Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
matuS 16.02.04 21:27
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
ajvn, zivotnost dosticky 60.000km je zrejme zivotnost u normalneho vodica. nemas nahodou predpisane vymeny oleja po 30.000km? lebo ono je to zvycajne vypocitane tak, aby sa to menilo v ramci pravidelnej navstevy auta v servise, takze vlastne tym setris, lebo ak ti skoncia dosticky pri 70.000km, tak ta to vyjde drahsie, nehovoriac o tom, ze zasa stravis cas v servise.
ak jazdis totalne bez brzd a vydrzia ti 80-100.000, tak este mas rezervu a je to OK pre teba. ale su ludia, ktori chodia s autom len do servisu na predpisane kontroly a nic ine ich nezaujima, a urcite by ich nasralo, keby po 10.000km od servisu museli ist znova na pol dna do servisu...a tomuto sa servisy snazia vyvarovat. -
"-- skrytý --" 16.02.04 16:12
« co jsem si vse nadiktoval v servisu
Tak jsem jim tam udelal seznam pozadavku na opravu zatim nejdelsi za celou dobu:
garancka
kontrola brzd kvuli delsimu kroku na pedalu (odvzdusneni) .. a propo, pry brzdovku meni az po 3-4 letech.
to vyskratovani pojistky svetel
chodi blbe DefendLock .. mi tam naznacoval, ze muze byt chyba i v tom, ze je napraskly/praskly silentblock od motoru a ze se to hnulo .. snazil se mi to napocitat do placeni, tak jsem ho musel privest k rozumu a sdelit, ze mam prodlouzenou zaruku, coz me prekvapilo, ze to nemaji v tom svem centralnim systemu videt. Musel si opsat cislo z karticky Zaruka+ (ale stale me nechaval v nejistote, ze neni jasne, co vsechno mi jako zarucni opravu zapocitaji a co uznat nebudou moct .. uz vidim, jak se zase pohadam :-))
radici paka v poloze 2. a 4.r.stupen vrze .. kdyz na paku dam ruku a mirne s ni zakyvu, tak posledni dobou registruju vrzani, moc prijemne to neni.
plech pod rucni brzdou, schovany pod plastovym deklem, jevi znamky rezu .. pry mi to asi prestrikaji nejakou barvou.
bocni gumova lista na celnim skle u ridice ma odchliply vrsek ... podlepi to
obcas problikava kontrolka elektroniky, s obcasnou ztratou vykonu .. taky se na to podivaji ...
Nechaji si tam Clio az do stredy, no co se da delat, lepsi at na to maj cas a vychytaj ty problemy (zkrat, kontrolka elektroniky), nez kdyby to odflakli za jeden den. Jen se tesim na ten udaj, kolik mi tam udajne doplni vody do ostrikovace, kdyz jsem to mel skoro plne :) -
"-- skrytý --" 16.02.04 16:02
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
luf: minimalna je nula, lebo zaporna uz byt ani nemoze, to uz bys bol na oceli. :-)))
Heh, neboj, rozumim Ti, taky by me to zajimalo, kolik je doporucene minimum, nutne k vymene. Ale aspon mam referenci na Tebe, do 5mm jeste muzu jezdit :o) Schvalne jsem si i kontroloval kotouce, je na nich vyrazeno, ze maji mit min. 17.7mm, pokud si to cislo z hlavy pamatuju spravne. Co jsem to bajvoko meril, supleru jsem v tu chvili v ruce nemel, tak maj o 2mm vetsi sirku, tzn. muzu to osoupat jeste milimetr na kazdy strane :) -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Chcel som sa objednat na servisku tu v Prahe. Ale zaskocili ma tym, ze za olej, ktory kupujem v Blave po 600SKK/l pytaju 1000CZK/l. To sa mi oplati ist koli servisu do Blavy, kde ma vyjde prehliadka so vsetkym moznym menej, ako tu iba olej :-( Je to tu poriadne drahe, sa necudujem, ze renault ma u vas povest auta draheho na prevadzku.
BTW pozeral som moje brzdy a maju cca. 5mm, tak som zvedavy, kolko toho este nabrzdia. Netusite, kolko je minimalna hrubka? -
"-- skrytý --" 15.02.04 22:43
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
tak jsem si pred zitrejsi garanckou shodil predni kolo a podival se na ty brzdove desticky. Podle slov servisu maji zivotnost jen 60.000km, coz mi prijde jako usmevna formulace, protoze desticky nejsou olej, ktery starne a u desticek rozhoduje preci nabrzdena vzdalenost, ne celkove ujeta vzdalenost. Samozrejme se mi potvrdilo, co jsem si myslel. Vnejsi desticky maji osinek jeste 9mm, vnitrni desticky jsou sjete o trochu vic, ale stale jim zustava 7,5mm. Nevim, jak byvaji vysoke nove, ale odhaduju, ze timhle stylem mi vydrzi do tech 100.000km urcite, takze jim v servisu na rovinu reknu, ze desticky menit nezadam, protoze maji uvedenou vysku a jsou v pohode. -
"-- skrytý --" 12.02.04 20:41
« Re: palubka, leva obrys.svetla a osvetleni SPZ out :(
orin: U me ta palubka jen nesvitila, ale rucicky behaly po budikach vesele .. jen jsem na ne pres tu tmu moc nevidel. "Vystoupeni a nastoupeni" do Windows mi nepomohlo, opakovane .. takze to na urovni RJ velmi pravdepodobne nebude.
Slysel jsem i nazor, ze by za tim mohla byt bud zkondenzovana vlhkost v palubce anebo vadna zarovka, ktera az sviti, tak dokaze neco podobneho zpusobit. Nevim, tezko rict .. kazdopadne Vam po navsteve servisu v pristim tydnu dam zpravu, co tamni radcove nasli. -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Kde si kupoval termostat? Podla renaultu (podla toho ich systemu hldania nahradnych dielov)existuju napr. pre 1.4 16V dva druhy a lisia sa prave teplotou, pri ktorej otvaraju. Aky ma do auta presne ist sa da zistit iba na zaklade cisla motora. Takze je mozne, ze ti otvara inokedy ako ma. BTW v servise su na toto uplne nemohuci. Ked som tvrdil, ze je zly termostat, tak jeden mechanik povedal, ze je na vymenu, ze je stale otvoreny. Objednal som sa na vymenu, bol tam iny mechanik a ten povedal, ze je OK a ci ho fakt chcem vymenit. Pripustil iba, ze motor je studensi o niekolko stupnov (vobec sa nevedel vyjadrit o kolko presne) ale vraj to nevadi. Mojim skumanim som zistil, ze termostat funguje, ale otvara pri 60 stupnoch. Da sa lahko vymontovat (pri demontazi prides asi o 1l chaldiacej kvapaliny, bud na to pripraveny. Ja som musel slapat 5km na najblizsiu benzinku, aby som dokupil vodu, co som stratil :-) ) a hodit do vody spolu s teplomerom a toto vsetko zacat zohrievat. Tam presne uvidis, kedy otvara, mal by pri cca. 85 stupnoch (resp. by ti to mali povedat v servise podla tvojho motora) -
« Re: palubka, leva obrys.svetla a osvetleni SPZ out :(
Urobilo mi to zoparkrat na Megane. Palubka prestala svietit a ukazovatele ukazovat. Rucicky dole. Preberali sme to aj tu v diskusii. Rezultat: zle uzemnenie kostry palubky. Prepalenie poistiek moze byt sekundarny jav. Mne stacilo len vypnut motor a znovu nastartovat, potom to nabehlo (like a Windows :o) -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Ja mam v mojej thalii tiez pocit, pri minusovych teplotach, ze rucicka nieje presne v polke. Klesa dole, hlavne ked je zapnute kurenie. Skor ma ale znepokojuje, ze aj po 100km jazdy si vsimnem ze z vyfuku ide stale dost bielej pary, ako kebyze je motor studeny :-(
Ked je ale teplejsie, je vsetko OK. -
"-- skrytý --" 12.02.04 09:36
« palubka, leva obrys.svetla a osvetleni SPZ out :(
Tak jsem mel vcera smolny den. Vyjedu pozde vecer za tmy z prace a po cca 1km najednou tma v aute, prestalo svitit podsviceni palubky. Zastavim, obehnu auto a na prvni pohled vidim, ze mi nejde zadni obrysove leve svetlo. Najdu misto na zaparkovani pod poulicni lampou, hledam v manualu, kapitola pojistky, o palubce zadna zminka. Jeste jednou obehnu auto a vidim, ze nesviti stejne tak leva predni parkovacka a osvetleni SPZ vzadu. V manualu nalezam v pojistkach Leve obrysove svetlo, vyjmu pojistku, cervena, 10A, prepalena. Ha, zaraduju se, najic zdroj chyby a zasouvam nahradni. Zapnu jen svetla (bez nastartovaneho motoru), obehnu auto a co nevidim, vsechno krasne sviti jak ma .. 15 vterin .. pak se prepalila i tahle nahradni pojistka :-( Tak jsem dojel domu poloviditelnej, clovek ani nevidi, kolik jede na tacho, otacky, nic .. jen sviti kontrolky a PP. Neprijemnej pocit. V pondeli jdu na garancku, tak jsem do te doby auto odstavil a okusil jsem po dvou letech opet radost z hromadne mezimestske a mestske dopravy :)
Hmm .. mate nekdo podobnou zkusenost? Ze by nejaky zkrat v palubni desce? -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Termostat otvaral uz pri cca. 60 stupnoch, co znamenalo, ze v zime som neozhrial motor ani za 200km. Oprava je vskutku jednoducha ked ma clovek naradie. BTW pri kupe cloveku nanutia gumicku (tesnenie) s tym, ze sa meni pri vumene. Povodnej gumicke nic nebolo po 80tis, takze si ju nekupujte (resp. kupte si ju pre pokoj v dusi, stoji smiesnych 80SKK) -
« Re: Re:
Nezdovodnovali to. Proste mi poedali, ze boli znicene a ze ich museli vymenit. Ale bol som rad, ze to urobili pocas jedneho dna (nebol som v znackovom servise lebo tam ako ich poynam by to trvalo 3 dni) lebo dnes musim ist do Kosic a nechcelo sa mi poziciavat si nahradne auto. -
« Re:
Super. Ja som mal ten isty problem, odlepilo sa brzdove oblozenie na zadnom bubne. Ale nastastie sa to blokovalo iba pri jazde smerom vzad, takze som s tym odjazdil 1000km. BTW ako zdovodnili vymenu valcekov (lebo mne menili tiez a mam teda doma jedny v uplne super stave)? -
« Bez nadpisu
Vcera ma moja Thalia nechala stat na ceste. Rozsypali sa mi zadne brzdove oblozenie a zablokovalo sa jedno koleso. Museli ma odtiahnut do servisu kde mi odstavili zadne brzdy aby som mohol prist domov. Asi 200 km som isiel pre istotu max iba 70 km/h tak mi cesta dom trvala 5 hodin
Mal som najazdenych 88000 a akurat som sa chystal do servisu na garancku. Oprava stala cca 5000 (oblozenie a valceky)
P.S. ziadna kontrolka chyby nesvietila ani pri zablokovanom kolese -
"-- skrytý --" 09.02.04 19:06
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
lufe, ja zatim porad jezdim na Kladno, kde to mam kupovane, takze uz me tam znaji a snazi se vychazet vztric. Co se jejich chovani tyka, stezovat si nemuzu, tezko uz ale hodnotit jejich praci, viz nektere me predchozi prispevky z minulych zkusenosti :-) -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Nie som si isty, ci su brzdy samoodvzdusnovacie. Na jedej mojej fakture je odvzdusnenie brzd 0.5h :-) BTW staci sa ne tie dosticky mrknut a vies na com si. Ale som si vsimol, ze ked nieco spomenies (napr. tak ako ty tie brzdy), hned to chcu servismeni velmi ochotne vymienat. Asi maju na dieloch velmi vysoku marzu (vid. prispevok od orin-a). BTW kam si sa objednal? Potrebujem ist na garancku aj ja a budem musiet ist niekde v Prahe, neviete niekto kde su najlepsi?
Ked uz sme pri odvzdusnovani - je treba odvzdusnovat chladiaci okruh? Vymienal som termostat a od vtedy mi to vrta v hlave. -
« Re: 2.garancka, kolik mam cekat.
Mal pravdu, brzdy su samoodvzdusnovacie. Staci, ked zhodis predne kola a pozries akaze ti to hrubka dosticiek este zostava.
Na opravu, alebo garancku sa da doniest aj vlastny material kupeny v autorizovanych predajniach cca za polovicu (napr. Elit a pod.) Ja kupujem znackove veci vo Fram-e, neviem ci je to aj v CR. -
"-- skrytý --" 09.02.04 16:41
« 2.garancka, kolik mam cekat.
Tak jsem se prave objednaval na 2.garancni prohlidku a zajimalo me, kolik si mam pripravit odhadem penez. Nejprve rekl neco kolem 5-5.5tKc. Kdyz jsem rekl, ze by se meli podivat i na brzdy, jestli nechteji odvzdusnit, ze mam trosku delsi krok, ale ze si nemyslim, ze by to melo byt prave destickami, viz.muj jizdni styl, tak me vyvedl z omylu, ze temhle autum uz se brzdy neodvzdusnuji. Na dotaz, jestli uz mi menili desticky, ze ne a ze uz maj 58tis.km okamzite reagoval, ze se meni kolem 45tis.km a ze 60 je jejich horni zivotnost, nacez jsem reagoval svym Clio-kolegou lufem, ze on ma najeto 100, ale na to uz nereagoval. Desticky znamenaji dalsich snad 2.800 navic :-( Co si o tom myslite?
Skutecne se temhle autum uz nemusi odvzdusnovat brzdy a delsi krok na pedalu je tim padem vzdy dusledkem ojetych desticek? No a dat na 2.prohlidce pres 8 tacu, uff :-( Mate nekdo podobne krute zkusenosti? -
"-- skrytý --" 09.02.04 16:32
« Re: nejde mi tam strcit ... DefendLock
orin: U DL se ta "pojistka" nevyjima, je to takovy silny kovovy spalik, ktery vycuhuje v off-rezimu bajvoko 2cm ven, jen tlakem ho zamacknes do on-rezimu :-) a klicem zase odemknes a mel by vyskocit sam. Z toho duvodu jsem si ho taky vybral, protoze bych nerad nekam do drzaku strkal ten vyjimatelny trn, jako to ma napr. myslim Medved. -
« Re: ...oprava blatníku pokr.
Hmmm, tak to zase v Renaulte nieco velmi dobre vymysleli, svetlo dolu :-(. Ja som ale myslel, ze si si to dal robit v znackovom servise, kde mi uctovali za nastrojenie dveri (montaz tapacirungu) okolo 600SKK a pritom su to iba 4 sroby. Som mysel, ze predny blatnik je tiez iba na sroboch, co su vidiet ked otvoris kapotu a zopar pod podbehmi (podbehy idu dole celkom lahucko) -
"-- skrytý --" 09.02.04 10:25
« nejde mi tam strcit ... DefendLock
Hm :-( .. tak mi uz minuly tyden zacal blbnout DefendLock, nejak se mu nechtelo po odemknuti vyskocit ven, musel jsem mu pomahat .. a v patek uz nechtel vlizt ani dovnitr. Ze by to tam zespoda nejak narezlo? No zaverem tohohle tydne mam v planu jit na druhou garancku, tak je na to necham juknout, kdyz mi ho tam sami instalovali.
A ne ze to ted nekomu nabonzujete, ze mam min ochranene auto! :-) -
"-- skrytý --" 06.02.04 22:16
« ...oprava blatníku pokr.
Dík za názory. Co se týče té ceny za demontáž a následnou montáž asi je úměrná. Jde o to, že se musel sundat přední nárazník, podběhy, horní dekl z umělé hmoty (kde je topení), stěrače a i přední reflektor. To mi řekli dva nezávilí a navíc, ten co mi to dělal je můj dobrý známí. Co se týče toho nástřiku, to máte asi pravdu, ale zatím to musím zkusit zastříknout sám a uvidím, jak s tím budu spokojen. Prostě mi teď na nástřik od profíka nezbývaji prašulky, ale až to půjde poohlédnu se po někom. Co se týče mé zručnosti, že bych si to mohl udělat sám, tak snad bych si troufl, ale moje podmínky jsou tak mrzké a já to autíčko denně využívám a i tak mi to nadělalo dost potíží, proto jsem zvolil tuhle cestu sic určitě dražší ale určitě rychlejší. Ono taky v tu chvíly šlo o to, že ten co mi ten blatník svařoval to musí dělat ve dvou a ten jeho pomocník má jít od soboty do nemocnice na 14 dní a tím by se mi to spozdilo. Takhle už mohu jezdit a nemusím se bát, že se trhlina rozšíří a s tím lakem nemusím spěchat... vždyť to je Trabant :)) -
"-- skrytý --" 06.02.04 14:40
« Re: ...oprava blatníku... :)
Luf: ten přední blatník je POUZE našroubovaný? Clio neznám, ale dost aut má blatníky nejen našrouvované, ale také posazené na tmelu - a nebo se při demontáži musí sundat podstatně víc věcí, hlavně Francouzi jsou na to specialisti... Takže, pokud je to tenhle případ, ceně za demontáž se moc nedivím. -
"-- skrytý --" 06.02.04 11:12
« Re: Suhlas s lufom
orin: Ja se ji snazim nekurvit, ja se ji snazim naucit, mne se libi, mel bys me v tom naopak podporovat, jako spravny vlastenec. :-)
P.S. a doufam, ze me prispevky o horkokrevnych/pohodovych typech ridicu podle zemepisne delky beres s usmevem a s vedomim toho, ze az takovy pausalista nejsem a pisu to cele v legraci a v dobrem rozpolozeni. :-)) -
« Re: ...oprava blatníku... :)
750 za demontaz!!! To bola riadna zlodejina, predny blatnik je nasrobovany na par skrutkach s maticami, cele odmontovanie by nemohlo trvat viacej ako 10 minut, montaz trosku viacej, aby ho clovek aj dobre zlicoval. To mi vychadza, ze niekto ma na hodinu cenu prace asi taku vysoku, ako ja na skoro cely den :-( -
matuS 05.02.04 22:53
« Re: ...oprava blatníku... :)
nechcem ta sklamat, ale setris na nespravnom mieste.
sam to s rucnym sprejom nikdy nenastriekas tak aby to nebolo vidno - ked nastriekas len cast, bude to vidiet (nezabudni ze na auta je okrem farby aj povrchovy ochranny lak!), a sam cely blatnik nenastriekas tiez bez toho, aby to nebolo vidno.
na tvojom mieste by som to nechal nalakovat profesionalne.
inac, demontaz, montaz, zveranie 1200kc, kolko si pisal ze stoji novy blatnik?
nezvladol by si tu montaz aj sam? -
"-- skrytý --" 05.02.04 20:55
« ...oprava blatníku... :)
Slíbil jsem, že budu informovat o opravě blatníku. Psal jsem nedávno, jak napadlo hodně sníhu o tom, že jsem nasadil řetězy a stalo se, že se mi přední zástěrka dostala pod řetěz a celá se vyvrátila tak, že mi potrhala blatník. Našel jsem soukromníka a te mi blatník za 450 Kč svařil. Víc mě stála demontáž a montáž (750 Kč), ale to nemohu počítat, protože tu bych musel zaplatit tak jako tak, kdybych koupil nový blatník. Teď už je zbývá zástřik. Ten si udělám ale sám spreyem. Sic barvu taky musím koupit. Spray už mám. Takže orava mne přišla asi na 500 Kč a vypadá to dobře. Jestli se mi příště něco takového stane, nechám si to znova zavařit. Samozřejmě, kdyby se mi ten blatník roztrhl hodně, volil bych nákup nového. Jediné co mi teď vadí, že mi namíchali barvu dle štítku na dveří 432 ale auto má odstín jiný. Zjistil jsem, že odstín 432 má ještě dva pododstíny 432.1 a 432.2, ale ani v té prodejně nejsou schopni mi říci, který ten odstín mám. Prohlížel jsem si ten štítek a tam je 432 a pod tim je ještě /27. Nevím ale jestli to patří k označení té barvy a i kdyby patřilo ve vzorníku jsem takovou barvu nenašel jen tu 432.2. No uvidím, až to výjde, zkusím zajet ještě k nějakým nátěrkům... snad budu mít štěstí. Ta oprava je černá a je dolní straně blatníku, takže zatím mi to tolik nevadí. -
« Suhlas s lufom
Ajvn > Soferi sa v SR aj CR chovaju priblizne rovnako. Najvacsie prasce su tradicne A(CZ) a BA (SK) - myslene v dobrom. P.S.: Ak si myslis, ze vo svojich "slovensky" pisanych prispevkoch slovencinu nekurvis, tak sa strasne mylis. Pis prosim cesky, je to lepsie na oci :o)
Inak pozrite si rubriku "100% navod jak nabourat". Je tam ace-ovo bohove radarove video s jeho novym antiradarom Bell 940. -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
no pokial tych 200 bola jednorazovka tak to nie je smerodajne, staci ti aby fukal vetrik 3m/s co ani necitis a da to rozdiel rychlosti 10km/h a to je pri 200stovke rozdiel 10% a to je pri spotrebe 10litrov 1 liter. Pokial fukne nieco silnejsie tak to spotrebu rozhodi silenym sposobom, to treba brat primer hore dole, ale aj tak je to vela, to mi brala 150konova 2.5TDI v A6 4x4 pri tej rychlosti. (ale ta brala 11 aj pri 90km/h) :-))) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
znova a bez chyb
co se mi povedla rekordni jizda z Prahy od baraku, k nam pred barak, ve tri v noci za 59minut :-) je to asi 100km Praha- Novy Bor a polovina cesty byla po R10 do Mnichova hradiste. Na R10 byla 200km/h a zbytek 60-80km/h, kvuli srnam a spotreba byla cca 8l, takze to taky nebylo spatne. Prave pri ty dvoustovce mi PP ukazoval 12.3l, jako okamzitou a vic nesel,jak otacky(tocil 4200RPM), tak spotreba.Jinak s tim autem se da jezdit hodne za malo, v lete jsem s ni jezdil za 5l a to jsem lehkou nohu obzvlast nemel(tak trochu) :). Kdyz jsem uz tu lehkou nohu mel, tak jsem jezdil za 3.8-4 l. Ale to byla rovinka a ustalenych 90, zadny provoz, motor si spokojene brucel a vse bylo v pohode, asi nejakych 150km. :-) :)
-
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
co se mi povedl rekord z Prahy od baraka, k nam pred barak, ve tri v noce je 59minut :-) je to asi 100km Praha- Novy Bor a polovina cesty byla po R10 do Mnichova hradiste. Na R10 byla 200 a zbytek 60-80, kvuli srnam a spotreba byla cca 8l, takze to taky nebylo spatne. Prave pri ty dvoustovce mi PP ukazoval 12.3l, jako okamzitou a vic nesel,jak otacky(tocil 4200RPM), tak spotreba.Jinak s tim autem se da jezdit hodne za malo, v lete jsem stim jezdil za 5l a to jsem lehkou nohu obzvlast nemel :). Kdyz jsem uz tu lehkou nohu mel, tak jsem jezdil za 3.8-4 l. Ale to byla rovinka a ustalenych 90, zadny provoz, motor si spokojene brucel a vse bylo v pohode, asi nejakych 150km. :-) :) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
no, ma to 110 koniku...tak myslim ze to je ta 88kw.... musel bych se podivat a to se mi nechce. On je fakt, ze s tim jezdim do 10km vzdaleneho mesta a dal moc ne, tak nez se motor zahreje. Tad mi to prio 90 ukazovalo 4.8 (okamzita, celou cestu), takze by to uz zas tak problem byt nemel, tak jsem to stahnul. V patek jedu do France, tak uvidim, jaka bude spotreba..... zvlast v nemecku na dalnici pri 200 (to mam 12 litru :) -
"-- skrytý --" 04.02.04 14:55
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
luf: ved to hovorim, od Prahy na vychod je to proste "vychod", Velka Morava, su tam horuce hlavy :-)) Nedavno jsem to nakousl, ted to dokousu. :-) .. od Prahy na vychod jsou horkokrevni Slovane, od Prahy na zapad jsou pohodovi Keltove. :-))) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
luf, yyyyy: dik za info. Len ma zaujimalo, ako sa veci maju u inych. Ja cez Rakusko prechadzam 2x za tyzden (v pondelok trasu BA-Salzburg a v piatok naspat), vacsinou meravaju v Linzi kde je 100, mojich 120 ich nezaujima - cakaju na Madarov, co tam vobec nespomaluju ;). V Nemecku meravaju len sem-tam (napr. padak v smere na Mnichov za kopcom Ischenberg, tam je 100 a byvaju tam dost casto). Ja sa vsade drzim hesla "+20", to je este len nizka pokuta a bez "trestnych bodov".
luf ad spotreba: no, pri kludnej jazde sa prejavi ucinok tazkeho sprevodovania. Pri 120 mi Mazda toci necelych 3000rpm a plynovy pedal len tak steglim. Pri beznej rychlosti oscilujucej okolo 150 si cucne okolo 8, ked som minule o jednej v noci hnal z Olomouca do BA, tak mi tych 200km trvalo necelu hodinu a pol (vyrazenie o 1:00, o 2:30 som uz bol na Dlhych Dieloch; konstantne 180 tacho, to je nieco pre Ajvna ;)) a spotreba bola cca. 9.5l. To je ale asi maximum, co sa da spravit. Po meste to vychadza okolo 8.5. -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Ajvn - prid sa pozriet do SR a uvidis, co je klidek a co su horuce hlavy. U nas ta normalne pustia, ked vidia, ze sa ponahlas, posluzne vyhadzuju blinkre atd., tuto ti manik v zadychcanej felicii neuhne ani za svet, fabie 1.4 44kW sa snazia ta silou mocou nepustit pred seba, kamionisti na zrkadla seru a vsetci spolocne seru na blinkre. A vsetci su nervozni, blikaju a trubia kedy sa len da (skusenosti z piatku poobede na trase Praha-Brno). Horsie sa snad jazdi uz iba v rakusku, kde sa vsetci trepu v lavom pruhu 80 a pravy je uplne prazdny :-((( -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
rakusania meraju rovnako spinavym sposobom ako nasi. Zalezu do mysacej diery na uplne bezpecnom useku a meraju na prilete. Potom uz platis aj za rychlost, aj za znamku aj za .... Nemci donedavna nemerali, ale teraz sa to rozmaha aj tu, ale to robia slusne postaveny aby ich kazdy videl. Podla mojho nazoru platim v daniach policajta za to aby bol poriadok (a teda aby ho bolo vidiet) a nie aby vyberali (schovany aby kazdy ten priestupok urobil), u nas je to tak - ked ich treba nemas ich, ked o nic nejde otravuju, presne rovnaki su rakusania. V nemecku nevidim policajta normalne nikdy ale ked sa nieco deje su tam hned - a co sa tyka rychlosti malokto si dovoli prekracovat rychlost, dokonca aj tunajsi sef dost drsne riadiaci bere limity velmi vazne. No a platit som v rakusku platil, raz som dokonca tazko zaplakal ked som si nevsimol v Passau spomalovacku pred hranicou (a to som vedel ze tam je, proste som ju nevidel), tak si ma hned odchytili, manik mi ukazal tabulku rastucu geometrickym radom, a uz som aj caloval. Neukecas ani prd. Tak radsej chodim "19 cez" to sa zda byt OK. -
"-- skrytý --" 03.02.04 17:58
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
orin: heh, myslis, ze som tie 500km streky myslel Beroun - Praha - Beroun? :-)) Na 500km sa to lebedi, na 1000km je to tak ako tak o hazarde a o velkej voli dojet v poriadku. A okrem toho, Tebe bych si za rucitela nezobral, ja som takto 1100 km odjel a .. odjel a prezil som :-))) Holt to vies, to u Vas ste moc horuce hlavy, to my sme tu pohodari, kliiid, my tu mame pevne nervy a hrosiu kozu. :-))) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
to dabel - Ja s meranim v rakusku nemam takmer ziadne skusenosti, aj ked som tam za posledne 3 roky bol vareny-peceny. Videl som za celu dobu asi 4x merat, aj to vzdy v dedine. Na dialnici som ich nestretol nikdy (Vieden a okolie). Kamos tam dostal pokutu za rychlost, bolo to trapnych 21EUR za prekrocenie rychlosti o 21km/h.
Celkom slusna spotreba pri ustalenej 120. To ti bezne zerie tak malo? Musim niekedy skusit vydrzat jazdit dlhodobejsie 120 (nemam PP, takze od benzinky po benzinku) -
"-- skrytý --" 03.02.04 14:58
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Ajvn: v ČR tak jezděj prakticky všechny, páč jezděj o dost přetížení - když to u nás nikdo nekontroluje... Naopak venku je to v pohodě, páč tam si to tak moc netroufaj. Až u nás nebude takový banánistán, a bude se to trochu hlídat, bude to i u nás jinak - i když já bych byl nejradši, kdyby ty kamiony nahnali na vlak - aspoň ty tranzitní. -
"-- skrytý --" 03.02.04 14:29
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
oddie: To jsou povery, ze do kopce jezdi tiraci 50. Neplet si tirak s V3S nebo s Avii :)) Mozna nekteri cesti, ty podle kolisave rychlosti na dalnici docela spolehlive poznas:), ale jinak museji jezdit na tempomat, protoze neni tezke v pracovni dny najit tirak, co i do tech nejprudsich nemeckych dalnicnich kopcu nespadne pod 70 (pikantni je usek Pforzheim - Karlsruhe, tam ma dalnice max. sklonem do norem asi hooodne daleko:) a zcela bezne kopce vyjizdi s 90 na tacho jako by se nechumelilo. Chce to samozrejme hledat, obcas musis vymenit tirak za jinej, kdyz vidis, ze Te spolu s Tvym "vodicem" predjizdi rychlejsi :-))) Horsi je jezdeni o vikendu zpatky do Cech, to nekdy nenatrefis na zadnej v useku 100km .. ikdyz to bude tim, ze kdyz ho nevidim na dohled pred sebou a za sebou, tak s mou identickou rychlosti jako jejich uz zadneho neobjevim :-)))) -
"-- skrytý --" 03.02.04 13:46
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
lidi, ja ani necekam, ze date za pravdu mne, ja jsem individum, ktere se na silnicich hned tak nevidi. :-))
Mozna, ze mi tenhle styl vyhovuje i proto, ze nosim v aute bryle na dalku a to je jakekoliv odstineni svetel zadouci, protoze to oci pres optiku unavuje dvojnasob.
Tyhle 500km streky absolvuju cca 18x za rok, prubezne po cely rok, za posledni mesic jsem je absolvoval dve, vcetne snehu, soli a podobnych sr*cek na silnici :), takze to nejsou skutecne jen letni zkusenosti. :))
A propos, pokud taky jezdivate tyhle nocni streky po dalnici, taky si sklapite stinitko ve zpetnem zrcatku? To je balzam na oci a pokud nejede nejaky blazen bez svetel, tak mi nic neutece. :-) -
"-- skrytý --" 03.02.04 12:24
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Jet po dálnici ustálenou rychlostí za kamionem - tedy cca 90km/h (a do kopce 50...) bych tedy nemohl, to už mi přijde značně přehnané. I v 1,9D bez turba jsem po dálnici jezdil ustálených 120. V některých případech je ale ovšem vhodné a velmi zdravé, jet pomalu za tím kamionem - třeba na tom nově otevřeném poloobchvatu okolo Plzně bych se asi jinak jet neodvážil... -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Ajvn: tak vas citam a citam a musim dat zapravdu yyyyy a lufovi. Ked ides dlhu streku, tak za kamionom zaspis. 700km trat mi pripada ako totalny veget, ked mozem ist "normalnych" 150. Pri "predpisovom" prechadzani Svajciarska som ale po 100km myslel, ze zaspim, unudim sa, zozeru ma mrle atd. a to bolo stalych 120 (btw ten moj dvojliter vtedy spapal 6.08l/100km, ja viem, nic moc...) - musel som si spievat a to veru auticku nezavidim, ze ma muselo pocuvat!
No a ad kamiony: tak to si asi isiel za nemeckymi kamionmi akorat v lete. Keby si to spravil teraz, zistil by si, co znamena pojem "nasyteny roztok agresivnej soli" ;)
Este otazka na yyyyy: Ake mas skusenosti s meranim v Rakusku? Ja tam jazdim standardne 150 tacho a teraz neviem, ci som doteraz (tuktuktuk!) nedostal pokutu lebo to toleruju (tak som pocul) alebo preto, lebo som mal proste stastie (blbi maju stastie, aj tak som pocul a to by tiez sedelo ;) -
"-- skrytý --" 03.02.04 11:23
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
matuS: ja bych to tak nedramatizoval. Prijde mi pohodovejsi jet na dalnici ustalenou rychlosti za tirakem, nez chodit po prazskych ulicich pesky, kde se ty auta porad rozjizdi. Kdyz takhle jezdivam, tak pokud jedu dal, tzn. po D5 do BRD a dal po 6tce Norimberske do Heilbronnu a dal za Stuttgart. Tam je usmevne mluvit o prachu, v porovnani s Cechy, protoze kdyz v Cechach jedes v desti, auto Ti ti pred Tebou uspini. Kdyz jedes v Nemecku v desti, dojedes a mas ho krasne ciste a umyte. Tam jsou silnice vzorne ciste, nevim jak to delaji, ale pokazde to trochu se zavisti obdivuju.
V Cechach jezdit za tirakem je na povazenou, protoze tady mivaj casto v dezenu kaminky. V Nemecku se mi jeste nestalo, ze by neco od kamionu odlitlo, viz. ty ciste silnice.
A jeste jeden zajimavy aspekt. Pokud je pocasi jako ted, neprsi, ale jsou mokre vozovky, tak za tim tirakem v Nemecku nemusis tak casto pouzivat ostrikovace. V Cechach by to znamenalo mit od ostatnich aut po chvilce spinave predni sklo, takovym tim popraskem, co lepi a dela ten skraloup na skle. Tohle se za tirakem v Nemecku resi tak, ze se trochu pritahnes, on Ti nahodi sklo cistou vodni tristi, prejedes steraci a mas okno zase ciste. :-))) -
"-- skrytý --" 03.02.04 10:03
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
luf: s tim stylem jezdeni na dalnici v Cechach .. moc se s tim nastesti nesetkavam, ja jezdim v zapadni casti Cech, tam jsou uz ty "zapadni" navyky a malo platne, taky to tam kultivuju ja sam svoji klidnou a vyrovnanou jizdou. :-))) -
matuS 02.02.04 21:50
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
ajvn, ty ides par sto km za tirakom? klimu nemas, takze vetras, dychas ten sajrajt, nielen vyfukove plyny ale aj ten prach...mozno usetris par korun, ale k comu ti to bude ked zomres v 50tke na nejaku blbu chorobu...
ja mam skusenosti s citr. ax, a tam to bolo tak, ze pomala jazda robila spotrebu 4.3 a svizna 4.8, takze nemalo zmysel jazdit pomaly.
skus aj ty vyjazdit jednu nadrz svizne, po dialnici 140 a mozno zistis ze takto setrit naozaj nema zmysel.
jediny krat, kedy som isiel asi 300km za kamionom bolo v australii za tmy, ked som dufal ze on zostreli pripadne kengury, ktorych bolo pri cestach neurekom. A to som mal este vyhodu, ze drviva vacsina austrasksych kamionov ma vyvod vyfuku nad strechu, nie sprosto medzi napravy, ako je to u nas. -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Ajvn - sme tu dvaja na jedneho :-). Nieco na strekach 1000+ km som uz odjazdil. A vysledkom je, ze sa vozim na hornej hranici nepokutovatelnosti (+10 odchylka tacho +10 tolerancia policajtov). Nejaky ten litrik alebo kolko by to spravilo na spotrebe ma vobec nezachrani ani nezruinuje. Radsej som prv na mieste a oddychnem si tam alebo vyrazim neskor a oddychujem pred cestou doma :-) A ked sme uz pri tej kludnej jazde - ved u vas v cesku sa ani neda jazdit pohodovo! Na dialnici mi to pripada ako preteky a pouzivanie blinkrov a spatnych zrkadiel sa tu asi povazuje za zbytocnost. A mam pocit, ze za to niekomu vbehnut do pruhu, aby nemohol dalej pokracovat svojou rychlostou a potom sa nezaradit naspat aspon 2 minuty, je nejaky specialny bonus. Zeby nejaky ten litrik benzinu zdarma? -
"-- skrytý --" 02.02.04 16:24
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
yyyyy: no pri rychlosti kamionu mas jistotu, ze nemusis porad brzdit a zrychlovat :-) Jinak je to mozna tezko chapatelne, dokud to clovek nezkusi, ale pro oci je to skutecne relax, pokud se povesis napr. za ten kamion a nemusis preostrovat na miliony objektu v Tve predni polosfere, ale sledujes "jeden" objekt v temer fixni vzdalenosti. (cimz nerikam, ze uplne resignuju na provoz kolem sebe, vcetne pred sebou,to pochopitelne taky stale sleduju). Je to otazka. Kdyz jedes rychle, rychleji se Ti unavi ocni svaly, ale mas vic vzruchu a tim se udrzujes vzhuru. Pokud jedes jako v kocaru za tirakem, oci se Ti moc neunavi, ale zase si musis dokazat vyvolat dostatek vzruchu jinym zpusobem .. pri radiu si zpivat, zvejkacka, atd.. :-) Horsi je, kdyz jedes dlouhou streku a zjistis, ze Ti zvejka vytahala uz vsechny Tvoje plomby ze zubu a ze jsi uz ochraptelej :-))) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Tak to teda nie, v sedacke auta som si V ZIVOTE neodpocinul a uz vobec nie za tirakom 90. Zaspavam aj po rakusku, kde chodim "do straty desiatky" cize 140-150 tachacovych (mimochodom ~7,4l/100 megan kombi 1.416V) a aj to je na mna dost, zobudim sa az v nemecku kde idem co dialnica da, cize do najblizsieho predbiehajuceho kamiona (priemrne 7.9 rychlost sialene premenliva). Keby som "odpocival" tak odpadnem uz v Passau a v Koline som pozajtra :-) Ak valis, urobis to za noc, ak nevalis, urobis to za 2 dni, moj cas a limitovana dlzka zivota volia valit. Nejakych 15 euro usetreneho benzinu za to nevymenim. -
"-- skrytý --" 02.02.04 15:10
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
luf, kdeze, to jedlo je na prednej sedacke spolujazdca .. coz vylucuje, ze vezes spolujazdca .. ale ked ho vezes, moze sa natahovat on.. resp. ona dozadu :-))
Heh, co mas proti Cliu pro muze? Clio je prave pro nas ... opak je C-3, Citrous je pro zenske :) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Mozno ked si v zavetri za tirakom, tak na to mas cas, ale ked ides 150+, musis mat oci na stopkach, lebo ti tiraci ich vacsinou nemaju v spatnych zrkadlach :-( A ked prepasnes tu pravu chvilku napriklad natahovanim sa za jedlom na zadnu sedacku, moze byt dobrzdenie dost tvrdy oriesok. Ale ked idem niekde vyslovene daleko, tak samozrejme mam nachystanu zasobu jedla, aby som nikde nestracal cas. Ale Praha-Blava to je trapnych 350km, to vydrzim, ved som chlap (aj ked mam Clio). -
"-- skrytý --" 02.02.04 13:48
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
luf, byvas hladny za volantom? Aaah, to rob ako ja, mat za sedackou spolujazdca dve flase 2l limonady (tam dosiahnes:) a mat na tej sedacke polozenu nejaku krabicku a v tom napriklad susenky, cokoladu, bonbony, zuvacky :-))), pomeranc, rajce, papriku, okurku, horalku ci tatranku .. zkratka plny komfort ako v Air France pocas letu :-)) Nemluve o tom, ze tolko jadla a pitia funguje ako ten tirak za Tvojim chrbatom :-))) -
"-- skrytý --" 02.02.04 13:44
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Tak takhle rychle jsem s tim jel jen jednou, kdyz jsem mel ropacka mesic a nechal jsem se v kopci unest tim, jak snadno to na 150 zrychlilo. :-) Ale spotrebu si nepamatuju, nemluve o kopci a o tom, ze v tu dobu mi to jeste zralo o 50% vic, nez to zere ted. :))
150 je na me zbytecne moc :-) Ja si lebedim, kdyz najdu nejakeho tiraka, co jede porad mezi 90-100. Sice bych byl v te Blave mozna az o 1/2 casu pomaleji nez Ty :), ale kdyz Ti to za tim tirakem jede za 2.6-3.0, no nejed tak. :-) A to nemluvim o tom, jak si za nim krasne odpocines a relaxujes :)) No a kdyby se nahodou stalo, ze by na tiraka slo spani a sinul si to do svodidel, tak mu jen bliknes dalkovejma do zrcatek a aspon udelas nejaky dobry skutek. :-)) Pokud by ovsem slo spani driv na Tebe, v tom pripade doporucuju jet mezi dvema tirakama, aby podobne na Tebe zablikal ten vzadu. :-))) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
BTW to nie su zavody. 150-170 je na dialnici uplne pohodova cestovna rychlost. A radsej ako sediet za volantom seidm doma v kresle, preto sa takto ponahlam. Navyse vacsinou byvam aj hladny a tak za Brnom pridavam este viacej :-) -
« Re: Nieco pre Ajvna - rekordna spotreba :-)
Pozor! Cas je iba od tabule koniec Prahy po tabulu zaciatok BA. Ajvn - v praxi to znamena, valit stale 140-150, aby to s hranicami, odbockou v Brne a nejakymi obmedzeniami (kde ja uzkoprso dodrzujem rychlost) vyslo na priemer 130. Dokaze ten tvoj ropak tak rychlo vobec tocit klukovkou? :-)))