Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Tak už se mi to stalo.... :(
Mal som lepeny naraznik na R21, robil mi to jeden chlapik v dost amaterskych podmienkach a urobil to celkom dobre. Pri blizkom skumani sa miesto lepenia dalo najst, ale on tvrdil, ze keby sme sa s tym pohrali (vytmelili a vybrusili to), tak by to nebolo poznat vobec. To sa mi nechcelo, narazniky som nemal lakovane. Sused si dal lepit naraznik profifirme a okrem toho, ze nie celkom perfektne sedel, sa nedalo poznat, ze je lepeny a kde presne (on ho ale romlatil tak, ze ho doniesol domov v igelitke). Lepenie mozem iba doporucit. BTW praslkina, ako mas ty by isla urcite zlepit aj doma chemoprenom, potom vybrusit a namalovat. A ked nikomu nepovies kde to bolo, tak to ani nenajde :-))) -
« Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Urobil som novy rekord spotreby: Na trase Bratislava-Praha (od tabule k tabuli za 2.5h = 130km/h priemer) + 200km po Prahe + spat tak isto rychlo som spotreboval 72l na celkovych 900km. Takze priemeran spotreba je rovnych 8l :-))) Kto s Cliom ma tromfne?
-
"-- skrytý --" 31.01.04 13:07
« Re: Tak už se mi to stalo.... :(
Díval jsem se na ceny a nový blatní bez nástřiku 1500 Kč + 1500 asi za nástřik. Ale sehnal jsem u nás firmu, která to opravuje svařováním. Předběžně si řekli o 600 Kč s tím, že barvu na nástřik už mám koupená dávno. Sic je tmavší i když ji míchali dle čísla. Nejdřív to zkusím a uvidím jak to dopadne. Budu informovat -
"-- skrytý --" 30.01.04 20:05
« Tak už se mi to stalo.... :(
Dnes u nás napadlo najednou tolik sněhu, které jsem už roky neviděl. Tak jsem se rozhodl, že nasadím řetězy. Asi pře dvěma roky jsem to musel udělat a jezdilo se s nimi parádně. No dost mi to dalo v tom marastu než jsem je nasadil a postupně dotahoval. Poto jsem celý odpoledne jezdil a bylo to super. Ale pak to přišlo. Musel jsem zastavit v navátém sněhu a když jsem se rozjížděl, zachtl řetěz přední zástěrku a celou ji otočil o 180° a blatní praskl. Sic nevytrhl žadnou část, ale je tam 15 cm prasklina. Tak jsem nad tím smutně seděl, obě zástěrky jsem sundal a vzal jsem aspoň izolepu a blatník slepil. Nevíte radu. Jde to nějak zavařit nebo slepit????? Pomozte, dík předem, zdraví smutný Sněženek -
« Re: Brzdy
Teraz len zostava zistit, ci Thalie maju tuto ficuru. Ja ju v Cliu mam (aspon podla manualu), tak dufam, ze ked bude treba, tak sa aj rozsvieti. Ja ale aj tak kontrolujem brzdy castejsie - vzdy ked prezuvam na zimne alebo letne gumy, tak omrknem, v akom su to stave :-))) -
"-- skrytý --" 29.01.04 10:54
« Re: ad brzdove desticky
no pozeral som archiv:
Jméno: que
Datum: 24-09-2003 v 19:37:04
Příspěvek číslo: 2011
Předmět: Re: brzdove platnicky
38 tis. - Renault Thalia
Mohol by mi pouzivate "que" (ak sem este chodi) napisat, ci sa mu rozsvierila nejaka kontrolka, ked mal platnicky na vymenu?
-
« Re: ad brzdove desticky
Samozrejme myslel som reklamovat tu kontrolku, nie brzdy. Ad moje jazdenie: nastartujem, zaradim za 1 a pohnem sa, potom preradim na 2 atd. a ked dosiahnem 130, tak uz nepridavam ani nebrzdim :-) Vela mam najazdene na dialniciach a aj mimo jazdim v podstate dialnicny rezim. Ale casto sa rad zveziem trochu ostrejsie a v meste ked nikto nie je za mnou, vychutnavam si ten pocit, ako sa auto stavia na predok pri ostrom brzdeni. BTW 1.4 16V Clio ma vacsie brzdy, ako zvysok s mensou motorizaciou (vyrobene 11/2000). Ja mam presne take iste brzdy, ako Ajvn. Neviem, ake davali na Thaliu, mozno tie mensie a preto sa rychlejsie opotrebovavaju. -
« Re: ad brzdove desticky
chinin - tak to je na reklamaciu. Kontrola stavu je tam a ma byt funkcna. Na mojom starom R21 fungovala aj ked auto malo 12 rokov, tak preco by nemala na Cliu? BTW neviem si predstavit ako musis jazdit, ked si uz 2x menil. Ja mam 102tis a su tam original. -
"-- skrytý --" 27.01.04 11:18
« Re: a jeste jeden postreh k ABS na kluzku
luf: Ono je hrozne nebezpecne podlehnout pocitu, ze dopredu vis, ze chces ten zadek utrhnout a proto to automaticky cele zvladnes. Jo, ten zadek jo, ten je zvladnutelny celkem dobre, ale beda, kdyz nezatoci ten predek, to clovek hodne svizne prehodnoti situaci. Mne se to jednou po ceste stalo a rychle me to z tehle blbinek vylecilo :)
Jinak souhlasim, ze kontra smyk je casto dobry kopanec, silnejsi, nez ten prvni smyk :-) Ale zkouset se mi to nechce, hodiny o 900 stupnu mi stacili v zivote jednou :)) -
« Re: a jeste jeden postreh k ABS na kluzku
Ajvn - ja som podobne Clio nabural. Zacal som brzdit asi 20m pred zatackou, rychlost bola o nieco vyssia ako maju bezne chodci a ono nic, iba sa smykalo a nic sa nedialo. Myslim, ze s alebo bez ABS, v tompripade to bolo jedno. Auticko islo ako na sankach. A ponaucenie je, ze ked sa aj nesmyka vsade, mozu byt useky, kde je auto nezvladnutelne aj pri malickej rychlosti a tieto useky su nerozoznatelne od ostatnych.
Ad pretacavost - staci ist aj trochu ostrejsie do zakruty, netreba ani uberat plyn a zadok proste ustreli. Je lahky a tak nema taku dobru trakciu ako predok. Tento sposob ustrelenia je ale lepsie ovladatelny, lebo je plynuly. Ked uberies, tak je to nahle a casto nemozes vediet, kedy sa ten zadok zastavi, vsak :-) BTW ked budes skusat na snehu, vyskusaj si esicko, ked ti uz v prvej ustreli zadok. Ten prekmit na druhu stranu je maximalna zabava, ale casto to konci hodinami, takze trenuj radsej tam, kde je dost miesta :-))) -
"-- skrytý --" 26.01.04 20:54
« a jeste jeden postreh k ABS na kluzku
.. pokud se jezdi na hodne kluzkem povrchu, snih s uklouzanym podkladem, typicky na horach ted o vikendu:), tak moment, kdy sepne pri brzdeni ABS je k memu prekvapeni hodne brzo .. pri trochu silnejsim brzdeni. No silnejsim, moc silne to z pohledu bezneho provozu neni. Bajvoko jsem potreboval brzdit z 60tky na 30tku na useku asi 60 metru, umerne tomu jsem zacal brzdit a kuuu*va drb drb drb drb zaplo ABS a bylo mi v tu chvili trochu horko, protoze se zatacka se svodidly blizila neprijemne rychle a diky tomu ABS to auto brzdilo totalne na *piiip*. Na tak uklouzanem podkladu to rytmicke brzdeni ABS vzdy vedlo ke ztrate adheze. Nezbylo nez trochu povolit brzdu a zacit brzdit znova, vyslo to, ale mam z toho ponauceni, jak malo staci k tomu, aby to ve svahu z kopce na uklouzanem bylo ve chvilce neovladatelne. Tak bacha na Vasich cestach, at se z te radosti z jizdy a z hratek v zimnich podminkach nestane nejaka osemetna situace, kdy jde v lepsim pripade o plechy! :) -
"-- skrytý --" 26.01.04 20:44
« Clious umi byt i pretacivy
Asi jsem neobjevil nic noveho, ale o vikendu jsem si overil, co uz jsem nahodne tusil, ze Clio se necha snadno dostat do pretaciveho chovani na kluzkem povrchu, aniz by se pouzila rucni brzda. Ale je to takovy "o hubu" styl. Nejlepsi je to jet s plynem do zacatku zatacky, jeste do okamziku, kdy uz kola zacinaji jit v natoceni a to auto se o nekolik stupnu vychyli z rovneho smeru a zacne opisovat oblouk. Pak uz staci jen pustit plyn a tim se odlehci zadek a ustreli. :-) Ne moc, vetsinou jen tolik, aby to pomohlo lepe tu zatacku vykrojit, ikdyz jednou se mi povedlo dostat ukazkovy smyk, ze se mi zadek dostal v 80-ti stupnove zatacce presne do vysledneho smeru a kontra jsem to musel rovnat, aby me to nepredbehlo. Ve finale to byl ukazkovy prujezd, ale jak rikam, je to trochu o hubu styl. :-) Tim spis, ze je podminka s tim plynem, ikdyz jen mirnym, jet az do zatacky, takze to nechte vede k tomu, ze je tam clovek minimalne o trochu rychlejsi, nez by bylo zdravy pri klasickym zpomalovani.. a beda, kdyz je ten podklad uklouzany vespod vic, nez clovek ceka... :-( .. to uz nezatoci ani cumak trochu a Clious v cele sve krase jede kamsi rovne k Neumetelum. :-/ Ale pokud se jede nekde v serpentynach, kde je najezdova rychlost do 30km/h, tak se s temihle hratky s plynem necha celkem bezpecne ten zadek dostrkavat :) -
"-- skrytý --" 26.01.04 18:33
« Re: dalkove ovladani
no baterku si vyměnit můžeš, já to taky udělal, dalo mi ale chvilku přemýšlení, jak se to otvírá - vysune se to, ale potom mi to nešlo otevírat a tak jsem zajel do orig. servisu a ten chlap s tím šel do auta, chvilku to podržel asi zapnutý a hned to šlo - zdarma. -
« dalkove ovladani
Ahoj, mam problem s dalkovym ovladanim. Kdyz jdu z domu k autu, tak mi ho dalkac otevre, ale kdyz je klicek chvili venku na chaldnem pocasi, nebo v kapse, tak ne a ne reagovat... muze to byt slabou baterkou?
Muzu koupit baterku a sam si to vymenit? Nenarusi to nejak immobilizer? -
« Re: Pískání brzd- Thalia II
Pokial nepiskaju pocas jazdy stale, tak by som to neriesil. Ked je vlhko, je bezne, ze brzdy piskaju. Pomoze ich poriadne raz za cas zadupnut, zrejme sa tym strhne nejaka vrstvicka, ktora to piskanie sposobuje a potom to aj lepsie brzdi aj nepiska. Aspon tak to funguje na mojom a na par autach co vo svojom okoli poznam. -
"-- skrytý --" 25.01.04 21:07
« ad brzdove desticky
Jak jste poznali, ze je pravy cas na vymenu brzdovych desticek? Anebo se Vas nikdo neptal a na garancce Vam je vymenili a basta, jen proto, ze je to treba povinna vymena na druhe garancce?
Mne se pomalu druha garancka blizi, tak doufam, ze mi je jeste nevymeni, podle me je musim mit jeste netknuty :-) .. kdyz brzdim skoro vyhradne jen podrazenym motorem :-) -
"-- skrytý --" 25.01.04 20:54
« Re: Pískání brzd- Thalia II
Brzdy aj mne piskali tiez od uplne noveho auta, ale vzdy pri pomalej jazde (do max 20km/h) (a hlavne v zime). Brzdove dosticky ale vydrzali skoro 60.000km, a kotuce som menil teraz aj s dostickami - 105.000km.
Nejak som si nato zvykol :-) -
"-- skrytý --" 23.01.04 15:36
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
To je absurdni predstava. Ja si za svoje koupim auto, za svoje ho provozuju, jsem takovej dobrak, ze pro nej dojedu, on je takovej smejd, ze me necha cekat a ja mu za to mam jeste vytopit auto? Grrr, nikdy, necham ho jit pesky, nerada nevdecnyho! :-) -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
oddie: ;) To som si len pri tejto vasej debate spomenul na jedneho poslanca, ktoreho som vidal kazde rano nasadat do nastartovaneho sedmickoveho bava ;) Mna by to tiez nebavilo a navyse som socka, tak si to radsej odsoferujem a odskrabem sam ;)) -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Chlapi, optimalne riesenie neni nezavisle kurenie. Optimalne je dostat prideleneho jedneho ace2 aj s bourakom. A to setri nielen 3x... rano je uz auticko vyhriate (bude ma predsa cakat dolu a so zapnutym kurenim, keby mi bola kosa, tak fesak leti!), ci to motoru skodi mi zily netrha, nemusim skrabat, do auta si mozem sadnut rovno v sacku, okrem toho take veci ako poruchy necvakam z vlatneho vrecka atd. atd. atd. -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
no ja som matuSa bral tak, ze treba kupit faro ktore ma nezavisle kurenie seriovo (mnohe to maju ani sa o tom nevie), tym sa vyriesi to "nehriatie za jazdy" ... ak taky luxus nestaci potom si kupit RJ na DO alebo casovac co nie je zase nijaka palka, mna ale teplota motora netankuje (na to musi byt stavany) a zimu riesim vyhrievanim sedacky :-) ... a to jazdim aj v tejto kose v koseli (pokial netreba skrabat ... ale aj skrabanie je o poznanie lahsie s tekutymi stieracmi) -
"-- skrytý --" 23.01.04 12:12
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
1. Problém, co s přebytečnými penězi, 2. problém příliš malé spotřeby, 3. nevím :))))
Nezávislé topení je luxusní věc, šilhám po něm u dlouho. Bohužel zatím v žádném vraku nebylo, ani u spřátelené konkurence, a nové se mi moc kupovat nechce - leda že bych někoho přesvědčil, aby tomu dělal dealera, a nadělil mi nějaký zkušební vzorek za zaváděcí cenu :-) Rozhodně, pokud si to pořídím, to před případným prodejem auta zase vyndám a namontuju do nového... -
-
dcgsd 22.01.04 15:37
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
no jasne ze na vsude plati to co jsem napsal ale mam pocit ze vetsinou je to proto, ze motor se pri ohrivani ruzne deformuje a tak ma mensi "odolnost". Nesmi se tudiz tolik zatezovat. A taky netvrdim ze je pro motor hrob nechat ho nastartovanej ale moc dobre to neni. Horsi je zastudena plnej vykon. A nejni to jen kvuli motoru samotnymu ale i treba kvuli oleji, ktery za studeneho motoru meni pH (do kysela). Treba u nekterejch nakladaku je interval vymeny oleje prodlouzen kilometrove jen kvuli provozu na dlouhe trasy a tudiz za tepla. -
"-- skrytý --" 22.01.04 15:33
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Ještě bych doporučoval pozornosti, k tomuto tématu, Profův popis procedury startování a zahřívání motoru jakéhosi malého letadélka, který bude v nějakém témátku. Jednalo se o motor postavený tuším z motoru Š Favorit... a co dobře pamatuju, dokud nemá předepsanou teplotu, nesmí letadlo do vzduchu. Bude to možná v témátku Bishop, pokud to chcete hledat. -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
BTW namaju vsetky auta kontrolku mazania, ktora ma svietit, ked sa motor nemaze? Na ziadnom aute som ju nevidel svietit ked bezal motor. Na mojej Skode100 na volnobeh preblikavala, ale iba vo fakt velkej zime. Resp. potom raz zostala svietit nastalo, ale to odislo to cidlo tlaku :-) -
"-- skrytý --" 22.01.04 15:21
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Ona to není zas tak úplně pravda. Nastartovat a vyjet se doporučuje především kvůli ekologickému hledisku. Zdaleka to neplatí pro všechny motory - naopak diesely a především turbodiesely jsou an ten studený rozjezd značně háklivé, a je lepší je nechat chvilku běžet na volnoběh. Pro zájemce o toto téma doporučuji navštívit nějaké pokrokové JZD, kde mají nověší vozový park - konkrétně třeba traktory John Deere. Ty totiž, dokud se neohřejí na určitou teplotu, skoro ani nedovolí odjet... -
« Re: Vyjet za studena nebo za tepla...
Nad tymto by som fakt neplakal. Ja nastartujem, oskrabem a idem. Nikdy mi netrva skrabanie dlhsie ako 5 minut (ze by som nezazil poriadnu zimu). Co na to motor je mi jedno, dostava iba synteticky olej, tak nech si nestazuje :-) Niekedy ho necham bezat na volnobeh aj 20 minut, nie som predsa sadista, aby som si vlastneho syna posadil do sedacky, ktora ma -10 stupnov. A spomeniem nasho dookola tu omielaneho Peugeota 309D, ten zazival podobne startovacie kury, a teraz ma nabehanych 450tis km, a ziaden problem. Motor startuje, taha, nezerie a nehuli, a to vsetko pritom absolvoval s mineralnym olejom, (viete si ho predstavit, ked bolo vonku -20?) Takze tuto temu by som nevidel az taku zhavu. Nejakym straseniam, ze na volnobeh sa motor nemaze a tak by som moc velku vahu neprikladal, vyrobca predsa musi ratat aj s tym, ze hned po strate zapecies v zapche na 2 hodiny :-) BTW staci zhodid viecko na veku ventilov, aby clovek videl, ako tam pekne spliecha olej aj na volnobeh. -
« Re: to päťy
Ajvn> asi mas pravdu, ked som tu enyu nerozumel, tak som si pustil aspon titulky (bolo to na DVD), ale ani to nepomohlo, bolo to plne nezrozumitelnych kombinacii pismeniek, ale aspon sa tam objavilo to odveke konske hijo a huo :-) ... dufam ze tajomstvo tvojho eko jazdenia je v EKOnomike a nie v EKOlogii - prosne to je ked namiesto stlacenia plynu zahukas hijooooo!!!! :-))) -
"-- skrytý --" 22.01.04 14:20
« Vyjet za studena nebo za tepla...
Rád bych se chtěl dozvědět váše názory na ranní startování. BUĎ: přijít k autu, vše očistit a teprve potom nastartovat a pomalejší plynulou jízdou se hned rozjet. NEBO: přijít ihned nastartovat a při volnoběhu vše očistit (což teď v zimě trvá i 10 minut) a rozjet se zahřátým autem. Podotýkám mám CLIO 1,4i osmi ventil. Zajímali by mne dvě hlediska: CO JE LEPŠÍ PRO AUTO, TEDY HLAVNĚ MOTOR A CO JE LEPŠÍ PRO SPOTŘEBU. Předen dík za vaše názory. -
« Re: Uzamčení vozu DO za chodu motoru
Děkuji za reakci, asi máte pravdu. To tlačítko k uzamčení za jízdy (uzamčení se má aktivovat při rychlosti 7km/hod, ale aktivuje se prakticky ihned i bez pohybu) je u R- Thalie také. Deaktivuje se to zmáčnutím opačného konce tlačítka či otevřením dveří zevnitř. Snad by to mělo být funkční i u mnou nadhozeného případu t.j. uzamčení (při běžícím motoru) DO (druhým klíčem) zvenku čímž se současně aktivuje zabudovaný alarm. Imobilizer by měl být vyřazen tím, že je klíček ve spinací skříňce, respektive motor běží. -
« Re: Uzamčení vozu DO za chodu motoru
no ja mam megana ale myslim ze to bude to same, urcite som DOckom raz auto zavrel na krizovatke ked sa ku mne valil nejaky dzubo co sa tri mesiace neumyval a strasne sa so mnou chcel bavit ... BTW megan na to ma aj tlacitko aby sa nebolo treba hrat s klucom -
« Uzamčení vozu DO za chodu motoru
Měl bych k Vám dotaz. Je možné u vozu ( jde o R Thalie,což bude pro tento případ podobné Cliu) zamknout vůz s běžícím motorem (klíč v zapalování) pomocí druhého klíče s integrovaným dálkovým ovládání, které zamkne dveře a kapoty a sočasně aktivuje nainstalovaný originální alarm. Nezpůsobí se tím nějaké problémy vzhledem k ŘJ atd. Nemám odvahu to vyzkoušet. -
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
to paty (ja pisem bez diakritiky, takze citaj to ako 5 y) - uz chapem, co je to decko - to nie akoze dieta, ale deci. Teraz mi to je jasne. Ja tiez pouzivam tekute, ale nie vsade sa ide nad 80 (od 80 mi to funguje) a nie vzdy prsi. Napriklad ked je len vlhka cesta zasrata od bordelu, tak ma ise slak trafit! BTW netusite, kde sa da zohnat pekne kridlo na stierac, na Maxime som mal a celkom to pomahalo. Za jazdy stierali dobre aj zle gumicky :-) -
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
staci 5y problem mojho nicku bol ze ked som zacal skusil som y, to bolo malo, tak to zostalo na yy ale postupom casu sa kdesi cosi vzdy posralo a musel som si spravit novy tak som vzdy pridal jedno "y" a bolo ... :-) ... BTW ja sa bavim o tekutych stieracoch a tie sa predavaju na deci a smuhu nenechavaju :-))) chodim skoro 100% dialnice a pri >150km/h normalne stierace nie su na nic, zatial co tekute su nezaplatitelne -
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
To je celkom dobre mozne. Na mojom starom R21 som nemenil ziarovku ani raz, teraz na tom jazdi foter a musel menit ziarovku a nedavno. To auto mame uz cca. 11 rokov. Mne v Cliu original ziarovky odisli po roku, takmer naraz obe. Vymenil som ich za Silverstarky a tie maju deklarovanu nizsiu zivotnost, takze sa tym netrapim, ze odchadzaju. Ale preco odisla ta parkovacka mi je zahadou.
Nahodim inu temu - gumicky v stieracoch. Som na to moc citlivy alebo mi fakt prd vydrzia? Mam necely rok original Valeo a uz nechavaju smuhy, ktore sice hned vyschnu a okno je OK, ale ta chvilka ma neuveritelne serie. Co vy, stieraju vam uplne super alebo vam nevadi, ked chvilku mate na okne vlhku smuhu? -
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
No neviem ludia, ziarovky som prestal menit odkedy som odpalil svoju poslednu skodu (mal som 4) odvtedy som menil len jednu ziarovku a to na espere - tak je treba vymontovat cele svetlo aby sa k tomu dalo dostat. Inak na ziadnom inom vehikli (skusil som fiat, ford, renolt, ale ani na Nexii) som ziarovku nemenil. ... ale uz sa tesim ako som toto napisal a ako sa prehupnem cez 100 000 ... uz aby som kupil celu sadu 2x ze? -
"-- skrytý --" 19.01.04 12:41
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
luf, tak teraz uz chyba len odist aj dialkove svetlo a mas to komplet, vlastne este hmlovky a blinkry :o) Hmm, 100.000km, to musi byt asi blby pocit. To ako ked zistis, ze Tvojmu psimu milacikovi je tolko lidskych rokov, ze ked to vynasobis sedmi, tak je to vlatne uz takmer dochodca a po stenatku ani vidu, ani slechu. :-) Hovor mi to, ja uz mam cez 55.000 a mam podobne smutne pocity uz teraz :-) -
« 100 000km je zivotnost Clia ???
V piatok som prekrocil 100tis, celkom pekny pohlad na pocitadlo, ale za chvilku ma ta jednotka vpredu zacala stvat :-) Ale! hned nasledne som mal dve poruchy! Najskorej v sobotu odumrela ziarovka v stretavacke. Tu som vymenil a hned v nedelu som zistil, ze mi odisla aj ziarovka v parkovacke. Asi je treba auto predat tesne pred 100tis, ak sa to bude takto sypat aj dalej, tak neviem, neviem... :-)))