Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  13:42

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Kdo: No jses vzornak, popisujes to naprosto presne, protoze pred chvili jsem na to koukal na te chytre strance, kde se to hezky otaci, pekna animace a presne to tam tak vypada :)) No kazdopadne zjistuju, ze jsem mel pekne pomylene predstavy :-) Tak aspon jsem se tu zase neco chytreho priucil .. teda jeste to musim z tech nekolika stranek poctive nastudovat :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:40

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: k tomu fungovani diferaku se podivej na ten (impactuv?) odkaz
    na howstuffworks. Jsou tam pomerne dobre (i pohyblive) obrazky.
    Snad to pochopis :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:33

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: předpokládám, že než to naťukám, bude někdo rychlejší a možná i přesnější, ale ... V digekáku není nic skrutného (jak bys potom držel to kolo a druhé by se točilo? - do ulomení?) Zjednodušeně - přestav si dvě poloosy a na jejich vnitřním konci takový talířek s vějířovým ozubením po vnějším obvodu směrem dovnitř a mezi nimi jsou proti sobě dva ozubené pastorky (kolmo na osu poloos) na společné hřídelce. Pokud je rychlost poloos stejná, pastorky s hřídelkou rotují spolu s poloosami a na té hřídelce se neotáčí. Pokud se však otáčky poloos mění, pastorky se na hřídelce pootáčí a odvalují se po vějířovitém ozubení talířků na poloosách. Toto celé je v takové kleci v ložiskách, která je poháněna hřídelí přes tzv. stálý převod (talíř a hruška) od převodovky. Teď bys mně měl vidět, jak to tu mastím a přitom tu mávám rukama, abych to popsal co nejlíp. :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:18

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: navážu na impacta - dá se použít takový fígl ke zlepšení svornosti (nemyslím to Se Sovetským Svazem atd.). Pokud se Ti stane, že zastavíš jedním kolem třeba na zamrzlé kaluži, většinou se nerozjedeš, protože diferák bude výkon pouštět do toho kola na ledu a druhé bude stát. U zadního náhonu používám v takové situaci ruční brzdu, která, když ji trochu přitáhneš, simuluje zmíněné systémy a pomůže Ti se rozjet. U předního náhonu zase stačí levou nohou trochu přibrzdit pedálem a brzdy na předku udělají stejnou službu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  13:13

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Diky, ze mate se mnou takovou trpelivost :-) Tak hned toho vyuziju k dalsim otazkam, at to zacnu chapat v komplexu. :)
    Mozna bylo spravne chtit znat konstrukcni reseni diferaku .. neni tam nejaka zkrutna mrcha, ktera podle toho, jaky tlak (akce) je na ni z ktere strany vozu vyvijen, takovou vraci reakci (usmernovani vykonu pro tu kterou polovinu)? Cili kdyz by to tak bylo, je diferak ciste mechanickou zalezitosti a chovani diferaku tedy nejde umele zmenit, paklize jsou stejne "akcni" hodnoty, je to tak? No a tim se dostavam k te vete, co me zaujala: "kvůli průjezdu zatáček (vnější kolo jede po delší dráze)" A ma otazka: Diferak sleduje ujetou drahu toho ktereho kola, jak by tahle veta napovidala? Anebo fakt, ze auto je v zatacce, diferak vycte jinak.. jak jsem ja nastrelil, ze na tu vnejsi cast vozu pri prujezdu zatackou pusobi vetsi tlak, ktery pak pusobi na nejakou tu zkrutnou mrchu v diferaku?
    Dal pises, ze do kola, ktere ztrati adhezi, pusti diferak vic. Sice si nemyslim, ze je to primo o adhezi, ale asi chces rict, ze v zatacce tou stranou byva ta vnitrni? Takze vnejsek dostane mene, vnitrek dostane vic? Ja bych to intuitivne cekal presne opacne .. ta vic zatizena strana je vnejsi a ta by mela dostat vetsi dil, zatimco ta vnitrni ma brnkacku :), tak te dat mene :-) Chci Vas dotlacit k odpovedi .. ktere strana v zatacce dostava vic a ktera min? Ta vnejsi nebo vnitrni? Ted mi dochazi, ze i logika veli, aby vic mel vnejsek ..kdyz se vratim k te delce ujete vnejsimi koly a delce (kratsi) ujete vnitrnimi koly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:08

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    oprava ne srovnava, ale porovnava... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:04

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn-no ono to ASR neni zas tak jednoduchy! EDS se stara o ty brzdy, ale jen do te doby, dokud se nevyrovnaji otacky obou kol-k tomu vyuziva cidel ABS a RJ to vyhodnocuje. ASR navic srovnava i otacky zadnich kol a popripade pokud je rozdil mezi napravou predni a zadni velky, zasahne snizenim vykonu motoru! Proto Ti ASR nedela pretacivost, ale naopak se snazi byt co nejvice neutralni!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:04

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    to se vi ze je to lepsi, aspon z meho uhlu pohledu, (to je ten jak-nejrychleji-projet-zatackou)... jen si to predstav, pokud v zatacce doprava pridas plyn, tak ti diferencial prenasi vetsinu sily na prave predni kolo, protoze je odlehcene a neklade odpor, kdezto leve kolo, na kterem spociva v tu chvili mnohem vic vahy a tudiz ma mnohem lepsi zaber, je naopak diferencialem o vetsinu sily okradeno a auto nejede :)... na tohle je nejlepsi samosvorny diferencial (LSD), ktery, zjednodusene receno, dokaze vykon motoru prenaset porad na obe kola a auto pak jezdi mnohem lip
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:56

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    mracek: A myslis, ze je ucelne, aby to kolo, podle Tve formulace , "ktere muze zabrat", aby opravdu zabralo? Tim prave vyvolavas to pretacive chovani. Paklize se jedno kolo protaci, tak to zaroven znamena, ze na te strane to auto nejede vpred silou motoru (ale vlivem setrvacnosti) .. takze Tvym cilem by melo byt, aby i druha strana dopredu tolik nejela .. snazit se tu nerovnovahu bud idealne nejak kompenzovat, anebo kdyz to nejde, tak proste srovnat podminky obou stran natvrdo zpomalenim i prave strany, a to i za cenu, ze vuz zpomali. Porad lepsi pomale stabilni auto, nez rychle nestabilni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:55

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    impact: ba, ba, tak to je, jen bych poopravil Tvou poslední větu pro lepší pochopení " které neprokluzuje a může zabrat" :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:52

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    doporucuju How stuff works? [odkaz] differential.htm samozrejme bez mezery
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:50

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    presne tak, protiprokluzovemu systemu pak staci pribrzdit to kolo, co se protaci a diferencial uz se postara o zbytek, tedy preneseni sily na druhe kolo, ktere muze zabrat a neprokluzuje
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:49

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: klasický diferák, bez jakýchkoliv systémů, pracuje tak, že rozděluje otáčky do obou stran kvůli průjezdu zatáček (vnější kolo jede po delší dráze), ale to znáš. V okamžiku, kdy jedna strana ztratí adhezi, půjde diferák cestou nejmenšího odporu a energii pošle (díky své kontrukci) do toho prokluzujícího kola a zbytek do druhého. V procentech je to zbytek do 100%. Tedy není problém pokud zvedneš auto a necháš ho běžet přes kvalt na volnoběh, zastavit rukou (opatrně)jedno kolo a točit se bude jen jedno. Ta ruka může modelovat adhezi na pevném podkladu a to točící se kolo zase to prokluzující. Pokud bys ale to točící začal přibrzďovat, bude svou energii předávat druhé straně a už bys ho neurdžel, tak podobně pracuje ASR. Pokud se jedna strana roztočí víc než druhá, tak systém přibrzdí brzdou to protáčející a tím pošle energii do toho stojícího.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:47

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    mracek: Hmm :-) Ale stejne jsi mi nevysvetlil zpusob prace diferaku .. na jakem principu teda funguje? :-) Nejde mi ani tak o konstrukcni reseni (ikdyz i to bych si klidne poslechl), jako o chovani.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:43

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Prave ze to funguje tak, ze to kolo, ktere muze zabrat stoji a kolo co muze prokluzovat, prokluzuje, prave proto se dela EDS,ASR... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:43

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    samozrejme ASR u aut, kde je soucasti .. to Clious neni :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:33

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    kdo: Jses si jisty, ze to, co "zastavi" pohon na pravou stranu, je diferak a ze to neni ASR? Mam ve fungovani tehle systemu zmatek, ale ASR ve spojeni snad jeste s necim dela to, co mam za to, ze tomu proklouznutemu ubere a zaroven pribrzdi to neproklouznute v nasem pripade prave .. anebo opacne .. to leve pribrzdi a ubere tomu pravemu. :)

    Jak obecne funguje diferak? Ja ziju mozna v blahovem omylu, ze rozdeluje silu podle zatizeni na tu kterou napravu .. zatizenejsi da vic, mene zatizenejsi ubere. Kdo mi v tom udela jasno? Hlasi se nekdo? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  12:23

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: oprava - levé přední se protočí a pravé se "zastaví", diferák pustí výkon do toho levého. Zadek v závislosti na úhlu opravdu více, či méně bude mít tendenci doprava.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:21

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    to all: Jak se chova diferak pri prokluzu u auta bez antiprokluzu s predohrabem? Za normalnich podminek ma leve hnane kolo a prave hnane kolo shodne po 50-ti % prenasene sily od motoru. Ale kdyz proklouzne leve predni, na prave predni se prenese paradoxne vic, jak 50% tocive sily? Je to tak? To by korespondovalo s tim, proc tomu autu pak utece zadek doprava o to snaz. A to by potvrzovalo tu radu, proc je lepsi projet to bez plynu s vyslaplou spojkou .. leve predni neproklouzne, pouze narazi, takze prave predni se nebude odvalovat o to vetsi silou jako viz. vyse, ale stejnou prirozenou silou vlivem setrvacnosti vozu. Ale ruku do ohne za to nedam :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  12:10

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Luf: Hmm, zkousim o tom premyslet.. tak variantu, ze by to byla opravdu pekna hrouda, ktera by to auto zpomalila .. tu jsem neuvazoval. Tzn. kdyz bys prejizdel do LEVEHO pruhu, ze by to poslalo zadek proti smeru hodinovych rucicek, tzn. zadek by sel DOPRAVA? No to by davalo smysl, protoze se stane co? Prvni s hroudou prijde do styku leve predni kolo .. jednak narazi na hroudu a na tom snehu se pak muze pod plynem protocit, takze ztrati adhezi a .. a ted lidi nevim, jak presne funguje v tehle pripadech diferak, tak me opravte, kdyz to bude blbost .. ale prave predni bude porad prilnute na vozovce a motor ho potahne, takze zjednodusene leve predni stoji, prave predni jede, tak to musi jit zadek doprava. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:20

    « Re: Megane II

    mam tam teraz nejake zimaky, ani neviem ako su nabombovane, cez vikend sa na to pozriem. Kombika mam zatial ulozeneho v garazi a nechcem ho trapit v tom snehu co tu teraz je, ale nech je ako chce, tak kombi ma 14" kolesa, a v porovnani so scenicom sa nenaklana VOBEC. To ste mi tu tvrdili ze to ma meke perovanie, stale viac si myslim ze kecate, podla mna ma kombik TVRDY podvozok. To poznam aj na retarderoch - scenik ich prejde o poznanie meksie. (Kratkym meganom som nikdy nesiel)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:19

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Isiel som sam a po rovine. Stalo sa mi to potom, co som presiel stredny snehovy pas a pokusil sa auto zrovnat do priameho smeru. Zimne gumy mam, bez nich by to bol privelky hazard jazdit v tom, co bolo vcera doobeda na cestach. Ad prerazenie snehoveho pruhu - ked bude dost velka vrstva snehu a bude dost tvrdy, moze sa ti stat, ze ta zadok predbehne, ked do neho vbehnes (predok sa zabrzdi na snehu a zadok vobec nebrzdi). Nie je lepsie cez to ist pod plynom? BTW ked som predbiehal na 4ku, nikdy som podobny problem nemal. Asi je na snehu velky vykon skorej na prekazku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  11:16

    « Re: Megane II

    no este to nema 100km, tak uvidime
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  10:56

    « Re: Megane II

    yyyyy-jeste k tomu motoru, rekl bych, ze na to bohate staci a i parametrove je Scenic 1.6 16V lepsi nez 1.4 16V v Combi! Ale pockej, az ho zajedes... Ten motor jede fakt dobre a uz hodne silnejsich aut se pred nim muselo sklonit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  10:34

    « Re: Megane II

    yyyy-co mas za pneu? Mne to na 205 jede rovne a prakticky se nanaklani! Ten na zimnich 195 je to o neco horsi! Mne ten posez vyhovuje, jen mam ted problem jezdi v normalnich autech. Nedavno jsem jel po dlouhe dobe Octavkou a nemohl jsem se tam vecpat, nehlede na to, ze jsem myslel, ze sedim na betonu... No zlati frantici... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  09:52

    « Re: Megane II

    proste sedis vo zvislejsej polohe, pedaly tlacis viacej nadol, nie dopredu, radiaca paka je dlhsia, takze nemeni uhol tolko ako kratka, hlavu vyssie, vidis ponad strechy cliakov :-), mas lepsi prehlad, viacej sa to naklana ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  09:38

    « Re: Megane II

    yyyyy: Pocit, ze sedis v autobuse? To nam pribliz .. myslis sedet v autobuse na sedadle ridice, .. nebo jako radovy cestujici? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  09:33

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Lufe, docela me zarazi, ze Ti ustrelil zadek auta. Jel jsi sam, vzadu zadny naklad (takze mensi pritlak) ? Bylo to v zatacce? S jakym polomerem ? ..muzes pouzit slang rallyaku od 1 do 9 :-) Byla klopena spis ven ze zatacky nez dovnitr? Mas tam vubec zimni pneu? :-))

    Ty jsi ten stredovy zasnezeny pas prejizdel pod plynem, co? Ten ze me nebude mluvit zkusenost, pouze budu doufam ze verne citovat trenera ve Vysokem Myte .. Kdyz nemas auto s ASR a podobnejma hracickama na prokluz, tak je lepsi tyhle snehove bariery prejet bez plynu. .. Sice se Ti muze Lufe zdat, ze je to absurdni, ze vetsinou je prejizdis proto, ze predjizdis auto a chces akcelerovat ... jenze to je o prioritach .. bud predjedes to auto bezpecne, tzn. tuhle barieru bez plynu (tolik z te rychlosti neztratis) a zacnes znova zrychlovat az v rychlem pruhu ... anebo to zkusis (jak predpokladam) jako jsi to zkusil Ty a pak resis problem, kdyz Ti to nahodou zacne tancovat. Malo platne je zima .. to si musis dvojnasob rozmyslet, jestli je ten pravy okamzik na predjeti. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.02  14:38

    « Re: Megane II

    druhy den jazdim (zabieham) novym scenicom v tej bratislavskej sracke, ale mozem povedat ze zatial je absalatne neutralny, smyka sa furt, aj na zimnych gumach (nie som z tych co jazdie jemne), ale stranovo neuhne ani prd, je to az by som povedal lepsie ako kombik, okrem toho ze to nerozbehnem a nezabrzdim, nemal som NIJAKE problemove miesta ANI NAZNAKOM, takze Mracek - nekecal si ze to dobre sedi ... aj ked sa to citelne naklana. V kazdom pripade na to ale ta 1.6 16V nestaci ani nahodou tak ako 1.4 na kombika ... ale musim povedat ze sa chova o poznanie kultivovanejsie ako 1.4 - to com pisal o rozsahu pri porovnani s dizlom je blbost - 1.6 jazdi slusne aj od 1000 otacok, zatial co 1.4 sa mi tam vspierala, hucala, dunela do 1500, tento len trochu vahavejsie taha, pri 1500 je uz ale pri sile uplne bez problemov ... az do 6000. Jedine cim ma nasrali bol ten mikroskopicky kastlik pred spolujazcom, ale nastastie si to vyzehlili tym ze na pristrojovke je este jeden ... :-) ... len som si este nenasiel miesto na sedadle, furt mam pocit ze sedim v autobuse :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.02  13:33

    « Re: Megane II

    Kdyz jsme u toho, co to jsou "Zadné pásové airbagy "? To jsem nasel na strankach slovaku, udajne pristi rok se maji na prani montovat do Megane II? To uz jich bude mit 12?!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.02  13:16

    « Re: Megane II

    2 Ajvn :-)))- Cechach se inzeruje ta 1.4 proto, protoze bude levna! :-) Pro radu Megane II jsou pripraveny i jine motory nez jsou k dostani ted... :-) Dokonce verze Cabrio ma mit uplne novou V6. Ano, jinak s Tebou souhlasim, pokud bude mit Renault CR takove vedeni, tak to nestoji za nic... Na Slovensku jsou na tom o dost lepe, v cechach jako kdyby ztracel zajem... Asi je hreje ten letosni uspech... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.02  13:01

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Mal som dnes moznost vyskusat si par zasad od Ajvna v praxi :-) Nastastie auto je cele. Problem na snehu dnes bol aj s brzdenim motorom - zadok zacal hned predbiehat. Moja dnesna horuca skusenost - pri nedotacavom smyku mierne! uvolnit plyn. Pri prudkom uvolneni zacal zadok predbiehat auto (podotykam, ze to bolo na 3 pri cca 3tis ot, ked ma ten motor dost velku silu). Takze kontra, pridat plyn a zadok prekmitol a isiel som smykom na opacnu stranu a tak dalej. Pomohlo jedine vyslapnutie spojky ked som bol priblizne v priamom smere, auto sa zrovnalo a mohol som pokracovat. Nastastie.

    BTW ako prechadzate tie snehove bariery, ktore sa vytvoria v strede cesty, ked nie je dobre odhrnute? Prave s nimi bol dnes najvacsi problem, preto som mal ja ten horepopisany zazitok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.02  01:44

    « Re: Megane II

    mracek: Nejses najaty agent Renaultu? :-) Pouzivas podobne demagogicke obchodnicke triky, ale na to ja jsem imunni :)) Ja tu mluvim o tom, ze existuje varianta .. jsou 3 (slovy "tri") dieselove varianty. Dve extremni, jedna 80k 1.5ka, ktera je ale dost lina na takove tezsi auto (v porovnani s Cliem, kde takovy motor mam)..ostatne udaje o rychlosti a hlavne zrychleni to jasne vypovidaji .. a pak druha extremni varianta je ona 1.9ka, ktera je uz svizna a dynamikou na urovni 1.6ky benzinu. Ovsem pak existuje jeste prostredni varianta, rozumne vyvazena, ani lina, ani zbytecne ziva, a to je 100k 1.5ka. Ta je cenove o neco vys, nez slabsi 80ka, ovsem je o dost levnejsi, nez 1.9ka. Jenze ta, jak se zda, nebude v Cechach k dostani. Usuzuju podle toho, ze jedna z 1.4ek benzinaku bude dostupna az pristi rok a tu cesky Renault inzeruje, jako ze bude za rok .. o 1.5dCi 100k mlci. Zatimco slovensky Renault avizuje jak onu druhou 1.4ku, tak i tenhle diesel. Holt cesky chytraci od Renaultu chtej zakazniky dohnat do drazsi varianty, akorat se obavam, ze se jim spousta zakazniku na to vyprdne a vyprdne se nakrasne na cely Renault.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.02  18:39

    « Re: Megane II

    Je to o neco modernejsi motor a 1,9dCi by mela potom mit 140PS... Pokud chces jezdit levne, kup si 1,5dCi, pokud rychle, ale za cenu 1,5dCi kup si 1,6 16V a je to... :-))) Stejne vykonny diesel nemuze nikdy stat stejne jako benzin, to by si ho potom nikdo nekoupil... mysleno benzin... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  20:55

    « Re: Megane II

    mracek: V benzinakach to tak dobre viditelne neni, ale jukni na v Cechach nabizene diesely. Opravdu pouzitelny pro takovy vuz je bohuzel jen 1.9, 1.5 by byla, kdyz by dodavali v pristim roce i silnejsi 100k verzi, jenze tusim, ze ji do Cech davat nebudou. :-( A pak se jukni na cenu 1.9ky .. to je silena palka!
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  19:17

    « to matuS

    co mas so strankou, preco nejde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  19:02

    « Re: Megane II

    u nas ma megan vybavy "Air" kde je de facto klima zadarmo, takze u nas nejaky ten rozdiel furt je
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  17:02

    « Re: Megane II

    Ajvn-myslim, ze Megane II neni o tolik drazsi nez Megane I, nekde jsem cetl, ze jde radove jen o tisice...(myslim o 7t Kc, ale nejsem si jisty u jake verze) navic vybava je bohatsi!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  13:31

    « Re: Megane II

    O jazdnych vlastnostiach som sa nemal cas zmienit.
    Takze: Tie 16" dodavane u nas k 1.6-ke su na ceste velmi citit, oproti 15" je to citelny rozdiel. Auto sedi vynikajuco aj vdaka spomenutemu rozvoru.
    Cez zadne okno je dobry vyhlad, aj sa s tym dobre cuva (podobne ako v combi Megan I) Skor ni vadili siroke masivne predne stlpiky, pri odbocovani na hlavnu cestu som nemal okamzity prehlad (mozno to je len zvyk v starom megane su stlpiky asi v inom zornom uhle). Sedenie velmi pohodlne, tvrdsie ako v starom. Tlmice su tiez o poznanie tvrdsie, ale stale pohodlne, aj na nase cesty. Kto jazdil vo felicii, nemoze tvrdit nic ine :o)
    Podla mojho nazoru je tam dost miesta aj pre 17" na elektronoch.
    Kufor je trochu divoky, dole je miesta dost, ale vyssia batozine sa stretne s kolmym zadnym oknom.
    Ja som privrzenec combi verzie, preto si pockam. Dovtedy sa odstrania aj chybicky krasy.
    Osobne som dufal, ze Renault vyvinie aj novu 1.8, ale skoda. Bola by to vynikajuca kubatura ako vykonovo, tak aj financne vzhladom na cenu zak. poistenia a cestnej dane u nas.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 13.12.02  12:56

    « Re: Megane II

    Pokial viem, novy Golf bude az v roku 2004. Ale je dolezite, aby clovek nekupoval voz, kym nie je na trhu min. 2 roky, vid. moje problemy s P307.




    Okrem toho som si povedal: uz nikdy viac Peugeot a asi to rozsirim na : nikdy viac francuzske auto. Vratim sa asi k japoncom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  12:40

    « Re: Megane II

    orin> co pruzenie nie je to na nase cesty moc tvrde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  12:26

    « Re: Megane II

    Orine, a co treba vyhled z vozu, jak se z nej kouka a dozadu pres to kolme sklo? :)

    Me docela zajima srovnani pristi rok, az bude na trhu novy Golf. Renault doted podle me dost tezil z nizsi ceny a proto mel zakazniky. Ale kdyz ted podrazil, tak se podle me rada lidi spis prikloni ke stejne drahe, ale jine znacce. :-/ Ale uvidime, treba podrazi i VW s novym Golfem, Opel s novou Astrou, Mazda s novou 323 ci jak se to bude jmenovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  11:50

    « Re: Megane II

    No tak chlapci, ako sledujem tu Vasu debatu diesl vs. benz., nadpis Vasich prispevkov sa nemeni. Takze to troch rozvirim na temu Megane II.
    Asi sa nenahnevate, ked trosku opisem jazdne dojmy :o)
    Minuly tyzden bola u nas akcia, kde sa dal novy Megan prebehnut. Hned som tam zasiel.
    Mlady predavac ma usadil na miesto vodica a uz to slo. Ziadny kluc, len chipova karta. Po zastrceni bolo treba stlacit tlacdlo startera.
    Interier uplne fantasticky, ako je uz u francuzov zvykom, exterier si netrufnem hodnotit, kazdy vie preco. Rucna brzda - paka hodiaca sa skor do Boeingu, ale super image. Este pre upresnenie - jednalo sa o 115 konovu 1.6-ku na 16" kolesach, ktore ma zarazili hned pri nastupovani. Razvor, teda obrysy kolies opticky zpredu az po koniec auta. Uplny extrem oproti Octavii ktora ma previsy ako kopce v Himalajach :o)
    Takze START! Prevodovka totalne jemna a presna, kazde zaradenie len tak stukne a paka sadne do spravnej polohy. Brzda, pojem sam o sebe. Velmi jemna, zhora nebrzdi az zrazu zatne. Spojka to iste v opacnom garde. Myslim, ze sa to casom vybeha. Plyn ako v Meganoch velmi jemny. Auto malo nabehanych cca 200 km, skusil som len nieco pod 3000 ot., ale motor uz nemal tendenciu is vyssie ani pri stlaceni pedalu do polohy, pri ktorej moja 1.6-ka bez problemov akceleruje. Pripisujem to jednoznacne nezabehnutemu motoru. Po 15.000 to bude uz O.K
    Musim nachvilu off, ak mate nejake konkretne otazky, sem s nimi...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.12.02  00:00

    « Re: Megane II

    ajvn> 1.4, atmosfericky dizel


    luf> len sa stym tvojim malym pretekarom niekde nevyjeb...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  20:59

    « Re: Megane II

    Luf: No Tebe by ty pemprsky predpokladam nezachranily, Ty uz snad neco vydrzis, ale synatora by zachranily :-)) No prehlad skutocne nemam .. s pritelkyni planujeme neco "ziveho" az za hodne let, doufejme :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.02  16:48

    « Re: Megane II

    Ajvn - 30SKK to je tak na 4 Pampersky, to ma nezachrani. Asi nemas moc prehlad, ale Sunar a podobne veci je nehorazne drahy. Mat dieta je teraz len pre bohatych... Radsej ani neratam tie vydavky, ktore na synatora idu, faktom ale je, ze som za dva roky chcel kupovat dalsie auto, ale jaksi pri nom nestiham setrit :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  13:32

    « Re: Megane II

    :-)))))))) samozrejme ze nie sEnator, ale sYnator :-))) ale kdo vi, treba za par let bude kandidovat :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  13:31

    « Re: Megane II

    Lufe, za 30Kacek by mal senator na sunar :-))) Takhle okradat vlastnu krev, chm chm chm :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.02  12:14

    « Re: Megane II

    Ad motor: je plochy, ale je tam predsalen citi to optimum pri 3500 az 4500 ot. Napriklad na 3ku ide relativne v pohode od 1000ot, kto by to do maleho objemu s 16V povedal, ze? :-) Ale aj tak ho netrapim pod 2tis, do 3 tis o nom v Cliu ani nevies, potom sa zacina aj zvukovo prejavovat. Ale co som skusal Megana, ma vyrovnanejsi priebeh hlucnosti - na volnobeh a v nizkych otackach je OK aj ked trochu hlucnejsi ako Clio a nad 3tis je o poznanie tichsi ako Clio, takze viac ako OK. To je IMHO ale irrelevantne, aj tak je v Cliu dost ticho. Najviac sa mi paci, ze s otackami hlucnost moc nerastie, iba sa zvysuje frekvencia hluku. Jazdit sa s nim da pohodove aj v dieselovych otackach - svokor s nim jazdi v rozmedzi 1200 az 2000 ot, takze napr. zaradi 5ku pri 60km/h. Motor vobec neprotestuje a odvdacil sa mu spotrebou pod 6l v meste. BTW obmedzovac je na 1 a 2 pri 6700ot, ale na vyssie prevody je uz pri cca. 6300ot, bolo to pre mna nedavno dost nemile zistenie, ked som potreboval rychlo predbehnut nakladak (start pri 70km/h na 3ku, na zaciatku kamionu som mal uz 130km/h a bol som v obmedzovaci, kua). Zhrnutie je, ze sa s nim da jazdit v otackach od cca. 1800 do obmedzovaca. Pod 1000ot sa na dvojku prejavi efekt zopnutia turba - nic sa nedeje a zrazu nastup :-)))

    Ad dlhe cesty: 1000km na zatah je otrava jazdit pohodove, to clovek po 400km zaspi, lepsie je tomu nakladat, zvysovat si adrenalin a hned ta prejde spanok. Ja jazdim pravidelne 200km cesty k nasim, ked jazdim pohodove, trva to necele 3 hodiny, to sa stihne zobudit synator, ze je uz hladny a to znamena dalsiu zastavku na krmenie atd. Ked sa neflakam, spravim to za 2h, synator je akurat vyspany a kym stihneme vylozit veci, on si stihne uvedomit, ze je hladny, takze vlastne idealny cas. A navyse ma nenasieraju rovinkovi zavodnici, ktori ma na rovinke obehnu a potom v zakrutach zdrzuju (proste ma nedobehnu ani na rovinkach) a im podobni. Ked ma uz niekto vtedy predbehne, tak ide vyrazne rychlejsie ako ja a nezdrzuje. A vysledkom je, ze spotreba je o cca. 0.5l vyssia, takze vo finale 30SKK na jednu cestu. No povedzte, stoji to zato?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.02  10:58

    « Re: Megane II

    no uplne celkom kazdy 2x to nechodim, ale tak raz do mesiaca hore dole, ale aj tak ... na to si clovek zvykne, idem to vzdy cez noc to je dialnica NASTASTIE este monotonnejsia - zabudni na monotonnost nemeckej dialnice - cez rakusko to nejako vydrzim, a nemci su blazni, pravy pruh ide 90 a lavy 180 - no a vzdy ked to niekto preveksluje tak sa deje sranda, to seci brzdia, pridavaju trubia ... to clovek tak lahko nezaspi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  09:28

    « Re: Megane II

    yyyyy: Ja si porad myslim, ze mluvis chovanim o TDickach a ne o dCi. U nej zadny skokovy propad neni, jak uz to mam jinak rict? :-))

    Teda jezdit 1000 km do prace .. hmm, to doufam nejezdis 1000 rano a 1000 zpatky vecer ? :-))) Jak to zvladas takovou dalku ustat psychicky, nenechat se ovladnout unavou, malatnosti, mikrospankem nebo rovnou spankem? :-) To musi byt prece dost o hubu, predpokladam, ze vetsinu cesty jedes po monotonni dalnici .. grrr.. takove cesty moc nemusim. To hned vytahuju zvejkacku, abych generoval aspon nejaky pohyb :-) a beru si s sebou nekolik CD, abych se bavil za jizdy pri poslechu treba Simka a Grossmana :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.02  09:20

    « Re: Megane II

    Ajvn> ja som na mysli skorej ten prudky zlom niekde "pod 2000" to je jedno ci je 1800 alebo 1600, slo mi o to ze je prudky, to znamena ze sa zaseknes - zatial co u benzinu to proste slabo taha - ale taha aj ked teda nic moc . . . a k tomu setreniu - u mna je to jednoznacne - mam to do roboty 1000km takze ak tomu nezdvihnes mandle, tak to proste na jeden zatah neprejdes, a to co tym prerobim nie len ze nie su minuty ale moze to byt aj den ak bu som musel zobrat nejaky motel - to by bola kriza, ked som doma tak to mam 1,5km tam sa ozaj neponahlam, ale poznas to - natura nedovoli ... :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  09:02

    « Re: Megane II

    Hmm :-( Tak musim rict, ze me cesky Renault zase jednou nastval. Uz koukam, ze maj ceniky na Megane II a klasika. Clio II na Slovensku jde sehnat v 1.6tce, u nas ne! Megane II pujde na Slovensku pristi rok sehnat se i 100k 1.5dCi, u nas v Cechach s nim nepocitaji a maj jen 80k a pak az 1.9dCi. To sou proste *!! No a hlavne ta cena. 1.6ka v Dynamique Confort vyjde nad par desitek tisic nad 500.000 bez klima, a trochu sviznejsi diesel, coz v Cechach znamena az 1.9ka, tak ta zacina az na 600.000, co dodat :((( No co, jeste ze mam Clio za levnejsi peniz :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  08:54

    « Re: Megane II

    matuS: Co to vlastne bylo za obsah? Ta spotreba ve meste je moc pekna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.02  08:53

    « Re: Megane II

    matuS: Ja to porad rikam, ze francouzske motory maji sve kouzlo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 12.12.02  06:07

    « Re: Megane II

    ajvn> ked som dostal svoje prve auto (citrous AX diesel) tak ma tiez bavilo jazdit za co najmenej co to islo, jazdieval som za cc 4.2l takmer cisto v meste.

    ale potom dosiel nejaky zlom a ja som potreboval jazdit rychlejsie, tak som tak vyjazdil celu nadrz, a spotreba - 4.5

    tak som si povedal, nebudem sa predsa kvoli 0.3litru poflakovat po ceste, radsej tomu pekne nandam a nech to fici.


    ale ajtak asi rekord co ma citron potesil bola spotreba na lyzovacke na donovaloch- 3ludia nacpany v aute, lyze na streche, skoro stale plny kotol (dialnica 150 atd), na lyzovacke sme boli 3 dni, cize 3x hore a dole k svahu, a potom spat domov. spotreba 4.9
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.02  20:22

    « Re: Megane II

    yyyyy: Tak jsem pekne kecal, ted koukam doma na ty grafy u 65k a 80k verze, sice jsou mrnave, ale ono to vypada, ze nad 160Nm (coz je max 65ky) ma 80ka mezi 1500 - 3100 ot/min. :)) No tak nevim, to se mi skoro ani nechce verit, to je nejak podezrele optimisticky udaj. :-) Ale koresponduje to s tim, ze u tohohle motoru nepravem predpovidas, ze pod 2000 zacne odpadavat v kopci. Z praxe vim, ze pri 1700 je jeste spolehlive ve forme a kdyz potrebuju, tak se rozpohybuje bez prodlevy okamzite.

    Ktory ftak by to setril? Sem ftak :-))) Ja jo .. ja se naucil jezdit tim stylem, ze maximum cesty jezdim v tom vyhodnem spektru otacek a svym zpusobem prizpusobuju tempo ne sobe, ale autu :-) Mozna to zni, ze nejsem normalni (no mozna opravdu nejsem :), ale kdyz si reknu, kolik minut bych nahnal pri sviznejsi jizde, tak mi to prijde tak k smichu, zanedbatelne, ze mi prijde tahle filosofie jezdeni PRO MOU osobu a me auto optimalni :)

    Hacek je, ze se svym stylem jezdeni narazim na druhe, kteri jezdi vic nevyrovnane .. na rovnych usecich jezdi rychleji, aby pak v clenitejsim terenu, v zatackach zbytecne brzdili, kde tolik nemusi, delaji velke vykyvy rychlosti a tam je ja svoji konstantne pojatou jizdou dojizdim a kolikrat me i brzdi :-) Takze pak kolikrat nadavam, co me najednou ten puvodne rychlik brzdi, ze mi takhle kazi prumer :-)))
    U te Audiny to vypada jednoznacne, tam se zda, ze rozdil mezi ekonomickou jizdou a sviznou je maly, ale kdyz bych to vzal u me, tak se mohu dostat na 1,5-nasobek ekonomicke jizdy a kdyz to hodim do tuzky, do penez, tak to uz je pro me argument, nejsem zadny makler, ktery hodi jen tak CCSku u kasy a je happy :)) No, kdyz bych byl, asi nejezdim v Cliu :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.02  17:48

    « Re: Megane II

    Ajvn> to s tym kopcekom beriem, je to pohlad z druhej strany, pri vecsej zatazi a poklese otacok zacne dizel tahat, ale to predpoklada ze nie si na tom nizkom limite do 2000 otacok, lebo tam to prave ze odpadne, to je to same ako ked benzinak drzis na 3000, co na rovinke pri ustalenej rychlosti nerobim, som pod, takze iste – kopcek pyta podradenie – to je to miesto co cleaner nadava ze mu dizle pred jeho juniorom smradia :-) … ale je fakt ze ked zoberies dizel a benzinak toho sameho max. vykonu, tak s dizlom dostanes vecsi vykon v strednych otackach co vedie k tej kludnej jazde o ktorej pises … teda tej kludnej ktora mne nehrozi, ja motor a auto nesetrim a urcite ho nemam na 10 rokov, ja z neho tlacim co sa da ale pri tom sa snazim nebrzdit, mam ten samy motor co ma LUF, len trochu zoskrteny ako sme zistili, moj ma obmedzovac kdesi pri 6200 a na 6000 to tlacim velmi casto a s pasiou – auto je na jazdenie, nie na setrenie a nemyslim ze by mu vyssie otacky nejako vadili – to skorej tie nizke, on sa nad 4500 velmi pekne usadi, stichne a taha az do vypnutia, je to o poznanie lepsie ako ine benzinaky co som mal a jazdil, spotreba sa mi drzi na 7 – 7,5 po meste, po dialnici cez rakusko pri tachiometrovych 150 som na 7,5 a po nemecku idem co dialnica pusti do 8. Minimum co som mal po meste (… no povedzme ze som to nejako vydrzal – jedna nadrz) bolo 5,6 – ale viac to uz robit nebudem. Inak viem co mas tym “najdenim” miesta na mysli bol som na testovacej jazde s xsarou 2.0 HDI a pri ustalenej 70 to bolo pod 3 litre, ale to nemozes brat ako priemernu spotrebu, zabrzdis, a priemer je v *. To sa tiez vyznamenala ta audina – po meste jemnulinko sa drzala na 9,8 a ked som ju tlacil vzduchom 220 tak som po dvoch nadrziach skoncil na 11,2 tak o com to je? Ktory ftak by to setril?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.02  16:32

    « Re: Megane II

    yyyyy: Tak o tom premyslim, kdyz ten benzinak ma hodne plochou krivku, tzn. rikas, ze kdyz podradis, zvysi se Ti otacky, ale tocivy moment je stale v podobne sile...mas odpozorovane, jak se Ti v kterych otackach v zavislosti na prevodovy stupen pohybuje spotreba?? U me je to celkem transparentni. Paklize chci udrzet konstatni rychlost, tak pri tech 1950-2050 to zere nejmene. Tzn. vyplati se najit takovou rychlost jizdy pro dany prevodovy stupen, kdy se na tyhle otacky dostanu. :-) Nemusim snad rikat, k cemu to svadi ve meste :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.02  16:23

    « Re: Megane II

    yyyyy: Snad Te nezklamu, ale ja se svym Cliem zadnou erotiku neprovadim :-))
    V zasade muzes mit v hodne vecech pravdu, urcite cerpas z vlastni praxe, takze nebudu oponovat, jen doplnim nektere Tve nepresnosti. :-) Zaplat panbuh, ze mam tu verzi 1.5ky s IC, ktera je z 65k navysena na 80k. Proc to pisu ..protoze, a obrazek nemam sebou,je doma,tak to reknu snad z hlavy spravne, muj tocivy moment dosahuje maxima slabsi 1.5ky v rozsahu mezi 1800(1850?)-2200(2250?) ot./min. Takze mezi temihle otackami to auto jede s vetsim kroutakem, nez 65konova 1.5dCi ve svem maximu. Samozrejme, ze i ten muj diesel ma vetsi "kopecek" v grafu,nez plochy benzinak. Ja pouze dokumentuju, ze s timhle autem netreba vubec radit, paklize se dostanes na urcitou rychlost a vys. Pochopitelne to same plati u benzinaka. Ovsem napr. v kopci bych cekal, ze Ty svemu benzinu pomuzes zarazenim 4ky, zatimco mne ten diesel stale dokaze tahnout a necitim rychlejsi propad. Nerikam, ze ten benzinak je NUCENY podradit, jen ze mu pak to podrazeni pomaha. Kdezto diesel je v tomhle smeru vic "tupejsi" :-)) Ten proste jede na tu petku, at tam je 2200 otacek nebo at je tam pouze 1500 .. neni pro nej problem i tuhle nizsi hladinu udrzet, ANIZ BYS TO MUSEL VIC KRMIT PLYNEM, jako u benzinu. Jinak tenhle motor prestava realne tahnout, jak spadne pod 1100 otacek, pri 1050 uz ho vyslovene mucis. 1200 ale zvlada docela fajn, ikdyz samozrejme vnimas vibrace :)

    Jinak uz asi rozumim Tvemu nazoru, ze benzin mene radi. Ty mas na mysli situaci, kdy potrebujes rychle, v kratkem case, zrychlit na velky rychostni rozdil .. pak jo, v takovem pripade je benzinak rozhodne vyhodou, to se nema cenu prit, to Ti potvrdim. :-) Ale uznej .. 98konova 1.4ka napr. u Clia, podivej na ty parametry a je jasne, ze to je drak :)) Luf by nam to jiste potvrdil :-) Tenhle motor si rika o dynamickou jizdu, kdezto ten diesel je na pohodove plynule jezdeni (ikdyz je perfektne zprevodovanej i do mesta).

    Vis, ja se s nim snazim jezdit predevsim tak, abych ho co nejmin namahal, tzn. v otackach, kdy ma nejvetsi kroutak, kde ma sil na rozdavani a tolik ho to nestoji.:) ..tzn. kolem 2000ot/min. Je sice hezke cist, jak Vam ty benzinaci litaj, ale ja bych to tomu autu nemohl udelat :), hnat ho sem tam skoro do omezovace, sice ho to narazove nezabije, ale moc mu to neposlouzi, si myslim. Ja si porad rikam, ze mi musi vydrzet dlouhe roky, tak se tak k nemu snazim chovat.:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.02  15:14

    « Re: Megane II

    Ajvn> >Ne, nemohu souhlasit, ja se svym Cliem neonanuju :-))) My si rozumime i bez toho :-))< napis viac, bude to zaujimave – mozem hadat – do vyfuku? :-))) . . . no ale k veci - ad tichost/hluk ak by som videl nevyhodu benzinaku, tak je vo vyssom tone – proste niekedy to pri dlhej jazde moze vadit, ale ani duniaci dizel nie je to prave orechove – je fakt ze francuzske CRka su ina kava ako VW – ad puzitelny rozsah otacok – 1,4 16V renolt je dobre pouzitelny od 1800 do 6000 – tym myslim s nie prilis vyraznym rozdielom tociveho momentu – pri 1500 uz netaha a pod 1500 sa dusi. To zodpoveda u dizla rozsahu 1200 az 4000. Skus mi tvrdit ze ta 1,5 to pri 1200 zvlada. Je mozne ze na 5 mozes ist 65 (ja mozem a casto to robim na 5 pri 60 – LUF – kecam?) Musis si ale uvedomit ze ja na tu istu petku to dotiahnem na tachometrovych 200. Tvoju 65ku od ktorej ti taha dizel na 5 ja s benzinom celkom dobre ujazdim na ktoromkolvek prevode od 2 do 5. Moj problem je skorej v tom ze ak sa u dizla dostanes pod urcite otacky, tak on proste odpadne a ani si neprdne (pozri tocive momenty – benzinak ma plochu krivku, dizel tam ma “hrb” v strede), a ak ho nahanas do vysokych otacok tak odpadne tiez, aj ked jemnejsie, ale znatelne. 16V – ale este raz – myslim ozaj 16V benzinak to do tych 6000 taha BEZ poklesu tocaka, takze ak ty tvrdis ze dizel taha dobre pri 2000 a mozes s tym predbiehat bez podradenia, tak ja ti verim, ja by som ale asi podradil, ale u mna je to 3000 a tam motor taha dobre – podradim proste preto, ze pri 4000 mi motor taha rovnako, ale mam lahsi prevod, a viem ze to mam do 6000 daleko. Takze ak sa pocas predbiehania dostanem do uzkych, tak ku koncu som milo prekvapeny z retaze utrhnutym motorom pri 6000 a nie odpadavajucim dizlom – proste ja sa “mozem” pripravit podradenim pred predbiehanim. Na druhej strane moze byt pravda ze na pohodove jazdenie to moze byt v celku OK. Je fakt ze jazdil som viac menej len s VW dizlami. Podla toho co si pametam, tak mam skusenost ze cim silnejsi tym horsi. Uplny extrem bola A6 quatro s 2,5 TDI. To slo do takych extremov, ze sa s tym nedalo rozbehnut – jedina cesta bola plny kotol, spojkou to drzat na 2000 a pretocit seckych 5 kolies co to malo. Ak som skusal kultivovany rozjazd, tak motor stratil otacky pod 1800 a napriek tomu ze som sucasne stlacal plyn az na podlahu, tak netahal, ale hned na to (no … hned ako hned, nejaka pol sekundicka ubehla) sa chytil a skoro sa podo mnou zlozilo sedadlo – no proste kriza – rozbeh bol v znameni ovoniavania predneho okna - este pred tym ako ma zacnete poucovat ako sa jazdi poznamenam ze to neslo NIKOMU. Passat s 66kW bol asi najlepsi, ale hukal ako prasa. Najviac sa mi pacila C5 s 2.0HDI, ale aj ta pod 1800 netahala - zacala strasne “dusiaco” hucat ako benzinak pri 1000 na plny kotol – take zadrhanie sa. S 2.2 som nesiel, vraj je to lepsie lebo je to 16V … ???
    hruby omyl je s tim "kdo ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000". Za a) u toho dCi nepozoruju zadny "turbo-efekt" a ten tah je rovnomerny. A predevsim za b) s timhle dieselem radis minimalne! ve meste pri 50.0km/h muzes vklidu na 4ku a od 65-70 muzes uz s klidem jet na 5ku. Nechalo by se bez problemu uz i pri 60, ale to je tam neco kolem 1450ot/min.(tusim-li spravne). Jakmile ten motor toci 1500, uz je v pohodovem pasmu. Ideal je samozrejme pri 2000 a paklize nelitas po silnicich jako blazen, tak se nad 3000 ani nedostanes. Leda tak maximalne, kdyz predjizdis na plny kotel a musis akcelerovat,aby Te nesejmul protijedouci blikajici trambus:-)) Tak pak se muzes realne a efektivne dostat s trojkou na 3500-3700,ale vic uz to nema efekt,pak uz davas 4 a 5. Obecne se da rict, ze tam kde musim benzinak podrazovat na trojku, diesel ma porad vklidu za 4 a kde musi benzinak jit do ctyrky, diesel si vklidu brumla na petku :-) Jinak samozrejme nepisu o VW, ale vylucne o 1.5dCi (80k) Renault .. to vis, to neni zadne VW:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.02  14:30

    « Re: Megane II

    yyyyy: Ne, nemohu souhlasit, ja se svym Cliem neonanuju :-))) My si rozumime i bez toho :-))

    - ad tichost/hluk .. benzinak je samozrejme tissi, ale kdyz mam pustene radio/CD tak vubec o motoru nevim .. a to Volume osolene rozhodne nemam :)

    - hruby omyl je s tim "kdo ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000". Za a) u toho dCi nepozoruju zadny "turbo-efekt" a ten tah je rovnomerny. A predevsim za b) s timhle dieselem radis minimalne! ve meste pri 50.0km/h muzes vklidu na 4ku a od 65-70 muzes uz s klidem jet na 5ku. Nechalo by se bez problemu uz i pri 60, ale to je tam neco kolem 1450ot/min.(tusim-li spravne). Jakmile ten motor toci 1500, uz je v pohodovem pasmu. Ideal je samozrejme pri 2000 a paklize nelitas po silnicich jako blazen, tak se nad 3000 ani nedostanes. Leda tak maximalne, kdyz predjizdis na plny kotel a musis akcelerovat,aby Te nesejmul protijedouci blikajici trambus:-)) Tak pak se muzes realne a efektivne dostat s trojkou na 3500-3700,ale vic uz to nema efekt,pak uz davas 4 a 5. Obecne se da rict, ze tam kde musim benzinak podrazovat na trojku, diesel ma porad vklidu za 4 a kde musi benzinak jit do ctyrky, diesel si vklidu brumla na petku :-) Jinak samozrejme nepisu o VW, ale vylucne o 1.5dCi (80k) Renault .. to vis, to neni zadne VW:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.02  13:54

    « Re: Megane II

    ajvn> nie myslim ty ze jazdenie s dizlo je onania ... kapito? :-))) je fakt ze tie nove su uz o poznanie tichsie, ale kto ma furt radit aby sa udrzal medzi 2000 a 3000? kto ma cakat co a kedy urobi turbo? preco to nema plochu charakteristiku tocaka (mozno s automatikou + 60 000) ... mala spotreba je slaba naplast - hlavne ked odpocitas zakonnu poistku dvojlitra ... aj ked som teda s 1.5 dizlom este nesiel, tak nemozem hodnotit, ale nemecke dizle od VW su o nicom ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.02  09:16

    « Re: Megane II

    yyyyy: Kdo se s tim ma o.... co? :-))) Heh? :-) Teda zkusim to prelozit, ale pak by to byl od Tebe vlastne kompliment. Kdo se s tim autem ma honit? :-)) Tim chces, chapu-li spravne, rict, ze ten diesel se tezko dohoni s jinym vozem, tnz. s benzinakem? :-)) Noo .. kdyz si to myslis, tak jen dobre, to mi dela dobre na dusi (ikdyz je pravdou, ze vetsinou predjizdi me, nez ze bych predjizdel ja) :-))) Ale ne, prehanim, na dalnici to o me sice plati, tam me nebavi jezdit rychle, ale na silnicich 1. a 2. tridy si to vynahradim, tam je to presne naopak :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.12.02  08:16

    « Re: Megane II

    to je mozne ale kto sa s tym ma onanovat ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  23:01

    « Re: Megane II

    yyyyy: No chytraci jako ja vzdy cekaji na akci, kdy je ten diesel vyrazne levnejsi a cenou se blizi srovnatelnemu benzinaku :-) Pak neni co resit a ten diesel je vyraznou vyhodou. Ale i kdyby se kupoval za standardnich podminek, tak pri me frekvenci jezdeni vydelam na palivu rocne cca 25.000 Kc rozdil. Takze pak je zjevne, ze neni co resit. :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  17:10

    « Re: Megane II

    Neviem co sa vam na tych dizloch vlasne paci sak jedinou vyhodou je spotreba a aj to doplatis na cene auta … ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  16:40

    « Re: Megane II

    Gratulujem Renaultom: Megane II aj Vel Satis ziskali v najnovsich crash testoch 5 hviezdiciek!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  16:19

    « Megane II

    Btw. musim zase hanit cesky Renault, protoze ac pry udajne uz tyden prodava oficialne noveho Megane, tak jeste nemaj ceniky na webu .. to je fakt organizace! Za to u Vas na renault.sk uz jsou delsi cas :-) Tak jsem Vam tam koukal a uvidime, az to bude v CZK, ale obavam se, ze se Renault nechal trochu unest a ta cena nebude az tak lidova, ale preci jen vyskocila vys. :-( No mne to neva, ja mam ted auto a to nedam dobrych 10 let pryc :-))) Akorat by se mi z toho libil nejspis jediny motor, a to jeste ten, ktery bude az pristi rok .. 100 konova 1.5dCi. Ikdyz to uz takove zihadlo nebude :-( Samozrejme v benzinu by se mi libila 1.6ka, to uz svizne je :-) Akorat by me zajimalo, jak s tim bude jezdit ta 98konova 1.4ka. Ze by to byl uplne ten samy motor, co je v Cliu??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  16:14

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    5y: A kdo si to ma pamatovat? :-) Ikdyz je fakt, ze jedinci jako Huf, EricSinger, Luf a Cleaner mi utkveli, co maj za auta. :-)) A jeste nesmim zapomenout na Hellebranda, ten ma podobne, co ja :-) Ale neboj ypsilonku, ja si Te casem zapamatuju :-))

    Hellebrande, kde je Ti konec, jak Ti to vlastne jezdi? Napis a ne ze sem jen koukas :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  16:12

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyy - tak k fyzike o tomto ma moc nedokopes, lebo uz ani neviem, ci si spravne pamatam termodynamicku rovnicu plynu (sucin tlaku, objemu a teploty je konstantny?). Toto som na vyske nemal, takze som z toho uz dost mimo, sorry :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  15:46

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Kolkokrat mam pisat ze mam megana ha? kombika ... s barumkami ... no nie vlasne kecam, prave som nahodil zimne matadorky, mam 1.4 16V a na to davaju origos 14 palcove skorogalusky a teraz som doma, takze ich mam vypustene na 2.0 lebo pred domom mame tie choromyselne retardery a ked to preletim 40 tkou tak to asi nerobi dobre napravam ... po vonku jazdim na 2.6 ale kym sa mi rozsypali tie turecke gumy tak som jazdil na 3.0, ale nalakal som sa ze to mohlo byt od toho tlaku, tak som sa ustalil na 2.6. Myslim ze ten kombik ma dost tvrde pruzenie a to mi nerobi dobre, chcel by som nejaku americku mekotu, nie tie vytriasacky co teraz vyrabaju ... Espero, to bola dobra kara ... :-) ... nemecke auto nikdy v zivote ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  14:38

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyyy: :-)) to sem si oddechl, uz jsem chtel propadnout depresim :-))) A propos .. kolik mas foukano Ty a co tam mas vlastne za obuti?? (at vidime taky lepe do Tebe a Tveho Clia) :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  13:42

    « Vymena ziarovky

    Viete mi poradit ako na vymenu ziarovky v aute - osvetlenie autozapalovaca? Aj ked som vybral popolnik neprisiel som nato, ako mam vybrat ziarovku. Aka tam vlastne je? Viete mi poradit?
    Dakujem za kazdu radu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  13:30

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Ajvn> o tebe som nic nepisal, do teba nevidim tolko co do lufa - ten je schopny v takychto veciach pisat k veci odborne a aj logicky argumentovat ... AK JE k tomu dokopany, tak sa ho snazim dokopat ... :-) lebo zatial len napisal co kdesi cosi precital ... mozno tam toho bolo popisaneho kusok viac, alebo mi proste nieco uniklo ... ked tu napisem ze niekomu strasi v palici, tiez tym nemyslim ze ostatni maju rozumu na rozdavanie :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  12:56

    « profily pod/prehustene pneu

    No to tom elipsoidnim tvaru "stycne plochy" jsem se dozvedel pri tom skoleni Bezpecne jizdy. Ale je fakt, ze to tam bliz nespecifikovali, jestli je to vztazene ke starsim typum pneu, jestli to plati i dnes. Osobne si taky myslim, ze jestli se to nekterych rozmeru tyka, tak mozna profiloveho cisla 70 a vys, ale tezko pneu s profilem 60 a nizsi tolik podleha zmene stycne plochy pri takovych rozdilech tlaku v radu desetin atmosfery.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  12:51

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Mne se libi, jak yyyyy usuzuje, ze ja technicky zdatna osoba nejsem. :-))) Jenze ja se na 5y zlobit nemuzu, protoze v tomhle smeru mu musim dat zapravdu .. stredoskolske vzdelani me sice postihlo, ovsem totalne humanitni a celych 6 let studii na stredni jsme nemeli jedinou hodinu me oblibene matiky, fyziky, chemie.. fnuk fnuk.. aspon ze ten telocvik zustal :-)))

    Ale nebojte, stredoskolskou matiku jsem se doucil sam :-) Hmm, ale tohle je o fyzice, tak mam holt zase pech :)) Tak ja budu poslouchat, Vy tu zatim perlete a treba se neco priucim zajimaveho :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  12:37

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    yyyy - ja o tom viem iba to, co som cital od Michelinu. Snad vedia, co pisu. Aj ked logicky - to, co pises vyzera vierohodne tiez. Kazdopadne hustim podla tabuliek, ktore mali pre Clio uvedene oni a nestazujem si. Predok 2.4-2.5 (podla pomeru dialnic), zadok 2.2 v zime, 2.2/2.0 v lete (+0.2 pre dialnicnu prevadzku).
    Neviete niekdo, ako sa prepocitava tlak pri nizkoprofilovej gume? Alebo nie su niekde tabulky, kolko hustit nestandartne obutie automobilov?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  12:25

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Luf, si technicky zdatna osoba tak by si mal vediet ze: ak v gume rozptylis nejaku energiu (predpokladam suhlas s faktom ze je v zime rovnaka ako v lete – alebo ratame ze v lete jazdime viac???) Tak tu energiu musis dostat do vzduchu – to teda za predpokladu ze teplota uz dosiahla svoju vyrovnanu hodnotu. No a teraz – pokial JA viem, tak energeticky tok termalnej energie je zavisly od rozdielu teplot a nie je zavisly od absolutnej teploty (bol by – ale len ak by okolite predmety boli teplejsie – teda by sa neratalo s vyzarovanim – ale v zime su aj predmety chladnejsie tak je to jedno). To znamena ze teplotny rozdiel zahriatej a nezahriatej gumy bude rovnaky v lete aj v zime – to ale znamena ze aj tlakovy rozdiel zahriatej a nezahriatej gumy je rovnaky – tlak zavisi v takom malom rozsahu od teploty linearne, tak potom mi nie je jasne co to ma s absolutnou teplotou spolocne – osobne by som skorej veril tatkovi - tazkemu praktikovi – na tuto otazku odpovedal zdrvujucou logikou – ved jasne, ide zima, prihodim nejaku desatinku, ved do januara bude este horsie … a do jari to aj tak vysumi … :-) … BTW – len tak medzi nami dievcatami to s tym vyssim tlakom v gume a eliptickou stycnou plochou je tiez povera. Gumy ktore maju radialnu ocelovu vystuz nejaky smiesny tlak 3 atm ani nehne tym skorej vani nizky tlak – neverim ze dnes sa este najake ine vyrabaju. Na starych radialnych chemlonoch co som mal na MB 1000 bolo citit kazdu desatinku, ale napriklad na nexii som najazdil 70 000 km s 3.0 atm v gumach a o nerovnomernom drani nebolo ani znamky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  10:50

    « Re: tak uz tam mam zimaky :)

    Lufiku, s tim ET mi povidej. MARNE byly snahy me zjistit to primo u zdroje v centrale (ceske) Renaultu. Ta jejich kontaktni osoba se sice se mnou byla ochotna bavit, dopisovat si :-), ale udaje o meznich hodnotach ET z nich nikdy nevypadly. Zkousel jsem to i u par autor.servisu, ale ti se tvarili jeste vic neznale. Uz je to delsi doba, nepamatuju si to presne, jen jsem z nich myslim vydoloval ET u tech jejich oficialnich renaultackych alu-disku a tam se to pohybovalo, snad nekecam, mezi 38-43 mm. Ja mam ty oficialni letni disky 43mm. Ale kdyz se podivas na reifen.com, najdes si disky na Clio (ted mluvim o tom novejsim,ale je tam i starsi), tak u rady disku bylo i TUV a tam tabulka, na co to bylo schvalene. A jedny ty disky byly dokonce ET 32mm a ted premyslim, jestli ATS Mira nema dokonce 28??? No to uz bych se bal :-))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…