Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Zima se blíží
Mám Clio 1.5dCi Lucie s ALU disky 15" (pneu 185/55). Na zimu se chystám koupit 14" plechové disky a pneumatiky rozměru 175/65. Nechce se mi však kupovat předražené originály. Neznáte někdo rozměry originálního 14" plechového disku, zejímá mě především parametr zális - ET? Všechny pneuservisy mi nabízejí disky z katalogu Alcaru s rozměrem 5.5Jx14 ET36. Nevím, jestli je to opravdu ten správný rozměr. A co šrouby, dají se použít ty, kterými jsou uchycené ALU disky?
Díky za vaše názory.
-
« Re: Už je na cestě
citron - nechcem ti kazit radost, ale diler ti volal preto, lebo to auto bude meskat. Zajtra bude kysnut kdesi na madarskej hranici, pozajtra prijde do ciech. Potom bude viked a v pondelok mu zacnu vybavovat papiere, takze pred stredou ho asi nedostanes :-((( Ale ak vsetko dobre pojde, v podelok si ho mozes ist prezriet k dilerovi. Ja som svoje auto takto obdivoval v stredu na salone a bol som nakoniec rad, ze sa vsetky papiere stihli vybavit do piatku a ja som mohol cely vikend jazdit. Samozrejme, ze som si ho chcel odviezt hned vo strvrtok rano, ale neslo to. Normalne ti tu radost a ocakavanie noveho auta zavidim ;-))))))
BTW moje Clio je z francie -
« Re: Za pár...
S avenzisom som skoncil este predtym ako som sa dostal k pocitaniu ceny, ak firma limituje vybavu auta motorom, je to vydieranie, auto bez tempomatu v 3 tisicroci??? to proste nekupim a vybavene, dovidenia, nech sa chlapci od toyoty zobudia. To uz by som siel radsej do 100kW dizlovej M6 kombi. Je to o dvesto viac, ale stoji to za to. Ja ale nehladam rodinne auto, tak mi asi bude stacit aj megan, ked sa to zoberie cez velkost kufra (to co mna zaujima) tak je to v podstate vecsie auto :-))). -
« Re: Za pár...
Siel som v Cliu 1.4 8V a ja mam megan kombi 1.4 16V aj to je uz kruty rozdiel :-))) ta ich 1.4 16V je fakt spica, mam na tom 85000 spotreba stale klesa, vykon stale stupa ... nove megany maju uz nove 1.6 16V - papierovo to vyzera rovnako ako ta 1.4 16V, asi pojdem do noveho megana kombika, dizel je o 150 000 drahsi, to nie je o nicom, aj ked som ho chcel. Aj by som chcel tu 2.0 16V (ten je tiez novy - z rovnakeho sudka) mozno aj s automatikou ale asi by sa to zle predavalo, tak asi zostanem u 1.6 16V aj v plnej vybave je to za stale rozumnu cenu. -
« Re: Za pár...
16V by mal mat o 17kW viacej. Ale radsej ho neskusaj, lebo zistis, ze ti velmi chybaju :-) IMHO je 1.4 8V dost mdla, netaha nejko vyrazne v podstate nikde, ale to mam skusenosti z Megane. V Cliu to moze byt ine, predsalen je to mensie auto. Ale porovnanim 1.4 8V Meganu a 1.4 16V Clia zisti clovek dost kruty rozdiel. -
"-- skrytý --" 15.09.03 18:59
« Re: Za pár...
Docela závidím, ale v dobrém. Jde o to, že nejlepší na vánocích je to hezké nedočkavé čekání. Ne, že by ten dárek byl potom nepříjemný, ale přesto se to s tím čekáním nedá porovnat. Dnes jsem konečně vyměnil olej. Stálo mne to 1000 Kč i s olejovým filtrem. Tak jsem si mohl konečně to autíčko prohlédnout ze spodu. Vypadalo to docela slušně. Jen jedno místo, a to které bylo opravováno, by stálo za to ho ošetřit. Ale nato, že autu je přes dva roky, tak to celkem šlo. Uvidíme, jak mu bude svědčit krkonošská zima a bohužel sůl :(. Co se dá dělat, ale nejezdit v zimě si prostě nemohu dovolit a na co bych auto pak měl,když bych v té nepohodě musel chodit pěšky a navíc bych ani nestihl dvě zaměstnání. V týdnu jsem si koupil pneu na zimu. Chtěl jsem nejdříve koupit nová asi za 1800 Kč, ale nakonec jsem neodolal a zajel u nás do bazáru pmeu a vybral jsem si FULDY KRISTAL 14" 165/65 T79. Měřil jsem vzorek asi 80% a stály mne 2800 všechny čtyři. Nevím jestli jsem udělal dobře, ale za tu cenu bych nekoupil ani dvě. Uvidíme jestli jsem udělal dobře. Taky jsem zvědav, jak se auto bude chovat v zimě (teď jezdím na 195/50 a začínám si na nich být dost jistý ?!?!) K dnešku jsem najezdil 3000 km za dva měsíce a mám pocit, že jsem s autíčkem srostl. Docela bych si chtě vyzkoušet stejně vybavenou 1,4 jako mám já, ale 16-cti ventil. Měla by mít o 10 kW víc a tak by mne zajímalo, jaký je v tom rozdíl. No, ale myslím si, že je to zatím jen sen. Myslím si i kdyby mne tohle autíčko v něčem vypeklo, v budoucnu si určitě chci koupit jeho nástupce. No uvidím. Koukám, že jsem se rozkecal... tak ještě hoooodně moooc šťastných kilometrů přeje Sněženek. -
« Re: Poznatek
Já nemám kotouče s vnitřním chlazením (1.2):-)Bylo to z náboje kola, ten je litinový. Když si do něj sáhnu tak se to dá loupat. Prý je to normální a není problém. Na výměnu destiček si odpovídám: třmeny jsou tzv. plovoucí a měly by se dát vyklopit nahoru (nebo dolů) po uvolnění jednoho ze dvou šroubů co je vodí. -
« Re: Poznatek
A si si isty, ze to nebolo z kotuca? Jedine, z coho sa tam moze cosi lupat IMHO je prave ten kotuc. Z jeho vnutorneho chladenia (z tych rebier) sa da vydolovat neuveritelne mnozstvo hrdzavych ulomkov. Inak mi tam nic nehrdzavie. BTW kym to funguje, nesturam sa v tom a kaslem na to :-) -
« Poznatek
Našel jsem v garáži rozsypanou, přesně podle vnitřní trajektorie pravého předního kola, starou rozpadlou litinu. Netušil jsem od čeho to může být (Clio jsem rozhodně netipoval:-)) ale přesto jsem to kolo sundal a zjistil jsem že se takhle loupe vnitřek řekněme bubnu co na něm drží kotouč brzdy. Zatím tam je materálu dost takže na to kašlu, snad je to i normální. Tak kdyby se to někomu taky stalo, víte odkud vítr vane. Jo, to jsem též poprvé viděl brzdové třmeny a ptám se - kvůli výměně destiček se musí třmen sundat? Nezdálo se mi totiž že jdou destičky vysunout dopředu jak u Š105. -
"-- skrytý --" 05.09.03 16:20
« botička :
Tak si představte. Začal jsem pracovat ve dvou zaměstnání. Jen abych splatil dluhy na CLIO a dnes jsem na něj dostal první botičku. Ještě byli páni policajti hodní a měl jsem to za dvěstě.... Proč píšu. Musel jsem už vyměnit baterku v klíči na dálkové otvírání, ale rozhodilo se to. Tak nevím, jestli mám jít do orig. opravny, aby mi to opravily nebo navštívit nějakého soukromníka. Ale nechápu proč při výměně se musí ten k´d rozhodit :(
Jinak vidím, že už senákup blíží. To ještě před zimou zajedeš.... přeju ať nemáš žádnou závadu.
Jinak jsem konečně koupil plnou nádrž a teď při těch dvou povolání, zvládám najet denně kolem 80 km, tak jsem zvědav kolik to papá... -
"-- skrytý --" 01.09.03 22:56
« Divne bzucanie
Chcel by som sa opytat, ci aj Vase auto robi to iste co mne.
Ak idem pri zaradenej rychlosti pod asi 3100 otacok a bez nohy na plyne auto vydava velmi zvlastne, dost tiche, ako keby "BZUCANIE". Velmi tazko sa da opisat ten zvuk, a velmi tazko sa da definovat odkial ide. Bzucanie prestane ihned ako sa dotknem plynoveho pedalu. Je skutocne dost tiche, ak je zapnute radio, nieje to ani registrovat. Dost ma to serie, nepripada mi to OK. Ale vobec netusim co treba skontrolovat, alebo dat skontrolovat.
Ide o 1.4 16V. -
"-- skrytý --" 29.08.03 08:41
« jak nam to kouri :-)
Tak jsem vcera od Lahovic do Cernosic jel za novou Fabii RS v cerne barve. Asi uz byla upravena, ty siroke gumy, co trochu lezly z blatniku, asi nejsou z tovarny. :-) Dobre se necha poznat podle zadniho vyfuku, ale co me dostalo, jak to hrozne kourilo, skoro polovicni traktor :-) Ze by uz to nekdo stihl prechipovat? No nic ... tak az nekdo z Vas uvidi BEJ modrou (spis petroleovou) metalizu Clio v dCi, tak se mi juknete, jak to vlastne kouri/nekouri mne, a pak mi to sem napiste, ju? :-)) Ja si totiz porad namlouvam, ze takovy tovarni komin prece mit nemohu. :o) -
"-- skrytý --" 29.08.03 06:42
« Re: Klíč a pneu
Právě já taky nechci v zimě jezdit na hliníkových. A navíc mám na CLIu 195/50, což na zimu u nás NEJDE! No ty plecháče jsem koupil u nás v pneu servise. Jsou už starší, ale nejsou rezatý a stáli mne 4ks za 2800 Kč. Do toho pneu servisu se dostávají z Německa nebo někdy, kdo si koupí AL tak je tam prodává. Jinak se tam dají koupit i nové za 1350 Kč za kus i to je sic hodně, ale v orig. servise za ně chtějí 1600 Kč a to je už podle mne vrchol. :(( Děkuji všem za radu, jak vyměnit baterii v klíči a doufám, že to zvládnu za co nejmenší částku. Taky bohužel nepatřím mezi majetné.... -
"-- skrytý --" 28.08.03 23:21
« Re: Klíč
To Snezenek - polovicu umeliny, z ktorej nevychadza kluc (je na nej tlacitko otvarania a kontrolka)treba odsuvat smerom od kluca. Niekedy je treba dost velku silu. Baterka je typu 2016, cenu si uz nepamatam ale urcite menej ako 50 Sk. Len daj pozor, aby si novu baterku vlozil rovnako, ako bola stara. Do servisu je to skoda davat! -
« Re: Klíč
Ja mam Hankook W400 a dobre. Viem si predstavit aj lepsie, ale naco zbytocne preplacat. V zime treba jazdit aj tak hlavou. Vysli ma na 5tis SKK komplet :-)
to element - vyliezol som s nimi hore na Bardosku, ked bola minulu zimu kalamita. To bol dobry test zaberu zimnych gum :-))) -
« Re: Klíč
Ty Sněženku, to s tím DO nemyslíš vážně! Copak nemáš sekyrku?
Gumy vem co Ti radí Ajvn, já o nich taky uvažuju - Kumho KW15. Místní servis mi nabízí KW17 (cena stejná jako ty KW15 v e-pneu a navíc nazutí a vyvážení zadara), ale o KW17 se Ajvn nezmiňuje, tak váhám.
A kde a za kolik jsi vzal ty plecháče? Já zas tak zazobaný nejsem, abych si mohl dovolit oboje obutí na hliníku. -
"-- skrytý --" 28.08.03 08:42
« Klíč
Přestal mi fungovat klíč na dálkové otvírání. Zjistil jsem, že došla baterie. Začal jsem ten klíč zkoumat, jestli bych jej zkusil otevřít, abych koupil baterii a vyměnil ji, ale netroufl jsem si zatím. Poradil by mi někdo? Jestli to mám zkusit nebo raději někde nechat vyměnit? Sněženek
PS: Dík za radu na typ zimních pneu -
"-- skrytý --" 26.08.03 10:17
« Re: Tak kde jste?
no Citronku, podivej se napric celym MotorCafe a Clio je jedina mistnost venovana vozu nizsi tridy, ktera je tu bez vypadku dlouhodobe .. odpadlo NewPolo :), jen tu ted jeste vidam Getze, abych mu nekrivdil, ale to je proti nam mimino :)) -
« Re: Ranní bouračka
dlabas - ja som mal original auto obute na 14" gumach a toto leto som konecne presedlal na 15". A musim povedat, ze moc stratu komfortu nepocitujem. Skus si dat nafukat gumy plynom, mnoho ludi mi tvrdi, ze potom auto citelne zmekne ale nestrati nic zo stability. Neviem to posudit, lebo v 14" mam vzduch. -
"-- skrytý --" 20.08.03 23:27
« Re: Ranní bouračka
Jinak jak mám toho zapůjčenýho Cliouše s 1.2 motorem, tak má na sobě 14" pneu. Na naše silnice je to ohodně lepší. Mě to clio na těch 15" připadá dost tvrdý. Asi na těch 15" budou dřiv odcházet tlumiče a vůbec věci kolem náprav. Škoda, že nemáme lepší silnice - to by se jezdilo :-) -
"-- skrytý --" 20.08.03 15:48
« Re: zavirani dveri
luf: Jojo, odpoved na mou otazku je presna, presne tenhle postup jsem vydedukoval z manualu :-) .. a funguje :))
Neboj, baterka mi jeste nechcipla .. jen jsem premyslel, jak tohle resit, az to nastane. Nektera auta (P307) maj zamek jen u ridice, otocis a zafunguje jako central a zavre komplet vsech 5 dveri. To mi prijde sikovnejsi. No co, nemuze mit Clio vsechno nejlepsi :-)) -
« Re: Ventilator (vnutorny)
K ventilatoru sa dostanes relativne lahko - odmontujes plastovy kryt pod stieracom spolujazdca (drzi ho taka plastova akoby zaslepka, treba najprv vlacit ten cudlik, co je v jej strede dovnutra a potom sa da lahko vybrat) a ventilaror na teba kuka v celej svojej krase. Uz si to celkom nepamatam, ale elektrina k nemu je konektorom, takze tam neni moc co pokazit. Za pokus to snad stoji... -
« Re: ventilator po dojeti
Nad takymi vecami sa moc nepozastavujem, ale pamatam si, ze som sa raz v zime vysmykal na nejaky kopec, tam som auto odstavil a ked som odchadzal od auta, zacala sa spod kapoty valit para. Nastastie sa to iba zapol ventilator na chaldici. Inak to nesledujem, lebo to na mojom Cliu neni vobec pocut. To na mojom starom R21 ventilator hucal ako turbina, tam sa to nedalo prehliadnut a po vytiahnuti klucika sa vypol, ci bolo dochaldene alebo nie. -
« Re: zavirani dveri
Lahko - strcim klucik do zamku a zamknem :-) BTW ako je mozne, ze ti uz zomrela baterka? Mne funguje od zacaitku stale ta ista.
Riesenie bez kluca je tiez jednoduche. Vnutri je tlacitko na zamykanie dveri, treba ho zmacnut a potom vodicove dvere zamknut normalne klucom (mne sa otvorene predne dvere centralom zamknut nedaju). Vyriesil som to spravne? -
"-- skrytý --" 20.08.03 12:25
« alarm Cobra Globe
Mate ho nekdo taky v Cliu namontovany? Dava se "snad?" v ramci oficialniho prislusenstvi ke Cliu. Navod k tomu pochopitelne mam, ale ackoliv se ridim krok za krokem pokyny, tak se mi nedari odblokovat vnitrni prostorova cidla. Typicky kdyz je vedro, tak aby clovek mohl nechat trochu pootevrena okna, bez strachu, ze dovnitr vlitne moucha a spusti alarm. Mne se to stejne vzdycky rozhouka, kdyz dovnitr strcim ruku :-) Tak nevim, kde je chyba. -
"-- skrytý --" 19.08.03 21:20
« Ventilator (vnutorny)
Ked sme uz pri tych ventilatoroch, neriesil nahodou niekto problem s tym ventilatorom, co vpusta vzduch do kabiny? Ja mam snim problem, ze v polohe 1 ide fakt slabo,
v polohe 2-3 pouzivam najcastejsie, a ide z ventilatoru take piskanie od loziska.
Neriesil niekto tento problem? Moc odvahu vybrat ten ventilator, rozobrat namazat nemam.
V renault servise mi urcite budu chciet ponuknut novy za niekolko tisic. -
"-- skrytý --" 19.08.03 21:16
« Re: ventilator po dojeti
Vrtula pred motorom sa mi zapne, ked je fakt ze teplo a ked zastanem potom na vrcholu kopca. Ale fakt ze malokedy.
Osobne mi to dost vadi, lebo ona sa zapne az tak 1min. po vypnuti motora, vacsinov az ked je auto zamknute a ja som uz aj prec. A ked sa zapne, tak rozhuka aj alarm :-( (zo snimacu odberu prudu) -
"-- skrytý --" 19.08.03 15:34
« ventilator po dojeti
Btw. spina Vam vrtule pred motorem po te, co dojedete a auto vypnete? U x aut v rodine pred tim (Skodovky:) jsme na to byli zvykli, otec tvrdi, ze mu to Megane zpocatku snad taky delal, ale ted uz dlouho ne, no a mne Clio nikdy. :-O Ikdyz taky je fakt, ze 50% mych jizd konci souvyslymi 3km na neutral z kopecka a posledni 1km solichani, takze nikdy neprijizdime zpeneni :-)) Pro uplnost dodavam, ze mi teplomer nikdy nesel do horni pulky meraku a vzdy vzorne stoji presne na prostredni carce, takze ani naznak prehrivani. -
"-- skrytý --" 19.08.03 15:27
« Re: Ranní bouračka
dlabas: Tak to mi Te je lito, to je pech :-( Toho kolika s Tranzitem jsi stihl odchytit, zacvaka to jeho pojistka nebo to zustalo na Tobe?
Jinak ja nejsem Prazak, huraa, muzu s autem i do Ostravy :-) tzn. ALA nemam, ale staci si pamatovat slovo BEJK .. a ty prvni tri pismenka tam mam :-) -
"-- skrytý --" 19.08.03 14:04
« palubovka :(
Máme v práci CLIO 1,2 r. 2000 a zjistlo se, že když CLIO vychladne a znovu se startuje, začne palubovka ukazovat až po ujetí zhruba 5 km. Technik, který zjišťoval možnou opravu v Inzatu tj. originální opravna Renault a tam mu nabídli novou palubovku za 22000,- Kč. No super :(. Nevíte někdo lepší řešení? Nesetkal jste se někdo z touto poruchou? Dík předem Sněženek PS: doufám, že mne to nečeká :( -
« Re: Tzv.
Neviem teda ako Clio, ale Yaris s 1.1 cca. 50kW nejde vobec. Stale som mal pocit, ze nemam stlaceny plyn. Na stvorku to vlazne zrychlovalo a na patku to bol volnobeh. Navyse mal divny kovovy zvuk, ktory sa moc s otackami nemenil. A pocas mojej jazdy si zobral v priemere 6l, co je teda dost na to, ze s mojim Cliom by som tu trasu presiel rychlejsie a pohodovejsie na 2x tak sirokych gumach... Bol to moj prvy zazitok so soferovanim Yarisa a cakal som ovela viacej, kedze vsetci o nom basnia a rozpravaju iba v superlativoch. -
"-- skrytý --" 18.08.03 14:51
« Ranní bouračka
Čus brus,
tak si jedu ráno po dálnici a 0,5km před odbočkou na Říčany ve směru na Prahu přiletěla na moje auto dřevotříska ( asi 1m čverečný). Naštěstí rozštíplej jenom PP blatník, PP zrcátko a poškrábaný PP dveře.
Jel předemnou VW Transporter s vlekem. Na vleku nějakou starou lednici a ty dřevotřísky a samozřejmně nepřipevněný. Ještě, že nevzlítla ta lednice. Uhnout nešlo - byl jsem v prostředním a v pravo i vlevo auta.
Auto v servisu - cena 10 až 15tisíc. Jo a mám teď místo tydlitydli, 1.2 benzína.
To ajvn: nemáš náhodu SPZ ALA xx xx a tmavě modrýho cliouše.
-
"-- skrytý --" 16.08.03 14:05
« Zimní pneu
Já vím, že je na to brzo, ale rád bych slyšel zkušenosti: Jaký typ zimních pneumatik bych měl shánět. Bohužel jsem krutě omezen financemi, ale přesto, kdybych zjistl, že trochu dražší typ se vyplatí, rád budu shánět a i připlatím. Na zimu sundám elektrony a už jsem si sehnal 14" orig. plecháče. Teď se chystám si je natřít barvou "Hamerlite". Díval jsem se na [odkaz] ale nejsem moudrej s těch parametrů. Dík předme za vaše názory Sněženek -
"-- skrytý --" 14.08.03 10:01
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Tak konečně jsem se k tomu dostal. Včera jsem s trochou obav to začal podle vašeho návodu rozebírat. Trochu jsem tápal, ale nakonec se mi to povedlo rozebrat :). Zjistil jsem, že je tam zlomená taková část z umělé hmoty. Už ji mám objednano a prý by cena neměla přesáhnout stovku. Tak si myslím, že to odpoledne zadělám a bude to chodit... Ještě jednou dík za radu. Již zase šťastný Sněženek :) -
"-- skrytý --" 12.08.03 23:53
« Re: Tzv.
dlabas: Jen jedinou jsem Cliouse skutecne prohnal (chtel jsem chytit start F1 v TV :-), a to jsem po okreskach v okoli Rican neustale vytacel na 120 a po dalnici 140, pres Prahu stovkou .. ve finale prumer 96km/h na asi 67km trase s prum.spotrebou 4.2l/100km. Vim, ze je tohle pro Lufa rozjezdova rychlost :-) Jezdim do 2500ot/min, pouze pro ostrejsi predjizdeni tocim az k 3000-3200ot/min. Jinak kroutak mam 185Nm pri 2000ot/min. -
"-- skrytý --" 12.08.03 21:42
« Re: Tzv.
Ajvn:
Nazdar nízká spotřebo :-)
Tak jsem s tím svým cliem byl na Moravě a průměrná spotřeba 5.15l/100km. Když jsem jezdil po okrskách do těch 100km/hod, tak ručička palivoměru se téměř nehýbala. Ale jak s ním vjedu na dálnici, tak už ručička klesá značněji. Po tý dálnici jsem jel cca 250km s rychlostí 125 až 155km/hod (tachometrově). Jak je ten diesel točenej nad cca 2750 ot/min, tak už začína papat.
Jaký máš zkušenosti ty? Jinak ten tvůj silnější motor ti pěkně závidím :-))) PS: ten 6-ti kvalt by určitě na ten tvůj silnější diesel nebyl špatnej, ale u toho mýho by to nemělo až takový význam. Kolik má ten tvůj motor točivěj moment? -
"-- skrytý --" 12.08.03 13:14
« Re: Tzv.
Moc dík za názor. Když nad tím taky přemýšlím, tak si z tý změny udělal ten soukromník docela dobrý *. Za 10 min práce 3300 Kč. Já vím, že všechna investice je hlavně v tom programováním, trochu v reklamě a ve zkušenostech, ale i tak se mi to zdá drahý. -
"-- skrytý --" 12.08.03 11:33
« Re: Tzv.
Ja o prechipovani jeste pred koupi auta taky premyslel, mel jsem tu o tom debatu s Michalem z Autokomplexu, vypadalo to sice hezky, o kolik kW by ten 60kW diesel vytahl, udajne i s trochu lepsi spotrebou, ale nakonec jsem si to rozmyslel z duvodu:
1) pokud by si toho servis vsiml, ztratil bych od Renaultu zaruku na motor
2) jak sam pises, to auticko ma porad jeste dost vykonu v rezerve, takze v osemetne situaci Ti pomuze a zavodnikem jinak byt nechci
3) zvyseny vykon je na ukor zivotnosti motoru a to nemam zapotrebi, ja chci Cliouse uzit dost roku, nez pujdu do vymeny
4) spotrebu mam tak mizerne nizkou, ze se az stydim, jak tu s tim otravuju ostatni :-) a mam-li byt uprimny, pochybuju, ze bych s chipem mel jeste nizsi :))
5) chipnuty diesel, co jsem mel moznost vysledovat, opravdu vic kouri. Nerikam, ze je to tragedie, ale prece tu nebudu poslouchat naseho mileho Cleanera, ze mu kazime ovzdusi :-) Zatim jsem mel pouze jedinou moznost zeptat se, jak "kourim" ja, resp. moje Clio :-), a ac to kolega za mnou cilene nesledoval, ani pri podrazeni a plnym plynu si pry zadneho naznaku koure nevsiml. (ono je to mozna i tim, ze Clio ma ten vyfuk dobre schovany pod zadnim naraznikem :)
6) Jestli bych spis bral neco jineho, tak 6-ti kvalt :-)) -
"-- skrytý --" 12.08.03 08:52
« Tzv. "přečipování" motoru
Mám kamaráda, který si nedávno koupil starší Felicii. V sobotu mne poprosil, abych s ním jel k Mladé Boleslavi, že mu tam nějaký mechanik tzv. přečipuje motor. Tak jsem tam jel s ním. Ten mechanik nás přijal velice slušně a napojil na auto počítač a potom vyměnil nějaký čip. Vyčistil nějaký váleček od pilin a po zaplacení 3300 Kč jsme se vraceli. Kamarád zjistil, že tah motoru je na 2500 ot. (předtím 3000 ot.) a max. otáčky se taky posunuli o 500 ot. výše. Ten mechanik mu říkal, že výkon se posune jen asi o 2 koně, ale spotřeba by se měla lehce snížit. Koukal jsem do ceníku a např. pro Oktavii 1,9 TDI to stálo 20000 Kč a výkon o 22 koní. Jeden jiný můj známí si kdysi koupil CLIO 16V 1,4 již přečipované s výkonem 105 kW (dovoz z Německa) a potom ho rozsekal :(. Mě by zajímalo, jestli se to u nás někdo dělá a jestli to má smysl u CLIA 1,4 55 kW r.v. 2000. Já když pozoruji svoji jízdu, tak mám pocit, že autíčko má stále dost síly a např. na pátý stupeň se bezpotíží dostanu na 1500 ot. a dovolím si i lehký zátah. tak nevím jestli by taková poměrně dráhá záležitost měla smysl.
Děkuji předem za odpovědi -
"-- skrytý --" 12.08.03 08:34
« Re: Jsem nešťastný Sněženek :( - přední dveře
Moc děkuji za radu. Vidím, že tak jednoduchý to není, ale nečeká mne tam už žádná záhada. Hned odpoledne to podle vaší nápovědy zkusím. Večer dám vědět, jak jsem dopadl - ze smuného Sněženka se stal Sněženek s nadějí :)
Dík
Citrouskovi preju, at sice na auto nespecha, ten transport vazne chvili trva vcetne celnic, ale az ho bude mit, tak at ho uziva v klidu a ke vsi spokojenosti :)
RoKa .. a hele, nova tvar a dieselous k tomu, vitej do klubu :))
No ale ted k tomu, co se mi vcera prihodilo. Zase jsem se presvedcil, ze dobre brzdici auto, dobre gumy a dobra predvidatelnost zachranuje. Jel jsem si v osm vecer, uz za tmy, pres Karlstejn do Berouna, neb na D5etce se mi nechce u Rudne vrzat se v kolone u zuzeni, tak se vzdy aspon projedu na hezke krivolake prirodni silnici :-) Pominu fakt, ze mi nejaky pako s cernou Vectrou chtel pred Cernosicema dokazat, ze ac jsem zacal predjizdet vcetne blikani prvni dva pomalejsi sneky pred nama, on se ani blikat neobtezoval a chtel se cumakem prede me vmacknout za kazdou cenu. Nevmackl a za hlasiteho troubeni musel za mnou vychladnout :)) Protoze * clovek pozna, neprekvapilo me, ze si po naslednem predjeti chtel patrne se mnou potykat, protoze jak jinak si vysvetlit, ze to strihl kolem meho boku hned pred cumak a zaslapl brzdu. No jo, chudak. Me vsak z meho stojickeho klidu nerozhodil a pokracoval jsem dal v ustrety blizicim se serpentynkam od Let. Za Karlstejnem jsem uz zaril jako vanocni stromecek, protoze jsem k obrysovkam a dalkovym, jen chvili stridanym tlumenyma, pridal i nastalo svitici mlhovky .. malo platne, do zatacky byt viden, videt a hlavne mit prehled o vsi te zvireci haveti po ceste. Po vyjezdu z Hostyma na kopec uz me cekalo jen par zatacek pred Listici u Berouna, radio City mi spokojene hralo, asi tak 78-80 na tachometru, kdyz v tom za mirnou pravou zatackou tak 24 metru prede mnou majestatne pres cestu v mem pruhu stala krasna vzrostla srna a divala se se zaujetim na me logo, jak babicka poznamenava "kundicka", ktere mi ve Francii na vuz venovala automobilka Renault. Inu ... brzda spojka, A..A..A..A..B..B..B..B..S..S..S..S zapulzovalo, srnka, vedoma si toho, ze s kundickou si neradno zahravat, odskakala pres levy pruh do pole a ja tak 2 metry pred jejim posedem, nebo spis postojem, dobrzdil. Pravda, ani jsem pres melodie v radiu neregistroval, jestli mi piskaly nebo nepiskaly gumy. Az dneska cestou opacnou jsem se jel podivat, jestli tam nejaka stopa od brzdeni je ci neni. A co myslite pane doktore? No nebyla tam! :)) Takze jako se to rika na tiskovkach po zavodu GP F1, chci podekovat celemu tymu konstrukteru od Renaultu (pro citrouska dodavam, ze z Francie) a zvlaste take kolegum z tovarny Continental, ze pro tento zavod postavili nejen konkurenceschopny, ale take idealne sladeny komplet, ktery vitezne bez ujmy dojel do cile. :o))