Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: zavirani vsech, i patych dveri
Ja by som zase tipoval, ze sa tym tlacitkom zamknu aj tie otvorene, takze ich staci zaplestit, zajtra skusim vyskusat ... ak nezabudnem. Na novom megane to ale tak nejde, ak su niektore dvere otvorene, zamknut sa neda, co sa mi vobec nepaci, ale aspon je istota ze sa clovek nevymkne :roll: ale mohli z toho vyhodit aspon piate dvere, aby som mohol veci zkufra pobrat do ruk a zaplestit, takto musim po zaplesteni este zamykat, mamlasi -
"-- skrytý --" 07.05.04 22:30
« zavirani vsech, i patych dveri
Zavirani zadnich dveri u Clia, pokud nefunguje central pres DO, se dela aspon u meho faceliftovaneho Clia tak, ze se nejprve zavrou vsechny dvere s vyjimkou tech, ze kterych chceme z vozu vylezt, pak se zmackne v interieru tlacitko na stredovem panelu, ktere zavira zevnitr zamky ve dverich, vcetne patych, s vyjimkou tech jednech otevrenych ... vyleze se z otevrenych dveri ridice (anebo spolujezdce) a tyto jedine otevrene dvere se po zabouchnuti uz zamknou fyzicky klicem. Tipnu si, ze to stejne funguje i u Scenica. :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odesel dalkac
>ked som skusal, ci kluc, co mi dali naozaj aj pasuje do zamku skusal si uz klucik ci sa s nim da otvorit? A nevies ci sa da odist s autom ked odide baterka v DO? Staci to pichnut do skarocky aby zafungoval imobilizer a nastartujem? To aby som hodil niekde do auta nahradnu baterku ze? :idea: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: odesel dalkac
To by ma velmi zaujimalo, ako zamknem zadne dvere, ked tam nie je v zamku klucova dierka a pri zamykani klucom by sa mi zamkli iba tie dvere, ktore prave zamykam. Sice nemam Clio ale Scenic, ale predpokladam, ze by to mohlo byt rovnako s tym zamykanim. Zeby Clio malo na zadnych dverach tie klasicke cudliky za oknom, ktorymi sa daju zavriet dvere znutra? Scenic ich nema, preto predpokladam, ze sa klucom zavrie vzdy cele auto - musim vyskusat (az este vobec funguje ten zamok - skusal som ho iba raz pred 2,5 rokmi na novom aute, ked som skusal, ci kluc, co mi dali naozaj aj pasuje do zamku :-)) ) -
"-- skrytý --" 03.05.04 16:07
« Re: Re: Re: odesel dalkac
yyyyy: No klic, to je to, co Ti v krajnim pripade vzdy funguje, narozdil od takovych tech ruznych KEY, ktere, kdyz jsou v pytly, tak auto neotevres a uz vubec neodjedes >:D ... On si tu mysli, ze kdyz ma Megane II, ze nas tu bude provokovat, kluk jeden oskliva >:-[] -
"-- skrytý --" 28.04.04 16:22
« odesel dalkac
Jestli me na Cliu neco zlobi, tak DO. Obcas se mi stane, ze nechce zavrit auto. Uz mam naucene, ze vetsinou staci dat klicek do zapalovani, otocit, zase zpatky a jde to. V horsich pripadech navic zresetovat zaroven palubak pri otoceni klickem. V jednom pripade mi zabralo az nastartovani a vypnuti motoru .. pak dalkac zafungoval a auto se zavrelo. Ovsem vcera se mi stalo, ze nic z toho nepomohlo a musel jsem auto zavrit manualne. A propos, je to ficura nebo bug, ze pokud otocim klickem u ridice, tak se zavrou jen dvere ridice a nezavrou se centralem vsechny dvere?? .. kdyz jsem pak auto odemkl, ujel 30km, zaparkoval a vylezl, auto se nechalo normalne v pohode zamknout. (zatim jsem nikdy nemel problem s odemknutim, vzdy jen zamknuti) Ale vcera odpoledne toho bylo malo, prisel jsem k autu, mackam dalkac a ejhle, tlacitko slo nejak podezrele niz zmacknout. Nakonec nezbylo, nez DO otevrit pred autem, vyndal jsem vlozeny tistak a pod nim byl ulomeny takovy maly bazmek, na kterem je male pidi-tlacitko, do ktereho se opira to tlacitko v obalu DO. Tenhle malej bazmek tam musel byt v tistaku priletovanej jen na dvou mistech, zadne jine naznaky ulomeni jsem nevidel. Kdyz jsem k tomu tistaku dal ten maly spinac, pridrzel a stiskl, auto se otevrelo. :-) Nechtel jsem otevirat totiz auto jen manualne klickem, protoze by se mi v parkingu rozerval alarm, co tam mam od koupe od Renaulta. Doma druhy klic fungoval ok, tak jsem zatim prohodil klice a rikal jsem si, jestli i s timhle druhym klicem to bude mit problemy obcas zamknout nebo ne. Btw. ty problemy uz mam vice jak rok, takze problem s baterkou to neni. No... a dneska jsem prijel do prace a ani s druhym klicem jsem pres veskere snahy nebyl schopny dalkacem zamknout :-[ Nekdy pristi tyden planuju cestu do servisu kvuli avizovane prohlidce za pakatel po zime, tak jim to tam hodim, at se mi na to podivaj a daj mi do kupy ten rozbity prvni klic. Ale stve me to :-( Cert vi, kde muze byt problem, jestli v RJ, nebo v tom instalovanem alarmu ? Asi jste se s timhle jeste nesetkali, co? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Clio 1.2 16V - max. otacky
uuuuuuz som sa zlakol ze by to bol tak tocivy motor, lebo nedavno som to jazdil v kangu co malo len 1500 km a povedali mi aby som to este netrapil, tak mi normalne zacalo byt luto tych 7500 ze som ho nevytocil ... no ale ked pezot tak som uz zase spokojny 8) -
« Re: Re: Re: Re: Clio 1.2 16V - max. otacky
Tak mrkni na www.autorevue.cz zrovna je tam rec o 1.2 16V v novom renolte Modus a seci tam pindaju aka je to blbost taky motor do auta velkosti klia pouzit. ... nechapem preco, ja by som si ho nekupil, ale ked ho niekto chce, tak o co ide. -
« Clio 1.2 16V - max. otacky
U 1.2 16 V je omezovac nastaven na 6250 ot./min. Vyzkouseno po ujeti 1.500 km, kdy uz se motoru da podle manualu pohulit. Nejcasteji jdu do omezovace pri predjizdeni na 2. r. stupen kdy to jede neco pod 90 km/h.
Na otackomeru cervene pole nemam, ale od cca. 5000 je stupnice trosku jakoby tucnejsi, nejde to skoro videt.
U Peugeota 205 1.1i jsem tocil vic jak 7000 a bylo to skvele pri predjizdeni kdy i silnejsi vozy tratili pri prerazovani na vyssi. -
« Re: max. otáčky... pokr.
snezenek> mne 1.4 16V vypinala studena pri asi 5750 (a dost ma to sralo to ti poviem, ked ho to vyplo v najlepsom) a ked sa zohriala tak az niekde pri 7000, dokonca som si dlho myslel ze za tepla nevypina, az som si raz povedal ze to necham az do tych 7000 no a vtedy mi uz vypol. Ale zatial co do tych 6000 na nom nic nebolo poznat, tak za tych 6000 a hlavne od 6500 uz zacal ochabovat, nemyslim si ze by sa pri normalnej jazde do toho obmedzovaca dalo bezne zabiehat, normalne uz clovek podvedome preradi ked uciti ze mu odchadza dych. Kukol by som si do papierov pri akych otackach je max vykon a skusil by som ist cez o asi 700 - 800 otacok, a uvidis ... (ci to vydrzi :mrgreen: ) -
« Re: Re: max. otáčky...
Luf, ja mam otackomer do 7000 a nema nijake cervene pole. Skusal som dnes co to spravi ak idem cez, tak od 3000 do 4000 klesa moment, po 4000 sa nic zvlastne neudeje a jemne to klesa dalej do 4500, tam je nejaky zlom, ako by niekto zatiahol rucnu brzdu a na 5000 to vylezie iba z kopca -
"-- skrytý --" 26.04.04 18:01
« max. otáčky... pokr.
Dík za vaše názory, ale já nevím jestli moje CLIO 1,4i má omezovač otáček. Je vyrobeno v roce 2000 a moje zkušenosti jsou jen z R16 rok výtoby 1968, Olcitem a Favoritem, takže nic moc. Nevím jak mám zjistit jestli má omezovač otáček, ale když nemá označeny kritické otáčky? No ale co když jej nemá a já to přeženu ???????? grrrr -
« Re: max. otáčky...
yyyy - dymanique ma na otackomeri aj cervene pole. Si neviem celkom dobre predstavit, ze by si mal s dCi cervene pole pri ~6300 :-)
Ad tocenie - nic sa motoru nestane, ked sa dostane do obmedzovaca, moj motor to zazival celkom casto a evidentne mu to nerobilo nic zle. Mam pocit, ze vyrobca s obmedzovacom hra dost na istotu a usekne to este skorej, ako by nieco motoru hrozilo. Aspon mne sa tak javilo, ze ho usekli skoro v tom najlepsom (tesne za) -
"-- skrytý --" 26.04.04 00:31
« Re: max. otáčky...
Ja som mal tiez (na thalii) tie Goodyear GT2 Made in Turkey, na aute, presiel som nanich cez 60.000km, a niesu este uplne na vyhodenie. (Jazdim teraz este na zimnych). Este obujem spat a predpokladam ze tych 10-15.000km na nich este prejdem. >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Tacho 200 je u toho real asi 190. Ja si myslim ze to proste boli sunty, lebo na kombikoch s 1.6 a vyssie boli uz ine gumy, ale teraz uz fakt neviem ake, len si pametam ze boli "made in spain" a nie "made in turkey". Ja som sa bal ze to ma nejako rozhodenu napravu, ale v servise nic nenasli a nove gumy to spravili, tak som si na 99,99% isty ze to bol problem blbych gum. -
"-- skrytý --" 25.04.04 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Prostě to byly nekvalitní gumy, neboť gumy v "T" do 190 km/h (předpokládám, že takové tam obul výrobce), musí vydržet dlouhodobou jízdu na úrovni rychlostního indexu, ovšem při využití LI - hmotnostního indexu - na maximum! A na maximu LI jsi se stěží pohyboval (pokud jsi nejezdil s permanentně přetíženým autem), nahledě na to, že "tacho 200" ještě nemusí znamenat "reál 200". Ale jinak nyní (po Tvém dodatečném vysvětlení) souhlasím s tím, že jim "Tvůj způsob používání" nesvědčil, třebaže by na to měly být stavěné. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Never tomu, je to megan s 1.4 16V a originalne na tom boli nejake good yearky "made in turkey" narozdiel od inych kubatur, kde boli uplne ine gumy - aj rozmerovo, aj vyrobou. Ja som s tym jazdil cistu nemecku a rakusku dialnicu 140 - 190 podla podmienok. Prva guma odisla po 20 000 tak ze na pravom prednom kolese sa v priebehu asi 500km najprv objavilo "dupotanie" potom to uz pri 180 bolo aj citit na volante, potom uz pri 160 a nakoniec zvitazil strach, tak som v pol ceste zastal, a to uz bolo tak zle, ze na volante pri velmi nizkej rychlosti bolo VIDIET ako sa pomaly prevaluje vpravo-vlavo s otacanim kolesa.
Zvonka nebolo vidiet nic, ale ked som zhodil koleso, tak bolo jasne vidiet bublinu na behuni, nijake odlupovanie ani ziadny kaz, proste bublina - jasne roztrhnuty kord vovnutri. Tak som tam hodil rezervu a jazdil dalej. O 10 000 to same na inom kolese.
Tak som sa proste nasral, stare gumy som vyhodil a kupil slusne (barum alebo co to bolo) kolesa a odvtedy po ftakach.
Bud to boli vymety - ale podla znacky neverim a to ze to mal turek v ruke podla mna nemoze zmenit kvalitu kordu vovnutri, ja si myslim ze to proste na tu 1.4 nebolo stavane, kto mohol cakat ze to cely zivot bude jazdit na hranici max. rychlosti? Ja si proste myslim ze tam mali byt rovnake gumy ako mali "vecsi bratia". To ze je tam 1.4ka neznamena ze to tych tachacovych 200 neurobi. -
"-- skrytý --" 25.04.04 17:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Žádný výrobce si nedovolí obout na auťák gumy "pomalejší", než je auto. Teď nehovořím o jeho "papírové maximálce", ale o max. rychlosti, které je daný vůz schopen dosáhnout třeba po hódně dlouhém rozjezdu z prudkého kopce - nejedná se o "Vmax", ale o tzv. "maximální konstrukční rychlost"! Neboj, gumy jsi pouhou "jízdou po dálnici na plný kotel během 30 tis. km" určitě nezdrbal a montáží "rychlejších gum" tenhle problém určitě nevyřešíš, spíše naopak - rychlejší gumy se totiž také rychleji ojíždějí, neboť mají měkčí směs. -
« Re: Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
No s tymi gumamy to mam radsej ned su "cosi cez", originalne gumy co boli na aute som roztrhal behom prvych 30 000 ... postupne odisli vsetky ... jazdil som cistu dialnicu na plny kotol a bolo to na ne evidentne moc ... alebo ktosicosi dodzubal pri vyrobe? -
"-- skrytý --" 25.04.04 16:51
« Re: Re: Re: Re: max. otáčky...
Jo, jo, kde jsou ty doby, kdy člověk juknul na stupnice rychloměru a otáčkoměru a hned věděl, na čem je. A když si nebyl jist, tak ještě pro jistotu zkontroloval rychlostní kategorii pneumatik, které na to obouval výrobce, a "byl úplně doma". Dneska má téměř každé "městské vozítko" stupnici rychloměru až do "kdovíkam", otáčkoměr "až za roh" a nízkoprofilové gumy pokud možno nejméně ve "véčku" (tj. do 240 km/h). A že to jezdí max. někde kolem 160-170 km/h? Koho to zajímá! Jen by mne zajímalo, jestli je to důsledek snahy za každou cenu ušetřit na nákladech (proč dělat různé rychloměry, když přece stačí jeden - pro všechny modifikace daného typu vozu...) nebo šikovný marketingový tah... -
« Re: Re: Re: max. otáčky...
no myslim ze tych 8 ventilov je samo o sebe dobrym obmedzovacom >:D ale zobral by som to tak, ze treba kuknut do papierov kde mas max vykon a to ber za "zdravy vrch" obcas to prebehnut o par sto nie je problem ale nema to moc zmysel. Dalej by som uz nesiel, ten motor je stavany na svoje maximalne otacky, vyssie ho nevycistia, vycisti ho vysoky prietok potrubiami a ten je u 8 ventilov nizsie ako u 16 ventilov. Proste je dobre to pri rozbehu vytlacit na to maximum, udrzis ho v dobrom stave a neuvidis to na spotrebe skoro vobec (ak po tom hned nezabrzdis :mrgreen: ). -
"-- skrytý --" 25.04.04 12:13
« Re: Re: max. otáčky...
Otáčky, kdy už zasahuje omezovač, nejsou žádným důvodem pro to, aby v autě něco smrdělo (pokud se takto nevypaluje jinak "podchlazený" výfuk...), tím méně pak spojka, která (pokud je v pořádku a permanentně neprokluzuje) vlastně není vůbec v činnosti (je "jen" sepnutá, nic víc). Tím nechci říct, že je zdravé motor při každém vytočení hnát až do otáček omezovače. -
"-- skrytý --" 25.04.04 09:08
« Re: max. otáčky...
Předpokládám, že Clio má omezovač otáček - takže až do omezovače (v případě nutnosti). A to, že Renaulty dnes používají "jednotný" otáčkoměr (bez vyznačení červeného pole) a možná i "jednotný" rychloměr (stupnice na novém Meganu do 260 je opravdu impozantní, obzvláště u nejslabších verzí), považuji za pěknou pitominu. -
"-- skrytý --" 25.04.04 08:08
« max. otáčky...
Mám CLIO 1,4i 8 ventil. Mám otáčkoměr, ale nemám naň vyznačeny kritické otáčky. Zkoušel jsem to a dostal jsem na chvilku se přes 5000 ot. Zajímalo by mne, kam mohu vytáčet motor. Pamatu ji si od svého otce, že je dobré občas autu protáhnout kotel, ale ne na dlouho. A kde jsou už otáčky životu nebezpečné. Mám tam vyznačeno i 7000 :-) Dík za odpověď -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel Renault v
yyyyy, Mitsi > Sledujem tu tu Vasu debatu. Pridam postreh z Volvo S60 2.4 turbodiesel. Auto neuveritelne taha od 1500 do 6000! otacok a sprava sa ako 2.5 litrovy benzinak. Majitel s nim toci na 4-ke 160 km/h na 3-ke 130. Na diesli som este podobne otacky s takym momentom nevidel.
Mitsi ma v tomto pravdu diesely su totalne odlisne, kazdy vyrobca - ina charakteristika -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
No ja zase nepoznam hondu, fakt by som rad videl priebehy, ale ked si pozriem zakladne udaje, tak honda ma o 10% vecsi tocak, o 10% vecsi vykon a tusim aj vahu, tak si by eye myslim ze aj ten priebeh bude velmi podobny a aj efek pri rozbehu bude podobny a rozdiel bude tak v maximalke v prospech hondy. -
"-- skrytý --" 22.04.04 11:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
Tak to jsme si ale vůbec nerozumněli: 1,9 dCi (či jak přesně označen, ale jde o verzi s výkonem 120 nebo snad 122 PS; ty malé 1,5 diesely neznám - nikdy jsem s nimi nejel) je právě případ motoru s "extrémně úzkým rozsahem využitelných otáček", a právě proto nemá smysl se mimo tuto oblast "o cokoli pokoušet". Nový firemní honďácký turbodiesel je naopak příklad motoru "s extrémně širokým rozsahem využitelných otáček", který je možno provozovat už "téměř" jako benziňák.
Závěr: Z pohledu milovníka benzinových motorů / "nedieselisty" je 1,9 dCi motor zcela na ho..., zatímco diesel od Hondy "se už dá zkousnout"! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
mitsi> "ma seres" neznamena ze nabijam brokovnicu :-) ... je to skorej vyraz excitacie - v tomto pripade v tom dobrom zmysle slova ... ja som ale myslel prave to ze ten 1.9 dci je ten typ motora ked je jedno co mas zaradene, taha to rovnako, a to je dovod preco ma smysel drzat sa len v uzkom rozpeti na spodku vyuzitelnych otacok, proste vytocit ho nic nezmeni. Ale na to nemusis porovnavat ho s hondou, renolt ma prave obi dve varianty dizlov, ak porovnas 1.5dci od renolta v tych dvoch vykonovych variantach, tak zistiz ze su to prave opaky, presne ako si to napisal povodne. Ten silnejsi je ten benzinovy typ, ktory taha tak ako zaradis = tocivy typ, zatial co ten slabsi je typ s opadavajucim momentom, cize je * co tam vrazis, taha to rovnako. No a 1.9dci je este extremnejsi pripad toho opadavania a teda velmi podobne tej honde co pises. -
"-- skrytý --" 22.04.04 09:15
« Re: Re: Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
Pro "pět y": Já jsem se Tvé konstatování pouze snažil "rozvinout do šířky". V žádném případě nebylo mým záměrem s Tebou jakkoli polemizovat. Jen jsem na praktickém porovnání svou příkladů tzv. "z opačné strany spektra" chtěl naznačit, že "když dva dělají totéž, výsledek nemusí být vždy tentýž" (volně parafrázováno - pozn. autora...). -
« Re: Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
Mitsi> ma seres, ved to je to co tu pisem, podradenie nedonesie nic pozitivne ide to rovnako, az na to ciselko pri spotrebe, to benzinacka dusa ako som ja moc nevita, treba sa drzat na 2000, naproti tomu 1.5 dci 70kw je presny opak, chova sa to ako benzinak -
"-- skrytý --" 21.04.04 15:09
« Re: Re: Diesel Renault vs. Honda
Dva úplné protiklady: nový "vlastní" honďácký turbodiesel a nafta od Renaultu - zatímco u "rencka" se rychlost, kterou chceš jet, odvíjí od toho, jaký máš právě zařazený kvalt (naštěstí je to 6-ti kvalt), u Hondy je jedno, na co jedeš (na jaký kvalt jedeš), rozhodující je, nakolik tlačíš na plyn! -
« Re:
no to som samozrejme vedel, volba toho dcicka bola pohodova jazda po dialnici, a to bohate splna, napriek tomu ze sa clovek fakt musi dobre triafat do otacok - teda na rozdiel od benzinaka ... ale stymi 1300 to bude nejaka haluz, do 1500 sa to dusi, od 1500 to ide, ale nie je to ono, a realne to taha az od 1800 - mimochodom presne tak isto ako benzinak, az na to ze pri tych 2000 este furt nie je v tom, ale na druhej strane nema problem do 6000, cize rozhah daleko vecsi ... BTW pokial viem tie 1.9 dci nie su v tych autach rovnake, v com si to skusal? to bolo v tom ciernom sedane? -
« Bez nadpisu
Vidis, budes sa musiet naucit s tym jazdit. Ja som to uz davno vravel, ze najvacsia vyhoda dieselu - konstantny zatah od volnobehu po obmedzovac - uz davno neni pravdou a s dieselom sa naradis az moc :-) Asi preto tam je ten 6st manual, aby si sa v tych otackach stale dokazal pohybovat. BTW pri predvadzacke som nemal pocit, ze by motor nezvladal 1500 ot, od cca. 1200 v pohode isiel a pri 1300 uz bolo citit, ze zacina zaberat turbo. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
kua ked sme u tych otacok, zistil som ze mam prilis silny motor :shock: je to 1.9 dci zistil som, ze ak jazdim mesto na 4ku, tak motor ide ledva 2000, plynu sa ledva dotykam, a tym padom to zere cez 6l, ak tomu dvihnem mandle tak z 60 na 80 sa to dostane za asi 2 alebo 3 pretocenia motora a potom 20 sekund idem volnobehom, tak zlezie spotreba na 4.6 - 4.8. 5ka tam zaradit nejde lebo sa to dostane niekam na 1500 co ten motor uz jasne nezvlada. Na 3ku to tiez nema logiku, lebo na 3000 a vyssie ten motor uz strasne straca moment. Takze to vyzera ze dobre vyuzitelny vykon je od 1800 do 2000 maximalne do 2200. Presne to same sa deje aj na dialninici, je to stavane na 6tku pri 2000. Myslite ze renoltaci to tomu motoru pri vyvoji vysvetlili ze bude behat cely zivot na 2000 na plny kotol? Mam pocit ze by tomu stacila ta 70kw 1.5, ta ma konstantny tocak od 2000 do 4000 tak by jej slo prmanentne dvihat mandle do 4000 a po ftakach. -
« Re: Re: Re: Cyklovač a manuál
Si asi z tých šťastnejších, ktorí majú nastavitelný cyklovač, ja tam bohužiaľ mám iba pevný cyklus asi 4s dlhý. :-( Skúšal som identifikovať kde ten cyklovač je, ale relátko to nie je a cvakanie sa ozýva z toho čierneho plastového boxu pod prístrojovkou naľavo, vedú do toho káble zospodu je nápis SIEMENS. Tiež by som privítal nastaviteľný cyklovač, poradí niekto ? :idea: -
"-- skrytý --" 19.04.04 13:46
« konecne zpatky na letnakach
Tak jsem vcera prohodil kolecka a uz jsem dneska zase frcel do prace na letnich CPC. Sice uz nevypadaji, jako nove, ale na pulku letni sezony jeste doufam vystaci. Ted maj 42tis. A ta spotreba opet potesila >:-[] , kdyz jsem ted na zimakach jezdil to same, co minule leto na letnakach. Ja ten motor miluju :P -
« Bez nadpisu
O otackach MPI - bratranec kupil Skodu Rapid, takze 1.3MPi s karbecom :-). Pri kupe mala najzdene 70tis, bez uprav najazdil 50tis a potom ju "trosku" upravil a zacal ju nahanat. Po dalsich 50tis praskla hlava. Inak za celu dobu ten motor nepotreboval ziadnu generalku. A to ten motor fungoval iba v otackach 3-7tis.
Dalsi priklad je moj foter vs. jeho bracho - moj foter jazdil v pohode, generalka motoru pri 100tis a celkovo sa dozil 170tis (dalsia generalka uz nemala cenu, auto bolo uplne zhnite). Jeho bracho motor nahanal, generalka pri 120tis (podla servisaka zbytocna), dalsia pri 210 a celkovo sa dozil 240tis (asi by zil dalej, ale auto okolo neho zhnilo). Obidve auta boli Skoda 100. -
"-- skrytý --" 18.04.04 21:36
« Re: Cyklovač a manuál
O cyklovači nic nevím, ale taky by se mi to líbilo. Ten manuál ke CLIU jsem zkoušel sehnat přímo v orig. prodejně a tam se mi vysmáli, že prý to dodávají jen u nich koupeným autům a ještě to říkal takovým povýšeným tónem, že jsem se naštval a přes net jsem si naň stěžoval na www.renault.cz a dostal jsem omluvný e-mail a i z knížkou. Takže to tam zkus taky. Já mám 1,4i r.v. 2000. -
"-- skrytý --" 18.04.04 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
A co křivka výkonu? Nebo si snad myslíš, že pro jízdu je důležitý výhradně točivý moment? To by pak asi všichni museli postupovat stejně, jako američtí konstruktéři: "Objem ničím nenahradíš!" Proč by se tedy vůbec měly vyskytovat nějaké maloobjemové motory, když ve světle téhle logiky by vlastně byly zcela nepoužitelné?
Abys maloobjemový motor alespoň trochu rozhýbal, pak potřebuješ vědět, kde má maximum "točáku" snad jenom proto, abys ho právě pod touto hodnotou vůbec nepoužíval. Zejména pro maloobjemový motor totiž platí, že by měl pracovat v otáčkách mezi vrcholem točivého momentu a vrcholem výkonové křivky. A to rozhodně není Tebou zmiňované pásmo!
A ještě k Tebou zmiňovaným argumentům, proč jsou "zastaralé" motory předurčeny pro práci v nižších otáčkách: Koncepce "dva ventily na válec" a "rozvod OHV", event. "tříložisková klika" ještě neznamená, že se motor nemůže, resp. vůbec "neumí točit". Ono totiž kromě toho záleží ještě na tom, jaký má takový motor stupeň komprese a především jaké má "překrytí ventilů", což je dáno parametry vačkového hřídele. Ano, "nastavení" těchto motorů vycházelo především z přesvědčení, že většina zákazníků je bude podtáčet, tak se schválně "posunul točák směrem dolů" (na úkor snížení jeho absolutní hodnoty) a podtáčení se přizpůsobila i regulace předstihu zážehu (aby ty motory vůbec měly při trvalém podtáčení jakous takous životnost). Současně se ochudila směs, aby při převážném používání v tomto pásmu otáček měl motor "jakoby nižší spotřebu". Jde o typický příklad toho, jak zákazník jde vlastně sám proti sobě tím, že klade na výrobek, resp. jeho výrobce, požadavky, které jsou zcela proti logice maloobjemového motoru. Měl jsem příležitost se svézt s motory od Tebou jmenovaných výrobců, které měly: mírně zvýšený kompresní poměr; jinou vačku s větším úhlem překrytí ventilů, jiný průběh regulace předstihu zážehu a jinak nastavené parametry bohatosti směsi (žádné další úpravy na nich nebyly). Přesto šlo o "svým charakterem zcela jiné motory", s chutí do života, švihem a schopností točit až k úrovni 7 tis. ot/min, přičemž při normální jízdě (ale vždy nad 3-3,5 tis. ot/min) se dokázaly odměnit i spotřebou v průměru nižší, než tytéž motory v sériovém provedení, ovšem v při "letargicky pomalé jízdě". Pravda, nebyly to motory pro chronické "podtáčeče", neboť do 2,5 tis. ot/min nespolupracovaly. Holt, co je komu milejší...
Ale i bez konstukčních úprav platí, že "honěný" maloobjemový motor (samozřejmě až po záběhu) zůstává dlouho v dobré kondici, zatímco dlouhodobě podtáčený motor je odsouzen k tomu, že se ze své letargie už nikdy neprobere a navíc že "rychle umře". Typickým "podtáčečem" byl svého času můj otec: na Škodovkách řady 1000MB až 105/120/130 dokázal dělat průměry spotřeby hluboko pod 6 litrů, ale už ve 40 tis. najetých km byl každý "jeho motor" totálně líný a v 60 tis. km obvykle zralý na generálku. Zatímco "mnou důsledně honěný motor" stejné typové řady vyžadoval ve 100 tis. km tak akorát výměnu pístních kroužků a ve stejné kondici jako "za mlada" pak nejezdil ještě pěkných pár desítek tisíc km. Pravda, s dlouhodobou spotřebou jsem v průměru pohyboval o dva až tři litry výše - tak někde kolem 8. Ale ať si tuto mou praktickou životní zkušenost každý rozebere, jak sám uzná za vhodné. -
matuS 18.04.04 02:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
mitsi, tento mpi motor je velmi specificky (ostatne tak ako ostatné benzinove motory od VW :-) )
pozeram na graf a od cca 2100 do cca 2700ot je kr.moment ten isty, cca 90% maxima, pri 2800 je tam vrchol a potom uz to ide dole kopcom, takze podla mna tych 2000 je na normalnu jazdu OK
ono je to ine, lebo tieto stare VW resp skodovacke motory su uplne o nicom, cervene pole maju pri 5000ot, jednoducho su to motory inej dekady (podotykam ze predminulej :-) ) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K sp
Mitsi: tak s tymto nazorom nesuhlasim, jazdim na felicii 1.3 MPI 40kW a pri ustalenej rychlosti nie je problem tocit motor len prave tych 2000 az 2500ot/min (motor ide zlahka a ma potencial aj akcelerovat- samozrejme v ramci jeho moznosti), ved prave jeho koncepcia ho predurcuje pre pracu v oblasti nizkych ot.( 2000-3500)..... -
"-- skrytý --" 17.04.04 14:44
« Cyklovač a manuál
Nevíte, jak udělat v cliu nastavitelný cyklovač. U feldy jsem ho měl nastavitelný, ale tady je na pevno nastven od výrobce :'-(
Asi se musí vyměnit nějaké relé, ne? Nevíte co a jak na to?
A další otázka je, kde sehnat knížku na údržbu clia poslední model ?
Firma www.kopp.cz děla jen od rv. 91-98.
Halóóóóó -
"-- skrytý --" 16.04.04 18:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotre
Máte vůbec rozum? Na 2000 ot/min si jezděte se čtyřlitrovým osmiválcem, a to ještě výhradně v kombinaci s automatem. Pro 1,4 MPI jsou tohle otáčky těsně nad volnoběhem, kdy je ten motor vůbec rád, že "už" utáhne alespoň své vlastní příslušenství (alternátor, klimu - pokud tam vůbec je - atd.). Předmětnou řidičku bych posadil na horské kolo, zablokoval jí tam ten "nejtěžší" převod, a pak ji donutil na něm jezdit... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K spotrebe
Luf má s tou trojkou do města pravdu, dneska jsem to sledoval a při 50 km/hod a zařazené trojce točí motor 2500 otáček=>maximální točivý moment. Jinak jsem jel s kolegyní Fabií Combi 50 kW, a ona pořád že to moc nejede. A na otáčkoměru měla pořád max. 2000 ot. :-)) -
« rusive zvuky palubni desky
clio mame asi pulroku, ale zatim sme jezdili celkem malo.. O to vic me sere, ze pri jizde nad 45kmh se z mist vlevo pred volantem ozyva takove klapani, drncani, nic zvlastniho.. ale rusi to..
da se rict, ze je to normalni, anebo by takhle nove auto melo byt tiche? -
« Re: zdraví smutný Sněženek...
Nejaka lacna web kamerka stoji par korun, tusim, ze nieco sa da zohnat uz aj za 10 EUR, to je ~300CZK, komp asi mas. Ale k comu by ti to bolo? Aby si si potom mohol pozriet, ako ti niekto nici auticko? Aj tak uz v dobe, ked to budes pozerat bude davno daleko za 7 horami a 7 dolinami, kde sa voda sype a piesok... Ale to je ina rozpravka :-) Jedina obrana voci tomuto je 1, mat auto permanentne spinave a 2, mat ho spinave az tak moc, ze pripadne nove skrabance nemas cez tu spinu ani sancu vidiet.
Bohuzial, ani zasvinene auto ale neni zarukou, ze ti ho niekto necorkne :-(