som si skusil losi test s brzdenim. Najhorsi bol ten prekmit zadku, ked som sa vracal do svojho pruhu, ale neustrelil, takze auto je cele. BTW asi by som nenasiel odvahu skusat takyto manever iba tak zo srandy. -
"-- skrytý --" 10.06.02 15:06
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Mracku .. no jo, uz to Tve jmeno .. Ty proste jezdis s hlavou v oblacich :-) No jedno je jiste .. az bude zase mokro, tak si na Tebe vzdycky vzpomenu a budu mit Tve varovani na pameti :-)) Btw. jakou verzi Clia Ti pujcili a na cem je to obute, na jakych gumach? -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Ajvn- ja ted mam moznost testovat to Clio a vim, ze je hodne nedotacive, delam s nim hrozne veci(ale nenicim ho), to ze je hodne nedotacive jsem si vyzkousel naposledy dneska rano, kdy na parkovisti pred Makrem jsem do zatacky za to vzal a to auto jelo rovne. Ale chova se to takhle jen na mokru, na suchu to dokazou kola udrzet. -
"-- skrytý --" 10.06.02 13:57
« dojezd na palubaku - problem
Tak na Cliousi momentalne resim jediny problem .. neukazuje mi to za jizdy na palubaku dojezd :((. Fakt je, ze jsem jeste nemackal to nulovaci tlacitko. Mozna by se to po tom mohlo vzpamatovat. Mate nekdo nejake podobne zkusenosti a navod, cim jste to rozchodili? Servisak mi po telefonu rekl, ze mam zkusit vzit naftu na plnou nadr, vynulovat a pak to zkusit. Doufam, ze to zabere. -
"-- skrytý --" 10.06.02 13:54
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Lufe, musim souhlasit, ta jistota a temer zadny naznak nedotacivosti jsem "testoval" pri dvoucifernych rychlostech, do stovky :)) Vsechno ma samozrejme sve limity a fyzikalni zakony musi platit ve finale pro kazdeho .. jen pro nekoho uz v nizsich rychlostech, pro nekoho pozdeji. Nicmene .. kdo to psal, Mracek? .. nevim presne .. ale na mokru se mi Clio jevi slusne jiste (samozrejme pri jizde odpovidajici faktu, ze je mokro :). Jednak diky skvelym gumam CPC a urcite pri podmince zatizeni vylucne prednich sedadel .. pak je predni pulka podstatne tezsi a do zatacky musi byt na vnejsi predni kolo dostatecny pritlak a logicky tak lepsi trakce na predni naprave. Btw. Hufova Fabka by nesedela tak skvele v zatackach, kdyby byla v benzinu a nemela tak vepredu ten tezky diesel-agregat. To se domnivam .. myslite, ze opravnene? :)
Ale urcite je skoda, ze Clio nema shodne siroky rozchod kol jako napr. Fabka. To ve spojeni s vetsim rozvorem nez konkurence by bylo naprosto skvele.
Lufe, ty mezni hodnoty ET u Clia mi nebyl schopny nikdo zodpovedet .. ani Renault CR sam, ani tri autorizovani prodejci :(( Kdyz je origos doporucene 36, tak 35 by asi problem nemel byt .. otazkou co treba nektere 32, 30 disky. To uz cert vi. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Tak neviem, o akych Cliach to tu tocite, ale motokara ma "trosku" ine vlastnosti. Najskorej som bol z podvozku Clia dost odviazany aj ja, prijemne tuhy a pritom komfotny. Ale casom ma nadsenie prechadzalo a uz by som chcel viacej - sportovejsi ale pritom rovnako komfortny, ja viem, ze to je blbost a navzajom sa to vylucuje, ale clovek chce stale viacej :-))) Najblizsim krokom bude upgrade na 195/50R15 na diskoch s malym ET (uz niekto viete minimalne ET, ktore este pasuje?)
Clio je nedotacave. Pri rychlostiach do 100km/h to asi nemas moc kde vyskusat, vtedy je dost iste a na beznych okreskach sa da takmer vsetko v tejto rychlosti prejst dostatocne isto. Ale pri vyssich je pod plynom nedotacave, po ubrati plynu sa stava pretacave a ten moment prekmitnutia zadku je adrenalin (ked to prezenies ides do hodin). Ja som stale este zvyknuty zo Skody 100, pretacava az hroza a zadok mi v zakrutach krasne vial do stran, na Cliu ale nemam pocit, ze ten zadok v smyku kontrolujem. Mozno by to chcelo nejaky trening na velkom parkovisku alebo na okruhu. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Ajvn-tomu se nediv, ze ma P307 vetsi razy od podvozku, stejne je to i ve Scenicu, jsou to totiz vetsi a tezsi auta, proto jejich podvozek je hodne tvrdy, aby se tolik nenaklanely, od toho jsou ty razy... Jinak Clio jezdi paradne, je to pekna motokara... :-)))
-
"-- skrytý --" 09.06.02 15:46
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Tak jsem sel Cliousovi protahnout kolecka na trochu delsi vylet ve trech lidech. Udelal jsem si 95 km okruh u nas po okreskach, casto ouzkych a s hodne zatackama, idealni pro asfaltove rally :-) Zajimave bylo srovnani cestou s kamaradem, ktery dane useky jezdi s Peugeotem 307. Z vlastni zkusenosti pri jizde s nim mohu potvrdit, ze v P307 se vyrazneji projevuji pricne nerovnosti vozovky, Clio dane useky projizdelo mnohem klidneji a komfortneji, zadne znatelnejsi vyraznejsi razy do interieru (coz mi sam moc pochvaloval). Sice to zni protichudne, ale zaroven i lip sedi v zatackach. Z podvozku jsem opravdu nadseny. Urcite Clio tezi ze sve nizke karoserie a nizkeho teziste. Velmi me potesil udaj doma o spotrebe .. rovnych 4.0 l/100km. Vzhledem k charakteru a profilu trate a v obsazeni 3mi dospelymi osobami max.spokojenost. Asi uz si s nim zacinam rozumet :o) Az si motor trochu sedne, musi to jezdit za 3.6 :)) -
"-- skrytý --" 09.06.02 01:25
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Hellebrande, jake Micheliny jsi mel konkretne na mysli, ktere bys tam videl radeji? Zkousel sem najit v manualu udaj o max. otackach, ale marne. U benzinaku tusim (6500?),ale u dieselu nevim jiste. Co se minimalnich otacek tyka, tak to asi nema smysl tocit pod 1400ot/min. Na druhou stranu, s vyjimkou petky, mas pocit, ze to ma smysl tocit vys nad 3000ot/min? Mne tohle rozpeti prijde vcelku jako optimalni. Ale trochu pozdeji zkusim ten motor obcas vytahnout do vyssich otacek.
Btw. taky mas na dverich to "i" modre? :-) To vypada, ze je to poznavaci znameni 80tky. Schranku u spolujezdce mas osvetlenou nebo jako ja tam mas sice nainstalovane svetlo, ale nesviti? Prodejce se tvaril, ze je to OK. Ovsem co nema naprosto chybu je klakson, skvela dvojhlasna famfarka. :-)) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Mám tam Continentaly Premium 185/55/15. Mají možná až příliš hluboké vodící drážky, takže na vodě by teoreticky měly být OK. Uvidíme.Nejsem z toho vůbec nadšený, raději bych tam viděl Micheliny.Ale co se dá dělat. S Micheliny mám dobré zkušenosti.
Při zajíždění motor nešetří, jinak si z něho uděláš lenocha.Tím nemyslím, aby jsi ho vytáčel neustále na nebo za hranici maximálních otáček.Ale jezdi svižně (velmi).
Mimochodem i když je to diesel, tak snese hůř jízdu na hodně malé otáčky na 5 ,než třeba motor Clia 1,2 8 ventil. Osobně jsem to vyzkoušel a navíc s Twingem , které má stejný motor, jsem najel 118 00 km .Teď jsem ho předal ženské části rodiny.To autíčko je naprosto super a jenom doufám, že také s Cliem bude tak minimálně problémů,jako s ním.(opravdu za těch 118 000 ujetých km vyměněno jedno přední a jedno zadní ložisko a osvětlení zadní SPZ.Jinak mimo výměny oleje a předních brzdových destiček vůbec nic) -
"-- skrytý --" 08.06.02 15:31
« Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Tak uz tam mam 101 km :-)) Zatim same jezdeni v kopcich a po meste v peknem desti, ale kdyz jsem absolvoval trochu souvislejsich 20 km po okreskach, tak se s tim necha opravdu jet v prumeru za deklarovanych 3.7 l. Chce to rozhejbat do petky a pak uz to staci lochtat v pasmu mezi 80-90km/h. Ale trojcifernou rychlost jsem si zatim nezkusil, ani zadne extremnejsi manevry :-) Rizeni je skutecne hodne citlive, ale po 50km mi to uz ani neprislo a je to skvele. Clious se necha velmi poslusne a presne posilat do zatacek a ackoliv jsem je neprojizdel nikterak ostre (nove neojete gumy na mokru? .. nene:), tak mi zdaleka neprijde Clio nejak zjevne nedotacive. S tim souvisi .. pri beznem civilnim :-) projevu v zatackach vubec nevnimam, ze by se auto naklanelo do stran, urcite velkou merou tomu pocitu napomahaji skutecne skvele sedaky, nemaj chybu, ale myslim ze i realne ten vuz velmi dobre sedi. Kdyz to srovnam s mymi denodennimi zkusenostmi s predposlednim Passatem, tak je to nebe a dudy, Passat je v tomhle smeru Kocar s velkym K, ale to je logicky jina kategorie vozu :)
Co mi udelalo radost, ze to je osazene Continental PremiumContact 185/55 R15, na vode nemaji chybu. Hellebrande, co tam mas za gumy Ty?? Brzdy jsem testovat zaplatpanbuh nemusel.:)
Co se motoru tyka,tak ze je to zvukove diesel se projevuje na jednicku a na dvojku. Prijde mi,ze pri tehle rychlostech je ten zvuk takovy "hrubsi", trojka uz je normalni, ctyrka a petka tocena od 2000ot vys je krasne tichounka a kdybych nevidel, ze otackomer neukazuje nulu, mel bych pocit, ze je motor vypnuty :-) .. no, skoro :-)) Tech 80k a hlavne zvyseny tocak na 185Nm u tohohle lehkyho prcka je znat, v prudkem stoupani ctyrka dokaze neuveritelne zabrat (do podlahy hezky kus chybel) a vystreli auticko kupredu. Otec za mnou s 1.6kovym Meganem nestihal a zacal se mi zmensovat v zrcatku :)) Pozdeji bude zajimave zkusit merenou elasticitu na ctyrku. Je pravdou, co se Cliu vytyka, ze ma dlouhe drahy razeni. Zatim jde trosinku ztuha, ale to se snad ochodi.
To 4x22W Audio s CD je zjevne lepsi, nez 15kove v Megane. Nikde nic nedrnci a musim dat velkou 1 za dilenske zpracovani interieru. Doufam, ze se to casem nerozvrze, byla by to skoda, ted to nema chybu :)) Za co bych jeste udelil za 1, je vyhled z vozu. Pres mych hubenych 175cm jsem si srovnal sezeni tak, ze sedim s plnym pohodlim, volant mi nic nezakryva na palubce a presto vidim celou hranu kapoty temer az k cumaku. Totez pohled pres zadni sklo pri couvani.
Az budou nejake hlubsi zkusenosti, tak zase napisu, to uz bude urcite mene emocionalni a vic o faktech :-)) -
« Re: První dojmy z nového dieselu
Ajvn - to asi urcite nie, ale odhalil som jednu vec - ked neslapes pedal az na podlahu, zrychlenia nie su ovela horsie ale spotreba je o dost prijemnejsia. A pri predbiehani radsej podradim, ako mackat plyn a nalievat do motoru benzin. -
« Re: První dojmy z nového dieselu
OK, radsej si skontrolujem vzorec:
spotreba = pocet natankovanych litrov / (najazdene kilomtre / 100)
Doma mam aj graf ako sa spotreba vyvijala za celu dobu pouzivania auta. BTW chorvatsko som mal so spotrebou 5,3l a v meste som mal najviac 7,4l, ked som jazdil iba mesto a v zime. -
« Re: První dojmy z nového dieselu
Podla mna to pocitas nejako zle luf, ta tvoja spotreba je zasa pre mna ako z rise snov. Na poslednu nadrz som ja spravil spotrebu cisto po blave, zacpy,kratke trasy... Musim povedat ze som to nijako nesetril, ze moc horsia spotreba sa asi spravit nebude dat, ale vyslo mi nieco malo pod 8 l/100. Zasa na tej dialnici by som tu spotrebu az tak nedramatizoval, ked som isiel minuly rok do chorvatska, cez rakusko som isiel stale 140 - 160 a spotreba bolo okolo 7l -
« Re: První dojmy z nového dieselu
Tie okamzite cisla, co tu popisujete sa mi zdaju ako z rise snov, najdite si kdesi v minulosti moje csty na CeBIT a pozrite sa, ako zerie Clio na dialnici. Palubak nemam, takze su to spotreby vyratane z tankovani a odjazdenych kilometrov.
Ja jazdim dialnice asi 50%, ale aj mimo dialnic jazdim bezne 130-140 a spotreba je velmi slusnych 6-6,2l podla zatazenia. A to nijako nesetrim. Poslednu nadrz som vyjazdil zvlast neuspornym sposobom - 200km v piatok poobede, takze stale predbiehanie s motorom na 6tis a zvysok v meste (Blava, Vieden) posuvanie od semforu k semaforu a spotreba bola rozumnych 6,35l. Podla mna si ten motor este musi sadnut a spotreba mozno klesne az o liter dolu. BTW predajca mi hovoril, ze mali na vymenu oleja jedno dCi a palubak mal v pamati priemernu spotrebu okolo 3l, tak sa pytali majitela a ze s tym jazdi iba po meste. -
"-- skrytý --" 07.06.02 08:56
« Re: První dojmy z nového dieselu
SKV: Kdyz jsem pred davnymi mesici procital celou tuhle diskusi, tak tu nekteri z prvnich pisatelu mluvili u 1.4 16V o rychlostech na hranici 200km/h, kterou s tim dosahli :-) Ale je pravdou, ze ten koeficient odporu je u Clia horsi, nez napr. u Fabky. Clio je takovy remorker. :)
Jinak nevim, jak jste si ho kdo familierne pojmenovali, ale ja mu rikam "Strycek Fido" .. protoze kdyz se na nej podivam zepredu, na ty jeho meganacky "velky" zrcatka, tak mi to pripomina ty plandajici usi toho Fida ve Vecernicku :-)) -
"-- skrytý --" 07.06.02 08:46
« Re: První dojmy z nového dieselu
Hellebrand: No je jasne, ze ten motor je zatim syrovy, pak to snad o nejakych par desetinek spadne. Docela me zajima, pri jak prazdne nadrzi prestane palubak ukazovat dojezd. U Megane to tak chodi, coz je trochu skoda. Ten dojezd je aktualni prece prave ve chvili, kdyz uz jedu skoro jen na benzinove pary .. vlastne v mem pripade naftove pary :-)) Nee, ted vazne, nevim to z hlavy, ale myslim, ze dojezd mensi nez 50km to otci uz neukazuje. :((
No, tak mi zbyva jeste 8 hodin :o) -
« Fabka
Kámoš si koupil novou Fábii. Asi to bude znít divně, ale ve Fabii jsem ještě neseděl. Byl jsem na ni hodně zvědavej a připraven rvát si vlasy, že jsem si ji taky nevybral. Naštěstí jsem si žádné vlasy nerval. Koupil nějakej základ s 1.4/44kW. Co mne uchvátilo je štelovatelnej volant ve dvou osách. Toto však totálně deklasovali sedadlem, které nelze výškově seřídit. Sedadlo je dost nechutně vysoké a takový posez mi totálně nevyhovuje. Fakt je ten, že pokud by bylo níž tak i při mé výšce cca 180 cm bych měl mizerný výhled. Místa vzadu je na tuto třídu poměrně dost. Zadní sedačky jsou opět ale dost vysoké a vlasama jsem se dotýkal stropu. Pomlouvaný motor se celkem snažil, dynamika mně nepřišla o mnoho horší než u konkurence, kde však používají motory s objemem do 1.2l. Vychvalovaný interiér mi taky nepřišel nikterak hodnotný. Plasty spodní části předních dveří a středového tunelu vypadají až příliš levně. Fakt si nemyslím, že Škoda nabízí něco lepšího než ostatní výrobci. V mém Cliu, které rozhodně není žádné top car, se cítím celkově lépe a to mi potvrdil i otec. -
« Re: První dojmy z nového dieselu
Jsou to údaje palubního počítače. Až vyjedu nádrž,tak podle skutečné průměrné spotřeby a průměrné spotřeby, kterou spočítal počítač posoudím jeho odchylku od reálu.Podle mých skutečností u jiných aut, údaje palubních počítačů nebývají přesné ( spíše ale bývaly optimistější ).Tak jsem docela zvědavý.Navíc zajetý motor po 20 000 ujetých km bude jinak "žrát" než po 260. -
"-- skrytý --" 06.06.02 21:29
« Re: První dojmy z nového dieselu
Tomu se mi nechce verit, ze by si to pri 120km/h bralo az pet litru nafty?? Otec s 1.6 16V Meganem jezdi Beroun-Praha po D5 za rovnych 6 litru benzinu pri 120-140km/h. (resp. posledne jel az do mesta vcetne jezdeni po Smichove za hodne slusnych 5.9 l) Ten diesel prece musi vzit jen 4.5 z pohledu tohohle srovnani :-) Ikdyz to predjimam, Ty uz mam zkusenost, ja na ni teprve cekam .. ikdyz v tuhle chvili uz mi zbyva jen 20 a pul hodiny :-)) No nezbyde mi nez se jeste jednou vyspat a pak uz ze me nebude pouze teoretik :)) P.S. Diky Ti za prani. -
« Re: První dojmy z nového dieselu
na dálnici jsem ještě neměl příležitost si zajet.Ale na dobré silnici podle tachometru 150 (tedy v reálu cca 140) ukazuje počítač 7 lt/100.Jel jsem tak nějakých 5 km ,při 120 je spotřeba mezi 4-5 lt/100.Takže když budeš jezdit 70 % dálnice, tak počítej se spotřebou kolem 5 lt.V červenci mám naplánovanou cestu do Francie, auto už bude zajeté a tak Německo proletím aspoň jednu cestu maximálkou.Dojmy a spotřebu samozřejmě sdělím.Jinak elektrický posilovač je v naprosté pohodě,je určitě lépe nastavený (perfektně progresivně)než klasický hydraulický. Samozřejmě Ti přeji hodně bezproblémových km s autem, s kterým budeš 100 % spokojený. -
"-- skrytý --" 05.06.02 23:35
« Re: První dojmy z nového dieselu
Hellebrande, tak koukam, ze jsi me predbehl o 44 hodin :)) Ja si pro nej jedu v patek odpoledne. Kazdopadne me tesi Tve prvni poznatky. Uzij ho ve zdravi.
Jaky mas pocit z posilovace rizeni, neni az moc ucinny, jak se udava? Udajne je kvuli tomu horsi kontakt s vozovkou. Nebo Ti to ani neprijde? Nekdo tu psal, ze se to chova skoro jako motokara, ale ze je to veci zvyku a pak je to nedocenitelne :)
No jsem na tu spotrebu zvedavy, ja budu mit cca 70% dalnici, 30% mesto. Kdyz by se mi podarilo stlacit to pak casem k rovnym ctyrem litrum, bylo by to skvele. -
« První dojmy z nového dieselu
Včera večer jsem si konečně převzal nové Clio cDi s 80 koňovým motorem v plné výbavě Extréme. Do teď najeto 260 km.První dojmy velmi příznivé,auto je na diesla neskutečně tiché a těch 80 koní a slušný kroutící moment jsou také znát.Prozatím se držím u zdi, protože potřebuji trochu zajet gumy.Potom dostane motor pořádně do těla,protože tak jsem vždy nová auta zajížděl
Až vyjedu nádrž,tak se ozvu.Udávaná papírová spotřeba bude naprosto reálná.Změřím přesně od plné do plné. Palubní počítač prozatím ukázal 4,1 lt/100 km při průměrné rychlosti 57 km/hod. -
« Re: to luf
Nebolo to vyslovene o triedu vyssie, ale nieco v zmysle "Nova Skoda = nova trieda" atd. Z kontextu ale bolo jasne, ze sa pchaju o triedu vyssie ako male auta. Ved ked si porovnas vnutorny priestor s Oktaviou, tak su na tom podobne a Oktavka uz patri do strednej triedy :-))) -
"-- skrytý --" 03.06.02 21:27
« Re: to luf
Hufe, nejsem si ted jisty, musel bych nekde slozite strachat udaje, ale nebere Fabce primat nejvetsiho prcka novy Citroen C3? :-) Docela me zajima, jak se prosadi. Sice asi ne kazdeho uchvati jeho tvar, synonymum seriozniho automobilu to asi nebude :), ale co, aspon je to original. -
"-- skrytý --" 03.06.02 12:21
« Re: to pnovosad
Lufe, tohle mi nedelej, rikat, ze Fabka je vyssi trida nez Clio :-)) Fabka patri do nizsi tridy, shodne jako Clio. Ostatne i rozmerove mezi nima neni jednostranny vitez. Clio ma vetsi rozvor, Fabka zase rozchod. Clio ma vetsi sirku v interieru vpredu i vzadu, vysku vyssi vpredu, naopak nizsi vzadu nez Fabka. Pohodli na nohy vpredu je vicemene shodne u obou, vzadu je lepsi prirozene Fabka. Zakladni zavaz.prostor ma lepsi Fabka 260 oproti 255 l Clia, rozsireny ma zase lepsi Clio se svymi 1037 l oproti 1016 l u Fabky. Takze pro jednoho az dva lidi mi prijde prostorovy vitez naopak Clio :-)) (ja si to vzdycky nejak zduvodnim:-)) -
« Re: to pnovosad
Mam tiez 1.4 16V a chodi stale, teraz uz ma 52tis km. Nejake drobne problemy boli (precitaj si to od zaciatku, ak mas cas), najhorsi bol asi spodny cap, ale to som si sposobil sam. Odkedy je auto mimo zaruku, uz z neho nemam pocit, ze je nove a proste uz to tak nevnimam. Takze nejake to povrzavanie v klude ignorujem a tesim sa na niektory letny vikend, ked to cele vytlmim. Preblikavanie (mne to iba raz blikne, aj to iba niekedy) mam tiez. Okrem toho este niekedy neprestane svietit kontrolka rezervy v nadrzi ani po dotankovani. Ale na to staci vypnut zapalovanie a nechat cely system nabehnut znova. Takze uplna spokojnost, za ine auto z tejto triedy by som nemenil, motor by som vymenil iba za 1.5dCi 80PS alebo 1.6 16V.
to Huf - ved Fabia je z vyssej triedy ako Clio, takze porovnaj vnutorny priestor s Meganom a je to zase jasne :-). Blba politika Skodovky, keby radsej tvrdili, ze robia najvacsie auto v triede malych aut. Po vzore Ruska, kde maju najvacsieho trpaslika aj najmensieho obra :-))) Inak musim dat za pravdu, je v nej miesta vzadu viacej, ale mojho syna to netrapi, on ma iba 70cm a ked narastie, kupim si vacsie auto. -
« Re: neskutecna drzost autorizovanych servisu
>Setkal jste se nekdo s podobnou drzosti< ano, vecsinou zaruke - co by sme to nevymenili ked to nikoho nepali, no a to dobre niekto dostane za prachy - alebo co by sme to nerozhasili, ved on si to necha v zaruke opravit tak co? ... keby si si to chcel oznacit, musel by si popodpisovat cele auto ... mne osobne sa stalo ze som po standardnej kilometrovej udrzbe nasiel pricviknuty gumenny cudlik na nulovanie druheho kilometrovnika pod krytom nad volantom - zistil som to pri dalsom tankovani (nulujem po tankovani) a v servise som sa pytal co mi tam robili - tvrdili ze nic a ze sa mi urcite niekto pokusal slohnut auto ... che che che a urcite by po neuspesnom pokuse zase secko skladal naspet ... ale co tam montovali som sa nikdy nedozvedel, secko fungovalo - ale take veci ako airbag som neskusal ... auto je uz prec tak ma to neserie, teraz chodim do servisov kde poznam ludi a oni mna, tak dufam ze ak to robia tak niekomu inemu ... dufam ... -
« to pnovosad
Kámoš má 1,4 16V (2000 - najeto 18.000km) a je bez problémů. Pár much, jako problikávající osvětlení interiéru po zavření dveří, je v ceně a nedá se řešit, ale jinak pohoda.
BTW, místa v zadu je fakt žalostně málo. Proti Fabii nehorázně míň. Jak pro hlavu, tak pro kolena. -
"-- skrytý --" 02.06.02 12:44
« neskutecna drzost autorizovanych servisu
Znamemu, nikoliv s Renaultem, ale Peugeotem, se stala naprosto sokujici vec. Pri garancni prohlidce mu servisaci vymontovali (slusne receno) na zadnich sedadlech jeden sdileny (postranni/stredovy) double-upinaci zamek od bezpecnostnich pasu a uz nevratili (jinak receno kradez) a po par dnech znamy pri nahodne prohlidce nasel pouze prazdne misto. No ted to po vikendu bude resit. Ale to neni jedina negativni zkusenost s tim samym servisem .. nafakturovali mu u zakoupenych doplnku dvakrat 22% DPH, sest hodin fakturovane prace pri montazi alarmu, o ktery zadal uz pri koupi vozu a jehoz montaz se zpozdila udajne kvuli pomale dodavce z Francie ... no to kdyz jsem slysel, tak bych zvracel, co je to za ksindl. To aby dneska clovek prijel do servisu a tam jim stal za zady, aby mu neudelali podobnou svinarnu! Btw. uz jsem slysel i o podobne situaci u Renaulta, kde jinemu znamemu pri garancce prohodili plynove vzpery na 5.dverich za jine, pouzite. Setkal jste se nekdo s podobnou drzosti? Oznacujete si dily na aute nejak, abyste si je pak poznali? :) -
"-- skrytý --" 01.06.02 11:38
« Re: Koupě nového Clia
pnovosad: A jestli uvazujes koupi benzinaku, tak pockej s nakupem na podzim, myslim ze rijen, to miva Renault velke slevy na benzinove varianty (opak breznovych slev na diesely). Kdyz pak k tomu zaroven prictes fakt, ze se necha usmlouvat pri nakupu navyseni o doplnky (mech.zabezpeceni, koberce, zasterky atd) .. rozumne tak do 10.000Kc v tehle cenove hladine vozu, tak bys za ty penize mohl mit hezky vybavene vozitko. -
"-- skrytý --" 01.06.02 10:45
« Re: to Ajvn
Lufe, Ty uz me koukam znas, co? :-)) No nemej strach, urcite sem nejake zazitky budu psat. Nevim, jestli zvolim zrovna formu eseje nebo novinoveho uvodniku, ale kazdopadne to bude autenticke :-)) Ale necekej, ze to bude "Ze zapisniku zavodnika", ja si toho "bakelitoveho" plechacka chci uzit ve zdravi a dlouho :-) -
"-- skrytý --" 01.06.02 10:13
« Re: Koupě nového Clia
pnovosad: Jestli sis dal tuhle cenu jako maximalni strop, chapu Tvou volbu, ale spis bych nemnoho priplatil a mel 16tiventil a ozelel napr. reflexivni sklo, to za cenu 333400, resp. 322300 u 3dveraku. Ovsem jestli bych neco opravdu doporucil, tak priplatit jeste o neco vice, ale pak ziskat vyrazne lepsi vybavu za variantu Dynamique s 1.4kou za 369900 nebo levnejsi tridverak s 1.2 v te same vybave za 338800. Skoda, ze nedelaj v Dynamique 1.2jku v peti dverich :-( Ale ten Dynamique nabizi minimalne o tridu lepsi sedaky, lepe zpracovanou palubku a stredovou konzoli vc. palubniho pocitace, radio s displayem v kaplicce v cene, kozeny volant, mlhovky uz v serii, elektricky nastavitelna, vyhrivana zrcatka a lip vypadajici, v barve karoserie :-) Zvaz to. Jinak co se prostoru tyce, pres mensi vnejsi rozmery ve srovnani s auty stejne tridy paradoxne nabizi vepredu nejvetsi prostor, coz je naprosto idealni kombinace. Horsi je to vzadu. Nejsem zadny cahoun se svymi 175cm a kdyz jsem si podle sve "vysky" :-) nastavil sedadlo ridice a sednul si pak dozadu za sebe, tak jsem tam byl vmestnany tak jakz takz, ze bych jeste privrel oci a takhle dokazal cestovat na trochu delsi cestu..ikdyz..hm :-) Ja chtel Clio s vedomim, ze v nem budu jezdit sam, resp. s pritelkyni, takze pro me zadni prostor nehral pri volbe roli. Rozhodne v pomeru cena/vykon & uzita hodnota nema Clio konkurenta, takze gratuluju i k Tvemu rozhodnuti :) -
« Koupě nového Clia
Zdravím všechny!
Chci si koupit nové auto a silně uvažuji o Cliu vybava Authentique s motorem 1.2 8V, čalounění světle šedé MUSCADE, červená barvy bez metalízy, mlhové světlomety, reflexivní přední sklo...
Za 312.000Kč je to s danou výbavou bezkonkurenční. Ale připadá mi že je na zadních sedadlech až příliš málo místa. Také mě zajímá jak je to s poruchovostí nového Clia.
Děkuji za odpovědi, Novosad Petr
-
« to Ajvn
Uz sa nevieme dockat prvych pocitov z tvojho noveho auta. A nie ze nam sem napises iba "Je to super, cafte.", chceme podrobnu esej :-)
Este sa vratim k tym fotakom. Vcera som nahodou mal v ruke album fotiek z mojej svatby - profi fotografka fotila nejakym malym kompaktom (teda myslim fotky zo zabavy) a moj bratranec mal pozicany Nikon F5. Nechci vediet, ktore fotky boli lepsie. Z F5 bola vacsina spatne zaostrena a podexponovana, bez skusenosti ti asi ani take telo nepomoze k lepsiemu vysledku :-(. Nie fotaparat, ale fotograf robi fotku! Moje porovnanie F65 a EOS300 vlastne tymto straca zmysel. -
"-- skrytý --" 28.05.02 15:55
« Re: Lambdasondy a OMV
:-)) Jooo, Luf je kouzelnik s cisly :)
Tak kdyz vydrzite jeste dva tydny a neco, tak Vam reknu me certstve zazitky s Cliem natankovanym naftou od Jetu :-) .. ikdyz .. hmm, na Kladne u Renaulta maj hned Aralku myslim .. ze bych nejprve zkusil natankovat tam? :) -
« Re: Lambdasondy a OMV
Tankujem na jednej malej pumpe v BA, kde maju lacny benzin. Na jeho kvalitu moc nehladim, mam stale pocit, ze je o dost vyssia ako napriklad v chorvatsku alebo v juhoslavii a tam Clia jazdia tiez a urcite bez akychkolvek uprav. BTW uz som na tom benzine ustril min. 10tis SKK, ta lambda bude asi lacnejsia :-)
Ad kvalita nafty - tak na tu by som uz nekukal vobec, ak su v aute dobre filtre, vsetko bude fungovat aj na fritovaci olej so zbytkami struhanky. Ak su filtre nahovno, zapcha sa vstrekovanie sajrajtom z akokolvek kvalitnej benzinky. Nas P309D najazdil 500tis km na naftu zo vselijakych zdrojov a problem bol iba raz s letnou naftou pri -25 stupnoch. -
"-- skrytý --" 28.05.02 12:49
« Lambdasondy a OMV
Mozna tu nekteri zaregistrovali, ze jsem zminoval problem meho otce s lambdasondou na novem Meganu 1.6. Vyhradne doposud jezdil k OMV (v Beroune). Kamarad byl vcera na garancce u Peugeota v Pribrami a byl svedkem prijezdu 3mesicni XTeckovy 307 taky z Berouna, ktera mela v haji taky LS a taky tankovala vyhradne OMV v Beroune a ten prodejce zminoval, ze to uz je 4.auto z Berouna, ktere ma v servisu s LS. Tak bude nejspis dost pravdy na tom, ze OMV nevymyva cisterny a ta kvalita paliva stoji za dve veci. O prvni slusne pomlcim .. v 2.pripade stoji za vymenu LS:-).
Uvazuju, ze bych bral do dCicka u nas kousek sidlici JET (Conoco) .. mate s nim nekdo zkusenost? Na co jezdite Vy? -
"-- skrytý --" 27.05.02 15:03
« Re: erudovanost servisaku od Renaulta
Mracku: .. tak jsem alespon u AutoDispo uspel do te miry, ze se mi ten prodejce pokusi tu informaci ohledne meznich hodnot ET zjistit, posle mi to mejlem a s tim i nabidku neoriginalnich alu-rafku, ktere se hodi na Clio (vsichni ostatni mnou osloveni prodejci se tvari, jako ze existuji pouze rafky od Renaultu a ostatni jsou "fuj").. tusim to bude pres Alcar .. no to neni zrovna levna firma :), ale aspon si z tech jejich nabizenych typu dokazu krizove pres jine zahranicni sajty zjistit, jake hodnoty rafku to jsou a co na to Clio tedy jde :)
Freibergy zkusim ted, mam je v poradniku :)) .. ikdyz ti se tuplem tvari jako core-renault-shop, tak si moc iluze nedelam, jak dopadnu. -
"-- skrytý --" 27.05.02 14:19
« Re: erudovanost servisaku od Renaulta
Tak u AutoAvant v Praze mi samozrejme takovou "perlicku" (diplomaticky receno) vyvratili .. zakaznik si muze s klidnym svedomim menit kola doma, v teple, bez asistence autorizovaneho servisu :-) Ale udaj s meznimi hodnotami ET netusili, nedarilo se prepojit na jejich servis .. udavali (prodejce nahr. dilu) pouze standardnich 36mm. -
"-- skrytý --" 27.05.02 14:00
« erudovanost servisaku od Renaulta
Tak sem mel nedavno mejlovou korespondenci s Renaultem CR ohledne toho, jestli mi dokazou rict, jake jsou mezni hodnoty (min, max) ET u 14 a 15" Alu disku, aby to slo do Clia B model 2001. Na to mi nedokazali odpovedet, ale odkazali me na svou sit partneru a servisu, ze tam mi zajiste odpovi. Tak jsem ted volal k mym "oblibenym" Kladenakum, aby mi to sdelili. Tak jsem se dozvedel, ze takove veci neznaji, ze na to nejsou tabulky (!! .. coz je evidentni kravina, aby takova vec nebyla znama) a ze pry kdyz si koupim a obuju Alu rafky, ktere nejsou od Renaulta, tak mi nemohou drzet garanci! Tak me napadlo se zeptat, .. a co vymena letnich a zimnich sad.. to jako MUSIM do renaultiho servisu? .. JO, MUSITE! .. No tak to je fakt NO COMMENT. To je podle me blabol nejvyssiho stupne, jdu ted volat k prazskym prodejcum Renault, co mi reknou. :-) Uz vidim, jak majitel Renault Twingo prijede do servisu, koupi ctyri kola, hned si je necha vymenit a narve si sve puvodni do auta a na strechu a na boky a vsude, jen aby se mu to tam veslo, aby si je mohl odvest spokojene domu, protoze si je chce skladovat sam hezky doma. :-)) -
« Re: to Luf
Hmmm, mne ked priviezli Clio, zavolal som predajcovi, ze ho chcem okamzite, ale uzemnil ma, ze az na druhy den. Tak som letel do banky, vybavoval vsetky papiere atd., aby tam dlho nestalo a na druhy den uz malo vecer na konte prvych 300km :-) Nostalgicke spomienky... -
« Re: to Luf
Ajvn - to je tazko povedat. Obaja sme fotili iba s fotakom a zoomom 28-80 (Nikon ma 28-70?). Ja som pouzival Agfu XRG, lebo ma saturovane (cukrikove) farby a ludia take fotky maju radi, on fotil na Kodak Gold (ruzovo-hnedy film). 1, Na mojich fotkach bolo pri porovnani vsetko viacej zelene, ale to bola asi chyba labu, ktory nastavil korekcie tak, aby mala nevesta biele saty, v skutocnosti boli kremovej farby. Na jeho fotkach boli ruzove tvare a saty boli bledohnede. 2, Ostrost sa na zvacseninach 10x15 neda velmi porovnavat 3, Expozicne boli tie filmy rozdielne asi o 1/3-1/2EV (Nikon exponoval menej) ale na negativoch sa to v pohode strati, tie maju velku pruznost. 4, Kompozicne som bol na tom lepsie, uz mam nafoteneho viacej ako on. 5, Fotil som iba so zabudovanym bleskom, takze cervene oci boli nutnost, ale zdalo sa mi, ze pomer bleskoveho/okoliteho svetla bol na Canone lepsi a fotky vyzerali prirodzenejsie. Teraz uz mam Speedlite 420EX a fotky s bleskom su uplne super (E-TTL je fakt perfektne a fotky su velmi prirozdene) 6, Ked si davali urobit fotky z mojho filmu, pytali sa ich, kto im to fotil. Bali sa konkurencie... (samochvala smrdi, ale nedalo mi to nepochvalit sa :-) )








neviem ci vam to vyhovuje. ak ano a chceli by ste sa stretnut, tak napiste zhruba o kolkej by to vyhovovalo. pripadne zhruba kde.