Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Dvere sa rozoberaju jednoducho - sroby su na spodnej hrane tapacirungu - tusim ze 3. Dlasi srob je shovany v priehlbni na madle dveri - treba vypacit zaslepku a pod nou je schovany. Dalej je treba odsrobovat klucku otvarania, povytiahnut ju a odpojit od nej lanko na otvaranie dveri. Upozornujem, ze su to sroby torx a su v dvoch velkostiach, aby sa to rozoberalo "jednoduchsie". V tejto chvili tapacirung drzi uz len silou vole, lebo je prilepeny nejakym strasne lepkavym a natahovacim lepidlom, doporucujem zacat ho pacit od spodu. Pukania pocas pacenia sa netreba bat, tapacirung je este prichyteny na takych plastovych nozickach, ktore sa nastastie nedaju pokazit, staci ich proste vytiahnut (vtedy nahlas puknu). Poslednym krokom je vytiahnut tapacirung z listy okna a je to hotovo. Ak mas radio, preskumaj najskorej ako su chytene repraky, mozno ich bude treba najskor odmontovat (kryt sa da lahko vypacit ked vsunies srobovak do tej medzery v hornej casti krytu, kryt je pruzny, neni tu co pokazit). Po demotovani sa ti ukaze tiahlo od otvarania dveri, central je ale schovany kdesi za plechom a moc sa k nemu nedostanes. Ked sa ti to nepodari opravit, das to rozobrane do servisu a oni to uz snad nejako daju dokopy :-) -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Tak ako vidim, roztrhlo sa vrece so zadnymi brzdami. Mam pre vas jednu radu - na Clio 1.2 az 1.4 55kW pred faceliftom sa da vsetko zohnat od druhovyrobcov (bubny s priemerom cca. 185mm) a vymenu zvladne kazdy mechanik. 1.4 16V a vyssie a Clio po facelifte ma bubny vzadu vacsie (~200mm) a tak je treba vsetko kupovat original (bubon za 10tis SKK...).
Mne sa to stalo pri 64tis km. Oblozenie a vlastne vsetko v brzdach som mal Lucas. Lucas tiez ako jediny ma v katalogu diely na brzdy pre nove Clia, bohuzial nic z toho este nie je uvolnene pre trh a tak na tom zarabaju v servisich. BTW davali ste si niekto stocit po tejto poruche bubny? Mne tvrdili, ze je bubon dost ryhovany a ze ho treba vymenit. To som odmietol a zatial na tom jazdim 23tis km bez problemov. -
"-- skrytý --" 09.08.03 10:06
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Ja som riesil tiez tento problem. Akurat problem vznikol este aj v tom, ze mne sa proste z nicoho nic zadne kolesa zablokovali a nesli ani do predu ani do zadu. Musel som ist odtahovkou do servisu.
Menili len brzdove oblozenie a 2 dni som bol z nicoho nic bez auta ;-((( -
"-- skrytý --" 09.08.03 09:35
« Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Včera jsem šle svoje autíčko opláchnout od venkovního prach a zjistil jsem, že nemohu otevřít zvenčí pření dveže. Tak jsem to studoval, jelikož mám na dálku otevírání a mohu i zajistit auto zevnitř, tak jsem zjistil, že otvírání funguje a dveře se odjistí, ale ta páčka pro otvírání jde na prázdno :(. Tak nevím jestli se mám pokusit ty dveře sám opravit a nebo raději se spolehnout na nějakého šikulu či firemní servis. Nevím co mne čeká při demontáži. Není někdo do by mi poradil. Předem děkuji -
"-- skrytý --" 08.08.03 10:11
« spotřeba - pneumatiky - topení - brzdy
Vlastním asi měsíc CLIO 1,4 55 kW r.v. 2000
Spotřeba - nemám v CLIU počítač na spotřebu, ale mám pocit, že mi to je úplně jedno. To autíčko prostě JEDE :-) a když má člověk cit pro plyn a brzdu a uši pro zvuk motoru, a to mám i otáčkoměr (moc nekoukám), tak mám pocit, že jede za minimum benzínu. Bohužel jsem neměl ještě čest naplnit nádrž 2x naplno a zatím jezdím vzdálenosti do 50 km npř. denně do práce 25 km. Co se týče peněz za benzín si moc nevšímám (pokladnu drží žena :)), mě stačí radost ze svižné jízdy.
Pneumatiky - CLIO jsem koupil na elekronech 195/55 (hvězdice) a moc mu sluší. Díval jsem se do techničáku a bohužel je tam zapsaný nemám. (zapsali by mi je za 2500 Kč v Praze - zloději!)Takže na zimu jsem už koupil plecháče, elektrony si nekoupím, bylo bych mi jich líto je koupat v Krkonošské soli a budu shánět rozumně drahé pneumatiky. Rád bych si nechal poradit od vás????
Topení - bohužel jsem si koupil CLIO v době, kdy topení nepotřebuji (ono 30 °C a víc..... :(), ale přesto jsem byl překvapen (mile) Vyjel jsem s manželkou v 5:30 ráno do práce a bylo trochu chladno. Manželka ustrojená na 30 °C a tak jsem trochu zatopil a byl jsem překvapen, že už po jednom kilometru se s topení linulo příjemné teplo aniž by teplota motoru stoupla k druhé čárce. Podotýkám, nemám klimatizaci. Tak to nechápu. Ale zjištění to bylo příjemné. Mohl by jste mi to někdo vysvětlit.
Brzdy - mám už ujeto 39000 a s těmi brzdami jste mne nepotěšili. Myslíte, že to je stoprocentní, že mne to postihne? Nemohl bych eliminovat nějak cenu následné opravy? Např. že bych si to obložení nechal preventivně vyměnit či si je nechat zkontrolovat. Jinak to auto brzdí jako ČERT. Ještě nemám prodaný FAVORIT a musím v něm občas přejet a rád si zase sednu zpět do CLIA. Kdyby někdo měl zájem o Favorita 136 L, tak prodám za 35000 Kč českých [odkaz] a může se v něm projíždět.... :)
zdravím a předem děkuji
-
« Help
Mam prvy vaznejsi problem. Vo vetracej jednotke sa pri spusteni (prepinani obehu) vetrania ozve klopkavy zvuk asi 5 krat v sekundovych intervaloch. Ako ked klapka prepinaca vnutorneho a vonkajsieho obehu vzduchu nemoze sadnut na svoje miesto. Mate s tym niekto skusenosti ? Da sa to odstarnit aj svojpomocou, alebo je potrebna navsteva servisu ?
BTW: Robilo mi to kedysi aj na R19-ke ale prestalo to. -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Takze dobra sprava pre vsetkych majitelov Clia. Caka vas to vsetkych :-((( Prejavuje sa to aj tym, ze sa koleso pri cuvani obcas same zabrzdi a nemozes sa pohnut, pri jazde vpred to akoby kovovo sucha, pri zabrzdeni to je pocut viacej. U mna to nebuchalo, buchlo to iba raz, ked som to odtrhol. BTW menili aj tebe cele zadne brzdy vrtane valcekov alebo iba oblozenie? Kolko si mal najazdene? Kde si si to dal robit? -
« Re: Problem so zadnymi brzdami
Prejavovalo sa to buchanim od zadnej napravy pokial clovek cuvol a potom sa pohol dopredu, alebo naopak. Raz sa mi dokonca stalo, ze sa to oblozenie nejako vzpriecilo a nemohol som vobec cuvnut, jednoducho zostalo to koleso zablokovane... -
« Problem so zadnymi brzdami
najma pre luf-a
Cau ak si dobre pamatam tak teba to postihlo cca pred rokom, ze sa ti odlepilo oblozenie zo zadnej brzdy. Tak minuly tyzden ma postihla ta ista zavada. Takze som o 8500 Sk lahsi, po zasahu znackoveho servisu. Mal som povodne naivnu predstavu ze na aute by sa do troch rokov naketo zavady nemuseli vyskytovat :-( Renault ma u mna cierny bod... -
"-- skrytý --" 31.07.03 12:24
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
Ten můj 60koníkovej má psáno 162km/h a tachometrově už jel 185km/h. Ale jak moc ten tachometr kecá fakt nevím. Jinak ty plasty u dveří už zase nelícujou a okno začalo zase cvakat. Tak jim to tam zase za pár týdnů hodím na hlavu a pokud to neopraví, tak si budu muset najít jiný servis. Kam jezdíte vy? A jak jste spokojeni? -
"-- skrytý --" 30.07.03 12:52
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
luf: :-) No dobre,tak jsem Te neukecal :))
Papirove je 175, ale v realu jsem to nezkousel, vezl jsem se s tim nejvic kolem 150, vic nebylo zatim potreba :-) Ani to neplanuju testovat. Spis me laka si otestovat zrychleni 0-100km/h, mam takove tuseni, ze uvadeny udaj 12.2 sec je zbytecne podhodnoceny a realne to na 100vku vybehne rychlejc. Mozna mam ale velke oci :-) -
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
Ajvn - fuj!!! Ze sa nehanbis jazdit s nim takto. 80 koni to uz dokaze pekne popretahovat aj vacsie auta a ty miesto toho robis Cliam hanbu a pluzis sa po cestach ako pos**ty :-)
Ja pochvalim Clio, ako malo zerie - 150km/h po dialniciach, 130km/h po okreskach a priemerna spotreba 7l, najazdene 160km za 80 minut. Aby ste sa nestresovali, bolo to v nedelu v noci o 1:30, to na cestach nebyva nikto okrem mna a v aute som bol celkom sam :-) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:39
« Re: Zimní gumy
citron: kola tam mam letni i zimni 185/55 R15, mam letni a zimni sadu, oboji Alu, na zimu jsem tam dal Borbety, ktere jsou myslim o pul palec sirsi, nez orig renaultacky. Snad ted nebudu kecat, ze ty jsou 5.5" zatimco ty Borbety jsou 6". Ty letni jsou vic do balonu, zatimco ty zimni jsou "hranatejsi", pevnejsi bocnice. Letnaci jsou Continental Premium Contact, s kterymi to prislo, zimaky jsem tam po velkem prebirani a vahani dal nakonec Marshal KV15 (Kumho). Vzorek velmi podobny Cont TS790, akorat ma tri pomerne siroke podelne zlabky, takze to stycnou plochou spis odpovida 175kam. Musim zatukat, ze jsem s nima po prvni zime max. spokojeny. Perfektne drzi, vyborne brzdne vlastnosti, nejsou moc slyset a zralo mi to s nimi pouze o 0.1 litru vic nez s letnakama pri stejne teplote vzduchu. Pritom cenou to bylo radove za 2500Kc/kus, zatimco za Good UG6 nebo ty Conti bych dal o litr vic.
Zatimco jsem v lete na dalnicich predjizden, vzpominam, ze v zime po zasnezene neuklizene D5 k Rozvadovu jsem naopak vsechny predjizdel ja :) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:17
« Re: Vymačkanej Citron
citronku, podle PP, resp. podilu dvou hodnot 13.8litru na 478.7km to bylo 2.883 l/100km, ale to je udaj podle PP a ten promeruje 4-6%, takze realna spotreba mohla byt odhadem 3.02, coz uz tak skvele neni :o)
Ceskou kopcovitou a stoupajici D5tku jsem si vychutnal sam, bez podpory :), do Ambergu je to po okrskach sem tam v kolonach a zbytek cesty uz byla dalnice, kde jsem sem tam tiraka obstastnil svou pritomnosti. (nebrat doslova!:-)) -
"-- skrytý --" 29.07.03 13:08
« Re: nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu
STAVROS: :-) No jak to delam. Jednak nejezdim jako slon, potom, a to tu o mne vi snad uz kazdy:), takhle jezdim pro zabavu, jako "sport", takze samozrejme nejezdim po dalnicich jako kazdy normalni ridic :-) 130tkou, ale do te 100vky a mym pruhem je ten napravo od prerusovane cary :-)) Ale ted trochu vecne :)
Snazim se, pokud to jde, jezdit na vrcholu kroutaku, tzn. mezi 1950-2050 ot/min. Jo, motor mam 1.5dCi 60kW/80k (samozrejme nechipnutej). Clio je velmi skvele zprevodovane do mesta na spotrebu, takze pokud pominu rozjizdeni na semaforech, tak na 4ku se necha jet striktnich 50 za 2.5-2.7, na 5ku cca 70 se necha v ne moc idealnich otackach 1500 ot/min (pod tuhle hranici uz motor do interieru zacina vibrovat:) "sudlat" spotreba 2.8-3.2.
Dalsi hint je jizda z kopce, umet odhadnout, kde se jeste vyplati nechat kvalt bez citelne ztraty rychlosti a kde uz je vyhodnejsi neutral a plachtit :)
Urcite velkou merou pomaha predikce toho, co Te v naslednych metrech, stovkach metru ceka. Kdyz vidim stojici kolonu, nedojizdim az k ni pod plynem, ale na neutral nebo za 0.0 s kvaltem k ni plynule "dobrzdim" a casto takhle v pripade semaforu zjistis, ze se necha dost zastaveni na cervenou eliminovat, pokud v te lokalite cyklus semaforu znas, dojedes k nim akorat ve chvili, kdy tam pada zelena. :-) Pri tomhle Te za Tebou vyblika nebo vytroubi jen nervak, kterej za volantem nemysli a umi jen plnej plyn a plna brzda :)
Nebudu zastirat, ze cas od casu vyuzivam slipstream za necim velkym, ale tam dost pozorne koukam, jak maji delane zasterky zadnich kol, preci jen kvalita celniho skla je prednejsi nez par deci nafty :-) Jinak nemyslete si, ze jezdim nalepeny na zadku, u kamionu je stale efektivni rozpeti 2-3sec za nim :-) Nejlepsi zazitek byla jizda za Trutnovskym TIRakem v Nemecku asi 250km v kuse, jel konstatne mezi 90-100, presne podle meho gusta:-)
Cim pomaha Clio nizke spotrebe je jizdni stabilita v zatackach, takze 80kou, kterou po okrskach bezne jezdim, bez brzdeni projedu i zatackovite useky a neni potreba znova akcelerovat :-) (Neberte me doslova, cestou z Prahy do Berouna pres Karlstejn samozrejme obcas brzdit musim :))
No a posledni tip je jezdit na PP se zaplou aktualni spotrebou a pokud tomu provoz dovoli, tak sem tam sledovat a ladit pravou nohu :-) .. A to je vse.
Docela by me zajimalo, jestli by se mi snizila spotreba na uzsich pneu, nez mych soucasnych 185/55. Jinak znatelne spadla spotreba po prvni a zatim jedine garancni prohlidce s vymenou oleje. -
« Zimní gumy
Hele Ajvne, co tam máš za kola? Tuším, že ses kdysi zmiňoval o 15"? Já bych tam měl mít elektrony 15" s gumama 185/55-15. Jak jsi řešil zimu? Koupils plechy nebo přezouváš? Uvažuju že by byly vhodnější 14" plechy - to jsou pak zimní 175/65-14. V zimě možná lepší trošku užší, autíčko je to přeci jen hodně lehké.
Ještě k barvě: Já chtěl modrou Nautile, manželka čevenou. Hádejte jak to dopadlo... Ne, neuhádli jste, autiko nebude červené. Protože nikdo nechtěl přistoupit na barvu toho druhého, tak jsme nakonec šli na kompromis - takže tuctová stříbrná metla. -
« Re: Vymačkanej Citron
To Sněžěnek: Díky moc za podporu, né že bych ji tak moc potřeboval, já si totiž opravdu myslím, že jsem chybu neudělal a že Cliousek bude fajn. Jen jsem strašně zvědavý na tu převodovku, s obyčejným automatem jsem jezdil, ale se sekvenční ještě nikdy. Takže pokud trošku obavy, tak jen z tohodle. -
« Re: Vymačkanej Citron
Konečně mám trochu času, takže:
Největší dilema bylo nafta nebo aut. převodovka (přesněji 5°Quickshift). Nakonec mě manželka přehlasovala a dýzlouše jsem musel obrečet. A jak tak tady čtu poslední Ajvnovy údaje - 2,8 ???!!! tak to je tedy asi fakt škoda. Ale přiznej, že ses půlku cesty rukou přidržoval za korbu nějakého náklaďáčku a zbytek byly kopce dolů...
-
"-- skrytý --" 28.07.03 18:45
« nejvyssi udaj na PP spalenych litru vs. jeste to opravdu jed
Omlouvam se za ten krkolomny nadpis, ale kdo mate zkusenost s tim muset jet co nejvic do dna nadrze a kolik pri tom ukazoval PP spalenych litru od posledniho cerpani? Ja minuly tyden resil tohle dilema, pul tydne jezdil s neprijemnym mrazenim v zadech a s vedomim, ze to bude o fous (nechtelo se mi kvuli planovane dlouhe ceste dvakrat ve trech dnech jit dotankovat po hrdlo :).
Nakonec se mi udaj zastavil na 44.4 litrech (to bylo po normalnim natankovanim do plne) a u pumpy jsem dotankovaval az uplne po hrdlo, co to slo 48,4 litru. Takze 2-2.5 l tipuju, ze tam jeste mooo-znaaa bylo, ale vic nejspis ne. Tak ze by udaj 46.? litru na palubaku uz bylo cekani na neodvratne posledni skytnuti? :-) Kolik jste z toho kdo nejvic vymackl? Nejlepe takovy, kdo pak musel odejit pesky s kanystrem, najde se tu takovy? :)))
Jo, to mi neda, jeste perlicka. Cestou do Germanie tenhle vikend mi to nechtelo zrat, dojel jsem s prumerem podle PP 2.88, ovsem dorazil me udaj soucet ujete vzdalenosti a dojezdu na nadrz .. daval cca 1820 km :)) To na 50litrovou nadrz neni spatne :) -
"-- skrytý --" 28.07.03 18:36
« Re: Vymačkanej Citron
lemon: Toz vitej do klubu :-) No ja Te nezblbnul, to maximalne moje Clio :-) A ani ses nepochlubil, jakeho Cliouse, benzin/diesel, jakou barvu .. prozrad neco vic, at muzeme vyhlizet zacatkem zari platak s Cliama a tipovat, ktere je z toho asi Tvoje :)) Kazdopadne mi jedno ver .. do toho 18.zari to vydrzis, ja cekal dva a pul mesice. Tak si vychutnej jeste tohle obdobi, kdyz si naposledy prohlizis prospekty a jeste ted srovnavas .. jak ho budes mit doma, vsechno tohle pujde stranou a Tve kroky se zvidavym a radostnym pohledem se budou ubirat do garaze ci kde to bude parkovat. :o) -
"-- skrytý --" 28.07.03 14:19
« Re: Vymačkanej Citron
Chápu, ale VYDRŽ, jsem čerstvým majitelem zánovního CLIA 1,4 r.v. 2000 a kupoval jsem jej z nostalgie, jelikož můj otec vlastnil kdysi 16 RENAULT, ale taky, že se mi naskytla rozumná příležitost a moc se mi líbilo. Sic jej mám asi měsíc a přechod z 14-cti letého Favorita byl skutečně obdivuhodný, ale to autíčko bych už nikomu nedal, a to i moje manželka se do něj zamilovala tzv. láska na první pohled :-) Teď se občas dohadujeme kdo bude řídit. Jsem s ním plně spokojen i když nevím co mne v budoucnu čeká, ale nad tím neuvažuji, a to jsem si vpodstatě o něm nic nepřečet, až teď a mohu říci, že mne stále překvapuje. Naposled, když jsem musel prudce zabrzdit. Myslím, že s Favoritem bych to měl asi už za s sebou, a to nejsem žádný sváteční jezdec. No moc ti přeji, abys ses BRZO dočkal a byl spokojen jako já. S pozdravem Sněženek :) -
« Re: Vymačkanej Citron
Tak už je to tady. Po ročním vybírání, čtení recenzí (a ceníků) jsem se rozhodl koupit nový samohyb. Ač tu i dnes píšu coby Lemon, žádnej Citroen to nakonec není. Nýbrž.......CLIO !!!!
On mě Ajvn totiž tak zblbnul, že jsem dokonce i já začal věřit, že by to snad mohlo být dobré autíčko. No uvidíme. Takže - v pátek 25.7. objednáno (+záloha) ale ten termín dodání... žádných 5 týdnů, ale až 18. září! To tedy nevím jak vydržím. -
"-- skrytý --" 28.07.03 12:30
« Re: servis. prohlidky
aspartam: Mne tam nesvitilo nic, ani olej, ani SERV, uz vubec ne STOP :)) Ale 30tku jsem bez prohlidky neprekrocil, sel jsem tam nekdy cca pri 26t km. Ale v navodu zadna takova zminka neni, tak snad je to OK a ne jako u Peugeotu 307, kde se jim odpocitava servisni interval a kde se to odpocitava i tehdy, kdyz to auto delsi dobu stoji bez hnuti v garazi. :) -
« servis. prohlidky
chci se zeptat, kdyz mate jit do servisu na servisni prohlidku (po 20-30k km) sviti vam na palubce neco? (SERV, nebo olej). ?????????
Dale se chci zeptat funguje Vam ukazatel stavu oleje na palubce (display) korektne? (mne ukazuje full, ale pri kontrole 'rucne' je hladina oleje v polovine. -
"-- skrytý --" 24.07.03 21:15
« Re: Hurá do servisu :-( OPRAVENO
Takže sedačku spolujezdce dotáhli, vyčištění ližiny okna LP dveří, úprava plastů PP dveří, lícování přístrojové desky (podložily to nečím), a teď ty pazvuky od předního pravého kola: vystředění silentbloku motoru :-)))
Při startu a zhasínání motoru je to o dost klidnější a zvuky zmizely :-))) Přístup v servisu celkově dobrý - dělali to v Říčanech u Prahy. -
"-- skrytý --" 22.07.03 14:19
« Re: Hurá do servisu :-(
Bouchání ne. Je to spíš plast nebo nějaká guma. Plasty jsou na to autě všude. Jinak jak je tlumič a péro, tak je tam mezitím taková masivnější guma. Možná, že to bude ono. Je to v záruce, tak ať se snaží. Aspoň pro Vás otestuju hned na začátku jejich servis a přístup. Všchno zlé je pro něco dobré :-) -
« Re: Hurá do servisu :-(
Nejaky divny zvuk od praveho predneho kola som mal tiez. Take nejake cudne cvakanie-sustanie. A bolo to tym, ze na poloosi bol nejaky stitok z papiera. Ten som oddrapil a odvtedy je klud :-)
Ad ziarovky: Silverstarky bohuzial nevydrzia, ale svietia; obycajne ziarovky vydrzia, ale nesvietia. Pri dnesnych cenach PHM ale ziarovky nie su pre mna ziadny vydavok, najma ked asi 80% najazdim v noci so zapnutymi svetlami. Dalsie ato kupujem urcite so xenonmi :-))) -
"-- skrytý --" 21.07.03 12:38
« Re: Hurá do servisu :-(
dlabas: Jaky pazvuky od praveho predniho kola mas na mysli? Bouchani? Jestli jen pri nizsich rychlostech, tak ja mel ten samy problem a spravila to vymena silentbloku .. teda az napodruhy, prvni po par set km skoncila tim samym bouchanim, ale podruhe mi servis tvrdil, ze ted uz se mi to neobjevi a od te doby jsem najel snad temer 30.000km a opravdu klid. :-) (a dieselouse mam taky, jen toho silnejsiho)
Docela me zajima, jestli Ti odstrani to vrzani palubky. Pak dej urcite vedet. -
"-- skrytý --" 21.07.03 12:17
« Hurá do servisu :-(
Zdravím,
tak mám toho cliouše 2 měsíce a objednal jsem se na středu do servisu, najeto necelých 5tis. Clio II - 1.5 dCi - 48kW:
Palubka vrže
Sedačka spolujezdce, když je na doraz silně vrže.
Levé okno při zavírání divně cvakne
A divný pazvuky z oblasti pravého předního kola
Špatně slícované plasty u pravých dveří.
Největší obavy mám z těch pazvuků z oblasti toho kola - dělá to jen prvních cca. 10km :-(
Pak vám sem hodím resume...
DLABAS
-
« Re: Clio a žárovky
Caute vsetci, objavil som toto forum az teraz. Mam Thaliu II uz vyse roka a s 32t.kmm a so ziarovkami a nastastie ani s nicim inym nemam zatial problemy. Necital som vsetky prispevky, ale napadlo ma, ci ziarovky neodchadzaju koli kolisaniu napatia v sieti, hlavne v tom nizsie uvedenom prispevku, kde odisli obe naraz. Da sa to premerat? Ja sa chcem opytat ine-pri zamknuti a odomknutisa zo zamku kufra vzdy ozve asi pol sekundovy zvuk, akoby siel nasucho a nieco tam vrzgalo. Je to normalne? Neviem, ci je to konstrukciou(nejaky snekovy prevod), alebo ci je to fakt bez mazania. Ako to je u vas? Dik -
"-- skrytý --" 17.07.03 23:45
« Re: Clio a žárovky
V servise klamu. Staci sa pozriet na cesty a sam zistis kolko Thalii a Clii jazdi s vypalenou ziarovkou. A vacsinou je to verzia s dvojitou optikou. V servise to vedia, ale nechcu to nijak riesit.
Inac v servise Renault (Kestler, BA-Petrzalka)predavaju HB3 ziarovky za 365.-Sk (NARVA) a tu istu ziarovku dostanes v autoprislusenstve za 160-190.-Sk.
Vymena je lahka.
O nejaku reklamaciu som sa este nepokusal, aj ked menim tieto ziarovky fakt dost casto :-( -
"-- skrytý --" 17.07.03 15:38
« Re: Clio a žárovky
vencaz: Moc diky za tohle info. No ty originalky jsou prachobycejne Philipsky a vydrzely skutecne nejdyl, ikdyz i tak mene, nez kolik se udava jejich oficialni min. vydrz. Pokud je to teplotne tak na stiru, tak je asi vazne smritici chodit do zarovek s extra zvysenym svetelnym vykonem jako jsou ty Silverstarky, ty se v tom musi skvarit :(( Tak uvidime, jak si budou lebedit ty Light@Day. Jestli zarvou taky brzy, tak se podivam asi do servisu a budu od nich chtit nejake pisemne vyjadreni, at mam argument pro reklamaci zarovek :) -
« Clio a žárovky
Ahoj ajvne, nemám sám Clio, ale má ho kamarádova přítelkyně, svítí pořád, a má s tím autem úplně stejné problémy s žárovkami. Když jsme nad tím tak přemýšleli, došli jsme k závěru, že je to těmi světly s optikou, kde je asi málo prostoru a žárovka je pernamentně přehřátá, oproti jednoduchým otevřeným světlům s klasickou H4. V Renaultu to řešili několikrát, s tím, že je na autě všechno v pořádku, ale je jim to divné, protože ostatní zákazníci tyto problémy nemají. Vždy byly vyměněny originální žárovky od Renaultu, značku bohužel neznám, ale kupodivu vydrží vždy víc než ostatní žárovky od benzinových pump nebo hypermarketů. Usuzujeme, že ti ostatní zákazníci třeba svítí jenom v noci, což je přecejenom trochu nižší teplota vzduchu, a tento fakt dohromady s vyšším kilometrovým průběhem a nižším počtem nasvícených hodin vede k pocitu spokojenosti. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Ajvn: Napada ma len, ci nahodou nestartovavas so zapnutymi svetlami, vraj to ziarovkam hodne skodi (to uz som aj moju slecnu vytrenoval, ze ked jej to zdochne, tak ze ma najprv vypnut svetla a az potom tocit klucikom ;))) -
"-- skrytý --" 16.07.03 11:53
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Cert vi, proc mi tak malo vydrzely? Original Philipsky mi vydrzely 7 mesicu a nakych 328 hodin (cca 450 zapnuti/vypnuti) .. no budiz, ikdyz ani to neni zadna velka slava. Ale ty Silverstarky nejprve jen 114 hodin (cca 170 z/v) a odesly v jeden den obe, vymenena prava pak o trochu vic 125 (cca 130 z/v) a tahle leva "uctihodnych" 205 hodin. (cca 210 z/v) :-( Nejezdim zadne kratke x km vyjizdky pro rohliky, vetsinou trasy od 30km az po mnohasetkm streky. Nemam predstavu, jestli ty orientacne udavane pocty zapnuti jsou uz pro zarovku smrtici nebo ne (ikdyz ten velky rozptyl od 130 po 210 u Silverstarek si myslim ze to tim nebude.) Ze by to bylo vzdy v horkem dni, to taky ne, byla to vetsinou zima, resp. zacatek jara :), az ted naposled parne leto. Ze by presto byla ta komora tak prehrata, nevetrana, nechlazena, ze by to odchazelo kvuli nadmerne teplote?? No nasi si ze me delaj srandu, ze kdyzbych jezdil po dalnici normalne rychle a ne tim eko-stylem, tak by se mi to chladilo lip :-))) Pak mam jeste jedno vysvetleni, ze to odejde pri nejakem zel.prejezdu, dire atd.. zkratka otresem. Balony na kolech taky nemam, ale 55ky, ikdyz ze bych to mel nejak prefloukle, to rozhodne ne.
Pokud je nekdo znalec na problematiku zarovek, vzdy to bylo ciste prepalene vlakno, zadny odpadly artefakt vlakna v bance. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Hm tak aspon ze tak ;)) Som zvedavy, ako dlho Ti vydrzia ;)) Este som videl nejake OSRAMy s extra extra dlhou zivotnoustou, ale za tie chceli za par 50EUR, tak som si povedal, ze za take prachy si ich mozu niekam strcit :(( -
"-- skrytý --" 15.07.03 23:48
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Tak to v OBI nakonec dopadlo dobre. Pracovnik oddeleni autodoplnku trochu ironicky poznamenal, ze by pro me a hlavne pro ne bylo lepsi, kdyz bych uz u nich zarovky nekupoval. :-) Ale uznali,ze mi po treti reklamaci za mene nez pul roku vrati penize a misto toho jsem si priplatil 60Kc a vzal jsem na zkousku se sice mensim svet.vykonem, ale s vyrazne delsi zivotnosti (no to chci tech uvadenych 950h videt) Osram Light@Day, na celodenni sviceni. -
« Re: Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Ajvn: mas fakt smolu :((( Ja mam teraz namontovane nejake Phillipsy H7 oznacene len "+30%", svietia fakt pekne a vydrzali mi uz asi 20000km (a stale svietia). Cenovo vyjdu na cca. 18EUR 2 kusy, co je celkom prijatelna cena. AK ich uvidis, mozem ich len odporucit. -
"-- skrytý --" 15.07.03 10:01
« Silverstarky aneb kolik vydrzi, nebo spis nevydrzi
Tak me dneska odpoledne ceka dalsi krest ohnem v OBI, uz tam jdu potreti, aby mi vyreklamovali tentokrat pravou Silverstarku, ktera nasvitila 203 hodin a odesla pod kytky. Uz jsem behem dvou reklamaci dostal tri nove (2+1), ale ted tam jdu s tim, ze chci vraceni penez, protoze k tomuhle vyrobku nemam duveru. Grrrr. Na nejakych datasheetech od Osramu jsem objevil obrazek, ze jsou ted nove Silverstarky, kde je napsano, ze maj i vyssi zivotnost, takze evidentne u nas doprodavaj ten horsi sunt. :-( Kdyz to pujde, mozna zkusim ty LongLifeky. No jeste napisu, jak jsem uspel tentokrat, nebo jestli me uz ochranka OBI vyhodila ven na dlazbu :)) -
"-- skrytý --" 14.07.03 10:38
« promerovani PP vs. sizeni cerpacich stanic
Trocha cisel pro zajemce. Tak jsem se o vikendu dostal k tomu premerit, kolik se mi melo realne vejit tekutiny do 10l kanystru. Netestoval jsem to po okraj, pouze tam, kam jsem mel natankovano od pumpy a k me litosti ta pumpa moc neosidila :-( Misto pumpovych 11.92 realnych 11.76, takze cca 1.36% "marze" :-) Tak pokud odectu od celkove odchylky tuhle chybu pumpy a od toho jeste "statistickou" odchylku pri resetovani PP pri kazdem tankovani, tak mi v mem pripade vychazi, ze PP vykazuje prumernou chybu 3.57%, o ktere je realna spotreba vyssi. Ale realne si myslim, ze ta odchylka podle situace lita v daleko vetsim rozkmitu. -
"-- skrytý --" 11.07.03 13:30
« novy Scenic
Kombik asi opravdu vypada lip, ikdyz v realu jsem ho zatim nevidel. Ale uz jsem videl v Nemecku stat na krizovatce noveho Scenica a vypadal docela sympaticky. Jeste ze nemusim ted zadne auto dlouhe roky kupovat, asi bych byl sileny, protoze bych si nic nevybral :-) Dost me taky desi to mnozstvi elektroniky. Co tak ctu ruzne prispevky u ruznych znacek, tak to chybama vic a vic pripomina Windowsy :( -
« novy megan kombi
Zrovna som fcera dostal do schranky list od renolta ze si mam ist vyskusat noveho megana kombi "v kratkom case" ... co tym mysleli??? to ako aby som nahodou nesiel v lete kupit ine auto tak ze nech este chvilku pockam ??? :-))) ... vyzera to ze vedia ze som na kombiky ... lebo ked som minule kupil kombika tak teraz toho kratkeho by som nekupil ani vo sne ??? :-))) ... maju pravdu :-))) -
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
Ajvn: Ono s tim kanystrem to mas tak. Benzin se pomerne
rad vyparuje. A aby kanystr nemusela byt tlakova nadoba, tak
je to udelano tak, ze je tam hodne velka rezerva,
kde je normalne vzduch a do ktere se benzin muze vyparovat.
Cim vetsi mas tu vzduchovou rezervu, tak tim
mensi budes mit tlak. Kdyz tedy narves kanystr az po okraj,
riskujes problemy... -
"-- skrytý --" 08.07.03 16:05
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
lufe, Ty me jeste privedes na myslenku, ze jsem do toho sveho kanystru vlastne mohl narvat az 13 litru :-)
Hmm, kdyz tu vidim na obrazku to nove eReSko, to me prekvapilo, kolik hodne Octavek a i Fabii jezdi ve Svycarsku a v tom Lichtenstejnsku .. hlavne tech Octavek. Holt auto pro financniky. :)) Ale i Clia jsem Lufe potkaval, neboj :) -
"-- skrytý --" 08.07.03 13:32
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
yyyyy: S "mapovymi" programi mam bohate zkusenosti a posledni dobou zjistuju, ze pokud si clovek mapu prohledne detailne sam a pokud nepreferuje pouze cestu po dalnicnich a rychlostnich usecich, dokaze si rucne najit zajimavejsi a vyrazne kratsi trasu. :-) Mne InfoMapa i MS MapPoint hazel tu samou trasu, co jsi navrhoval. Nakonec jsme tam v nedeli jeli, po 81 do Konstanz. Tam jsou dva prechody vedle sebe, jeden "dalnicni", ale az po ceste zpatky jsem zjistil, ze hned za celnici je odbocka zpatky na mistni komunikaci :-) a pak druhy nedalnicni. Par km se jede po 1cce, pak se odboci a jede celou cestu po 16tce pres Wilm, Wildhaus (pekne alpske panorama) az do FL. Je to sice cesta lemovana vesnicema, ale necha se to jet docela plynule kolem 70tky :-) Jede se pres jediny tunel, asi 300metru, neplaceny :), zadne uskali po ceste neni. Kdo se chce kochat svycarskou krajinou, tak tuhle cestu doporucuju. Nam ji zpestrovaly spousty horkovzdusnych balonu a jedna vzducholod :))
Jinak konecne mohu provest test, nakolik pumpy okradaj nebo meri spolehlive. Pred cestou z Nemec do Cech jsem pro jistotu vylil cely obsah kanystru do nadrze. Preci jen riskovat, ze mi na cca 1600km vystaci 50litrova nadrz.. no nakonec podle palubaku, ktery ale neco promeri :), tak by mi vystacila .. 48.9 l na 1609 km :-) Takze si ted odmerim, kolik tekutiny naleju po hrdlo do 10litroveho kanystru, podle paragonu jsem tam pred rokem vmestnal 11.92 litru nafty a to se mi dost nezda .. jeste tak 11, ale skoro 12? :) -
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
Nie, z detvy nikoho nepoznam, ale tiez asi nikho zo slovenska nepoznam ze by siel radsej rovinou ako medzi kopcami, a ten jeden prechod nikoho nezabije, proste to zoberies ako vylet lanovkou :-) ... no ale k ceste, pozrel som si autoroute, a ten hodil tu samu cestu ako som pisal, takze som nebol daleko od pravdy aj zo stuttgardu. Ak nechces platit dialnicne znamky nechod do Svajciarska tam je rozumne spojenie dialnicami ktore vedu vo velkej miere kopcami (vnutrom :-)). Autoroute hovori stuttgard, ulm, bregenc, vaduz. Inak rakuskom jazdim furt, a este NIKDY mi nekontrolovali znamku, okrem jedineho razu ked ma chytili za rychlost, no ja som ju mal, ale v kastliku, lebo bola rocna a potreboval som ju na druhe auto, svina ma prinutila to nalepit na sklo, tak som to tam len tak jemne prilozil, aby sla dat dole, ale on nevahal dobre ju popritlacal prstom, asi takych zazrakov ako ja pozna viac :-) -
"-- skrytý --" 03.07.03 12:58
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
yyyyy: Kolega Milan u me v praci (Slovak odnekud z Detvy?) mi vypravi casto o svem kamaradovi, s kterym jezdi takhle spolecne na dovolenky, s rodinami, ze je to pry hrozny blazen, miluje hran.prechody od dvoutisic vys a je to vubec horska koza. Nejsi to nahodou Ty? :-))) Neplanujes cestu do Francie? :)) -
"-- skrytý --" 03.07.03 12:54
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
yyyyy: :-) Ci prehanam? Sam neviem :)) Jedu tam ne z Cech, ale od pritelkyne z Pforzheimu, jdem si udelat vylet. PF je mezi Karlsruhe a Stuttgartem. Jak jsem koukal, nejkratsi a bez placenych dalnic to bude na Stuttgart, potom po Stuttgartske 81cce na jih na Singen a do Konstanz, tam do Svycar a po mistni silnici c. 16 pres Alpy :-) dojedes az do Vaduzu. Jen doufam, ze v nejakem kopci nechytnu kolonu za rolbou. :-))) Melo by to byt bez prusmyku i tunelu, co jsem peclive koukal. Snad to bude i hezka podivana na krajinu okolo, okolo jsou same dvoutisicovky, bude to jak vylet do Tater :-))
Jinak od dovci v Chorvatsku mam porad na prednim skle rakouskou 10tidenni znamku..ale to bych radsi neriskoval, ze chytnu nejakyho peclivyho Rakusaka, co mi odhali proslou znamku :)) -
« Re: Lichtenstejnsko - Vaduz
prehanas nie? snad jediny problem moze nastat keby si siel cez Innsbruck ... pod arlber pass je plateny tunel. Normalny clovek by asi siel cez Lindau Bregenz a Feldkirch, ale JA by som teda urcite siel cez ten innsbruck a arlber pass, mam proste rad hory, a ked mam moznost, rad prejdem nejakym horskym prechodom, hlavne ak je nad 2000m. Ak chces setrit, tak sa hlavne vyhni Svajciarsku, tam potrebujes znamku, a na tych par km sa to ozaj neoplati. Inak ak pojdes cez nemecko a potom medzi lindau a feldkirchom to vydrzis mimo dialnice (asi 50km), nepotrebijes ani rakusku znamku. ... To sa k tvojmu mikrodizlu celkom hodi :-) ... BTW odkial tam ides? Z ameriky? ako mozes mat Stuttgart po ceste a preco chces ist okolo tej mlaky? Nechapem??? Podla mna ak ides z ceska, musis prejst cez mnichov na bregenz nie? -
"-- skrytý --" 02.07.03 18:29
« Lichtenstejnsko - Vaduz
Panove, znate to nekdo z Vas ve Vaduzu? Planuju tam jednodenni vylet od severu, vicemene od Stuttgartu. Rad bych se vyhnul, jak uz to u me byva zvykem:), tunelum, prusmykum a dalnicnim placenym usekum. Je lepsi tam dojet z prave casti pres cip Rakouska nebo z leve casti Bodanskeho jezera? Mam se pripravit na pohodovou cestu nebo na strma adrenalinova stoupani? :-) Diky za jakakoliv infa. -
« Re: idylka
hmm , kolega ma noveho Megana , no a 2 tyzdne po prebrati uz blbol senzor teploty a o tyzden na to mu cosik klepalo v karoserii pri vyfuku ... Ked to zdvihol nad jamu tak tam bol nejaky uvolneny kabel , ktory klepal pri jazde o vyfuk, takze to potom pripevnil... Ten senzor ako sa oteplilo , tak sa umravnil... heh , treba pockat do zimy...