Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 22.06.04 08:07
« Ochranná lišta...
CLIO r.v. 2000 čtyřdveřák (ochranná lišta je zasouvací)
Tak si představte co se mi stalo. Při mytí auta jsem si všiml, že se mi vysunula ochranná lišta na zadních dveří za spolujezdcem. Tak jsem se snažil ji zasunout. Myslil jsem si, že se mi to podařilo, ale bohužel... Po další jízdě se ta lišta zase vysunula a při otevírání dveří se zlomila...
Teď uvažuji:
V orig. servisu stojí 645 Kč. Zkoušel jsem i nějaký šrotiště, ale jediný úspěch byl za 500 Kč, a to až v Praze. Nevíte někdo o nějakém lepidlu??? -
"-- skrytý --" 18.06.04 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to divné - dlabas
Dík, dej vědět, jaké zkušenosti jsi nabyl s tím dalším prostředkem.
Já mám již tři místa poškození a zrovna v neděli jej budu dávat lakýrníkovi, ale přesto se rád poučím, jelikož čert nikdy nespí a parchanti stále chodí okolo aut... tím nemyslím slušný lidi -
"-- skrytý --" 14.06.04 22:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to divné - dlabas
To snezenek: S.C. Johnson - Rally
Tak jsem ti našel i stránku. Český web je na [odkaz] ,ale nezobrazují se odkazy :x
Takže musíš na [odkaz] :-) >:D >:D
Dál zvolíš: OPERTA - woski
Na ty jemný škrábance mi pomohl typ DAUERSCHUTZ HARTWACHS (tekutý supervosk) - je bez obrušujích látek, takže je to v pohodě.
Dnes mi kamoš doporučil na ty horší šrámy LACK REIGINER (renovátor laku - asi to bude pěkný driák) - ještě jsem ho nekoupil. Ale určitě ho zkusím nejdřív na zadním nárazníku
Jinak samozřejmně to nedělat na sluníčku, nebo na tom necháš ruce :mrgreen: -
"-- skrytý --" 13.06.04 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: je to divné - dlabas
Dávám ti za pravdu... ...kdybych někoho chytil, jakýhokoliv vandala. Taky se mi otvrá kudla v kapse, když vidím jakýkoliv následek vandalství, ale bohužel, taky jsem ještě nikoho nechytil.
Mohl by jsi mi napsat přesný název té leštěnky, která ti tak pomohla. Dík -
"-- skrytý --" 11.06.04 08:15
« Re: Re: je to divné - dlabas
Mohl jsem si to pochopitelně vyměnit doma v garáži, jenže nesnáším řidiče, kterým svítí pouze jedno světlo. Takže jakmile jsem to zjistil, tak jsem se dal do práce. Po 15 minutách jsem chtěl rozebírat celou přední masku, včetně nárazníků atd >:D Na předešlé felicii to byla oproti cliu hračka. Možá další věc, kterou by mohli v testech aut zohlednit je výměna žárovek >:D
Jinak originálně jsem tam měl Osram (64210) 55W typ H7U.
Jdu teď vyhledávat starší příspěvky, kde jste žárovky probírali. -
"-- skrytý --" 09.06.04 17:21
« Re: Re: je to divné...
luf: tak to kdyz tu jsi, tak nekdy dame spicha. Ted to mam sice rozlitane, ale pozdejc se muzeme domluvit. Minimalne, az si Cliouse dam do pucu, nemam na nej na chudaka cas, porad v povetri a uz je to na nem videt :)
Jinak ja jsem v Praze od 15ti let, ale vzdy jako dojizdec, do skoly, pak do prace, a prestoze to nejaky cas bere, to dojizdeni, tak jsem rad, ze jsem mimo Prahu, v Praze bych asi cely den, den za dnem, mesic za mesicem zblbnul. :(
No jo, tak ted uz chapu, proc jsi presel na Megane, to na to litani domu za rodinou je preci jen komfortnejsi.
A ta vymena zarovek na Megane .. hmm, tak to jsou fakt chory mozky francouzsky .. uz vidim chlapa v kvadru, v zime, podbeh od snehu, soli, sajrajtu a on tam skrz to montuje zarovky. A co teprv zenska v plesove robe :-) To si neumim predstavit, to se musi to kolo vytocit do boku, spis dovnitr?, aby tam byl prostor na vymenu? .. a tam je nejaka zatka, dvirka, otevirana kam? do podbehu nebo do motoroveho prostoru? -
« Re: je to divné...
ajvn - bohuzial robim uz natrvalo v Prahe. Spociatku to vyzeralo na par mesiacov, ale uz tu asi skysnem nafurt (tym mysim aspon 3 roky, nechcem mat na CV peciatku job-hoper). Alebo sa na vsetko zase vykaslem a zacnem opat podnikat. Praha je fajn, ale hnusne nas Slovakov podrazate, nemozem tu kupit nehnutelnost! A platit za prenajom 3+1 je neuveritelna palka :-( Zlata Blava, kde mam byt a vsetko, co potrebujem. Iba financie mi tam trosku chybaju... -
"-- skrytý --" 09.06.04 12:45
« Re: Re: Re: Re: Re: je to divné - dlabas
dlabas: Musim se smat, s tou vymenou halogenky, poprve to bylo fakt zabavny, hlavne na leve strane, kde je kratky kabel a prd pristup. Ale jeste zabavnejsi je po tme vymenovat parkovacku, hral jsem si s tim ctvrt hodiny a byl jsem z toho na mrtvici .. tak si umim predstavit Tvuj slovnik po pul hodine trapeni >:-[] To vim, ze jsi dal asi Frantikum jmen >:D -
"-- skrytý --" 09.06.04 12:39
« Re: Re: Re: Re: je to divné - dlabas
Tak mi z neděle na pondělí někdo poškrabal pravý bok auta od předního blatníku až po zadní lampu. Byl jsem z toho hned na větvi. Dokonce jsem se zastavil u Renaultu jest-li na to nemají nějakou pastu.
Ale nakonec jsem vzal leštěnku od Johnsonu (snad je to správně napsané) a s tou se mi to podařilo.
Je to opravdu smutné, že mezi námi žijí takoví dobitci. Kdybych někoho chytil a bylo by to i dítě, tak by mě asi zavřeli.
Jinak jsem včera měnil přední levou halogenku, která vydržela cca 26tisíc km (svítím stále) a dost jsem u toho nadával. Výměna halogenky mi trvala přes půl hodiny. Je to systém na tři věci, ale příště už budu zručnější. Nejhroší je, že tam není moc prostoru a až vůbec nevidíte, jakým systémem jsou udělaný zápatky atd..
PS: už mi zase začíná povrzávat auto z těch našich silnic :x -
"-- skrytý --" 09.06.04 12:14
« Re: Re: je to divné...
luf: To nieje moja Spidlova vlada, ja ty "umelce" nevolil. :-) Ale ted vazne, tamto jsem myslel v legraci ;-), ale Ty vazne delas v Cechach? nebo v nejake na slovensku sidlici pobocce ceske materske firmy? To je pro me novina.
matuS: No ten nas nemtavy (co to znamena?:) hokejovy tym podporuje hlavne nase firma :o) .. hmm .. a fotbalovou Spartu taky :-) Asi radsi budu mlcet, jak koukam, jsem v tom nasem ceskem srabu nejak moc namocenej :-) -
"-- skrytý --" 08.06.04 15:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to divné...
Tady muzete nazorne videt rychlokvasene zbohatliky .. nedavno se to jeste vozilo ve starsich verzich Clia, zatimco my jsme si tu uzivali novejsi verze a takovych reci okolo toho jsme tu nemeli :-) .. a ted jim tam snizili dane, udelali jednotnou a co to s tim slovenskym narodnim sebevedomim dela, to jakteziv blesky nad Tatrami nevidely :-) -
"-- skrytý --" 08.06.04 11:42
« Re: Re: Re: Re: je to divné...
matuS: cemu rikate u Vas EC ? To je SPZ? :-)
luf: jasne, ty listy tam sice jsou, ale v drtivem poctu pripadu neni opodstatneny duvod se i o ty listy oprit. A bohuzel ty listy neochrani Tebe, staci, kdyz nekdo otevre zadni 3.-4. dvere a tim rohem u vykrojeni nad urovni list Ti to skrabne, mne se to takhle od nejakeho streva stalo uz dvakrat :( -
« Re: je to divné...
Ajvn - od toho su na autach ochranne listy a preto sa nebojim tresknut do dveri auta stojaceho vedla mna. Renault ma listy velke a vytrcaju z dveri pri otvoreni. Ja nikdy nikomu neurobim tymto skodu, mne tiez malokedy niekto urobi skodu takto. Ale hovada s klucom, ktore skriabu dvere by som zobral basebalovou palkou cez prsty. Alebo kladivom. -
matuS 08.06.04 10:06
« Re: Re: Re: je to divné...
AJVN ale ked to vidis, tak okamzite si zapis EC, a daj to tomu vedla stojacemu za stierac so svojim tel.cislom. Ked ti niekto odrie dvere, to je, aspon teda na slovensku, trestny cin (skoda vyssia ako 7000sk) cize za to bude dotycny trestne stihany.... inac ked vidis trestny cin a nenahlasis ho, tiez mozes byt stihany :) -
"-- skrytý --" 08.06.04 09:53
« Re: Re: je to divné...
Vsechno to zacina u vychovy rodicu. Kdyz si vzpomenu, kolikrat jsem na parkovistich pred supermarkety sledoval scenu, jak prijede rodinka, vylejzaji vepredu rodice ... flaaak dvermi do vedle stojicich aut .. to same pak vzadu, kdyz detem oteviraj dvere. Proste bezohledna hovada, na to neni slusnejsi pojmenovani. A kdyz se k tomu pripocte zdejsi charakterovy rys rady jedincu, uboha zavist, ... skoda se nad ubohosti lidi v tomhle narode rozcilovat. -
"-- skrytý --" 08.06.04 07:35
« je to divné...
že by CLIa přestala mít jakékoliv problémy? Je fakt, že já si nemohu zatím stěžovat. Sic za 14 dní jsem objednaný u lakyrníka, ale to nemohu považovat za závadu, když před panelákem vám někdo poškodí lak... tj. závada některých vylýzaných mozků... ...nechápů... nikdy jsem se nedotkl osbně úmyslně cizího auta, abych jej poškodil... ...sám si všeho kolem sebe vážím... ...doufám, že aspoň ta oprava bude dobře provedena. Zjistil jsem, že ve dveřích je číslo barvy u mne 432, ale má 3 pododstíny, ale ten už ta¨m není vyražen. V prodejně, kde míchají laky, mne vypekli a namíchali mi jiný odstín, snad tenhle lakýrník už je na tom líp... uvidíme -
"-- skrytý --" 07.06.04 11:02
« ticho leci
musim neco napsat, at nespadneme do archivu, to by byla ostuda, jsme tu jeden z mala auditu, co tu je furt .. neco jako Cesi/Cechoslovaci v 1.skupine Davis Cupu :-) .. hmm .. anebo v hokeji :o) Koukal jsem v nedeli na sport na CT2, davali .. no jak se tomu rika .. trochu rally, trochu silnice, maly okruh sestkrat dokola :). tukacky o 106, .. hmm, rallycross? .. ale jednu skupinu vyhralo Clio s nejakym skandinavcem, tak jsem mel radost :-) -
"-- skrytý --" 28.05.04 20:29
« Oslava...
Tradáá, tradáá ... tak už mám za s sebou 50000 km. Mám 1,4i. Autu jsou tři roky. Tak trochu bilancuji. Zatím za celou dobu provozu nevznikla žádná závažná závada. Vyměnil jsem jen stěrače, drobná závada v zámku, výměna vzpěr u pátých dveří, baterie, ale jinak šlape jako hodinky. Uvidíme co se vyvrbí v další 50000. Uvidíme....... -
"-- skrytý --" 25.05.04 09:27
« U koho tankujete naftu?
Mě přišla nejlepší nafta od ARALu. Teď jezdím k MAKRU v Čestlicích. Pumpice je nová, ale jak kvalitní naftu tam dávám, tak to nevím. Poslední cena byla 23,80 a ARAL je o dost dražší.
Jinak poslední spotřeba byla 5,4 - tak teď zkouším jezdit na spotřebu, ale že bych to předtím nějak honil mi nepřišlo. -
"-- skrytý --" 20.05.04 10:12
« Dasial zavada :-(
Tak na aute mi vznikla dalsia zavada, ktora ma vobec netesi.
Dvere vodica nejdu zavret, cele su posunute o 5cm nizsie akoby mali. V servise to urcili tak, ze pant ktory je vnutri dverach treba znova navarit, stym ze je mozne ze to skonci lakovanim celych dvery (lak na vonkajsej strane sa asi poskodi) -
« Re: Re: nafta shell
No vyzera to ze to fakt menej zerie s tou shell naftou, sice len o nejake decka (tak 0,2 .. 0,3) ale je to dost opakovatelne, jazdim takmer denne tu samu trasu o tom samom case tym samym sposobom (krizom na druhu stranu bratislavy po petrzalskom obchvate ... karlovka - vajnory a naspet) a spotreba bola vzdy tak 5,5 az 5,8 teraz som uz mal aj 4,9 ale to je vynimka inak 5,2 az 5,6. A co som si este vsimol, tak na rozdiel od nafty JET v garazi nemam ten dusivy sadzovy dizlovy smrad, je tam len taky pracovnovy nedychatelny dunst ako keby to malo fap. ... divne, az to vyjazdim, skusim zase JET ci sa to zase otoci. -
« Re: Re: Re: Re: Re: nova hracka policie
To je mozne, ale ja som videl magora ktory presiel tetku na prechode prave preto ze myskoval medzi tymi pomalymi a vzal ju na kapotu na prechode ked nerozoznal ze ten vedla neho nejde "pomaly" ale slusne pusta tetku cez prechod. Chodca neprejdes tym ze ides rychlo ale tym ze nestihas, suvisly rychly prud nie je taky nebezpecny ako pomaly chaos. Ak tade ides 40tkou tak ti musi byt jasne ze je to mimo misu a to ze vodici nedodrzuju limity je skorej dosledkom nespravne urobenych limitov. To je predsa chore dat na taketo miesto 40tku a v strede mesta robit zony 50 nie? -
« Re: Re: Re: nova hracka policie
no ja hlavne nechapem ten policatsky alibizmus. Cas od casu sa tam vyrube auto iduce 150, alebo nejaky lepsi synacik tam zabije chodca alebo nieco podobne, a co vymyslia chlpati? znizia 60tku na 40tku. Co JA mozem porovnat, tak tych blaznov ktorych limity netrapia je rovnako vela, ale tych co vytecu z tej 40tky a zacnu myskovat okolo tych slusnych je daleko viac a o poznanie viac ohrozuju chodcov ... ale hlavne ze sa nieco urobilo , no, ... oni v tych uniformach proste nepochpopia ze sa nestaci schovavat v krickoch a merat rychlost ale ze sa tam proste treba postavit a drzakom robit dusno. -
"-- skrytý --" 17.05.04 14:10
« Re: Re: nova hracka policie
yyyyy: No jo a jsme u toho .. ta produktivita prace v Rakousku a v Cechach. U nas tam kvuli tomu saskuji celkem ctyri policajti a jeste maji auto na svezeni se, v Rakousku na to staci jeden zandar, ktery si pesky nebo mozna na horskem kole jen odskoci z mistni sluzebny k hranici mesta :-) -
matuS 17.05.04 13:43
« Re: Re: nova hracka policie
vcera som isiel v karlovke, tam kde je dolekopcom smerom do mesta 40tka a vsetci isli 40, tak som pozeral co sa deje :-) a videl som ze uplne v predu ide oktavia a za nou nalepena biela tempra :-) tak som hned vedel kolka bije a isiel som si ju obzriet, isiel so 45km/h a pomaly som sa priblizoval no a potom som si vsimol ze ta oktavia taha tu tempru na lane! >:D -
"-- skrytý --" 17.05.04 12:43
« nova hracka policie
Sice to tematicky nepatri do Clio fora, ale s Vami nejvernejsimi se podelim :-) V patek cestou domu me problikalo u Cernosic protijedouci auto. Protoze tak ucinil i u vozu prede mnou, zbystril jsem a trochu slevil ze 70tky na predpisovych 50. A udelal jsem dobre, v prikopu stali dva lide, muz a zena, ve stejnokroji a drzeli v ruce cosi, co pripominalo starou letitou osmickovou kameru a delali si "home-video" kolem jedoucich vozu :-) a po dalsich 200metrech uz to kasirovali. Patrne si zaskocili do nejake laser-game herny, zacinaji krusne casy na silnicich, tohle uz neni legrace .. auta s bradavicema celkem detailne znam, ale ucihat kazdeho homo-sapiens nekde zakempovaneho, to uz je za hranicema lidskych moznosti. :(
Mozna to chce delat po vzoru CounterStrike. Kam vidim na dalku, tam s odstrelovackou, kam nevidim za roh, tam nejprve hodit High Explosion Granate spolu s Flashbangem a az pak tam projet :-))) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jasne, ze Cliaka som nesetril. Ked ho ukradli mal 106tis a IMHO bol v skvelej kondicii, olej mu vobec nechutil a tak ho tam bolo vzdy tolko, kolko naliali v servise a zmenil farbu iba minimalne (skoro sa nedalo zistit, ci vobec v servise olej menili), zral vyslovene malo (6.5l pri priemernej rychlosti 100km/h), bol tichy atd. Ked som ho kupil, mnohi nado mnou plakali, ze taky motor bude potrebovat tocit => bude vela zrat a vydrzi max. 100tis :-) Skoda, ze som o neho prisiel, hlavne koli nim som chcel, aby sa auticko dozilo 200tis, pretoze kondicia pri 100tis este vela o zivotnosti nenapovie. A nejako sa mi nechce verit v zivotnosti TD - su to tie iste bloky, co mali stare diesle bez turba, ibaze davaju 2x tolko vykonu => polovicna zivotnost? Takze sa doziju mozno 250tis? Doma mame P309 diesel, ma natocene ~500tis a motor je v dobrej forme. Ale nedokazem uverit tomu, ze HDI sa dozije takeho isteho veku v podobnej kondicii.
BTW vzdy som sa divil, preco ludia nejazdia bezne 100km/h priemery a mal som pocit, ze su moc setrilkovia a flakaju sa. Musim povedat, ze s Meganom to vobec nie je take lahke, ako s Cliom. Da sa tak s nim jazdit, ale je na to treba viacej motor potrapit a tym padom hned vylezie aj spotreba (7.8-8l). Tiez uz nemam taku prevahu nad TDI a aj kazde predbiehanie si musim dopredu premysliet. Je mi za Cliom smutno :-( -
"-- skrytý --" 12.05.04 15:41
« Re: Re: dalsi story s blbnoucim DO a Renault Assistance
matuS: Vic jak rok se to objevovalo narazove na do te doby jedinem mnou pouzivanem klici. Pak se mi tam ulomilo to male tlacitko z plosnaku (v servisu mi to zdarma pripajeli nazpet), tak jsem zacal nucene pouzivat i druhe DO, a i na tomhle klici se ta zavada zacala objevovat. Standardne chodi oba klice. Ale nekdy jeden z nich nejde a druhy ano, jindy je to presne opacne. Mam takovy dojem, ze jednou mi nesly oba dva soucasne (ten a pak ten, ne soubezne:), ale to si nejsem stopro jisty. Oba ty DO cervene zablikaji diodkou, baterky jsou v nich z tohohle pohledu ok. Pokud jsem to tu nepsal, kdyz se tohle stane, tak vetsinou pomuze dat jen klicek do zapalovani, otocit o dve na rozsvicene budiky, vypnout a DO funguje a zamyka. Kdyz tohle nepomuze, casto pak zabere pred otocenim klicku drzet tlacitko PP (kontrola systemu). Pokud ani to nepomuze, pomohlo nahodit motor a pak vypnout. Pokud ani to nezabralo, je reseni bud s autem nejakou nedefinovatelnou vzdalenost ujet, anebo zamknout mechanicky klickem. Ten stav se nezmeni se zmenou teploty vozu. Kdyz rano prijedu do prace s teplym vozem a nejde to, po osmi hodinach prijdu ke studenemu a zase to nejde. V tomhle zavislost nebyva. ... Docela prca, co? :-) Kdyz jsem to ve "svem" servise licil, tak jen zirali a ze tohle teda jeste v zivote nevideli. -
matuS 12.05.04 14:14
« Re: dalsi story s blbnoucim DO a Renault Assistance
ze pry se jinak obcas stane, ze se blbe maze vysokotlake cerpadlo, zelezne spony to pak pomohou zadrit a 50.000 Kc oprava raz dva. To uz je pak radost.
tomu sa hovori setrit na nespravnom mieste.
inac nejako som to nezachytil, ale tebe vzdy hapruje len ten jeden kluc, alebo obcas hapruju oba? -
"-- skrytý --" 12.05.04 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To luf: Od pocatku 90. let jezdim soukrome prakticky vyhradne s japonskymi vozy a se vsemi prave timhle stylem. Nejvice jsem s jednim autem najel tzv. od nova neco malo pres 160 tis. km. Na motor jsem krome pravidelne udrzby (pravda, hodne peclive) a okamziteho reseni vsech drobnosti, ktere se vyskytly (napr. navlhle zapalovani po umyti motoru) nesahl - ale hlavne jsem na nej nenechal sahat nikoho jineho (tzn. po navratu ze znackoveho servisu kompletni repase vseho, na co sahali oni...)! To auto jsem osobne servisoval i pote, co jsem ho prodal sve zname, v jejiz rukach najelo bez problemu dalsich 40 tis. km. Pokud vim, bylo prodano dal, kdyz melo uz dost pres 200 tis. km, a stale v pohode. Stejne zkusenosti jsem mel i s naprostou vetsinou ostatnich vozu japonske provenience, ktere mi za tech vice jak 10 let prosly rukama, a ze jich bylo nejmin 7... (pocitaje v to i sluzebni vozy)
PS: S diesely zadnou vlastni, dostatecne reprezentativni zkusenost bohuzel nemam. Ale podle toho, co o motorech vim, bych rohodne veril spise benzinaku. Na povidacky o nesmrtelnych dieselech rozhodne neverim, s zatnym jsem se totiz jeste nesetkal. Tedy pokud nepocitam jeden Mercedes "piano" (zadne turbo, zadna elektronika), ktery mel pres 450 tis. km. ovsem byl po min. dvou GO motoru! -
"-- skrytý --" 12.05.04 11:43
« dalsi story s blbnoucim DO a Renault Assistance
Nedavno jsem se v servisu dohodl, ze ten problem s obcasnym nefunkcnim DO se bude resit tak, ze jakmile me to znova postihne, zavolam Renault Assistance, aby mi prijeli a udelali mi diagnostiku na miste, kdyz to v tu chvili nejde. Kdybych totiz popojel do servisu, zavada by se temer jiste ztratila a byl bych za trotla :-) Byla to vzajemna dohoda. Ok. A taky se stalo, pri prijezdu do prace, v parkingu. Tak jsem zajistil vjezd "ciziho vozidla" k nam do firmy a jal se telefonovat na Renault Assistance. Vzala mi to pani a asi 10 minut jsme probirali vsechny mozne nacionale, jen se to stale netykalo dane poruchy. Pak doslo i na ni :)... tak to detailne popisuju, jaky mam problem, jak se objevuje, jak je to komplikovane a ze po dohode s vedoucim autorizovaneho servisu se mam na ne obratit o zadost o vyjezd diagnostickeho vozu ke mne na misto. A zacala klasicka ceska debata v kruhu. Vas vuz je ale mobilni, ze ano? Priznal jsem pravdu, ano, je mobilni. V tom pripade k Vam ale nemuzeme zdarma poslat RA, musite si nejprve zajet do Servisu a az tam Vam to provedou. Ale kdyz tam prijedu, nebude co dohledavat? .. Je to mozne, ale podle pravidel RA to proste nejde jinak, leda, ze byste si ten vyjezd sam uhradil. Ale ja mam zaplacenou Zaruku+, vcetne obsahujici RA a potrebuju odstranit zavadu na voze vramci teto zaruky, ktera se takhle nahodile projevuje a jsem Vasim servisem takhle instruovan? Tak pak z pani vypadla moznost, ze jsem na Praze 4 a pobliz je servis Amos Otava, ze by me s nima spojila a mozna ze by se to nechalo resit pres ne. Jo, jeste mi nabizela variantu, ze bych si uhradil vyjezd RA a nechal si to proplatit v servisu .. no proste organizace, jedna basen. Tak se pani na chvili odmlcela, dala me do holdu a vytocila servis Amos. Spojila me do konfery, pani nas oficialne spojila a odesla do ticheho ustrani. Vysvetluju servisakovi svuj problem, popisuju zavadu, kompletne chovani, jak se to kdy chova, ptam se, jestli mi muze nabidnout v tehle veci pomoc, kdyz mi ji RA odmita. Nacez ze servisaka vypadava perla dne, kdyz rika neco ve smyslu .. no tak to udelame tak, ze ja tam k Vam prijedu, pomohu Vam s tim a te Assistance nebudeme rikat pravdu, co se tam u Vas delalo :o) ... nacez se na to kratce ozvala ta pani z ustrani se slovy "Panove, ja Vam do toho vstoupim..." :-)))) No nakonec to tak dopadlo, to jim musim mit ke cti, ze si to vzali na sve triko a prijeli, nic ode me nechteli, ani korunu. Pripojil diagnostiku ... a propos, kam se strka? .. jak je pred radici pakou ten maly kaslicek, necha se vytahnout nahoru a pod nim je konektor. Pripojil notebook a zacal diagnostikovat. Hezkou chvili to trvalo, protoze se to obcas nedarilo, jeden klic mi ukazkove stavkoval, druhy, ktery jsem mel s sebou, ukazkove naopak fungoval :-) Ale i tim, ktery fungoval, nedostaval z RJ korektni informace. Uz to vypadalo, ze se problem vyresi tim, ze mi klic odblokuji, z internetu Renaultu si stahnou nejaky potrebny kod, znova mi ho tam nahraji a vse bude ok. Ale kvuli tomu se muselo k nim. Tak jsem za Kangoo servisaka vyrazil do Malesic. A propos, ten vuz ma kamuflaz Renault Assistance :-) Na miste se chvili vzdalil, prisel s druhym technikem, ale ten mu vysvetlil, ze tenhle typ klicku nejde odblokovat, jak uvazoval, a ze je problem jinde. Prinesli druhou diag. krabici, original tester od Renaultu, znova pripojil (protoze mu na notebooku s Win98 stavkoval ten soft, ktery komunikuje pres USB :-) .. a zkousel hratky s klicem, ktery fungoval, zamykal odemykal jedna basen. Ale diagnostika ukazovala "Prijem kodu - neaktivni" .. a "Rozpoznani pouziteho kodu - neaktivni" ... coz je samozrejme blbost, protoze RJ vzdy pri zmacknuti klicku situaci vyhodnotila jako opravnene zamceni/odemceni. Tak se mi omluvil, rekl, ze tohle je na delsi laborovani, ze bude muset vuz zustat asi vic dnu, aspon dva, v servisu .. coz si vyresim az pres svuj matersky servis .. a ze jsme vlastne tam, kde jsem byl pred diagnostikou, nic noveho :-) No, neco aspon preci, zjevne je ok vysilac (DO), zjevne spravne funguje prijimac, dost pravdepodobne spravne funguje i dekoder, ktery ma udajne pouze dva stavy, ok a false, takze ridici jednotce dava spravne informace, ridici jednotka i da impulz na otevrezeni a zavreni dveri, jen to neni vubec pres diagnostiku videt, ze tak RJ pracuje. Hmm :-( Otazkou je, co se deje, kdyz to tim kllickem vubec nejde zamknout. Jestli v tu chvili taky jen stavkuje RJ, anebo blbne samotny dekoder?? Jeste pro stourali, tohle se v te diagnostice zobrazuje jako jednotka UCH, ktera ma na starosti blokaci auta. Tak me holt ceka cesta do servisu a pravdepodobne mi budou menit RJ, to mam teda radost. Leda, ze bych nekoho ukecal, aby mi tam dali RJ z te 100konove verze :-)
Zeptal jsem se ho i na EGR. Rekl mi, ze ten * je tam jen kvuli Svycarum, jejich prisnejsim normam :-( ... u nekterych vozu jako treba Laguna jde ten EGR ventil normalne vyndat a dat tam misto toho neco jineho, u toho Clia napr. se to musi resit tim prerezanim driku a privarenim talirku. Udajne se u toho EGR objevuji i takove zavady, ze ten talirek upadne a pak je to na vymenu za cca 4-5.000 Kc. (Blizi ifnormace o tom, kdy EGR u dCi presne funguje, jak ovlivnuje dalsi parametry, jsem z nej ale nedostal, nevedel to .. s vyjimkou toho, co uz vime tady vsichni :), ze pri nizke zatezi kvuli snizeni mnozstvi O)
A dalsi perlicka, udajne pry jen 20% ceskych cerpacich stanic dodava takovou naftu, ktera tomu dCi vyhovuje. (jmenoval Shell, Aral .. kdyz jsem zminil JET, tak nejak souhlasne taky prikyvl .. doufejme) .. ze pry se jinak obcas stane, ze se blbe maze vysokotlake cerpadlo, zelezne spony to pak pomohou zadrit a 50.000 Kc oprava raz dva. To uz je pak radost. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
plny kotol este neznamena plny vykon a nad ruhej strane aby si sa dostal z bodu a do bodu B nejakym sposobom potrebujes nejake mnozstvo prace, to je nejake mnozstvo paliva a nejake mnozstvo splaleneho vzduchu, a to ci ho z motora dostanes formou plny kotol = dobre plnenie alebo jemny plyn=slaba ucinnost tak to by som povedal ze ten motor pri tom plnom kotli pretocis menej krat a mozno mu tu zivotnost este predlzis.
BTW ... chces mipovedat ze toho tvojho kliaka si nejako setril? myslim ze nie, a mal si po 100 000 pocit ze by mal nejake problemy? Ja som u svojho megana mal pocit ze sa do 50-60000 JASNE vylepsoval, a do 100000 by som so zlepsovanim ruku do ohna nedal, ale ze by sa nieco zhorsovalo tak to teda rozhodne nie. NEVERIM ze by mal pri 150000 koncit, to je blbost. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi - pises 'vyuzivani potencialu motoru na max., tj. "plny kotel" vsude, kde to jen trochu jde', tak by ma zaujimalo, ako dlho ti v aute vydrzi motor. Neber to ako narazku, len ma fakt zaujima, kolko podla teba vydrzi moderny motor pri jeho plnom vyuzivani. To vies, kazdu chvilu ma dieselovy zastanci presviedcaju, ze benzinak je po 150t zrely do srotu a diesel natoci 500-700t. Mozno to platilo v dobe Skody 100 a dieselov bez turba, ale dnes... fakt neviem, co si mam mysliet. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
>bohatsi nez stoechiom. smes< tiez som si myslel, robi sa to tak, ale potom fakt nechapem preco recirkuluje ... teda ak hovoris ze tam ten rozdiel vo vykone a spotrebe medzi odpojenou a zapojenou recirkulaciou je, tak asi recirkuluje nie? -
"-- skrytý --" 11.05.04 13:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo, to dava smysl. Krome jedne malickosti: "pri plnem kotli" jede GDI na bohatsi nez stoechiom. smes, rozhodne ne na chudou (prinejmensim tak to hlasi tester). Zda pri tom alespon castecne recirkuluje, to nevim. Mnohem dulezitejsi je pro mne uspora 4 litru benzinu na 100 km pri vyuzivani potencialu motoru na max., tj. "plny kotel" vsude, kde to jen trochu jde... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prob
ajvn> no dci sme viac menej v sfere dohadov, nevieme kedy to zapina a kedy vypina, takze aj ten dopad na spotrebu je len hypoteticky. U toho GDIcka mi to uz hra dokopy. Je to atmosfericky motor s podtlakovym plnenim. To sa optimalizuje na zhruba polovicnu zataz a teda v celkom malej zatazi ked je zavreta klapka ma vo valci podtlak a teda mensiu ako optimalnu kompresiu. (musi byt priskrteny, lebo benzin sa rychlo odparuje, a chudobnu zmes nezapalis - u GDI sa to da ocurat, ze palivo vstreknes len do casti objemu okolo sviecky a tym udrzis dostatocnu koncentraciu aj pri chudobnej zmesi, dizel to ocurava tak, ze pouziva naftu, ktora sa odparuje az pocas horenia). Takze prisatie spalin urobi dve veci, zdvihne plniaci tlak a tym aj kompresiu do vecsej ucinnosti a navyse nahradi studeny dusik (ktory odcerpava energiu horenia) teplym CO2 a vodnou parou. To vvsetko ti zlepsi tepelnu ucinnost pri MALOM zatazeni.
Pri plnom vykone prisavanie znizuje objemovu ucinnost a teda tocivy moment. Tepelna ucinnost tym klesne uz len z toho dovodu ze pri rovnakych stratach na jednu otacku spalis mensie mnozstvo paliva = dostanes menej energie a teda tepelna ucinnost ktora je pomerom vykonu a tych strat klesne.
Zahadou mi je, preco ten GDI ma recirkulaciu aj pri plnom vykone. Mozno je to tym, ze kvoli katalizatoru (alebo comukolvek inemu) musia aj pri plnom vykone udrziavat chudobnu zmes - to by potom viedlo k zvysenemu NOx a tym nutnosti recirkulacie (aspon malej) aj na plny kotol.
U turbodizla to bude asi ine, len by som rad vedel ako to u dci fachci. Myslim ze tam prisavanie na plny kotpol nebude treba, to sa da pekne riadit turbom. Jedine ze by sa museli robit nejake triky kvoli sadziam - aby neboli, tak velky tlak vzduchu, malo nafty = prebytok O2 = vela NOx = treba prisavanie na znizenie teploty horenia. ... kua chcelo by to niekoho co do toho vidi ... ale moj 1.9 dci ten rozdiel medzi pianko jazdou a plnym kotlom na spotrebe citi v podobe skoro litra, tak si myslim ze tam na plny kotol recirkulacia bude vypnuta. -
"-- skrytý --" 10.05.04 14:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problika
Kdy presne je EGR otevreny ci neni otevreny, to opravdu nevim, nebot tester overuje pouze elektrickou komunikaci ECU s EGR, nikoli jeho praktickou funkcnost. Prebytek O2 (tj. kysliku) musi byt prinejmensim u benz. motoru s tricestnym rizenym katalyzatorem zajisten vzdy, nebot predstavuje nutnou podminku pro praci katalyzatoru. Proc je se zapnutym EGR spotreba nizsi, pokud se uplatnuje "pianko" jizdni styl, to rovnez s urcitosti nevim, ale z ciste laickeho pohledu si to vysvetluji tak, ze EGR zajistuje "radoby preplnovaci efekt" pri temer zavrene skrtici klapce (vyfukove plyny recirkuluji pod tlakem vzdy do prostoru za skrtici klapkou - opet hovorim o benzinaku, nikdy ne pred ni), teplejsi nasatou smes je snadnejsi zapalit i s mensi davkou paliva, nez "zcela cisty studeny vzduch", a soucasne ani nevylucuji, ze malo zatizeny motor produkuje vyfukove plyny takove teploty a takoveho slozeni, ze energii v nich obsazenou lze jeste nejak vyuzit tzv. "v ramci druheho cyklu". Tohle vse ovsem pada v momente, kdy chci po motoru maximum vykonu - a ver mi, ze pri odpojenem EGR je toho vykonu citelne vic, tudiz klesa spotreba (nemusim tomu tak slapat na krk, aby to jelo...)! -
"-- skrytý --" 10.05.04 12:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani
Mitsi a yyyyy diky moc za vysvetleni. Jen mi z toho unika souvislost, jak jsi Mitsi zminil, ze pokud bych pristoupil na "odstraneni" EGR ventilu, tak bych se svym "pri zdi stylem" na spotrebe paradoxne prodelal. Proc?? Mne z toho Tveho vykladu vychazi, ze pokud jsou provozni podminky takove, ze by EGR nemel zapinat (studeny motor, nebo naopak nizky obsah O pri vysokem vykonu), tak nula od nuly pojde a neusetrim ani neprodelam, spotreba bude identicka. Takze spotreba se pohne jen pri zapnutem EGR, coz je jak pises pri nizke zatezi, kdy je prebytek O a musi se redukovat produkce NOx. Ale uplne v uvodu pises, ze pri zaplem EGR se deje to, ze se do nasavaneho vzduchu pridavaji spalene plyny v nejakem pomeru, ktere maji za nasledek zvyseni teploty nasavaneho vzduchu, coz snizuje vykon a motor tohle kompenzuje tim, ze obohacuje smes ... coz si pro sebe prekladam, ze pri zaplem EGR motor ma zbytecne vyssi spotrebu, nez by musel mit, ne? Takze jaky argument mluvi pro to, ze pri vyrazenem EGR by pri jizde pri zdi doslo ke zvyseni spotreby a ne naopak ke snizeni? Me to zajima predevsim s ohledem na to, ze mam dCi, nikoliv benzinaka :)
Btw. ze to EGR nezapina pri studenem motoru ... nejsem si tak jisty. Pokud bych zanalyzoval, v jake fazi zahrati motoru se mi obcas rozsvecuje ta kontrolka elektroniky, vcetne treba toho doprovodneho chvilkoveho poklesu vykonu, tak to byva relativne casty jev prave pri studenem motoru. (rozjizdim se pianko pozvolna, zadny plny plyn) Leda, ze by i pres ten studeny motor diky tomu pianko stylu tam byl takovy prebytek O, ze by to jednotka vyhodnotila jako potrebu zapnout EGR. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani
noo ... uz sa chytam, niekde som o tom cital, tomu ventilu sa tusim nadava linear valve, dost som sa divil co tym chcu povedat ... takze ja by som to videl tak, ze pri plnom kotli to bude asi niekde na stechiometrickom pomeri so zavretou recirkulaciou (alebo minimalne otvorenou), pri zmensovani zataze pojdu do chudobnej zmesi s pridavanim recirkulacie aby sa obmedzila teplota spalovania kvoli NOx a zaroven udrzala spalovatelna zmes ... teraz je otazka ako to fachci na dci ... ma niekto nejake info? alebo taky geret na obdII? -
"-- skrytý --" 09.05.04 01:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kon
Zda je EGR aktivní i při plném výkonu, to skutečně nevím. Na rozdíl od běžných EGR, které znají jen dvě polohy, tj. zapnuto/vypnuto, tento je v podstatě plynule regulovatelný (i proto je na něm 5 mezinárodních patentů...) a v nasávaném vzduchu může být až 30% recirkulovaných plynů. Při běhu na volnoběh v režimu chudé směsi má předstih hodnotu 27 st. před HÚ, zatímco při "běžném" volnoběhu jen 5 st. Regulace předstihu při jízdě sahá od plusových hodnot (v případě zásahu čidla klepání) až těsně nad 40 st. minus, tj. před HÚ - to vše jsou údaje z firemního testeru, s nímž jsem celý víkend jezdil. Pokud jde o vrstvení směsi, MMC používá systém tzv. axiálního víru ve válci vznikajího při sání dvěma zcela svisle umístěními sacími kanály, které jsou příslušným způsobem tvarovány, navíc dno pístu má zcela zvláštní tvar a vysokotlaké vstřikování vstřikuje benzín - dá se říci - přímo na elektrody speciální zapalovací svíčky. Kompresní poměr je, tuším (přesně si to teď nepamutuji) 11,5:1 u 2,4 GDI a 12 až 12,5 :1 u 1,8 GDI.
Ad srovnání výrobků MMC a VW: německá značka se neopomene pochlubit každou krávovinou, kterou MMC běžně používá s předstihem 8-12 let, aniž by si toho ovšem někdo všiml - ne snad, že by se MMC rovněž nepochlubila, ale motorističtí novináři to prostě ignorují. Moc dobře si pamatuji, že když byl motor GDI poprvé oficiálně představen na ženevském autosalonu (to se tehdy ale ještě nemontoval sériově do vozidel prodávaných v Evropě - bylo to někdy v r. 1994), tak po něm ani pes neštěkl! MMC ovšem v mezidobí stačila přijít na to, že přímý vstřik v Evropě nefunguje (v Evropě prodávaný benzín má 20x vyšší obsah síry, než japonský) a fungovat nemůže, dokud nebude k dispozici bezsirnatý benzín za přijatelnou cenu, a GDI se z proto z evropského trhu pěkně v tichosti vytratil. A do toho s velkou slávou a obrovskou publicitou vstupuje VW se svým (zčásti na patentech od MMC založený) FSI! Jsem zvědav, jak jim bude fungovat... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrol
Zmes tusim od 80% nadol uz nehori, to by znamenalo ze ten motor pri maximalnej chudobnosti vyuziva len polovicu objemu naplne, to je pekne. A ze sa tym nikde nevytahuju ako WV s tym jeho vrstvenim :-).
Nevies aky to ma kompresny pomer a predzapal pri plnom vykone?
Aj tak ale nechapem jednu vec, to sa v tom GDIcku vazne recirkuluje aj pri plnom vykone? -
"-- skrytý --" 08.05.04 18:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrolky e
Ne. Stechiom. poměr je, pokud se nemýlím, u benzínu 1 díl paliva na 14,3 dílu vzduchu. Ale tohle je schopno pracovat se směsí až 1:50! A škrticí klapku to samozřejmě má, jenže elektronicky ovládanou (teď hovořím o motoru 2,4 GDI od MMC), takže je často (dle informací firemního testeru) naplno otevřená i při částečném zatížení motoru. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrolky elekt
No s chudobnou to je OK, ale ma skrtiacu klapku nie? cize pri malom zatazeni podtlakove plnenie. cize chudobna znamena tych 90% stechiometrickeho pomeru ... chapem to dobre? pri plnom kotli 105% ano?
Dizel ide so zmesou az do uplnej nuly - plny objem vzduchu a nula paliva. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrolky elektroniky u
No tak som to blbo pochopil, ale pisal si o co najvecsom mnozstve kyslika a v spojeni s teplotou nasateho vzduchu je to objemova ucinnost. No ale dobre, spotreba to je tepelna ucinnost.
Ten tvoj priklad GDI to bude asi trochu ine ako DCI. GDI spaluje priblizne stechoimetricku zmes nie? a dizel ma prebytok kyslika. Snazil som sa najst nejake relevantne info o dci ale ani prd. Aj tak si myslim ze to prisavanie funguje len pri ciastocnom zatazeni, a to by nemalo s dizlom zamavat tak ako s benzinakom, lebo to vlastne len nahradi nespotrebovany kyslik spalinami, takze nic moc sa nezmeni.
Rovnako by to ani nemalo zlepsit spotrebu ako na benzinaku pri malom zatazeni. Ale urcite to moze zhorsit spotrebu pri plnom zatazeni, lebo to zmensi prave tu objemovu ucinnost a vdaka nej klesne aj ta tepelna. (straty rovnake, vykon mensi). Ale dufam ze prave vtedy sa ten ventil vypina ... ak nie tak to idem vymontovat :-! . -
"-- skrytý --" 08.05.04 14:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi
"Tepelná účinnost" je opravdu něco jiného než "objemová účinnost", a to, o čem jsem psal já, je o tepelné, nikoli o objemové účinnosti, tj. kolik tepelné energie obsažené v palivu daný stroj (v tomto konkrétním případě spalovací motor) dokáže proměnit v efektivní/odvedenou práci. A už vůbec to nemá nic společného s tzv. "litrovým výkonem".
Konkrétní příklad z praxe: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI se zapojeným EGR ventilem má rozpětí min. a max. průměrné spotřeby 6,5 - 14,5 l/100 km; totéž auto s odpojeným EGR ventilem pak 8,0 - 10,5 l/100 km. Jinými slovy - když chci jezdit vyloženě na úsporu, musím mít EGR ventil zapnutý; když naopak využívám potenciálu motoru naplno, ušetřím v až 4 litry na průměrné spotřebě! -
« Re: Re: Re: Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - d
>aby bylo dosaženo vysoké tepelné účinnostiVýsledkem je nedokonalé spalování, při němž se nevyvíjí dostatečně vysoká teplota ve válcích Shrnutí: EGR je tam proto, ... současně ale snižuje výkon, :-[]
... este jedna vec, on by ten ERG mal otvarat len pri ciastocnom zatazeni pri zohriatom motore. Ak to ide na plny kotol, nemal by sa otvarat (aspon teoreticky, neviem ako je to na tychto DCickach) Je to preto, lebo pri ciastocnom zatazeni su optimalne podmienky na tvorbu NOx. Lebo ak je motor studeny, nie je dostatocna teplota, a ak je na plny kotol, nie je dostatok volneho kyslika. Ale asi to tak bude, lebo som zistil, ze ak chodim na plny kotol, zere to menej ako ked idem na pol plynu - rozdiel na spotrebe je do litra (po meste), co je dost aj na kona. -
"-- skrytý --" 08.05.04 09:40
« Re: Re: Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - duvod
Jak je to u turba, to opravdu nevím. Ale EGR s turbem jako takovým bezprostředně nesouvisí. EGR /Exhaust Gas(es) Re-circulation/ tím, že zajistí přívod části výfukových plynů do čerstvě nasávaného vzduchu, zvýší teplotu nasávaného vzduchu (což je zcela protichůdné požadavku na co nejstudenější nasávaný vzduch, aby bylo dosaženo vysoké tepelné účinnosti / efektivity práce motoru) a současně tím i sníží obsah kyslíku v nasávaném vzduchu (a to jde opět proti logice potřeb efektivně pracujícího motoru, který potřebuje co nejvyšší podíl kyslíku v nasávaném vzduchu - jde tu přece o hoření!). Výsledkem je nedokonalé spalování, při němž se nevyvíjí dostatečně vysoká teplota ve válcích (opět opak toho, jak by to mělo být), ale díky tomu klesá produkce některých zplodin, zj. NOx. Aby ovšem byly "vyrobeny výfukové plyny patřičných parametrů pro práci katalyzátoru", musí být obohacena směs, což ovšem zvyšuje spotřebu.
Shrnutí: EGR je tam proto, aby snižoval podíl některých druhů zplodin ve výfukových plynech. Současně ale snižuje výkon, způsobuje zanášení spalovacích prostorů (ty se nemohou tzv. vypálit) a obvykle zvyšuje spotřebu - tohle ovšem neplatí absolutně, nýbrž relativně: lépe by bylo říci, že podstatně zvyšuje rozpětí min. a max. průměrné spotřeby, tj. při stylu jízdy "piánko" zřejmě ušetřím, když ovšem jezdím z větší části ostře, pak rozhodně hodně prodělám. Je na Tobě, co si vybereš. Pokud ale jezdíš opravdu hodně "při zdi", pak tam EGR raději nech, abys nebyl překvapen tím, že po "odstavení" EGR bude motor vyžadovat úplně jiný způsob zacházení a současně si vezme o něco více paliva, než při původním stylu jízdy, ale s funkčním EGR ventilem. -
"-- skrytý --" 08.05.04 07:20
« Re: Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - duvod a r
Mitsi: Chapu z Tvych slov dobre, ze mi po zaruce tu zminenou upravu vrele doporucujes? .. podle hesla, doporucuje 10 z 10-ti automechaniku? :-)
Mimochodem, pokud to neni slozite, muzes mi vysvetlit, neznalemu a nezkusenemu :), jestli je to totez, na stejnem principu, nebo to jsou dve uplne odlisne veci, kdyz jsem o TURBU slychaval, ze pracuje na principu, ze se taky pouzivaji spalene plyny a jeste jednou se posilaji do spalovaci kamory? A je nejaky rozdil mezi TDI a dCi v tom smeru, ze u TDI jsem tzv. ten turbo efekt citil vzdy vyrazne vic, zatimco u dCi ho nepozoruju, protoze ten motor tahne postupne plynule v tom rozsahu otacek?
moc diky .. jestli najdes cas na odpoved a udelas mi v tom jasno, at se neco dozvim a nesirim bludy :-) -
"-- skrytý --" 08.05.04 00:03
« Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - duvod a resen
To Ajvn: Cože, zase někdo objevil teplou vodu? To "svinstvo" se jmenuje EGR ventil a všichni informovaní o jeho negativních vlivech vědí již od momentu, kdy toto "slavné zažízení" bylo uvedeno do sériové výroby! Již od té doby se mu totiž přezdívá "likvidátor tepelné účinnosti motoru" (tedy přinejmenším v odborných kruzích)... -
« Re: Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - duvod a resen
Kua nepisal som niekde ze sa to lepsie chova ked s tym jazdim na plny kotol? Neda sa ten ventil odpilit nejako inak? Napriklad precipovanim cez to OBD II? To by sa malo dat ak do toho niekto vidi ... nema niekto zdrojaky od noveho megana? >:-[] ... asi pojdem v lete na brigabu do BOSHa 8) -
"-- skrytý --" 07.05.04 22:56
« Problikavani kontrolky elektroniky u dCi - duvod a reseni!
Tak se zda, ze po dvou letech provozu s dCi uz vim, kde ma puvod ono problikavani kontrolky elektroniky, ktere me cas od casu trapi a ktere je obcas doprovazeno jen zlomkovym ubytkem vykonu. Nebudu jmenovat muj zdroj informaci, pouze dodam, ze je primo "od Renaultu" :). Kdyz jsem mu vylicil situace, kdy se mi to stava, jak to mam vysledovane, muj dotaz na mozne nenahrati aktualni verze firmwaru tyhle podobne problemy u nekterych serii resici, kdyz jsem popsal muj jizdni styl, tak priznal nasledujici. Tyhle problemy se projevuji u dCi v pripade, ze se motor prilis nehoni (neda se rict, ze je to dusledek podtaceni, jen klidne jizdy). Problem nastava .. a doufam, ze to pojmenuju spravne a nespletu si to s jinym ventilem :-) ... u prepousteciho ventilu, ktery ovlada vpousteni uz jednou vyprodukovanych a spalenych plynu zpet do spalovaci komory. Prostor nad vlastnim ventilem "karbonuje" a po otevreni ventilu se muze stat, ze necistoty nad nim se dostanou do prostoru ventilu, ktery pri snaze opet zavrit, v ocekavanem okamziku ne zcela dosedne .. ale stane se az s malou prodlevou. To elektronika vyhodnoti jako chyba elektroniky s prislusnou varovnou kontrolkou a pri naslednem checkovani systemem se jiz situace shleda v poradku pri uplnem dovreni ventilu a kontrolka svitit prestane. Proto mi bylo porazeno, ze resenim v takovem pripade byva obcas ten motor prohnat a procistit ho tim. Tim ovsem zajimavosti nekonci, ale teprve zacinaji!
Dozvedel jsem se, ciste neoficialne, ze tento ventil je ve voze pouze z duvodu jeste lepsich emisi a z pohledu provozu nema zadny kladny vyznam, ale presne naopak, coz je logicke, protoze se do spalovani primichavaji neefektivne dal spalovatelne plyny a saze a tim se ztraci nejen vykon, ale zakonite i zhorsuje spotreba. Bylo mi receno, ze pokud o to budu mit zajem, tak po skonceni zarucni lhuty mi provedou upravu s tim, ze tento ventil naboduji a zavari a tahlo k nemu po odrezani oddeli, cimz bude software i nadale davat pokyny k "otevirani" ventilu, ale ten se fyzicky otevirat nebude. Odstrani se tim jak ty problemy s obcasnym blbym dosedanim ventilu a tedy svitici kontrolkou, tak ze se mi zlepsi vykon v nekterych jizdnich rezimech, snizi se mi spotreba, a to bez snizeni zivotnosti motoru a bez obav, ze bych snad neprosel pri STK s emisemi. Pokud by mi ovsem takovou upravu provedli nyni, prijdu o zaruku na motor. Takze pockat na jeji skonceni a pak se toho nemam obavat, naopak, ze to neoficialne doporucuji. :-)
Co tomu rikate? :-) Sli byste Vy zkusenejsi do takove upravy provedene nejmenovanym autorizovanym servisem? :)