Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Scenic
Je to trochu mimo, ale před časem jsme se tu bavili - měl jsem objednán Scenic 1.5dci a nebyl jsem si jist výkonem, tak jsem na poslední chvíli objednávku změnil na 1.9dci... no a dnes jsem si vůz přebíral.
Po něco málo najetých kilometrech mám takovýto pocit: S 1.9dci to jede tak akorát, ale motor má najeto asi 30km, takže jeho čas ještě přijde. Zajetá octavia tdi 81kW je svižnější. S 1.5 si to moc neumím představit... ale kdo ví:-) Scenic je super tichý, subjektivně předstihuje octavii, motor prakticky není slyšet, odhlučnění interiéru se skoro rovná S80, kterou znám. Zpracování vynikající, materiály na pohled i dotek příjemné (Privilege). Trochu mě rozladila převodovka, zatím jde dost ztuha a k exaktnímu chodu má poměrně daleko. Snad se to zlepší. Auto je veliký a prostorný, mých 195cm nemá vepředu problém, vzadu až na stísněný prostor kolem hlavy taky ne. Všude je spousta elektroniky, automaty na kdeco, malá nevýhoda palubní desky - stav kilometrů je jedním z údajů počítače, člověk se tam musí docvakat. Víc by se mi to líbilo jako samostatná položka.
Tož tak:-) -
"-- skrytý --" 25.11.03 20:55
« kamínek... a FOTO...
Móóóóóóc s tebou soucítím. Zrovna zítra se připravuji, že budu opravovat drobné šrámy od kamínků a jedno škrtnutí z parkoviště, ale to jsou všechno drobnústky bez promáčknutí. Nejsem lakýrník, ale myslím, že by stálo za úvahu to zakytovat, zabrousit a zalakovat. Nevím... budu tě informovat o svých úspěších. Nechal jsem si namíchat orig. lak i orig. tužku a na vrch budu dávat bezbarvý lak. Už mne to stálo 700 Kč. A NAVÍC ... ZAUJALO MNE SPÍŠ TOTO FOTO -- NOVÉ CLIOIII: [odkaz] ..... zdraví Sněženek -
"-- skrytý --" 25.11.03 13:26
« kaminek :(
Ach jo, tak jsem dneska bez nalady, vcera vecer na dalnici sleduju kaminek, jak skace jak rotacni Dumm Buster bomba smerem ke mne na cumak auta. Svetlomet to sice minulo, ale chytila to hrana kapoty, teda par cm nad ni .. a udelalo to tam nejen prorazenou tecku do laku, ale i trochu dulek :((( Na pohled je to videt, ach jo. Je to v miste, kde zevnitr je dalsi oddelena vrstva plechu, takze to vyklepat zevnitr nejde. Nemate nekdo zkusenosti s takovym zarizenim u klempiru? Na to postizene misto se prilepi podle velikosti dulku plastova "figurka", to lepidlo rychle pevne zaschne na limitni dobu, ta figurka se veme do tahu takovym uchytem, proti karoserii je to dvema prisavkama, pakou se ta figurka vytahne nahoru, tzn. ten dulek se trochu pretahne na druhou stranu a pak se to jen doklepe do roviny? VIdel jsem to pred dvema roky na AutoShow v Letnanech, bylo to uzasne, co s tim ten Svycar umel. Jen nevim, jestli to nekdo v Cechach uz taky pouziva a jestli by to bylo vhodne i na takovyhle muj maly dulek a stalo by to za to :-/ Spis asi ne :-( Hm, mam smutek, fnuk. -
matuS 25.11.03 00:00
« Re: prevazeni lyzi
ja bych tam i tak vlozil nejakej ten hadr, nech se ta strecha neposkrabe.
Lyzovani u noveho mesta? Nevim. Posledne (par roku dozadu) sem byl na Certovici (velika sjezdovka nebyla otevrena, takze docela nuda -dalo se i susem celou malou sjezdovku. A kdyz se na prusmyku skrizi kamion kvuli poledovici, muze ti to pekne nabourat zpatecni cestu), nedaleko je Myto pod Dumbierom, tam sem jeste nelyzoval, ale sjezdovka vyzera pekne. Pak Donovaly - ty jsou krasne a kopce dlouhe, a na Chopku je to taktez supr. Makov byl pro mne takovy ospaly, ale Cicmany jsou velice zajimave.
Na Silvestra jedu pravdepodobne na Velkou Raci - Oscadnici, pak muzu poreferovat.
:) -
"-- skrytý --" 24.11.03 17:58
« Re: prevazeni lyzi
Uz mam vsetko matuS kupene. Stresni nosic Harmony a od Thule lyzovy nosic na pet parov lyzi. O vikendu som to zkusal na streche .. no trocha som z toho mal obavy, na streche to sedi na gume, ale z boku je to uchycene len o hranu strechy a to kov na lak. V navodu je zakazane tam mezi to cokolvek vypodkladat. Ale dluzno povediac, maju to dobre urobene, ty profily idu proti sebe dobre, plochou, nie hranami, takze po utazeni a shozeni nazpat dolu tam nikde nebola ani stopa po skode na laku. :-) Tak teraz uz len pockat na snieh a vyrazit. :)
A propos, nemate nekdo zkusenost s lyzovanim v Novem Meste u Teplic? Jake to tam je? Rodina me polovicky se tam chce podivat, ale mne, odkojenemu Klinovcem a Spicakem na Sumave tahle destinace pranic nerika. :) -
"-- skrytý --" 24.11.03 11:32
« Re: Spotřeba + kvalita
Já mám CLIO 1.4i 4/2000 a mám najeto 45000 km.
Co se týče závad: Jednou se mi zlomilo něco v klice vpředu - oprava za 260 Kč, vyvlíknutý bohden u klapky topení a zlomený uchytky krytu řadící páky (dle mého závada výrobce, moc se tam ta koženka napíná u zařazené 2 a 4) - opravil jsem si sám. No jinak jsem úplně zatím spokojen. Co se týče vrzání, tak zatím jsem nic neslyšel co by mne provokovalo, a to nemám rádio. Spotřeba 6,4 benzínu 95 - no uvidím v zimě. Zdraví Sněženek -
"-- skrytý --" 23.11.03 22:37
« Spotřeba + kvalita
Tak už má najeto skoro 15tisíc a stále jezdím kolem 5,3 až 5,5 l/100km. Na těch 4,3l/100km jsem se dostal jen jednou a to když jsem jel Chorvatsko. Jinak se musím dokopat do toho servisu, aby mi odstranily ty pazvuky z auto: palubovka vrže na dvou místech, sedadlo spolujezdce, cvakání okna u řidiče atd.
Za ty prachy bych čekal lepší dílenské zpracování. A jak jste na tom vy ostatní?
-
"-- skrytý --" 20.11.03 14:55
« Re: Zabezpečení auta
kdyz nepocitam imobilizer, tak jsem dostal jeste DefendLock a prikoupil jsem si jinde taky Bullock.. vrele doporucuju, protoze bez nej je to zamykani radici paky na nic. To neni zadna veda zaradit zespod auta trojku a odjet kam se zlibi. :-) Takhle spojku nevyslapne a ma tam porad zpatecku. A ten VIN kod na sklech mam, je to za velmi levny peniz, dostal jsem na to taky myslim drobnou slevu na pojistce, asi 5%? .. a podle statistik takhle "znehodnocena" auta se kradou vyrazne mene. Preci jen, ta "cista" skla dneska taky nejsou za babku. :) -
"-- skrytý --" 20.11.03 14:50
« Re: prevazeni lyzi
No tak uz mam na lyze nosic Thule Deluxe 727, na 6 paru, tak uvidim. Ale ty gumy, do kterych se to sevre, jsou dost dobry, strcil jsem tam prsty od ruky a kolem prstu mi to vsude ta guma krasne obepla, ani mi ta ruka pomalu nesla ven ;-)) Ted si jedu do servisu pro ty Harmony listy. Ale zase me cesky Renault nemile dostal. Nejenom ze na jejich webu clovek vubec nezjisti mozne prislusenstvi z boutiqueu Renault, ale uz vubec ne ani cenu. To clovek musi vyzebrat katalog s cenikem u prodejce. Zatimco na slovenskych strankach jejich Renaultu maj vsechno verejne krasne dostupne .. a ejhle, ty ceny tam jsou vzhledem k vzajemnemu kurzu o dost levnejsi! Grrr, zase tu na nas rejzujou. No a pikanterie na zaver ... maj tam v katalogu taky stresni listove nosice na lyze .. a chtel jsem je objednat .. jenze neslo to, protoze mi sdelili, ze uz je nevyrabej a nedodavaj se. :-) No co, jsou to stejne Thule, tak jsem holt znacku Renault Thule vymenil za Thule :) -
"-- skrytý --" 19.11.03 21:57
« ...trochu smutný Sněženek... ty ženský!!!
Moje manželka navštívila CLIEčkem u nás Kaufland!!!! Představte si obchod asi 150 m, prší a aby toho nebylo dost, moje žena chce do toho obchodu... :-( No tak nasedla do CLIEčka a ujela těch 150 m a dala chudáka na přeplněné parkoviště co nejblýže ke vchodu - jen aby ji nezmokla krása :-( a šla nakupovat. No hrůza - já makám v práci jak divej - a můj miláček na přeplněném parkovišti na pospas "kravám a volům", kteří nejenže neumějí couvat, ale když už něco naboří, tak nemají ani trochu sebekázně a nedají kontakt... nikdy bych si ho tam nedal a když už musím!!! Tak se snažím autíčko dát aspoň do ústraní... No a tak jedna "kráva" lehce škrtla o nárazník mého miláčka. No manželka z toho byla zdrcená a já taky, ale co se dá dělat. Dnes jsem se rozhodl, že si to opravím sám a tak jsem se dal na výzvědy, jak na poškozený lak. No a moje výzvědy dopadly tak, že si koupím přesně namíchaný lak a po natření malím měkkým štětečkem zkusím ten lak zaleštit jemným smirkem pod vodou (200 až 400) a nakonec hadrovým kotoučem se zubní pastou a na vrch dám bezbarvý lak. Sic je lak starý dva roky, ale zatím jsem nezjistil jeho originální číslo (CLIO r.v. 2000 tvavě modrý). Zajímali by mě vaše názory, jak na to???? dík předem za všechny Sněženek -
« Re: Zabezpečení auta
Imobilizér:-)) a zámek na zpátečku (Construct) + pojištění auta.
Pro Scenic jsem uvažoval nad Sherlogem, ale problém je, že ho musí schovat někam do palubky, tedy rozebrat a zase složit... což se mi u novýho auta hodně nelíbí. A už se vidím, jak zapomenu přiložit magnetickou kartu k deaktivaci a způsobím poplach. Takže zase zpátečka (pro pojišťovny dobrý, třeba za alarm ti leckde nedají vůbec nic) s pojistkou. Význam asi bude mít i automatická parkovací brzda, jakmile se vyndá karta, kola se zabrzdí a auto nejde odtáhnout.
Pískování skel je sice levný a jednoduchý, ale význam moc nemá - policie to nekontroluje a při výjezdu na hranicích taky ne. A nekde s Bělorusku ani nebudou vědět, že ty vyleptaný čísla jsou tam navíc:-/ O dalších variantách nevím. -
« Re: prevazeni lyzi
Já mám original příčníky od Renaultu (cca 3,5t.), předek se upíná nad dveře a je to v pohodě, k žádnému poškození laku ještě nedošlo, zadní se dávají mezi sklo a plech (u 3d), tam to maličko vidět je. Střecha u Clia je fakt krátká, ale třeba bike nabo člun jsem na tom klidně převážel (hodně vepředu, aby šli otevřít zadní dveře). Anténa se šroubovat nemusí, stačí ji sklopit (model 2000). Ač příčníky vypadají malý, tak se na ně vejde všechno a jsou hodně stabilní. -
"-- skrytý --" 17.11.03 16:55
« Re: prevazeni lyzi
Tak jsem zjistil neprijemnou vec, ze ty boxy, do kterych se vejdou lyze, i bezky, tak jsou v delce nejmene 220-230cm a vuci strese Clia je to moc dlouhe. Nesly by ani otevirat pate zadni dvere (nezminuju fakt, ze by musela byt vysroubovana antena) a presto by to hodne precuhovalo pred predni sklo :-/ Chci se zeptat, mate nekdo zkusenost s listovym nosicem lyzi? Je tam nejak zajisteno, aby ty lyze necestovaly? Vsechny lyze prece nejsou stejne vysoke, takze pokud to bude utazene na ty vyssi, ty s nizsi stavbou tam musi byt volne, ne? Nebo je tam moznost neco utahnout pro kazdou dvojici lyzi a vymezit tim tah? -
« Re: podsvícení...
U nás musí mít každý díl homologaci a ta něco stojí. A kdo myslíte že na tom rejžuje? Samozřejmě že stát. Jde to do takových extrémů,
že schválená musí být i koncovka na výfuk i když
je to jen kus plechu který nemá s bezpečností provozu nic společného. -
"-- skrytý --" 17.11.03 15:58
« Re: podsvícení...
Dík za vaše názory, je škoda, že u nás ta homologace někdy prochází takovou mašinerií. Pamatuji se, jak nebylo schváleno třetí brzdové světlo a nyní si nové auto bez něho nekoupíte. Chápu bezpečnost motorových vozidel jako důležitý prvek, ale mám pocit, že v některých případech je to přehnaný.... :-( Zdraví všechny Sněženek -
« Re: podsvícení...
Firmy se z toho většinou vylžou univerzální formulkou.Na výrobek dají malou samolepku že výrobek není schválen pro použití na veřejných
komunikacích a může sloužit jen pro reklamní
a výstavní účely. U nás je to celkem běžná praxe
a je to na 80-90% procentech tuningových dílů.
Samozřejmě jsou i vyjímky jako je Milotec a pod.
krerý homologaci mají,potom je ale cena samozřejmě
někde jinde než u stejného dílu bez homologace.
Částečně se tato situace vyřeší až budeme v EU.
Pokud bude mít díl homologaci z jakékoliv země
EU, měla by tato homologace platit i u nás.
Navíc firmy sázejí i na to, že prodají tolik dílů,
že se jim pokuta vyplatí. -
« Re: prevazeni lyzi
Prevažaním lyží vo vnútri vozidla trpí interiér a taktiež je to nepohodlné. U Renaulta ponúkajú originál priečniky na Clio, dobré priečniky ( a hodne lacnejšie, myslím že zn. Saturn ) ponúkajú aj v Baumaxe. Na tieto priečniky namontuješ potom prakticky všetko čo potrebuješ. Na prevoz lyží sú dobré zaklápacie zamykateľné držiaky - pohodlné a rýchle. Ak jazdíš na hory ďalej ( viac ako 100 km) lepší bude strešný box, pretože to už lyže a viazanie schytajú hodne nečistôt a špiny. -
"-- skrytý --" 16.11.03 14:07
« Re: podsvícení...
vsak ja tu nadsazku taky pochopil .. a dobre se bavim :))
Kdyz jsem se byl podivat na autoshow na prazske Vystaviste, tak tam meli v jednom stanku tuningova svetla, hlavne zadni, ale i na predek. Predpokladam, ze tohle je to same, ..anebo myslis, ze ty svetla z mnozstvi LEDek maj ceskou homologaci? Nadruhou stranu, ze by tyhle firmy fungovali s vedomim toho, ze tu prodavaji neco, co se tu nesmi pouzivat?? hm hm, nevim, nezkoumal jsem, ale je to zajimava polemika. -
« Re: podsvícení...
Ještě jeden detail. Ty neony NIKDY nemůžou dostat
homologaci,protože jsou modrý-každý policajt bude argumentovat tím, že jejich světlo je zaměnitelné s houkačkou kterou používají oni,hasiči a sanity.
Málo kdo dnes vý, že kterýkoliv díl, který je napevno přimontován ke karoserii musí mít naší homologaci tzv. atest 8SD. Některý věci samozřejmě policajt na první pohled nepozná,ale když např. zastaví favorita kterej má laminátovej
nárazník,15ti palcový elektrony a namísto parkovaček stroboskopy tak mu od prvního července
napaří 2litry pokutu a pokud se mu majitel nebude
jen trochu líbit tak mu sebere techničák a rodný list. -
« Re: podsvícení...
Přímo s podsvícením nemám zkušenosti žádný,ale
od příštího roku bych se bál jedný zásadní věci
a to policajtů. V dnešní době můžou dát maximálně
pokutu ale příští rok se jim vrátí pravomoc
odebírat techničáky. Jak je známo tak na autě
smějí být pouze světla která jsou schválená.
Dost se bojím toho, že policajti budou po
několikaletém půstu aktivní a budou zbýrat
techničáky ve stylu: máš neony-ty nejsou schválený-odebíráme techničák,máš SPZ na nárazníku a nemáš ji dle vyhlášky osvětlenou-odebíráme techničák,máš podložky a vylézají
ti kola z blatníků-odebíráme techničák,máš na kapotě modrý bodovky-odebíráme techničák,máš
koncovku typu DTM která není svisle s vozovkou-odebíráme techničák atd. atd. atd. Prostě se
bojím toho, že se policajti dositosti vyřádí na tunerech všeho druhu, ať je jejich úprava nebezpečná nebo bezpečná. Standa udělá akci typu
kontrola dodržování vyhlášky ohledně tech. stavu
a používání neschválených dílů, a spousta lidí
kteří ani nevědí, že mají na autě neschválený díl
se prostě půjdou klouzat. Možná to vidím moc černě
ale když narazíš při kontrole na blbce tak tě na
ty neony na 100% dostane. -
"-- skrytý --" 15.11.03 21:41
« podsvícení...
zajímal by mne názor na podsvícení podvozku. I když nepatřím mezi mlaďase a frajery, nějak se mi to zalíbilo. Na netu se dá sehnat buď zářivkové nebo diodové. Je tu někdo, kdo s tím má nějakou zkušenost a rád bych slyšel na to jiný názor. Dík Sněženek -
"-- skrytý --" 14.11.03 15:07
« Re: prevazeni lyzi
diky Orine za tip. Ale jinak to by jsi se divil, co dela celni ofuk a mensi celni ofuk, treba za kamionem. To se pak veseleji sleduje palubak :-))) Mate nekdo zkusenost s temi original stresnimi nosici Harmony? Jak to je u 5dveraku upevnene? Trpi tam pri tom neco? lak, gumy ve dverich, ... ? -
« Re: prevazeni lyzi
Ajvn, chcel som Ti povodne poradit, aby si si kupil Megan combi :o)
Tvoju kombinaciu beziek, palic a lyzi magnetickym drziakom nevyriesis. Pokial nechces aby Ti lyziarska vybava cestovala po aute, kup radsej ten box (rakvicku) je vhodna nielen na zimne zalezitosti, ale aj na batozinu pre letne dovolenky a pod. Na aerodynamiku sa pritom velmi sustredovat nemozes. Stresny box ju aj tak velmi neovplyvni, zvlast pri "uspornom" style Tvojej jazdy. -
"-- skrytý --" 14.11.03 13:37
« prevazeni lyzi
Tak resim dilema, jak prevazet lyze v/na Cliu. Chci takove reseni, ktere mi do budoucna umozni tahat 2 pary sjezdovek+hole a 2 pary bezek+hole. Predpokladam, ze do vnitrku auta to na dylku asi nenastrkam, kdyz budu chtit cestovat ve dvou lidech,co? Tak nevim, jestli je vyhodne koupit nosis na strechu, na nej drzak na lyze.. ale ktery je lepsi? S lyzemi ulozenymi horizontalne nebo nasvislo? Aby tam nejezdily a nedelali mi za jizdy curbes.:) Nebo to v tech drzakach drzi spolehlive? Nebo k tomu nosici dokoupit misto drzaku na lyze stresni dlouhy box a do nej by se to mozna veslo?? Co z toho je pro aerodynamiku lepsi? nosis na lyze nebo stresni box ? :-) Anebo jak koukam, nekupovat stresni nosic, ani na nej montovany drzak, ale koupit magneticky drzak na strechu? Hm, to by chtelo asi dva drzaky, koukam tu v katalogu na jeden, Bello a tam se asi vejdou jen dva pary lyzi + hulky. A propos hulky, Vy je prevazite na strese nebo se Vam vejdou nekam zasit do Clia? Diky za Vase zkusenosti, hodlam se po detskych letech stravenych na zajezdech na hory opet vratit k tomuhle krasnymu konicku :)) -
« Re: ...těším se už ted na jaro... podsvícení
Na nejake zasahovanie do okrytovania motora by som sa na tvojom mieste radsej vykaslal. Vyrobca neni magor a vie, preco kde ktora diera je, moze sa ti stat, ze uplne zmenis prudenie vzduchu v motorovom priestore a ktovie ake to moze mat nasledky. A ty mas predsa svoje auto rad :-))) -
"-- skrytý --" 12.11.03 11:28
« ...těším se už ted na jaro... podsvícení
Zima u nás jo dost velká šlamastika. Bydlím v podkrkonošší a zima s sebou přináší na silnici jen hrůzu, že někde uvíznu nebo nezaparkuji. Sic jsem si pořídil zimní pneu na plecháče a v rezervě mám i připraveny řetězy, ale přesto... Nejvíc mi vadí na zimě, že můj miláček dostává stálý přísun nové soli a bojím se, že se někde sůl dostane... :-(. Je fakt, že CLIO budu mít 1. zimu, jelikož jsem si jej pořídil na podzim, ale vím jak zkoušel Favorit. Přípravu před zimou mám za s sebou - zimní gumy, baterii jsem dolil, obešel jsem všechny panty a vstříkl tam silikonový olej, auto několikrát přepastoval, prohlídl jsem si spodek, ale přesto vím, že je to nerovný boj, ááááách jo, kdyby se aspoň nesolilo :(. No a proč se těším na jaro. Koupil jsem svému miláčkovy nové obutí 195/50/15 a navíc jsem si nechal nastříkat elektrony. No SUPER!!!!! :)
Zamiloval jsem se do svýho autíčka a když jsem naposled myl motor, díval jsem se na to, jak je to z krytím od silnice a nic moc. A tak jsem si řekl, že zkusím vymyslet něco, co by motor od silnice oddělilo. Neměl by jste někdo nějaký nápad? Dík předem Sněženek PS.: to nový CLIO se mi líbí a jsem zvědav na 1,5CDI 105 kW -
"-- skrytý --" 10.11.03 14:28
« Re: facelift II
A koukam, ze to ma i novou palubku .. hmm hmm, nevim, digitalni ukazatel paliva (ledkama) mi neprijde jako krok ke zlepseni oproti analogove rucicce, ale jinak to spatne nevypada. Ale spotrebu uz ma ten motor o desetinu horsi, to uz se mi nelibi :-))) Hmm, kecam, libil by se mi :) -
"-- skrytý --" 10.11.03 14:25
« Re: Zarovky H7
Orin: Clovek tu par dni neni a Ty uz me tu takhle propiras. :-)) Jak jsem pri posledni reklamaci v cervnu menil ty Silverstarky za LongLifeky (taky OSRAM), tak si na ne zatim nemohu stezovat, porad fachaji a ze by to byly bludicky, to ani omylem, sviti pekne. No uvidim, jestli to aspon do leta odkrouti nebo ne. -
« Re: Zarovky H7
All: Pred casom, pri Vasej diskusii o ziarovkach, som spominal, ze som namontoval Philips H7 "+30%". Odvtedy uz presiel nejaky cas, jazdim v podstate len v noci a fakt hodne - tyzdenne 1200-1500km - a tie ziarovky (odhadom uz 30000km, ak nie viac) su stale v poriadku. A svietia naozaj pekne ;)) -
« AC pumpa
Zdravim
mam stare Clio 1.1 rok vyroby 1991 a pokazila sa mi v nom AC pumpa, nahradna sa tu kde zijem neda kupit.. Neviete niekto nieco poradit? V podstate jediny problem je ze ked je motor studeny zle akceleruje a huci .. nie je to extra neprijemne ale radsej by som jazdil bez toho :-) -
« Re: Zarovky H7
skv - pocuvni nasledujucu radu - vyplyvajucu z mojej skusenosti a Ajvnovej "setrnosti" :o)
Kup jednoznacne OSRAM Silverstary a NESTRAT blocek. Silverstary svietia fantasticky, ale cca po 3/4 roku odchadzaju. Daju sa vsak na zaklade 1(2?) rocnej zaruky reklamovat. Takze tak. -
« Zarovky H7
Zdravim. Tak mi na mem Cliu odesli po 18.000 km obe tlumene H7. Koupil jsem levnejsi Tungsram. Problem je ten, ze vydrzi svitit jen par hodin. Podotykam, ze se jich pri montazi nedotykam i kdyz k levemu svetlometu je dost blbej pristup. Mam to risknou a jit do mnohem nakladnejsich Phillipsu? Take mi vzdy, kdyz se ochladi, blbne klapka prepinani proudeni vzduchu. Zasekava se, potvora jedna... -
"-- skrytý --" 03.11.03 17:43
« Krytí u řadící páky a bohden klapky...
CLIO 1,4i, 4 dveře, 2 1/2 roku staré najeto 42000 km. Už dost dlouho jsem tu nic nenapsal a trochu mne to mrzí. Stal jsem se objetí práce a makám od rána až do večera a na nějaké sezení před monitorem už nemám dost sil. Ale přeci se chci rozdělit o zkušenost. Mám CLIO (starší) asi třetí měsíc a první závada byla, že mi nešli otevírat přední pravé dveře. Už opraveno - byl zlomen kus umělé hmoty v klice. A teď se mi stalo, že kryt u řadící páky se odtrhl od podlahy a zjistil jsem, že ulétly dvě pření packy z umělé hmoty a taky jsem náhodou nahlédl do jiného novějšího CLIA a měl tu závadu stejnou. Taky mi povolil bohden u klapky topení, která rozvádí vzduch. Nejdříve jsem to chtěl nechat na servisu - mimo jiné jsem se ptal, koli by staál ten koženkový kryt k řadící páce i z prací - asi 1200 Kč (kryt 750 Kč) .... :-( dost drahý a tak jsem se nakonec do toho pustil sám. Nejdříve jsem musel vyndat podlahové krytí řadící páky. Stačí povolit tři šrouby a dva "špunty" a tři elek. zásuvky od zapalovače, zámku dveří a varovných světel a byl pryč. Pak jsem uvolnil další dva šrouby a vyvlíknul jsem panel ovládání topení. Měl jsem štěstí, že ten bofden byl jen vyvlíknut a ne nějak ulomen. Doteď nechápu, jak to mohlo samo povolit. Nakonec jsem to vše opravené vratil nazpět a začal řešit ten koženkový kryt na řadící páku. No moc to nebylo lehký. Zkoušel jsem to lepit vteřinvým lepidlem, bohužel. Nakonec jsem se rozhodl, že tam navrtám samořezný šroub a zkusím to přichytit a to se mi povedlo. Je sic vidět půl malé hlavičky, ale abych koupil za 750 Kč nový a za dva roky se to stalo znova, to se mi nechce. Možná jste už řešily stejný problém, tak zkuste navrhnout jinou variantu. Jinak už mám asi 3 týdny zimáky na plecháčích, které jsem natřel barvou přímo na rez, tak na jaře napíšu, jak jsem dopadl. No a ta baterka mi taky trochu dělá starosti, ale je ji 2,5 roku, tak si myslím, že by mohla vydržet. Je fakt, že když jsem měl Favorita, tak první baterie mi vydržela 1,5 roku a druhá 9 let!!! Tak si vyberte :))
Zdraví všechny Sněženek -
« Re: A je to tady
Potesim ta. Mal som podobny problem so Skodou 100. Do vyduchu mi vliezla stokoruna a uz nikdy som ju neuvidel. Bohuzial ani pri predaji som nemal ako dokazat, ze tam je a tak som si ju nemohol pripocitat k cene. Nastastie 100 SKK je paierovych, takze necingali.
BTW a co tak zatajit, ze ti tam padla a ist do servisu, ze ti nieco cinga v palubovke, nech to najdu? Nebudes to musiet rozoberat sam :-) -
"-- skrytý --" 03.11.03 11:48
« aku kvapalinu?
Zistil som ze hladina chladiacej kvapaliny je pod minimom. (aj ked nechapem kde a kedy sa stratila, pred mesiacom som bol na prehliadke v servise a tam mi ju doliali na MAX)
Vie mi niekto poradit, co tam mam naliat? Co tam vlastne leju v servise? -
« Re: A je to tady
citron> to nie je na mrtvicu to je slusna vystraha ... kamosovi tam padol obciansky (taka ta zalaminovana karticka co s nou predtym skrabal namrznute sklo zrana), vyprdol sa na to az ho stopli polisi, tak tam pred nimi musel rozobrat pol auta kym to odtade dostal ... a mam pocit ze to bola felicia, tak s renoltom nemusis moc lutovat ... ze je ti hned lepsie :-) -
« A je to tady
Asi jsem to s dokonalostí nového Cliečka zakřikl. Je tu první problém - a obrovský. Jsem z toho na mrtvici, skoro lituju, že jsem raději nekoupil škodověnku. O co jde? Jak je nad tou středovou kapličkou (displejem rádia) ta prohlubeň, zvykl jsem si tam dávat 10ti korunu na vozík do marketu. No a stačilo jedno ležérní pohození desetikačky do přihrádky - a hop, mrška vyskočila a zapadla do té podlouhlé skuliny pod čelním sklem (výdech ventilace). A teď tam jezdí v každé zatáčce - crrrrrr cink vlevo, crrrrrr cink vpravo... No hrůza. Vidět tam není, nahmatat nejde, přeci kvůli tomu nevyhodím celé autiko!!?? Poradí někdo co s tím? Ať se mi vrátí radost ze života... -
« Re: zima a clio
luf> to je presne ono, kupis baterku, ma 40AH, fachci 4 roky, klesa jej kapacita, ale aj tych poslednych 5AH furt staci, potom pride zima a uz si s nou neprdnes, je dobre jej pred zimou zmerat kapacitu ... napriklad tymi reflektormi - nechaj ju 2h svietit, ak nema problemy, je ok, ak odide tak ju rovno vyhod ... normalne vydrzi 4 roky bez problemov, piaty rok treba davat pozor, alebo ju rovno vyhodit. Mne chyta megan vzdy na prve pretocenie, tak som si isy ze az to baterka bude mat nahnute, tak na to nepridem az kym uplne nechcipne. Planujem megana predat, tak novemu majitelovi proste odporucim kupit hned novu a je to. BTW - moja baterka je udrzbova, ak by som kupoval novu, tak len bezudrzbovu. -
« Re: zima a clio
yyyy - diky za teoriu o baterkach. Ja uz tiez iba bezudrzbove, ale mam v aute stale originalnu a dost mam strach, ze raz ked budem auto velmi potrebovat, proste nenastartujem. Da sa to nejako vyzistit, co a ako s tou baterkou? Strasi ma skusenost svokra z predminulej zimy, startoval cely cas OK, az raz rano sadol do auta a uz ani nenazhavil. Bez akejkolvek vystrahy, ze baterka ide zomriet. -
« Re: zima a clio
luf, oloveny akumulator straca casom kapacitu, a to nevidis ani na napeti v nabitom stave, ani vnutornom odpore (alebo prude pri odbere). Jedina seriozna informacia je hustota kvapaliny v nabitom stave POKIAL JE ORIGINALNA. For je v tom ze strata kapacity je sposobena tym, ze u starej baterky sa sira zafixuje v krystalickom sirane olovnatom, ktory sa nabijanim uz nerozlozi, takze nabijes baterku, ale kyselina uz nema povodnu hustotu. Vysledok je, ze v zime nenastartujes, lebo 1/ husty olej, 2/ tocis dlhsie 3/ ucinnost studenej baterky je o prd - co v lete stacilo, v zime nestaci tak zakonite odide v zime. Ina metoda je skusit pred dlhou cestou vybit baterku svetlami. Zeru 60W, to je 5A, ked po 1 hodine svietenia zacnu odchadzat, ma baterka len 5AH co na zimu uz nestaci. Normalne ma mat tych nejakych 40AH co na nej pisu, to znamena ze nabita musi svietit nejakych 8 hodin. Dalsi problem mas ak ti cez noc samovybije, to sa stava tym, ze na starej baterke odpadava olovo z elektrod, to sa zbiera v spodnej casti, a ak to nastupa az po elektrody, proste zacne vzrastat priecny prud (samovybijaci vovnutri baterky) a do rana je prazdna - to sa da opravit vyplachnutim, ale moc to nepomaha, lebo aj kapacita to ma uz nahnute - volakedy sa to dalo vyriesit skratovanim toho clanku - ked boli baterky zalievane smolou ... ale to sa tusim robievalo v casoch MB1000 nie? Ja uz len bezudrzbove ... jednak vydrzia kusok viac, jednak netreba dolievat ... -
« Re: zima a clio
Da sa zmerat hustota kyseliny a tym vlastne clovek zisti, ci je OK. V servisoch to urcite budu vediet zistit, v predajniach autosuciastok by tu somarinu na meranie aj mali mat. BTW este ma napadlo, ze sa da zmerat aj startovaci prud. Ma to nejaky vyznam merat, povie mi to nieco o stave baterky? (Predpokladam totiz, ze auto asi neodobera maximalny startovaci prud pri kazdom startovani) -
« Re: zima a clio
gonzo - nejako to tu v poseldnej dobe nesledujem, takze neviem, ci mas nove auto. Ale ak mas nove Clio, tak je na zimu pripravene do -40 stupnov. Jedine by som sa mrkol na baterku, ci je OK. BTW ked otvaram okna bez zapnuteho motora, idu nejako pomaly. Nespominam si, ci to tak bolo odjakziva, alebo mam uz baterku pred smrtou. Ako to chodi vam? -
« Re: palub. pocitac
Gonzo, palubny poc. ma dotykovy display. Niekolko krat poklop po skle, ked nespozorujes ziadnu reakciu, skus silnejsie.
Pokial ani tak nic, vypni kluc zo zapalovania, drz stlacene tlacidlo na pake ovladania stieracov (je na konci a tlac amerom do osi volanta) a zapni kluc do prvej polohy zapalovania tak, aby svietili kontrolky. Malo by ti to potom ist. -
« palub. pocitac
Diky za vase odpovedi na me otazky.. Dalsi dotaz..
Ten palubni displej mi ukazuje porad jen dva cisla. Pocitam, ze to vrchni budou celkove kilometry a ten spodni (ktery vynuluju tim buttonem vedle) jsou kilometry od vynulovani.
Chcu vedet, if to jde nejak prepinat a if to ukazuje i neco jineho. -
« Re: sterace
Ajvn - tiez som kupil Valeo stierace v nejakej predajni autodielov, tiez sadu 53+51 za cca. 400SKK. Dozadu som dal gumicku z prednych, nie vsade bola uplne znicena :-) BTW po skusani roznych silikonovych, viaclamelovych a podobnych sraciek, co dobre stierali 2 mesiace som dospel k nazoru, ze je lacnejsie kupit cele stierace znackove a mat 18 mesiacov pokoj. Sice som sa tomu najprv branil, ale nakoniec som spokojny. -
« Re: klapani a zpatecka
Mam sice Megana, ale pp. to bude rovnake. Spiatocku vyraduj smerom na neutral tiez so zdvihnutym "kruzkom". Je to mechanicka zalezitost, nemusis sa obavat. Co sa tyka toho 4 klap za sekundu: Ak je to taky plastovy klapavy zvuk a ide to zo vzduchotechniky, rychlo maz do servisu, je to porucha klapky vnutorneho a vonkajsieho obehu vzduchu. Mal som tu istu zavadu, v servise hovorili ze som uz asi stvrty. Vymena celeho bloku stoji 24 litrov. Uz nemam zaruku tak som to len nechal odpojit od elektriky v polohe vonkajsieho obehu. -
« Re: autoradio (lucie)
Autorádio je chráněno kódem - když někdo odpojí napájení, musí při dalším připojení zadat kód. Kód se často nedává ani při prodeji, ale autosalón ho na požádání pro konkrétní vůz musí jeho majiteli sdělit. Vestavná autorádia mají display mimo samotný přístroj, když by ho někdo ukradl, k ničemu by mu nebylo (pakliže nemá sám renault). -
« autoradio (lucie)
jeste jeden dotaz..
3) mame clio lucie s cd prehravacem. prosim vas, jak je tahle vec chranena proti zcizeni? (nerozumim tomu), ale myslel sem si, ze radia by se mela dat z auta nejak lehce vyndat, nebo aspon ten predni panel. jak je to u toho renault lucie radia? ja si s tim moc nehral, ale v manualu o nejakem vyndavani krytu nebo celeho radia nic nepisou.. -
« klapani a zpatecka
zdravim majitele clia.
mel bych 2 dotazy, ale predem se musim omluvit za svou neznalost. sem totalni lama. autum nerozumim a clio mame teprv necely mesic.
1) kdyz otocim klickem a zapnu elektrinu, tak jeste nez nastartuju, ozyva se pravidelne a velmi tiche klapani (asi 4 "klap" za sekundu). Je to normalni?
2) bo je auto nove, mam strach abych nekde neco neurval nebo neponicil, takze se musim zeptat jako blb: jak radite ze zpatecky na neutral? jde mi jen o to, ze na kdyz radim zpatecku, jde to krasne lehce, ale zpet uz musim vyvinout vetsi silu a tak mam obavy, jestli to nedelam trebas spatne. Zkratka normalne potahnu klacek dolu (doprava uz jde sam). Neni na to treba nejaky jiny mechanismus? Jako ze mam treba nejak pridrzovat to kolecko co zvedam, kdyz zpatecku radim? Nebo tak nejak? -
"-- skrytý --" 17.10.03 14:41
« Re: sterace
No tak jsem se dopidil na stranku www.autokelly.cz .. maji tam nahradni dily k mrakum vozu, vcetne stiracu Valeo, co jsou davane z tovarny na Cliich a hle, sada 5351 stoji 311 s DPH .. oproti nejakym od oka 820 u Renaulta za ty same .. no to je docela dost husty "vejvar". Kdyz uz je o tehle strankach rec, je zajimave si projit ceny ruznych dilu a vzpomenout si, kolik za ne chteli v servisu. Kuprikladu za mlhovku u Renaulta za 2500 si tady rikaji 1600. To uz se asi vazne vyplati si ji koupit tady, jit domu a tam si ji sam nasroubovat, nez za to nekrestansky platit v servisu, kde si nechaj priplatit i dobre slovo a pozdraveni. :-/ -
"-- skrytý --" 17.10.03 14:35
« Re: sterace
zizal: Srandu si nerobim, lebo nevies dobre citat. Ja som tam neisiel iba pre sterace .. to bolo pri ceste, lebo som tam isiel na tu servisnu prehliadku zdarma. :-) Nikdy jsem je jeste nemenil, tak se zeptam mozna blbe, ale zeptam se. Predpokladam, ze Ti ta gumicka sama do boku nejde volne vytlacit, taky tam mas ty krajni dve "svorky" primackle k tomu kovovemu "plisku", co je v te gumicce? Tzn. necim roztahnout ty svorky, vyndat, dat nove a pak zamacknout ty krajni svorky? -
« Re: sterace
Hi! Ajvn: Neviem, ci si robis srandu, ale mna by koli stieracom ani len nenapadlo ist do servisu. Mam Scenic a tam pasuju normalne gumicky do stieracov, co bezne dostat na kazdej pumpe. Jednoducho som kupil ake sa mi pacili (silikony, viaclamelove,...) a nasadil som ich tam. Precnievajuce konce som odstrihol a ukoncil sponou, co bola pri stieracoch.Mne to pripada hlupe stratit 2 hodiny z mojho casu, aby som siel do servisu koli takej blbosti. Na pumpe to mam za 5 minut hotove... -
"-- skrytý --" 17.10.03 12:01
« sterace
Tak jsem byl dneska na servisnich dnech Renault. No co mohli tak za hodinu projit! Rekli mi, ze je to ok.:-) To torpedo, opravdu se tomu tak rika, mi dnes rano nepodlepil po dohode, bylo -4 a chce to pry tvrdnout 4 hodiny, takze by to nemelo smysl s tim syrovym hned vyjet na mraz. Necham to na jindy, vydrzelo to rok a pul, vydrzi to jeste nejaky ten patek. :-) Ale to me nastvalo, jsou sterace. Jel jsem tam s tim, ze si necham asi udelat vymenu. Pravej u ridice se uz trha, levej zacina, vzadu trochu taky zacina. Jenze oni neumi nebo nechteji vymenit jen gumicky, ale cela raminka a ceny! .. kratsi je myslim u ridice, co? 51cm?? za ten chteji 371Kc, ale nema pry tu pritlacnou listu. Pravej, ten ma 53cm?? za ten chteji 458Kc. A za zadni, kde ale jde uplne krasne vysunout cela gumicka, kdyz se ohne do luku (jde to pak vysadit), tak za tu 259Kc. Ty ceny mi prijdou jako vtip! Jak to kdo resite, jake jste si pri vymene poridili Vy? Kupujete cele, s raminky, jakou znacku, jaky rozmer, za kolik, nebo tam nejak sezenete a vymenite pouze gumicky a raminka nechate puvodni?? Diky za kazdy tip.
ajvn - nic netreba vyklepavat, proste sa to zagituje a prestrieka cela kapota a mas auto ako nove. Ak neveris lakyrnikom a klampiarom tam u vas, pridi do Blavy, na Panonskej ceste maju vyborneho klapiara, ten ti to urcite neodflakne :-)