Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
matuS 08.01.04 15:39
« Re: Ostrekovace
yyyy> ludia maju zvratene nazory. tocenim motora sa nic nepokazi, je na to stavany. maximalne bude pri nejakych dvestotisicoch km brat viac oleja, co sa vyriesi novymi piestnymi kruzkami a tesnenim hlavy. to je par tisic korun. kym podtacany motor bude mat v * klukovku, jej ulozenie a podobne sracky ktore su drahe jak svina -
"-- skrytý --" 08.01.04 11:10
« Re: Chudaci naftaci :o)
jak yyyy, tak luf tu pisete o 1.9, ale proc? Copak je nejaky axiom, ze diesel zacina na 1.9??? (lufe, krom toho ja neuvazoval 1.6ku, ktera se jako Clio u nas v Cechach neprodava, ale 1.4) Mne to srovnani 1.4 benzin s 1.5dCi na 80hp prijde odpovidajici. 1.4 ma lepsi z 0 na 100, ale ne o tolik, aby to byl rozdil tridy. 1.5 ma naopak lepsi kroutak a lepsi elasticitu nez benzin. Benzin naopak kontruje vyssi maximalkou, ktera je sice oproti mym 175 znatelneji vyssi, ale to mi pro provoz neprijde rozhodujici .. jak casto potrebujete jezdit vic, nez 175? Takze pokud jako kupujici premyslim o autu ne jako o zavodnim stroji, ze ktereho chci zdimat limity, ale jako o prostredku k memu uzitku, tak mi ty oba stroje vychazi v 90% svych provoznich rezimech velmi porovnavatelne.
A ze byvaji Vase "oblibene" 1.9ky vyrazne drazsi? Proc ne, ale to neni argument pro to pausalne rict, ze naftaci jsou mene vyhodni. Jak kteri a jak proti kterym benzinakum. -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Ajvn - nemozes porovnavat 1.5dCi 80PS a 1.6 16V 115PS koli diametralne rozdielnemu vykonu. A preto musis ratat, ze rozdiel cenny bude 115tis SKK, havarijna a zakonna poistka bude drahsia a na 100km usetris 100SKK. To tie pocty vyzeraju zase trosku inak, ze? -
« Re: Chudaci naftaci :o)
Problem v porovnani benzinu a nafty je v neporovnatelnom priebehu tocaku. Ak porovnam porovnatelne vykony, napriklad 83kw benzin 1.6 a 88kw dizel 1.9 tak neviem kolko musim najazdit aby som vykupil 120kk cenovy rozdiel, na druhej starne s dizlom si kupujem vecsi vykon v strednych otackach ale zase maly rozsah otacok a teda castejsie radenie. Myslim ze je to vec natury, som benzin positive a myslim ze by mi vadilo ze by mi motor pri predbiehani odpadaval. Dost som jazdil s 2.5TDI A6 (vykonovo neporovnatelne s mojim 1.4 16V v meganovi) a mozem povedat ze som dost trpel syndromom kratkej ruky, to je ked stupim na plyn, chvilu nic, potom ma to zarazi do sedacky ale motor sa pretoci styri krat a uz musim taky zarazeny radit (kratka ruka), inak sa to zarazenie premeni na nalepenie na sklo. Ovela viacej mi vyhovuje konstantny tocak v case (ziadne turbodiery) aj v otackach (ziadne odpadavanie) - proste uvalim stvorku nech sa deje co sa deje a ta to dotlaci na akykolvek rychlostny limit u nas ... petku zaradim az na dialnici -
« Re: Ostrekovace
luf, ja som nemal na mysli ze by to autu nejako uskodilo, mal som na mysli skorej tie reci, mozno som to blbo napisal, ale sam som to zazil, vytacam to do 6000 uplne bezne a ked som sa minule predvadzal kamosovi co si kupil feliciu s 1.6 a rozpraval nieco o trhani asfaltu, tak som mu ukazal ze 1.4 sice nic netrha, ale odpadne az na 7000 (zohriata, inak mi vypina pri 5800 co ma teraz v zime dost serie) no a ked to videl tak sa zmohol na jedine - ze od mna teda ziadne auto nekupi :-) -
"-- skrytý --" 07.01.04 17:40
« Re: Chudaci naftaci :o)
Lufe, mne se ty Tve pocty nezdaji. :-) Ja mam Clio, tak budu pocitat Clio, ne Megane. Bohuzel jsem jeste nenavstivil JET po novem roce, tak nevim, kolik mame ted cenu, ale pokud uvazim, ze bude asi 21.00 Kc nafta (OMV vedle, ktera byva vzdy drazsi, mela 21.10:), tak benzin bude asi kolik..hm..25.00 ? bajvoko. Kolik bych mohl jezdit svym stylem s 1.4 Cliem? za 5.6 ? Takze 10.000km na palivu by me stalo 14tis Kc. S 1.5dCi jezdim 3.8, takze to jsme na sume 7980 Kc. Rozdil tedy 6020Kc na kazdych 10000km. Pojistna zakonna sazba je stejna u obou kubatur, u havarka zaplatim jen o tolik vic, o kolik je vyssi porizovaci cena, ale ta cena rocne neni rozhodne vyssi nez 1000Kc, spis v mem pripade vyrazne nizsi. Garancka me prvni vysla 3845, kolik stoji u benzinu? Bude to vetsi rozdil nez 1500 v muj neprospech? Pokud najedu rocne aspon 30.000Kc, tak usetrim 15500-16000 Kc oproti benzinakovi. Me ten naftak stal o +- 15000-20000 vic, nez benzinak ve stejne vybave. Takze rok a pul provozu a mam to zpatky. :o)
Lufe, nekomu to klape, jinemu ne :-)) A ta opojna vune nafty u pumpy .. tu bych za nic nerikajici zapach benzinu nevymenil :o) No a to nemluvim o velmi rozdilnem akcnim radiu. Ja si nestezuju. ;-)
Ale touhle slavobranou samozrejme nechci upirat benzinakum, ze maji taky sve sportovni kouzlo .. az na ten zapach benzinu :-))) -
« Re: Chudaci naftaci :o)
orin - ja som si robil kalkulaciu pre novy megane kombi 1.6 16V a 1.9dCi a vyslo mi, ze ak sa ceny PHM nezmenia, vrati sa diesel az po najazdeni 185tis km. Ked som ratal ceny PHM podla rakuska (1,10EUR benzin, 0,8EUR nafta), vrati sa rozdiel za 120tis km. Moc ekonomicke kupovat diesel neni, navyse klapoce, neskor kuri, smrdi pri tankovani a ktovie ake este nevyhody ma. -
« Chudaci naftaci :o)
U nas benzin-pozitiv staci pootocenie klucika a motor bezi. Pri -20 stacia cca 2 kilaky na vykurenie interieru. Ale......spotreba :o( tak 10 l. Kedysi sa na MC prudko debatovalo o volbe diesel-benzim vzhladom na zriadovaciu cenu, poistku, cenu paliva, spotreby a ostatnej rezie. vysledok bol, ze ak najazdime rocne viac ako 60 kkm, tak sa diesel ekonomicky oplati.
Zostavam radsej u benzinu... -
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Na mém Cliu 1.2 16V se mi také sám od sebe vynuloval PP. Jinak, pokud pošlu Clio z kopce bez plynu a se zahřátým motorem, stačí cca 2 km aby dost razantně vychládlo. Topení ho jednoduše ochladí. Pokud vypnu topení, jde to hned poznat na teplotě motoru. -
« Re: trouba nebo mrazak?
Zavislost je vacsia, ako sa moze zdat, kurenim naplno vo velkej zime som schopny ochladit motor. A to podotykam, ze benzinak produkuje viacej odpadoveho tepla. BTW na starej Skodovke, ked sa mi moc hrial motor, stacilo pustit kurenie a teplota sa umravnila. -
« Re: trouba nebo mrazak?
Ad startovanie - V3S sa startovala v zime tak, ze pred sanie sa dali horiace noviny a natocila sa. Aj toto by ti urcite pomohlo :-) BTW raz sme to skusali u toho Peugeota a potvora nechytil. Ale bolo to asi preto, ze nam cez noc zamrzla aj zimna nafta. -
« Re: trouba nebo mrazak?
To iste sa da urobit aj na mojom benzinaku - staci, ked zacnem kurit prv, ako sa motor ohreje. Potom uz teplota moc nestupa. Ale viem tomu pomoct, staci chvilku jazdit trosku razantnejsie a teplota ide hore. Na dieseli si viem predstavit, ze sa pri tvojom style jazdy nezohreje ani za taku dlhu cestu. BTW raz som siel s kamosom jeho Fabiou, nebolo ani velmi zima, mozno takych -10 a tiez mu pri zjazde kopca prestala kurit, lebo teplota motora klesla az uplne dole. Vidis, nie je to vysada iba dieselov. -
"-- skrytý --" 06.01.04 18:49
« Re: trouba nebo mrazak?
Pořád lepší, když je to motor CLIA než kdyby to byla manželka :-) Sic tomu moc nerozumím, dřív se dávala před chladič ochranná dečka, ale myslím, že něco není v pořádku. U nás bylo -24°C a po asi 5 km byl motor ohřátý a na 10 km na normálu. Co se týče startování, mám od vánoc novo baterku (měl jsem 34) a koupil jsem raději 40, a chodí bezproblémů, no nemám naftu. Pamatuji si, že můj tatík měl AVII ráno si vzal plechovku z benzínem a zapálil ji pod motorem a potom to startovalo jako diví :-) Tak kluci nafťáci, už víte jak na to :)) -
"-- skrytý --" 06.01.04 14:04
« trouba nebo mrazak?
a propos .. dneska jsem po 45km jizdy do prace v tom mrazu prijel s teplomerem o dva dilky pod normal, vic se ten motor zahrat nedokazal :-) Nemluve o tom, ze pri sjezdu z kopce (cca 2,5km) do Radotina po vic jak 20km jizdy mi ten motor dokazal vychladnout uplne na nulu. :-) Asi je ten muj Clious nejaky frigidni. :-))) -
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Startovalo to celkom polahky, moje auticko startuje aj pri -30, to je overene. Takze nejakych trapnych -15, ci kolko mohlo byt v meste, to nic nie je. Ad diesel - nas stary Peugeot sa startoval tak, ze sa nazhavilo 2-3x, a potom sa nechal tocit motor na starter, kym nechytil. Niekedy to trvalo aj 5s, kym naskocil. Hlavne bolo mat baterku v takom stave, aby vydrzala tocit. Ale to bol stary mechanicky diesel bez turba, neviem, ci to je rovnake aj pre elektroniku. Ad kovovy zvuk - ked dlho stojim niekde na zime, tiez zo zaciatku ma motor divny kovovy zvuk, z toho by som si tazku hlavu nerobil. -
« Re: Ostrekovace
Trysky boli zamrznute tiez, ale to je iba vedlajsi produkt letnej zmesi. Mne prostenai netocil motorcek s cerpadlom, zmes nebola uplne zamrznuta, ale bola husta ako zelatina :-) Cez obed, ked auto stalo na slniecku som si veselo zastriekal, ale dnes v noci mrzlo strasne, tak som radsej ani neskusal, ako sa zatvaria ostrekovace. BTW vyzera to tak, ze na isty cas zostavam v Prahe, tak to by sme sa niekedy mohli stretnut a povozis ma, ze by som vedel, ako sa da jazdit za 3l nafty. Na oplatku ti ja ukazem, ako to nadherne znie, ked ma motor 6500 otacok :-))) -
"-- skrytý --" 06.01.04 12:04
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Tak jak Vam to dneska startovalo? Dneska rano mi teplomer ukazal uctihodnych -22'C .. a az 7.nastartovani bylo uspesne :-/ .. ikdyz aspon ze to naskocilo, uz se me zmocnovala trudomyslnost :-) Nevim, jestli to mam brat za dobry vykon, ze mi to vubec nastartovalo, nebo za spatny, protoze to ostatnim v tom samem mrazu naskocilo snaz?? Mezi kazdym startovanim jsem uz zhavil trikrat, pro jistotu. Ze by byl problem spis v tom, ze to diky tomu ztuhlemu motoru nema dostatecnou kompresi na vzniceni? Pri tom startovani to necham otocit tak petkrat, maximalne sestkrat. Je to hodne nebo spis malo a mel bych tomu dat vetsi chvili, aby tam ta dostatecna komprese vznikla?
Asi uz tusim, ze ten reset nebyl zpusoben jen primo mrazem. Dnes jsem otocil klickem o dve polohy a kontroluju i v tom krutu, ze palubak zresetovany nebyl. Jedno startovani, druhe a treti neuspesne taky a pak jsem zaslechl takovy zvuk, jako kdyz hrabe harddisk :-) .. rikam si, hm, ze by? otocim klickem znova o dve polohy a pocitadlo bylo samozrejme zresetovane. -
"-- skrytý --" 05.01.04 22:11
« reset palubniho pocitace ze zimy?
Tak jsem se dnes vratil .. ne z hradu :), ale z hor, nic moc vysokeho, Krusne v Novem Meste u Moldavy, ale zazil jsem tri noci po sobe, kdy teplota v noci klesla pod -10'C, ze jsem mel rano vynulovane pocitadlo na palubnim pocitaci. Komplet jako kdyz se stiskne ten reset-cudlik. V miste meho tradicniho stani jsem uz zazil mrazy horsi, i -16'C, ale tohle se mi doted jeste nestalo. Hm hm hm.
Kdyz bylo pres noc kolem -15-16, tak se mi poprve i rano stalo, ze mi motor naskocil az napoctvrte. Dvakrat se otocil naprazdno, jakoby bez nafty, napotreti uz blafnul, napoctvrte uz se chytil. Po tom prvnim pokusu jsem vzdy dvakrat az trikrat nechal nazhavit, nez jsem znova otocil a chtel nastartovat. Jinak jak to uz naskocilo, tak byl ale ten zvuk takovy "skripavy", co se mi linulo z motoru, ale po takovych 10-15 vterinach uz se to ustalilo do normalniho zvuku. Jinak ale pak uz pohoda a Clious se na snehu nenechal zahanbit a i moturek bezel jedna basen. -
"-- skrytý --" 05.01.04 22:02
« Re: Ostrekovace
caf lufe, nemel jsi jen zamrzle trysky na ostrikovacich? Uz se mi to minulou zimu taky prihodilo, s evidentne zimni smesi, rucne dolivanou :-) Ale jestli Ti to nestrikalo ani po x-set kilometrech, kdy uz je kapota dobre prohrata, tak to je fakt divny :-/ A nepomohla by klasika v podobe hadicky a trochu nasat? :)) -
"-- skrytý --" 05.01.04 12:10
« Re: Ostrekovace
No já bych ji neodsával. Prostě bych koupil zimní a snažil bych se ji tam co nejvíce dolít, aby se s tou letní promíchala co možná nejdříve. Jinak na odsátí té staré bych použil obyčejnou hadičku. Stačí ji zavést do nádobky a pusou nasát kapalinu tak, aby druhá hladina byla níže než ta v té nádobce a tím ji můžeš stočit do připravené sklenice vedle auta. :)) -
« Ostrekovace
Cavte vseti. Cujte a citajte moj prvy prispevok v tomto novom roku :-) Vcera vnoci som mal cestu do Prahy, pred cestou, ako sa to v zime patri, som si skontroloval, ci mam dost vody (myslene nemrznucej zmesi) v ostrekovacoch a bolo to OK. Ale bohuzial, ked som potreboval striekat, nic sa nedialo :-( Kvapalina zmrzla. A teraz sa drzte - tu mrznucu kvapalinu tam naliali v Renault servise na poslednej garancke. Je pravda, ze bola v lete, ale mohli aspon upozornit, ze v ostrekovacoch je letna zmes a nie zimna. Dost neprijemne, ked je teraz ta kalamita, ja musim jazdit a auto stava cez noc vonku. To nemam ziadnu sancu, ze si tento tyzden streknem :-)
A teraz otazocka - netusite, ako sa da dostat kvapalina z ostrekovacov (samozrejme, ked mi najprv v garazi cez vikend rozmrzne). Nemam nic, cim by som ju mohol odsat. -
« Re: Tak mam najeto pres 51.000 km + rez
Já za rok a půl přesně - 74 400 ( dnes )Spotřebu si měřím jako koníčka.Skutečná za těch 74 tisíc je 4,3. Počítač ukazuje cca kolem 4 litrů.
Mám Extréme 60 kw. Upozorňuji, že jezdím tak, že podle počítače mám vždy od natankování do natankování (potom vždy nuluji) průměrnou rychlost kolem 65 /hodinu.Upozorňui, že skoro vůbec běžně po dálnici nejezdím.Pro toho kdo trochu jezdí a rozumí tomu, to říká, že musím jezdit mimo obce jako prase ( tam ale fakt rychlosti dodržuji). Když si dám někdy sám sobě závazek , že budu třeba jezdit jednu nádrž přesně podle předpisů, tak mi nikdy skutečná spotřeba nepřekročí 4 litry. Spotřebu přes pět litrů bych tak viděl při jízdě po dálnici a na tachometru celou dobu kolem 150 km. Jinak to není možné. Takže kolega určitě s tou spotřebou nepřehání.Buď jezdíš jenom po Praze a tam by ta spotřeba přes 5 odpovídala nebo jezdíš systém brzda plyn, likviduješ si auto a stejně vysoké průměrné rychlosti nedosáhneš. Zkus se zamyslet, jestli není problém spíše v Tobě jako v řidiči. Ten motor v Cliu je skutečně nadprůměrně dobrý.
Všem Renalťákům přeji hodně zdraví a bezproblémových km v roce 2004.
Hellebrand -
"-- skrytý --" 31.12.03 08:50
« ...dnes to ale fičelo jako na Sibiři :) - řetězy
Ráno jsem svoje autíčko ani nepoznal. Bylo pod 30 cm peřinou. Né že by tolik napadlo (asi 15 cm), ale večer jsem si jej dal na takové místo, kde dělal větrolam a nafoukala na něj taková peřina sněhu, že jsem měl co dělat, abych ho vyhrabal. Dokonce jsem už začal přemýšlet, ža bych nasadil řetězy. Mám je v kufru připravený a minulou zimu co jsem měl ještě Favorita jsem je použil - to bylo žůůůůžo. Moc se mi to líbilo. Ale nakonec zvítězila pohodlnost a tak jsem vyjel bez nich. Ještě že tak. Sic napadlo hodně sněhu, ale je to do základu mokrý a na to se řetězy nehodí. S nima se jezdí dobře, když má silnice sněhový podklad dobře zmrzlý a pak to je super. Pamatuji se, že jsem jel i 60 km, ale není to potom moc bezpečné - mohli by možná prasknout. Zajímalo by mne, jaké máte zkušenosti z řetězy vy Clioukáři :-) Dnes si to užijte a nesedejte ovíněny za Cliouše, nebo vás to může potom dost mrzet. Ještě budu muset vymyslet, kam Clioše dát na večer, aby naň nepřistála nějaká rachejtle.... ********* zdraví Sněženek -
"-- skrytý --" 30.12.03 07:33
« ,,,zase se vrátil sníh
Dnes jsem musel jet 20 km po nevyplužený silnici. To vám byla švanda. Každou chvilku jsem najížděl asi 60tkou do větších sněhových vyvýšenin, ale autíčko jelo skvěle. Dokonce i ráno startuje bez problémů. Do dnes nevím jestli jsem tu baterku na vánoce nekupoval zbytečně. Teď mi doma zůstala 34 nabitá baterie a do auta jsem koupil 40 byterii. Zatím ještě nepřišly další mrazy. No uvidíme. Jinak vše nej... nej... ať se vám v tom novém roce dobře jezdí bez poruch a kolizí přeje Sněženek -
"-- skrytý --" 25.12.03 16:53
« ...hezké svátky a né jako já....
Tak jsem včera chtěl vyjet... :-( V noci bylo asi -18 °C !!! Tak si to dopoledne drandím k autíčku (to bylo asi -13 °C) a otočím klíčkem a ono jeno trochu pšššoooouk a nic. Zkusím ještě asi dvakrát a to samé. To nám ty vánoce začínají... No co, auto jsem koupil dvouletý a dnes mu je dva a půl roku a u bývalého favorita mi 1. baterie vydržela jen 1,5 roku a ta druhá děvět let (!!!), co se dá dělat. Začal jsem zkoumat, jak baterii vytáhnu a zjistil jsem, že to zas tak snadný není. Musel jsem si půjčit 13 klíč s dlouhým nástavcem a kamarád mi půjčil nabíječku. Tak jsem baterii dotáhl domů a dal na nabíječku. Manželku jsem o tom pověděl a řekl jsem ji, že to vypadá, že baterka odchází a bude nespolehlivá a tak jsme se rozhodli, že ještě k vánocům si koupíme novou. Zajel jsem na benzínku, kde jsem věděl, že mají nové baterie a jednu Bannerku za 1217,- jsem koupil. Prodavač mne ujišťoval, že se prodávají nabitý a i můj známí. Mě se to ale nelíbilo, ale už jsem musel vrátit nářadí a tak jsem do auta dal novou. Druhý den ráno jsem zase nenastartoval. Tak jsem vzal ještě starou baterii z nabíječky a spojil ji s tou novo a auto naskočilo. Věděl jsem, že pojedu adi 30 km a myslil si, že se ta nová dobije a nestalo se. Po problémech, kdy mi tchýně musela napojit svoje auto, abych odjel jsem se dostal domů zpět. Vytáhl jsem obě dvě baterie domů a do rána je budu nabíjet. Pořád doufám, že to je tím, že ta stará je nespolehlivá a ta nová z obchodu byla nedobitá. No, ale kdyby to tak nebylo, pak mi něco tu baterii vybíjí a čeká mě návtšva v Renoldu :-( .... no jinak krásné vánoce a spokojenost v duši, kdyby ty mrazy uhodily dřív, věděl bych to dřív a né až na štědrý den ... no uvidíme dám vám vědět zdraví Sněženek -
« Clio fáze 3
Dneska jsem v autosalónu viděl poslední verzi Clia, která se začne prodávat v lednu. Vnější změny malé, šedá pod předními světlomety, u Sport lakované nárazníky. O to lepší je ale interiér, sedačky mají nová čalounění, viděl jsem základní authentique a bylo to moc hezký. V přístrojové kapličce je nově taky grafický display. Vypadá hodně dospěle, o to víc se těším na nový model:-) -
"-- skrytý --" 10.12.03 11:47
« Pravé zrkadlo
Nevie niekto z vás, ako sa dáva dolu kryt spätného zrkadielka z vnútornej strany? Minulý víkend mi niekto ujebal pravé spätné zrkadielko (nech mu opadá mäso z kostí na rukách) a 10 litrov na nové teraz pred vianocami nemám. Chcem skúsiť na šrotovisku, ale rád by som vedel, ako je na dverách uchytené. Niečo polámať pri demontáži vnútorného krytu nechcem. Inak nemá niekto zbytočné pravé spätné zrkadlo, v elektrike, s čidlom teplomera a lakované vo farbe voza (ja si ho rád prelakujem)? Za každú radu ďakujem! -
"-- skrytý --" 09.12.03 18:00
« sníh... a radost z jízdy ...zimní radovánky
Přišel k nám bílý kůň zalehl nám celý dvůr... :-) Už je to tady! Sic ne ještě v té formě kašovité, ale už i teď uježděný poprašek a 12 °C ráno začíná prověřovat podzimní přípravu. Co jsem si všiml, zatím ranní startování je bez problémů. I zamrzání dveří jsem zatím nezažil. Na silnici se cítím nejistě, ale auto mne zatím nezklamalo ani v nejmenším, a to se zatím moc nekrotím. Musím zaťukat... Jediné co mne nejvíce štve, že přes zimu těžko umyju někde auto. Já vím, musí hlavně sloužit :-) No uvidím až polevý mrazy. Jsem zvědav, jestli budu muset použít řetězy? Minulou zimu jsem na nich jezdil čtyři dny a moc se mi to líbilo, ale to jsem měl ještě starouška favouška ... tohle je jiný kafe (aspoň pro mne). Včera jsem CLIOuška půjčil otčímovi, který má OKTAVII 1,9 TDI se zvýšeným výkonem a moc mi CLIOUška pochválil, a to jel do Vysokýho, samá zatáčka a kopec... A co vám zima připravila a nesnáze???? Zdraví Sněženek PS: Jak se vám líbí ten shon před vánocemi... :) -
"-- skrytý --" 09.12.03 10:49
« Re: Tak mam najeto pres 51.000 km + rez
dlabas: Musis to brat s humorem .. ale to Ty koukam beres :-) Je to neco za neco, sice mi to zere min, ale vsadim se, ze bys za mnou na dalnici jet nevydrzel. :)) Az na par vyjimek jsem vzdy tankoval u JETu, na jare chvili na Barrandove, kdyz tam docasne prudce snizili ceny, jinak neustale v Kralove Dvore na D5, kde je to ze znackovych pump ve Str.Cechach a Praze vicemene ta nejlevnejsi. (ted jsem tam v nedeli po pulnoci, no vlastne uz v pondeli:), bral za 19,30 za litr). Obcas parkrat za rok zaznamenam drobny vykyv v kvalite smerem dolu, ale neni to tak drasticke, napr. v porovnani s Yoko Ono v Plzni, kde to je opravdu ausschuß. -
"-- skrytý --" 09.12.03 07:39
« Re: Tak mam najeto pres 51.000 km + rez
Ty mě s tou tvojí spotřebou vždy rozesměješ. Já se pohybuji pořád kolem 5,2l až 5,5l/100km. Zkoušel jsem tu naftu od aralu. Nespozoroval jsem ani tak hluk jako spíš nižší spotřebu a vyšší akceleraci. Včera jsem natankoval u Shellu, tak uvidím. Ale celkově mi ta nafta od aralky připadá o dost lepší. Kde tankuješ ty? -
"-- skrytý --" 08.12.03 16:28
« Tak mam najeto pres 51.000 km + rez
Zatim spokojenost, ikdyz ted uz me stvou ty zimni "teploty", spotreba jde o neco nahoru :-) Celkova za rok a pul presne, co to mam, podle palubaku 3.61, ale realna podle tankovani 3.81 :o)
Ale ted me neco preci jen zlobi. Vsiml jsem si o vikendu, pri vytezene rucni brzde, kdyz se podivam skvirou do plastoveho krytu te rucni brzdy, tak tam vidim na "dne" na zeleze, co je tam na plocho tou skvirou videt, rez. Az pojedu kolem servisu, tak je necham na to podivat, jestli mi to nejakym antiresistinem prestriknou nebo co s tim??? Neni to ani vnejsi karoserie, ani primo spodek, kazdopadne to tam preci nemuzu nechat. Asi soudruzi z NDR udelali chybu, ze nepredpokladali, ze v tomhle miste taky muze kondenzovat voda. :( -
"-- skrytý --" 03.12.03 18:32
« Re: Tak mám najeto přes 15 tisíc
Hmm... sic mám jen 1,4i, ale už jsem měl kolikrát pocit, že bych tu šestku taky využil. Ona pětka jede už u 1500 otáček. Dnes jsem si domů přivezl nově nastříkané hliníkáče a nové gumy 195x50 na léto... :-) Moc se na to těším, až na jaře přezuji do nového... Jinak zatím zima nic moc, ale raději ji nebudu pokoušet. Zaplať pánbuch za každý den bez sněhu a soli... zadraví Sněženek -
"-- skrytý --" 03.12.03 09:23
« Re: Tak mám najeto přes 15 tisíc
Jen pockej, ja se hned polepsim, jen co se v nedeli vratim zpatky z dovci. Dneskem jeste nekde na ceskem uzemi prekrocim 50.000 km :-) Zacinam se bat toho, ze z meho miminka Cliouska uz se odjetyma kilometrama zacina stavat pekny pubertak. :-)) -
"-- skrytý --" 02.12.03 19:35
« Tak mám najeto přes 15 tisíc
A můžu Vám říct, že ten motor 1.5dCi v tý 60k verzi stačí. Ten motor už si asi pěkně sednul - už to jezdí jako drak. Škoda, že tam není 6ti-kvalt. I na tenhle motor by se hodil.
Jinak se kluci polepšete - nějak to tu umírá :-)
-
"-- skrytý --" 28.11.03 12:14
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
lufe, kouknul jsem cestou na ty otacky a trochu jsem kecal. Pri 30km/h tam mam nejakych 1100-1150ot/min. (ale pro popojizdeni v kolonach ta trojka prekvapive pri tehle otackach s vozem nevibruje a ta trojka je tam na takovehle okamziky dobre pouzitelna). Pri 40km/h je tam kolem 1600-1650ot/min a 50km/h je tam cca 1900. -
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
no ja som do toho sadol, dal som paku tam kde som cakal neutral, a bola tam stvorka, a ani po jazde som sa s tym nejako nevedel zosynchnizovat ... BTW, nebol ten 1.5 dci v tej silnejsej verzii? ten 70kw dizlovy megan (relativne tazke auto) v porovnani s tvojim 70kw bezinakom v lahkom aute by bol v celku porovnatelny az lepsi na tu istu trojku pri tej istej rychlosti. -
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
Nemal som pocit, ze by bola daleko, ale zdalo sa mi, akoby bola kulisa mierne vychylena predkom smerom k vodicovi a nevedel som sa nikdy poriadne trafit do 1 a 3. Ale mali to tak vsetky Megany na salone. To bolo na zaciatku vyroby (pred rokom). Teraz sa mi na salone zdalo, ze je radicka tam, kde ma byt a drahy su take, ako maju byt. Tak neviem, ci s tym nieco urobili alebo co.
Este k tomu Meganu dCi - nasralo ma to, ze v tom mieste ma vacsina aut na pruzne zrychlenie brzdi, vzdy tam chodim na 3ku, iba tento hnusak isiel tak dobre ako ja :-) -
"-- skrytý --" 27.11.03 15:02
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
lufiku, presne Ti to nereknu, aaale .. kdyz davam za tri, tak minimalne pri 30km/h a mam tam tusim 1400-1450 ot/min bajvocko. Pri 50km/h tam je tusim 1900-1950 ot/min (?) Takze prumer 40tka by mohla byt nekde kolem 1650-1700? Jo, tam uz zacina trojka docela rozumne tahnout, to by sedelo :-)) -
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
tak ked mas blbo zaradene nemozes sa divit, 3000 mas v pol rozsahu, on to ma pri 2000, neverim ze siel pod tak ako ty, tam turbodizel nejde vobec .... ak si siel novym meganom, nemal si pocit ze to ma nejako daleko saltpaku? mne sa zdalo ze musim natiahnut ruku aby som preradil, zatialco na mojom mam ruku zohnutu a polozenu na opierke, v meste by mi odpadla ruka keby som mal tak radit cely cas -
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
Isiel som na trojke, takze som zacinal z asi 2000 otacok do 3500, viacej som nechcel, predsalen to bolo v meste. Hlavny rozdiel bol asi v tom, ze on bol v idelanych a ja pod otackami.
Presne tak isto sa mi zdal novy Megane, akoby sa tak lahko nevytacal. Chcelo by to vyskusat uz zabehnuty motor. Ale ja som z neho nemal pocit, ze by mu chybala sila, isiel dost dobre. -
« Re: Nasral ma Megane 1.5 dCi
dnes som rano jedneho megana kombika vyskusal, ale musim povedat ze 1.6 sa mi zdala ako moja 1.4, neviem ci bol moc novy, ale nemal som pocit silnejsieho auta, tiez sa tak dobre nevytacal do vysokych otacok ako moja 1.4, tak neviem ako si mohol mat za dizlakom problem??? mas ten samy motor co ja v mensom aute -
"-- skrytý --" 27.11.03 12:23
« Re: Ajvn, MatuS
orin: Prijmi mou omluvu, ale mne ta slovencina naskakuje automaticky a musim se branit tomu, abych Slovakovy a jeho slovenskemu prispevku neodpovidal podvedome taky "slovensky", ikdyz jsem si vedom, ze mam ve Vasem rodnem jazyce jeste velke rezervy. :-)) Aspon vidis, ze Vas mame radi a chybite nam tu. :) -
« Nasral ma Megane 1.5 dCi
Vcera ma vyslovene nasral novy Megane kombi - na pruzne zrychlenie zo 40 na 70 bol tak dobry ako ja! Isiel som tesne za nim, bol to rakusak a nepoznal to, tak kazdu chvilu brzdil viacej ako bolo treba, preto som ho chcel mat radsej za sebou. Nemal som nanho sancu na trojke! Vacsina aut predo mnou v tom mieste kapituluje (v tom mieste casto predbieham) ale on nie. Dufal som, ze to je 1.9dCi, ale nie. Bol to 80PS 1.5 dCi, sakra praca. Tie ropaky zacinaju byt vazne dobre... -
« Re: oprava se docela docela povedla... :)
Ja to aj tak trochu chapem, tiez som si na auto zarobil vlastnymi rukami (resp. hlavou) a tiez ma najskor vsetko sralo. Ale potom som si uvedomil, ze je to fakt iba stroj a moj sluha. S autom sa moc nerozpravam, iba sa mu obcas pekne podakujem, ked ma vytiahne z nejakeho maleru. Resp. si pritom pomyslim na konstrukterov, ze nie su uplne blbi a asi fakt vedia, co robia.
Hanbit sa za auto ma ani nenapadne, nech je akokolvek spinave a obuchane! Neliecim si autom ziaden komplex. Mas pocit, ze niekto, kto auto vobec nema sa hanbi?
IMHO starat sa tak, aby sluzilo co najdalej neznamena pastovat ho kazdy druhy vikend :-) -
"-- skrytý --" 26.11.03 20:37
« oprava se docela docela povedla... :)
Chápu ty co jim slouží auto jako věc nebo jen prostředek ke svezení. Já znám lidi, kteří auto v zimě nikdy nepoužijí - mezi ně nepatřím, myslím si taky, že auto mi má sloužit právě když je nečas a plískanice. A znám lidi kteří auto používají jako popelník, hnojník apod. k těm taky nepatřím. Jsem spokojen když je auto čisté a napastované. Takže nevím, je fakt, že jsem na miláčka musel tvrdě pracovat, abych si jej mohl koupit, ale je taky fakt, že může přijít pár nepříjemných náhod a o auto přijdu... no hrůza. Ale myslím, že já budu žít dál a třeba si koupím Tráboše, když na nic jinýho mi nezbyde. Ale co, zatím patřím k těm co se o auto budou starat, tak aby, když pánbůch dá, mi sloužilo co nejdéle a vypadalo tak, abych se do něj nestyděl sednout a měl z něj radost :-) Ta oprava se docela podařila. Je fakt, že čersvý lak je od dvouletého poznat, ale myslím, že pár leštících úkonů a mělo by to postupně zmizet. Jestli pámbůch dá, na jaře budu pokračovat v opravách, a to od kamínků. Možná vyvinu novou technologii oprav. I dnes jsem použil teplomet, protože jsem to opravoval venku, uvidím, jak to bude vypadat na bílém světle. JEDNO VÍM, ŽE Z MÉHO AUTO POPELNíK NEBUDE!!!! Zdraví všechny příznivce už zase šťastný Sněženek. -
"-- skrytý --" 26.11.03 16:40
« Re: kamínek... a FOTO...
no az tak velky dulek to neni, ze by to chtelo vykytovat :-) Ale uz to neni hladoucky a to me hrozne se... piiiiiiiiiip. Lufe, az budu mit baby jako Ty, mozna sve citove vazby prehodnotim, ale v tuhle chvili si u me Cliousek stoji citove docela hodne vysoko. :-)) Copak Ty si se svym autem nepovidas?? :o))))