Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« všechno v jednom
No, já mám clio 3,5 roku, model 1.4 16V a: Okna mi taky při plně neotevřené nebo nezavřené poloze drnčí, ale tím výčet závad asi končí, žádný torpédo tam nemám a ani se nehýbou plasty. Překvapivě po 70t. nic nevrže, interiér pořád vypadá jako novej. Někdy když je motor studenej to jede jakoby na tři válce (chvilku, pak to zmizí), podle servisu je to ale prý vlastnost motoru, ne vada.
Chtěl jsem ho teď prodat, reálná cena se pohybovala kolem 160-170t., což je 50% původní hodnoty, tedy nic moc (alespoň podle tabulky poklesu cen z autobild.de). Zajímavý pro mě bylo, že kdyby to by býval 5d model, dostal bych mnohem víc, nikoho taky nezajímala výbava a výkon motoru byl brán jako podružná záležitost. Z toho plyne, že jestli chce někdo při dalším prodeji tratit opravdu málo, ať koupí základní motorizaci, 5 dveří a bez příplatkový výbavy:-) Nakonec šlo pryč mamčino clio ('93, 1.2, 5d:-), za deset let ztráta 200t., to je lepší než 170t za 3 roky... ale odpovídá to zřejmě křivce poklesu ceny.Mamka dostane 1.4 16V:-)
Před časem tu proběhla diskuze zda-li 1.5 dci 80HP do Scenicu. Měl jsem ho objednanej, ale pořád jsem nevěděl, jestli je to dobře. Přečetl jsem desítky recenzí, někdo to chválil, někdo ne. Projel jsem se s tím motorem v sedanu a krátkým meganu, jelo to hodně příjemně, překvapivě dynamicky (v cliu ten motor musí bejt fantastickej). Ale Scenic váží 1420kg, má větší odpor vzduchu. Takže nakonec jsem ještě změnil objednávku na 1.9 dci, prodejce mi velmi vyšel vstříc. Ještě jsem se taky projel 1.6 16V s automatickou AC... a moc to teda nejelo.
Nicméně, mezi informacemi, které se mi prohnaly kolem - lze pořídit tuning (chip dává 107 HP nebo mezijednotka kolem 98HP, krouťák to zdvihne o 35Nm), Renault se na to tváří ale hodně ošklivě. Firemní 100HP verze bude asi best value (do sedanu/kombíku prosinec, do Scenicu leden až únor) a během příštího roku přijde taky nová 1.2 dci 70HP do Clia2/Clia3(od konce 2004)/Twinga2(od 2005 a i 5d) -
« Re: Šrouby na kola + pneu
Lidi z www.pneuobchod.cz jsou seriozní a v pohodě. Ale divím se, že si koupil zrovna Barumy, který jsou v porovnání s novým Kumhem KW 17 o třídu níž. Navíc se teďkon prodávají v akci okolo 1500,- Normálně stojí tak přes dva tisíce. Takže šrouby neměnit. -
« Re: Renault Clio - problémy
Ach jo, koukám, že všichni opravdu mají podobné zkušenosti.
Vidíš, ten silentblok to je zajímavá úvaha. Zkusím to s nima v tom servisu probrat. Mě to taky začalo chraptět tak ten měsíc po koupi. Někdo zase říkal, že to může být vibující lanko plynu. Tak nevím...
Všechno drnčí... :o((( -
"-- skrytý --" 15.10.03 23:10
« Šrouby na kola + pneu
Tak jsem měl hřebík v kole a v pneuservisu jsem zjistil, že ty šrouby co jsem koupil na plecháče jsou úplně totožný. Takže kupovat šrouby na jiný disky je asi blbost. Tak mám aspoň 16 náhradních šroubů. Zítra si jedu pro zimní pneu Barum Polaris2 175x65 R14 - 82T. Kus za 1747,-. Je to nový typ zimní pneu pro tento rok. A navíc na barum pneu dávají zajímavé záruky. Jinak přes internet u barumu 15% sleva. Lepší cenu jsem nesehnal ani na e-obchodech a dealeři barumu mi byli schopni dát max. 10%.
Jinak tu ta konference trošku umíra. Nezdá se Vám??? -
"-- skrytý --" 13.10.03 13:13
« Re: Renault Clio - problémy
Čus. Tak já mám clio od konce 5/2003. Úplně stejný typ. Clio Lucie 1.5dCi/48kw v třídveřovém provedení s modrou metalízou. Najeto 11.800km.
1) Stahování mi hlučné nepřijde, ale kvůli tomu cvakání mi už 2x čistily okenní lištu. Zajímavé je, že to dělá jen u řidiče.
2) tj. 1)
3)To nemám, ale u spolujezdce mi vylezlo to venkovní těsnění o 2cm. Tak to zatlačily zpět a přilepily.
4)To mi dělá taky. V servisu mi tam něco dotáhli a na 3 dny byl klid. Drnčí mi vždy, když je co nejvíc na doraz dozadu.
5)Mě popraskává před spolujezdcem úplně u okna a v místech oválu na budíky.
6)To jediné mi opravily. Je to nedotažený a nevystředěný silentblok motoru. Jenže mě to dělalo po 2 týdnech od koupě. Dělalo to prvních 10 až 15km než se asi ohřál motor a pak byl klidnější. Od té doby co to zpravily, tak motor klidněji ztartuje i zhasíná.
7) To mám OK
Spotřeba 4.9-5.2l/100km. Chorvatsko 4.3l/100km a to jsem "Lucinku nešetřil" Spotřeba má klesnou až po první výměně oleje. Tuším že to tu někdo dřív psal.
Jinak já jsem koupil i servisoval auto u Auto-Pilař v Říčanech. Jsem s ním nespokojen, tak mám v merku Otava na Praze 4. -
« Re: Renault Clio - problémy
3, Torpedo - to je teda divny nazov - maju asi vsetky Clia rovnako, takze to neni zavada.
2, Okienka cvakaju iba obcas, ale neni to chyba iba Clia, napr. aj Maxima cvaka, ked ma pootvorene okna (a to stoji 4x tolko)
1, Mne to teda nevadi.
Inak drnci iba jeden vyduch, na ktory sa chystam uz skoro 3 roky, sedadla su OK a vsetko je relativne v pohode. -
« Jak se jezdí s Lagunou
Dobrý den všem,
můj dotaz sem až tak úplně nepatří, ale jedná se také o Renault.
Chtěl bych koupit ojetinu Renault Laguna 1.8RT (66kw), nikde ale nemůžu sehnat parametry k motoru. Max.rychlost, spotřeba, zrychlení 0-100km/h, atd..
Proto se chci zeptat někoho, kdo má s tímto autem zkušenosti, jak se jezdí v osmnáctistovce s 90 koňmi. Není to na to auto třeba příliš slabý motor nebo nežere to nějak moc???Předem díky za odpovědi, pomůže mi to při výběru. Radek. -
"-- skrytý --" 10.10.03 18:41
« Re: Renault Clio - problémy
Omlouvam se, predevsim Citronkovi, ze jsem tu tak dlouho nebyl, nejak jste se tu rozsoupli :)) Saposnikove, k tem Tvym zavadam:
1) ano, mohlo by to byt tizsi :-/
2) souhlas, taky mi to cvaka. Proto radeji jezdim se zavrenymi, protoze i jak veli manual, s otevrenymi okenky je spotreba o 4% vyssi a to bych prece neprezil. :-))))
3) torpedo .. nevim, ze se tomu tak rika, myslis ten gumovy plast, co je jako obvodova lista, svisla a nahore je do hodne nepatrneho L, smerem dovnitr skla? Tak na miste ridice mam totez. Neni to nejak drasticky plandajici :), ale uz jsem jednou asi po pul roce musel tuhle celou gumovou listu stahnout asi o 1.5cm zpatky dolu, o ktere mi cela vyjela nahoru :)) Zatim to neni tak problematicke, ze bych se to chystal podlepit. Ale ted mi prisel prospekt, ze jsou slevy a servisni prohlidka pred zimou zdarma, tak se jich zeptam, co mi s tim udelaji.
4) zadne takove problemy jsem nezaznamenal za celych 17 mesicu.
5) Jo, drnci, v nekterych otackach, ne vzdy, zalezi na teplote .. obcas mam pocit, ze to vychazi z mista vyskoveho repraku u ridice u celniho skla, jindy zase v te "vanicce" pred palubakem.
6) takove pazvuky jsem nezaznamenal, hudebni sluch nastesti mam, takze snad to u Tebe souvisi jen se zabehem?
7) nic takoveho se mi nedeje.
S tou spotrebou neboj, mne to po takovych uvodnich necelych 5tis. km zacalo padat z peti litru dramaticky dolu. Pamatuju si, ze stacila jedna temer 500km streka do Nemecka po dalnici a zjistil jsem, ze se da jezdit ne za 5, ale pod ctyri :)) A od te doby jsem zjistoval, ze takova projizdka tomu vzdy pomuze, patrne to souvisi s idealnim premapovanim datove mapy v ridici jednotce podle takoveho profilu jizdy. Jinak jasne, neco jineho je jezdit po dalnici 130 a neco jineho tak do stovky, jako ja. :-))) Jinak doplnim, jak jsi se ptal, ja mam 60kW verzi. Ale urcite pocitej s tim, ze se Ti ten chod jeste zkultivuje a celkove se Ti znacne propadne spotreba. Jo a k tomu razeni. Ja mel trochu tuzsi razeni trojky, jeste nebyla asi ochozena ta kulisa, ale to se po nejake dobe ochodilo a ted razeni no-problem.
Je to, jak jsi napsal. Auticko v tehle cenove kategorii nemuze byt Mercedes E, takze nejake prohresky na dilenske kvalite se najdou, ale jinak provozne a funkcne je to muj rodinny milacek a nedam na nej dopustit. :-)) -
« Re: Renault Clio - problémy
po zkušenostech bych radši už standardní HF nechtěl... u jiných Clií jsem viděl, že mají držák přidělaný vpravo vedle rádia. Tam si zase myslím že to spolujezdec dřív nebo později ukopne.
Ale narvat plechovou konzoli tímhle způsobem do palubky se mi vůbec nelíbí...
Asi bych koupil lehkou HF s bluetooth komunikací (žádné kabely), nabíječku do zapalovače, ext. vnitřní anténa nalepená zevnitř na sklo je stejně k ničemu (na předchozím autě jsem jí měl na střeše a nedostatkem signálu jsem nikdy netrpěl- ale nech si vrtat do novýho auta) a využíval bych hlasový vytáčení...
-
« Re: Renault Clio - problémy
Ahoj, díky za reakci, vidím, že se asi jedná opravdu o obecný jev u Clia/Thalie... Jsem zvědav, co mi řeknou v servisu. Problém je, že některé z těchto závad špatně popisujou a kdo to nezná (myslím si většina mechaniků u Renaultu)nebude mít ponětí co s tím. To je hrůza... -
« Re: Renault Clio - problémy
Ahoj, tak to máš teda štěstí, přeju Ti, aby Ti to takhle dlouho vydrželo.
Jinak jsem jestě zapomněl přidat další "závadu" a to nepřesné řazení prvního př. stupně. Jde tam z tuha, ale když ho vyndám vyšlápnu podruhý spojku, tak už tam krásně zapadne...
S tou spotřebou to asi bude tou mojí jízdou. Budu se muset mírnit... ale když to Clio si tak krásně notuje :o))) -
« Hlášení
Protože tu skoro nikdo nic nepíše (Ajvn přešel do rubriky Hyundaj), tak to budu tady muset vytrhnout já.
Takže od začátku: Cca před rokem si manželka koupila funglovku (skoro 800.000,-) no a mě zbyl náš rodinný rezavý vrak. Tak to néééé řval jsem udatně (ve sklepě, aby mě manželka neslyšela) a kul plány, jak její vůz dohnat a předehnat. Mému kapesnému odpovídaly limuzíny typu Getz, C3 či Clio. Ještě jsem pojezdil se Stilem i novým Meganem, ale nakonec vybral to nejlepší...Clio Lucku (dávali rádio CD a elektrony zdarma). No ještě jsem od souseda za pětistovku vymámil Trabanta a Renclíci mi za něho dali slevu 25.000.
Jsa rozjařen těmito výhodami jsem se rozšoupl a přiobjednal klimu a sekvenční automat. převodovku.
Tak, zatím stačí, pokračování příště. -
« Re: Renault Clio - problémy
To snad proboha ne. Je to opravdu funglovka. Clio bylo koupeno u AMOS Otava v Limuzské na Praze 10.
Musím uznat, že v servisu jsou opravdu břídlilové. Poznal jsem to už když mi do novýho auta motovali HF. Zastrčili mi plechovou konzoli pro připevnění držáku telefonu do škvíry vpravo od průduchu topení mezi krycím plastem topení v prostřední kapličce. Nejdřív jim to tam nedrželo, tak jsem je to nechal opravit, tak to tam nakonec nějak narvali, odřeli při tom roh palubky. Konzole se za jízdy celá klepe a ten vybočenej krycí plast topení, který má vlastně po celém obvodu lícovat z palubkou se mi taky moc nelíbí. Kabeláž k HF byla vyšponovaná jak struna od kytary. To naštěstí dali do pořádku. No prostě hrůza a běs...
Kde máte umístěn na plubce držák pro HH vy? Díky za reakci. -
« Re: Renault Clio - problémy
Ahoj ja mam Thaliu, benzin, rv 2001, skoro 90.000km. No problemy mame podobne.
1: Okna boli hlucne, ale bud som si nato zvykol a uz si to nevsimam alebo to casom preslo :)
2. Do polky stiahnute okna cvakaju aj umna.
3. Toto som nepostrehol.
4. Rovnaky problem je aj umna, aj ked umna vznikol z nicoho nic po 2 rokoch! Neviem ci je to mechanika pod sedadlom, alebo cele operadlo, ale ked tam nik nesedi tak po nerovnostiah to drnci :-(
5. taky plast ja ani v aute nemam :-)
6. Nato sa niekto uz tuto pytal, robi to aj mne. Vraj ide o rezonujuce plynove lanko. Ked ja rozhupem zastavene auto, tak zo zadnej napravy to vrze IBA ked je rucna brzda zatiahnuta. Stoho vyplyva ze su to zadne brzdy. Myslim, ze je to OK :)
7. Rovnaky problem aj umna :) -
« Re: Renault Clio - problémy
Tedy Šapíku, no to je ale pech. Mám taky Lucku, sice benzínovou, ale zatím nic s Tebou popisovaných věcí mě nepostihlo. Schválně jsem sjel těch 17 pater do garáží zkontrolovat to "torpédo". Sedí na skle jak přilepené (zatím). Skla sjíždějí potichoučku (zatím), nic nedrnčí. Spotřebu mám pochopitelně vyšší - ale tankoval jsem zatím jen 2x, takže jen orientačně něco pod 6 l/100 (zatím). Ajvník sice s dCi jezdí za 3,5 l, ale jeho zas neber úplně vážně, on je to maniak na spotřebu. Za normál bych považoval tak 4,2-4,5. Asi by sis měl s hochy v servisu promluvit ať ty mouchy pochytaj - nebo změn svého "Renault partnera". Je škoda si nechat kazit radost z tak sqělého autika. -
« Renault Clio - problémy
Ahoj lidi,
rád bych se s Vámi podělil o problémy, které mám s 5 měsíců starým Renaultem Clio 1,5dCi 48Kw (Lucie), najeto 12 tis, a rád vás získal informace, zda jste se s popisovanou závadou nesetkali i u svého vozu, popř. zda neznáte příčinu těchto nedostatků a zda a jak se dají řešit.
1) El. stahování předních okének je relativně hlučné, zvláště při stahování. (v servisu mi sdělili, že s tím nelze nic dělat, zde se jedná o konstrukční nedostatek
2) Přední okénka za jízdy cvakají, nejvíce pokud jsou tak do poloviny stažená.
3) Venkovní plast pod čelním sklem tzv. torpédo, se na straně u řidiče v jednom místě zvedá natolik, že mezi plastem a sklem vzniká štěrbina. (torpédo už bylo jednou měněno, nové má tendence se zvedat také).
4)Mechanika pod sedadlem spolujezdce (zvláště když je neobsazeno) za jízdy silně drnčí.
5) Přísrojová deska vydává zvuky pramenící z vibrace plastu.Po dlouhém bádání jsem přišel na to, že vibruje malý krycí plast v prostředku desky s otvory pro tlačítka zamykání vozu (vlevo) a rozmrazování zad. okna (vpravo)
6) Při jízdě po nerovnostech ale také za jízdy při lehkém přidávání a držení plynu se ozývá, proavděpodobně z motorového prostoru, podivné chraptění. Nedokážu tuhle situaci na povel nasimulovat, pravdou je, že se mi objevuje převážně když má studený motor.Jsem z toho zmatenej protože nevím zda je na vině podvozek nebo motor :o))) Při rozhoupání stojícího vozidla slyším ze zadní nápravy vrzání.
Je ale naprosto možné, že se jedná o dvě rozdílně závady, které si mylně spojuji dohoromady.
7) V určitých otáčkách začne vibrovat sklopené stínítko spolujezdce (přiklopené ke stropu). Klepe o strop.
Co myslíte, udělají s tím ve servisu něco? Clio je super auto, ani jsem nečekal, že v něm bude takové báječné svezení, ale tyhle nedostatky kazí jinak dobrý dojem.
Jinak jsem si pročítal Vaše spotřeby a jsem v šoku. Nemám tedy PP, spotřebu počítám od plné do plné (což je dle mého názoru nejpřesnější), mám najeto 12 tis a spotřeba se pohybuje mezi 5,2 - 5,6. Jezdím buď Praze a nebo po dálnicích - (cca v 3500 ot) o vašich hodnotách se mi může opravdu jen zdát. Nevím jestli všichni máte dCi s 48kw (vím že 60 Kw dCi vykazuje lepší prov. hodnoty), ale stejně pod 5l jsem se dostal snad jednou (4,8l/100km) a to byla ukrutně volná jízda... Po německých dálnicích spotřeba 6,2l :o)))
Díky za Vaše reakce. -
« Re: Nárazník
Nemusel si to takto brutalne testovat. Ja som to uz vyskusal, stacilo sa iba opytat :-) Vyhybal som sa pri garazi inemu autu tak nestastne, ze som zadny naraznik obrusil o betonovu stenu :-) BTW aj predny naraznik som uz otestoval, betonovy stlp som skoro zvalil a naraznik je iba oskrety. Renaulty maju dobre narazniky - na starej R21 som naraznikom zlikvidoval Zigulaku cele dvere, resp. on si ich zlikvidoval sam o moj naraznik, ja som naraznik iba prelakoval. Zazitkov s naraznikmi mam dost, ked sa na to spatne pozriem, tak si pripadam akoby som jazdil s autami ako s narazacimi na kolotococh ;-))) -
« Nárazník
Tak, už to přebolelo, takže to už můžu napsat. Míjel mě autobus a jel do mezery do které se nemohl vejít. Takže se otřel bokem o zadní nárazník (urvaná zástěrka, trochu lak na lemu blatníku). Ale co je hlavní - ten nárazník je tam fakt dobře navržený, že je i do boku, v podstatě to všechno ustál. -
"-- skrytý --" 30.09.03 14:04
« Re: Nemožné se stává skutkem
Citronku, kde si? Zacinam Te podezrivat, ze sis opojen Cliousem ze sveho noveho pritele udelal obyvak i s loznici a zamilovan do nej v nem travis vsechny volne i nevolne chvile a nas jsi uplne zapomnel, ze tu cekame na Tve projevy radosti a novych srdcechrochtajicich zazitku. :-)) -
"-- skrytý --" 28.09.03 22:04
« 14" Ráfky
Tak už ty ráfky mám doma. Jen se tam musím zítra zastavit a koupit ještě šrouby. Ty ráfky byly 600kč/kus. Ale byly poslední co měli. Byl jsem tam dopoledne a byl tam problém, že jeden měl bouchnutou hranu, tak jsem zkoušel schánět jinde. Byl jsem na třech velkých autovrakovištích a nesehnal. Tak jsem volal znovu na ten Vojkov u Říčany a nakonec našli rezervní ráfek který byl OK. Takže pokud potřebujete 14" ráfky a nechcete kupovat nové, tak to neodkládejte a schánějte.
To: Citron - TAK JSI SE KONEČNĚ DOČKAL :-)))
Jinak se mi u "Lucinky" pěkně rozvrazala palubka. Vrže to hned před předním oknem - nejdřív u spolujezdce a teď to začína i u řidiče. -
"-- skrytý --" 25.09.03 17:59
« Re: Návrat z dovči :-)
Je to hned vedle Říčan. www.autovrakoviste.com - Renault - 606 409 077. Dovezli je z Německa. Zkusím tedy u nich sehnat i ty šrouby. Jinak zimáky jsem měl na felině Savy S3 a byl jsem s nima max. spokojenej. Švagr nakupoval na www.obchodnidum.cz , ale teď to asi připravuji, tak se nelze kouknout na ceny ani na typ. Zkusím to později. -
« Bez nadpisu
Mam Thaliu 1.4. 16V, nabehanych asi 80 000 a v poslednom mesiaci sa mi asi 2 krat stalo, ze po nastarovani isiel motor akoby iba na 2 alebo tri valce. Po opatovnom nastartovani uz OK. Neviete kde je chyba, ci to moze sposobit casom problem alebo nie. Inac s Thaliou je zatial spokojnost, nebolo nutne robit ziadnu opravu, iba tie povodne pneumatiky bolo nutne vymenit asi po 40 000 km (mali by cydrzat 70 000) -
« Re: Návrat z dovči :-)
Ahoj Dlabasi, kde jsi objednal ty plecháče? Já je (asi) taky budu potřebovat. Šrouby z AL disků bývají delší, nutno zkusit, ale spíš bych řekl, že se budou muset koupit. (U kolegovy Laguny vyzkoušeno - doráží, jsou dlouhé, bylo nutno koupit kratší). Jinak zimní gumy taky zatím nevím. Ale je fakt, že u e-pneu jsou nejlevnější. -
« Re: 1.4 16V MTV
Toto pise oficialny zastupca renoltu na slovensku: >Mégane Grandtour sa bude vyrábať v španielskej Palencii súbežne s modelmi Mégane Coupé a Mégane II (5-dv.) a štvordverový Mégane Sedan v tureckej Burse s veľkým podielom komponentov vyrábaných priamo na mieste.< ... priznam sa ze sa mi zdalo divne ak stary megan kombi robili v turecku, tak preco nie aj novy ... no ale ked pisu ... ??? -
« Re: 1.4 16V MTV
OK, motorizaci nechme stranou, máte svůj názor, já taky, nedohodneme se a tím pro mě diskuze momentálně končí. Můžu v ní ev. pokračovat po zkušenostech s novým autem.
Ale co se týče místa na předních sedačkách Meganu a Sceniku (myslím NOVÉ modely, ne předcházející), tak Megan má od sedačky ke stropu 885 mm, Scenic 955 (viz tech. specifikace třeba na renault.ch). Měřím 195cm a fakt je tam těch sedm centimetrů znát - v obou jsem opravdu jel. 3d clio má paradoxně ještě víc - 978mm.
Se španělsko-tureckými kombíky a sedany jsem se nezmýlil, viz reportáž z představovačky v Barceloně: [odkaz] Sorry, vše zůstává při starém. -
« Re: 1.4 16V MTV
bodyia, pleties hrusky s jablkami, kto ti povedal ze grand tour sa robi v turecku? tam sa robil ten stary, kto ti povedal ze v scenicu je nad hlavou viac miesta? tam len sedis vyssie (to ale netvrdim ze je zle - tiez po meste jazdim radse scenicom), preco si myslis ze na cestu do Amsterdamu je scenic lepsi ako nizky megan, je to blbost, v tom nizsom sa dlhe cesty absolvuju lepsie, inak ver tomu ze 1.6 benzin je v scenicu velmi dobra volba, a ten lufov odhad rozdielu 2 litrov po dialnici je VELMI otimisticky, ja by som si skorej myslel tak 1 az 1,5 - samozrejme pri rovnakej rychlosti a dynamike, ked budes tahat z benzinaka to co ti dizel nikdy nemoze dat, tak si to samozrejme zozerie, ale moja skusenost s renoltimi benzinakmi pri nizkom zatazeni je VELMI dobra. Celkovy vykon je samozrejme tvoja volba, ale v pripade renoltov by som skorej isiel cestou 1.4 16V ale ak si pozries papierove parametre, uvidis ze na spotrebe nic neusetris, jedine kupnu cenu. BTW ta poznamka ze sa lisia "jedine maximalnou rychlostou" je srandovna, v com sa teda maju lisit??? :-))) ked uplne vyradis, tak sa nebudu lisit ani ak tam motor vobec nebude :-))) ... inak teraz nekydam na dizle, len komentujem vyber u renoltov, ked si pozriem M6 a dva 100kw motory jeden benzin, jeden dizel, tak by som asi siel cestou dizla ... -
« Re: 1.4 16V MTV
bodyia - nejako mi unika suvislot v tom, ze mas na Scenica, ale uz nemas na povedzme 1000KC rozdiel na benzin pri ceste do Amsterdamu. BTW ak porovnas 1.6 vs 1.5dCi, rozdiel spotreby bude priblizne 2l, to je 60SKK na 100km. To nevidim ako nejaky extra rozdiel. -
« Re: 1.4 16V MTV
Ojojoj, to se to rozjelo. Já neříkám, že je to stejné, pouze reprodukuji zkušenost někoho, kdo si to vyzkoušel (tiscali.co.uk/motorshow nebo tak nějak), z vlastní zkušenosti bohužel nemohu sloužit. Subjektivně ale třeba (až na maximálku) nepoznám rozdíl mezi octavií TDI 66kW a 81 kW. Z toho vycházím. A benzínový motor pro auto velikosti Scenicu mi přijde být blbost, ačkoliv 2.0 16V u nás stojí stejně jako 1.5 dci, o 30t. levnější 1.6 nemluvě. Když teď jezdím s Cliema za 6.5, co potom v 2.0 ve Scenicu? Fajn, zrychlím za 10s na stovku, ale spálím 10litrů/100km? Ne, to radši uberu rychlost a pojedu za pět litrů nafty... a při víkendové cestě třeba do Amsterodamu nebudu muset předem kontrolovat stav účtu.
A koneckonců, auto už je objednaný, nic s tím neudělám i kdybych chtěl - a jako že nechci, protože dalších 70t. za 1.9 dci už nedám a jinou rozumnou variantu nevidím, v krátkých Meganech se mlátím do hlavy a sedan s grandtourem s turecko-španělskou montáží ... to opravdu ne. -
« Re: 1.4 16V MTV
Ide o to, ze nove renoltacke benzinaky s variabilnym casovanim (1.6 16V a 2.0 16V) uz nemaju plochu charakteristiku krutaku ako mali tie stare (vcitane 1.4 16V). To bolo od 2000 do 6000 takmer bez zmeny. Tie nove maju pri 4000 dost velky hrb krutaku velmi podobny ako maju dizle pri 2000. Cize ak porovnas priblizne porovnatelne, cize napriklad 1.6 s 83kW a momentum 152Nm proti 1.9 s 88kW a 300Nm tak ak odhadnes sprevodovanie 3:2 tak moment na kolesach mas (3:2)x(152:300)=0,76 v prospech dizla – to sa da ocakavat, ale nie je to taky strasny rozdiel ako bol u starsich motorov pri tom co pani redaktori nazyvaju “pruzne zrychlenie” ale ja to vidim skorej na jazdecku chybu – a to plati LEN!!! v strednych otackach. Ak tomu dvihnem mandle pri vyssich otackach rozdiel sa strati. Ak by si porovnal toho sameho dizla s novym o 50 000 lacnejsim dvojlitrom s 99kw a 191Nm tak ten pomer je (3:2)x(191:300)=0,955 co je nepoznatelny rozdiel a mas motor co sa po vytoceni utrhne z retaze. No nebudem dopredu investovat do motora ktory to boh vie kedy vrati a pritom je slabsi a pri tom smrdi ako traktor ... :-) -
« Re: 1.4 16V MTV
yyyy - pocitovo asi ano, ale v reali to bude hodne ine. BTW tiez si myslim, ze 150Nm benzinaku vs 200Nm naftaku bude na kolach presne v opacnom pomere.
Pred chvilkou som si pozrel cennik Meganu Kombi. S 1.9dCi za 820 tis mam vo vybave vsetko, po com moje srdce tuzi. Uz mi chyba iba nejakych 400tis na akontaciu :-). -
« Re: 1.4 16V MTV
bodyia, ako mozes verit takej ftakovine ako ze 60kW a 80kW jazdi rovnako??? pozrel si parametre? rozdiel v maximalke 20km/h v zrychleni 3 sekundy to je u teba "to iste"??? co s tym ma spolocne krutiaci moment? ... a keby aj, na dizli mas o polovicu tazsie sprevodovanie -
« Dve poruchy
Takze po 3 apol rokoch a 80 tis. km odislo lanko s el. ovladania okien. Novy mechanizmus s DPH 11.000 Sk. Takmer zaroven odisiel mechanizmus klapky vnutorneho a vonkajsieho obehu vetrania.
24.000 Sk. Vetranie som dal zablokovat len na vonkajsi obeh. Vyzit sa bez toho da.
Bez otvarania okien nie. Mechanik ma upozornil, ze uvedena zavada na vetrani sa vyskytuje u Meganov casto. -
« Re: 1.4 16V MTV
No, já jsem pročetl spoustu recenzí (z anglickejch a francouzskej webů, u nás to nikdo ještě netestoval) a všichni se shodli na tom, že 1.5 dci jezdí minimálně stejně jako 1.6 16V. Roli hraje kroutící moment (185 versus 150) a hladkost chodu dci. Scenica II s 1.6 jsem zkoušel a docela to jelo... ale jsou to zatím hypotézy, uvídím, pak napíšu review:-)
btw: 2.0 16V znám z Laguny... a nic moc. Na ten obsah líný a spotřeba poměrně vysoká.
Destičky jsem na cliu taky ještě neměnil (66t.) -
« Re: Ještě jednou - zimní pneu
Ktorakolvek zimna je lepsia ako najkvalitnejsia univerzalka. Ja viem, to je omielane stale dookola, ale moc ine ti poradit neviem. Mam Hankook W400, vitaz nejakeho testu OAMTC, kupil som ich v metre vo Viedni a pohoda. Vyliezol som tam, kde ini nevyliezli, ale pravdou je, ze niektori tam vysli este pohodovejsie ako ja. BTW v cechah skus e-pneu, ceny maju vynikajuce a nieco si snad vyberies. -
"-- skrytý --" 24.09.03 09:08
« Návrat z dovči :-)
Zdárek. Tak nakonec jsem odjel do Chorvatska na Makarskou rivieru. Počasi super. Spotřeba tam 4.2l/100km a zpátky 4.3l/100km. Počítač u "Lucinky" nemám, ale vždy jsem dotankoval plnou nádrž. Natankoval jsem před hranicemi plnou a v Kninu(HR) jsem měl najeto přesně 800km a v bádrži bylo lehce přes 1/4. Jinak ten diesel už se pěkně rozjíždí :-) Jsem s clioušem max. spokojenej až na to dílenský zpracování palubky. Pořád mi tu a tam vrže. Tam jsem jel 15hod a zpátky 13hod. To je na 1100km celkem slušný. Hlavně zpět jsem jí trochu šlapal na krk.
Jinak jsem si objednal na zimu 14" plecháče 600kč/kus. Co ty šrouby? Musím kupovat na ty plecháče jiný? Měj te se. Dlabas -
"-- skrytý --" 24.09.03 08:56
« Re: Budu muset navštívit servis!
To: Roka - mě to dělalo po necelém měsíci. A byl to nevystředěný silentblok na motoru. Vystředily a dotáhli. Jinak já mám taky Lucii 1.5dCi/48kw. Koupil jsem jí a servisoval v Říčanech u AUTO-PILAŘ. Končím s ním, protože majitel je děsnej * a některé závady opakovaně neopravily. Podle známých by měl být v pohodě AMOS-OTAVA - mají dokonce dvě pobočky v Praze. Já začnu využívat jejich služeb na Praze 4. Hodně šťastných km a vítej do klubu :-) -
« Re: 1.4 16V MTV
No mame v rodine megana 1.4 16V a scenica 1.6 16V, mozem povedat ze je to shruba dynamicky to same, takze pocitaj ze ti ta kasna zozerie 10KW proti meganu a dalsich asom 5 na clio takze to mas ako clio s 40-50KW, co je pomalolezec, to by som asi umrel nudou, myslim ze takych 70kW je na scenica dolna hranica rozumnosti, teraz seriozne rozmyslam o Meganiku s 2.0 16V s automatikou ... je to za cenu 1.9 dizla ... nekamenujte ma :-))) ... BTW, ma niekto nejae skusenosti s Proactive? -
« Re: 1.4 16V MTV
100HP 1.5ka se nabízet bude, ale až někdy začátkem příštího roku... no a když se člověk zamiluje, jde těžko odolat:-) Rozdíl na 1.9 byl 70t. a i v rámci svého zdraví jsem pak 1.5 zvolil jako ideální... umím občas být agresivní řidič a v tom to prostě asi nepůjde:-)
Rozhodně ale díky za info. -
« Re: 1.4 16V MTV
To je priam hroza! Ja mam problem s tym, ze lenivejsie auto, ako je teraz moje Clio (tiez mam 1.4 16V) uz asi neznesiem a niekto tu prejde na Scenica s 60kW dieselom :-))) Ja pokukujem po 2.0 16V alebo 1.9dCi, tie sa dynamikou snad tomu Cliu rovnat mozu, ale ta cena... -
"-- skrytý --" 23.09.03 16:47
« Re: 1.4 16V MTV
1400 to je o 420kg vic, nez to Clio., coz je cca o 43% vahy navic. No na klidne vozeni rodinky to urcite bude, ale zadnou divocinu bych s tim necekal. Na takove auto by to chtelo spis tu silnejsi 80kW 1.5dCi (pokud se ovsem v CR nabizi), nevim, nestudoval jsem. Akorat jsem dneska zaregistroval, ze na Megane v sedanu snad dostupna bude. -
« Re: 1.4 16V MTV
Tak jsem koukal, že máš 1.5 dci 60kW... já si ho nechal dát do Scenica. Myslíš - subjektivně - že to s tím trochu pojede (hmotnost 1400)? V sedanu je prý hodně v pohodě. Je mi jasný, že jako clio, co mám teď, to nepojede, ale fascinuje mě úspornost a takovej zajímavej lo-level segment:-) -
"-- skrytý --" 23.09.03 12:39
« Re: vecere na ceste
tak ja tu vcera zertoval o macke v asfalte a co cert nebo spis macka nechtela, jedna se mi v Srbsku pred serpentynkama pripletla do cesty. No nastesti stacilo trochu zpomalit -20km/h a vzala do zajecich, nebo spis do kocicich.
Co me uz potesilo mene, ze mi vecer po ceste domu cca 10km svitila ma oblibena kontrolka elektroniky/zhaveni. Pod plynem svitila, pri zarazene rychlosti z kopce nesvitila. Nepomohlo ani zastaveni, vypnuti, nastartovani .. jako s Windowsama :-) Jednou se mi v pulce cesty i zretelne propadl vykon na pul vterinu, ale v zaveru uz zhasla. Dneska rano ani tuk .. po celou cestu vsechno slapalo jako hodinky. Patrne si se mnou vcera pohrala starsi verce FW, az se nekdy podivam do servisu, reknu jim, aby mi tam tu novou nahrali, protoze to ti lumpove urcite jeste neudelali. :-/ -
« 1.4 16V MTV
Ahoj kluci, doufám, že se nebudete zlobit za soukromou inzerci. Včera jsem objednal novýho Scenika a Clio brzo přestanu potřebovat. Kdyby jste ho někdo chtěl, ozvěte se.
Model MTV, motor 72kW 1.4 16V, zlatá metalíza, 3dv., rok 2000, najeto 66t., 2x airbag, CD s ovládáním pod volantem, el. okna, specifický int. MTV, střešní nosič, construct. Rychlý auto (měřeno: 0-100 za 9.6, max. 195) a i relativně úsporný (dlouhodobá spotřeba kolem 6.5l/100km, při dodržování předpisů o litr míň, na dálnici o litr víc). Jedna lehká havárka na levé zadní kolo, vůz je pojištěný, takže oprava ve značkovým servisu z orig. dílů (fotka i faktura k dipozici). Jinak samozřejmě serv. knížka, dokumentace atd. Jsem první majitel, koupený v ČR. Cenu si představuju cca 180t., původní byla 340t. Kontakt 603 248 123 nebo mail@bodyia.cz.
Dík a omlouvám se znovu za inzerci. -
« Re: vecere na ceste
Ajvn - natacanie svetiel do zakruty je zrejme super vec. Ale este viacej super je toto: BMW 520i za 1.452tis SKK ho nema, BMW 530D za 1.690tis nema, BMW 530i za 1.692tis ho nema, priplatok za natacanie svetiel cca. 60tis. Tak vlasne neviem, kedy to bude v aute triedy Clia :-)))
BTW vcera v noci som mal podobny zazitok, ibaze ja som tu macku nemilosrdne zrazil. Ona vybehla tak nahle, ze som ju mal pod kolesami prv, ako som stihol dupnut na brzdu (baby co som viezol si mysleli, ze chcem iba frajerit, ako dobre mi to brzdi, tie nevideli uplne nic) A to sa stalo v dedine, kde bola rychlost obmedzena na 40km/h, isiel som 50. Ked budes stale mysliet na to, co sa moze vsetko stat, tak to radsej zostan doma a postav si atomovy kryt. Ale aj pri jeho stavbe sa ti moze stat vela veci, pripadne to neodhadnes staticky a padne cely kryt priamo na teba :-))) -
« A jsem v mínusu
Dovolte mi podat hlášení: Čtvrtek - dlouho očekávaný den D se... nekonal. Nic nepřivezli. Takže pátek - a zase nic. Sobota - to už je mínus 2 dny (u renolta Den otevřených dveří). Neděle mínus 3 no a teď je pondělí, pochopitelně že nic. Takže mínus 4 dny. Ty Lufe, tys mi to asi přivolal !! Deprese dosahuje maxima, už se smiřuju s tím, že Cliečko už asi nikdy neuvidím... Že já vůl si raději nekoupil škodověnku či Hnůjdaj. Ti by mě určitě takhle nevypekli. -
« Budu muset navštívit servis!
Tak mě asi také (s velkou pravděpodobností) potkala již dříve mnohokrát zmiňovaná závada - divné pazvuky z oblasti pravého předního kola (viz. příspěvky Ajvna a ostatních). Ze začátku jsem si myslel, že mi snad v odkládací schránce něco klepe (obal na CD či něco podobného). Zvuky při vyšších rychlostech záhadně ustanou. Snažil jsem se hledat zdroj těchto pazvuků, ale nic jsem neobjevil. Doufal jsem, že v nejbližší době samy zmizí. Potom jsem však při prohledáváni webu narazil na vaše starší příspěvky. Jak to tak vypadá, budu muset s mým malým Clioušem (1.5dCi 48kW - v říjnu již čtyřměsíčním) brzy navštívit servis. Máte nějaký ověřený tip na Renault servis v Praze nebo blízkém okolí? -
"-- skrytý --" 18.09.03 22:50
« Re: vecere na ceste
tak jsem si jeste jednou projel tu trat co vcera stejnym smerem, jen za svetla a uvedomil jsem si, jak je jizda v noci zradna. Ten usek neni az tak neprehledny, polomer te inkriminovane zatacky neni az tak kriticky, aby tam za dne nebylo videt, ale opet jsem si musel uvedomit, ze je "na vine" take sajn reflektoru, ktery sviti v ose vozu a reflektory Clia jeste neumi zatacet spolu s koly do zatacky :-( Je to asi banalni zjisteni, ale mozna neuskodi si to cas od casu znova uvedomit :-) .. typicky jakekoliv zatacky a minizatacky doprava. -
"-- skrytý --" 18.09.03 20:44
« Re: Za pár...
Dík, chápu, že mezi CLIEM 8V a 16V bude krutý rozdíl. Pro mne je nepřekonatelný rozdíl cena. Jen tak jsem si navolil na www.renault.cz konfiguraci CLIA v tom provedení co jsem jej koupil já a vypadla mi cena bez mála 400000 Kč a já koupil CLIO ročník 2000 najeto 35000 Kč (1,4i, modrá metalíza, ALU 15" 195/50, 4x "arbeg" a zabezpečení proti krádeži, vpředu v elektrice, mlhovky) za 185000 Kč a navíc jsem přesedlal z 14-cti letého Favorita a jsem s tím autíčkem v sedmém nebi. Je fakt, že jsou určitě lepší a budou lepší auta, ale mě tohle autíčko plně vyhovuje. Jinak co se týče té zvěři; už muj táta mi říkal, že je dobré při setkání se zvěří ztlumit světla a zapnout mlhovky. Je fakt, když je na to čas.... zdraví Sněženek ...tak co, uuuuužžž je doma CLIEČKO :) -
"-- skrytý --" 18.09.03 17:07
« Re: vecere na ceste
matuS: zaujimave info, ale ako povedal dabel, ja som zbadal srnku priamo za zatackou, ktora si tam pokojne stala, nevidno naznak, ze by tam prave doklusala :-) .. a mozno ze ako hovoris, vetrila slechami zvuk mojho diesela :-)), ked v tom som sa objavil tvarou v tvar jejmu uprenemu pohladu smerom do vyustujucej zatacky. :)
Takhle uz se tomu clovek trochu smeje, ale v tu chvili mi prijemne nebylo v prvnich zlomcich vteriny. Jak uz clovek zretelne citi ubytek rychlosti na svem tele v sedacce, uz pak vi, ze to ubrzdi, ale to je az druha pulka vteriny. Prvni polovina je hodne krusna :-( Zkusil jsem si ted spocitat, kolik metru se pri takove rychlosti urazi za vterinu .. temer 22m. Stacil by v tu chvili letmy pohled do zpetneho zrcatka, na hodiny, na palubak, na budiky .. a je to v pr***. :-/ -
matuS 18.09.03 16:18
« Re: vecere na ceste
ajvn, nabuduce ked sa ti take stane, zhasni svetla, tak na 2 sekundy.
zvierata su paralyzovane svetlom a preto ked im svietis do oci (a navyse hmlovkami a dialkacmi) sa len tazko pohnu z miesta, ale ked zhasnes, tak len pocuju hluk a zdrhnu.
toto info mam z motorkarskeho serveru, sam som to uz raz skusil (na macke) a fungovalo to. chce to len zachovat pevne nervy.... -
« Re: Už je na cestě
No sláva, Ajvník se nám vrátil. A já už myslel, žes Cliečko prodal a koupil nějakého folksvágna či škůdku. Takže ne. Jsem zvědavý, zda i nefrancouzské Cliečko bude taky tak brzdit. A vůbec, jakto že všichni máte autika z F a jenom já ze Zimwabwe???
Jináč - je půl dvanácté a ještě ten zasmolený kamion nepřijel (stanuju tady před prodejnou Renault už od včerejška). Možná to někde cestou vyklopili a teď to kdesi ve stodole vyklepávaj a natíraj stříbřenkou na kamna.