Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re:
??? aka spotreba ??? :shock: NIGDY som olej nedolieval, vzdy vydrzal bez ubytku plny pocet kilakov (no, ked to bolo nove tak mi zmizlo jedno "o" tesne pred vymenou), myslim ze je to vec servisu aby to bolo OK, nech tam leju to co je na tych 30 000 predpisane a poftakach, je to s rezervou, tak to musi vydrzat aj ked clovek robi prasaciny -
« prehliadka po 90 000 km
Tak som dnes absolvovoval prehliadku po 90 000 na Thalii. Menili olej a filtre + 3 ziarovky, prekodovaly mi kluce a doliali chladiacu kvapalinu. Stalo ma to 5000 SK. Nahnevali ma ale, lebo som tam dosiel rano o 9 na objednavku a malo to trvat cca 4 hodiny a auto mi az po 4 urgenciach odovzdali o 16:30. Aspon mi ho umyli co som vobec neocakaval
Inac mi zistili volu na prednom cape, tak to asi budem musiet dat vymenit -
"-- skrytý --" 01.03.04 18:02
« ...mě se to líbí :)
... mě se to zase líbí to nové prostředí, ono jde taky hodně o ZVYK a naučit se to používat (člověk je líný a nechce se mu zvykat na nový 8-s 8-s ) ... ale to chce čas. Já má pocit trochu zmatků, ale vpodstatě si myslím, že to bude lepší... -
"-- skrytý --" 01.03.04 13:51
« nove Motorcafe
Teda ja Vam nevim, ale mne se to nejak nelibi, tamto mi prislo mnohem prehlednejsi. Nejvic me pobavila volba v nastaveni, jaky chci skin .. je tam i old_auto .. ulozil jsem a ukazuje se mi to stale stejne nove, po starem dobrem MC ani pamatky. :-( Jedine, co me snad potesilo, ze je tu videt muj profil, kde jsem objevil, ze za tri dny tu budu slavit "narozeniny", to uz tu s Vami budu presne dva roky :-)) Jo a ze jsem uz napsal vic jak tisic prispevku :-)) -
"-- skrytý --" 27.02.04 07:51
« Re: Test
Co mne se týká, mám 3+2+1 dětí !!! Je fakt, že když jedeme celá rodina tj. 2 dospělí a tři děti, tak auto je plné a vzadu si překáží. No když jsem byl malý naši měli Renauld 16 a já měl jen sestru. Pamatuji si cesty do Jugoslávie, a to i s přívěsem. Prostor vzadu byl větší, ale cesta nebyla o nic víc únavnější než, než když jedu dnes se svoji rodinou v menším autě. Jediné co lituji, že nemohu jet se všemi dětmi, což na druhou stranu je skoro jedno, protože se se všemi snad nikdy nedokážu sejít, takže auto téměř pořád v průměru jezdí tak se dvěma až třemi osobami a to na naše poměrně krátké cesty okolo 15-20 km celoročně je dotatečné. Jde o to, že jsem za celou dobu co jsem po druhé :-) ženatý, tak jsem nedokázal dát na dovolenou tolik peněz, abych mohl jet třeba do Jugoslávie. Tím chci říci, že mi je jedno, že mám malé auto a i kdybych měl trochu větší tak mi to nic nevyřeší. Jediné co by mi to mohlo vyřešit je, že bych mohl mít dvě auta či tři 1-2 malé do práce apod. a jedno hodně velké třeba Renault Espase na hromané výlety a dovolený a to ještě podotýkám, bych musel mít peníze na ty hromadné výlety. Pravděpodobně bych to mohl mít, kdyby mě a mé ženě přidávali zaměstnavatelé k platu jednu nulu :)) nebo někdy dvě :))), ale toho se nedočkáme (já jsem ve školství a moje žena ve zdravotnictví.........). Takže závěrem, je mi jedno, že někdo bude říkat, že jezdíme v mrňavým autě, taky jsem si mohl koupit větší... měl jsem možnost, ale mne tohle usměvavé autíčko učarovalo a prostě ho miluji :-) a klidně si tu plácejte o jeho malosti... i kdyby se ten zázrak a moje prostředky se změnily, koupil bych si zase CLIO třeba 1,6 s výbavou to by bylo žúúúúžoooo!!! A rodině bych koupil něco většího, ať si konečně užijíííí.... zdraví všechny Renaulťáky Sněženek :)) -
« Test
Potesim vas, Cliaci. Precital som si test 10 malych aut na auto.impuls.cz a Clio tam dopadlo relativne slusne. Na to, ze je zo vsetkych testovanych aut najstarsie (spolu s P206?), tak ma celkom potesilo, ze skoncilo v strede startovneho pola. A porazit Fiestu, Corsu a Polo je veru dost dobry vysledok (najma ked v teste bola zaradena este stale klasicka 1.2 8V). Keby zobrali 16V, tak myslim, ze sme mohli byt o chlp vyssie. Prehrali sme to ale hlavne na vnutornom priestore. Nechapem, preco vsetkym novinarom vadi malo miesta vzadu (aj u noveho Meganu), ved je to auto pre rodinu s malymi detmi? Ked niekto navrhuje auto ako napr. Skoda - "male rodinne" a vsetci to porovnavaju s nim, tak je to vlastne uplne jasne. Ale na zapad od nas to neni celkom bezne pouzivat ich takto. Mrknite na ten test a podme o nom diskutovat, nech tu neni tak mrtvo! -
« Re: Pískání brzd- Thalia II
"Brzdy na renaultoch sú však vždy prvotriedne" - tak na to zabudni. Dodava ich Lucas a maju problemy s kvalitou, keby si preliezol tuto rubriku od zaciatku, vedel by si o mnohych pripadoch poskodeneho oblozenia vzadu alebo platnicky vpredu. Ale brzdit veru dokazu, nadimenzovane su OK, len ta kvalita je asi dost zla :-( -
matuS 25.02.04 11:37
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
je mi jasne ze tvoje clio na 4rke pri 100km/h zakceleruje lepsie, mas o dost vacsi motor :-) Ide o to, ze som s tym autom predbiehal a vazne to bolo pohodlne a rychle predbehnutie (predpokladam ze tych 5-10 aut co som predbehol nestupilo v momente predbiehania na brzdu :-) )
priemernu spotrebu 6.5 mame teraz, a to ma 600km. Z asi 550km bolo 150 mimo mesta dynamickym stylom (zabehavam ho dynamicky), takze podla mna ten tvoj znamy asi moc podtaca. Ja viem ze ten motor v otackach huci, ale on otacky potrebuje a je pre ne stavany. Myslim si ze po 10.000km bude priemerna spotreba pod 5.5 (jednak sa zabeha a druhak sa s nim bude jazdit menej dynamicky ako teraz)
Draha plynu je OK, len pruzina je silna a ten plyn je umiestneny troska krkolomne (povedal by som ze je prisposobeny na jazdenie v zenskych lodickach), takze ked si si este nezvykol, mohol si mat ten pocit. -
« Re: druha garancka a vychytani jinych much
Po 60tis ma stala prehliadka okolo 8tis SKK, fakt sa tam menilo skoro uplne vsetko, co bolo tekute (mne pri nej opravovali aj zadnu brzdu a tak mi vymenili aj brzdovku). Ajvn ma olej dost lacny, palivovy filter bol ale kruty! Na benzinaku ho menili tiez a bol za nejaku smiesnu cenu. Ak by ste mali zaujem, tak tu fakturu doma niekde vyhrabem. -
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
matuS - no ja neviem. Asi so zmlsany Cliom, ale na 4ku pri 100km/h sa s tym Yarisom nic nedialo. Spotrebu na trase, ktoru som s nim absolvoval mal priblizne rovnaku ako moje Clio na tej istej trase s tym istym rychlostnym priemerom. Jedna vec, co posobila pozitivne bola prave akceleracia z nuly, ked sa clovek nebal tocit, vtedy isiel do ~110 ako zihadlo. Dost bolo vidiet, ze je to mestske auticko. Majitel s nim mal priemernu spotrebu cca. 6,5l a to nebol ziaden zavodnik. Moje skusenosti s Yarisom pramenia iba z tohto jedneho kusu, ktory uz mal najazdenych 120tis, takze mozno uz bol za zenitom alebo sa k nemu spatne spraval :-) BTW ako sa ti dari stlacat plyn do 3/4, ja som mal pocit, ze plyn je iba full/off, taku ma kratucku drahu :-))) BTW2 urcite si nemyslim, ze 1.4MPI 50kW je lepsi motor, aby som nebol spatne pochopeny! Iba som mal pocit, ze by mu viacej slusalo o 2 deci vacsi objem pri tom istom vykone. Toyota motory vie, napr. 1.4VVTi je super (skoro taky dobry ako moj v Cliu :-) ) -
"-- skrytý --" 24.02.04 23:17
« Re: druha garancka a vychytani jinych much
No vyzera ze mas pekne drahy servis :-( Neviem, kolko som platil pri 60.000km, ale pri 90.000km som platil 4900.-SKK vratane DPH.
Tiez ma prekvapila lufova cena oleja v cechach, pozeram tu moju poslednu fakturu z 90.000km. 5.5litra oleja ma stalo 2585SKK s dph - olej elf 5w30 evolution SXR (na 30.000km) -
matuS 24.02.04 22:50
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
luf> yaris zerie malo. pruzne zrychlenie v dvoch osobach je OK, zrovna cez vikend som jazdil mimo mesta a predbiehanie na rovine nebol absolutne ziaden problem (100-120km/h na stvorke,takze ziadne tocenie k cervenemu, auto je nove, takze to tocim len po 5500, a plyn stlacam do 3/4). nezabudni ze to auto ma variabilne casovanie ventilov. btw v com je problem ked sa vytaca motor? (odhliadnuc od hluku)
hlucny ten motor je, to je proste fakt. co uz?
vacsi motor je urcite lepsi, ale aj viac stoji. do mesta je to idealne auto, mimo mesta bude jazdit malo, takze vsetko je OK. -
« Re: Dobra smutna sprava
Predavat ho nejdem, bude volne pristupne pre moju rodinu, takze predpokladam, ze moj otec a moj bracho sa pobiju, kto ho dostane. Uz sa na tu bitku tesim :-))) Povodny plan bol nechat si ho ako druhe auto, ale poistky a prevadzka by ma zbytocne ruinovali. Manzelka soferovat po meste nechce ani za svet, takze by iba zahalalo. A kedze nekupujem diesel, tak nove auto bude na jazdenie po meste rovnako vhodne ako Clio a tym stratilo vyznam nechavat si ho. -
"-- skrytý --" 24.02.04 10:13
« Re: kontrolka elektroniky sem tam problikava porad
dlabas: No nekdo mi tu uz driv radil, ze by to mel odstranovat nejaky novy firmware. Konkretne jsem je na to driv upozornoval, jestli tam mam opravdu opraveny a oni se dusovali, ze tam mam posledni, ktery jim Renault anoncoval .. ze jim to tam pry "vyskoci", kdyz mi maji nejaky novy dohrat, pokud je k dispozici. No ale po me zkusenosti, ze jim tam nevyskoci, ze mam prodlouzenou zaruku, uz temhle proklamacim tak moc neverim. Jinak prechipovane to urcite nemam, ne vedome ode me, leda ze by mi to dali jako bonus Frantici uz v tovarne :-)) -
"-- skrytý --" 23.02.04 22:20
« Re: kontrolka elektroniky sem tam problikava porad
Ajvn: jak jsem měl tu svojí "Lucinku" v servisu po tý druhý bouračce, tak jsem se ptal toho servisáka na přečipovaní. Bylo mi odpovězeno, že si to lidi nechávají na Clia dělat, ale že se pak stává, že jim problikávají kontrolky na palubovce.
Určitě přečip nemáš, ale co kdyby ti zkusili - reset jednotky - přehrání jednotky na stejnou nebo novější verzi. -
« Re: Dobra smutna sprava
Zialbohu az taky vykon mat nebudem. Pohorsil som si v pomere vykon na kg, mal som 98PS na 1000kg a budem mat iba 115PS na 1220kg. Dvojliter ani dCi som si uz dovolit nemohol (aj toto bude s odretymi usami). Ale na dieselove dCi 80PS este stale budem mat s prehladom!!! -
"-- skrytý --" 23.02.04 13:39
« Re: Dobra smutna sprava
lufe, jsi zradce !! :-) ba co vic .. jsi dezerter ! :-))) Pockej pockej, az Tvuj Megane GrandTour bude predjizden nejakym Cliem, jak si reknes .. ze jaaa luf jsem se sveho Cliouska jen zbavoval, co jsem to jen udelal, chyba chyba ! :-) -
« Dobra smutna sprava
Po vyse 3 rokoch a 105.000km stravenych s Cliom som bol okolnostami donuteny presedlat na nieco vacsie. A tak sa dnes stalo, ze som si objednal Megane Grandtour. Auto bude moje niekedy v priebehu aprila az maja, dovtedy ma caka este dalsich priblizne 15tis km s mojim milovanym zihadlom Cliom. A tak, so smutkom v srdci, travim s vami poslednych par tyzdnov. Cliu cest!
yyyy - napis mi na lufik@hotmail.com, mam info, ktore by ta mohli zaujimat a nechcem to tu pisat verejne. -
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
Ked tu citam, ako skvele jazdi Clio s 1.2, tak mam pocit, ze nieco nie je v poriadku so mnou alebo s vami. Mam 1.4 16V a velmi, velmi lutujem, ze som nemal 80tis viacej na 1.6 16V. Prazdne, alebo v dvoch ludoch to s autom dobre cvici, ale ked je v nom viacej ako 200kg (4 ludia), uz je to dost citit na jeho vykonoch a aby sa dalo dobre jazdit, treba ho o dost viacej vytacat. Kto sa ale otacok neboji, uzije s nim :-D Pri predstave jazdy s 1.2 mi vlasy stupaju dupkom. Ale ak neplanujes jazdit po dialnici, 1.2 ti v meste preukaze urcite dobre sluzby.
matuS - nechapem, ako mozes byt odviazany z litroveho yarisa - zere a nejde. Na pruzne zrychlenie clovek moze zabudnut, randal v otackach je dost hrozny, ked chces predbehnut, aby si radil a tocil az k cervenemu. Ale ked sa clovek neboji otacok a nevadi mu ten hluk, tak si zajazdi fajn. IMHO vacsi motor s rovnakym vykonom je podstatne lepsi a vo vysledku bude zrat rovnako. -
"-- skrytý --" 23.02.04 11:18
« dalkove ovladani obcas stavkuje a nechce zamknout
No tohle se mi stava uz delsi dobu .. hodne namatkou, to uz musi byt, kdyz se to povede. Vzdy staci strcit klicek do zapalovani, otocit na druhou polohu, a pak to zamknout jde. Ovsem vcera jsem myslel, ze dam Cliousi poprvy za usi. Nechtelo se mu to zamknout, stavkoval, opakovane do zapalovani nepomohlo, ani zresetovani ridici jednotky nezabralo, dvoji nastartovani, snad az na 12ty pokus ve skrince zapalovani ho probral a nechal mi auto zamknout. :-/ Pritom ve stavu baterky DO to nebude, dalkac v pohode cervene zablikne, kdyz ho zmacknu. Ze by mu nejak vcera vadil dest? -
"-- skrytý --" 23.02.04 11:14
« kontrolka elektroniky sem tam problikava porad
.. takze zhavicima svickama to pochopitelne nebylo, coz jsem ani nepredpokladal. Jeste abych se vratil k te garancce. Co me docela silne nakrklo, ze mi z nadrze zmizelo necelych 9 litru, s autem nekde nalitali kolem 85km a pochybuju, ze to bylo vsechno na brzde + udavana pul hodina zkusebni jizdy. Grrr. Se spotrebou pres 9 litru!! No to mi hlo zluci nejvic! :-)) Mi tim pekne nabourali moji Excelovou tabulku :-) To musi byt hrozni sloni, kdyz s autem jezdi za dvaapulkrat tolik, co ja.
No ale zpatky k te kontrolce elektroniky. Mam svou hypotezu, co mi to dela. De facto temer vzdy se mi rozsviti, kdyz pred tim nasledovalo vyrazeni. Kdyz jsem jel ze servisu, kde s tim museli jezdit porad pod plynem, tak mi ta kontrolka svitila temer celou cestu nepretrzite, protoze jsem s tim samozrejme razem jezdil uplne v jinem rezimu, sotva do toho nechavam neco striknout, jizdy z kopce, vyhozenej kvalt. Po tech 20km uz prestala svitit a pohoda .. pak uz se mi rozsvici jen nahodne tak na jednu vterinu, prave pri vyrazeni, resp. pusteni plynu. (neni to samozrejme s kazdym vyrazenim :-) Podle me je na vine ridici jednotka, ktera tyhle "mezni rezimy" nejspis obcas mylne vyhodnoti, jako ze doslo k chybe pri vstrikovani, ackoliv to bylo cilene chovani ridice. Uz opravdu nevim, jak si to jinak vysvetlit. Nejspis tam zase hraje roli ta dynamicka datova mapa v RJ, protoze po te, co ten motor byl ze servisu zvykly na to, ze ho doslova "uchcavali", tak celou cestu domu to svitilo. Jak uz si to na muj styl jizdy zvyklo, tak to pak samo od sebe prestalo. -
"-- skrytý --" 23.02.04 11:01
« druha garancka a vychytani jinych much
Tak jsem si privezl minuly tyden auto z 2. garancky. Krom ni mi davali do poradku blbe chodici Defend Lock, uz chodi supr, lip nez pri prebirani noveho auta:), podlepili mi ten vrsek gumy na prednim okne u spolujezdce, nastrikli mi barvu pres plech pod rucni brzdou, kde kondenzovala voda a delala se rez. Jinak ty brzdy byly opravdu zavzdusnene, takze je pomohlo odvzdusnit, "prelestili" mi kotouce a temer "nove" brzdove desticky mi pochopitelne nechali :-) Hrali si mi taky se zhavicima tryskama, vymenili mi je k memu prekvapeni ZDARMA v ramci me Zaruky+, pravdepodobne na zaklade meho stezovani si, ze mi obcas problikava kontrolka elektroniky. Ten problem se zkratem a spalenejma pojistkama nakonec pramenil ve vypalene zarovce u zadniho osvetleni SPZ, kterou mi museli vymenit a udajne, nevim uprimne proc, jestli ze stejneho duvodu, i predni levou parkovacku.
A asi se ptate, kolik tahle sranda stala? To me docela porazilo :-( Ty ukony mimo garancku byly za cca 1100 Kc bez DPH, ta garancka stala bez DPH as 5800 Kc !! .. nejdrazsi polozka tam byla palivovy filtr za bajvoko 3400 (bez DPH) a pak vymena oleje za nejakych 1500. Vseho vsudy vcetne DPH jsem jim tam nechal 8493 Kc :((
jo jeste poznamka, brzdovou kapalinu meni az po 3-4 letech, takze zatim mi ji nemenili, bod varu mam aktualne snad nekde kolem 230'C. -
"-- skrytý --" 22.02.04 21:21
« Re: Clio a statická elektřina
Já jsen už párkrát taky dostal nějakou tu ránu a vím, že je to problém umělohmotných potahů a věcí na sobě. Ještě jsem nedošel tak daleko, že bych měl obavy se auta dotknout - s tím vybíjením souhlasím - možná by pomohly kvalitní neumělohmotné potahy, ale myslím si že bych je nezaplatil. Už jsem se díval po potazích a je v tom problém, jelikož mám boční erbagy v sedačce, musejí ty potahy být homologovaný. Ty co jsem viděl, byly určitě s umělohmotnou vlákninou, takže zatím to neřeším... jednoduše zatím nejdou děnky :) -
"-- skrytý --" 22.02.04 18:27
« Re: Clio a statická elektřina
To Eaten: Tohle není "problém Clia", ale problém složení materiálu (tkaniny) použitého na potah sedadel v kombinaci s Vaším oblečením, botami (lépe řešeno materiálem jejich podrážek) a momentálními meteorologickými podmínkami (za vlhka tento jev prakticky nenastává). Já jsem si musel ke služebnímu autu (Mitsubishi Carisma) pořídit "vybíjecí přivěsek na klíče" (jakoby velká skleněná pojistka, uvnitř je doutnavka s odporem, doutnavka při vybití statické elektriny zasvítí), kterým se prostě po vystoupení dotknu např. kovové části mechanismu zámku ve dveřích řidiče, stat. náboj tím vybiju a už se bez obav mohu dotknout dveří holou rukou. U mého soukromého vozu (Mitsubishi Space Wagon) ve stejném oblečení, se stejnými botami a za stejných podmínek (parkuji ve stejné garáži) žádný takový problém nemám. PS: Recept pro toho, kdo nesežene "vybíjecí přívěsek" - prostě se při vystupování držte rukou kovové části dveří! Tím se totiž průběžně vybíjí náboj, který sbíráte třením uděvu o sedačku při vystupování. Stačí? -
« Clio a statická elektřina
snezenek:To okno asi nechám tak.Je to u spolujezdce a myslel jsem,že to bude přes den vadit,ale zas tak hrozné to není.
K tématu: Nemáte někdo problém u Clia se statickou elektřinou.Je to pěkně blbá otázka,ale mě to auto dá vždycky takovou šlehu,když zavírám dveře,že mám pomalu strach se ho dotknout :-) To jsem zvědavý na odpovědi
-
matuS 22.02.04 10:28
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
sestra v stredu dostala yaris 1.0, v zakl.vybave +airbag, ABS, manualna klima, pal.poc a radio.
cena tusim 375.000sk, co nieje malo, ale musim povedat ze davno som sa neviezol v tak dobrom aute. S cliom to ale porovnat neviem.
jedine co mi na nom vadi je trocha hlucny motor uz od 4000ot, ale zato co ten jeden liter vie s tym autom robit je dost neuveritelne... -
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
Ja som tak isto vyberal medzi Fábiou, Peugeotem 206 a Renaultom Clio. Vyhralo to Clio. Za rovnakú cenu ponúkajú oveľa vyššiu výbavu, cena servisovania je tiež v pohode. Mám to vlastne na vozenie sa do práce, ale i tak som si radšej doplatil pár tisíc a miesto 1,2 som si kúpil 1,2 16V. A to najmä preto, lebo v základnej verzii pred dvoma rokmi nebolo výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a pri jazdení mojej manželky, ktorá je nižšej postavy , by jej jazdenie bez vankúšu pod zadkom robilo problémy.S touto verziou som spokojný. Pomer medzi výkonom,pohodlím
a medzi prevádzkovými nákladmi (poistka, povinné ručenie a pod.) je slušná. Čo sa týka akciových 1,2, niečo podobné bolo aj minulý rok a za nízku cenu ponúkali 1,2. Ale bolo to napr. bez posilovača riadenia. Povedal by som, že to bola oklieštená verzia terajšej 1,2. Veľa vecí tam chýbalo.
Čo sa týka spoľahlivosti, všetko je otázka šťastia, resp. nešťastia a to pri kúpe každého auta. -
« Re: 1.2 - 43 kW, he?
Mam zakladni Clio 1.2 60koni, ve srovnani s Felicii ti pomoct nemohu. Ale na to ze je to nejmensi motor, tak s tim autickem umi pekne zamavat. Vetsinu casu jezdim sam, jenom ze skoly a do skoly a plne mi postacuje i na slusnou zavodni jizdu. Naprosto nejhezci je jizda po okreskach na trojku v serpentinach okolo brnenske prehrady. Ten motor ma totiz pres 4 tisice otacek prekrasnej zvuk. (pro informaci: omezovac ma na 6,2 tisic otacek). Zajet do kina ve ctyrech lidech v aute taky neni zadny problem, uz se s tim autem neda tak zavodit, ale zase se prijemne zklidni. Uz ho budu mit toto leto druhy rok a taky jsem vybiral mezi Polem, Fabii a Getzem. Rozhodl jsem se kvuli vybave, bezpecnosti a predni masce :-). Posilovac rizeni tam mam (bez nej bych si ani auto nekupoval) a podle ceniku by ho opravdu melo mit tak jak rika prodejce. Pokud ti mohu radit, tak bych si dnes koupil seriovou vybavu minimalne Pack, protoze ABS a bocni airbagy jsou podle mne dost dulezite. Bez ABS tam myslim neni ani posilovac brzd (jen spekuluji). Ale uz bych si dnes koupil motor 1.2 16V 75koni, protoze ma krome rozdilu 15 koni i celkem hezky "okrasny kryt motoru" (jak je to uvedeny v ceniku) a i dalsi odhlucneni motoroveho prostoru zevnitr na kapote, to ale asi kvuli tomu, ze ma maximalni tocivy moment o 1 tisic otacek vys. Pokud tam budes vozit vic lidi, tak tech 25 tisic korun za lepsi motor je urcite dobre investovanych. -
« 1.2 - 43 kW, he?
Ahoj, vybiral jsem ted auticko pro mou drahou, ale taky se budu vozit :o). Volil jsem mezi Renault Clio, Daewoo Kalos, Hyundai Getz, VW Polo ... Clio to zatim vyhralo, hlavne diky vybave, je to akce do 29.2. Jen mne zaskocilo ze prodejce tvrdil ze ma posil. rizeni a v letaku je u zakladniho modelu napsano, ze s motorem 1.2 nelze pos. pouzit ???
1)Ma nekdo z Vas ten zakladni 1.2 43kW/60koni? Jak to jede ve srovnani s 50kW Felicii? A co kdyz tam ojedou 4 lidi?
2) Jake tam jdou dat zimni gumy? cena i s plechacema? Nevyresi 13" problem s tema retezama, viz. predesle prispevky?
3) Jdou nejak pridelat ty orig. poklice? Pixis jsou opravdu pekne, nerad bych aby zmizely hned 1. tyden
4) kolik stoji ZARUKA+ ?
5) co je to priprava na alarm? Jde tam dat Jablotron?
Omlouvam se za delsi prispevek...
Diky za odovedi.... -
« Re: reset palubniho pocitace ze zimy?
Podľa tvojho popisu som pochopil, že sa ti zresetovalo denné počítadlo km. To isté mi občas urobí Clio aj mne. V daždivom počasí. Po dvoch rokoch som prišiel na to, prečo iba v daždivom počasí. Lebo vtedy používam stierače. Občas sa mi stane, že pri skončení cyklu stieračov (nikdy nie keď sú stierače v stálom pohybe). sa rozsvietia kontrolky vstredovom poli, otáčkomer a tachometer klesnú na 0 a denné pčítadlo sa vynuluje. Celé to trvá max. do 3 s. Niekedy sa kontrolky iba mierne podsvietia. Vynulovanie počítadla však nie je vždy. Podotýkam, že auto normálne vtedy akceleruje, svieti, rádio hrá, takže keď sa výslovene nesústredíš na palubovku, tak ani nepostrehneš, že sa niečo deje. Rovnako je tiež počuť ten "harddiskový" zvuk - je to ale skôr zvuk skratu. Takže pri najbližšej návšteve servisu už mechanik vie, kde je jadro problému.
Doteraz to bolo iba všeobecné. Niečo podobné ako u teba, keď nevieš, za akých okolností sa to deje.
Po čase prídeš na to, kedy. Možno to je to isté ako u mňa. Keď ti končí cyklus stieračov, mrkni sa vždy na palubku.
-
« Re: 100 000km je zivotnost Clia ???
Mám Clio, mal som Nexiu. Svietim stále - cez deň,
v noci, v lete,v zime. Na oboch autách mi stretávačky (teraz H7 55W) vydržali 6 mesiacov a
vypálili sa vždy obidve v priebehu 3 týždňov.
Iné žiarovky som za tých cca.8 rokov nemenil.
Nie je to teda otázka kvality či nekvality tej či onej žiarovky, ale intenzity ich používania.
Keď budem doma sedieť v noci potme, tiež vydržím
s jednou žiarovkou celý život.
Svietim nonstop kvôli bezpečnosti, i keď je to v mnohých prípadoch prd platné. Protiidúci bratislavčania a nitrančania (títo najviac) ťa ohrozujú aj keby si tam mal letecké svetlomety.
Možno jazdia s klapkami na očiach, aby sa nemuseli na svoju jazdu pozerať. Inak by sa prepadli od hanby. -
"-- skrytý --" 20.02.04 21:18
« Re: Už mám první šrám
To tě lituji, kdyby to sklo bylo prasklé, vím, že se dá lepit, ale s tímto bych si nevěděl rady (vyleštit se to určitě nedá :(), jedině vyměnit. Ale nevím kolik takové sklo stojí. Možná by bylo dobré se podívat po šrotech ... dej vědět cos s tím udělal -
« Už mám první šrám
Tak už mám na Clio první šrám.Asi místo litých kol budu kupovat přední sklo.Za stěračem mi zůstal asi kus ledu nebo kamínek, a když jsem zapnul stěrače,tak mi zůstala pořádná rýha na okně.Fakt smůla.Co se týká přetáčivosti.Už jsem si to taky vyzkoušel.Otáčel jsem auto na sněhu a do chvíle kdy jsem přidával plyn tak nic.Jakmile jsem ho pustil,tak zadek začal klouzat.Zkusil jsem to samé s Felicii a ta to neudělala. -
« Brzdy
Ajvn: Hrubka brzdovych dosticiek je O.K. dovtedy, kym sa drat, kt. je v nich zapusteny, nedotyka diskov - kostry - cca 1 mm, ak sa dotkne, rozsvieti sa ti brzdova kontrolka,a vtedy treba menit. Je to spolahlive, sam som to na R19 robil asi 2x.
Viliams: Nemas ABS ?
yyyyy: na nasich len +9 = 139 +-1 , lebo pri 141 km/h ta uz skasnu.
Eaten: Zdravim, vitaj u nas - Renault pozitivnych,
ja uz mam 3-tieho a neviem vynachvalit :o)))))
-
« Re: Clious umi byt i pretacivy
Ale je :-) Ty mas pocit, ze riadit TGV aj ked chodi nad 200km/h je sportovy zazitok? Aby to bol zazitok, musi tam byt aj trosku toho adrenalinu a risku. Na rychlej jazde po dialnici nie je nic sportove, na rychlej jazde po snehu ano. BTW Clio sa na snehu a lade sprava dost dobre, zadok je lahky ale inak ma dost dobre zaberove a aj brzdne schopnosti (mozno prave preto, ze predok je tazky) Nemyslim, ze by bolo nejako vyrazne horsie ako ine auta, vacsinou povazujem za bezpecnu rychlost este o kusok viacej, ako jazdia ostatni ked je sneh. Podobny zazitok s vbehnutim do snehu som mal aj so starou Skodou 100, motor je vzadu a aj napriek tomu sa to stalo. BTW najhorsi na tom ustrelenom zadku je ten prekmit, ked ide zadok na druhu stranu, vtedy nikdy neviem, kedy sa zastavi :-( -
« Re: Clious umi byt i pretacivy
Ja som si Clio vychutnal na rovnej ceste v zime.
Rýchlosť 40 km/hod, pravé koleso vošlo do sypkého (nie veľmi hlbokého) snehu, ľavé šlo po ujazdenom
a zrazu mi zadok ustrelil do ľavej strany a kým
som zareagoval, mal som tam asi 45°. Zadok sa mi
šinul po nesprávnej strane vozovky a oproti mne
šiel Off road. Minul ma práve v tej chvíli, keď
sa Clio po dosť prudkej kontre vrátilo späť. Ešte dve mierne vyrovnania a bolo opäť kľudné(žiadne ubratie plynu ale mierna akcelerácia). Od tej doby si dávam pozor aj na homogénnosť povrchu cesty.Neviem si predstaviť čo by stalo ak by sa to udialo pri míňaní sa náklaďakom s návesom. V zime jazdím so zimnými gumami a toto správanie sa Clia ma zaskočilo. Rovnako dosť nervózne sa chová aj na miernej poľadovici. Mám pocit, akoby som jazdil v silnom vetre.Takže môj postreh na záver -
Clio nie je vhodné na športovú jazdu v zimnom období. -
« Re: Pískání brzd- Thalia II
Mám rovnako Clio, rovnaké postrehy. V chladnom, resp. vlhkom počasí mi brzdy nepríjemne pískajú, kým sa nezohrejú. Mám 42000 km a brzdy som si dal prekontrolovať už 2x ( po 15000 a 30000). Boli v poriadku. Je to teda asi normálny sprievodný jav
pri Cliach a zmizne po zohriatí brzd.Už to ani nevnímam.
-
« Re: Este k rakuskym pokutam...
no oni si to vynahradia na vyssich rychlostiach, videl som tu tabulku, ked bol polis daky "dobry" a ukazal mi ju. Zobral nameranu rychlost odpocital nepresnost meraka -3% zaradil do tabulky a bola cena neukecatelne, nevybruslitelne, stare fory ako ze mu nechas radio do zalohy na nich uz davno neplatia. Ta tabulka bola co 10km to asi dvojnasobok a slo to doblba, takze ked to dobre presvihnes, tazko vykrvacas ... a to si nezabudnu pozriet aj take detaily ako je nalepka, a raz mi ju dokonca este presiel prstom lebo sa mu zdala ze neni dost dobre prilepena ... milujem ked ju neviem dat dole alebo ked mi tam zostane lepidlo alebo zbytky tej lahko odpadavajucej farby ... choleru na nich -
« Re: Este k rakuskym pokutam...
no, presne su to spiny este vecsie ako ti nasi, ti len nemaju taku techniku, presne to sa mi stalo na prijazde do viedne z dialnice od linca (z obchvatu) ako je ten dlhy tiahly kopec s 80tkou ... ja som to proste v noci pustil dole na volnobeh a bolo za mnou auto, ako nahle mi to preliezlo 100, zapol majaky, obehol ma a skasol ... to este boli silingy ... odvtedy som sa naucil ze aj na nich plati to co plati na vecsinu nasich: +19km/h -
"-- skrytý --" 18.02.04 10:31
« Re: Tak co mám...
Já jsem na podzim koupil 1,4i 55 kW pětidvéřák. Rok výroby 2000 a měl najeto 37200 km. Včera jsem si dělal rekapitulaci nákladů a zatím mi to vyšlo takto: 1 km cena benzínu 1,7 Kč (7,13 l/100 - jezdím převážně krátké úseky). Průměrné náklady na 1 den bez amortizace 192 Kč. Jde o to, že jsem si už musel koupit pneumatiky na zimu (koupil jsem starší i s disky) i na léto. Odešli mi stěrače a zadní plynové vzpěry a měl jsem dvě drobné kolize opravy celkem zhruba 3000 Kč. Takže ty prvotní náklady byly vyšší. Jde o to, že jsem zaň zaplatil 185 000 Kč a když k tomu připočítám provozní náklady docela jsem to auto koupil za slušnou cenu. Kdybych mohl koupit nový v téhle výbavě, dal bych za něj 409 000 Kč - zase by to byl už 16V ze 75 kW. Já jsem ale s tímto CLIEM moc spokojený. Ono přejít 13-letého favorita na tohle, tak si připadám jako v nebi :)) Ještě uvidím co si na mne vymyslí :). Budu dále informovat ... zdraví Sněženek -
« Este k rakuskym pokutam...
yyyyy: Viem, ze sme to preberali uz davnejsie, ale zabudol som Ti napisat, ze v Rakusku je naozaj za +20km/h pokuta 21EUR... nachytali ma v jednej dedine o pol jedenastej vecer... videl som len svetla za mnou. Kym som isiel pomaly (60), tak ma nechali byt, ale ked som zrychlil pri konci dediny, tak ma hned skasli za sedemdesiatku :(