Renault Clio (II)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.04  11:18

    « zdraví smutný Sněženek...

    V sobotu jsem měl dobrou náladu a tak jsem jel umýt a naleštit svojeho CLIEčka. Makal jsem naň 3 hodiny, aby se zase leskl a byl čisťoučký jako nový. Nevím co to ve mne je, ale nemohu se dívat na špinavé auto. Nejhorší je to přes zimu, kdy nemám kde ho umýt a na automatickou myčku nepojedu. Já chápu, že pro lidi by mělo auto sloužit jen jako věc, ale kdybych na něj nemusel tak dlouho šetřit... :(:( a jelikož spadám do tý skupiny co naň musí dlouho šetřit, tak si ty tzv. věci vážím a nikdy bych se k ni nechoval nešetrně.... ale bohužel jsou mezi námi tzv. homosapiens, kteří se na nic jiného nezmůžou a klidně příjdou k cizí věci a podrápou, praštěj do ni, aby aspoň mohli tu svoji neschopnost, kretenství nějak světu ukázat. No a pak přijde k autu takovej chudák jako já a nestačí se divit. To vyleštěné autíčko má na dveřích ránu jak od kladiva. Trefil se tak, že poškodil oboje dveře. Co zbývá nejdříve vztek, bezmocnost a nakonec smutek. Ještě, že jsem si nenechal opravit ten drobný karambol po zimě, jak mi řetězy vytrhly přední zástěrku a natrhly mi blatník. Sic jsem jej nechal hned zavařit, ale lak jsem nechal až na jaro - stejně je z umělý hmoty, tak nic nerezatí. Kluci jsem rád, že si mohu s vámi tady o tom povídat, bohužel nemám pořádně komu bych si požaloval. Chudák můj soused, dopadl ještě hůř. To byl ale konec velikonoc.....:(:(:( :-( Začal jsem přemýšlet o kameře, která by mi to místo, kam dávám auto aspoň trochu hlídala, ale nevím, kolik to koštuje..... všechny zdraví smutný Sněženek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.04  08:40

    « Re: Viděli jste už nový CLIO... ???

    To sněženek: Něco bude asi špatně ;-)
    Ten odkaz je trochu neněmecký.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.04.04  18:16

    « Viděli jste už nový CLIO... ???

    Našel jsem tuto stránku:
    [odkaz]
    ale nevím jestli je to 100% nový CLIO ... "neznájem paněmecky" :-)
    ... říká se, že Modus by měl být za Twingo a tak by mne zajímala budoucnost CLIA. Nevíte o tom někdo víc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.04  13:04

    « Re: Re: "Ťupinky" na laku

    Díky za info. Já mám originální lakovou tužku (je to malá kovová lahvička a na uzávěru je štetec), ale tou se to dělat skoro nedá, to jsou malé ťupinky a na špendlíku ta barva děsně schne. Sklo se nerozbilo, ale to by i tak nevadilo, mám připojištění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.04.04  08:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    Asi na to něco bude. Stejně si, ale myslím, že ta převodovka bude u tý 100k verze jinak zpřevodovaná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.04  20:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    Ja som na 1.4 tiez najprv nadaval preco to ide pri 100ke 3000 na petku a ze by to chcelo tazsi prevod a tak, ale ked vylezes do vysokej rychlosti tak ako by si to tam nasiel. kusok tazsi prevod a uz by to neutiahol. Ale mozno u tej 1.9 to ma zmysel, ked idem nejakych 180 tak na 5 aj na 6 je to asi tak rovnako zive (alebo skorej mrtve), lebo tam dost klesa tocak od 2000 do 4000 tak mozno to pomaha tak akurat na spotrebu, ale u tej 100k 1.5 co ma uplne plochu momentovu krivku si myslim ze je to OK aj bez 6tky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.04  17:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    No ale na rovince ve 150km/hod by to utáhla. Ale oni jí nedělají ani do té 100k verze :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.04  13:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    Dlabas> to by uz bolo pomaly len na jazdu skopca :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.04  13:05

    « zase :-)

    Tak som po dnesnej policajnej kontrole musel zas zainvestovat do auta.
    Zistil som, ze zopar veci mi v autolekarnicke expirovalo. :-(
    K autu mi pribalili trosku starsiu ako by sa patrilo, ale teraz mam zas pokoj ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.04  09:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    Já chci taky 6-ti kvalt >:D >:D >:D
    Do mého 1.5dCi - 65koníků
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.04  13:34

    « Re: Re: Re: Re: K spotrebe

    ved vravim ze teraz s 1.9cdi sa mi tam podari 5ku pichnut iba na vypadovke, a to tam mam este 6ku :-! na normalnu jazdu po meste je tam 4ka a na odpich 3ka, s benzinom je to lepsie lebo ma ovela vecsi rozsah otacok, tak tam na trojku ujazdis po meste vsetko :shock: , ale kludne znesie aj 5ku, akurat ze to uz netaha a aj 2jku, ale to sauz ludia otacaju ako za vrahom >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.04  13:21

    « Re: Re: Re: K spotrebe

    Auto, ktere jezdi skoro porad na petku ...nebude jezdit prilis dlouho!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.04  13:19

    « Re: Re: K spotrebe

    Moje CLIO (1,4i) jezdí skoro pořád na pětku. Bez zaváhání a cukání a nějakých problémů stačí pětce 1750 ot bez zátěže i méně. Nevím jestli je to 100% dobře, myslím že mám cit pro zvuk motoru a spotřebu mám 6,35 l/100 (kombinovanou spíš po městě). Zatím na dálky nemám zkušenosti. Snad v létě...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.04  10:56

    « Re: K spotrebe

    Ako? No predsa 50km/h :-) Vacsina aut je stavanych tak, aby trojka bola idealny prevod do mesta, takze stvorka motor podtaca => vyssia spotreba
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.04  10:53

    « Re: Re: K spotrebe

    Ajvn> ked mas auto co mu 5ka konci u 120 tak co sa divis :mrgreen:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.04  10:48

    « Re: K spotrebe

    lufe, jak na tu ctyrku jezdis, kdyz Ti zere vic jak trojka? :-) Trojka je prece rozbihaci rychlost, ktera si bere vic. :-) Lufe, Ty jsi nevyuzity talent, Tvoje zavodnicke srdce by meli angazovat u nejakeho teamu F1, co treba Renault? :-)) .. k ohnivym sipum k McLarenu ne, tam jezdi na spotrebu, tam to neni nic pro Tebe. :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.04  08:13

    « K spotrebe

    Ked uz ste tu spotrebu zacali tak dopodrobna rozoberat - na vsetkych autach s PP, ktore som jazdil, bola spotreba pri ustelenej 50km/h nizsia na 3 ako na 4. Teda okrem Meganu, kde 4 pri 50km/h nedavam, lebo je moje a chcem ho mat dlho :-) a Maximy, ktora nemala na PP okamzitu spotrebu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.04  14:28

    « Bez nadpisu

    Moje dojmy najdete v rubrike o Meganoch, nech je nejaky trafic aj tam >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.04  18:32

    « Re: "Ťupinky" na laku

    Já ty ťupinky zakrývám pigmentovým krémem, ale dlouho to nevydrží. Nechal jsem si namíchat barvu, ale bohužel se sekli s odstínem a tak mám teď vyjednáno, že mi lakýrník namíchá barvu 100% přesně a udělá s ní opravu a zbytek použiji na ťupinky. U té ťupinky jde o to, aby se barva nedostala na její okraj a to chce dle mího jemńoulinkej přístup... no uvidím, dám vědět
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.04.04  16:56

    « Sliby se maj plnit...

    Ahojky všem, před nedávnem jsem si tu stěžoval, že mi u Clia vrže a drnčí palubka. Také jsem napsal, že to zkusím dát k Pilařům a že se vám svěřím, jak to dopadlo. Takže řekli si 550 Kč - za sundání, vytěsnění a znovu nandání palubní desky. A výsledek? Docela slušný, zatím nic nedrnčí a ani nevrže. Samozřejmě, že na kočičích hlavách se něco malinko ozývá, ale je to v pohodě. Jsem zvědav, jak to dlouho vydrží...
    Hezký víkend. Honza.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.04  13:21

    « Re: 5y

    checheche ... dame scuka az sa Luf utrhne, ja by som chcel vidies zase to jeho ... ja mam 1.9 dci z cennika pravo dole, plus esp, auutomaticka klima s determalnym sklom a vyhrievanie sedaciek, neviem co ta zaujima, skorej sa pytaj, prekvapenia sa nekonali, co mi trochu vadi je nemoznost nastavenia sklonu sedacky (ale stale je to auto v ktorom som sa usadil najlepsie), a na moj vkus tvrde pruzenie (mozno pre tie 16"), kocky na zeleznej tomu nerobia dobre, inak pohodovka tiche, kludne, ziadne zihadlo ako bola ta 1.4 (ale furt o poznanie silnejsie), este keby to trochu menej zralo ked tomu dviham mandle, bolo by fasa ... no mozno svetla by sa mohli zapalovat skorej, navecer ked idem ostatni uz svietia, ja este po tme
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.04  13:04

    « 5y

    Ty hajzliku :o)))
    Sem s dojmami z noveho Megana. Som nan nadrzany jak stepna koza.
    Pis: motor, jazdne vlastnosti, co 16-ky gumy, spotreba stc., etc. Aspon 15 riadkov :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.04  10:10

    « Re: Re: Re: Re: "Ťupinky" na laku

    no jasne, uz tyzden, aj luf mi uz smsil ze uz ma tiez, len myslim niekam cestoval na vikend, tak sa pojdem povozit aj ja :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 02.04.04  09:01

    « Re: Re: Re: "Ťupinky" na laku

    takze uz mas megana?
    ake su dojmy?
    Urcite vyborne, z noveho auta mam aj ja vzdy vyborne dojmy :)
    mali by sme dat spicha :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  22:19

    « Re: Re: "Ťupinky" na laku

    Ajvn> no tak zmeral som tu spotrebu tiez po rovinke tak ako ty, a dospel som k podobnemu vysledku: vsetko pri 70km/h na tempomat 3:2500:6.7; 4:1900:4.1; 5:1500:3.8; 6:1200:3.9; ... teda ale pri tej setke ten motor uz plakal, nemal som to srdce drzat ho tam dlhsie, ale evidentne vidno ze dusit to na nizke otacky moze byt aj kontraproduktivne. Petku v meste nedavam, len na vypadovke alebo mimo ... aj ked teda po tyzdni som este neni celkom prisposobeny
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.04.04  20:23

    « Re: "Ťupinky" na laku

    stalo sa mi nieco podobne, zastavil som, otocil a sa a liazku dobehol. predne sklo mi preplatili tusim na 85%... (auto je r.v.1995)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  16:26

    « "Ťupinky" na laku

    Ahoj všem! Co děláte s malinkými tečkami na laku (nejsou většinou až na plech) od kamínků, třeba na přední kapotě? Já jsem totiž potkal v protisměru liazku se stěrkem a on jaksi foukal vítr, takže přední kapota (a sklo)... :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  15:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    no jo, zase dalsi, co si necha rozrazet vzduch jinejma ... a jeste navic svou milovanou manzelkou .. no jak koukam, tak tam u Vas na vychode ty partnerske vztahy drzi pevne v rukou muzi .. ked muz povie, ze zena potahne vpredu, spravi tak .. to ty nase ceske holky by se porad jen vozily vedle napravo, hruza, holt se nam nejak vymkly kontrole :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  15:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    ona jazdi vzdy predomnou 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  14:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    yyyyy: chudak manzelka, ta z Tebe teda musi mit radost! :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  14:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    ajvn> ano, tak nejak a este potom ked si prdnes, to tiez obycajne necitis :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  14:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    Ahaaa ... no jestli je to tak, tak pak uz mi rada veci dochazi ... si vem clovek, kteremu mu smrdi nohy, ale on to vlastne neciti, protoze to citi az ti, co jdou za nim. :-)))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  14:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: plny kotel

    ajvn> no jasne ze ano, od tych vselijakych dizlackych ekojazdcov predomnou >:-[] to je akoby si sa trabantaka pytal ci mu smrdi z vyfuku .... nikto z nich nikdy nic necitil :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  14:05

    « Re: Re: Re: Re: plny kotel

    yyyyy: S tim ale problem nemam .. ja mam vyfuk vyvedeny pod autem az dozadu, takze mi saze na okno nelitaj .. Tobe snad jo? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  14:03

    « Re: Re: Re: plny kotel

    ajvn> no dobre, tak ked je uz ten april, tak uprimnost za uprimnost: cez sadze na prednom skle tiez moc dobre nevidno :shock: :shock: :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  13:56

    « Re: Re: plny kotel

    yyyyy: Na to se da odpovedet jedinym moznym zpusobem ... ze uprimne doufam, ze takhle neprskam :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  13:40

    « Re: plny kotel

    Ajvn> to je dobre, to sa z predneho skla odpari, ale predstav si ze ti to robi tvoj dizel s naftou tych nizkych otackach co mas tak rad sa to dobre nespali a ten chudak za tebou to musi zobrat cez umyvacku >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  13:21

    « Re: Re: plny kotel

    To je dobrý!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.04.04  13:18

    « Re: plny kotel

    tomu sa hovori chladenie palivom :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  13:11

    « plny kotel

    uz mi tu ty re: re: re: re: pripadaj, jako ze jsme na logopedii a ucime se spravne vyslovovat 'r' :-))
    Kdyz jsem pred dvema tydny frcel zda se letos naposled na hory, jedouc od Loun k Biline, tak jsem se dotahl na nejakeho japoncika, uz nevim, jestli to byla nejaka stredne velka Suzuki nebo to byla M323? .. a pred nami Wartburg. Oba jsme ho chteli predjet, ale slusne jsem dal prednost japoncikovi, at zacne. Nevim, co tam s tim plynem vyvadel, zjevne podradil a chtel vyuzit chvili mezi auty na predjeti. Z vyfuku se mu vyvalil husty oblak bileho koure, coz mi v tu chvili prislo legracni do momentu, nez jsem zjistil, ze jsem nasledne vjel do doslova sprchy benzinu, kterou na me pri tom manevru vychvistal z vyfuku. :-))) Tak to byl asi taky plny kotel .. jen se mu nejak vylil vsude okolo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  13:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    ajvn> no obrati v tom zmysle ze na to zrychlenie spotrebujes menej pri 2000 ako pri 1500, zatial co na ustalenu polmalu jazdu spotrebujes menej pri 1500 ako pri 2000
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  13:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsy, mozna v budoucnosti budou, ale tohle jsou doposud spotreby meho dCi :-))) No ale je fakt, ze az takhle budou zrat benziny, tak nebudu vubec resit, jestli diesel nebo benzin, to u me vyhraje benzin :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  13:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    niekedy robim aj to .. ale len velmi nerad :-)))
    jak to myslis, ze by se karta obratila? oproti cemu? oproti konstantni jizde? .. no to je snad jasne vzdy, ne? nebo jeste oproti necemu jinemu? Dneska jsi nejaky tajemny :-)
    Jo a kosatku zatim nepouzivam, narazil jsem na problem, kam ji spolehlive ukotvit :-) Ale mam jinou vychytavku .. brzdici stit ... ovladam to takovym tahylkem nalevo pod volantem ;-) Zaroven to pomaha motoru nasavat vic vzduchu a lip se pri tom spaluje, teda v mem pripade vznecuje :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  12:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    To Ajvn (1063): Tak to tedy čumím, není to Apríl? Tohle přece nemůžou být spotřeby benz. motoru, nebo ano?
    Ještě jedna poznámka pro všechny: Pokud máte "elektronický plyn", pak si od toho, jak "moc tlačíte na plynový pedál", vůbec neodvozujte polohu škrtící klapky. Ta si totiž může dělat něco úplně jiného, než si Vy sami "podle pravé nohy" představujete. Pokud máte možnost projet se s připojeným dílenským testerem, který umí ukázat i polohu škrticí klapky, budete se rozhodně divit, nakolik je otevřená, když to třeba jen tak trochu tzv. lechtáte... Ale dá se to poznat i "empiricky": Pokud jedete s určitým autem poklidným tempem, moc nevytáčíte a máte dobrý pocit z toho, jakou má chuť akcelerovat, načež dáte "plný kotel" a ono se už nic moc víc neděje, pak si pište, že se klapka chová úplně jinak, než si představujete. Typický příklad - většina benz. motorů ve Fabiích.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  12:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    ajvn> takze hovoris o nizkej ustalenej rychlosti ano? tak to je potom jasne nie? v nizsich otackach mas viacej stlaceny plyn a tahas z motora vecsi moment, tak mas proste vecsiu ucinnost, to som pisal dole, karta by sa obratila keby si zmeral kolko spalis na zrychlenie, javiem to ty nikdy neurobis, ale aj tak, keby si to urobil, tak by sa karta obratila
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.04.04  12:25

    « Bez nadpisu

    btw pri brzdeni motorom moderne RJ nielenze zastavia privod paliva ale aj vypnu zapalovanie (sviecky neiskria)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  12:24

    « inverzni letni cas na MotorCafe

    Tak mam takovy dojem, ze nekdo o vikendu na serveru motorcafe misto aby hodinu pridal, tak ji ubral. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  12:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    yyyyy: to se tu u nas v praci bezne rika. To je jeden z terminu, ktery jsem v tomhle zamestnani zahrnul do sve bezne mluvy :-)
    Ups, chces konkretni cisla? Ta jsou samozrejme ruzna podle klimatickych podminek, stavu zahrati motoru, ale ok, uvazujme idealne zahraty motor a posledni cisla, kdyz jeste nyni jezdim na zimakach? :-)
    4ka: 50km/h 1500ot/min 2.8-2.9l/100km, 60km/h 1750ot/min 2.9-3.0l/100km, 70km/h 2000ot/min 2.9-3.0l/100km
    5ka: 60km/h 1325(?)ot/min 3.1-3.3l/100km, 70km/h 1500ot/min 2.7-2.8l/100km, 80km/h 1750ot/min 2.8-2.9l/100km, 90km/h 1950ot/min 2.8-3.0l/100km, 100km/h 2200ot/min 3.1-3.3l/100km, 110km/h 2450ot/min 3.4-3.6l/100km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  12:02

    « Re: Re: Re: jizda z kopce

    ajvn> uz som zabudol, ty tam mas okrem hlavnej plachty aj kosatku? :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:57

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    ajvn> ??? to nebol april??? to myslel vazne??? no nekecaaaaaaj ... tak to mas teda blbe :-))) .... no ale dobre, tak preco teda nenapises ako si na to prisiel, trebars aj tym okometrickym odkoukancom, tak na povedz co si odokomertrizoval ... rychlost, otacky, spotreba ... inak pekne slovo, to je z americtiny? oni tusim hovoria eyeballing? nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:55

    « Re: Re: jizda z kopce

    Mitsi: Tak na uvedene silnici u Jihlavy se nepohybuju, takze ja to nejsem! :-)) A jak to popisujes, tak jim nerikej setrici, to bys nas, pravoverne eco-drivery, urazil. Spravny eco-driver umi zachovat energii a ne ze si to necha blbe spadnout na 60 a pak to pracne zase vytahuje na 100vku. ;-) No ale pokud jim to spadne o tolik, tak bych to tipnul, ze tam maj zarazenej kvalt anebo maj podhustene pneumatiky, to je prece hanba, v takovem dlouhem klesani si nechat takhle spadnout rychlost :-) A nebo me napada jeste jedno vysvetleni .. ze vy vsichni za nim jste vlastne nevdecni, protoze fouka silny protivitr, on Vam to chudak rozrazi, Vam se za nim krasne jede a jeste remcate! :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:52

    « Re:

    K tomu co pise Mitsi je tu este jedna vec. Moderne benzinove motory su konstruovane na ciastocne zatazenie. For je v tom ze prevazny cas ma motor len ciastocne stlaceny plyn a to je dovod nizkej ucinnosti. Takze z konstrukcneho hladiska sa motor navrhne tak, ze sa sprava slusne prave pri nizkom zatazeni na ukor ucinnosti pri vysokom zatazeni (tym myslin stlacenie plynoveho pedalu). Vysledok je ten ze sa zvoli relativne vysoky kompresny pomer - typicky okolo 10 (otimum je tusim :-! a tym sa zlepsi ucinnost ak nie je valec dostatocne naplneny kvoli priskrtenej klapke. Ale co sa stane ak dam plny kotol? No prave to robi JR - znizi predzapal ale tym odide ucinnost. To ale nie je treba robit vo vysokych otackach, lebo tam sa taky rezim udrzat da napriek vysokej kompresii vdaka rozny trikom ako antidetonacne strbiny a tak. Vysledok potom je, ze do otacok priblizne naximalneho momentu sa dosahuje maximalna ucinnost pri iba ciastocnom stlaceni plynu, zatial co vo vysokych otackach sa maximalna ucinnost uz dosahuje na plny kotol. Cize este raz, ak vykon netreba, tak treba jazdit na nizke (rozumne nizke) otacky ale iba jemne stlaceny plyn a ak vykon potrebujem, treba ho tahat ekonomicky na plny kotol pri maxime tocaka a ak potrebujem fakt maximum tak az potom do max. otacok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:46

    « Re: Re: Re: Re:

    yyyyy: To bud rad, ze dnes len kritizujem a ze na Vas nezkusam zertiky ako na kolegov v praci, ked je ten april. :-)))
    A jak jsem k tomu prisel? Skoro uz dva roky cucim na palubak, den co den, mam to okometricky odkoukane a na stovkach a tisicich opakovanich to mam overene. :-) Necekej ode me nic ve stylu "veta - dukaz" .. dukaz nedam, ale verit mi to musis. :-) .. teda .. mel bys :-)) Za me nehovori teoreticke polemiky, ale prakticke vysledky :-) Huf by mel ze me radost :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:43

    « Re: jizda z kopce

    To Ajvn (příspěvek 1057): Až Ti to jednou chcípne, pak pochopíš, jak jsem to myslel. Mně se to stalo - v daném kontextu ani není důležité, proč k tomu došlo. A pokud jde o "dojížděče na neutrál", nezměrně mne ser..: Nahoře na kopci mají třeba 100 a dole pod kopcem už pouhých 60, než tam znovu vrazí kvalt. V mezidobí "statečně drží na svých zádech" x dalších vozů, které třeba kvůli provozu v protisměru (či zatáčkám, kvůli plné čáře apod.) nemohou předjíždět, aby tzv. "šetřiči" pak po zařazení kvaltu znovu vítězoslavně akcelerovali na své původní tempo 100, a tím opět "drželi ostatní na svých zádech" do příštího klesání. A typický příklad? Silnice číslo 38 mezi Jihlavou, HB a Golčovým Jeníkovem. Tam je takových míst několik, klesání jsou mnohakilometrová a povětšinou se nesmí (ale ani fyzicky nedá) předjíždět, jelikož v protisměru (tj. proti svahu) jsou předjížděcí pruhy. Kdybych je tak dostal do rukou... přihodil bych jim do peněžky těch pár korun, které oni ušetřili (a to ještě kdo ví, jestli vůbec), aby je současně vytáhli z peněženek těch, co jsou nuceni jet za nimi zcela "mimo své optimum spotřeby", nemluvě o zdržování, nervech a kritických situacích, které tím vyvolávají!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:34

    « Re: Re: Re:

    ajvn> s tym nepochopenim to bude asi tak, mozno bude lepsie ked napises ako si k tomu prisiel a kruci neskusaj kritizovat :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:31

    « Re: Re: Re:

    ajvn> tych 100m je priklad, chcel som tym povedat ak mas moznost rychlost upravit aby si vyuzil dojazd taj le dobre to urobit a nie tam zabrzdit motorm, ak ti 100m nesedi, dosad si tam vyhovujucejsie numero, kruci dneska len nekritizujes :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:29

    « Re: Re: Re:

    ajvn> comu nerozumies, pri nejakych otackach mas nejake straty v motore nezavisle od vykonu (takmer) takze cim viacej tahas z motora tym lepsie sa tie straty v tom vykone rozpustia a tym lepsiu mas ucinnost; alebo : ak ides z takeho kopceka ze sa presne udrzuje rychlost, ale ty ma napriek tomu zaradene, tak mas plyn stlaceny tolko, ze prikon z paliva sa rovna stratam v motore a ucinnost je nulova. Cize este raz, ak pri danych stratach vytiahnes z motora vecsi vykon (teda vlastne moment kedze su zname otacky) dosihnes lepsiu ucinnost
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:23

    « Re: Re:

    yyyyy: Ted jsi me nepochopil, viz. Tva veta ze zaveru: "u 2000 mas u tvojho dizla optimum vsetkeho, tak preco by sa to malo zhorsovat?" ... ne proc by se to melo k 2000 zhorsovat .. to je jasne, ze u 2000 je optimum .. ale cekal bych, ze to k tomu optimu bude klesat i zleva nejak konstantne a ne, ze i nalevo od optima bude jeste jedno optimum u tech 1500 otacek. To je to, co mi neni uplne jasne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:21

    « Re:

    kotlar: Samozřejmě se jedná o pouhou setrvačnost - motor ve skutečnosti "neběží", jen je "otáčen" setrvačnou jízdou se zařazeným kvaltem. Jezdil jsem s připojeným firemním testerem, a pokud je motor ohřátý na provozní teplotu, pak skutečně při každém sundání nohy z plynu (po nějaké chvíli) ŘJ vstřiky úplně odstaví (tester ukazuje nulovou dobu otevření vstřiků), tj. do motoru nejde vůbec žádné palivo! Některé ŘJ k tomu umějí (pokud je to již "drive by wire", tj. "elektronický plyn") v daném momentě naplno otevřít škrticí klapku, aby ztráty způsobené "brzdícím efektem" motoru byly minimální - všimněte si, že právě u nejnovějších typů benzíňáků je brzdný efekt motoru opravdu minimální. A je tu ještě jeden moment: Podtáčený motor se snaží za každou cenu zabránit detonačnímu spalování, tj. ŘJ snižuje předstih zážehu (v důsledku toho klesá výkon motoru a zvyšuje se spotřeba) a obohacuje směs (opět vyšší spotřeba). Tedy dávno již neplatí to, co platilo u karburátorových motorů bez elektronicky řízené regulace předstihu zážehu, totiž že "čím menší otáčky motoru, tím menší spotřeba paliva". Naopak dnes je zcela běžné, že motor běžící v dostatečně vysokých otáčkách (tj. třeba na nižší kvalt) má nižší okamžitou spotřebu něž při přeřazení na vyšší kvalt. Záleží totiž na tom, kolik výkonu potřebuji, resp. odebírám: při dostatečných otáčkách (dostatečně vysokých) se motor nemusí tolik namáhat, tudíž může běžet na chudší směs (krátká doba otevření vstřiků) a vyšší předstih (z hlediska účinnosti výhodnější spalování); naopak při nízkých otáčkách (podtáčení) se motor musí "více snažit", tedy doba otevření vstřiků je větší (bohatší směs) a předstih menší (horší parametry spalování - včetně "zasírání" spalovacích prostorů), tedy celkově vyšší okamžitá spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:20

    « Re: Re:

    yyyyy: Tuhle Tvou vetu nechapu: "ak si v otackach max. ucinnosti ale mas 1/10 plynu si uplne mimo a doplatis na spotrebe." Jak ze doplatim, jako ze budu mit horsi vyssi spotrebu? Vzdyt to neni pravda :-) Jezdim ve vrcholu tocaku a plyn jen lochtam, ja tam snad nemam ani tu 1/10 :-)) .. mohu ja za to, ze na to minimum vstriknuteho paliva to ty otacky a rychlost udrzi? :-))
    A druha vec, s kterou nesouhlasim (kruci, dneska jen kritizuju:-)), ze pokud za 100 metru je cervena, tak vyhodit kvalt. 100 metru je tak kratka vzdalenost, ze na vyhozeny kvalt musis na zaver brzdit brzdou, to je vzdy lepsi brzdit motorem, zabrzdis snaz, dojedes i pres to az na cilovou metu:) a jeste to zere 0.0 :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:16

    « Re:

    Ajvn> u dizla mas maximalny tocak a max uconnost v minime otacok (takmer) a zaroven mas velmi klesajuci moment od 3000 do 4000, a takmer konstantny vykon od 3000 do 4000, cize tam prave ma zmysel drzat sa okolo 2000 a vobec nema zmysel chodit nad 3000, cize ani podradenie z 3000 na 4000 neprinesie lepsie zrychlenie, ale keby si tam mal ten 100hp dizel, to by bola ina kava, to by bolo zihadlo ako 1.4 16V lebo ma uple plochy tocak v celom rozsahu. Ten rozsah 3000 do 4000 je dobry tak akurat aby dizel mal aspon nejako rozumne vyuzitelny rozsah otacok na priklad pri predbiehani, inak by si sa mussel drzat od 1800 do 3000, ale o tom sme sa tu uz raz bavili, u benzinaka mas rozsah 1800 – 6000.
    No a preco sa nic nezhorsuje od 1500 do 2000? No to je presne o com sa tu bavime, proste u 2000 mas u tvojho dizla optimum vsetkeho, tak preco by sa to malo zhorsovat?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  11:07

    « jizda z kopce

    Jeden tu pisete, ze z kopce "jen" na neutral, druhy, ze z kopce "jen" na kvalt, mne to prijde oboji zcestne. Btw. Mitsi, Ty znas nejake zajimave procento pripadu, kdyz nekomu na neutral za jizdy chcipl motor? Mne to prijde jako nafouknuty strasak. Pokud chce nekdo z kopce usetrit, tak v prve rade musi videt, jaky je to kopec, s jakym sklonem. Na mirnych kopcich je zarazenej kvalt jednoznacne ztrata, naopak v prudsich je zase ztratovy neutral. To, co to zere na neutral byva tak 1/6-1/4 toho, co potrebujete na udrzeni rychlosti v zaverecne fazi kopce, kdy uz je to zanedbatelny svah, ale stale to neni jeste rovina.
    A bat se nejake zpozdene reakce, kdyz je zarazeny neutral, mi prijde taky zbytecne. Preci obecne se v aute neda jezdit stylem, ze resim situaci, az kdyz nastane a pak hledam rychle reseni. Obecne se preci vsechno deni okolo sleduje a predvida. A pokud uz takova vec nastane, ze cloveka neco prekvapi, je to krizovka, ale pokud clovek nespi nebo nekocha se svou pritelkyni vedle:-), tak se necha standardne resit. Jinak pochopitelne pokud plachtim na neutral z kopce, mam nohu pripravenou na spojce, druhou na brzde a pravackou se v tu chvili urcite v nose nedloubu. ;-) ... od toho ma prece levacku :shock: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  11:00

    « Re:

    par poznamok:
    - ak drzis motor v otackach maximalnej ucinnosti, to este neznamena ze ta ucinnost je naozaj vysoka; to je pravda len v pripade ze z neho ten vykon naozaj tahas, to znamena ist po rovinke 60 na 3 ustalenou rychlostou je blbost, ale nie je blbost sa na tu trojku ROZBIEHAT, proste na nizky kvalt rozbehnes, a na dalsiu cervenu dobehnes bez kvaltu aby si tam moc nebrzdil; ucinnost je pomer odovzdaneho vykonu a dodaneho paliva, cize vykon je dodane palivo minus straty ktore takmer nie su zavisle od odovzdavaneho vykonu (tocis = odpor = straty) cize ak motor nedava vykon nemoze mat dobru ucinnost, lebo pomer strat a precedenej energie je velky; cize aby si mal maximalnu ucinnost, musis splnit dve podmienky – otacky kde je motor “happy” – cize maximalny moment, a pedal plynu na podlahe. Ak si daleko pod tymi otackami, ale plyn je furt na podlahe, znizujes aj starty aj mozny vykon, ale si este stale v pohode, lebo ten vykon tahas, ale dalo by sa kusok lepsie; ak si v otackach max. ucinnosti ale mas 1/10 plynu si uplne mimo a doplatis na spotrebe. To je preco slabe motory menej zeru, proste ta nutia dostavat ho do jeho maxima a teda do vysokej ucinnosti, ale ak do toho vidis, dosiahnes to aj u vecsieho alebo lepsie maleho ale silneho motora napriklad renolta 1.4 16V :-)
    - ak rozbiehas na nizky kvalt na vysoke otacky, motor netrpi ako uz pisal Mitsi, ale aj keby, tak aky je problem ak je to par sekund (das za 2 a 80 mas za dve sekundy, mozno za tri) oproti dlhotrvajucemu neucinnemu trapeniu v nizkych?
    - Ak ides z kopca a zaradis, tak preco motor nezdochne? No ved ho tocis nie??? Ako moze zdochnut bez paliva?
    - Ak mas zaradeny kvalt a pustis plyn tak spotreba je naozaj takmer nulova, ale pri tom zaroven brzdis auto, takze pri dalsom zrychleni to pekne vratis, takze zmysel to ma ked POTREBUJES brzdit – to je ten priklad zjazdu z kopceka alebo aj pri brzdeni na rovine, ale ak vidis 100m daleko cervenu alebo vies za tam zostanes stat z ineho dovodu, tak proste vyradis a nechas to tam dobehnut, je stupidita tlacit to tam na motor a potom tam na motor aj brzdit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  10:48

    « Re: Re:

    Mitsi: jasne, ze ve vrcholu tocaku je min. merna spotreba, ne obecne absolutni :), ikdyz na poslednich dvou rychlostnich stupnich to vzasade plati, ze se jedna i o absolutni minimalni spotrebu .. teda v pripade meho dieselaku. Jak se to subjektivne chova u Tveho benzinaku? Preci jen ten ma daleko vic plossi krivku, tam to muze byt dost zajimavy. U me se projevuje jeden zajimavy fenomen a nemam pro nej vysvetleni. Znas tu mou krivku, ktera je typicky dieselovy kopec. Pokud vemu minimum rozumnych provoznich otacek, cca 1500, tak mi pri nich motor bere stejne (stejne malo), jako kdyz podradim o stupen niz a dostanu se na idealnich 2000 ot. Hozeno do krivky, chova se mi to v tom rozsahu 1500-2000 ot. jako takovy hodne mirny kopecek, se dvema minimy na obou koncich. (od 2000 vys uz to samozrejme roste kontinualne nahoru, tam uz zadny dalsi pokles neni :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  10:12

    « Bez nadpisu

    Dík za vysvětlení, člověk se pořád učí. Jen mi laicky nejde do kebule, jak je možné, že bez vstřiků může motor pracovat... Teď se vyjádřím neodborně, není to setrvačnost? Asi ne! Stydím se :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  09:14

    « Re:

    kotlar:
    - To, že "nezvoní ventily" (žádné ventily tam samozřejmě nezvoní, jedná se o "cvakání pístů o stěny válců" vyvolané detonačním spalováním), ještě neznamená, že nepodtáčíš - moderní motory mají kontinuálně regulovaný průběh předstihu zážehu, nemluvě o dnes již obvyklém "čidle klepání", čímž se detonační spalování a tím i to lidově nazývané "zvonění ventilů" účinně eliminuje.
    - Pro dlouhý život benzínového motoru je důležité, aby běžel (pokud se po něm chce výkon) mezi otáčkami max. točivého momentu a max. výkonu. Na to je stavěn a to mu prospívá!
    - Představa, že čím rychleji se motor točí, tím rychleji se opotřebovává, je úplně zcestná! Vychází totiž výhradně z jednoduché představy o "tření dvou ploch vůči sobě" (i tohle je ovšem nepřesné - ani tady totiž neplatí, že čím vyšší je jejich vzájemná rychlost, tím vyšší tření, a tudíž i tím vyšší opotřebení...) a nebere v potaz složitý komplex silových poměrů ve spalovacím pístovém (to slovo "pístovém" zdůrazňuji - kvůli problematice vratných sil) motoru. V zásadě platí, že podtáčení znamená vyšší namáhání klikového ústrojí v řádu NĚKOLIKA DESÍTEK NÁSOBKů!!!
    - V režimu kolem otáček max. toč. momentu je sice nejmenší tzv. "měrná spotřeba", tj. spotřeba v přepočtu na odevzdanou práci, ale nikoli absolutní, resp. skutečná spotřeba (to je o něčem jiném...).
    - U moderního MPI motoru je při tzv. "nuceném volnoběhu" (typicky se jedná o případy, kdy sjíždím kopec se zařazeným kvaltem a sundanou nohou z plynového pedálu) nulová spotřeba - vstřiky jsou totiž odstaveny/vypnuty/zavřeny. Pokud to samé jedu na neutrál, vstřiky samozřejmě jedou rovněž, obvykle navíc v režimu "zvýšeného volnoběhu" (jedná se ochranu přídavných zařízení, které motor musí hnát - alternátor, různé pumpy a posilovače apod. - před nedostatkem přívodu výkonu, a tím i o bezpečnost provozu), čímž je spotřeba o dost vyšší než na "prostý volnoběh".
    - Sjíždět kopce s moderním autem a v dnešním provozu je nebetyčná hloupost (viz též výše), a pokud to ještě někdo v autoškole učí, měl by okamžitě dostat padáka! Komu při takovém "plachtění" z jakéhokoli důvodu chcípl motor u auta s hydraulickým posilovačem řízení a byla tam naneštěstí zatáčka, ten určitě móóóc dobře ví, o čem mluvím. A to už vůbec nerozebírám např. potřebu okamžité akcelerace v případě nutnosti rychlé reakce na změnu dopravní situace...
    Stačí?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.04  08:22

    « Bez nadpisu

    Ahoj všem,
    vyjádřím se k více názorům od Vás:
    1)Při akceleraci mi otáčky nejdou pod 1800 ot/min, čímž splňuji jakš takš min. limit pro neškodnou jízdu. Při zrychlování není slyšet klepání ventilů. Právě klepot ventilů napovídá o podtáčení.
    2) Někdo z Vás psal, že na jedničku se jen lehce rozjede a pak na dvojku jede do 80km/h. No nevím, zda právě při tom motor nepláče... :'-(
    3) Když jedu z kopce na zařazenou rychlost a nepřidávám plyn, tak mi také PP ukazuje nulovou spotřebu. Ale pro mě je to nelogické, protože jak může běžet motor bez šťávi? Co v té chvíli spaluje? Podle mě je to jen klam PP a tak si myslím, že neutrál ušetří víc. Budu však rád, pokud mi to někdo vysvětlí.
    4) Ta lišta je mrška neposedná! Hold nám nezbyde nic jiného, než to nechat být.
    5) Motor 1,2 16V má nejvyšší toč.moment při 3 500 ot./min. Zkusím tedy motor držet v rozmezi 3 300 - 3 700 ot./min. a pak Vám sdělím, jaká byla spotřeba. Také mi to zajímá.
    Hezký den.
    Honza.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.04  00:08

    « Re: zdravime dalsiho eco-drivera :-)

    Podtáčení - nejspolehlivější způsob, jak rychle odrovnat motor!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  23:14

    « Re: Re: Re:

    no ako co? predsa nadavam ako pohan na drbosov predomnou a myskujem ako sa da ... ale potom som zase len na konci ... na tej buducej krizovatke :?
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.03.04  21:42

    « Re: Re:

    to skusim, ale co robis ked niesi na krizovatke prvy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  18:19

    « Re:

    Na jednotku iba pink, akurat co stihnes spojku pustit tak aby si nehrabal, na dvojku na plny kotol do 80, len tolko aby ta radar nenameral a na nasledujucej krizovatke si prvy minimalnou rychlostou na volnobeh, aby si do brzd nic nenabrzdil. Ver tomu ze to nezerie o nic viac, prave naopak. A pokial by bola dalsia krizovatka daleko, tak tam este na chvilu pichnes za 4 aby ta ti vzadu co si ich v tych TDIckach nasral nedohonili a nevopchali sa pred teba na dalsej krizovatke brzdenim z 80 :-)
    Bezne sa tak drzim (kombi megan 1.4 16V) 6,5 az 7. Ak jazdim "kultivovane" cize s davom a teda relativne pomaly, tak som daleko cez 7. Aj ked uznavam ze to moc nerobi dobre na nervy okolojazdicom a niekedy mi to niekto "ukaze" v podobe toho vyhulenia pred krizovatkou, alebo predbehnutia v 120 po meste, ked on to pri tych 80 proste nestopne a vyhoji si sebavedomie predbehnutim. ... jeden mamlas tak dokonca vo vedlajsom pruhu nabural >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.04  16:33

    « zdravime dalsiho eco-drivera :-)

    Ahoj kotlare, zdravim do klubu, koukam, ze se tu objevil dalsi silenec na uspornou jizdu jako ja. :-) Jen skoda, ze mas jinou kubaturu, ze nemuzeme soutezit >:D

    To podtaceni, pretaceni a opotrebeni motoru. Nejmene ho opotrebujes, pokud jezdis v oblasti nejvyssiho tociveho momentu, kdy ma motor nejvetsi silu. Takze nebudu Vam benzinakum mluvit do otacek, ale juknul bych na graf prubehu tocaku toho motoru a z toho bych vyvodil, jaky styl tomu motoru nejvic prospiva = je zaroven i nejhospodarnejsi.
    Ale nechce se mi to zdat, mit dvojku jen do dvacitky a pak za tri? .. ja mam s 1.5dCi pri 30km/h na trojku bajvoko 1500ot/min. Kolik teda muzes mit s benzinakem taky pri trojce pri 20km/h??? Nechci se hadat, ale neco mi rika, ze to na benzinak budou ukrutne nizke otacky. (samozrejme tusim, ze zprevodovani nebude identicke, trochu jine kubatury, ale presto)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.03.04  16:08

    « Re:

    kotlar, lenze praveze podtacanim je motor namahany viac ako otackami (nebavime sa o otackach v cervenom poli)
    o podtacani sa bavime ked chces akcelerovat napr na 4rke a mas 1500 otacok... u 16 ventiloveho maleho motora ako mas ty by som v pripade akceleracie nikdy nesiel pod 1800ot
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  15:38

    « Bez nadpisu

    Lista u okna jde posunout dolu, ale po nejakem case opet povyleze nahoru. Palubku mi také sundávali. Ani se nedivím, ze dela ramus. Je to slaby plast navic jakoby nytovany z vicero kusu. Staci na palubku poklepat rukou a uz je znat, ze je to reseno nic moc. Proste nema zadnou tuhost.
    Jet na neutral z kopce? To plati pro auto bez vstrikovani. Mam tam vzdycky kvalt a je to jedna z mala moznosti jak usetrit nejaky ten dcl. Pri deceleraci a od urcitych otacek ma motor spotrebu 0.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  15:10

    « Bez nadpisu

    Všem se omlouvám za velká písmena, netušil jsem, že tím způsobím takové pozdvižení. Ve snu by mě nenapadlo, že tohle může vadit...
    Můj popisovaný styl jízdy mě nejenže učili v autoškole, ale i v různých motoristických magazínech tento styl uvádějí, jako možný. Hodně záleží, zda motor výrazně nepodtáčíte. Podtáčení se projevuje mimo jiného škubavým zrychlováním. Pokud však při tomto stylu jízdy chcete rychleji zrychlovat a sešlápnete hodně plyn, pak je to špatné. To pak chce podřadit. Prostě to je pro klidnou městskou jízdu.
    Také jsem četl názor, že čím více otáček má motor, tím větší je jeho opotřebení. Selský rozum mi napovídá, že je to pravda. Čím je motor více namáhán, tím víc se opotřebí. To samozřejmě platí na obě strany - podtáčení a vytáčení až na hranici možností.
    NASHLE pardón, nashle. >:D
    Honza.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  14:09

    « Re:

    To mas vlastne auto? Lebo ak ano, tak ho asi moc rad nemas! Ten motor ma 16V, sice usetris na nadrz 250CZK, ale zivotnost motora skratis na ?polovicu? Pri uplne normalnom jazdeni po meste si 1.4 16V zobrala 7,5l (1 po 3tis ot, 2 po 50km/h to neviem presne otacky, a zvysok na 3, pripadne na 4, ak bola sanca dlhsie sa viezt okolo 70km/h) Tak bud je ten motor extra nepodareny a moc zerie, alebo to prehanas s tym skorym preradzovanim a keby si radil neskor ale jazdil plynule, tak mas spotrebu iba nepatrne vyssiu.
    A caps lock vypni, pliz!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.03.04  11:20

    « Re:

    z toho pisma ma uz boli hlava a to som to ani necital.
    mas zaseknuty CAPS LOCK ALEBO CO?
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  09:45

    « Bez nadpisu

    AHOJKY, TAK UVOLNĚNOU LIŠTU PO OBOU STRANÁCH PŘEDNÍHO OKNA MÁM TAKY - NAHOŘE SE TO NEDÁ "ZACVAKNOUT". ALE ZKUS TU LIŠTU POSUNOUT DOLŮ - JDE TO ZTUHA, ALE JDE. PAK BY TO MOHLO JÍT. JE TO ASI U VŠECH CLIÍ.
    PP SE MI ZATÍM NERESETUJE, ALE JEDNOU MI UKÁZAL DOJEZD BÁJEČNÝCH 4 800 KM NA NÁDRŽ! JŮŮŮ TO BY ŠLO! ŠKODA ŽE TO NENÍ PRAVDA, ACH JO. :-)
    PŘEDBĚŽNĚ JSEM SE SE SERVISEM DOMLUVIL, ŽE MI SUNDAJÍ PALUBOVKU, VYTĚSNÍ JI A ZNOVU NANDAJÍ. DÁM PAK VĚDĚT, JAK SE TO PROJEVILO V PAZVUCÍCH.
    NEVÍM, JAKÝ STYL JÍZDY PREFERUJEŠ. DLE MÝCH ZKUŠENOSTÍ NEMÁ SMYSL VE MĚSTĚ JEZDIT RAZANTNĚ, PROTOŽE STEJNĚ TĚ ZASTAVÍ ČERVENÁ NA KŘIŽOVATCE. TAKŽE MÁM VYZKOUŠENO, ŽE I KDYŽ JEDU RAZANTNĚ A NEBO PODLE PŘEDPISŮ A S LEHKOU NOHOU NA PLYNU, POŘÁD MI CESTA Z PRÁCE DOMŮ TRVÁ STEJNĚ. TUDÍŽ PŘED TÍM JSEM JEZDIL ZA PRŮMĚRNÝCH 7,5 LITRŮ PO MĚSTĚ A DNES ZA 5,5 LITRŮ. ČAS JE STEJNÝ A UJEDEŠ ZHRUBA O 100 KM NA NÁDRŽ VÍC....
    NÁVOD: NA JEDNIČKU MAX 10KM/H, NA DVOJKU MAX 20 KM/H, NA TROJKU MAX 35 KM/H, NA ČTYŘKU MAX 50 KM/H, NO A OD 50 KM/H DÁVAT PĚTKU. NEBO: PŘEŘADIT NA VYŠŠÍ STUPEŇ PO DOSAŽENÍ 2100 OTÁČEK. DO KOPCE KLIDNĚ PODŘADIT, ALE MOC NEVYTÁČET - TAK ABY SE TOČILO CCA 2 700 OTÁČEK. Z KOPCE A PŘI DOJÍŽDĚNÍ NA ČERVENOU VYŘADIT A JET NA NEUTRÁL. ROZJÍŽDĚT SE PLYNULE - NECHTÍT ZÁVODIT S OSTATNÍMI, K ČEMU TAKY? >:D
    ZATÍM PÁ.
    HONZA.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  08:54

    « Re: Ziarovky

    So ziarovkami so zvysenym vykonom by som moc neexperimentoval. Par ludi si uz roztavilo parabolu svetla... Nemusi sa to stat zrovna tebe, ale ja by som to neriskoval. Predsalen je tam 2x vacsi vykon => 2x vacsie tepelne ziarenie.
    Kde kupujes Silverstarky? Sa mi zdaju nejake moc drahe, ja som H4 nakoniec zohnal v Blave za 210SKK :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  08:20

    « Ziarovky

    V SR stoja Silverstary kt. pouzivam na Megane aj C3 okolo 700 SKK (sada).
    Svietia vynikajuco, ale odchadzaju po 6 mesiacoch.
    Minuly tyzden, ked mi odisla jedna na C3, som natrafil na 100W Eltu za 99! Sk. Tak som ju kupil (mali iba jednu). Svietivost ma este o cosi vacsiu ako Silverstar +50%. Uvidim kolko vydrzi, ale za tu cenu to zatial ide.
    Mimochodom v kazdom obchode ma presviedcali, ze 100W H7-ky sa nevyrabaju :o)
    Ostava len jedna nezodpovedana otazka - Co na to pistky ???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…