Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 09.07.02 12:10
« magneticka CZ
Abych nezapomnel .. ta magneticka CZetka se perfektne osvedcila .. nepohla se ani o milimetrik, takze mohu vrele doporucit vsem, kdo si nechteji oblepovat auto nalepkama a obcas do ciziny zavitaji. Zespodu je naprosto hladka, takze neni duvod se strachovat, ze by si clovek s ni podrel lak.
Jinak jsem mel tu drzost, ze jsem na Rozvadove pri ceste do Nemec zastavil pred prazdnou celnici 40 metru pred natesenym celnikem na zebre mezi pruhama, dal varovne blikace, vzal CZetku, sel k zadku sveho auta, "nalepil", nasedl a celnik byl v pohode, zadne podezreni nepojal :-))
Teda jestli jsem si neco v noci pochvaloval na Cliu, jak mu krasne silne sviti blinkry vepredu, ozarily vzdycky krajinu okolo a kazdy si me ve zpetne zrcatku nemohl nevsimnout :)) Vzadu bohuzel nevim, jak moc jsou intenzivni, tam si nevidim a za zadnym Cliem jsem v noci jeste nejel :-) -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
nemyslim ze by bolo 115km/h nejako moc, po nemecku nie je problem drzat 130, pokial je to do 500km a nemusis zastat. ja ked idem tych 1000 km tak stojim raz- tankujenadrz a seba tam clovek strati aspon pol hodinu takze priemer zlezie, ale po rakusku je to o inom, je tam absolutny limit tak cez tych 120 len tazko, a ked tak je to stastie (ziadna zapcha a pod) a nie vykonnsot vodica -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
ajvn> na petku je to tusim 33km /1000 otacok, takze pri to pri 190 mas uz skoro na 6000 - ale co sa paci na tom motore viac, je to ze ked sa dostane na 4000 tak uz sice zo seba dava pocit ze uz ma dost, ale s prehladom vybehne na 5000 a do 6000 mas pocit ako keby sa odlahcil proste taha ako blby az do obmedzovaca. Niekde som cital ze je prilis lahko sprevodovany, ale myslim ze je to tak akurat -
"-- skrytý --" 08.07.02 17:25
« Re: to luf ad priemerna rýchlosť
Vis co, Hufe? Az budes mit nekdy cestu pres Vychodni Cechy, dej si treba trasu Ceska Trebova - Privrat - Retova - Mandl - Sloupnice - Zahaj - Vysoke Myto. Typicka okreska, III. trida. Az to budes mit za 15 minut, z namesti na namesti, tedy za prumer vetsi nez 115 kmh, a prezijes to, tak sem napis. A neber to jako navod k zabijeni civilistu. Nic jsem nerek. -
« Prosba o radu
Caf priatelia cesi.
Stala sa mi taka neprijemna vec, ze moja robota zrazu prestala byt perspektivna a tak som zacal uvazovat, co dalej. Ako som tak pozeral nejake ponuky a sondoval od mojich byvalych spoluziakov, celkom sa oplati ist robit ku vam do Ciech :-). A moja prosba je vlastne o tom, ze chcem od vas nejaky naznak, kde hladat ponuky pre cloveka z IT (web, casopisy, alebo ak mate, tak aj priamo ponuky)... BTW celkom by bodlo, keby som si nieco nasiel v Prahe.
Diky -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Presne ako yyyy - ked sa toci 140 a po nemencku 160+, tak sa da v pohode pocitat 100km/h aj so stanim v kolonach a na hraniciach. Inak maximalnu priemernu rychlost som urobil 115km/h, 150km po okreskach a 50km po dialnici za 1h45min, musim ale povedat, ze to je uz fakt o drzku a po jazde sa mi este 5 minut klepali kolena :-) -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
ludia, ja to pocitam ako luf - 100km - hodina, mam to 1100km a jazdim to za 11h aj so zastavkou u burger kinga - niekedy to spravim aj za 10 ale aj niekedy aj za 12 ... teda pokial to zvladam, inak zalomim na 2 hodiny, potom je priemer ozaj v haji - priemernu spotrebu mam 7,5 - 8 a jazdim na hranici 140 v rakusku a okolo 160-170 po nemecku - jasne v zapche stojim a ked ma naseru, alebo na mna idu mrakoty tak na plny kotol (max 10km) teda tachacovych 190-195 podla vetra - to vsetko s meganom kombi 1.4 16V ... -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Ja to myslel obrazne, treba stojis na cervenou, popojizdis po meste 30km rychlosti, schvalne se podivam, kolik mam ja prumernou rychlost a to jsme o vikendu najezdil 1100 km po vlastech ceskych... :-) Po D1 jsem jel mezi 160-200 po okrskach 100-140km/h a ve meste vetsinou kolem povolenych rychlosti... Jsou to chudaci ti kamionisti na hranicich... -
"-- skrytý --" 08.07.02 14:04
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Mracku, v te kolone jsem uplne nestal .. to zase ne.. behem te doby jsem ujel tak 80-100 metru k celnikovi, to taky musis brat v potaz :-))) Teda ale fakt nechapu, jak muze nekdo delat povolani ridice TIR, ja bych na to nervy nemel. V nedeli vecer smerem do Cech byla 2km fronta kamionu ve dvou pruzich a ten krajni se v cele sve delce tahl neskutecnych 7km (takze jakoby celkove 9km). No hlavne ze me cesky celnik s usmevem upozornil, ze bych si mel podepsat pas, ze takhle je neplatny a ze to mohu udelat klidne za jizdy :-))) -
"-- skrytý --" 08.07.02 13:41
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
mracek :-) kdepak, resetuje se to az s mym rucnim resetem, ktery delam vzdy kdyz tankuju plnou. Takze v tomhle pripade ta rychlost byla opravdu vztazena presne k te ceste.
Lufe: No ja si taky myslim, ze v porovnani s Tvym rychlostnim prumerem musim pusobit jako zabar, kterej nevi, ze se tomu autu da slapnout na krk, jak rikas :-)) -
"-- skrytý --" 08.07.02 12:55
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Lufe, ted koukam do sve tabulky v Excelu :)) (takovi, jako ja jsou nejhorsi) :), tech 73km/h bylo samozrejme vcetne tech couracek po Francii ve vyletnim tempu. Tipuju tu cestu zpet kolem 76-77, po tech courackach jsem mel pred zpatecni cestou 67. -
"-- skrytý --" 08.07.02 12:46
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Lufe.. no taky kusok. hmm.:) Bol som v Pforzheime, to je SZ od Stuttgartu, takych cca (30??) km od Karlsruhe. Do Pf to mam z Berouna 485 az z baraku, od benzinky 479:) No a ten vylet z Pf do Francie do Wissembourgu s malym kufrovanim u Ryna a zpet byl nakych 170km. No kufrovani:)..podle mapy to vypadalo na hr.prechod, na Rynu,jedem, pritelkyne naviguje, vidim vystraznou znacku, jak auto skace do reky:), za tim kratce ostra zatacka vracak, brzdim a za zatackou uz byl jen breh a Ryn, most a prechod nikde:-))) Tak sme to museli vzit trochu severne na Berg. Rychlostni prumer to pri ceste do Pf ukazalo 79.8km/h, vcetne courani v kolone v Plzni, nazpatek jsem jel samozrejme volnejc :-) a prumer byl 73 s tim, ze krome trochu volnejsi Plzne jsem ale zase cekal 10minut na Rozvadove. Ale je v tom dost jezdeni i po nemeckych okrskach. Nejezdim z Pf dolu na Stuttgart, ale horem, kratsi cestou, ale pomalejsi na rychlost, na Bretten a Eppingen a teprve az pak na Norimberskou 6ku. No a k tomu samozrejme courani se pres Amberg na Rozvadov v typickych vlackach za pomalu jedoucimi ceskymi kamiony :))
Docela by me zajimalo, do jake miry ta nizka spotreba pada navrub zajeti auta (mam ted 3080km) a do jake miry je to zpusobene tahanim jinych skupin dat v rychlejsim prumernem rezimu z datove mapy RJ. Kazdopadne bylo fantasticke sledovat, jak to jezdi po meste v rozpeti 2.0-3.5l .. pri tech striktnich nemeckych 50kach na 4ku si to vic jak 2.5-2.7 po poctive rovince nebralo. Znamej cestou mestem na bowling prohlasil, ze mu vic zral Simson :-)) Jo, mozna bych mel dodat, ze jsem jel sam, ale zavazadel jsem mel tak 20kg + 12litru nafty, co se veslo do udajne 10l kanystru :-)) -
« Re: Clio je auto na dlouhe vylety
Ajvn - ty mas taky kusok do Francie? Od nas je to 1300km do Lille a to znamena pre mna tankovat niekde na polceste, v Lille a zase na spiatocnej polceste :-) Inak sa po dialniciach neloudam a sliapem tomu na krk, aby tam bolo stale 140, v nemecku az 170. Ale vzdy sa dostanem pod 7l spotreby. Idealna spotreba mi vysla pri ceste do Ciernej Hory, priemer 5,3l, skoro som neveril vlastnym ociam! Ale 1200km tam som isiel dve noci, naspat som to spravil na jeden zatah za jednu noc (resp. za 14hodin) -
"-- skrytý --" 08.07.02 12:00
« Clio je auto na dlouhe vylety
Tak jsem se byl o prodlouzenem vyletu podivat do Nemecka a na kraj Francie do Elsaska. Protoze jsem trochu zakufroval v Katerine, tak jsem plnou nadrz tankoval u JETu v Kralove Dvore v Beroune a od te doby nic, vztric zahranicnim dobrodruzstvim. Po Cechach to byla hruza, extremne silny protivitr neni pro Clio zrovna kamarad, takze se spotreba splhala az k 5.2 v Plzni a 5.0 na Rozvadove, ale pak jsem behem zbylych km z celkovych 480km stahl spotrebu na nemeckych dalnicich a par okrskach na 4.1l/100km. Tak jsem sledoval samozrejme vozovy park jak v Nemecku, tak o sobotnim vyletu hned za carou ve Francii. Sokovalo me, ze za celou cestu Nemeckem jsem potkal pouze 4! Peugeoty 307 a ve Francii jsem videl pouhopouhe 2 (slovy "dva"). Hm..auto roku,ale sami Frantici to nejak neberou na vedomi :-) Renault ma dobre v D zastoupene Twingo .. dost uspesne se pere o sve misto s Lupem. Lehka uzitkova do 2t jsou vetsinou Renault Kangoo a stejne tak mala rodinna MPV jsou hojne zastoupena Scenicem. Meganu tolik nejezdi a Clia jezdi hlavne jednickova a dvojkova, faceliftovana az tolik ne. To same ve F, tam jsem videl novych Clii pomerne malo, zato 1 a 2 furu. Holt je to asi dobra kara a nikdo se ji nechce zbavovat :-) Cesta zpatky uz byla bez chyby, Clious jel za 3.60 l/100km (po dalnicich mezi 100 v kopcich -120) a celkova spotreba toho vyletu cinila 3.86. Kontrolka nadrze se sice rozsvitila kratce za Plzni (v tu chvili bylo na dojezdu nejakych 120km), ale do Berouna to vklidu dojelo k te same pumpe, kde jsem pred tim bral plnou :)) Takze Clious si zaslouzi pochvalu, najezdil jsem s nim o vikendu 1134,8 km a vzal si jen 43.8 l paliva. Pri cene 18.20Kc u JETu to byl vylet za 797 Kc :o) Byl by i lacinejsi..vcera uz stala jen 18.10 Kc :) -
"-- skrytý --" 04.07.02 11:26
« zajimava spotreba
Tak jsem vcera jel domu z prace, stavil se jeste v Makru ve Stodulkach, tam si poznamenal udaje z palubaku. Kdyz jsem pak jel do Berouna po D5, zacalo prset a bourka, od Lodenic zacal hrozny lijak, stirace nezvladaly, pak po okresce z dalnice jsme se plouzili posledni 2km sotva 40km/h rychlosti. Je pravdou, ze po dalnici jsem jel za toho deste spolu s ostatnimi pouze 90km/h. Ovsem prijemne bylo prekvapeni doma po spocitani, ze behem tehle 23km cesty byla prumerna spotreba velmi potesujicich 3.07 l/100km :)) -
"-- skrytý --" 02.07.02 18:31
« Re: pro Lufa
Lufe, no proc jsem se ptal. Minule pondeli se stala ta udalost s tou prorazenou gumou o ten betonovy schod. Byl jsem si ho prohlednout na vlastni oci a uznavam, ze na to stacila opravdu pomala jizda a to kolo muselo dostat hroznou ranu .. tak cca 12-13cm kolmy betonovy "schod". Geometrie sice neutrpela, ale .. :-) .. v patek jsem zacal slychat tukani .. od patku do nedele se to stupnovalo, jak co do cetnosti, tak i intenzity. Bylo to patrne pri pomalejsi jizde a hlavne pri jakekoliv nerovnosti. Doma jsme auto prohledli, zvedli si ho, vlezli i pod nej. Trochu nedokonale je tam reseno upevneni zadni casti horniho krytu vyfuku. Kdyz jsi o to brnkal rukou, tak to vydavalo hrozne plechove zvuky. Tak jsme to vypodlozili pekne gumou a hned to bylo lepe dilensky zpracovane:-)) Ale stejne to nezabralo. To tukani bylo slyset jako od praveho predku, ten zvuk sahal jakoby az na uroven pravych dveri. Po sundani kola jsme nic neobjevili, cim by to na zjevny pohled mohlo byt. Tak jsem to vzal v pondeli vcera rano do servisu a uz pri prijimani mi servisak rekl, ze podle popisu bude patrne spatny silent-blok. Musim uznat, ze si u me zvysuji renome, protoze dneska hned druhy den mi auto predali, trikrat behem tech dvou dnu me sami telefonicky informovali o prubehu, ten krajni silent-blok pry opravdu vrzal, tak ho vymenili a ted uz je to zaplat panbuh zase jak ma byt...pozitri jedu na Nemecko a uz jsem se o vikendu v duchu s tou cestou loucil :)) Takze bacha na podobne diry, nemusi to odnest "jen" loziska, ramena, geometrie, ale treba i ten silent-blok. Ikdyz ono je to logicke, kdyz jsem si uvedomil, jake sily pri tom narazu musely na kola, motor a karoserii vzajemne pusobit. P.S. bylo to reseno v ramci garancky :)) -
« Re: pro Lufa
Pri pomalej jazde po nerovnej ceste (strasne hruby beton, macacie hlavy atp.) to pri plnom rejde buchalo, pri plnom na opacnu stranu to bolo OK. Tak som vlastne zistil, ze nieco nie je v poriadku. Moc sa im to nechcelo menit, furt tvrdili, ze vsetko je OK :-( BTW ja som vtedy zobral dost krutym stylom obrubnik, v aute sme vtedy boli piati, ale guma to vydrzala. -
"-- skrytý --" 30.06.02 21:27
« pro Lufa
Lufe, kdyz jsi tenkrat vzal nejakou tu diru nebo co, jak jsi psal, ze jsi pak slysel bouchani a auto Ti tahlo doleva .. jake pazvuky to byly? odkud se Ti zdalo, ze se ozyvaji? byly rytmicke, nebo sem tam? nebo se to nejak stupnovalo? A bylo to jen v tom spodnim cepu + geometrie? Nebo byl zadrhel jeste nekde? -
"-- skrytý --" 29.06.02 21:45
« Re: servisní mód
naozaj sranda. Akurat na Thalii sa nerozsvietia ziadne kontrolky, ani ziaden signal nieje pocut. Iba otackomer, rychlomer, teplomer, a stav nadrze zacnu behat od zaciatku do konca :-) Ide potom normalne nastartovat, uz sa tesim ako niekoho nachytam, ze ako rychlo thalia prida z 0 na 250 :-) -
« servisní mód
V audítku o Megánovi se psalo o vyvolání servisního módu palubního počítače. Tak jsem ty vyzkoušel taky a je to docela legrace. Rožnou se včechny kontrolky, všechny ukazatele se začnou testovat a do toho ještě zní akustický signál. PP v jednom z módů ukazuje zřejmě okamžitou hodnotu spotřeby vstaženou na čas. Chtělo by to pustit až zase někoho povezu, určitě si bude myslet, že se mi Clio zbláznilo :-). -
"-- skrytý --" 25.06.02 13:17
« geometria
Ked sme uz pri tej geometrii, ako casto je potrebne robit geometriu? V jednom servise mi povedali, ze je vhodne ju nechat skontrolovat, pripadne nastavit kazdych 15.000km. V servisnej knizke od auta, nemam vobec napisane, ze pri nejakej prehliadke sa robi geometria.
Ako casto si ju davate robit vy? -
"-- skrytý --" 25.06.02 09:24
« Re: to Ajvn
Hufe, jasan, tu pneumatiku si zaplatil tatka :-) Mozna to udelal, aby mi mel dneska dat co k svatku, nove jedno pneu :-)) No ac mam k mnou navstevovanemu servisu rozporuplne dojmy, tak k jejich solidnosti musim uvest, ze tu geometrii nam skoukli zadara a byla OK :-) Hufe, ale abys nenabyl falesny dojem, to je na tom aute tak jedine, co mi na nem zaplatil :)) Je to prece me auto, tak by bylo smutne, kdyby mi ho platil nekdo jiny, kdyz vydelavam, no ne? :) -
"-- skrytý --" 25.06.02 09:19
« Re: to je hanba
matuS: Ja u toho nebyl, takze tezko soudit, jak ta cela situace vlastne vypadala, ani jsem nevidel to, o co se to melo stat. Tim nechci zneverohodnovat komentar otce, ale nerad delam soudy o takovych vecech. Co ovsem vim, ze otec nejezdi jako drak, jezdi opatrne, s velkym citem pro auto, za zivot zadna zavinena nehoda, jen jedina "obdrzena", takze tohle musela byt zpropadene blba smula. Bez prehnane samochvaly na nej mohu byt jako na ridice pysny, ze je to prave muj tatka. Holt, bohuzel stane se. Takove veci se proste musi zkousnout a zapomenout. -
"-- skrytý --" 24.06.02 11:08
« Re: to je hanba
Luf: Otec tvrdi, ze to bylo v takove ostre zatacce u nich pred fabrikou, ze tam jel jednickou krokem, takze hnuty by to byt nemelo, rana jako takova to az tak moc nebyla a auto pry do strany netahne... Mozna ze od ted bude lip tahnout dopredu :-)))
yyyyy: Vtipalku :-) s Barumkama by uz to nebyla motokara, to uz by to byl jen nakupni vozik do supermarketu :-))) -
« Re: to je hanba
Ajvn - daj tiez skontrolovat geometriu, taka rana ju moze celkom dobre rozhodit. BTW ked som podobnu blbost urobil ja, v servise som o tom ani nemukol, iba som sa v ramci zaruky postazoval na buchanie a ze to taha dolava (vymena spodneho capu + geometria v ramci zaruky, par korun som usetril) -
"-- skrytý --" 24.06.02 10:08
« to je hanba
Joo,to je hanba, nechat zapadnout diskusi do cervenych kulicek, no stydte se :-)
Horsi je, ze moj otecko si dneska rano "pujcil" muj vehikl (aby mi s nim zajel po poledni do servisu, zatimco ja workuju) a zboku zrusil v hluboke louzi pneu o hodne vyskoceny panel :-( Takze sem ted shanel po vsech certech pneu CPC .. skoro 4litry v haji a to ta guma mela najeto jen 1200km .. no neni to pech? :-) No jo, gumu nastesti vezou do kladenskeho Barumu z Prahy (vsude jinde mi rikali, ze neni tenhle rozmer, tak tyden cekaci lhuta), tak to tam otci udelaj uz dnes. Ma tam cestu na diagnostiku s tim nefungujicim dojezdem na palubaku. Tak sem zvedavej, v jakem stavu se to auto vrati domu :-/ -
« Re: Problem
Tak moj problem sa vyriesil celkom sam. Cidlo som nasiel a zistil som, ze ak ho odpojim, ukazuje to iste (teda nic). S pevnym rozhodnutim, ze sa mu pozriem na kontakty, som to nechal tak a cuduj sa svete, ono sa po case zase umudrilo a ukazuje to co ma. BTW pravdu mali oba servisy - ten prvy ze je vzadu na motore a ten druhy, ze sa s nim mozem hrat aj bez zdvihaku a naradia. -
« Re: Milestone
Není to problém je Renaultu. Známí mají podobné zkušenosti i z ostatních a častokrát mnohem horší. V takovém servisu skutečný odborník většinou nevydrží a taky to podle toho tak vypadá. Když jsem měl nového Cliouse tak mi něco bušilo v zadní části vozu. Zajel jsem do servisu. Byli velice ochotní, ale závadu neodstranili, prostě nemají čas aby se otravovali kvůli nějaké "pitomosti". Zajel jsem za švagrem, kterej se živí opravami všeho co má 4 kola a bylo po problému. -
"-- skrytý --" 19.06.02 18:28
« Milestone
Tak dneska jsem prave prekrocil hranici 1k, presneji 1004 km, od predminuleho patku.:) Zatim plna spokojenost (pouze s jedinou vyjimkou toho razeni, to by vazne mohli Renaultaci vylepsit:). Ten dojezd na palubaku jeste nemam. Tyden dopredu jsem se objednaval na servis v "materskem" Kladne, prijedu, udelal mi na parkovisti jen kontrolu, pokusil se to zresetovat, bez vysledneho efektu, tak pry at prijedu za tyden na diagnostiku! .. Jako by to nemohl udelat hned .. uz me tam docela serou.. pardon :-( To je jednani, ze by clovek zvracel. No ale k prijemnejsimu...:), hlavni je, ze se moje denodenni spotreba (75.5km .. 52.5km dalnice + 23km po Praze) stale posouva dolu a ten Clious si nerekne o vic, nez 3.1l (ale benzin to nebude:-), coz je prumer 4.10 l/100km (a rychlostni prumer na takove trati kolem 57-60km/h..jak ktery den). (Hellebrande, tak uvodni odhad peti litru Ti sice vysel, ale ted uz jsem se tomu vzdalil hooodne na mili daleko .. vlastne skoro na litr daleko:-)
Po okreskach to jezdi bezne za 3.6-3.8 l/100km (vc. kopcu). (realne by se s tim dalo ucelove jezdit za 3.0-3.2 litry).Hmm, tak nevim, co rict noveho, zatim nic nove neni, az bude, neco napisu :-) Doufam, ze jsem potesil hlavne Lufa mym pravidelnym prispevkem :)) Timto ho zdravim :-) A at to neni lito i ostatnim, tak Vas taky :-)
-
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Pokud se ale zapne ABS, tak to citis(navic Scenic ma paradni brzdy)! Ja neslapu na brzdu nejak krecovite, ale vyuzivam jeji ucinnek! Brzdny assisten se pousti jen za 2 okolnosti a to pokud rychle slapnes na brzdu, nebo pokud slapes na brzdu delsi dobu a neustale zvysujes tlak, coz ale neznamena, ze se pousti ABS! Mozna je to taky tim, ze mam tak siroky kola a brzdy uciinek se tak jeste zvysuje! -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
BTW ako funguje "kdyz jsem slapnul na brzdy, tak jsem okamzite stal a ABS si ani nekrtlo"? Ked ised napr 40km/h, tak brzdna draha je par metrov a ked ty dupnes na brzdu, brzdovy asistent brdi az do nemoty a iba ABS mu nedovoluje aby zablokoval kolesa, takze to co pises je nemozne. ABS u teba musi pri dupnuti na brzdu zabrat (inak nefunguje). Ja ABS nemam a mozno preto viacej citim, ako sa sprasvaju tie po***e gumy. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
luf-ono to fakt bude asi velikosti a rychlostnim indexem, ja mam CEC a nemuzu si stezovat, naposledy vcera na mokru, kdyz jsem slapnul na brzdy, tak jsem okamzite stal a ABS si ani nekrtlo, pak jsem projizdel zatackama a snazil jsem se dostat do cinnosti ESP a nic, a to si ty kola ani nepiskly a ja byl zaboren v sedacce, ale pod tech 10 stupnu jsou uz fakt tvrdy, ale od ceho mam zimni, ne? :-)))
-
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Hellebrand - bud rad za tie Premium Contacty, mame ich na Maxime a su dost dobre. Neviem ako dobre drzia na suchu, ale na vode som mal problem na beznom asfalte aby zabralo pri brzdeni ABS a zakruty ta lod vykruzovala tiez prekvapivo isto. Ja mam na Cliu Conti EcoContact a su to * maximalne. Relativne dobre drzia ked je od 10 do 25 stupnov a sucho, ked je teplejsie smykaju sa, ked je chladnejsie su tvrde ako kamen a nedrzia stopu, na mokre dostnes aguaplaning aj pri 100km/h a to dost necakane. Maju najazdene asi 40tis a pomaly uz budu na vymenu. Maju hnusne tvrdu konstrukciu, zimne Hankooky su proti nim ako vaknusik a pritom su takisto iste v zatackach. Proste nemecky smejd! Jedina pozitivna vlastnost je ta, ze sa na nich celkom dobre brzdi. A navyse su akoze ECO, takze maju znizovat spotrebu a na zimnych som mal spotrebu takmer stejnu. Hlavne ze v testoch su dobre! -
"-- skrytý --" 16.06.02 09:45
« spotreba
Hellebrande, ta Tva spotreba se mi opravdu libi. Tech 500km bylo vicemene souvislych? Zatim jsem to mel ted v patek tyden, mam tam 687 km, ikdyz vetsinu z toho najezdim 40km do prace, 40 z prace ..z toho tak 27km dalnice, 13km po Praze. Je teda fakt, ze ac uz hodne dalec pubertalnim letum, tak jsem toho mel zatim malo najezdeno s autem. (O to vic na kole) :-) Takze je to z me strany otukavani, hledani si spravneho stylu, vc. jezdeni s lehkou nohou. Pri tehle denni strece se zacinam dostavat nekam mezi 4.5-4.9l/100km. Celkovou mam zatim 4.9. Takze ten Tvuj puvodni odhad, ze budu mit pri tehle trase 5.0 se docela potvrdil :-) Bohuzel u me bude celkove prevazovat tahle denodenni streka :(, ale tesim se na zacatek cervence, to si Clio pripise podvakrat v kuse 400km do Nemec, tak to stlacim doufam o nejake ty desetiny dolu :) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Problém je v tom, že to je test ADAC a Němci mají k objektivitě hodně, ale hodně daleko.Sebevětší šmejd vyhraje proto, že je německého původu.Ty Cintinentálky jsou tak příšerně tvdé, že bych na Michelinách dělal každou zatáčku o cca 10 km rychleji.Tak bez ohledu na kvalitu podvozku budou pneumatiky omezující faktor.Doufám, že mi to aspoň vynahradí km průběhem aspoň 70 tisíc.Raději bych najel na Michelinách 60 000 s tím, že nebudu muset myslet na to,že mám takové gumy,které mají hranici položenou níže než jsem zvyklý.I když uznávám, že při silném dešti ( kdy se nedá stejně jet na doraz), budou vzhledem ke vzorku asi dobré. -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Vzhledem k tomu, že jsem jel na delší trasu,tak jsem dotankoval do plné na svoji pumpě. Počítač ukázoval na 850 km spotřebu 4,0. Skutečná byla 4,18.
Jinak včera jsem dal autíčku trochu zabrat včetně jedné klukovské honičky asi 20 km s Octavkou,kde tachometr ukazoval 190, tedy reálných nějakých 170.Mimochodem na volné cestě , byla to 1,9 TD slabší, neměla šanci. Pouze jsem to zabalil já,protože ten pražák , který to řídil vlétl do uzavřené osady i když to bylo večer, 150. I když jezdím mimo obce skoro zásadně proti předpisům, tak obce ctím striktně. Podle počítače spotřeba s při těch 170 km/hod 11,80. Jinak po této jízdě cca 500 km s průměrem 83 km/hod ( pozor je v tom i ježdění po městě) ukazuje počítač 4,6.S tím jsem více než spokojený. -
"-- skrytý --" 14.06.02 22:09
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: No to mi povidej .. mam to stesti .. nebo mozna smulu? ze u nas je to takovy trochu ostruvek jakz takz solidnich silnic, zatimco vsude okolo je to sileny, proti tomu je tankodrom mech a kapradi. A o D1 mi nemluv :-))Tam by vubec nemuseli instalovat prazce a vlaky by tam mohly zacit jezdit treba hned, jake tam jsou vyjete koleje :) -
« Re: kolik hustite pneumatiky?
po nemecku jazdim s 2,6 v celku v pohode, privyssej rychlosti to aj o poznanie lepsie sedi, lebo tam mam galusky 175/70 R14 na vecsich kubaturach tam uz davaju sirsie R15. BTW bol som cez vikend u vas na severozapade v Dolni poustevne, tak tam na to zapomen, to sa uz asi ani u nas taka cesta nenajde :-) ... no a betonka do Brna nazynavana dialnica to je tiez na maslu ... -
"-- skrytý --" 14.06.02 13:46
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: jojo, obcas hodlam zavitat na nemecke dalnice, tak uz s tim rovnou pocitam :-)) Ale musim zatukat, .. tam kde se pohybuju autem ja u nas ve strednich Cechach a v Praze, tak tam ta silnice je prekvapive v dobrem stavu .. s vyjimkou nekolika vyhlasenych zeleznicnich prejezdu :-)) -
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy - mame ale stastie, najvyssia komfortna rychlost do kopcov je pre nas hooodne vysoka :-). Pri 150 nemam problem vybehnut ziadny kopec, pripadne este aj pridavat, zatial co pri 110 niekedy stratim v kopci rychlost. BTW poznas kopec pri Hronskej Dubrave (ked ides z Novej Bane na Nitru, ten kopec kde sa odbocuje od Hrona a ide do hor)? Tam je moje Clio len tazko porazitelne, jazdim hore okolo 140 a to vacsina aut uz nevladze. -
« Re: kolik hustite pneumatiky?
ajvn> no ako "dopad" by to slo, proste tie straty so konstantne ci ides dokopca, po vetre alebo ako ... pri nizkej rychlosti to citis viac "percentualne" a do toho kopca ako absolutny limit ako pises ... ja by som to ale aj tak bral z tej strany ze ten tlak ti skorej umozni to lepsie nabombovat este pred kopcekom a lahsie vybehnut hore kym zvednes ... btw, to co pises dalej tak to je o nemeckych dialniciach ze? :-))) -
"-- skrytý --" 13.06.02 19:28
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: citit je mozna pri pomale jizde vic, ale v tu chvili Tobe, jako pohonne jednotce nevadi. Paklize na kole jedes bez problemu konstantne napriklad 30kou, tak pri pomale rychlosti 15-20km/h Ti je znatelneji vyssi treni vicemene jedno, protoze mas dostatecny prebytek vykonu a necitis jeste tu mezni hranici, kdy se zacinaji Tve moznosti rovnat silam, ktere Te brzdi a kdy je prebytek Tveho vykonu roven 0. Proto tvrdim, ze nejznatelnejsi DOPAD vyssiho treni zpusobeneho nizsim tlakem pneumatik je prave pri stoupani takovou vysokou rychlosti, kdyz uz zacina auto ztracet komfortni prebytek vykonu. Logicky cim prudsi stoupani, tim je ta hranice nejvyssi komfortni rychlosti polozena niz. Samozrejme, ze neni samospasitelne nekonecne se zvysujici husteni pneumatiky. Kdyz je moc tvrda, ma tendenci odskakovat a ztracet trakci. A s tim musi jit ruku v ruce .. cim tvrdsi guma, vic nahustena, tim kvalitnejsi musi byt pruzici jednotka. Tak se da do urcite meze zachovat trakce, ale na ukor postupneho ubytku komfortu cestovani.
Takze vlastne hledam ten idealni kompromis :-) No, kompromis.., prdim na jizdni komfort:), pro me je dulezite jiste chovani auta na vozovce a nizka spotreba.:-) -
"-- skrytý --" 13.06.02 14:14
« Re: kolik hustite pneumatiky?
yyyyy: Kdyz se na to podivam z pohledu cyklisty, coz je muj pripad :), tak mam zkusenosti, ze jizda do kopce s dobre nahustenymi plasti je vyrazne snazsi, s mensim ubytkem energie, nez kdyz jsou o min nafoukle. Ikdyz tim se dostavame k te Tve namitce, ze takova vec se asi vic projevuje pri pomalejsi jizde, pri rychlejsi se ty rozdily nejspis zmensuji. Cert vi ...
Lufe, resp. yyyyy .. sel by mi ten zminovany programek poslat mejlem? .. clio-extreme@volny.cz ... dik :o) -
« Re: kolik hustite pneumatiky?
ajvn>2,6 - jazdim cistu dialnicu, ale nemyslim ze by zmansene valive trenie sposobilo rozdiel zrovna pri jazde do kopca ... to spoznas skorej pri pomalej jazde po rovinke, alebo pri dojazde bez motora. BTW luf mi poslal taky pekny program a tam je krasne vidiet co robi valive trenie gum a straty v motore a prevodovke ... poucne -
« Problem
Posledny tyzden mi prestalo ukazovat auto po zapnuti zapalovania stav oleja. Vcelku som na to kaslal, ale obcas sa to nejko napravilo a stav ukazalo. Vcera ale cidlo ukazalo stav ------ (to je akoze prazdny) a zasvietila mi kontrolka SERV. Dost ma to nasralo, lebo oleja je dost a takyto vyvoj zivota cidla som nepredpokladal. Dnes som teda volal do dvoch servisov nezavisle a v jednom mi povedali, ze je na zadnej strane bloku motora a bez zdvihaku to nespravim, v druhom ze je na prednej strane olejovej vane a ze ho je vidiet a mozem sa na to pozriet v pohode. Neviete nahodou vy, kde sa nachadza? Mam podozrenie, ze tam bude iba spatny nejaky kablik alebo kontakt. BTW asi je to bezna zavada 1.4 16V, lebo sa hned pytali, ci mam Thaliu alebo Clio. -
"-- skrytý --" 13.06.02 09:20
« kolik hustite pneumatiky?
Tak se mi dnes rano vizuelne zdaly predni pneumatiky "burtikate" (ony se mi zdaly uz pred tim:-) .. ukazovaly cca 2.2 bar, tak jsem je foukl na 2.35 baru a vysledek me prijemne sokoval. Co jsem podvakrat jel trasu 65% dalnice, 35% Praha s prum.spotrebou 5.3 l/100km (ten motor je jeste dost syrovy + blbci na silnici, co cloveka zabrzdi, kdyz se mu to uz hezky kutali + sem tam courani v prazske doprave), tak tentokrat jsem napocital spotrebu pouze 4.55 l/100km! Samozrejme, dost dela plynulost provozu, tentokrat zadny blbec po ceste:), mozna i trochu vitr do zad. Kazdopadne urcitym meritkem je pro me stoupani z Lodenic na Prahu na D5, kde si to pri drzeni konstantnich 130km/h postupne rikalo aktualne az o 8.5-9 l/100km, zatimco tentokrat byl nejvyssi udaj 7.2 l/100km. Kolik to mate nafouknute Vy? Ja teda jezdim na R15 185/55. Je fakt, ze ted v manualu ctu, ze pri beznem provozu sice 2.2 vpredu, ale pri zatizeni nebo dalnici 2.3. :o) -
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Schránka spolujezdce opravdu svítí, nenechej se odbýt,ať Ti to v servisu opraví. Modré I je označení silnějšího dieselu. Dneska jsem mluvil náhodou s majitelem slabší verze a ten má označení vše v jedné barvě.
Jinak na mém autíčku prozatím vše OK.(raději zaklepat na dřevo).Průměrná spotřeba pořád na 4,0. -
"-- skrytý --" 12.06.02 00:00
« Re: Konec jednoho teoretika v Cechach :-))
Hellebrand: Jak uz jsem psal, ta schranka mi taky sviti pri zapnutych svetlech :-) Nebo TObe dokonce sviti i pri pootocenem klicku BEZ NUTNOSTI mit zapnuta svetla??
Nad tim nasim modrym "i" jsem se pouze rozplyval :), jinak vim, ze slabsi verze ma cely napis ve stribrnych pismenkach.
Ma spotreba je dvoji .. pri jizdach po okreskach a nevelkomestech v prumeru za 4.0 litry, ale pri mych prvnich cestach do prace (65% dalnice, 35% Praha - ranni a odpoledni popostrkavacky v ucpanych ulicich :-( + 3 patra parkingu :-) mam spotrebu 4.8 - 5.0 l. Je teda pravdou, ze po dalnici jezdim na rovine a z kopce "strizlive" kolem 120, ale v dlouhych stoupanich rad prohanim ostatni 140kou. :)







