Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.04  21:32

    « Re: Topení Clio s 1.5dCi

    yyyyy: ze vahas, sedim tu hodiny, jen abych Te vystopoval a jen vidim, ze tu jsi, tak hned neco napisu. To vis, to je moje napln dne. :-) Beru to jako takove sve zivotni poslani :-))
    A nevim, kam s temi lepsimi prirodnimi typy smerujes. Mam takove tuseni, ze jsi se zase nechal inspirovat tou spolucestujici na vedlejsim sedadle, nemravniku jeden. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.04  20:33

    « Re: Topení Clio s 1.5dCi

    kua ajvn to robis naschval ze pises ftedy ked ja???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.04  20:31

    « Re: Topení Clio s 1.5dCi

    lepsie kusy maju nezavisle kurenie uz od prirody
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.04  20:29

    « Re: Topení Clio s 1.5dCi

    dlabas, jako na zavadu na to nekoukej, nedavno jsem kontroloval dostupne autotesty na ADACu, shodou okolnosti tam pribylo i moje silnejsi Clio, a u obou, jak 65, tak 80k pisou jako minus pomaly nastup topeni :)
    Holt plyne z toho ponauceni:

    "Clio neni pro jizany, Clio neni na plaz, s Cliem jezdi na hory, zvykej si tam na mraz." :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.04  19:56

    « Topení Clio s 1.5dCi

    Nazdárek. Tak máme ve firmě Kangoo 1.2 benzín a toto autíčko topí fakt hned a fakt dobře. Vyhřívá sice jen kabinu, ale nástup topení je rychlý. A moje dieselové Clio začne topit až tak po 5-ti km a rozhodně netopí tak dobře jako to Kangoo ani po 50km. Je to normální u naftových motorů?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.04  20:17

    « Re: -

    orin :-) Jojo, to jsi byl ty prvni, ktereho jsem tu "zmrdal", ako pises, uz si vzpominam :-) Koukam, ze si to budes pamatovat cely zivot :-))
    A tech 1600 vazne nejde nevylezt, pri nejdelsi strece 1200km jsem nejprve vylezl jednou, abych nakoupil piti jako rezervu a cim vic jsem se blizil domovu, tim castejc jsem musel uz dost polomrtvej vylejzat trochu se probrat, to uz vazne nejde, natoz 1600. :-) To uz Te pak spotreba zajima snad jen proto, ze Ti to pomaha zustat trochu bdeli a myslici :), ale jinak myslis JEN a JEN na uspesny a stastny navrat, cert vem litr sem, litr tam. Porad mam radsi svuj zivot, nez svou oblibenou Excelovou tabulku :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 17.01.04  13:55

    « Re: -

    - nestretol som sa s tym, ze by sa program vstrekovania dynamicky menil podla sposobu jazdy

    dost sa tu o tom na motocafe pisalo, najme v spojeni s nissanmi, kde prepnutie jednotky do usporneho rezimu je zevraj citit aj na vykone auta.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.04  21:31

    « -

    Som tu dlhsie, - asi 3 dni nebol.
    Takze:
    - Ajvn, som absolutne presvedceny, ze pri Tvojich kontinualnych 1600 km si schopny nevyliezt z auta a stat do mikrotenoveho pytlika, len aby si sa nemusel znova zbytocne rozbiehat.
    - Ajvn, vzdy tu nahodis "lechtivu" poznamku a potom zmrdas toho, kto sa na nu chyti :o)
    (aj mna si uz...:o)
    - yyyyy - ano od sexu si treba niekedy aj oddychnut a odbavit sa za volantom (predvcerom na zamrznutom parkovisku)
    - MatuS tak, tak panvy len pri jebacke. Len medzi nami - s opacnym pohlavim.
    - chudaci naftaci - chcel som TD, vzhladom na dialnice a vyssiu rychlost s nizsim hlukom a spotrebou, ale pri 30 kkm/r sa neoplati. Mozno tak s Ajvnom za volantom a trasami ala Budapest - Sombately.
    - Datova mapa - pouziva sa len u DVD medii, co sa tyka motorov - nestretol som sa s tym, ze by sa program vstrekovania dynamicky menil podla sposobu jazdy. Tabulka je naprogramovana natvrdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 16.01.04  13:08

    « Re: Příští týden servis

    ked ta niekto nabura bez zakonnej poistky, ajtak ti poistovne nehodu zaplatia, je na to taky fond. len je to zevraj dost zdlhavy proces.


    inak by ma zaujimalo co spravia s vinnikom. Ked este mala na zakonne poistky monopol slovenska poistovna, tak vinnik musel uhradit min.50% zo skody + doplatit zakonnu poistku za cely cas, co ju zaplatenu nemal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.04  09:17

    « Re: Příští týden servis

    Upřímnou soustrast... chápu tě človíčku, člověk o to pečuje víc než o manželku :-) a někdo si z toho udělá terč... nechutné. Sám se snažím jezdit opatrně, ale nikdy nevím, kdy to může přijít, a to riskuji, že se do mne trefí někdo, kdo nemá zákonné pojištění - bohužel si nemohu dovolit platit havarijní pojištění. Tak to nechám pánubohu. Ta spotřeba je zajímavá. Já mám benzíňák 1,4 a do podzima jsem měl spotřebu 6,35. Teď v zimě to bude určitě k osmi, ale to ještě nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.01.04  12:15

    « Příští týden servis

    Tak mám už po druhé nabourané clio. Na to, že je půl roku staré mě to docela štve. Nějaká ženská to do mě vrazila ze zadu na přechodu. Nárazník je skoro netknutý, ale zadní čelo se hnulo do vnitř a dokonce podlaha kufru. K Auto-Pilařovi už to dávat nebudu. Zkusím teď Otava servis na jižním městě. Snad mi v rámci záruky opraví ty vrzaní v interiéru - palubka, sedačka spolujezdce, dveře spolujezdce atd.
    Jinak s tím motorem 1.5dCI/48kW jsem spokojenej. Jenom jezdím pořád nad 5l. Průměr mám 5,3 až 5,5 l/100km. Až se dostanu na 4l jako AJVN, tak si budu pískat.
    Jinak ty Vaše příspěvky viz "Chudáci nafťaci" čtu s velkým úsměvem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.04  09:22

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    no ... aj u nas sa to moze pisat ftaci aj ftaky, ale naftaci sa nepise, pise sa iba naftaky ... vlastne s medzerou - na ftaky, ale niektori to niekedy robia aj bez (tych gumakov naftakov) ... ti co si plnia nie len svoje spolocenske povinnosti ale aj biologicke :-))) ... ja som si ale svoje biologocke uz splnil, tak sa venujem uz len tym spolocenskym :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  21:48

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    no ... a ted si mozna oddie rekne, ze uz chape, proc tu vydrzel ten nadpis "chudaci naftaci" :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  21:46

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: :-)))))))))) pozri na casy tych nasich dvoch prispevkov o tom istom :-))))))))) Nazorny dukaz toho, ze telepatie funguje od Cech az po Slovensko :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  21:44

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Teda chalani, mne to mozna neni jasne, ale to mi musi matuS vysvetlit. :-)) Kdyz yyyyy psal ... sex nie je korenim tvojho zivota, ty si len od neho obcas oddychnes ... tak to jako ze si obcas potrebujes odpocinout od zivota a utikas od reality k sexu? Anebo presne naopak? Zijes stale sexem, stale pred vrcholem za vrcholem, jako ta krivka od naftaku a kdyz si potrebujes odpocinout, tak vyhodis kvalt a jedes v te vzacne chvilce zivotem na neutral? :-))
    Ted uz mozna chapu volbu lufa a yyyyy, oni si rikaj, ze kdyz budou jako ten benzinak, tak se sice zadny extra veliky vrchol od nich neceka, ale zase tak rychle z toho vrcholu neodpadnou :-)))
    Hmm, no jo, z toho plyne, ze my, dieselaci, my jsme citlivejsi natury, my holt musime umet s tim plynem daleko citliveji, aby nam ty saze nechytly moc brzo. .... :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  21:44

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn> ale tak ma napadlo, to je ako s tym benzinakom, najdolezitejsie to vyvrcholenie na konci, nie ako s dizlom, ze najprv silne ramena a ked dojde na lamanie chleba tak odkvecne :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  21:40

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn> no a mne potom hovor se vsetko prekrutim, to som teda povodne vobec nemyslel o sexe :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  21:04

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: Ypsilonku, jak jsi myslel tu Tvou vetu ... ale vzdy lepsie ako ked to tam na konci odpadne nie?
    No v zasade souhlasim, protoze porad lepsi odpadnout na konci, nez pred koncem. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.01.04  20:13

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    :)) tak tak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  20:04

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    inak na www.renault.sk sa daju najst tocaky skoro vsetkych renoltich motorov. Tam aj jasne vidno gde to dizel vyhrava a gde to prehrava, staci si pozriet vykon v maxime otacok a vykon v polovici otacok
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  19:59

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    matuS, sak mu povedz rovno ze sex nie je korenim tvojho zivota, ty si len od neho obcas oddychnes :-) ... tak co by si sa bavil o takych kazdodennostiach no nie? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.01.04  19:54

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ja? ved ja som sa tu o sexe snad nikdy nebavil :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  17:33

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> ale vzdy lepsie ako ked to tam na konci odpadne nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  17:19

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    matuS: Zajimave, ze kdykoliv tu dam zaminku na peprne tema, Ty jsi prvni, kdo se toho chytne se vsi paradou! :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  17:18

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    oddie: Rikas, ze takoveho mutanta, eko-tanecnika jsi jeste nevidel? :-) Tancovani ja rad, ale po pokracovackach jsem se tomu musel vazneji prestat venovat, nebyl cas .. jezis, to uz je let!. Ale naposledy jsem tancoval ted o vikendu kontrolovanym zpusobem s Cliousem na snehu na horach :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  17:03

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn: ty jsi tanečník? Tohle by totiž laik nikdy neřek...
    All: Nechcete už změnit nadpis, "chudáci nafťáci" mě nějak tluče přes oči, já mám taky naftu... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.01.04  16:57

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    pri tancovani je mi jedno ci sa panvy dotykaju. hlavne nech sa dotykaju pri jebacke :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  16:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: jezdeni bez razeni je stejne tak plane, jako kdyz pri tancovani s partnerkou neni panev v kontaktu s jeji panvi. To je proste to koreni jezdeni, si nemuzu pomoct :-))

    Mne se libi, jak si radu mych narazek vylozis uplne jinak, nez jsem je myslel .. viz. ten automat :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  16:14

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Nastup turba a vykony pri urcitych otackach najdes, ked das pre auto vytvorit Car specific data. Bez toho sa diesel fakt neda simulovat. A potrebne udaje cerpam z webu, vsetko co som potreboval som nasiel. Napr. www.renault.co.uk ma zverejnenych dost vela technickych udajov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  16:10

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyy - vidis to trochu skreslene. S vyssimi otackami rastu aj vsetky odpory, preto by taky plochy motor bol opat klasicky skorodieselovy, subjektivne by najlpesie tahal dole. Idealna je charakteristika mierne stupajuceho tocaku az takmer do konca. Ale taky diesel asi nikdy neuvidime a benzinaky majuce takuto charakteristiku sa prezentuju ako sportove :-( A jalove motory so zatahom nikde sa prezentuju ako rodinne auto s plynulym zatahom :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  15:42

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    >to je naopak ta radost z jizdy< nie, radenie pri predbiehani nie je radost ale listok na cintorin :-) preco by som mal stratit cenny cas ked to spravim na jeden pink??? Automaticka prevodovka ti v tom nepomoze, maximalne CVT ... ale paci sa mi ako vsetky necnosti dizla povazujes za pasiu :-) ... mozno som uz na to stary, ale ja robim vsetko aby som nikde jazdit nemusel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  14:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: vidis vidis, matuS to taky rika, budes se holt muset naucit radit. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.01.04  14:29

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    davat automat do 1.6 je masochizmus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  14:09

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Nene, to je naopak ta radost z jizdy, z kontaktu s vozem, ze jste jedno telo, jeden duch :-)) A jeste vetsi predjizdeci euforie je radit pri predjizdeni v zatacce :o))

    Kdyz Te tak posloucham, proc Ty si vlastne neporidis automat? :-) Ja jsem teda jeho odpurce, mne to razeni proste bavi, a ted to nerikam samoucelne pro to, abych si obhajil sveho diesela :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  13:48

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    predbiehanie JE pretekarstvo - rozsah otacok je prave o tom - radit v polovici predbiehania je na draka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  13:28

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    No ja si intuitivne rikal, ze tam bude nejaky "omezovac", ze tam jinak hrb byt musi. To by mohl jit mozna az nekam k 240Nm :-)

    Ale ta posledna Tvoja veta Ta odhalila.. ved to stale hovorim, ze si srdcom pretekar :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  12:23

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    No ona by nebola rovna, bol by tam taky velky hrb, ale je odstrihnuta riadiacou jednotkou (nepisal si minule o nejakych mapach?) - cize plniacim tlakom z turba a vstrekovanim. Asi sa boja o klukovku :-) ... btw je to normalne, maju to aj benzinove turbo motory. V tej vyhladenej oblasti sa to prave chova ako benzinak. Niektore motory to maju tak silne ohranicene ze udavany vykon konci zrovna na konci toho vyhladenia (vyrobca s tou opadnutou castou uz nepocita) a tie maju potom max vykon pri napr 3500. Taky dizel by mi potom sedel, ale to by musel seriozne tahat uz od 1200, to by sa uz blizilo benzinaku a slo by s tym celkom pekne zazavodit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.04  11:45

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy a luf: Cim si vysvetlujete, ze ten novy 74kW diesel do Clia ma podle te krivky na autorevue.cz tak plochou krivku tocaku mezi 2000-3000, vlastne uplne vodorovnou?

    Ty parametry jsou hezke, co o tom pisou :), skoda, aspon ten o 17% vykonejsi IC by mi tam mohli namontovat, ze bych jim to otestoval :-) Ale kdyz ctu, ze je to diky zvysene kompresi, tak mam obavu, ze to bude celkove nachylnejsi k porucham :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  11:08

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> nastup turba som tam nikde nevidel, musim to kuknut este raz, uz je to tusim tak dva roky co som sa s tym hral. Inak na odhad chovania sa pri najvysslom stupni nepotrebujes skoro nic. Stacia ti tri body vykonovej krivky ktore dostanes v podobe max vykonu, max tocaku a "0". Ak tam nie su nijake triky ako ustrihnuty vrch ako maju dizle, tak ti staci vediet max rychlost pri max vykone (co sa vecsinou kryje), a potom z koeficienta odporu a odhadnuteho vykonu pri strednej rychlosti a znamej hmotnosti poznas zrychlenie. Nepotrebujes ziadne tajomnosti ako prevody, diferak, gumy a podobne co sa dost tazko od predajcu da vypacit (pokial sa to nevala na internete).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  10:57

    « Re: chudak moje dieselove dCi :-))

    Ajvn> to vazne u vas nie je 1.2 16V v tej istej vybave? Ja som mal pocit ze tie modely u vas a u nas sa uz zjednotili. Lebo v nasom cenniku take je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.04  09:39

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyy - da sa to velmi dobre nasimulovat, treba iba nastavit otacky, pri ktorych zabera turbo a pripadne dopocitat ku niektorym otackam vykon v danom momente. Potom je krivka takmer uplne zhodna s tou, co ukazuje vyrobca. Skusali sme ten program s bratrancom, on ma dopravnu skolu a porovnavali sme to s vysledkami, ktore je on schopny dopocitat rucne (a ktore sa bezne pouzivaju) a vyzera to tak, ze ten program rata s tymi istymi vzorcami, ktore sa vseobecne ucia a akceptuju, ze su v prijatelnej miere presne/aproximujuce. Len sa s tym treba pohrat.

    Ad testovanie - ja som Clio kupoval tiez bez vyskusania, take v tej dobe v SR este nebolo, tak mi ani nikto nevedel povedat, ako bude jazdit. Skusil som iba Megane 16V a Clio 1.2. Tiez ma serie, ze ked chcem vyskusat, ako sa to auto psrava pvedzme na dialnici, tak ma poslu do *, ze nie je poistene a ze sa s nim nemoze tak daleko ist atd. Keby mali aspon najcastejsie predavane auta v najbeznejsich motorizaciach a rotovali si ich medzi sebou v ramci SR, ale oni sa kazdy hraju na svojom piesocku a zakaznik je v *. My v Blave sme na tom ale este stale dobre - u jedneho nemenovaneho predajcu Citroenu na strednom slovensku mali iba C3, ked chcel clovek skusit Xsaru alebo C5, tak iba krcili ramenami. Do C5 ani nepustili cloveka sadnut! Podla coho si potom mas kupit auto?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  22:20

    « chudak moje dieselove dCi :-))

    hej chalani, ze Vy se nechate tak snadno rozpalit. :-)) Ne, v legraci, trochu Vas tu popichuju :-) Ja tu samozrejme nechci hlasat, ze neni nad moje dCi, tak namysleny nejsem a jsem strizlivy, lepsich motoru je nepreberne, sice ne moc, ale par z nich jsem si mohl vyzkouset, takze to dobre vim. Jestli ale principielne vyvysuju Clio v nekterych vecech nad ty koraby, a tim myslim Clio v benzinu i dieselu soucasne, tak je to diky jeho vaze versus vykon motoru. Kolega s 2.5 litrovym dieselovym BMW mi jasne priznal, ze pokud se bude chtit v nizsich rychlostech takhle odpichnout jako ja s Cliem (jeli jsme obe auta za sebou v provozu), muze na to s klidem zapomenout. Neco jineho je rozhoupat tunu, neco jineho vic jak 15 metraku. Ten vykon BMW se realne oceni az ve vyssich rychlostech, kdyz uz je ta masa oceli trochu v pohybu. Roli v tom urcite hraje i velikost kol. Cim mensi, tim je zivejsi, ale kratsi dobu; cim vetsi, tim to zpocatku chvili trva, ale pak si to clovek uzije dyl. (to zni skoro jak sexualni poucka:-)))

    Jsem pouhopouhy amater zelenac, za takove pojmenovani se nestydim, nemuzu se tu srovnavat s ostrilenymi jezdci, automechaniky, atd, ale subjektivne okolo sebe vnimam, ze pro vetsinu dnesnich aut neni problem jezdit rychle. Vetsina aut na to motoricky ma, aby tech 150 vklidu jela, i malej uzkej Smartik si to okolo "sere", az se za nim prasi. U velkych korabu vidim benefit ve vetsim pohodli, vetsich uzitych moznostech, ale pro BEZNY provoz diametralni vykonostni rozdily nevidim. Cim vetsi auto, tim roste hmotnost vozu, ta si zada vic koni na utahnuti takoveho kocaru a to si vetsinou zada logicky vyssi objem motoru. Takze je to cele samoucelne a pocatecnim hybatelem byla velikost (=pohodli) vozu, aby byly ve vysledku ty vozy v provozu vykonostne hodne podobne. (stale zduraznuji, ze se bavime o provozu vramci rychlostnich limitu). Jasne, asi je rozdil mezi Fabkou, ktera s jednim motorem zrychli na 100 za 17 vterin a druhou, ktera to zvladne za 11. Ale pokud se rozhlednu a vetsina dnesnich vozu nizsi stredni tridy s benzinem 1.6 zrychluje na 100 mezi 11.0 - 11.5, a jen ty svetle vyjimky jsou rychlejsi, tak pokud jsem pri vyberu sveho auta puvodne uvazoval o aute tehle parametru, uvazoval jsem mezi nami prave o 1.4 16V Cliu :), ktere je motoricky velmi nadprumerne, tak potom diesel, ktery to zvladne za 12.2 neni lenoch takovy, ze bych ho z kategorie tehle vozu mel vyloucit, kdyz rada jinych, casto i silnejsich dieselu to rychleji nezvlada. Zkratka, rekl jsem si, ze to takovy vykonostni ustupek neni, je to stale v toleranci meho hledacku a ty provozni naklady to velmi pozitivne vyvazi.
    V te debate jsme utekli od toho podstatneho. Debata byla o tom, jestli je diesel aspon tak navratna investice nez nakup benzinaka. (a ja pridavam, ze mam ted na mysli vyhradne Clio) Ja proti sobe dal dva modely vozu, pozor, modely VOZU, nikoliv modely MOTORU! V tom je velmi podstatny rozdil, prave v te vybave, na kterou jsem upozornoval. 1.2 16V je bohuzel chudsi bratricek jak k 1.4 16V, tak i k 1.5 80k. Vybavou jsou si 1.4 16V a 1.5 dCi vice podobnejsi. Pred nakupem auta jsem krom dalsich drobnosti vedel, ze nechci zadneho lenocha auto, s nejakou akceptovatelnou spotrebou a ze chci, aby melo ve vybave to, to a to a to cele se veslo do nejake sumy penez. Ve finale mi zbyly dve auta. Clio 1.4 16V v Dynamique a Clio 1.5 dCi 80k v limitovane serii Extreme, ktery byl diky te akci diesel za cenu benzinu jen o tech avizovanych 15.000 drazsi (a to v cene benzinaka nebyl zadni spojler a jen 4 misto 6 repraku!:) No reknete, je pak tezke premyslet, do ceho jit?? Proto se tu s yyyyy pru, proc porovnavam tyhle dva vozy a jejich ceny. Neporovnavam zavodni stroje a jejich spickove mezni vykony, ale ty, ktere bezne upotrebim a ktere od toho potencialne potrebuju ocekavat.
    Asi jsem v tomhle vic strizlivy a umirneny, je fakt, ze na zavodeni pouzivam s oblibou PC :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  22:11

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> ten program mam, aj som tam skusal naondit nejake dizle ale nebolo to o nicom, nevedelo to dobre odhadnut priebeh tociveho momentu. Ovela lepsie vysledky som dosiahol s odhadom "pruzneho zrychlenia" na xlsi co som si spravil, sedelo to lepsie, ale furt je tam vela odhadov, lebo automobilky neudavaju dost podkladov. Dost ma serie ze ked si kupujes topanky tak si ich mozes pozriet a vyskusat mozno viac ako ked si kupujes auto. Kukaju na mna ako na blbeho ked hovorim ze chcem skusit presne take ake si chcem kupit, ze vraj nemozu mat 5 testovaciek s roznymi motormi ... no ja zase nedam melon za auto ktore si nevyskusam ... a vobec by som asi najviac bral verziu ze si auto poziciam na vikend ... kludne si to radsej zaplatim ako z pozicovne ako potom zistit ze mi to nesedi. Obcas jazdim na A6 2.5 TDI ale teda take auto by som si v ziadnom pripade nekupil, to ten motor to je masochizmus, mozno preto mi ho vzdy davaju ked idem k zakaznikovi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  22:01

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> kukni aurevue cz, je tam nove klio s 74kw dizlom s tym by si mohol tvrdit ze 1.4 16V je slabe :-) ale kukni tu cenu ... :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  21:07

    « Re: SERVIS

    V znackovom - mozno su drahsi, ale nemam ziadne starosti navyse, iba zaplatit opravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  21:05

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Teda ste to tu rozprudili :-)
    Ad silne auta - mal som k dispozicii Nissan Maximu 3.0 24V, s manualnou prevodovkou. Jedina chvila, ked som sa citil handicapovany bola, ked som isiel na nakup do Carrefouru a chcel som zaparkovat. Inak to auto islo tichucko a casto sa stavalo (mne nie, ale zdielal som ju este s jednym), ze ked sme sa zakecali, zabudol na dialnici zaradit 5 a isli sme aj 50 km na 3ke :-) Motor mal cca. 5tis ale nikto to nemal sancu zistit podla hluku :-))) O pruznom zrychleni poviem iba tolko, ze som casto blikal Passatom s cervenymi DI huliacim pred mnou, aby sa pratali z pruhu, ked napr. niekde skoncila uzavierka a oni v presvedceni, ze pruznejsie auto na cestach uz neexistuje mi zavadzali.

    Ajvn - ak chces v reali zazit to, o com ta yyyy presviedca, kludne to sem napis (alebo mailom na lufik@hotmail.com). Istu dobu sa teraz budem nachadzat v Prahe, takze ta kludne zveziem, mozeme v reali porovnat pruzne zrychlenia, hlucnost atd. Ja netvrdim, ze je 1.4 16V najsamlepsi motor na svete, ale ma nesporne vyhody, ktore ked vies vyuzit a ked sa nebojis ich vyuzivat (tym myslim radit dost neskoro atd.), tak vies, ze ho nemozes porovnavat s 80PS dCi. Tych 18PS navyse je a musi byt vidiet.

    yyyy-mu som kedysi posielal program CarTest, ak ho este ma, moze vam ho poslat. Nasimuloval som si v nom nove Megany 1.6 a 1.9dCi. A ked som zadal obmedzenie otacok na 3500 pre benzinak a 2500 pre diesel, tak simulacia ukazala, ze rychlejsi je benzinak. A vlastne bol rychlejsi vzdy, ked rozdiel maximalnych otacok bol v tomto pomere. Casom, ked sa dostanem k jednemu mojmu CD, ktore ma teraz kamos, mozem ti poslat ten program aj s udajmi pre moje Clio, pripadne tam zadam aj to tvoje, aby si videl v reali, ako sa to bude spravat. Ale najlepsie by to bolo porovnat to v skutocnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 12.01.04  20:21

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn>yyyyy: Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Kdyby to byla pravda, to bych diky tem tezsim prevodum musel mit i lepsi maximalku, ne?

    keby ten tvoj motor tahal do 6500-7000 ako kazdy benzinak, tak by si aj mal

    Jinak jasne, u benzinaku ta krivka dolu nepada, ale kdo rika, ze se to neda u dieselu suplovat zarazenim vyssiho rychlostniho stupne v ten pravy idealni moment? :)

    pretoze ked preradis na vyssiu rychlost, opat si prevodmi znizujes krutiaci moment a vykon - aby si to pochopil: na motore mozes mat v tej chvili vyssi kr.mom a vykon ale konecny vykon a krutiaci moment namerany na kolese bude nizsi, kvoli prevodom.

    Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha a pokud dvouapul litr je doma 150-200, tak je mu to na drtive vetsine svetovych komunikaci na houby, protoze se tu jezdi do 130 a nikoho, az na par nadsencu:-), nezajima jeho elasticita od 150-200, kterou moc nevyuzije. :-)

    ked je motor elasticky a dostatocne vykonny v rychlostiach 160km/h a vyssie, tak nema zmysel sa bavit o vykonoch 60-100km/h, nie?

    Ja vidim vyznam tehle korabu jen v tom, ze jsou pohodlne na dalnice, brblaji si tech 140-160 pri nizkych otackach, protoze na to maj objem motoru, ale v rychlostech do 100km/h jsou dost handicapovani oproti mensim zivejsim vozitkum, ktere jim davaji na *.


    evidentne si este nesiel v aute, ktore ma dostatocny vykon. To ze ich robis na krizovatkach pochopitelne nic neznamena. Pre tvoje info, limo, ktore ma dobru akceleraciu nad 160km/h, ma vykon nad 200koni, t.j. 0-100km/h spravi pod 9s, t.j. on pojde na krizovatke do 3/4 svojich otacok (vzdialene bude pocut motor) s 3/4 stlacenym plynom a automat bude plynulo radit, kym ty budes palit spojku, mat plny plyn a rvat tam rychlosti ze synchrony budu plakat....a on bude stale rychlejsi ;-)

    nikto ti neberie, ze mas pekne, dobre a usporne auto, ale netlac ho tam, kde nepatri. Momentalne totiz bojujes sam proti sebe!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  19:52

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ja mam keltskejsiu :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  19:52

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> >Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha< to si si vymyslel to som nepovedal, ja hovorim ze to nema vypovednu hodnotu, rozbiehat auto pri 80 na 5 ak motor toci 1500 (benzin) je jazdecka chyba a nie "zla elasticita". ... BTW celkom ti verim ze na tom Barandove vidis len tych pomalych, ti rychli ti davno utiekli, to nie je argument ... ale stale mlzis ... presviedcas ma ze vykon nepotrebujes a stale si mi nepovedal teda preco svoj motor (islo ocenu nie?) porovnavas so silnejsim ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  16:38

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    oddie: :-))) No ja to porad rikam, ze mam keltskou krev :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  16:11

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn: ty jsi ale bojovník :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  16:03

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    lufe, priznam to, kdybych mel jit curat az pri tankovani plne nadrze, tak bych se pocural cestou, to bych nevydrzel, uz vzhledem k mym rychlostnim prumerum x 1600 km :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  16:00

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    matuS: Ten pocit je opreny o aktualni spotrebu. Podle ni dobre detekuju vykyvy oproti "normalu" (protivitr, po vetru, venkovni teplota, pripadne horsi nafta, jine hodnoty z datove mapy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  15:54

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: Z ceho usuzujes, ze mam o hodne tezsi prevodovku, prave v pomeru 3:2 ?? Kdyby to byla pravda, to bych diky tem tezsim prevodum musel mit i lepsi maximalku, ne? Ted nepolemizuju, ted se zvedave ptam, tohle nevim (jako radu jinych veci) :-))
    Jinak jasne, u benzinaku ta krivka dolu nepada, ale kdo rika, ze se to neda u dieselu suplovat zarazenim vyssiho rychlostniho stupne v ten pravy idealni moment? :)
    Ze test elasticity vytvorili ignorantni v redakcich? Ty ale porad odmitas akceptovat nazor, ze silnice neni zavodni draha a pokud dvouapul litr je doma 150-200, tak je mu to na drtive vetsine svetovych komunikaci na houby, protoze se tu jezdi do 130 a nikoho, az na par nadsencu:-), nezajima jeho elasticita od 150-200, kterou moc nevyuzije. :-) Ja vidim vyznam tehle korabu jen v tom, ze jsou pohodlne na dalnice, brblaji si tech 140-160 pri nizkych otackach, protoze na to maj objem motoru, ale v rychlostech do 100km/h jsou dost handicapovani oproti mensim zivejsim vozitkum, ktere jim davaji na *.
    Ten uzsi rozsah efektivnich otacek dieselu .. ale to je prece pochopitelne, ze s dieselem se musis naucit jezdit jinak, nez s benzinakem. Kazdy z tech dvou aut chce neco jineho, aby jsi z nich dostal ten idealni vykon. Takze pak zjistis, ze ten uzsi rozsah otacek neni pro Tebe svazujici, protoze Te to jinym stylem jizdy nemusi omezovat. Dobre je videt srovnani benzin/diesel treba v Barrandovskem kopci ze stani od semaforu. Na benzinaku vidis, ze radi vyssi stupne pozdeji, ja je tam naladuju rychleji, ale taky diky tomu jsem do bajvoko 70km/h rychlejsi a utecu benzinaku. Pak patrne ten benzinak vytaci do idealnich otacek trojku a dava za ctyri a zacina se pomalu dotahovat zpatky na me a nekde mezi 90-100 uz ma benzinak tu dynamiku urcite lepsi, to se nebojim priznat.

    Mne by se ta sestka libila .. mit na tacho 90 a 1500ot/min, 115 a 2000 ot. (jezdit touhle rychlosti za 2.8 l/100km by nebylo spatny,co? :)) a 2500 pri 140 .. to bych pak i po te dalnici jezdil rychleji :)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 12.01.04  15:47

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn> Nez jsem jezdil az tak "eko" :), tak se mi motor pri potrebe akcelerovat pri stejnem plynu sbiral pomaleji, nez po nasledne ujetem 500km useku na hodne lehkou nohu na dalnici

    presne tieto iste pocity som zazival pri jazde s AX 1.5D (ziadne datove mapy) Otec hovoril, ze to mohlo byt vypalenim karbonu (dialnice som jazdil vyhradne na plny plyn (140-150km/h) ale ja si myslim, ze je to len POCIT. Pokial to nezmeras, nema to ziadnu vypovednu hodnotu.
    Ked budes merat zrychlenie na 100km/h, najdi si rovnu cestu a meraj to 2x tam a 2x spat a urob priemer. Podla mna lepsi vysledok ako je papierovy neurobis, ale to je len moj sukromny nazor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  15:19

    « Re: Ajvn vysvetli

    orin: vsechno co tu ted ctes, je pouze odposlouchane z debat tady na Motorcafe, prevazne ve foru Autocomplexu :-) Ja si na to patent na rozum nedam, mohu kecat, ikdyz mi to prijde v praxi, ze to tak je. Ridici jednotka ma mit udajne tzv. datovou mapu, coz je nejaka "tabulka hodnot" pro urcite jizdni rezimy, ktere popisuji idealni hodnoty vstrikovane smesy, vzduchu, predstihy, atd. Pokud auto jezdi jen ve meste, urcite by mu vyhovovalo specificke nastaveni tehle hodnot narozdil od auta, ktere jezdi spis ustalenou jizdou v rychlejsich rezimech .. napr.. No a to nastaveni tehle hodnot v RJ nema byt fixni, ale RJ podle nejake historie Tve jizdy umi vyhodnotit, jake hodnoty by na tom zaklade byly nejvyhodnejsi z tabulky te datove mapy a tyhle hodnoty pak aktualne, dynamicky, prideli motoru.
    Proto mam napr. v praxi overene, pokud pri mem eko stylu budu chtit kratkodobe jet treba 140km/h, tak mi to bude zrat daleko vic, nez pokud bych tou 140tkou jel delsi usek, nacez ta RJ zareaguje a po nejake dobe zacne pouzivat jine hodnoty z datove mapy, ktere pro tenhle sviznejsi chod jsou priznivejsi a i to auto pak pri stejne rychlosti zacne zrat min.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  14:45

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    luf> ja stojim kazdych 50L/spotreba benzinu, presne mi to vychadza aj na mechur, aj na zaludok je to na kilometri 333 za norinbergom, je tam dobry burger king :-)))), pri zastavovani 50L/spotreba nafty v 1.5dci by som sa asi pocural a kyselina by mi prepalila dieru do zaludka ... no aspon by som v nom nemal podtlak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  14:38

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> ide presne o to co pises: > Znova se ptam, prevaha v ktere situaci? Ja mam vyssi objem motoru, ja mam hodne vyrazne vyssi kroutak nez ta 1.4 16V.Elasticitou myslim zrychleni z x na y pri stejnem rychlostnim stupni. Vetsinou se tyhle testy delaji na 4ku bud 60-100 nebo 80-120.Diesel ma sice uzsi rozsah otacek, vyjadreno odectenim tech meznich hodnot, ale to jen proto, ze naftaku "tohle malo" staci (holt vyssi objem motoru:), zatimco benzinak na to podobne spotrebuje skoro cele kolecko otackomeru :-)))No jestli mi na dCi Cliu neco chybi, tak je to sestikvaltJen nevim, ja bych chtel mit Cliouse aspon 7 let, ale timhle stylem by mel najeto 300.000km :-) Myslite, ze je to na takove auto mozne??:-)< U mna rozhodne nie, mam to uz skoro 4 roky a minimalne 2 sa to snazim vymenit, zatial bezuspesne, ale mam zavezok do marca, aby mi nahodou nezdrazeli :-) … uuuuuz to tam skoro bolo ale zase z toho zislo … zatial ide o Megan kontra Vectra (kombi samozrejme) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  14:13

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn - aj tak sa musis pri dhlhych trasach raz za cas pretiahnut, takze zastavit kazdych 5 hodin na benzinke mi vobec nevadi (t.j. kazdych cca. 600km). A tym, ze mam benznak, som usetril tolko love, ze si mozem dovolit kupovat aj drahy benzin v zapadnych zemiach :-))) Ale v reali zastavujem castejsie, moj mechur tu polohu za volantom moc dobre neznasa :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  14:04

    « SERVIS

    Kde servisujete svojich milacikov?
    V znackovych Renault servisoch, alebo v opravovniach? nemaju "opravovne" problem z nahradnymi dielmi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  14:03

    « Ajvn vysvetli

    > diky tomu vyuzivam tuhle cast datove mapy RJ <
    Was ist das datova mapa ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  13:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    lufe, no jo, ale Ty nemas dvoulitrove Clio, viz. ta Vectra :), ale teda majitele tehle aut ve meste lituju .. jezdit tam stabilne na dvojku, na trojku .. brr :-) No u me tech 40, hm, to je tak rozumna mezni hodnota, pokud chci brzdit motorem, tak tam jeste ctyrku mam, pod 40 uz davam trojku :)

    Ovladatelnost a vic kg na predku ma byt nevyhoda? Ja mam auto tezsi jen o 20kg, takze ne moc, ikdyz i to vaha je, ale zrovna u predohrabu jsou ty kila vepredu spis k dobru, takhle v zime, led, snih, marast .. ta hnana naprava lip drzi adhezi.

    Jestli si neceho na tom dieselu vazim je prave ten akcni radius, to je benefit k nezaplaceni, pokud nekdo potrebuje jezdit delsi streky. Setri to nervy, cas a penize.

    Ja porad doufam, ze v nizsi a nizsi stredni tride prevladne tendence vyvijet "malo"objemove diesely, tech cca 1.4-1.7. Vahove je to lepsi, spotrebou, cenove pri koupi je to taky znat oproti 1.9 a pokud dokazou z 1.4 benzinaku vytahnout 98k, ktere bohate staci pro beznou jizdu, tak podobne je videt, ze se necha z 1.5 (1461mm2) naftaku taky dostat 100k, coz prece taky musi stacit, pokud to auto nema uz 14 metraku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  13:00

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Jedna skusenost z minuleho tyzdna - 2.2l Opel Vectra diesel, pri poklese rychlosti pod 40 km/h, musel majitel radit dvojku, inak to vobec netahalo. Ja v tej istej rychlosti mozem ist kludne aj na 4ku :-) Myslim, ze kazdy mate svoj kus pravdy, ale pri malom aute sa jednoznacne priklanam na stranu benzinaku - kultivovanost, rozsah otacok, ovladatelnost (nejako na nu zabudate, chlapci, diesel ma ovela tazsi predok a to sa na jazdnych vlastnostiach prejavi), rychlejsie sa zohreje atd. Male auta su do mesta a tam je diesel nevyhoda. Naopak pri velkom aute pre rodinu je asi lepsia volba diesel - jazdi dialnicu na nizsich otackach, lepsie pruzne zrychlenie, vyrazne lepsia ekonomika prevadzky, vacsi akcny radius. A pri cene velkeho auta je rozdiel ceny nie az tak velmi okaty. Toz moj nazor.

    BTW , rozdiel 1.6 16V a 2.0HDI 110PS u Peugeotu 307 je strasnych 150tis. Myslite, ze sa to niekomu niekedy vrati? Tu si kupi diesel iba ten, ktoremu maximalne vyhovuje, to uz s ekonomikou prevadzky IMHO nema nic spolocneho!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.04  11:02

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: To vis, ze taky sranduju. Tohle je jedno z mala for, kde se lidi neurazi, je to tu aspon trochu vecne a je tu neopakovatelna Renaulti atmosfera. :-))

    Vcera jsem si chtel cestou z hor zkusit to zrychleni z 0-100, jel sem s kamaradem, mel by mi to kdo merit, ale prselo, tak jsem to nechal na priste na sucho :-) Je to mozna naivita z nezkusenosti (takovy test jsem jeste nedelal), ale opravdu verim v to, ze minimalne tu hodnotu 12.2 sec udelam, mozna lepsi:-)) A proc? Protoze je ten motor dobre zajety a jezdim ty same provozni rychlosti s lehci nohou, min to krmim, diky tomu vyuzivam tuhle cast datove mapy RJ, diky ktere ma ten motor o neco vyssi rezervu pri nutnosti dat plny kotel, nez u "bezne" jezdeneho motoru. Driv jsem si tohle subjektivne vyzkousel. Nez jsem jezdil az tak "eko" :), tak se mi motor pri potrebe akcelerovat pri stejnem plynu sbiral pomaleji, nez po nasledne ujetem 500km useku na hodne lehkou nohu na dalnici. Pak to auto vystrelilo citelneji lepe. Takze to ze ten vykon bezne nepouzivam neznamena, ze tam tu velkou rezervu vykonu nemam priprapvenou pro pripad nouze. :)
    Prijde mi hodne jednostranne tvrzeni, ze 100k vs. 80k jasne vypovida, kde je prevaha. Znova se ptam, prevaha v ktere situaci? Ja mam vyssi objem motoru, ja mam hodne vyrazne vyssi kroutak nez ta 1.4 16V. Vem si nedavno provedeny zavod mezi tim Tvym zminovanym Ferrari (F1) a Eurofighterem. EFA ma diametralne nasobne vic koni nez Ferrari a presto na urcitem useku se EFA nechytalo. Tim chci jen nastinit, ze jedna fyzikalni velicina jeste neni vserikajici.
    Elasticitou myslim zrychleni z x na y pri stejnem rychlostnim stupni. Vetsinou se tyhle testy delaji na 4ku bud 60-100 nebo 80-120. Jasne, pri elasticite na petku ze 130-170 mi natrhnes triko:-), ale tuhle situaci jsem v praxi nikdy nepotreboval, za to tu 60-100, resp. 80-120 na okreskach hodne casto :)
    Diesel ma sice uzsi rozsah otacek, vyjadreno odectenim tech meznich hodnot, ale to jen proto, ze naftaku "tohle malo" staci (holt vyssi objem motoru:), zatimco benzinak na to podobne spotrebuje skoro cele kolecko otackomeru :-))) No jestli mi na dCi Cliu neco chybi, tak je to sestikvalt, to priznavam, na dalnici by ta sestka byla skvela, ale jinak necitim problem v tom, ze by ty rychlostni stupne byly nedostatecne kratke, spis naopak. 1-2 pominu, 3 je dobra pro courani po meste, kdyz to nejede (30-45km/h), nebo pro akceleraci ve meste pri predjeti, na ostatni si krasne vystacim se 4 (50-120km/h) a 5 (65-175km/h) .. prijde Ti to maly rozsah?:), v kopcich podrazovat nemusim, tak co mi chybi?
    Horsi je, ze puvodne jsem mel jezdit rocne 30k km, ale ted vidim, ze se dostanu az na 40-45k za rok. :-/ (To se mi dCi vrati uz za rok a pul, tzn. mne uz se to vratilo). Jen nevim, ja bych chtel mit Cliouse aspon 7 let, ale timhle stylem by mel najeto 300.000km :-) Myslite, ze je to na takove auto mozne??:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.04  10:21

    « Re: reset palubniho pocitace ze zimy?

    Tak se mi opet resetoval PP. Chvilku po nastartovani se rozsvitily vsechny kontrolky, po chvilce zhasly a vse krome celkovych kilometru byl vynulovane. Je to dost neprijemne, doufam, ze se to nebude casto opakovat. Oprava by byla asi pekne mastna. :-((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.04  22:35

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    ajvn> nesranduj ak ta maximalka netankuje (mna teda ano) tak 1,5 sekundy na zrychleni je pekny rozdiel, to uz moze byt o hubu pri predbiehani .... proste 80 je 80 a 100 je 100. Ved sam pises ze ten vykon nepouzivas, tak preco porovnavas dve rozne veci. 1.4 16V je proste o hodne velky kus silnejsia. A samozrejme ze to neucitis ak ten vykon nepouzijes. To je ako tvrdit ze tvoje clio je vykonovo porovnatelne ako ferari, lebo tak jazdis a rychlejsie aj tak nikdy nejdes :-). ... Neviem co nazyvas elasticitou, ak tym myslis vykon v strednych otackach tak tam je mozno ten slabsi dizel blizsie benzinu, ale na opacnej strane tym zaplatis uzsi rozsah pouzitelnych otacok u dizla. Ja to vidim tak, ze najdes pre aj proti a ak do toho zapocitas aj cenu, si priblizne narovnako (ako som pisal to by sa nepredavali dve verzie), ale vykon neukecas, ked ho mas tak ho mas, ak ho nemas tak nemas. A ak ho nepotrebujes, preco potom porovnavas cenu silnejsieho auta? To je presne to co robi renolt dizel za cenu benzinu - ano ale o triedu silnejsieho :-))) ... inak ohladne tej ceny - nemyslim si ze je rozumne kupovat drahsi dizel preto ze sa to RAZ vrati, ja si kupim benzin lebo mi to tak vyhovuje a ak si niekto kupi dizel, verim ze dovod bude mat presne rovnaky. Investicia do auta je blbost sama o sebe, tak preco vrazit prachy do niecoho aby sa mi pomaly v buducnosti vratili a to este bez zisku (alebo minimalnym)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.04  18:47

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: Samozrejme jsem uvazoval 1.4 16-ti ventil. Hadas spravne, ze porovnavam 80k a 100k. Neni zdaleka vsechno jen o konich. Jak jsem uz psal, z provozniho hlediska, tzn. v rezimech, ktere z 95ti procent uzivas v provozu, jsou ty auta vice nez srovnatelna. Na jedne strane lepsi maximalka se zrychlenim, na druhe strane lepsi kroutak a o trosku malo lepsi elasticita. Prave ta vyhoda v te maximalce je dost sporna, jestli spadne do tech 95%. Takze bez urceni, kdo je asi "provozne" lepsi, to sverim konovi, o tom je plane se prit, to je veci uhlu pohledu, .. tak mi suma sumarum vychazi, ze si tyhle dve auta jsou nejblize porovnatelna (vztazeno k memu 80k dCi). Mozna ten svuj pohled jeste priblizim. Tohle dCi je v Cliu v porovnani s jinymi vozy velmi nadprumerne silne a pruzne v rozsahu cca 30-115 km/h. Tzn. mesto - ok, okresky - ok. Na dalnici uz tolik nepotrebuju bleskurychle zrychleni z napr. 130-170km/h, kdyz tam takove bombasticke zrychleni neni zdaleka tak zivotne dulezite, jako napr. na te okresce, kde musim byt schopny v kratkem useku predjet maximum moznych aut v kolone. V tehle situacich vidim to misto, kde se lame chleba a kde je pro me zajimave vozy mezi sebou motoricky srovnavat.
    A jeste jednou po dvou a pulte zopakuju, ze cenove bylo moje Clio cca o 15kk drazsi, nez 1.4 16V, s o malo chudsi vybavou. A i kdyby to melo byt vuci 1.2ce, s rozdilem bajvoko 50 litru, tak se to myslim porad jeste dobre vyplaci pri 30k km/rok, pokud teda nechces auto strelit hned treti rok z baraku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.04  13:27

    « smiřte se vy nafťáci s benzíňákama...

    Mám pocit, že se tu rozpoutal nelítostný souboj co je lepší nafta či benzín. Mně by nejlépe vyhovoval kdybych spotřebovával ve svém autě vzduch nebo vodu a ven by vycházela pára či kyslík nebo něco co by nikomu neškodilo. Měli by jste ten spor už uzavřít a zakopat válečnou sekeru. Stejně to nikam nevede a přeci nikdo z vás nepodlomí přesvědčení toho druhého, když už on investoval do svého miláčka tolik peněz, tak si snad nemyslíte, že vám dá za pravdu, že udělal chybu a i vy se chováte stejně, protože se přesvědčujete, že vy jste chybu taky neudělali. Snažit se zde na těchto stránkách radit těm, co se tu snaží tu radu najít a vést cílevědomou pomoc, právě těm a né jim radit, že benzíňáka si kupovat neměli a naopak. To já hledám tady a taky se rád dělím o zážitky se svým CLIEčkem, protože se chci o ně s někým rozdělit a pokecat. Co navštěvuji od září tyto stránky, tek jsem se dozvěděl aspoň, jak rozdělat dveře a opravit kliku. Nebál jsem si opravit středový panel a opravit vyvléknutý bohden u topení a vím, že v budoucnu mne určitě čekají další patálie a budu rád, když mi někdo z vás pomůže. Tak už se smiřte s tím co máte doma a netahejte to sem v takové míře. Já chápu, že nafta je hospodárnější, někdy v zimě zlobí nastartování, což dělala vždycky, je dražší při nákupu a ty motory se snaží dohonit hbitostí benzíňáky. Ale těžko se to posuzuje, když jsem si horko těžko ušetřil na zánovní CLIO. Mohu jen zatím říc, že jsem se svým autíčkem plně spokojen a rád s svámi podělí o strasti i radosti. Měj te se hezky a věřte i ten nejlepší auťák může dostat drbu od toho nejhoršího, že se z toho už nevzpamatuje. Ať vám to frčí.... :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.04  18:55

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> kukol som cesky cennik, gde tam vidis 1.4??? som slepy alebo co? je tam len 1.4 16V hadam neporovnavas 100k s 80k ??? Okrem toho aj vo vasom cenniku je rozdiel na 1.2 16V 50kk nie 15kk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.04  18:39

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    BTW, na meranie zrychlenia z 0 na 100 kludne zabudni, to sa meria dost sofistikovane, s optimalizovanym preklzom na 1 (niekedy aj na 2), proste je to v amaterskych podmienkach dost neopakovatelne ... a neverim ze tvoja dizlova ekodusa bude ochotna rozbehnut sa na 1 s plnym kotlom na 4000 otackach a ak aj ano tak smrad spojky ti to nedovoli uz nikdy viac zopakovat :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.04  18:34

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> sak neni som uplne out of mind, to boli tie iste vybavy samozrejme
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.04  17:13

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyy: U toho srovnani jednotlivych modelu nejde jen o srovnani vykonnostnich parametru, ale taky stupne vybavy. 1.2ka se nabizi s nizsi vybavou, nez 80k 1.5ka, takze ten cenovy rozdil je svou merou i diky tomuto. Nicmene stale si myslim, ze je vic blizsi 1.4ce. K 1.2ce bych spis videl bliz 65k 1.5ku s tim, ze ten diesel je pochopitelne slabsi, nez 1.2. .. no, koukam, ze nakonec dojde na to, co planuju uz dlouho. Musim si nekdy se zahratym autem udelat test realneho zrychleni z 0 na 100, protoze mam dost silne pochybnosti, ze mi to zrychluje na tuhle hodnotu rychleji, nez tabulkovych 12.2 sec :-) Takovy nemereny pokus jsem absolvoval zatim jen jediny, vynuceny, rozjizdeni na dalnici v Nemecku z parkoviste bez pripojovaciho pruhu a bylo to navic do kopce a pri -2 stupnich. Subjektivne mi to prislo hodne svizny. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.04  16:05

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> ja chapem ze pises o kliu, pisal som ze neviem o com pises lebo v cenniku uz 1.4 8V neni (aspon v slovenskom), ale ked porovnam tvoj 80k dizel tak by som k nemu urcite nestaval 1.4 16V ale 1.2 16V so 75k je to teda slabsie ale nie neporovnatelne (urcite blizsie ako 1.4 16V), no tam teda taky rozdiel nie je ale aj tych 80kk, navyse pri nizsej spotrebe rolu hra. inak ak by som porovnaval 1.4 16V tak s 1.5 100k a tam mas rozdiel v cene sase to same, tak neviem ako sa da dosiahnut ten rozdiel 15kk
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.04  14:04

    « Re: zadne okno

    No ta moja obava to pouzivat je asi kvoli tomu ze v diskusii o Octaviach pisali, ze pri dlhom pouziti zadne okno lubi prasknut :-( ale asi je to len problem octaviek rv2000
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.04  11:17

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    yyyyyy: U Meganu II s Tebou souhlasim, tam tu cenu za diesel napalili a byl by to jeden z duvodu, proc bych do noveho Megane II nesel a koukal bych se po jinych znackach :-( (jinak ja mluvil o Cliu)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 09.01.04  00:00

    « Re: zadne okno

    Je to bezne u aut ktore nemaju dostatocne dimenzovanu ventilacnu sustavu. A to, ze budes mat cely cas zapnute vyhrievanie zadneho skla ti akurat nepatrne zvysuje spotrebu. Keby nieco bolo zle, vyhodi sa poistka. Nemaj obavy to stale pouzivat. Jedine, ale to si nemyslim, ak jazdis kratke jazdy, tak by to mohlo znemoznovat dostatocne nabitie baterie (narocne studene starty+svetla...). Co vy na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  23:03

    « zadne okno

    Povedzte mi, ako riesite v Thalii zahmlievanie zadneho okna. Akonahle si teraz v zime, sadne niekto dozadu, hned je to cele zamlzene.
    a mat pustene rozmrazovanie okna hodinu v kuse neviem ci je spravne :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 08.01.04  19:38

    « Re: Ostrekovace

    yyyy> pisal som o dvestotisicoch, tam sa uz ukaze v akej kondicii je motor. Liter oleja samosebou nieje problem doliat, problem je to, ze ten olej unika - tecie alebo spaluje sa. a ani jedno nieje dobre, ani pre motor a ani pre prirodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  19:18

    « Re: Chudaci naftaci :o)

    Ajvn> Luf ma pravdu, ja sa bavim o meganoch, takze neviem ocom pises ty, ale ak sa kuknem na nas cennik meganov tak 1.4 ma vykon 72kW a porovnaletlny dizel je 1.5 73kW. Tak je cenovy rozdiel podobny, 110kk. Proste nech robim co robim tak tych 100kk za rovnaky dizlovy vykon musim vyvalit. Rovnako tie akcie dizel za cenu benzinu su klamlive, je to vzdy ten slabsi dizel za cenu silnejsieho benzinu. Proste ekonomicky vyznam nevidim, dizel alebo benzint ti proste musi vyhovovat, tu neni nijake "lebo je lepsi". Keby bola niektora volba lepsia, tie ostatne by sa proste nepredavali :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.04  19:11

    « Re: Ostrekovace

    matuS> myslim za ani s tou spotrebou oleja to nebude take horuce, podla ukazovatela stavu oleja tie motory olej nezeru vobec ... od vymeny do vymeny mi zmizlo jedno "o" z ukazovatela len pri prvej vymene (mozno sa zabiehal?), odvtedy nic, to znamena aj keby sa spotreba zdvojnasobila, este furt nic nedolejem, a aj keby som musel doliat litrik, tak zo mna neubudne. Auto ma skoro 100 000 a stale mam pocit ze sa dynamika zlepsuje a spotreba zmensuje.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…