Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: letnaky are back :-)
orin - tento rok bolo pocasie cez CeBIT dobre, ale pred dvomi rokmi som cestou naspat isiel po dialnici, na kotrej bolo asi 5cm snehu. Bohuzial uz na letnakoch. Ale teraz uz davam letnaky az v aprili (a tento rok sa asi na zimnych este chvilu povozim, lebo nemam letne gumy, chcem objednat z e-pneu konecne nejake pekne hliniky) -
« Re: Rucna brzda
orin ma pravdu: >moze sa to stat aj pri kladnych teplotach. Nie je to len primrznutie, moze to byt "kusnute". < presne to sa stavalo ked som mal zeninho noveho Scenica. Stal som v garazi pri kladnych teplotach ale cesty boli mokre. Vzdy s rucnou brzdou jemne zatiahnutou. Rano (len rano) za pri rozjazde ozvala rana oz zadnych kolies a auto sa pohlo - mozno skorej "prihrdzavene". Teraz po zabehnuti to uz nerobi. -
« Re: letnaky are back :-)
...nnno, aby Ti este nenasnezilo...:o)
Som bol kuknut na CeBITe v Hannoveri, cez Krusne Hory. Okrem slapiek popri ceste tam bolo relativnr dost snehu a teplota -2. Letnaky davam az ked teplota cez den neklesa pod 10 (a nechystam sa sulozit do Krusnych Hor :o). -
« Re: Rucna brzda
Alebo ak sa velmi bojis, ukradni si z nejakeho nakladaku kliny pod kolesa. Niektore ich maju zavesene na boku aj styri, dva im chybat nebudu :-) Cez kliny sa ti auto len tak lahko nedostane. Aj ked videl som...
...ako si opravar lahol pod Pragu V3S v miernom kopci, ale predtym ju podlozil dvomi klinmi. Tomu autu unikal tlak z brzd, takze si tam lahol, aby pocuval, kadial to fuci. Mal ale dost smolu ze vyfucal vsetok tlak, auto zatlacilo do klinov a jeden sa zaboril do cesty. Koleso ho preliezlo a Praga sa rozbehla dolu kopcom. Chlapik pod nou stale este bol - vyliezol neuveritelne rychlo, bol bledy, ze som tak bledeho cloveka este nevidel ale po chvili sa spamatal a isel nahat auto. Vsetko nakoniec dobre dopadlo, ibaze ten klin sa nedal z tej cesty vytiahnut nijako, nakoniec sme zapriahli retaz za tu V3Sku a vytrhli ho aj s kusom asfaltu. Takze pozor na kvalitu asfaltu, na ktorom auto podkladate :-))) -
« Rucna brzda
Ajvn, moze sa to stat aj pri kladnych teplotach. Nie je to len primrznutie, moze to byt "kusnute".
Skus ten parking bez rucnej brzdy, ak sa to kusne aj tak, su tieto uvahy zbytocne. Ale s najvacsou pravdepodobnostou je to v oblozeni. Dal by som si to prebrusit - aby si nedopadol tak ako Luf :o( -
« Re: zamrzla naprava?
matuS - preco by to malo zatazovat prevodovku? Pri rozbiehani do toho kopca je ta prevodovka namahana este viacej, myslim, ze je na toto dimenzovana.
bubo - pisal som o tom asi 4 mesiace dozadu. Pri odtrhavani sa odtrhol brzdiaci segment od celuste a volne sa pohyboval v bubne. Vysledkom bol doryhovany bubon a vymena komplet mechaniky zadnych brzd. Celkom slusna palka... -
« Re: zamrzla naprava?
Ajvn - s tym odtrhavanim by som to uz radsej moc neskusal. Presne takto som si totiz odtrhol brzdove oblozenie ja - potiahol som zablokovane koleso asi 10m a potom to v nom ruplo a uz sa tocilo. Bohuzial sa to odtrhlo na nespravnom mieste a dalsie nasledky som tu uz pisal. Takze radsej nenechavaj zatiahnutu rucnu, zaradeny kvalt auto v pohode urdzi (aj v dost velkom kopci). -
"-- skrytý --" 10.03.03 12:31
« Re: zamrzla naprava?
Parkuju na ciste rovince. Rychlost zarazena, na lochtani plynu bez sance, na vetsi pridani se to s tim doslova chvili pralo, nez to pak skublo a "utrhlo se". Grr. Dneska to byl vazne extrem. Co si vzpominam, tak se mi ale obcas, sem tam na podzim pri hodne kladnych teplotach stavalo v garazich v praci, na pogumovanem podkladu, ze pri rozjeti se ozvalo taky podobne trhnuti. Sice mensi .. daval jsem to za vinu te "gume", ze jsem se na ni prilepil :-) Hmm, ze by to melo souvislost a ze by neslo jen o namrazu? -
« Re: zamrzla naprava?
Stava sa to dost casto a nie len pri Renaultoch. U mna to nie je kriticke, lebo sa to "utrhne" pomerne lahko (ziadne zablokovane koleso, ako pises ty). Kedze ja mam Scenic, kde su vzadu kotucove brzdy, problem vidim v lankach, ktorymi je rucna brzda ovladana. Myslim, ze by pomohlo premazat bovdeny (sorry, neviem ako sa to pise), proste nejakou striekackou nastriekat popri lankach zo strany kolies nejaky olej - najlepsie s grafitom. Na skodovke , kde som mal tiez podobny problem, mi to pomohlo. Ak vsak nechces do toho sahat, mozno aj jemnejsie zatiahnutie parkovacej brzdy je riesenie... -
"-- skrytý --" 10.03.03 09:34
« zamrzla naprava?
Lidicky, teda nestalo se mi to dnes poprve, ale vzdy, kdyz predchozi den prsi, pres noc mrzne, tak mi jako dnes po nastartovani nechce auto rozjet a citim zretelne, ze se v mem dnesnim pripade zadni kolo netocilo. Jakmile se to "utrhne", tak uz je to OK, nic nepiska, zadne treni, pohoda. Stavame se Vam to take? (teda pokud parkujete pod otevrenym nebem :) -
"-- skrytý --" 07.03.03 16:09
« Re: Konkurencia
luf: :-) Taky Te zdravim :)) No nekdo tu vyslovil v nejake diskusi slovo ecodriver .. to se mi libi, tak jsem si zacal rikat :-))
No tenhle tyden vozim pritelkyni do visky za Uvaly, do Skvorce. Tak denne "do prace" najezdim kolem 180km z Berouna a do Berouna. Skvorec je asi o nejaky ten metr vys, nez Beroun. Kazdopadne tam jezdim se spotrebou 3.85 a zpatky 3.31 :-) pri prumeru 67.4km/h. (odhadem tak 60% dalnice+rychlostni komunikace, 30% okrsky, 10% mesto). Az budou letni teploty a nasadim opet letnaky, tak to bude jeste lepsi :))
Hellebrand tu mluvil o zkresleni palubaku. Tak jsem to dneska spocital a podle PP jsem zpotreboval 837 litru, zatimco podle paragonu :-) 859 l. Coz v mem pripade dela presne 0.10 l rozdil na prumeru. Jen me vazne zajima, do jake miry je to chyba PP nebo "chyba" pumpy.
Lufe, jestli jezdi do 110 ten Polak, tak to ja jezdim spis pomalejc, tak ho potes, ze by mi to zralo ne o litr min, ale tak o 0.8 :)) -
« Konkurencia
Trosku vas potesim, mal som moznost vyskusat VW Polo 1.4TDI a 1.2 12V. Bohuzial ani jedno som nesoferoval, ale dojmy nejake aj tak mam. Miesto vzadu je vacsie iba o chlp, tym sa trapit vobec nemusime. Ale sedacky su tvrde ako lavice, na prvy pocit je to fajn, ale po 20km v meste som bol uz celkom rad, ze presadam do mojho makuckeho kresla v Cliu. Naproti tomu podvozok vobec nie je taky tvdy, ako som cakal, velmi dobre tlmi nerovnosti a celkom slusne sedi/nenaklana sa. Mam pocit, ze je komfortnejsi ako vo Fabii, celkovy pocit bol velmi dobry. Co ma ale prekvapilo, v oboch autach to dost hrkalo. Na to, ze jedno malo najazdene 6900 a druhe asi 10tis km, az prilis. To je ta povestna kvalita made in VW? Druhou kapitolou su motory - 1.4TDI ma spotrebu 4.5-5l pri normalnej jazde do 110km/h. Prekvapilo ma, ze nie je do 2500ot. takmer vobec pocut. Ale ten vyrazny a skvely zatah dieselu sa nekonal nikde, celkovo som mal z neho pocit, ze moje Clio jazdi proti nemu ako drak. Nakoniec sme s majitelom mali debatu o tom, ze nie je mozne aby pri tej istej jazde Clio bralo takmer o liter menej :-) (zdravim Ajvna). 1.2 ma zvlastny zvuk, novinari, ktori ju prirovnali k V6 su asi hluchi alebo nikdy nesedeli vo V6. Opisat to neviem, ale je na nom fajn, ze sa tvari, akoby tocil o 25% otaciek menej. Tah motora je dost slusny, ale je s nim treba radit pri dost vysokych otackach (4500-5000), aby sa dalsi prevod rozumne chytil. A tak v praxi jazdite 100km/h na 4, aby to ako tak islo. Ako sa to prejavi na spotrebe (a zivotnosti) neviem. Zaverom este podotykam, ze to neboli ziadne predvadzacky, ale sukromne auta, TDI bolo jedno z prvych vyrobenych, takze tam to hrkanie mozem prekusnut, ale 1.2 bola asi 3 mesiace stara a na hrkanie IMHO narok nema.
Co dodat? Napriklad ze Polo pre Clio nie je ziadna konkurencia. -
« Re: vymena kapalin
Orin: Takze ty si si stanovil intervaly sam? 5, 15, 30, 50,... Zda sa mi to naozaj pricasto. Nie je to skoda? Ten motor nakoniec aj tak dozije na nejaku inu poruchu (odhadujem 250t) a zase ak sa ti to podari udrzat co najdlhsie, tak 500t km behat s jednym autom - dufam, ze na tom nebudem tak zle (klop,klop,klop)... -
« Re: vymena kapalin
luf: No ja som ho mal cierny (vlastne hnedy, ale na tej zltej mierke to moze skreslovat...), mal som 32t km a chybali mi 3 dieliky na PP. Teraz mam 8t, nechyba ani jeden dielik a na farbu som sa nepozeral, mozno nabuduce. Ak sa nic nebude diat, tak to necham do 60t behat. Ved to bol jeden z faktorov (myslim tie 30t intervaly), co som pozadoval, ked som si kupoval auto. -
« Re: vymena kapalin
Intervalov, kotre predpisuje vyrobca by som sa nebal. Mam pocit, ze maju odbornikov istotne fundovanejsich, ako akykolvek vychvaleny garazmajster. Ked clovek za rok najazdi ten predpisany pocet km na vymenu, urcite sa nemoze nic stat. Ja dodrzujem predpisane intervaly a olej je pred vymenou ako novy (resp. ani netusim, ci mi ho fakt vymienaju, nie je mozne to nijako rozonat). -
« Re: vymena kapalin
Zizal: Na prvu vymenu som siel po 5 tis., ten olej bol fakt cierny - na vymenenie. Potom po 15 a 30.
Teraz su uz len konstantne 20 tis. intervaly.
Nie je to urcene ani tak opotrebenymi ciastockami motora ktore zasieraju ten olej, pretoze po 50 tis. je motor takmer perfektne zabehnuty, ale vymena sa robi skor koli strate maznych a viskoznych vlastnosti full syntetic oleja. Robil som na podobnu temu diplomovku, kde sa skusali vlastnosti olejov pri roznych teplotach a dobach prevadzky. -
« Re: vymena kapalin
Jedna poznamka k vymene oleja. Pri 30t km som navstivil jeden neznackovy servis, nech mi urobia co treba (olej, filter, ...) a krutili hlavami, ze som prisiel velmi neskoro a ze mozem poskodit motor, ked budem chodit iba raz za 30t km na vymenu. V kazdom pripade mi urobili vyplach motora a az potom tam naliali novy olej, coz nie je na skodu. Trochu mam s toho dojem, ze sami mechanici nedoveruju tym predlzenym intervalom. Pre uplnost, mam benzin 1,6 16v (2001). -
« Re: to luf
Nenapisal som, ze ich kupujem v pohode, ale ze sa daju kupit v pohode. Predajcovia Osram a Philips ich maju bezne skladom (ked nemaju na predajni, do druheho dna dodaju). Len tak pre info som sa raz pytal, ked som uvazoval nad vymenou prednych svetiel, ale teraz cakam, kedy mi manzelka nabura auto a zatiahne to za mna poistovna :-) -
"-- skrytý --" 03.03.03 13:11
« Re: Silverstar is dead
Ja som mal original HB3 Sylvania USA. Svietim stale, prvu som menil po cca 25 000 km. Nahradnu som mal Narvu, znama vymenila takychto ziaroviek v Thalii asi 6 za rovnaky pocet km. Teraz uz aj v znackovom servise predavaju namiesto Narvy ziarovky Bosch. Tak som zvedavy. -
« vymena kapalin
Ahoj, mozna je to mimo tema Clia, ale presto - Jak casto menit olej u dti motoru a vlastne co vse menit a v jakych intervalech? Jsem uplny laik, asi sen vsech servisaku, kteri mi muzou nakukat cokoliv a ja v zajmu toho, abych jezdil bezpecne a dlouho, na vsecko kyvnu.
Mam uz tri mesice R Laguna 1.9dti r.99. Kupoval jsem jej pri stavu tachometru 79tkm ted mam 87tkm. Podle stitku tam byl naposledy menen olej pri 67tkm, je uz cas na dasli vymenu nebo to jeste vydrzi? A co dalsi se musi vymenit, zkontrolovat a tak? Plus neznate v Pze nejaky dobry i neznackovy servis, kde jsou na renaulty dobri? Dik martin (bulawa@centrum.cz) -
« Silverstar is dead
Tak mi predvcerom v noci zomrela jedna Silverstarka. Vydrzala necelych 6 mesiacov, takze v podstate svietila asi 200 hodin. Musim povedat, ze som cakal dlhsiu zivotnost. Je sice pravda, ze som v tu noc robil sofera na svadbe a zapinal som svetla za noc asi 30x, co im urcite neprospelo, ale aj tak mohli este svietit. Pri prilezitosti jej vymeny som sa mrkol aj na tu, co este prezila a vlakno na stretavacky ma uz na male a je len otazka chvilky, kym sa prepali aj ta. Namiesto Silverstarky som dal obycajnu NARVU - svieti iba o nieco menej. Ked stojim oproti stene, je rozdiel intenzity vyrazny, ale za jazdy na ceste to az take strasne nie je. Mozno je to tym, ze jedna je stale Silverstar a tak som vlastne stratil iba 25% svetelneho vykonu, uvidime ked zomrie aj ta druha. A tak rozmyslam, ci investovat rocne 900SKK do ziaroviek ma vobec cenu. Co myslite vy? -
matuS 03.03.03 03:07
« Re: huf
luf> ano, memorystick naserie. je to krasna mala modra vec, ktora super stuka, ked ju vyberas z fotaka...hm, ale dalsie vyhody? no, onedlho mame memorystick gen.2, ten je uz v pohode. bude 512mega a mozno aj viac (nepamatam si) ale zasa sakra nevyhoda - fotaky na terajsi memorystick to nebudu vediet citat. nechapem ako mohli v sony spravit takuto obrovsku chybu. museli vediet, ze 128max nebude o par rokov stacit!!!
inac na 5megac, co ma ocino tych 128 je v pohode. ma dve a to mu na jeden den staci. vecer sup do notebooku. ale jednoznacne by to chcelo mat tak 5 giga a mat pokoj celu dovolenku. (moj ocino foti tych 60 obrazkov denne)
ajvn> podla mna ten sony f707 ma plny automat. su tam aj tie blbiny ze uprednostnuej clonu alebo cas, ale myslim ze je tam aj full manual. no, ale ja mam dscp1 a tam manual nieje. :( -
« Re: to Hellebrand
To je na tom právě to super. Zajdi se třeba projet s Hondou Civic 1,7 dieselem. Ten turbo efekt je tam strašný. Nebo myslíš, že je lepší třeba v kritické situaci, kdy musíš opravdu zrychlit,sešlápnout plyn a čekat vteřinu až zapne turbo.Právě v tom, že Renault má tak vyřešené přeplňování je jeho NEJVĚTŠÍ přednost. -
« Najeto 30 000 km
Takže dnes najedu 30 km, které mi chybí do těch 30 tisíc. Clio 1,5 dCi 60 kW Extréme v plné výbavě.Koupeno v akci za výborných 430 000,- Kč.
Spotřeba skutečně změřená /ne podle počítače,který ukazuje cca o 0,2 lt méně něž reál/
4,3 lt/100 km při mírně řečeno velmi svižné jízdě,1/3 po městě.V létě zapnutá klima.
Za těch 30 000 km jediné 2 problému : 2 spálené žárovky !!!
Jinak mimo nafty a kapaliny do ostřikovačů jsem do mého nejtiššího a nejrychlešího traktoru u nás na vesnici, nevrazil do přímého provozu ani 1,- Kč navíc.V pondělí jedu samozřejmě měnit olej a udělat předepsaný servis.
Úmyslně jsem vyhledal možnost řídit konkurenční maloobjemové diesely. Jel jsem v C 3 (8 ventilu,možnost svést se v 16 ventilu jsem na Moravě nesehnal ( mimochodem rozdíl v ceně u tohoto motoru 8 a 16 ventilů ve přímo nekřesťanský)),VW Polo ,Yarisu . Můj závěr : Diesel od Renaultu , ale 60 kW je z těch motorů jednoznačně nejleší./Pokud ale srovnám slabší diesel Renault, tak se mi zdál diesel od Toyoty lepší.
V každém případě jsem s mojím autem na výsost spokojený a doufám, že se ve zdraví dožiji toho , abych ho za nějaké 2 roky a kousek vyměnil za (jak jinak než Renaulta) Elysse, který by měl mít diesela úplně s fantastickými parametry.
Všem kolegům ( i budoucím) přeji stejné štěstí při výběru vozu, jaké jsem měl já.
Renaulťákům ZDAR -
« Re: mimo misu - obj. Sigma
Ajvn - tu su nejake sajty pre teba: www.photo.net, www.photozone.de (anglicky), www.e-photo.com (nejky novy blby design, ale ak tam je niekde archiv starych clankov, tak fajn citanie), www.ephotozine.com, www.photodo.com, www.photographytips.com, www.normankoren.com, www.paladix.cz, www.fotopruvodce.cz, www.photorevue.cz. Kym to vsetko preberies, mas co robit, navyse kazda stranka obsahuje stranku s linkami na dalsie stranky... :-) -
"-- skrytý --" 28.02.03 11:50
« Re: huf
matuS: To se obavam, ze plnej manual budou dlouhodobe nabizet jen a predevsim znami vyrobci fotoaparatu (Nikon, Kodak, Olympus, Pentax, Canon), ale takove ty ostatni znacky jako Sony, HP, atd .. to budou jen hracky pro bezne lidi, maximalne priorita casu a clony a to uz je u takovych znacek co rict :-)) Holt casy, kdyz si kazdej fotograf vsechno UMEL nastavit sam, nebyl to jen tupa opice mackajici spoust, ty uz jsou bohuzel pryc a cim vic je takovych opic, tim vic prevlada vyroba takovych hracek a fotaky pro prave fotografy jsou vic a vic drazsi v porovnani s fotaky pro opicaky :( -
« Re: mimo misu - digifoto
Uff - to bude ciste subjektivne, lebo s digitalmi fotim iba s Canonmi a obcas s jednym Sony, o ostatnych citam iba recenzie na dpreview. 1, Olympus E-10 alebo E-20 je super masina. Ostatne maju dost velky sum v tmavych oblastiach. 2, Kyocera nevynika optikou, 3MPix maju casto nizsie realne rozlisenie ako bezne 2MPix. 3, Konicu nepoznam vobec. 4, Na SONY mi vadi ich MemoryStick a trapnych 128MB, inak objektivy CarlZeiss su spicka, chipy si robia sami a vacsina dalsich vyrobcov ich pouziva tiez, takze casto su etalonom triedy (napr. DSC S85 je etalonom podania farieb). 5, Minolta mi pripada, akoby sa iba snazila dohnat ostatnych vyrobcov a pomaly straca dych. 6, Nikon je na spici. 7, Canon je na spici, navyse ma fakt suprovu optiku. (Objektiv z G2 pouzila na svojom digitale aj Leica a ti su znami nekompromisnymi poziadavkami na objektivy). Takze by som to zhrnul tak, ze Canon, Nikon a Sony su v podstate istota kvality. Olympus, Pentax a Minolta nie su spatne, nieco ako zlaty stred. A na koniec su rozne Konicy, Kyocery atd. V podstate je tento trend aj vyjadreny cenou.
Neber to spatne, ak som nahodou ten tvoj zaradil do inej triedy ako spicka :-) Fakt sa moc v digitaloch neorientujem, IMHO este ich cas nedozrel. Ked si kupim digi zrkadlovku s FF chipom a cca. 10MPix, dynamickym rozsahom min. 8EV a s pamatou 5GB za 2000EUR, vtedy sa zacnem o digi zaujimat viacej. Zatial jediny, co splan poziadavky na chip a kvalitu obrazu, stoji 9tis EUR (Canon EOS 1Ds)
Viacej, ako na fotaku zalezi na tlaciarni. To co nezvladne fotak, dotiahne PhotoShop. Co si kupil? -
« Re: dalsi milestone 20.000 km :)
matuS - lahko sa ti odsudzuje, ked si tam nebol. V tomto pripade by si neurobil urcite nic ine. Ja som mu nebranil obehnut, stale som udrziaval tych zvolnenych 120, ale ked som uz videl, ze na to nema, najrozumnejsie bolo rychlo zmiznut. Ak to poznas - stalo sa to na ceste medzi Nitrou a Zlatymi Moravcami. A ked mi povies, ze tam neni 130 bezpecnych, tak si zacnem mysliet nieco o tvojich vodicskych schopnostiach. Koniec tejto temy! -
matuS 28.02.03 02:37
« huf
to je pekne ze tvoje brzdy funguju 15x pri rychlosti 150km/h-0, ale v normalnej prevadzje je to zbytocne. jedine vyuzitie je naozaj iba na okruhu. pri normalne ryhclejsom jazdeni na okreske sa absolutne nemas sancu priblizit podmienkam na okruhu (pokial niesi uplny *)
co sa tyka digitalov, vsetko zalezi od toho co od fotaku chces a kolko chces minut. je to daleko horsie ako kupovat auto!
ponuka je velmi velka a je z coho vyberat.
ja mam so sony len tie najlepsie skusenosti, ale napr mne osobne chyba na dsc-p1 plne manualny mod (hoci by som ho vyuzil tak na 10% fotiek, ale chcel by som to) -
matuS 28.02.03 02:26
« Re: dalsi milestone 20.000 km :)
Nakoniec som to nevydrzal, podradil a on sa mohol kludne zaradit naspat za mna
luf, to o tom premeriavani som napisal zo srandy, ale ty preco sam zo seba robis *?
nehnevaj sa, ale "zvolnit" na okresnej ceste na 120km/h lebo telefonujes, branit predbiehajucemu pridavanim plynu, to su dost nenormalne a nemoralne veci na ceste. od normaleho cloveka ako ty som to necakal. asi ta uz prestanem povazovat za normalneho vodica. a ked si mal synatora vzadu, tak ta uz za normalneho v ziadnom smere nepovazujem. -
"-- skrytý --" 27.02.03 17:54
« Re: mimo misu - obj. Sigma
luf: Tak diky :-) ted si mi nasadil brouka do hlavy :-))) No ale proto jsem se Te ptal. Mam, co jsem chtel :o) Hmm, no dokud to clovek nevidi, tak si neudela obrazek, ovsem koupit neco za par hezkych litru a pak plakat, to uz je pozde. :-( Shanim linky na nejake foto-sajty, kde jsou diskuse lidi z oboru. Tak dik za fototechnu a kdybys vedel i o jinych, klidne slovenskych:), tak sem s nimi, udelas mi rozhodne radost .. a starost zaroven :-))
Jasne, tele bezne pouzivas daleko mene a 50ka je klasika, to je bezne lidske oko. Tele chci pro dve veci: 1) sem tam bych rad fotil neco v dalce, ale presto detail (priroda, zavody) a 2) s tele se da snadnejc zmensovat hloubka ostrosti a hrat si s umeleckymi fotkami :-) Ono s klasickym zoomem, ikdyz tam dam nejvetsi diru na nejdelsi ohnisko, prijde mi to porad malo rozostrene pred a za cilovym objektem :-) Kdyz uz si takhle hrat, tak to ma byt rozostrene az od urcite miry, jinak ta fotka pusobi ne umelecky, ale jako ze je blbe zaostrena :-)) Ta 80-320mm ma dost dobrou svetelnost nadlouho, 5.6, to neni vubec spatny, to je samozrejme lepsi jak ta Sigma :)) No asi holt pujdu do neceho takoveho, pritelkyne bude muset prekousnout, ze mi to foceni dyl trva, nez to prohodim :-))) -
« mimo misu - digifoto
Ajvne a lufe, tak by mě zajímalo, zda máte přehled i v digitálech. Jak byste hodnotili SONY, Kyocera, Olympus, Konica popřípadě další firmy. 3-5Mpixels. Já už jeden koupil a zajímalo by mě, jestli jsem neprohloupil. Nejsem umělec ani fanda. Mám to na focení * (akcí, aut, ve firmě na reklamace dodaných věcí apod.). Vzal jsem k tomu i tiskárnu.
So what? So fucking what??? ;o) -
« Re: mimo misu - obj. Sigma
Ajvn - hyper-super-mega zoomy nebrat ani zadarmo. No teda vlastne zadarmo ano, ale urcite sa za ne neoplati platit. Neviem ti poradit, ake tele kupit, lebo sa momentalne pohybujem s objektivmi prave na opacnom konci - chcem sirokac. Mat objektivy, ktore za vela nestoja ma uz tiez omrzelo a tak upgradujem na pevne skla alebo profi zoomy. Original Pentax objektivy su vraj vynikajuce, co tak SMC-FA Zoom 80-320mm f/4,5-5,6 alebo SMC-FA Zoom 100-300mm f/4,7-5,8, su za podobnu cenu a rozsah je mensi, takze budu iste kvalitnejsie. Cim vacsi rozsah zoomu, tym viacej kompromisov pri designe objektivu. Vymienanie je sice buzeracia, ale radsej vymenim, ako by som plakal nad hroznou kvalitou. Nabrowsuj www.fototechna.cz, tam su testy techniky a inspiruj sa. BTW skus si zapisovat ake ohniska pouzivas aspon na niekolkych filmoch. Mne napriklad vyslo, ze najcastejsie potrebujem 50 a 28mm, aj ked som vzdy myslel, ze najviac vyuzivam tele :-) -
"-- skrytý --" 27.02.03 16:14
« Re: to Ajvn
HUFe: Prece bys necekal, ze me, klidase, dokazes vyprovokovat? :-)) Takove pokusy jdou jednim uchem dovnitr, druhym ven :-) Ja jezdim se svym Cliem pro nase spolecne poteseni :)), ne pro predvadeni se pred druhymi. Nekdo musi byt lepsi a ja Ti verim, ze bys to byl Ty a preju Ti to. :-) -
« to luf
Absolutní nepochopení. Já mluvím o uhřátých brzdách, které mají cca 600stupňů. Neuspěl bys ani náhodou. Mám to vyzkoušené. 100-0 je pro kočárky. 150-0 5x za sebou a to celé po drsné jízdě po klikatých okrskách, tam poznáš brzdy ;o)
Nebo na okruhu.
Jinak, P5000 Dragoš bude jistě lepší než CECky. Myslím, že v dnešní době (na trhu už je CEC3) je konkurence CECkám jen Matador, Barum a Korkorán :o)) -
"-- skrytý --" 27.02.03 13:44
« mimo misu - obj. Sigma
Lufe, kamo fotografe :-), co rikas na objektiv Sigma Hyperzoom 28-300mm F3.5-6.3 Aspherical? Mas nejake reference? Potrebuju nejake tele k Pentaxu MZ-6, do 300mm, ale zase ta pakarna menit nekde na fotografickych toulkach stale dva objektivy (FA 28-90) :(( Tak jsem objevil tohle, jen doufam, ze takovy "kompromis" sebou nenese moc negativnich dusledku...preci jen tech cocek tam neni malo..17elementu v 15ti grupach. -
"-- skrytý --" 27.02.03 13:35
« Re: promerovani tacha
HUF: Ted me napada, ze na tu Hlubokou jsem jel svizne i proto, ze jsme chteli s pritelkyni stihnout prvni ranni vypravu na zamek, nez tam nabehnou austriaci a germosi. :)
A ted si jeste vzpominam, ze kdyz jsme stihali prohlidku na Sychrove, tak jsem to po tech stezkach III.tridy bral jako eRZetu, mnam, to byla radost, doleva, doprava, doleva, uzka silnice a v poli kombajny :-))
Asi na me maji dobry vliv navstevy kulturnich pametihodnosti :)
To promerovani tacha u Clia .. tak to se mi nepozdava. Asi je to tim, ze mam 15ky, ne default 14"..ale ve Vysokem Myte mi to kolem 60ky promerovalo okometricky jen 1-2km/h podle instalovaneho radaru. -
"-- skrytý --" 27.02.03 13:25
« Re: to Ajvn
Hufe, v zatacce je o hubu drzet v jedne ruce blocek s papirem, v druhe tuzku, v treti volant a ve ctvrte saltpaku. :-))) Takze SPZetku si necham na rovinku :-)
Hele, ja vim, ze mi moc neveris :), ale cestou na Hlubokou od Berouna jsem patril k nejrychlejsim vse predjizdejicim vozum :)) Me proste bavi takove cesty, jeste vic technicke serpentiny, ale dalnice me proste nerajcujou :-))
Zrovna vcera jsem o tom cestou z prace v osm premyslel. Ja si pri te ceste fakt odpocinu, relaxace, posloucham radio .. sice jako na potvoru v tyhle vecerni casy davaji vysilani na Regine nebo CR1 pro 4% mensinu..tak to vetsinou preladuju jinam :-) Mozna je to tim, ze mam v praci stres, takze jsem rad, ze uz za volantem se mohu opravdu uvolnit a mozek mi pracuje na minimalni vykon, behem ktereho zvlada i tak vsechno sledovat. :) -
« Re: to luf
Huf - brzdy su v pohode. Darmo sa tu budes rozpisovat o nejakych minikotucoch alebo tak :-). Clio podla merani brzdi lepsie ako Fabia 1.4MPI. Zvysok je na pneu. Ad pneu - nepoznas Pirelli P5000? Ide najma o drzanie na vode a o ich zivotnost. Ak vyrdzia 40tis, budem len rad :-). Spravanie na suchu ma az tak moc netrapi, mam pocit ze budu urcite lepsie ako CECky. -
« to luf
To já si naopak nejvíc troufám v zatáčkách. Ono mi to totiž na rovinkách zase tak rychle nejede, ale jakmile je dobrý povrch, tak se neznám a pneu mizí před očima (pakliže bych měl oko v podběhu:o) )
Za tu dobu, co mám 225/35ZR17 Y, se mě ještě nikdo v zatáčkách neudržel. Na druhé straně připouštím, že si takto troufnu jen tam, kde to znám. To je právě ta nejlepší kombinace.
BTW, Clio má dost slabé brzdy (mrňavé kotouče, vzadu bubny...). Když tak valíš, nepociťuješ tento hancicap? -
« Re: dalsi milestone 20.000 km :)
Ajvn - no to je prave to najhorsie. Na rovinkach si na teba trufnu a ked pride kopcek alebo zakruty, zrazu si im nalepeny na zadnom narazniku, pretoze obiehat moc neni kde a na rychlejsiu jazdu v tej chvili nemaju podvozok/vykon. Preto mam radsej kazdu Skodovku/Zigul/stare BMW/vyhrkane cmudiace Golfy/hrdzave Renaulty a Peugeoty/... za sebou :-)
Minule ma zacal taky jeden (Skoda Favorit) obiehat dolu kopcom - telefonoval som, tak som zvolnil na 120. Bolo to o zivot, lebo zjazd uz koncil a zacinalo dalsie stupanie a oproti bol autobus. Napriek tomu to ten manik skusal a az do mojho auta som pocul rev jeho motora. Nakoniec som to nevydrzal, podradil a on sa mohol kludne zaradit naspat za mna. Na vrchole kopca som videl Favorit ako funi niekde v jeho polovici... A ake z toho plynie poanucenie? Ze keby som isiel svojich 130 stale, tak ma nema sancu dobehnut a usetrili by sme si jednu stresovu situaciu. -
« Re: to Ajvn
Huf - takych Skodovkarov ako ty je na ceste iba zopar. Vacsina jazdi na 1.4 MPI alebo 16V a tie moc sance nemaju. Ale ja nepokladam beznu premavku za preteky, kto bude najrychlejsi. Ja mam svoje tempo, ktore mozno je vyssie ako vacsiny ostatnych, ale ked chce niekto ist rychlejsie, kludne ho pustim. Je to jeho vec a ak mu to zdvihne ego, jeho problem :-) -
"-- skrytý --" 26.02.03 17:32
« Re: dalsi milestone 20.000 km :)
luf: No plouzit se za nekym, s rozumnym odstupem, to ma sve klady .. viz. slipstream :)) To je pak dobra uspora, chichi :-) S tou predjizdejici Skodou mi to hrozi leda tak na te dalnici, jinak ne. Jak jsem psal, na vyletech po okrskach si to "sinu" svych 90-100, zatimco ostatni brzdi na 60-70, takze si udrzuju konstantni vykonnost a Skodovkam se vzdaluju. :-)) Snad s vyjimkou Hufovy Fabky :-)))
Jinak vyrid manzelce, ze ji zdravim, ze ma me sympatie jako ridicka :-))) -
« Re: dalsi milestone 20.000 km :)
Par krat som skusit v lete sa pluzit pomaly krajinou so spustenymi oknami tymto "doktorovym" sposobom a ma to nieco do seba. Clovek ma skorej pocit, ze je na prechadzke ako ze sa vezie. Proste parada. Ale pri presunoch z miesta A do B sa snazim mat vzdy dost vysoku priemernu rychlost - je to menej unavne pre mna, pre mojho drobca, ktoremu sa cesty nad 2 hodimy moc nepacia a navyse nemusim mat oci nalepene na spatnom zrkadle, aby som sledoval, aky * ma zacne kde predbiehat. Vtedy si na mna totiz trufnu aj Skody 120 a to je o drzku, ked oproti ide autobus alebo nieco podobne a on zrazu zisti, ze mu to islo tak dobre iba preto, ze za viezol v zavetri. Pri mojej normalnej jazde ho ofuknem ze si ani nestihne vsimnut, ze sa to stalo a uz ma viacej nezdrzuje.
Teba si na ceste predstavujem podobne ako moju manzelku (teda ked vynecham jej zmetkarcenie v niektorych situaciach). Nic v zlom, ona jazdi asi podobne ako ty - pohodicka, nikam sa neponahla a radsej ako obehnut trosku pomalsie auto, zmierni tempo o 5km/h a pluzi sa za nim :-)