Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.03  11:04

    « Re: odesla mi H7icka

    Tak sehnat znackovou H7 .. to je v Praze porod. Rano jsem stacil objet pred praci Makro, Baumarkt, jednu benzinku OMV a nikde zadna H7 Osram/Philips .. bud Narva nebo nic. Grrr. Nemate nekdo tip na dobrou cenove nepremrstenou prodejnu s autozarovkama v Praze nebo blizkem okoli?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.03  10:04

    « Re: to luf: Sluchadla

    Koss Porta poznam, hraju iba o chlp lepsie ako moje Panasoniky, ktore som dostal s dicmanom. A bohuzial nie su moc pohodlne. Ine tipy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.03  10:00

    « Re: odesla mi H7icka

    Ajvn - prajem ti, aby to tak bolo, ale bohuzial tomu moc neverim. My mame jeden z prvych 100Hz TV od Philipsu vtedy za nehoraznych 25tis ATS. Ale moj povodny Sony Trinitron je farebnejsi, biela je belsia a cierna je cernejsia a ziadnymi korekciami na Philipse to nedokazes upravit :-( Bohuzial ten Sony nie je 100Hz, a tak pouzivam Philips a Sony isiel mojim fotrovcom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.03  17:08

    « to luf: Sluchadla

    Jedina volba Koss Porta Pro, mozno to bude trochu viac ako tych 2000 Sk, ale ak najdes nejaku dobru akciu tak by si sa mohol priblizit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.03  16:46

    « Re: odesla mi H7icka

    luf: No krom tech 325 hodin v provozu dodavam, ze je to 7 mesicu a 2 tydny...takze to by potvrzovalo Tvou tezi, ze Philips odchazi ani ne tak na hodiny provozu, jako na fyzicke stari. :-))) Juknu na ty Silverstary .. zkusim juknout do Makra, jestli je tam nemuzou mit. Takove veci jsem tam jeste nehledal. :)

    Jinak doufam, ze to s tim Philipsem neni az tak, jak pises .. ja mam od nich TV a VCR .. a zatim to slape pres tri roky bez jedineho sebemensiho zadrhelu. Teda u te TV by to nastvalo, nebyla 2x levna, ikdyz jsem na ni vymodlil diky kombinaci MO vanocnich slev a velkoobchodni ceny skoro -20.000 dolu :-) 72cm, 100Hz, Dolby ProLogic, 4 (2 zadni) repraky ve vybave, PIP .. obraz stale perfektni. DOufam, ze mi to tak zustane az do duchodu :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.03  15:36

    « Re: odesla mi H7icka

    Este jedna perlicka - tie TV su rovnake a kupene v priebehu asi 1 mesiaca. To, co sa pokazi na tom starsom, je do mesiaca pokazene aj na novsom. A to aj napriek tomu, ze ten novsi sa zapina raz za tyzden, ten starsi bezi denne asi 5 hodin :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.03  15:34

    « Re: odesla mi H7icka

    Philipsky nepoznam, mal som v aute povodne Philipsky a svietili OK, obidve zomreli v priebehu jedneho tyzdna (priprav sa na umrtie aj tej druhej) po cca. asi roku pouzivania auta. Teraz mam Silverstary od Osramu a okrem toho, ze svietia o dva chlpy lepsie, stoja polovicu toho, co Philipsky. BTW nemam rad Philips - drahy a nie moc kvalitny, co sa tyka elektroniky. Mame v rodine dva televizory od nich a kvalita obrazu je horsia ako na Sony za polovicnu cenu, casto sa kazia a ich ovladanie - skoda hovorit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.03  13:49

    « Re: odesla mi H7icka

    Lufe: Je mi to jasne, neco za neco :-) Mam to brat tak, ze treba Philips LongLife jsou jak Vy rikate bludicky? :-) A treba Philips Premium? Nikde jsem si nevsiml, ze by jste je vyzdvihovali nebo karali, maji mit snad +30% svitivosti ... takze to asi taky vydrzi min, nez ta ma soucasna VisionPlus,co? :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.03  12:26

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Chlapci audiofili, poradte mi nejake slusne HiFi sluchadla. Som ochotny akceptovat cenu do 2000SKK alebo 100EUR (resp. uprednostnujem ich kupu v rakusku, minanie eur menej boli rodinu :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.03  12:24

    « Re: odesla mi H7icka

    ajvn - bud bude dobre svietit, alebo vela vydrzi. Spolu to jaksi nejde dohromady :-( Skus zohnat Osram AllWeather, mali by sa robit aj v H7. Su zlte a vraj velmi dobre do snehu, dazda a hmly...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.03  19:59

    « Re: odesla mi H7icka

    .. a aby slusne vydrzela :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.03  19:28

    « odesla mi H7icka

    Tak mi po 325 hodinach sviceni odesla prava tlumena H7. Je tam nejaka Philipska,ze by VisionPlus? Je na ni vyrazene C228 Philips H7 12V 55W DOT 12972. Tak jsem tam dal nahradni ze sady a premyslim, cim doplnim nahradu .. mam shanet tu samou nebo jit do nejakeho jineho paru? Hlavne, aby dobre svitila, nemusi byt nutne modra:), casto jezdim v desti a mlze a slusne vydrzela, svitim celorocne. Mate nejake tipy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.03  10:33

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    MC bola teraz predsalen k niecomu dobra, vcera som sa v garazi na to pozrel (ste ma vyprovokavali, doteraz som to prote riesil tak, ze som vzdy jazdil so zapnutym radiom, ked som chcel ticho, dal som na CD pauzu :-) ) a zistil som, ze rusenie sa indukuje kdesi na signalovych kabloch. Ked som ich odpojil zo zosiku, zostal uplne ticho aj ked bol zapnuty. Takze dalsi krok bude prehodit kable k reprakom kdesi veeelmi daleko od signalovych, ale to az na jar, ked bude teplo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.03  12:19

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Na tych kabloch nevidim ziaden problem, ja ich mam tak isto a je to bezproblemove. Ako to mas natiahnute v motore od baterky? Klasicky popod nadrzku ostrekovaca? Ten zosik bez signalu by mal byt samozrejme uplne ticho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.03  10:18

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Ad svetla - neviem, ci som to cital tu a ci to nahodou nepisal priamo speedy, ale pamatam si info, ze dvojita optika ma rozdielnu packu, kabelaz a samozrejme svetla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.03  10:16

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    to speedy and rest: Zosik je pod vodicovym sedadlom, napajany plus aj minus priamo od baterky, kable vedu popod prah dveri. Signalovy kabel je dvakrat tieneny od audisonu a vedie priamo od radia popri radiacej pake popod koberec priamo k zosiku. Ale je pravda, ze zatial z dovodu ciastocnej nedokoncenosti vedie popri kabloch k reprakom a aj popri vyhybkach. Ked je pustene radio, je rusenie poznat iba na velmi tichych pasazach... Co ma ale najviac rozculuje je ten piskavy zvuk, ked je radio vypnute, nemal by byt zosik bez signalu uplne ticho aj ked je zapnuty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.03  09:44

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    to Element: vdaka za ponuku. do bratislavy sa niekedy chystam, takze ked to bude aktualne vcas sa ozvem.
    priviedol si ma na jeden napad. zistim ci je packa na svetla a indexy rovnaka u clia/thalie s normalnymi a s dvojitou optikou. ak nie je rovnake objednacie cislo, predpokladam ze bude rozdiel vo vnutornom zapojeni prepinaca v tej packy. pri svetlenej hukacke svietia stret. aj dialkove. teda spravne. ak ju potiahnes dalej, teda prepnes na dialkove, tak stretavacie zhasnu. v tom prepinaci sa vtedy pohne jeden jazdec na spoji sa s inym plieskom. mam teoriu, ze ked tie dva pliesky spojim, malo by to fungovat. bude to keby po prenuti na dialkove svetla zostali v rezime svetelnej hukacky. kym si ale nebudem isty, ze je to mozne spracit, tak tam nechcem do toho babrat. stale ale neviem pochopit preco to s tym rele prestalo fungovat.
    islo to vyse roka, a teraz uz nie. rele je ok, poistky tiez a nenasiel som ani zadne stopy po inom poskodeni.
    to LUf: predtym nez kupis nejake odrusovace skus co poradili tuna kolegovia. signalne kable umiestni co najdalej od veskerej kabelaze a hlavne napajacich kablov. ak to nepomoze tak skus lokalizovat pricinu. ci je to signalny alebo napajaci kabel. pripadne to robi radio.
    kam si dal zosilovac? pripadne ak je to mozne sprav fotku, kabelaze v okoli zosiku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.03  09:33

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    luf-mel jsem stejny problem ve Felde! A bylo to tim, ze kabely od radia prochazely blizko ridici jednotky, kde byly silne datove kabely, kdyz se potom vedly uz jinudy, tak bylo vse OK!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.03  11:42

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    luf: A jak mas ten zesik napajen? Mozna by pomohlo
    napajet ho extra kabely primo od baterie (popripade
    jestli tam mas nejaky kapacitor, tak dat ty extra kabely k nemu a od nej primo k baterii).
    Nekdy to pomuze, nekdy pomuze odrusit tu "vec",
    co v aute rusi, popripade odrusit ty kabely od radia,
    na ktere se ti to indukuje. Ted je otazka, kudy
    se to tam dostava. Bud napajenim, nebo signalem
    (nekudy po ceste od radia). Takze te to hvizda, i kdyz
    nemas do toho zesiku dane radio? A kde vubec mas zesik? Vzadu?
    Tak si zkus natahnout (na zkousku) jeste jine
    kabely od autoradia (klidne prez sedacky), at vis, jestli
    se ti to tam dostava tudy, nebo po napajeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.03  10:55

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Ked nie je zapnute radio (zatial sa mi zosik zapina spolu so zapalovanim, este nemam urobene zapinanie z radia), piska ako divy, meni zvuk podla otacok a zatazenia motoru. Navyse mam pocit, ze ked je vlhko, piska viacej. Myslel si tym, ze mam odpojit signalovy kabel a skusit, ci piska?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.03  12:51

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Cau speedy, neviem ci vy ti to pomohlo, ja mam tie svetla s dvojitou optikou ale na renaulte thalia, keby si to chcel kuknut ako je to spravene, mozeme sa dohodnut.
    to luf: to piskanie, robi to iba ked je to pripojene na radio alebo aj samostatne? kamaratovi to robilo, ked nemal poriadne uzemnene radio, skus sa mozno na to pozriet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.03  10:36

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Skorej ako na servis by som sa obratil na nejakeho skuseneho elektrikara. Voci servisom uz pomaly stracam doveru - v historii tohto threadu je moja skusenost s pokazenymi zadnymi brzdami a so strasnou ochotou servisu vymenit uplne vsetko :-( Verim, ze maju nejake predpisy, aby vsetko menili za nove, ale casto sa da kopa veci este opravit za zlomok ceny. Tak keby si potreboval brzdove valceky, mam doma dva dobre a oblozenie viem zohnat tiez za babku...
    Ad hifi - momentalne mam tie MB Quarty 16cm uz v aute, cely tapacirung som vylepil fonomatom a na plech dveri som tiez nalepil pasy fonomatu. Runo do dveri davat nechcem, lebo zadrzuje vodu, aby to nezacalo zvnutra hrdzaviet, pripadne aby to nezacalo hnit. S umiestnenim vyskacov som nic uz nerobil, takto mi celkom vyhovuju. Este stale ale nemam k tym reprakom prehodene vyhybky (zostali tam vyhybky z 13cm), nemam dorobeny hruby kabel az k basaku, nemam urobeny zadok (MDF doska co mam od teba lezi doma na polici nedotknuta), nieco mi v palubovke rezonuje, ked to pustim trosku hlasnejsie atd. Bohuzial nemam na to cas, budem rad, ak sa k tomu dostanem v lete a dokoncim to. BTW mam problem so zosikom - chyta rusenie asi od alternatoru, lebo piska ako keby som mal v aute turbo. Nastastie to pocut iba pri malych hlasitostiach, ale stve ma to (premiestnenie kablov pomohlo iba ciastocne). Any idea?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.03  20:40

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Servus LUF. tie svetla ma vazne hnevaju. teraz v zime je to dost citit. ono nedokazem pochopit ze s tym rele to fachcilo bezproblemov vyse roka. teraz to zrazu nejde. skontroloval som co sa dalo (funkciu rele, vsetky relevantne poistky ) vsetko je v poriadku. dokonca tych 12v je aj na konektore k ziarovke. takze jediny problem vidim v zemi. uz som myslel na to, ze tam privediem zem z karoserie, ale bojim sa. nechcem tam horedole experimentovat. k tomu autu mam respekt a nerad by som dam nieco odpalil. je tam kopa kablov, su sice farebne odlisene ale to je mi nanic, preotze nemam kody s ich vyznamom ani schemu, ani nic.
    Inac tu schemu som raz videl. v servise ked uz zlyhali vsetky ich experimenty s diodami, tak mi dovolili nakuknut do schemy. ale mudrejsi som nebol. na klasicke schematicke znacky mozes zabudnut. boli tam same rozne stvorceky s kadejakymi cislami, ktorych vyznam nedokazal nik desifrovat.
    mozno by pomohla vymena celeho modulu spinaca za taky ktory je pre typ s tymi svetlami. ta vec ale urcite bude stat okolo 3000. zatial hladam ekonomickejsiu alternativu.

    poznas dobry servis v bratislave? kde maju mechikov, co maju nejake skusenosti. mozno oni by vedeli kde je problem.

    hifi je ako tak hotove. system pohana uz 5kanal helix. ty si to pocul este s tym dvojkanalom, predpokladam. este sem tam trochu spekulujem nad tym ci predsa nedat nieco aj dozadu, konkretne spravit nove plato. material aj repraky mam, cas momentalne tiez, len ci to bude mat zmysel.

    s tym stretnutim som vsetkymi desiatimi za. ja som zas velmi zvedavy na tie mb quarty.
    co sa upgradovania tyka, zatial som s tym prestal. momentalne si pomaly hladam pracu, a dkoncujem jeden internetovsky projekt takze tomu venujem vsetku energiu.

    Clio jazdi ako drak. teraz v zime je s nim strasne vela zabavy. az na tie svetla. :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.03  11:24

    « Re: vymenene svetla na Clio2

    Caf Speedy. Ze si sa konecne ozval... som si uz skoro myslel, ze neexistujes :-) So svetlami ti neporadim, (bohuzial mam klasicke) a ked clovek tu kabelaz nevidi, tazko sa radi.
    Ako si stojis s autohifi? Uz mas konecny stav, alebo patris medzi tych, co stale vylepsuju? Volakedy v letnych teplejsich mesiacoch by sme zase mohli dat stretko a porovnat, snad teraz uz nebudem odchadzat s takou hanbou :-))) BTW a co Clio, jazdi v pohode?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  23:13

    « vymenene svetla na Clio2

    potreboval by som trosku poradit. mam Clio2 s vymenenymi prednymi svetlami s dvojitou optikou. Problem je s dialkovymi svetlami. Tie totiz svietia od horizontu vyssie.
    normalne by mali po prepnuti stretavacie zostat svietit. pred casom som s tym bol v servise (oni to vymienali), nech to dokoncia, ale ked som videl ako tam experimentovali s roznymi diodami ktore sa im v kuse prehrievali som to vzdal.
    Rychlo som sa podakoval a radsej som odisiel. Nakoniec som to urobil s rele. cievka paralelne s dialovym svetlom. ta ovladala spinaci kontakt ktory prepojil +12 cez poistku a tlmene svetlo.
    Fungovalo to nieco vyse roka. teraz sa nieco stalo a uz to znovu nefunguje. rele je ok. premeral som to a vsetko sa zda byt v poriadku. poistky su tiez vsetky cele.
    nemate niekto napad co s tym?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  10:12

    « Re: AutoZasuvka (zapalovaca) a nabijacky na mobily

    Ja mam nabijacku na mobil siemens a zatial niekolko mesiacov bez problemov. Zato som pre zmenu odpalil jeden audio-zosilovac...
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  07:37

    « pylovy filtr

    Kde je prosim Vas u Clia umistenej pylovej filtr? Nejak malo mi fouka vetrak a tak bych chtel zacit u neho. Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.03  18:58

    « AutoZasuvka (zapalovaca) a nabijacky na mobily

    Pouzivate v renaule thalia niekto nabijacku na mobil? Mne sa uz asi piata pokazila. Zacinam podozrievat, ze na vine nebudu nabijacky ale auto ;-) Poslednu co som mal som rozobral, a zistil som ze odisla poistka. Tak som vymenik 1A poistku a inu 1A. Odisla aj ta. Taxom ju vymenil za 1.6A a telefon sa nabil v pohode, akurat nabijacka zacala smrdiet - zacala sa palit :-(
    Ake mate vy skusenosti?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.02  13:23

    « Všetko dobré

    Prajem všetkým majiteľom aj obdivovateľom Clia v Novom roku všetko dobré, hlavne vela zdravia, šťastia a dobrých služieb v autorizovaných servisoch!
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.02  22:20

    « Přání

    Vše nejlepší do nového roku, hodně zdraví, lásky a úspěchů, vám všem!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  09:08

    « Re: Megane II

    zalednene, zvlast dneska... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.12.02  00:00

    « Re: Megane II

    >Si nevedia davat pozor?< NEVEDIA!!! seci sa prechadzaju po ceste, namiesto aby sli po chodniku, viem ze chodniky su zaladnene viac ako cesta (teda aspo sa mi to tak zda cez okienko), a vobec ma neserie ze sa radsej nechaju zabit autom ako by si zlomili nohu, ale kua preco pod mijimi kolesami??? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.02  01:34

    « Re: Veselé Vánoce

    Tak stastne a vesele. Ak sa nahodou neozvem po vianociach, zadrhol som sa kaprom :-) Tak si davajte bacha a prajem vsetkym prijemne prezitie sviatkov a aj nejake tie darceky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.02  01:32

    « Re: Megane II

    Bol to 5-dv. Vyhlad z auta bol dobry, nic mi neprekazalo. Vyborny bol aj vyhlad vzad (aj ked som mal dost namrznute okno), podstatne lepsi ako cez ten priezor vzadu, co ma Clio. Vcera som takmer zrazil dvoch maldych na parkovisku pri cuvani. Si nevedia davat pozor? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  15:06

    « Re: Veselé Vánoce

    diky "kdo" za tel., odpoledne se ozvu. Hergot .. no jo, komu ja to vlastne zavolam? Zvedne to manzelka, zepta se, koho chcete .. a ja reknu Rad bych Kdo! Je Kdo doma? :)) No to me bude povazovat za blazna a polozi to :-) Ale za let v L-39, to za to stoji :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  15:02

    « Re: Megane II

    Diky Lufe za novinarsky sloupek, to by vydalo mozna na clanek pro hlavni titulni stranku :-) To co jsi mel byl tri nebo petidverak? A jak se Tobe jevil vyhled z auta (hlavne A-sloupky)?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  14:51

    « Veselé Vánoce

    Vám všem, kteří jsme spolu debatovali přeju hezké prožití svátků a do nového roku hlavně hodně štěstí, protože jak já říkám, na Titaniku byli všichni zdraví, ale toho štěstí měli málo. Takže se mějte a Ivane, kdyžtak zavolej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  14:20

    « Re: letadla

    rozdiel medzi cyklickym a kolektivnym ovladanim je v zasade jeden, aj ked len taky "akoze" aby sa dalo nejako rozlisovat - je to v tom, ze cyklicke riadenie nema moznost nastavenia uhla nabehu vsetkych listov spolu, v pouzivani to znamena ze u cykliky riadis vysku otackami rotora, zatial co u kolektivu to riadis nastavenim listov so stabilizovanymi otackami rotora. technicky maju obi dve verzie neotacajuci sa tanier ktory je ovladany zasahom pilota a na ten su otocne pripojene ovladace uhlu nabehu listov. Takze cyklicke riadenie ma ten tanier s dvoma osami volnosti, zatial co kolektivne ma tri osi volnosti. V reali sa to robi tak (ak sa neberie do uvahy archaizmus ako naklanana os rotora) tak mas vlasne dvojlisty rotor volne ulozeny na osi pozdlz listov a jeho vychylka pozdlz listov (to znamena co uberies jednemu listu to pridas druhemu) je ovladana gyroskopom na hriadeli ktoreho os je ovladana prave tym tanierom - je to komplikovane, ale robi sa to kvoli stabilite, niekedy ten gyroskop tvoria male plosky ulozene na osi pootocenej voci hlavnym listom o 90 stupnov - je to sialene jednoduche ked to vidis v reali, v podstate tam stacia 4 loziska a jeden tanier
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  14:16

    « Re: letadla

    Ajvn: ad kazeta: jsem z Odolena Vody a jak jsem psal, do Klatov jezdíme přes Váš překrásný kraj.:-)) Je to ze zadního sedadla (jsou dvě za sebou, žák a instruktor, zadní o něco výš. takže pilot vepředu dělal co umí a ten vzadu se jen natřásal a třímal kameru. Za chvíly končím a jdu domu, můžeš kdyžtak zavolat 732/383923, nebo pošli Tvůj telefon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  14:10

    « Re: letadla

    Ajvn: budu to číst a postupně odpovídat - budu-li vědět. Nožní řízení je nastaveno tak, aby na střední polohu byl tah vyrovnávací vrtulky úměrný gyroefektu (dáno výkonem, tedy průměr a otáčky), sundavat nohy je kravina :-)), takže při střední poloze to letí rovně. Ad. kolektor???- myslíš kolektiv, obráceně, na té páce je rukojeť jako u motorky a tou přidáváš plyn a zvedáním páky nahoru a dolu měníš všem listům kolektivně úhel náběhu a tím ovládáš jejich vztlak. Tyto dva úkony vzájemně souvisí, asi jako přidání plynu a spojka u auta při rozjezdu, ale jsou nezávislé na sobě. To znamená, že i při velkém úhlu náběhu a nízkém výkonu motoru můžeš klesat (to se ale nedoporučuje :-))) Jinak, motor přenáší otáčky do tzv. hlavního reduktoru (taková velká převodovka), kde se to redukuje a rozvádí do hřídele hlavního rotoru nahoru (součást reduktoru) a transmisí dozadu do pomocného reduktoru (vrtulka). Ten převod je neměnný. Nožní řízení ovládá pouze nastavení listů zadní vrtulky. Takže zmenšíš tah vrtulky a točíš po směru efektu a obráceně. Ad cyklika: tak to je na dýl :-)) Pokusím se nezabřednout do detailů, snad kolegové motoristi prominou, že zabíráme místo. Ale základ už máš. Takže: pod hlavou rotoru (to je to uprostřed) kde jsou ukotveny listy je dole taková kružnice, obepínající hřídel, takové veliké axiální ložisko, horní půlka se točí spolu s rotorem a po ní se pohybují táhla vedoucí k jednotlivým listům. Pokud se celé toto nadzvedne (ovládané kolektivem) mění se úhel náběhu všech listů stejně (múžeš stoupat a klesat) a do toho takovým soupáčím zasahuje cyklika, která umožňuje v závislosti na poloze "kniplu" toto celé naklánět v podélném i kolmém směru (spoj si palce a ukazováčky do kruhu a kolébej jimi), tím měníš cyklicky náběh toho kterého listu v tom kterém místě kružnice a tím měníš jejich vztlak a tím se mění výkon určité výseče rotoru. Třeba: zatáčíš doprava, nadzvedne se levá polovina a tím vyvine levá polovina rotoru větší vztlak než pravá a vrtulník se nahne doprava a při dopředném letu zatáčí. Při rychlém vodorovném letu se to pilotuje stejně jako letadlo. Přitáhneš - stoupáš, potlačíš - klesáš, vychýlíš-zatáčíš, v podstatě již kolektiv nepotřebuješ. Dokonce i Tvá třetí možnost tam je :-)) ty listy jsou přidělané tak, že mají určitou vůli a tlumiče pro podélný pohyb. Rozpaž ruce :-))(úplně Tě vidím), natáčet je v ose jde, nahoru a dolu to je napevno, ale můžeš s nimi kývat dopředu a dozadu. To proto, že při dopředném letu je třeba počítat s rychlostí okolního vzduchu. Nastupující list - ten co nastupuje zezadu dopředu, najednou obtéká vzduch daleko rychleji, čímž se na něm zvýší vztlak a list se prohne nahoru a tím se díky těm táhlům co vedou dolu k tomu kruhu zmenší úhel náběhu a tedy vztlak, ale zároveň i odpor a list se odlehčí a vykmytne dopředu, ustupující list (zepředu dozadu) se najednou octne v méně rychlém proudění a zmenší se vztlak, takže list se pronese a to táhlo zase přidá úhel, čímž dojde k růstu vztlaku, ale i odporu a list ¨prokmitne dozadu. Proto ty tlumiče. Při pohledu zepředu na vrtulník ve visu se proto zdá být ten kruh, co listy tvoří nakřivo. Snad to stačí. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  13:32

    « Re: letadla

    oprava .. samozrejme ze ve vymetnici klamnych cilou nejsou cheaty, ale chaffy :-) .. uz me ty pocitacove hry uplne zblbly :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  13:30

    « Re: Megane II

    Tak dnes som si Megane II prebehol aj ja. Bola to iba 1.6 16V (mal som zalusk na 2.0, ale asi v SR este ziadna nieje). Musim povedat, ze motor ma velmi prijemne prekvapil - tahal v podstate od volnobeznych otacok bez protestov az do 5500 (viacej som neskusal, bol este studeny). Subjektivne sa zda ze netaha vobec nikde, ale je to sposobene velmi plochym priebehom momentu. Pri 5tis ot. nabral druhy dych. Zaujimave bolo zistenie, v akych otackach sa nachadzam, ked som pozrel na otackomer, podla zvuku a hluku som tipoval cca. polovicne, pri 5tis bolo v aute ticho. Na volnobeh o motore clovek nevie, nepocut ho, nevibruje, po stlaceni tlacitka STOP sa vlastne nic citelneho nestane. Pri jazde je citit aj rozdiel stalcenia plynu 80% vs. 100%, co je mojmu Cliu v podstate jedno. Trosku odstrasujuco ale posobila priemerna spotreba, ktoru som za tie 2km dosiahol - 9.6l :-) Za motor davam velke plus.
    Interier bol na vynikajucej urovni. Mal som moznost si vyskusat na vlastnej kozi Privilege vybavu. Pekna kombinacia bledohnedej a ciernej, volant v kozi prijemny na dotyk. Mnozstvo odkladacich priestorov je na ukor miesta pre repraky :-((( Sedadla su spickove, ale uz nie su francuzsky makke. Zato nastavitelne vsemoznymi smermi a najst si dobru polohu je jednoduche. A nastastie aj za mnou zostalo relativne dost miesta (mam 190cm), v pohode by som sa tam odviezol, ale popravde nechcel by som tam cestovat 500km :-) Kvalita spracovania (co to vlastne znamena?) je vyborna, auto fakt posobi kvalitnym dojmom. Miesto na batozinu je biedne, iba kusok vacsie ako v Cliu, nakladaci otvor je maly (resp velky dost, ale napr. postel v tom aute neodveziete, v starom Megane ano). Snad to bude riesit kombi verzia. BTW piaty dospelak sa moc pohodlne neodvezie - stredovy tunel je dost mohutny, nemal by si kam dat nohy. Takze interier velke plus, kufor minus.
    Podvozok a jazdne vlastnosti je tazko hodnotit, absolvoval so celkovo 3 odbocky a pri kazdej som mal problem trafit sa saltpakou do spravneho prevodu. Saltpaka ma velmi kratke drahy a neposobi gumovo, co mne zrovna nevyhovuje, mam rad makke prevodovky. Kazdy prevod presne zapadne a na mieste na salone to nebol problem, ale neutral je mierne vychyleny dopredu, takze tam, kde ho ja hladam je vlastne zaradena 4ka. Urcite sa na to da zvyknut, ale pri prvej jazde to bol trosku problem. Perovanie je tvrdsie ako v starsich, ale pritom komfortnejsie - nerovnosti tlmi velmi dobre a nenaklana sa. Vobec sa nezhupne na jame ani nic podobne. Nepodarilo sa mi ho rozhodit mojim standartnym sposobom - pridat na jednicku naplno a ked je v najlepsom, hamtnut na brzdu. Auto povacsine nic nespravi, ale clovek citi, ako sa sprava. V Megane ani naznak nedotacavosti a po zabrzdeni ani naznak pretacavosti, super! Tak kludne to este ziadne auto nezvladlo (nebite ma, nemam moc s cim porovnavat, jazdil som takmer vyhradne Renaulty a tento "test" este dlho nerobim) Celkovo male plus (mozno ma aj na velke, ale nejazdil som zakruty).

    Zhodnotenie je tazke, najma v porovnani s Peug 307. Pre P307 hovori najma kufor a striedmy design, pre Megana motor, look interieru a moznost takmer neobmedzeneho kombinovania vybav. Uff, teraz si idem fukat mozole na prstoch :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  13:12

    « Re: letadla

    kdo: Az bych jel do Klatov? Nebo jsi chtel napsat Az bys jel (jako ja) do Klatov? :-) Odkud jsi? Ja jsem Berounak, v Praze pracujici. To vis, ze bych to moc rad videl .. to bych si hned prehral, takovou autentickou kazetu ma asi malo kdo :)) To je nataceny ze spodniho sedadla? Se priznam, ze si nejsem jisty, jestli ma i Albatros klasicke usporadani velitel-pilot nahore, palubni technik-strelec dole. :-) Anebo to natacel sam pilot a zvladal to vsechno naraz? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  13:04

    « Re: letadla

    kdo: S tim zadnim rotorem a sundanim nohou z rizeni mi to mozna neni jasne, mozna nakonec je:). Takhle..co vse se da ovladat pakou kolektoru? Plynem (tzn. pohybem plynove paky nahoru a dolu?) ovladas otacky rotoru a tim natocenim rukojeti sklon ploch rotoru? Funguje ta plynova paka kolektoru v tehle dvou osach? Pak je otazka, jestli se zvysi otacku hlavniho rotoru a soucasne s nim se zvysuji umerne i otacky zadniho vyrovnavaciho rotoru, aby stroj letel porad rovne, bez nozniho rizeni? Takze nozni rizeni ovlada pouze sklon ploch zadoveho vyrovnavaicho rotoru? Pak bych chapal, ze je ten tah obou rotoru vyrovnany tak dobre, ze se da letet rovne bez zasahu nohama a potom ti piloti nepajdaj :-))

    Co mi jeste neni jasne, jak pracuje ta cyklika .. to se bud nejak vychyluje rotor z osy .. nebo se vychyluji jen listy v urcite vyseci toho "kruhu", po kterem putuji dokola? .. anebo treti moznost, ze by se nic nevychylovalo, ale dynamicky se v urcite vyseci prenastavi nastaveni listu do mensiho/vetsiho zaberu a tim se vyvola naklon?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  13:00

    « Re: letadla

    BoB: nevymyslel Bobe, ty indexy existují, seš dobrej :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  12:57

    « Re: letadla

    Ajvn: napadlo mně, že před pár lety se u nás v podniku stříkali L-39ky jednomu ruskému aeroklubu letadla pro jejich akrobatickou skupinu (předtím měly standardní kamufláž s hvězdama) a já mám doma kazetu z jednoho z posledních letů kolem Bezdězu a okolí před odletem. Jeden pilot ji vydržel držet na rameni asi 45 minut od startu až po finále. Možná by ses na ni rád podíval. Až bych jel do Klatov, mohl bych se zastavit a půjčit Ti jí. Není to moc divoké, vlastně jen let a změny sestavy a ke konci pár manévrů (v jednom okamžiku mu kamera při přetížení vypadla z ruky), ale je to dobrý. A nemusel bys u toho ani vrčet, je tam i zvuk motoru :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  12:51

    « Re: letadla

    Aby nedoslo k nedorozumeni -- vyznam M, U a F jsem si
    samozrejme vymyslel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  12:33

    « Re: letadla

    Ajvn: No zajímavé myšlenka, pilot je Peyrac:-))) Ad: gyro-efekt, když to taa probírám, tam valstně záleží ma směru otáčení rotoru, protože vrtulka je vždy proti směru svou plnou plochou. U toho Kamova bych to typnul, že ty dva rotory nad sebou, nebo i jako u Jaku za sebou budou asi co do manévrovatelnosti v nevýhodě. Výkon kolmé vrtule bude jistě vyšší než cyklické možnosti vodorovného rotoru. Ad nožní řízení: je to samozřejmě tak, že při přímém letu si můžeš ty nohy klidně sundat a furt poletí rovně. Na obě strany máš stejnou manévrovací schopnost, to znamená, že ani na tu stranu, co táhne gyroefekt to neroztočíš víc jak proti němu. Zatrimovat si můžeš jenom cykliku, jako u klasického letadla křidélka a výškovku. Jinak to M asi "mašina" nebude, rusové to slovo v označeních nepoužívali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  12:19

    « Re: letadla

    kdo: Ale zpet k serioznim dotazum :-) k te Mi-8.
    Asi jsi to psal spis pro neznale :), takze jsi napsal, ze cyklika ovlada zataceni, ale spis jsi myslel naklon, vid? Zataceni bych tipnul, ze se ovlada zadnim rotorem, tzn. nohama. No ono by mozna bylo lepsi slovo otaceni, nez zataceni :-) Da se rict, ze ten gyro-efekt je tak silny, ze vrtulnik s jednim hlavnim rotorem na tu jednu stranu zataci o poznani hur? (hmm..doleva?) Jsem vzdycky premyslel, jestli to je ta alfa a omega manevrovaciho boje mezi dvema vrtulniky, kde se rozhoduje o zivote, resp. smrti :-) Kdyz ma pak treba Kamov dva protibezne hlavni rotory, mozna by doleva zatacel lip, ale nezataci pak doprava ale hur, nez ty jednorotorove vrtulniky? :-)
    A jeste me zajima .. takze kdyz chces letet rovne, to musis mit porad trochu vyslaplou pravou nohu, nebo se to da nejak zatrimovat, abys mohl mit to nozni rizeni vicemene v rovine pro rovny dopredny let? Si rikam, jestli se pak pilot vrtulniku spolehlive nepozna podle toho, ze kulha na levou kratsi nohu :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  12:15

    « Re: letadla

    5y: musím Tě zklamat, ale to bylo v Letňanech v kroužku při Svazarmu a mě bylo kolem 14ti let. Postavil jsem si (měl to být 109ka Mezek), trup plný dřevěný a k tomu normální potahovaná křídla a výškovka z překližky. Motor jsem měl půjčený od nich, ani nevím kubaturu. Moc mi to nešlo, na můj vkus to bylo moc rychlé a já si pořád pletl lanka, takže víš co mi to udělalo?:-)) Ne od té doby jsem nic nedělal. Opravdu ho ještě mám schovaný. Pak jsem dělal jen "plasty". V tu dobu byly dost oblíbené a rozšířené (a levné) 72ky, ale mně se moc líbily 32ky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  12:07

    « Re: letadla

    kdo: :-) Tak ja se v te Mi-8 vybijel a zatim jsem vybijel :-)) Jeste zpet k tem 21kam. Ja myslel, ze ten vetsi hrbet mela hlave 21bis a predevsim pak jeste vetsi SM(T)? To bylo ciste kvuli vetsim palivovym nadrzim, nebo se tam strkala navic nejaka aktivni/pasivni ochrana? :-) .. hmm, asi jsem zvrhly, ale napadlo me, jak by zareagoval nepritel, kdyz by nepretalsky letoun pred nim misto flaru a cheatu rozhazoval kondomy :-))) Mozna by to tu protiletadlovou strelu naprosto odzbrojilo .. ale to by ty kondomy uz musely byt asi rozbalene a mozna jeste lepe nafoukle :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  11:42

    « Re: letadla

    Ajvn: postupně budu odpovídat, ano 15 a 17-ky byly UTI. Mig 21F (správně jsi řekl-frontovyj) byla "starší" verze a vyznačovala se celým, pneumaticky dopředu odklápěcím překrytem kabiny, který byl zajímavý i tím, že při katapultáži pilota se zamkl do vystřelené sedačky a chránil pilota, potom se odpojil od sedačky a z té se vyklopil pilot. Migy21MF měly pevný štít a překryt se otevíral ručně doprava. Byly tam i vzhledové změny - větší hřbet, jiná kýlová plocha směrovky, jinde umístěný brzdící padák a jiné. Jinak se musím smát, protože na MI-8 jsem taky dělal technika :-))), zase na jiném letišti.
    Té páce se říká "kolektiv", protože se s ní ovládá (kromě plynu - jako na motorce) kolektivní nastavení úhlu náběhu listů rotoru. Té páce místo kniplu se říká "cyklika", protože tou se ovládají vlastní letové manévry, to je zatáčení, bočení a pod. Nohama se ovládá tah ocasního, vyrovnávacího rotoru, chceš-li vrtulky. Ta páčka je skutečně vzduchová brzda na kola a tím, žes ji mačkal jsi vybíjel tlak v systému :-))) S touto mašinou jsem se dooost nalítal, protože jako technik jsem měl na starost jen ji a protože to byla salonní verze (dopravní letka), tak jsem s nima i lítal. Miloval jsem cvičné lety do hor, kdy se "blblo" z vrchlabského letiště v Krkonoších. Jinak to Tvoje letiště mohlo být v Bechyni, tam je měli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  11:41

    « Re: letadla

    kdo> ake ucka si lietal?, kedy? kde? este lietas?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  11:41

    « Re: letadla

    tak je to UTI, uz jsem to zjistil.

    kdo: .. a co byly verze PF, s temi se litalo jen na novy rok? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  11:35

    « Re: letadla

    BoB: Taky jsem s tou myslenkou koketoval, ale pak jsem si rikal, co stroje, ktere v nazvu nemaji M ? Pak to nejsou masiny? :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  11:31

    « Re: letadla

    Nebude to M znamenat "masina"? Takze UM - "ucebnaja masina",
    FM pak "frontovaja masina"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  11:20

    « Re: letadla

    kdo: stare MiG-15 a 17 byly v dvoumistne cvicne verzi jeste oznacovane jako .. a ted nevim jestli UTO nebo UTI :)..jedno z toho to je, asi UTI. Co je to M? No asi to neznamena nic primo o cvicnem stroji, mely to i bojove jednomistne MiG-21MF. Ted tak premyslim, co je F .. frontovyj? Joo,byt u letadel, to Ti zavidim. Sednout si v hangaru za knypl :-) To sem sedel akorat v Mi-8 a bavilo me mackat..jak je myslim plyn?..po leve ruce, podobne jako rucni brzda v aute:).. a ma to na sobe packu, jako na riditkach od kola od "skladacky" brzda :-) porad sem to mackal a ono to nejak sycelo, odfukovalo :-) Tak me z toho sedadla radeji rychle vyeexpedovali, nez jim tam vzlitnu :-) To byla exkurze s pionyrskym taborem na vojenske letiste, ale kde? to uz nevim, byl jsem prcek :-) (ale myslim nekde spis jizni Cechy .. to letiste bylo stranou od silnice, oddelene od ni lesem .. hezky v zalesnene krajine:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  10:43

    « Re: letadla

    Ajvn: Trefits to až na třetí pokus :-)) Upoutaný modely jsem myslel. Dost těžko bych měl schovanou tzv. spárku, jak se říkalo dvoumístným cvičným strojům. Ruské stroje měly za označením buď U, nebo UM (sakra, teď si nemůžu vzpomenout, co je to M). Na vojně jsem dělal technika na Migu 21UM a ten byl trochu jinej, než Mig 21U. Jinak s tím U-2, Powerse po nějaké době propustili jako projev dobré vůle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.02  09:51

    « Re: letadla

    kdo: U-cka? hmm .. tak bud to budou "Ucebnoje" .. tedy varianty UTO (neboj jakou ze to mely ruske stroje zkratku jako dvojmistne treninkove :)..zvlastni, ze mi to pripomina uzlovy telefonni obvod :-) ... a nebo mas na mysli ultralighty? :o) A nebo ze by U znamenalo Upoutany model? :-) Nebo me jeste napada, ze jsi lital Ucko, to jako U-2, ale to Te museli sestrelit nad SSSR a pak nevim, co tu delas :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.02  09:46

    « Re: letadla

    to All: teda pánové, jeden tu den není a co se všechno nedoví. :-)) Mně taky za mlada braly letadla (dokonce i U-čka jsem lítal - ještě ho mám schovaný) a pak jsem se rozhodl, že mně budou i živit. Musím říct, že ta vášeň (zvlášť při vejplatě) už není taková :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.02  11:20

    « Re: letadla

    Lufe, teda "integrovat" v 11ti? Klobouk dolu. My si tu mozna piseme z geniem, a on skromny to na sobe neda zdat. Skoda, ze si na Tebe nemuzu sahnout, urcite bys mi prinesl stesti :-) Tak nevim, co jsem delal v 11ti, ale v 8 letech jsem umel zazpivat celou ruskou hymnu .. rusky :)) Teda nemyslete si, ze jsem byl nejaky proletar:) Ani rodice,Ti uz vubec :-) Ja jen rad zpival a to mi zustalo doted. A ta melodie se mi libila, asi tehda vyhravala hodne ruska sborna na majstrovstvach sveta v ladovom hokeji :-) To jsme byli tenkrat se skolou na nejake te besidce v berounskych kasarnach a tam jsem dostal za odmenu "Vojenskou rocenku 1983" Byla to takova knizecka formatu A6, kalendar a rocenka, ale byly tam taky obrazky vsech vojenskych hodnosti vsech clenskych statu Vars.smlouvy, vc. uniforem. No to se mi jako klukovi libilo :-) A uvnitr te rocenky byly taky slova k nasi statni hymne, pisen prace a Internacionala cesky i slovensky :-) Tak jsem se to jen tak z legrace vsechno naucil nazpamet a rodice jsem desil tim, kdyz jsem ve 22:00 vecer zacal z pokoje skoro na celou ulici zpivat tyhle proletarske songy :-) .. a nekdy jsem si zazpival i na WC..tam byla dobra akustika :-))))
    Takze Lufe nemusis byt vubec smutny, jak vidis, nenormalnich je nas tu vic. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.02  11:07

    « Re: letadla

    Tak Vam panove musim pogratulovat at uz k Vasim historickym uspechum, tak k detem :-) Tak to ja se muzu pochlubit tak leda dvemy tretimi misty v krajskem kole Puskinova pamatniku v recitaci :-)))) Pak se ale v '89 zmenily pomery, tak tyhle diplomy dnes asi tezko otevrou cestu za uspechem :-))) No a v matematickych, fyzikalnich, chemickych a cestinarskych olympiadach jsem vzdy koncil v okresnich kolech :-( .. :)

    Lufe, tak me dochazi, ze Ty bys vlastne v aute ani nemusel mit navigacni pristroj .. Tobe staci nocni jizda a orientace podle hvezd :-) Hele, Ty ses mel stat spis namornikem, tam bys tohle vyuzil :)) Nemluve o tom, ze by to melo jeste dalsi vyhodu .. vlastne viim i o dalsi. Tak za prve bys nepotreboval Clio, protoze bys mel erarni lod :-) No a pak bys mel pritelkyni v kazdem pristavu :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.02  10:42

    « Re: letadla

    Luf> skola ma moc nezaujimala, a pleliezal som s trojkami vcitane vysokej, pretoze ma vzdy zaujimalo "nieco ine" ale zato moj syn vyzera ze je rovnako sahly ako ty - prave sa vratil z medzinarodnej matickej olympiady s bronzovou (robil ju o dva roky mladsi ako by mal), len som zatial nepochopil na co mu to v zivote bude (ta matika, nie ta medaila), takze bud rad ze si sa znizil k tomu programovaniu, mas cliaka, ak by si bol astronomom na LS, tak by si mal asi niekde dole v poprade zaparkovanu 20 rocnu 105ku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.02  10:33

    « Re: letadla

    Ajvn> radiaky ma nezaujimaju, maximalne polietam vetronom s elektromotorom, ale to je secko, tie uputane co robim maju silnejsie motory, a lepsiu aerodynamiku, je tam malo miesta na lietania a oficialna zostava velmi tesne vyplna celu pologulu co mas k dispozicii, takze sa tam vyskytuju momenty ze letis dole cumakom a 1,5metra nad zemou to musis velmi ostro vybrat do roviny a tak, takze to tocenie hlavy neprichadza do uvahy, to skorej u nezainteresonanuch divakov, vecsinou si musia sadnut aby mohli sledovat z blizka ... inak co sa tych radiakov tyka tak tie lacne nelietaju a tie litave (skorej teda vecsie) iz lezu tazko do penazi, ale v sucasnosti sa nastastie uz daju kupavat skoro hotove medely, takze koho netrapi stavanie, moze si to kupit a proste polietat, inak ak ta to vazne zaujima, kupil by som lacny elektrolet (vetron), nie je s tym problem a da sa polietat kde kade na luke, alebo ak mas rad hory tak svahovy vetron, ale to len pre skusenych ... inac ak chces mam simulator svahoveho vetrona (fakt dobry), mozes si to natrenovat
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.02  09:33

    « Re: letadla

    Ja som bol uleteny na astronomiu, jadrovu fyziku a matematiku. A tak som o jadrovej fyzike vedel 13 rocny viacej ako vsetci nasi "profaci" na gympli, integraly som pocital uz v 11tich a vyhraval astronomicke sutaze. Ale to uz je davno prec. Potom ma totiz mama zapisala do pocitacoveho kruzku, ze sa tam deti dobre zahraju a ja somar som miesto hrania zacal programovat... Skoda, mozno som mohol byt uz astronomom na Lomnickom Stite a na vase prizemne problemy sa mohol kukat z vysky :-) BTW modely lietadiel som istu dobu robil tiez, ale nikdy ma nezaujimali po tecnickej stranke.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.02  09:29

    « Re: letadla

    yyyyy: Tak to se mi vzdycky libilo to sledovat, kdyz uz jsem to nekde videl v TV nebo nahodou na place. Clovek by rekl, ze je to legrace, ale tusim, ze to tak jednoduche neni :-) Tak uz jen to, ze se Ti po chvili musi pekne tocit pepka, jak se porad otacis na petniku :-)) Zkousel jsi nekdy radiove modely? To se mi taky libi, vzdycky jako dite jsem snil, ze bych mel jednou nejakej velkej, na zahrade mel male asfaltove letiste a lital s nim jen tak pro zabavu .. nejlepe s nejakym vrtulakem z druhe svetove .. a mit funkcni podves na bomby a sem tam nejakou blbinu shodit dolu :-) A vzdycky jsem snil o tom, jak to presne ovladat, aby jsi krasne ciste pristal, hezky podrovnat .. hmm :-) .. da se to vubec s temihle modely? Nebo je to smrt, kdyz stahnes plyn, jako bys ve skutecnym podrovnaval, ze to ztrati vztlak a je to v kyblu a muzes to jit sbirat na pole? Na to by mozna odpovedela otazka, jestli tyhle modely maji vetsi nebo mensi zatizeni na 1cm2 nosne plochy, nez realne predlohy a jak je to s prepoctem na kone/kg. Tusis, jak si tyhle modely stoji?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.12.02  08:33

    « Re: letadla

    No ja som tiez na lietadla, ale neberiem to tak militaristicky ani tak vazne ako ty, ja som skorej do tych modelov na ktore si nemal cas za mladych liet, … ja na ne nemam caz az do dneska :-). Uplne vazne, seriozne a sutazne robim uputane akrobaty (to je to na lankach co lieta dookola). Takze az ta niekedy cesta zavedie do Bratislavy, tak mozes prist kuknut na letisko do Vajnor, aj ked som mimo Slovenska, tak niekto tam navecer vzdy lieta, clovek sa aspon odreaguje … :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  22:12

    « Re: letadla

    yyyyy: Ja vedel, ze se na ty letadla nekdo chytne :-)) No zacalo to tim, ze jsem nekdy ve treti tride, kdy moji spoluzaci cetli povinnou cetbu jako Cug a Geg, tak ja uz mel prectene z knihovny vsech pet dilu od Nemecka "Vojenska letadla 1-5" :-) Pak se do toho casem primichala snaha lepit letadla, modely, ale na to jsem nemel az tolik casu, tak zustalo prevazne u te teorie nad knizkama :-) Ja prosel ruznymi obdobimi .. nejvic me asi oslovily vrtulaci z 2.svetove, ale pak i proudova era, predvalecna, prvovalecna .. a kdyz mi i to bylo malo, tak jsem zacal kreslit sam vlastni letadla (to vsechno na zakladni skole) :-) V te dobe jsem byl slusne nabuseny, sem tam jsem uzemnil znalostmi i profesionalni vojaky hodne vysokych sarzi pri ruznych besidkach v kasarnach a na vojenskych letistich .. jooo, to byly casy :-) Ale od takovych 18ti se tomu uz nevenuju :-( Takze bys me mozna dneska nachytal na tom, rozpoznat podle siluety od sebe jednotlive Beaufightery .. uz si nepamatuju, ktery byl s radovymi a ktery s hvezdicovymi motory :), ale takova ta klasika, rozpoznat jednotlive verze Spitfire II, V, IX, XIV, Mezky, 190tky a mohl bych mozna dlouho pokracovat .. v tom bych se mozna po letech jeste vytahl :-) Ale jestli uz si neco tolik nepamatuju, tak jsou to soucasne zbranove systemy. Uz nevim presne, kolik kterych klasickych bomb, GBU, AIM, AGM a jinych hracicek na kterem konkretnim podvesu ktera masina unese :)) A na co jste byli v detstvi "ujeti" Vy? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  17:18

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    > o letadla < O CO???? ... napis viac, v Citroen klube sme sa bavili o fotakoch, tu sa mozeme o lietadlach ... tak von s tym ... citroenaci nesmejte sa ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  16:50

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    yyyyy: No uprimne, ten obrazek toho povi vic, nez Tva analogie s voziky :-)))

    No ja se za technickeho ignoranta nepocitam :-) (kurna to je samochvala :), jen s cim jsem si jeste nehral, o tom se bojim prohlasovat jako king, ze tomu rozumim,.. tak radeji delam hloupeho, abych se neco dozvedel do sbirky :)) Jen ty me uvahy o prejizdeni snehove bariery jsem z casti postavil na spatnem predpokladu (fungovani diferaku), ale to jsem zase od zacatku daval najevo, ze mozna kecam :-)) Hm .. a nejen ze samochvala, ale jeste alibismus :-))))
    No jo, co naplat, holt je videt, ze jsem se v mladi zajimal spis o letadla nez o auta :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  16:44

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    OK, tak uz vieme, ako funguje diferak a teraz nieco o tom prechadzani snehovej bariery... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  15:22

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    yyyyy: Takze si rozumime. Mluvil jsi o motoru to
    ja pochopil jako motor auta. U modelu bych ocekaval
    spise jiny nazev pohon. No nic, slo mi jen o to, jestli
    jsem jen neco nepochopil. Ale jestli jsi to
    myslel takhle, v tom pripade s tebou souhlasim :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  14:41

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    este detail - mozno sa ozaj nerozumieme - diferncial sam o sebe prevod nerobi - sam o sebe ma prevod 1:1 (tanier, planety, poloosy), len jeho NAHON ma nejaky prevodovy pomer ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  14:34

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    pisal som o MATEMATICKOM MODELI, nie o realnej konstrukcii ... bavime sa ako sa prenesie moment z taniera na kolesa, nie co vsetko je este pred tym ... aj ked v realnej konstrukcii tam jedno ozubenie VECSINOU je ... keby tam bola retaz 1:1 alebo tanier bol sucastou motora uz to nie je diferencial??? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  14:25

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    yyyyy: Neco mi neni jasne. Pises "...sucet otacok poloos je dvojnasobkom
    otacok motora..."
    Ted si nejsem jisty, jestli
    jsem neco nepochopil, ale tvrdis, ze soucet
    otacek poloos za diferakem je stejny jako otacky
    motoru? A neuvazujes ruzne prevody? Vzdyt i sam
    diferak je "prevodovka" (talir, kolme kolo, planetky...). Co jsi tim chtel tedy rici?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  14:04

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    a hlavne piste sem seci po jednom a pomaly kua ... nech tu neni secko 3x
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  14:02

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn> mozno tvojmu humanitnemu vzdelaniu lepsie ulahodi matemeticky model: diferak je taka vecicka co rozdeluje moment od motora na dve poloosi tak, ze sucet otacok poloos je dvojnasobkom otacok motora ale nie je pravda ze su si rovne navzajom, a druha vlastnost, ze moment na oboch poloosach je rovnaky. To druhe znamena ze ak jedno koleso nechas v lufte naprazdno - teda nedodava moment, tak ani to druhe nijaky moment nedoda (aby dodalo, musel by si ho pribrzdit - proste ked to nejde do zeme, pojde to do brzdy). Rukolapnejsi model je tahat dva voziky na tyci, voziky su po stranach a tyc ke kolma k smeru pohybu a ty ju drzis v strede a mozes ju tlacit, nie natacat - ak jeden vozik ide lahko, tak ani na druhy nebudes vediet posobit silnejsie ako na ten co ide lahko. Teda ten co ide lahko pojde 2x tak rychlo ako ty, a ten co ide tazko bude stat, no a potom si uz lahko predstavis tie kolecka a planetky atp ... to su tie voziky a tyce len chodia furt dookola ... :-) ... fsimas si ze som nenapisal nic o technickom ignorantovi ze? :-))) ... to je ako s tym Lufom ftedy :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.02  14:01

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    to all: Moc diky vsem za ochotu, vazne :).. a kdo, Ty nelituj, ze sis omlatil prsty, bylo to k necemu dobre, aspon pro me :-) Juknul jsem peclive na ty animace, na obrazky, pak si znova precetl ty Vase prispevky a presne to sedi. Mate to u me :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:53

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: máš pravdu, než jsem si tu omlátil všechny oba prsty, mohl jsem se na to podívat a bylo by.:-)) ach jóó
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.02  13:46

    « Re: Bezpecna jizda ve Vysokem Myte

    Ajvn: Sakra, jsem moc rychlej s odesíláním, takže dodám: Diferák nic nehodnotí. Pokud přijde zatáčka, nebo jakákoliv změna rychlosti jednotlivých kol, prostě se pootočí a jedem dál. Přesněji řečeno vnější kolo jede rychleji o totéž, co vnítřní pomaleji ve vztahu k vozu a to eliminují ty planetové pastorky, ale sílu přenáší stejnou. Proto je vnitřní kolo náchylnější k prokluzu. Pokud se to stane, o co víc se točí jedno, o to míň zbude na druhé. Jinak ty samosvorné diferáky mají různé viskózní, či odstředivé spojky mezi poloosami a ty právě samy přenášejí výkon při prokluzu na druhou stranu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…