Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.02  13:43

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    kdo: A co oroseni oken, jak jsi na tom Ty? Jo a za to, ze to mas dvakrat drazsi, tak nebude "zadny hec", ale pekne "heč^-1 heč^-1" anebo jeste lepe "-heč, -heč" :-))) .. at si nic nezavidime :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  13:40

    « Re: to lemon

    Hufe - mozno chip na 100PS by zmenil tvoju mienku o malom diesli v Cliu. 1.4 16V mozem fakt pochvalit, ale teraz by som radsej dosetril a kupil az 1.6 16V - spotreba takmer rovnaka a jazdne vykony dost lepsie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  13:31

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    Ajvn: to máš teda smůlu, že neprší, když jedeš :-)). Jinak mně zaujalo, čeho jsem se trochu bál a to jízda po tmě v dešti. Ve dne ty kuličky běhají po skle do vějíře a jsou svým způsobem (i když vidíš hezky) rušivé. Měl jsem obavy, jak to bude ve tmě. Včera večer lilo a já na dálnici. Kromě toho, že od protijedoucích světel žádné šmouhy na skle, tak ty kuličky byly vidět jen pokud byly osvětlěny lampami nad dálnicí, ale jinak nebyly vůbec vidět, ani při osvitu protijedoucím autem a to pršelo fest. Takže to asi všechno funguje bez ohledu na značku, akorát to moje netřeba leštiti (heč, heč), zato dvakrát dražší (žádný heč).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.02  13:07

    « Re: to lemon

    Hufe Hufe, co tu siris bludy? :-) Mel bys rict, ze 65k dCi mezichladic nema, zatimco 80k dCi ano. Jinak nevim, cemu rikas dlouha doba potrebna k ohrati. Ja sice nevim, co je kratka :), ale vim, ze se mi motor ohreje na vyslednou teplotu za 4km jizdy, a to mluvim i ted o rannich startech za tmy pri nule na teplomeru a to to samozrejme vubec nehonim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.02  13:00

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    kdo: jak se kouka? :-) No ja jsem vazne smolar. No jen si to poslechni.:-)) .. Vcera jsem jel z prace a jeste sem tam prselo. Jenze jako na potvoru kolona Jeremenkovou dolu k rece, pak kvuli naky bouracce courani do Barrandovaku, takze jsem jel jen chvili 60kou, jinak sama couracka. A za bourackou uz zase neprselo. :-)) Ale neco jsem preci jen vysledoval. Kdyz se couras a prsi, tak zadne klasicke velke vodni kapky, ty stekliny, pres ktere je blbe videt. Misto toho mas na okne jen droboulinke kulicky, pres ktere je vklidu videt. No a kdyz se vic rozjedes, tak se kulicky daj do pohybu a putuji ke kraji okna a kamsi do prirody a sklo mas pak ciste bez vody :-)) Zaroven je fajn, ze kdyz si prejedes sklo steraci, at uz rano, nebo pri desti, tak to prejede ten "mastny" film, ale behem chvile se ztrati, .. jako kdyz vyprcha Okena :-) .. no a okno mas zase ciste :-) Akorat jsem myslel, ze rano nebudu mit orosena okna .. a mam, chmm..no aspon si je holt utru, no:-) Ale jinak jsem spokojeny. Dal bych tomu tak ctyri z peti hvezdicek .. za to pretrvavajici oroseni rano :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  11:48

    « to lemon

    Jo jo... V tom Ti opravdu neporadím... :o(

    Jediné, co Ti můžu zodpovědně říct, že než dCi, tak raději 1,4 16V 98PS. Mám s ním řadu zkušenstí a jede fakt solidně (na 1,4) a spotřeba je taky vynikající. Kolega Hufnágl ho totiž má (už 2 roky)a velmi si ho pochvaluje (vzhledem k ceně). dCi nemá mezichladič a tím pádem je zcela nekonkurenceschopný, co se porovnání s TDI týče. V malých benzínech má ale Rencek proti VW navrch.

    Navíc, pokud nejezdíš dál, tak u dCi neoceníš dlouhou dobu potřebnou pro ohřátí motoru na provozní teplotu.

    Snad jsem Ti nakonec aspoň trochu pomohl :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  11:31

    « Re: To Ajvn

    Ahoj Ajvne, díky za snahu, zas to tak nespěchá, já stejně uvažuju, že bych to koupil až po novým roce - 2 roky záruka. Radši bych nafťáka, ale silně mě odrazuje cena, takže zatím to vypadá na obyč. 1,1 X. Jinak to že nejsi Huf je Tvé velké plus, jeho názor by byl pro mě zcela irelevantní. Nechci autíčko pro exhibici ale na denní ježdění do práce. Jde mi o komfort a ekonomiku. Jasně že by to chtělo několik set km, ale budou stačit jen Tvé první dojmy. Já s Cliem nejel ještě vůbec a myslím že je lepší kombinace 11.000km (clio)+5 km (citroen) než 5 + 5 km. Takže se nenech zlákat pozlátkem západu a až se vrátíš vleť na to. Čau Citrón.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  11:05

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    Ajvn: tak jak se kouká?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.02  15:00

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    Lidi, vidim to blbe, venku leje, asi ten Sheron sice nechte, ale vyzkousim. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.02  15:00

    « Re: To Ajvn

    Citrone, :-) teda musim priznat, ze me potesila takova duvera v mou "novinarskou" bezuhonost a objektivitu. :))

    Teda nechci Te zarmoutit nejakou odmitavou odpovedi, sam bych si rad toho Citrouse projel, protoze by to byla prinejmensim zkusenost a za tu clovek nic neda. Problem je spis v terminu, protoze ve ctvrtek odjizdim do Nemecka a Francie, vratim se az na zacatku listopadu a ted pred odjezdem mam jeste dost zarizovani, takze nestiham. :-(

    A Tebe laka diesel at uz by slo o C3 nebo Clio? Nebo spis koukas po benzinakach, protoze s tim zase nemam zkusenost ja.:-) A propos..odkud jsi, ze sis vyhledl prave me? Nejsi Berounak? :-))

    Dalsi podstatne .. jak by melo byt vybavene to Tve vysnene vozitko? Protoze pochopitelne co mne muze zlepsovat celkovy dojem z auta, z jizdy, komfort, Ty tam kuprikladu mit nemusis .. nebo naopak muzes mit co ja nemam :-) (napr. nemam klimacku a xenony). Zaroven upozornuju na dalsi uskali s mou osobou .. Clio je me prvni auto (zatim necelych 11.000km), pred tim jsem mel zkusenost jen s Octavkou v Autoskole :), se Subaru Legace 2.0T na delsi sluzebni ceste a se Skodou Felicia rodicu, takze se osobne nepovazuju za znalce jizdnich projevu ruznych znacek, do toho tu nekecam :-))) Zaroven nejsem zadny zavodnik, ktery okamzite odhali limity auta a rekne Ti jeho silne a slabe stranky pri jizde. Na druhou stranu mam pocit, ze mohu "kecat" do ekonomiky provozu, to je tak jedine, to mi jde skvele. :-))

    Spis bych primarne sazel na Tve vlastni pocity .. nemas navyky z nektereho z tech dvou vozu, takze si zkus projet oboje, s vedomim, ze obe auta mohou byt jeste sirova, nezajeta, takze i pak to srovnani by bylo korektnejsi. Kdysi tu nekdo navrhoval docela spravny postup. Jestli vahas mezi vic vozy, domluv se s prodejci a kazde si zapujci treba na den, na dva .. i za cenu, ze to bude stat nejakou tu korunu. Snazim se byt realista a nedelam si iluzi, ze pri projizdce "5 km okolo showroomu" s prodejcem poznas, co to auto nabizi. Na to potrebujes najet aspon par set km, zkusit si ruzne rezimy jizdy a sledovat, co tomu auto opravdu vyhovuje. A pak si tyhle poznatky vzajemne porovat a az pak se rozhodnout. Vsechno jine do te doby bude jen silne povrchni soud. My Ti tu pak muzeme vicemene korektne rict, jak se k nam chovaji v tech kterych servisech, s cim jsme na aute meli pripadne problemy, pripadne za jakou cenu jsme auto vyrazili od prodejce :-))

    Takze at se rozhdones pro to ci ono, radi Te tu uvidime a muzes rozsirit nase rady .. a kdyz by ne jako Cliak, tak minimalne jako majitel francouzske znacky, aspon neco by nas spojovalo :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  13:25

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    sheron som nikdy nemal, ale ja to vzdy pretriem, to distane taky mastny vzhlad, ale staci to obliat vodou a je to ciste - proste to ostriekam ostrekonvacom a pretriem stieracmi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  10:39

    « To Ajvn

    Ahoj Cliáku Ajvne, mám dilema - sotva jsem naspořil na své vysněné Clio, přišla (spíš přijela) C3. A teď nevím co. Je mi jasné, že se nemá cenu ptát majitele nového xx auta, jestli náhodou auto yy není lepší... Asi těžko to kdo přizná, že nekoupil nejlíp, ale co jsem si přečetl Tvé příspěvky, myslím, že bys mohl být vyjímka. Tudíž vo co gou: byl bys té lásky a zašel k citroenům pojezdit v té jejích C3 a pak napsat pocity (srovnání s clijousem)? Díky moc předem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.02  17:34

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    lufe, tak jsem vybehnul ven, zkontrolovat, jestli mi to ty skla nesezralo. :-) Venku bylo krasne pocasi a mne do oci bily krasne vylestena okna .. no zkratka parada, cistounke jak prdelka bozi.:-) Ted jeste aby nezklamalo to podstatne .. aby to za deste opravdu tu vodu odhanelo. Ale kdyz to mam ted tak krasne vyblejskane, tak by mi bylo lito, aby mi na to sprchlo a zase mi to zaspinilo :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.02  15:10

    « Re: tak uz doslo na Sheron

    ajvn - neboj, tu najhorsiu skusenost so Sheronom mas uz za sebou. Odteraz uz budu nasledovat iba same pozitiva :-) BTW to lestenie je fakt porod, ale posledne som to robil v garazi a moc sa mi nechcelo sa s tym hrat, tak som vysiel von do dazda, pustil stierace a bolo to v pohode.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.02  23:51

    « Re: Sheron za 0 Kč, chcete?

    Petre, necha se to rict slusne, ale pouze jednou. Jestli mas potrebu sdelovat obdobne veci, zaloz si vlastni mistnost a tam se v tomhle vyzivej od rana do vecera. Ale snad jsi natolik soudny, ze ti je jasne, ze kdyz budes pokracovat timhle stylem i nadale tady a v jinych mistnostech, tak jejich usedlikum DOST zvednes mandle a ty jejich reakce podle toho budou vypadat .. a po pravu. Zamysli se nad tim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.02  21:13

    « tak uz doslo na Sheron

    Tak sem se konecne dostal k tomu pekne umyt Cliouse a kdyz byla skla sucha, tak jsem na to nastrikal ten Sheron a rozetrel po celem skle. Vzal jsem tim nakonec vsechno, predni, bocni okna, zadni, dokonce jsem tim vzal i prekryti svetlometu vepredu :-) Bohuzel jsem s tim zacal az v 18hod., uz se hodne serilo a jeste jsem musel cekat pulhodinu, jak pisou na obalu. Tak jsem to potom zacal lestit, jak pisou, pry dukladne rozlestit. No teda ale to je porod! Jak uz tu nekdo psal, je to mastny jak uherak a porad to vypadalo, jako ze ta mastnota z toho ne a ne pryc. Ale kdyz jsem to pak chvili nechal vklidu, jako by se to ztracelo. Ale mozna jsem jen blbe v te tme videl. :-) Tak snad az se rano podivam ven k autu, tak bude mit porad jeste okna :)) a bude pres ne videt a bude to ciste.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  17:08

    « Re: jizda v prutrzi

    luf> ale kurenie je mimo a tam (myslim ze v hadickach) to vzdy zamrzlo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  16:33

    « Re: jizda v prutrzi

    105 a 120 to je jasne, voda ma dlhu cestu, ale v S100 je chladic kusok od motora. BTW mozno ti za to mohol teramostat - IMHO ak by tam nebol voda by nemala sancu sa ochladit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  12:37

    « Re: jizda v prutrzi

    luf> na to zabudni, to ti v skode pri takej kose zamrzne aj za jazdy - niekolko krat som to absolvoval - tam to nebolo na jednej kope ako v normalnych autach, navyse motor v zadu. No a 105/120 este horsie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  12:28

    « Re: jizda v prutrzi

    luf: děkuji, za radu :-)))), znám ji, akorát, že přišla odhadem o 18 let později :-)). Navíc, vypouštěl bys auto, když ti budou tvrdit, že tam maj fridex? Náhodou takové zážitky jsou dobré do života, v dalších autech jsem měl vždy potom náplň do -40.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  12:22

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo - zo S100 sa vecer voda ma vzdy vypustit, rano ohriat na sporaku (kamna), naliat, nastartovat a vyrazit. Auto hned kuri a nemas problem so zamrznutim :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  12:22

    « Re: jizda v prutrzi

    Ajvn: nevím, jak kde, ale my jezdíme přes Rudu (vcelku dobře průjezdná) do Bavorskýho lesa do jedné vesnice a i tam je druhej den po kalamitě lepší cesta, než na Václaváku třetí den. Maj to tam, že každej kus má na starost jeden cestář a ten se stará jen o ten. Jinak váš kraj už mi nevadí :-)), ty zážitky (až na to zmrzlý auto) se mohou stát i dnes, víš, kolikrát je venku počasí, že bys ani cestáře nevyhnal. Mně vždy bere, když vidím sypače, jak to pere do té břečky a pluh zvednutej, nojóó, kdo má tu gumu dole furt měnit, žejo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.02  10:32

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo: No, az mi bude o tech 23 let vic, taky tu mozna napisu nejake podobne zazitky :-)) Ikdyz nevim, jestli se vrati era tisicovek a stovek Skodovek :-) Tak jen doufam, ze sis od te doby ten nas kraj zase zamiloval. :-))

    Tak me napada .. mate nekdo zkusenosti, jake to byva o vanocnich svatkach (25., 26.) s jezdenim do Nemecka? Byvaji to velke zacpy?? A jak mivaji udrzovane silnice, lip nez my? :-))) Podle vseho se chystam, tak at vim, co hrozneho me ceka :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.02  10:27

    « Re: jizda v prutrzi

    BoB: Klima je pro nas sudlili na spotrebe naprosto nezkousnutelna a navenek to nazyvame zbytecna. :-)))

    Teda zatim jsem s tim zazil jedine leto, tak co ja vim, jak pochopim za rok:), ale zatim mi ten fukar stacil a citil jsem se dobre a komfortne .. teeedaaa za podminky, ze kdyz vypnes motor, musis hned vybehnout z auta, jinak se rozluc se suchym pradlem :-)) Ale samozrejme to jen kdyz jsou ty paraky :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  09:44

    « Re: jizda v prutrzi

    Ajvn: možná jsem blbě použil smajlíka, ale rozhodně si nedělám legraci. Za ty roky, co jezdím (Ježíš, už 24 let, holt stárnu), jsem zažil taky takových situací , kdy si jeden řek´, že už nikdy, dost a dost. A to i kolem vás. Protože je žena z Klatov, tak cestu na Plzeň znám ještě z dob, kdy dálnice nebyla a jezdilo se po starý. Jednou v zimě (když byla holka malá, jezdili jsme až na noc, aby už spala) začalo nejdřív u Rokycan sněžit a pak to bylo jako s těma neckama, ale ve sněhovém provedení. Žádná čára, krajnice, ani silnice, jen neprojeté bílobíle prázdno. Každou zatáčku jsi typoval po paměti a každej kopec byl radost. Esíčka za Zdicema, Levínem. před Královým Dvorem dolu a od Zabitýho na Vráž a pak dolu do Loděnic, to všechno na několik pokusů. Tenkrát jsem řval, jak ten kraj nenávidím :-)) Nebo u nás - taková zajímavost, bydlím v Odolena Vodě, což je ze všech stran nahoře - když cestou nic, tak u nás je mlha, ale proč, když by se měla držet dole u řeky? Nebo tenkrát, v zimě, jsem měl auto v servisu a půjčil jsem si od ségry Š100ku. Na otázku, zda tam má fridex - jasněěě. Jenže v Klatovech -28 a já sice auto roztáhl, chytlo, my vyjeli (holce byl asi rok) a v první vesnici jsem vařil - kromě motoru všechno zamrzlý. Nakonec se utrh chladič a chladilo to, ale topení zůstalo celou cestu zamrzlý. To byla cesta od nádraží k nádraží a ohřát se. Všechno jsme oblíkli na holku, ta brečela, já koukal dopředu takovým vyškrábaným průzorem jak z tanku a všichni jsme mrzli. No, rozepsal jsem se - pardon.:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  09:38

    « Re: jizda v prutrzi

    Mas mit klimu, to by se ti to nemlzilo :-P Vtip... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.02  08:59

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo: Ty si z toho delas legraci, ale to je po dojezdu opravdu clovek rad, ze toho plastovyho plechace a sebe dovezl v poradku domu. :-)) Po sjezdu z D5 pred Berounem davali pred x tydnama novy koberec, ..no spis to jen strikali tim tekutym sajrajtem.. celkem sirsi silnice, cerna jak noc, jedes tam v noci, zadne stredove cary, zadne postranni, jen sem tam nejaky patnik, ktery neni cerny jak bota, ale cerstve trochu omyty destem .. a do toho viditelnost kvuli prutrzi na houby .. no proste fuj :-)

    Ale zazil jsem uz horsi. To bylo par dnu pred povodnemi, jako bych to tusil, vyrazili jsme s pritelkyni na Kratochvile, ty jsme jeste nevideli, planovali jsme jeste Rabi, ale zacalo v poledne lejt, tak jsme jeli aspon pres Hostice podivat se na starou Skopkovou a Konopnikouc chalupu. :-) No za dva dni na to tam vsude tekla reka .. Bavorov, Volyne, atd. Kdyz jsem pak jel pres Pribram, tak uz to nebyl dest, ale sv. Petr doslova obratil necky a vsechno poslal naraz dolu. Tolik vody jsem v zivote nevidel. Nic naplat, u masokombinatu jsme tri auta rezignovali, protoze to bylo o zdravi a zastavili na parkovisti, nez se to prezene, protoze nebylo videt na 10 metru pred sebe. Jenze se to nejak dlouho prehanelo:), pak to trosicku polevilo, takze uz netekly otocene necky, ale ze 3/4 otocene necky:), tak sem si rekl, ze to zkusim. Auto jsme mezitim vydejchali zpusobem, ze co bylo videt pred tim, to uz pres zamlzene sklo nebylo videt vubec. Dal jsem fukar naplno a vyrazil hlemyzdim krokem tak max 30. No nebyt toho, ze tu cestu znam nazpamet od dob, co jsem jezdival do Pribrami na kole, tak by tam clovek skoncil v nektere z tech nespocet zatacek. ALe zpetne si rikam, ze to byla blbost, clovek ma pockat, i kdyby to melo trvat hodinu, ten risk za to nestoji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  08:32

    « Re: jizda v prutrzi

    Ajvn: ba, ba je to živel :-)). Teď mně napadlo, že to mohlo být i tím, jak se kolo probíjelo vodou, tak před sebou vytvořilo takový vodní klín po celé šířce pneu a ten taky mohl při určitých podmínkách (rychlost, množství vody) omezovat korekci. Jako kdybys dal pod kola dřevěné klíny s chtěl zatočit. Možná.. No hlavně, žes ve zdraví dojel :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.02  15:06

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo: v tom co pises je samozrejme pravda. Ja jel o cca 5-7km/h pomaleji, nez v tom miste obvykle :), se stejnou spotrebou, jako kdyz jedu o tech 5-7km/h vic :-) a cca stejnych otackach. Tim chci naznacit, ze jsem tomu Cliu nepodkuroval natolik, o tolik vic nez normalne, abych mohl tezsi otaceni volantu svadet na silici efekt, o kterem Ty pises. Ikdyz pojedu 140km/h, tak mi to rizeni nepujde tak ztezka, jako vcera pri tech 90ti.

    Ja bych to shrnul asi tak, ze voda je smejd a clovek by mel byt moc opatrny :)) Na tom se urcite shodneme :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.02  14:50

    « Re: jizda v prutrzi

    Jak jsi na tak "krátké" trati měřil spotřebu nevím, ale motor měl určitě větší tah z důvodu většího odporu kol ve vodě, něco jako jízda s přívěsem, jedeš sice stejně rychle, všechno má stejné otáčky, ale musíš mít k udržení rychlosti vyšší tah a nejspíš i vyšší spotřebu, protože nepatrně víc plynu. O zbytek se postará kostrukce kloubu, potažmo konstrukce nápravy, protože, čím vyšší tah kloub přenáší, tím víc má tendenci se držet rovně, resp. se mu míň chce vybočit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.02  14:43

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo: .."motor má větší tah a ten následně drží kola v přímém směru".. nezda se mi to. Otacky motoru byly v te situaci shodne se standardni situaci a druha podstatna vec, ktera take rozhoduje o tahu a da se vizuelne v danou chvili kontrolovat, je mnozstvi spalovaneho paliva. Jestli se v te situaci nespalovalo znatelneji vice paliva, a ono se spalovalo stejne, nez v danem useku mivam standardni stav, tak tezko muze motor prenaset vetsi tah v te dane situaci. Z ceho by ten vetsi tah pak generoval??

    Ja bych si spis tipnul na to, ze v te situaci hrajou roli sice nepatrne hluboke, ale presto existujici vyjete koleje, coz ve spojeni s tim vyssim sloupcem vody muze generovat jak celni, tak i nejaky bocni odpor na kola, ktera samozrejme maji setrvacnikovy efekt a ten je v tu chvili umocneny tim, ze prostor po stranach setrvacniku ma vyssi mernou hustotu, protoze okolo po stranach neni jen vzduch, ale i voda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.02  13:18

    « Re: jizda v prutrzi

    all: podotýkám, že se bavíme o předním náhonu, zadní je o něčem jiném.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.02  13:11

    « Re: jizda v prutrzi

    Já tomu sice rozumím, ale není mi to jasné. (Kaiser - Možná přijde i kouzelník). Možná jsem se blbě vyjádřil, ale já taky myslel, že se volantem (ne autem) hůř otáčí, jakoby ztuhne v přímém směru. Možná je to tím (jak jsem psal dole), že se kola probíjejí tou vodou a motor má větší tah a ten následně drží kola v přímém směru. Jako když pojedeš pomalu do zatáčky bez držení volantu a prudce přidáš, kola se ihned srovnají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.02  12:55

    « Re: jizda v prutrzi

    kdo: Jen mi klidne konkuruj, vic nas takovych a bude to tu jak v recitacnim krouzku :)

    No neboj, necekam, ze budu mit ve vyssi rychlosti zaply "city" rezim :)), ale odpovida to tomu, jak pises, ze tomu autu se opravdu nechce uhybat z primeho smeru. V te souvislosti je spis zajimave jine chovani. Ta sila vody pusobici na kola byla natolik dostatecne silna, ze znesnadnila nataceni koly, coz muze byt paradoxne i dobre. Nejsem zadny fyzik, takze si to vylozim hodne selsky :-) Protoze co by se jinak stalo, kdyz by s temi koly slo snadno natocit? Setrvacna sila by velela autu jet stale rovne, pneumatiky jedou po vodnim polstari a odvadeci drazky v dezenu pracuji naplno, aby stihly maximum te vody odvest. CPC maji dva stredove vetsi "zlabky", ktere zlepsuji podelnou stabilitu vozu. Kdyz by se kola snaz prudce natocily z osy, zlabky a cely system dezenu by prestal plnit spolehlive svou funkci, prisel by ukazkovy aquaplaning a .. ani nechci domyslet :-) Jestli jsem ale napsal blbost, klidne mi to reknete! :-)) Ja jsem neco jako Colombo .. ja tomu sice nerozumim, ale pomalu tomu prichazim na kloub :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.02  10:34

    « Re: jizda v prutrzi

    Ajvn: teď nemám přední náhon, ale když jsem měl, tak v dešti na dálnici (nebo v kolejích - víc vody) to dělalo, že se při tahu motoru na vodě ty kola chtěly prokluzovat (někdy to bylo i slyšet, jak motor jakoby vyletěl do otáček -prokluz) a do volantu to dělalo taky, měl snahu se držet jen rovně a nechtěl reagovat na korekci. Co se týče posilovače, ten už od relativně malé rychlosti není v činnosti (sakra - verš, neboj konkurovat ti nebudu :-))), protože funguje tak, že v převodce na volantové tyči je taková torzní tyčka, která se v závislosti na odporu kol při zatáčení (ta se s rychlostí změnšuje) kroutí a tím přes přepouštěcí ventily přepouští olej na jednu, či druhou stranu pístnice (v tělese řízení vedle hřebenu) a pomáhá řidiči s točením, ale při rychlé jizdě ta síla na volant není tak velká, aby zabíral i posilovač. Jinak vrstva vody umí auto pořádně zbrzdit, vem si, když ze sucha vletíš do kaluže, co je to za rány do řízení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.02  09:22

    « jizda v prutrzi

    No, tak zrovna vcera sem mohl otestovat Sheron, kdybych ho teda mel aplikovanej, coz zatim nemam :-) Jel jsem mezi 22-23h z Prahy do Berouna v takove hnusne prutrzi a desti, ze kdyby umely ty stirace litat dvakrat tak rychle na max, vubec bych se nezlobil. Samej kamion, od kol jim litaly gejziry jako by vlitly do louze .. brrr.

    Lidi, se chci zeptat, nejsem takovej zkusenej ridic, mych cca 11.000km mluvi za vse:) ... kdyz jsem jel po dalnici v tom psim pocasi tak 80-90, voda doslova stala na silnici dobre jako nekolika centimetrova hmota, tak jsem v nektere momenty citil na volantu, ze s nim jde znatelne hur pohybovat. Auto musim zatukat vubec neplavalo, ale chvilemi to bylo skoro jako auto bez posilovace rizeni :)) (trochu prehanim :-) .. kazdopadne stalo se Vam to taky nekdy, je to normalni? :-) No asi jo, co? Auto s vyrazenym kvaltem ztracelo z kopce vyrazne rychleji rychlost (cca stejne jako se zarazenou 5kou v normalnich meteor.podminkach), vyssi stycna plocha pneumatiky s "podkladem" (asfalt + voda), takze vetsi odpor .. to zni logicky. Jen ta mira odporu me v tu chvili dost zarazila :-) No holt kdybych tam mel 165ky a ne moje 185ky, tak bych to citil min :), ale na druhou stranu musim CPC pochvalit, na vode jsou excelentni a zatim si nestezuju. Jeste aby mely rozumny probeh, a pak takova investice za to stoji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.02  18:32

    « Re: sorry

    no problem orin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.02  12:22

    « Re: 10.000 km

    kdo :-) Tve nadseni bych az tak nesdilel, jednak uz mame plno :-)) a jednak sme jeste stale po povodni :-( :-) Uz se na to tresu, neboj, chtel jsem Cliouse umyt o vikendu, ale uz 2 tydny jsem nachcipanej a jsem radeji v teple nez na tom mizernym pocasi venku .. neboj, babi leto nam zamavalo taky :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  12:16

    « Re: 10.000 km

    Sliboval jsi, že to na sklo hodíš, až skončí babí léto, a protože jsi tak dosud neučinil, asi u vás máte krásně pořád.... Já chci k vám bydlet ..:-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.10.02  11:59

    « sorry

    Sorry bubo, trochu som sa nechal vytocit. Obycajne nikoho neosocujem. Niekedy sa podari vety debilne formulovat. Ale da sa domysliet, co tym autor myslel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.02  11:30

    « upresneni

    Mam to na obyvaci stene ne jako na ni aplikovane, natrene, ale polozene .. to jen pro nektere vahajici :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.02  11:28

    « 10.000 km

    Tak jsem dnes cestou do prace s Cliousem prekonal magickou hranici 10.000 km :-) Behem te doby (4 1/4 mesice) mou velikou spokojenost hatily pouze obcasne problemy s tukanim od silentbloku, ale nedavno jsem po 9k km absolvoval planovanou prohlidku zdarma a tam se mi na to opet (uz podruhe) podivali, odstranili a tentokrat me ubezpecil predavaci servisak, ze uz se mi to tukani nevrati.. tak sem zvedavy :-) Ale je pravdou, ze po dalsich 1100 km se to zatim neobjevilo, tak tuk tuk (na drevo), snad to vydrzi. :)) Jo a doplnim aktualni celkovou spotrebu 3.940 l/100km :-( .. ty podelane zacpy v Praze po povodnich mi to ted kazi :)
    Jo, doufam,ze bude o vikendu trochu kloudne, abych Cliousi vycistil kabatek a vyzkousel ten Sheron na skla, zatim to mam porad na te obyvaci stene a zatim ji to jeste nesezralo :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.02  13:00

    « Re: Vosk

    Dakujem za radu orin. Skusim to aplikovat podla tvojich rad.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.10.02  15:58

    « Vosk

    To bubo: Vosk si nakvapkaj na * nie na podvozok a nauc sa citat.
    To:kdo Kupil som ten Turtle wax. Cestou na Invex lialo, stierace som takmer nepouzil. Len pri zapche v Brne. Doporucujem, neviem vsak ako dlho to vydrzi. Pisu mesiac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  12:06

    « Re: Uz ma to nebavi

    Uvidime na vlastni oci, ale interier a Renaultuv Touch design vypada pekne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  11:03

    « Re: Uz ma to nebavi

    nebolo, ale ta kisnovita karoseria je v mojich ociach hnus. Mozno kombik bude lepsi, ale ten bude boh vie kedy a ja chcem auto menit na jar ... no a po kusenostiach s novou lagunou, ked prve kusy boli viacej v servise ako u majitela, tak to by som musel jazdit v starom este rok ... xsara je podla mna teraz momentalne podstatne lepsia volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  09:04

    « Re: Uz ma to nebavi

    yyyyy-tak zkusit pockat na noveho, 10 airbagu, ESP nove generace s motorem 1.9dCI s vykonem 102kW, to uz by nebylo spatny, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  08:56

    « Re: Uz ma to nebavi

    mracek> ked si to prejdes polozku po polozke tak to uvis, proste je to starsi dizajn. Neporovnavaj Scenika, ten je na tom ovela lepsie. Ale nech je ako chce tak auto bez tempomatu nekupim, a to u megana nepoznaju ... no a co mi vyslovene vadi pri dlhej ceste su prilis lacne sedadla a slabo utlmeny podvozok (hlukovo) - motor nepocujem skoro nikdy, ale randal v aute je ... proste to nie je auto na dlhe cesty
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.10.02  08:28

    « Re: Uz ma to nebavi

    yyyyy-co je to lepsi vybavu? :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.10.02  03:22

    « rain x

    no ja som to aplikoval opat, tentokrat to uz bolo lepsie. cize vychadza mi to tak ze ked to aplikujem a tyzden to kazdy den vylestim s hajzlakom+voda, tak to ide cele do kelu :-(

    cize mne sa to oplati aplikovat len ked vidim ze bude prsat. mozno je to smejd, skusim najst ten turtle wax, resp teraz som videl reklamu na nejaky spray od shellu specialne na helmove visory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.02  23:16

    « Re: Uz ma to nebavi

    a kde mi vystriekaju podvozok vozkom, orin???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  09:58

    « Re: navnadili ste ma

    Ještě jsem zapoměl, že tam psali, že se regenerují drobné oděrky od kamínků a zdá se mi, že sklo je při pohledu ven čirejší (a že tam těch ďubek je), což potvrdila i manželka. Tak to asi bude pravda, byť se jedná jen o jakési utlumení lomu světla na těch mikro- jamkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.02  08:54

    « Re: navnadili ste ma

    Ajvn, YYYYY: tak jsem v sobotu taky koupil "tekuté stěrače" a to Flash off. Je to 100ml lahvička za 100 Kč a výsledek mně překvapil. Očistil jsem okno a gumičky stěračů saponátem, namazal přípravkem a nechal zaschnout(cca 2 hod - psali min. 30 minut). Psali, že po zaschnutí stačí přetřít mokrým hadrem a netřeba leštit - nelhali. Včera odpoledne jsem jel po dálnici a pršelo. Schválně jsem jel za Fábií, před ní nikdo, ona měla puštěné stěrače a já nemusel. Paráda. Voda se srážela do kuliček, které hned vějířovitě sklouzávaly a na skle se opravdu neudržely. Pokud jsem je zapnul, tak stěrače ty kapičky vysloveně odhazovaly a žádné šmouhy za gymama. Ani na skle od světel protijedoucích aut. Hned napatlám všechny okna i skla světel. Jsem nadšen. Hoši díky za tip. Ajvne, jak to funguje Tobě? Pardon - myslím ten Sheron. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  10:07

    « Re: Uz ma to nebavi

    orin> keby mal megan lepsiu vybavu, kupil by som ho znova, ale v sucasnom stave to nie je auto na caste 1000km cesty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.10.02  09:54

    « Re: Uz ma to nebavi

    yyyyy> ze vahas, najlepsi je megan combi s celou paletou vozov Renault, potom dlhodlho nic, potom kopa hovien, potom zase nic a az potom zbytok autoparku :o)
    Ad luf> na zimu navoskovat teflonovym voskom a ak si nestriekal podvozok minuly rok, tak to urob. Dutiny vystriekane voskom (inym ako na kasnu) su tiez dobre, vydrzia dlhsie a plechy nekoroduju znutra, kde nie su chranene lakom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.02  08:47

    « Re: Uz ma to nebavi

    yyyyy: Hmm, C5 kombik? Kdyz tak porovnavam vedle sebe Clio a tohle, to sme nekde uplne jinde:-)) Jak mi tu porad lita ta reklama na Peugeot 206SW, tak si rikam, jak by asi vypadal kombik od Clia :-)) Ale porad si ho nejak neumim predstavit, .. nekdo z Vas jo? :-) Docela me zajimaji pristi rok vysledky prodejnosti Fabia Combi 2002 vs. 2003 a do toho vysledky 206 SW za 2003. Sice je zaklad 206ky uz hezkych par let stary, ale troufam si odhadovat, ze Fabce Combi hooodne ubere z jeji soucasne prodejnosti. No jo, Skodovaci, oni jsou nepoucitelni. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  19:31

    « Re: Uz ma to nebavi

    ajvn> vidis, luf ti jasne pise ze ide o C5 kombi :-) zatial u mna nema rozumneho konkurenta, mozno - mozno xsara kombi, ale po tom co spravili s lagunou uz renoltu neverim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  18:45

    « Re: Uz ma to nebavi

    Na noveho Megana by som cakal este aspon 2 roky, kym sa vychytaju vsetky detske nemoci. A za druhe - yyyyy je fanatik do velkeho kufra v kombi a aky velky bude v novom Megane este nikto nevie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.02  15:01

    « Re: Uz ma to nebavi

    yyyyy: Tak se nam pochlub, mezi jakymi vozy vahas na koupi, my Ti to vysvetlime, ktery je nejlepsi :-) Akorat nevim, spis pockej, novej Megane II jeste neni v obchodech. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:29

    « Re: navnadili ste ma

    luf: Ochrana pred soli? To by mne take zajimalo.
    Ja budu asi umyvat a voskovat... Neboje neco lepsiho?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:28

    « Re: Uz ma to nebavi

    Ano, suhlasim, clia su najlepsie auta ... teda ... no ... hned po meganoch ... a megany hned po tych co si idem teraz kupit ... len este neviem na 100% co to bude :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:27

    « Re: Uz ma to nebavi

    lufe: nevykřikuj to moc nahlas, nebo tě uslyší Scorpiák a Biskup a nevydržíš s těma fanatikama :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:14

    « Re: Uz ma to nebavi

    Jo a co se týká těch nejlepších aut,tak já bych někam zařadil i Xantii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:09

    « Re: Nový člen:-)

    Taky jsem si to myslel,ale když tady čtu že jsou problémy se zcela novými auty...:-) A co ty servisy,vypadá to že vy radši do značkových moc nejezdíte? V 60 tisících (to bude tak příští rok) bude generální prohlídka,tak s tím někam budu muset. A ještě dotaz: je tam Castrol TXT Softec,a na nálepce je napsáno že by se měl v listopadu vyměnit,což bude si myslím rok od minulé výměny (ta byla předpokládám dělaná pří revizi 40 tisíc-tu dokládá servisní knížka na listopad 2001). Chci se zeptat-syntetika se mění po roce,anebo by tam ten olej vydržel do té garanční? Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  14:01

    « Re: Nový člen:-)

    52 tis je nove auto a este nema narok na problemy. Ja mam k dnesnemu dnu 62tis bez problemov, ale radsej tukam na drevo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  13:59

    « Uz ma to nebavi

    Podme sa bavit o tom, ze Clio je najlepsie auto na svete. V tesnom zavese za nim su Megane, Laguna a Scenic, vsetky spolocne na druhom mieste. A potom daleko daleko nic...

    ;-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  13:57

    « Re: navnadili ste ma

    Novinami, ktorymi som to rozotieral som posuchal aj gumicky. Nic moc. Tie gumicky to uz maju davno za sebou a zanechavaju vela smuh, ale Sheron im ulahcil pracu. V piatok si idem konecne po nove stierace.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  13:54

    « Nový člen:-)

    Ahoj všichni,tak se mi zdá že tohle auditko jsem si měl přečíst dříve než jsem to koupil:) Clio 1.2 RN,3 roky staré,52 tisíc najeto. Protože koukám že spolehlivost nic moc? Mám ho měsíc,ujel jsem 540 km,a kromě toho že na nerovnostech trošku drnčí vzadu v přístrojovce (tak někde uprostřed),asi nefunguje kontrolka dveří (jak je u kontrolky zapnutí pásů,kdy má svítit?),a vypadávají repro (je tam radio Sony),tak spokojenost. Známý má Clio z 95,najeto 160 tisíc a taky OK. Tak se uvidí. Auto je koupeno v Praze u Freiberg,jak tam na tom jsou s kvalitou servisu? Ptám se že se má měnit olej a nevím jestli si to můžu udělat sám? Díky všem!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  13:27

    « Re: navnadili ste ma

    Lufe a přetíral si i gumičky, nebo jen sklo?
    Co se týče laku, už léta používám Simonitz, je s ním práce, ale drží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  13:24

    « Re: navnadili ste ma

    Sakra Ajvne, to je velmi relativní - žádný mladík - já běhal naposled snad na vojně a to se už dá počítat ne desetiletí (dvě). Samozřejmě bych ho doběhl, to jó, ale proč, když bych mu pak upad´pod nohy. Pokud by to babí léto drželo v závislosti na odpovědi, tak s ní nespěchej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  12:31

    « Re: navnadili ste ma

    Neplaste sa. V stredu vecer som isiel v mrholeni, vsetok sajrajt z cesty sa rozstrekoval na okna - proste totalny zahul na stierace a ostrekovace. Ale den predtym som si natrel sklo Sheronom a stale som videl. Z casu na cas som musel okno zortiet, ale stale sa dalo ist a aj predbiehat kamiony, za ktorymi si ostatni nechavali 50m aby vobec nieco videli. A na druhy den bolo okno tam kde stieraju stierace uplne ciste. Fakt sa nemusite bat, len si davajte pozor na plechy :-))), ale to je mapisane aj na flasticke.

    Nacnem dalsiu zimnu temu - ochran pred solou. Cim patlate lak pred zimou, aby na jaz vyzeral aspon priblizne tak, ako predtym na jesen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.02  11:37

    « Re: navnadili ste ma

    kdo: Tak nevim, kolik je Tobe, ale Luf uz neni zadnej mladik, tak bys ho snad dobehnout mohl. :-))
    Neboj, samozrejme poreferuju, jen se obavam, ze vysledek bude znamy az pristi tyden, kdyz je ted to babi leto. :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  10:54

    « Re: navnadili ste ma

    OK, ale aby nebyl trénovanej, ale stejně dej vědět svůj názor, až to na sklo napatláš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.02  10:35

    « Re: navnadili ste ma

    kdo: Prodejce mi nenadhanej, ten je v tom chudak nevinne, ale prosel jsem si tu debatu zpatky a objevil jsem, ze je v tom recenzent LUF! :-)) Tak Lufe, beda, jestli to bude * :-)))) .. kdo, a Lufa mi samozrejme nadhanet muzes :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  10:23

    « Re: navnadili ste ma

    Ajvn: díky za upřesnění, ad stěna: asi bych tak klidně neseděl, ale jestli máš pojištění bytu na rozežrání chemií typu "vetřelec" tak jóó :-)) Ještě dotaz: píšeš, že když to bude *, tak BĚDA, mohl by ses rozepsat podrobněji, co bude následovat? Já bych ti prodejce kdyžtak nadháněl :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.02  10:17

    « Re: navnadili ste ma

    Kdo: kdepak, toho Sheronu je myslim taky 200ml .. takze zadne Savo to neni, neboj :-)))

    yyyyy: Nestras, ja mam ty Sherony ted polozene na obyvaci stene, tak doufam, ze az se vratim domu, tam jeste ta stena bude :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  10:08

    « Re: navnadili ste ma

    Ajvn: Ale, ale jak si tohle můžeš myslet? To bych si nikdy nedovolil :-)), jenom nechci koupit nic, co nefunguje :-)))))) Nic ve zlým, jen je zajímavá cena, ale je divné, že pokud jsem to níže četl správně, tak je to litrová láhev a toho Turtlu je asi 2 dcl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  09:56

    « Re: navnadili ste ma

    >* to ten sheron rozoral flasticku?< blbost, ta flasticka zostane ako posledne tam co si zaparkoval auto ... co si nedaval pozor ked sme sa bavili o tych dierach v plechu??? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.02  09:42

    « Re: navnadili ste ma

    zda se mi to, nebo me ted mate za testovaciho kralika? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.02  09:10

    « Re: navnadili ste ma

    Ajvn: až ten Sheron aplikuješ, dej hned zprávu o výsledku, já viděl v Carefouru na Smíchově ten Turtle za 185,-, tak bych rád věděl, jak funguje Sheron. Díky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…