Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.08.04 14:22
« Re: Re: Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.ind
matuS: to jsou pravdiva slova. Clovek si to musi neustale opakovat, ze ma gumy uz znatelne ojete a jet podle toho. Pred tremi tydny jsem chytil neskutecnou destovou prutrz, voda doslova rostla pred ocima na dalnici, nastesti vsichni jeli rozumne krokem, protoze to vic ani neslo, uz kvuli mizerny viditelnosti v nekterych chvilich na hranici 50m, ale pri 70tce bylo misty citit, ze je to mezni rychlost, kdy ty pneu jeste staci v rovnem smeru odvadet vodu, uz tam byly citit naznaky plavani. V ty rychlosti zkusit zatocit, jsem v hodinach a na svodidlech natotata. Moc prijemne to neni, svym zpusobem se tesim na to, az tam dam nove pneu :-) -
"-- skrytý --" 06.08.04 13:27
« Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
No ted maj najeto 51.000 a jeste na nich mozna 6-8tis. odkrouzim, uvidim, jak rychle sleze ten zbytek, co tam mam :-) .. ted se snazim jezdit jako beranek, jestli se mi preci jen podari ty gumy dotahnout do zimy :o) No je zjevne, ze pokud bych s tim autem jezdil jen klidne a moc ty zatacky nerezal, tak ty gumy vydrzi jeste o dost vic :-) Vnitrky maj mozna jeste 4-5mm, ale vnejsi drazka je uz na 2mm .. no nic moc, no :-) .. ale na Hockenheim za sucha by to slo >:-[] -
« Re: velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
Moc ti nepomozem, mal som CPC na Maxime a tam boli tusim do 240km/h, po ich zjazdeni tam isli tusim nejake Klebery alebo co, no hroza! Ale jedna vec je ista, urcite sa mrkni do technicaku, aky rychlostny index mas predpisany, aby si "nahodou" nemal na STK problemy ;-) . BTW kolko ti tie CPC vydrzali? -
"-- skrytý --" 06.08.04 09:27
« velky rozdil prejit na sousedni, nizsi rychl.index?
Pomalu musim premyslet o vymene letnaku a kdyz koukam na e-pneu, na ContiPremiumContact, ktere tam mam osazene i ted, tak je docela citelny cenovy rozdil mezi rychlostnim indexem H a T. Ted tam mam myslim Hacka, ktere jsou do 210, maximalka meho Clia je ale jen 175 a Tecka jsou od Hacek lacinejsi o vice jak 400Kc na kolo a ty jsou do 190km/h. Tak premyslim, ze bych tam poridil ty Tecka. Myslite, ze bude nejak vyznamne citelne zhorseni jizdnich vlastnosti te gumy? Bude pravdepodobne tvrdsi, logika veli, ze asi horsi grip mit bude, otazkou je, jestli to bude vubec znat? Jezdeni po rovine samozrejme nemyslim :), ale takove ty rychlejsi prujezdy zatackami ? Lufa se radeji neptam, ten jeste v Lotto nevyhral >:D , ale najde se tu nekdo, kdo mel moznost testovat dve stejne gumy, odlisne pouze v rychlostnim indexu? Ale jestli chces neco Lufe pridat z Tve studnice vedomosti, neboj, budu rad i za to ;-) -
"-- skrytý --" 06.08.04 03:22
« Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Mega
To Ajvn: Tvé vysvětlení je naprosto přesné a já se pod něj podepisuji! Přesto si rýpnu: Já "se nedomnívám", já to mám prostě odzkoušeno v praxi, a proto to vím.
A ještě jeden tip: gumu s měkkými bočnicemi poznáš bezpečně podle toho (samozřejmě pouze v porovnání s jinou gumou na tomtéž typu auta), že vyžaduje podstatně vyšší ovládací sílu na volantu, hlavně při manipulaci na místě (parkování apod.). Nejmarkantnější to samozřejmě je na autě bez posilovače řízení, ale takových dnes už mnoho není.
Pro pořádek opakuji: S huštěním to nemá nic společného! Tuhost bočnice je vlastnost, kterou guma dostala do vínku od konstruktéra, a huštění už na tom mnoho nezmění. -
"-- skrytý --" 05.08.04 10:35
« Re: aerodynamika - Clio vs. Mega
Mitsi: Mozna jsi mel stejny vuz, ale ze jsi menil jen pneu a rafky, je zdani .. kdo zaruci, ze jsi mel konstantni poryvy vetru? :-) Ale nebudu negativni :), zkusim najit duvod, proc to funguje, jak pises. Napada me jedine .. pokud je mekci bocnice, rozkmit auta v podelne ose oproti stycne linii pneumatik muze byt teoreticky vetsi, nez kdyz je bocnice pevna. Kdyz v prvnim pripade zboku foukne vitr, spodek pneu jde stale v linii nehnute a jen se trochu "nahouli" pneumatika do boku ve smeru vetru, zatimco u te tvrde bocnice tam tahle "vule" neni, tak to rovnou hne s celym autem ... jinak nevim, cim by to mohlo byt zpusobene, pokud je realne pravda, co se Mitsi domnivas :-) -
"-- skrytý --" 04.08.04 15:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I
Charakter bočnice konkrétní gumy ale nezměníš huštěním. Tedy pokud by se nejednalo o extrémní podhuštění či přehuštění. Zažil jsem borce, který hustil "podle oka", resp. "promáčklosti" pláště ve styku s vozovkou. Toho Favorita nebylo možno udržet na silnici: na předku měl téměř 4 atm.!!! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs.
>Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži. <
To moze byt aj zavisle na aute ktore sa v tomto propade chovalo takto a v inom sa to moze chovat prave naopak a v inom to moze byt uplne nezavisle. Ak je pravdou ze je to o tvrdosti bocnice tak by to malo ist simulovat tlakom v gumach. -
"-- skrytý --" 04.08.04 14:20
« Re: Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Meg
Zkus porovnat několik druhů pneu stejného rozměru a rychlostní kategorie na tomtéž voze a pak to srovnej se širšími a nízkoprofilovějšími gumami na větším ráfku - opět na tomtéž voze. Možná budeš překvapen! Já jsem byl taky a nikdy bych neuvěřil tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, kdybych neměl tu (asi dosti vzácnou) příležitost se o tom přesvědčit na vlastní kůži.
Pozor! Hovořím teď výhradně o vlivu pneu (z hlediska tuhosti bočnice) na citlivost vozu na boční vítr a vyjeté koleje, nikoli o jízdních vlastnostech, zj. v zatáčkách. -
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Mitsi - to nesedi s mojimi skusensotami. Na nizkoprofilovych gumach sa iba drzim volantu, na normalnych "balonoch" bolo mierne treba korigovat smer. Pisem o Cliu a rozdiele 165/65R14 vs. 195/50R15. S citlivosou na kolaje suhlasim, predvadzaci Megane mal 205/55R16, moj ma 205/50R17 (pre Ajvna - Continental SportContact2) a kolaje je na mojom citit viacej. -
"-- skrytý --" 04.08.04 11:37
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
Citlivost na boční vítr = zásadní vliv pneumatik: čím měkčí bočnice, tím menší citlivost, čím tvrdší bočnice (zj. u široké nízkoprofilové gumy), tím větší citlivost na boční vítr a hlavně vyjeté koleje.
PS: Tím současně nechci říct, že na konkrétním vozidle a jeho podvozku nezáleží... -
"-- skrytý --" 04.08.04 09:44
« Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyy: Ja nevim, ze Ty vzdycky musis mit neco extra, nejake extraburty :-) Nevim, co Ti poradit .. snad .. prestehovat se nekam, kde neni takovej kopcek a nebo tak pravidelni policajti >:-[] Ale reknu Ti, trapit to do kopce 40tkou na 4ku .. no fuj! :-) To musis mit s bidou 1200 otacek, to uz by ta trojka byla lepsi a mozna by nezrala ani tolik moc, jako ta podtocena ctyrka. Nerikej, ze by to pak zralo vic, jak 9 litru? .. pokud teda nesplhas na K2ojku >:D Dolu se zarazenym kvaltem za nula, to mas prumernou spotrebu 4.5 :o) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Kliom som nikdy nejazdil, ale ak myslite citlivost na vietor v zmysle uhybania zo smeru, tak ani stary ani novy megan to nerobi, a dokonca ani scenic, len to nimi mlati hore dole, ale neuhnu ako napriklad uhybaju skody alebo moja stara tempra kombik, nexia uhybala tiez, leganza ani nahodou, a ford escort len nebadane (aspon si to tak pametam) -
« Re: Re: Re: Re:
>nula od nuly pojde <
nula od nuly nepojde ked v kopceku musis zaradait, a ked ti rychlostny limit nedovoli ist ten kopec na optimalnu rychlost ja napriklad byvam na kopceku, do ktoreho leziem 40tkou na stvorku, co od toho cakas? a potom cestou nazat zase na tu 40tku brzdis, lebo tam kazde rano meraju :-) -
"-- skrytý --" 04.08.04 08:58
« Re: Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane
orin: Beru zpet, co jsem napsal. Nejsi o moc horsi eco-driver, nez ja. Kdyz s tim umis pod pet, jsi stejne dobry eco-driver. >:-[] To musim doma rict otci, ten ma taky tuhle 1.6 16V, ale v kratkym Megane I., ze se s tim necha jezdit za pet. On ma smulu v tom, ze s tim jezdi 80% po meste a vesmes kratke trate do 8km a zbylych 20% byva dalnice, kde si zase rad zajezdi 140-150, takze porad bojuje se spotrebou mezi 6.8-6.9. Tak ho ted trochu popichnu, treba ho to donuti si udelat nejaky delsi vylet po ceskych okreskach :-) -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Miro - to je jasne, ze ti vietor autom zakyve >:D Ale ja som skorej myslel citlivost pri jazde - ked vybehnes v 130 spoza mosta/vetrolamu alebo kopca, ked ide oproti tebe kamion, ked je narazovy vietor a podobne situacie - tam sa moj Megane sprava kludne, drzi stopu a vobec ho to nerozhadze. Clio bolo citlivejsie, Renault 21 asi tak isto ako Clio na 14" a staru Skodu 100 v takych pripadoch bol problem udrzat v jazdnom pruhu. Na Megane sa iba drzim volantu. Asi za ten rozdiel opat mozu moje nizkoprofilove gumy >:-[] -
« Re: Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
Ajvn> je to 1.6 16V Megane Combi I. Vykon 110 k (K/N).
Dlhodoba spotreba je vyssia (1/2 mesto, 1/2 dialnica - tam sa setrit neda)
Ale mimo mesto, konkretne ZA - PX, aj pod 5 litrov pri 100km/h.
Konkretne tych 5.5 bolo Zilina - Sturovo - Zilina s dovolenkovo nalozenym kombikom + 4 ludia na 60 L nadrz presiel cca 1.080 km
Ten motor fakt nema chybu. Blizim sa k 90 tis. km -
"-- skrytý --" 03.08.04 15:14
« Re: Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
luf: No mozna jsem se blbe vyjadril s tim branim dechu :-) .. kdyz seslapnu plyn, tak to auto samozrejme vitr nevitr protlacis :), ale vyssi spotreba je dobry indikator toho, do jake miry se s tim vetrem musi vozitko prat. A mne se u Clia subjektivne zda, ze ten celni odpor je u Megane I. o tridu lepsi. (coz se mi ale pri pohledu zboku na obe auta zda byt pochopitelny :-) Jinak Clio mi na bocni vitr prijde naopak velmi dobre, je teda fakt, ze mam 15tky, jak pises. Malo platne, Clio je asi posledni auto tehle tridy, ktere jeste razilo zasadu, ze auto ma byt sirsi nez vyssi :-) a ne jako ty dnesni pseudo-MPV. -
« Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
ajvn - Clio bolo na bocny vietor citlivejsie, ale po prezuti na 15ky sa ta citlivost vytratila. Nikdy som s nim nemal problem, ze by som citil nejaky protivietor alebo mierny horekopec. Megane o bocnom vetre vobec nevie, protivietor zvysuje spotrebu, ale na dynamike to moc poznat nie je. -
« Re: aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
"A co bocni vitr? Citis na rizeni, kdyz zafouka z boku, ze je ten novy Megane II vyssi?"
Tak vietor je na novej II citit poriadne . Na tahu mozno nie, ono to ten motor pretlaci, ale dostane dost zabrat. Aspon moja 1.6 :? -
"-- skrytý --" 03.08.04 12:17
« aerodynamika - Clio vs. Megane I vs. Megane II
yyyyy: Ted me napada, Ty budes mit srovnani, jestli jsi krome starsiho Megane jezdil i s Cliem (?). Co Ti z tehle tri vozitek pripada, ze ma lepsi obtekani vzduchem, pocitove? Ja bych cekal, ze asi reknes, ze starsi Megane, ten jeho cumak a prechod celniho skla po strechu, to se mi libi :-) Naopak Clious, ten je tim svym cumakem takovy trakturek, to mi trochu vadi, ze silnejsi celni vitr mu bere "dech". (jeste, ze jezdi ti TIRaci:-) A co bocni vitr? Citis na rizeni, kdyz zafouka z boku, ze je ten novy Megane II vyssi? -
"-- skrytý --" 03.08.04 12:08
« Re: Re: Re:
yyyyy: kopceky, kopceky .. co s nimi? :-) 99% kopcekov preci neni tak prudkych, ze by na jejich zdolani autiko zralo 2x tolik, co normalne po rovine. A kdyz uz jo, tak je druha strana kopce, klesani :), tak dostatecne prudka, ze muzes mit porad zarazeny kvalt a nezpomaluje to .. a jinak to sjedes na neutral a o kolik to vzalo do kopce vic, o to z kopce usetris, nula od nuly pojde :-) Akorat uznavam, ze jezdit do prace 10km, to cele do kopce, v zime, to uz se na te spotrebe mozna negativne podepise, ale kazdy z nas v Tatrach nebydli, ne? >:D -
« Re: Re: Re: Re: Re:
yyyyy: zaregistroval, vychadzal som z aktualnej sytuacie a jednoznacne si poskocil vyssie ;-) Mna caka tiez tak cca +/- 1500km, takze uvidim ked sa vratim, co ukaze pumpa/PP. Chcel som vyrazat uz dnes vecer, ale asi to odlozim o 1 den. Zajtra ma v celom chorvatsku prsat :'-( , zbytocne sa tam trepat -
« Re: Re: Re:
yyyyy: no musim sa ich zastat, lebo ak cestu poznas a vies o kopecku, staci to zlahka trosku rozbehnut a potom uz vyleti skoro samo :-) a za slusnu cenu. Ak uz ideme tak do detailov. U teba je to ale ine, to Tvoje dci moc robiehat netreba, jemu to je jedno, ale nase mensie benzinaciky maju radi rozbeh aby zbytocne moc nezrali. Ale vedia aj vyletiet kopcom, das za II, III a letis. Ale ako rychlo urci stupavost a dlzka kopca. Nemam rad dlhe stupaky na rakuskej dialnici. Doteraz mi tam vsetko stratilo dych aj tato 1.6. Staci sa vybrat na nedaleky Semmering. Tusim som tam 130km/h na konci stupania nedokazal na 5 udrzat. Ale boli sme 4, lyze na streche. Motoru chybalo tak aspon 10 koni pri tych 4000 ot :( -
"-- skrytý --" 03.08.04 09:27
« Re:
orin: Mas na 1.6ke 5.5? To je co, benzin 1.6ka? Nejaky Megane I/II? Nebo nejakej diesel od Mazdy 3 1.6ka? Protoze jestli je to benzin, tak to mas moc fajn spotrebu, to Te vitam v klubu eco-driveru, to jsi pravem jeden z nas :-) To se pak vubec necur, ze jezdim za 3, to nejsi o moc horsi nez ja :-) Ja to porad tvrdim, ze by se nechalo s benzinovou 1.6 16V, hlavne s tou v jednickovem Meganu, za 5.5 dobre jezdit, pri extremu mozna za rovnych 5, to je skvelej motor, vynikajici dynamika a moc to nezere.
A ten web, co hledas, je predpokladam www.e-pneu.cz -
« Re: Tak jsem konečně doma.... cesta do Německa - vyúčtování
celkom pekne, takze 88km/h na 1318km nieje zle. Tak som sa pohral a odhadujem ze na 1000km dialnic Ti vyslo 110km/h a na 318km obce 54km/h v ratane prestavok, dobry vysledok. Mna caka nieco podobne ale dialnic bude tak 15-20% z cesty. -
"-- skrytý --" 03.08.04 08:04
« Tak jsem konečně doma.... cesta do Německa - vyúčtování
To byla jízda... :) Takže nejdříve fakta: mám CLIO 1,4i (55 kW). Měl jsem odvézt dvě děvčata do LOHFELDENu. Od nás jsme jeli dvě auta. Já a kolega s OKTAVII 1,9 TDI se zvýšeným výkonem. Když jsem to zjistil, měl jsem obavy, že mu nebudu stačit a cesta bude pro něj nepříjemná. Obavy se vůbec nenaplnily... Vyjeli jsme v 8:10 v neděli ráno. Naplnil jsem si nádrž po okraj a ještě jsem měl 2x kanystr po 5 l. Cesta vedla přes Jičín - Liberec - Zittau - a po dálnici na KASSEL.
Cesta TAM: ujeto 669,1 km s průměrem 83,64 km/hod. Cesta ZPĚT: ujeto 649,3 km s průměrem 92,76 km/hod. Celkevá spotřeba: 1318,4 litrů. Průměrná 6,96 l/100 km. No mohu teď co jsem to zdolal, říct, že takovýto kalup jsem ještě neabsolvoval. Na obou cestách byly tři krátké zastávky. Na té zpáteční navíc nás krátce zdržela zácpa na dálníci - opravovali. Celkem jsem ujel 1318,4 km a z toho 1000 na dálnici. Musím uznat, že CLIEčko šlapalo jako hodinky. Měl jsem obavy, že spotřeba bude vysoká, ale nakonec se ukázalo, že volba džet rychlost 130 až 140 km v hodině byla správná. Celou cestu jsem jel jako druhý a i když jsem se někdy musel zpozdit kvůli provozu, měl jsem dost sil na to, abych kolegu dohonil. Jediné co mne mrzi, že jsem si nezkusil, kolik mi to auto udělá nejvíce. No, ale myslím, že to bude okolo 180. Snad někdy příště. Celou cestu jsem se snažil být ostražitý, aby cesta proběhla bez problémů, a to se mi 100% podařilo. Zážitek to ale byl i pro moje auto. To muselo čumět, když zjistilo, že 130 km/h je jeho provozní rychlost :-) Kluci mějte se moc hezky a všem přeji, aby vaše cesty proběhly bez problémů a bez strarostí, jako ta moje cesta .... :-) >:D -
"-- skrytý --" 02.08.04 17:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak už zítra... Německo
Odpověď: Malá nádrž a velká spotřeba. Navíc jsem jednou zažil téměř celonoční zácpu na dálnici v Německu (v zimě), a nebýt zásoby paliva v kanystru, asi bychom do rána zmrzli. To mne poučilo a na delší trasy si kanystr vždy vozím.
Tehdy jsem ten kanystr plnil ve Francii, abychom se při zácpě někde na španělské dálnici v autě neuvařili (jeli jsme na jih dalších cca 850 km) - klima přece jen spotřebuje dost paliva, a to i při stání na volnoběh. Naštěstí jsem měl v nádrži dost místa, jinak by mi ten kanystr s benzínem prostě nemilosrdně odebrali. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak už zítra... Německo
no to Ta pekne vymakli :-) . Ale naco si v spanielsku mal plny 20l kanister ? Ved si ho mohol uz davno vyprazdnit a nechat tam len nutnu rezervu. To mi pripomenulo jedneho tunera, co si z auta vyhodol sve nepotrebne, aby siel rychlejsie. No ale v lete sa necudujem. Ved v tych autach su strasne horucavy a v spanielsku asi maju svoje skusenosti. Ale v nemecku podla mna nebude problem. -
"-- skrytý --" 02.08.04 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: tak už zítra... Německo
To by ses asi divil! Myslím, že to bylo na hranicích Fr./Špaň., kde jsem musel 20l kanystr vyprázdnit, nechat odvětrat a s "otevřeným" mne teprve potom nechali pokračovat! Nic jiného je nezajímalo, dokonce ani nechtěli vidět doklady od vozidla.
PS: Vytáhli si mne "namátkou" z řady volně projíždějících vozů... -
"-- skrytý --" 02.08.04 10:12
« Re: Re: Re: tak už zítra... Německo
CZ-tku mít samozřejmě musíš a povolené max. množství převáženého benzínu mimo nádrž (v kanystrech) musíš rovněž dodržet. Různé státy EU mají toto množství stanoveno různě (jak je to v SRN, to opravdu nevím), některé nepřipouštějí vůbec žádné, tj. kanystr je zcela zbytečné si vůbec brát s sebou. Ani před 1. 5. tomu nebylo jinak a po 1. 5. se nic nezměnilo - jak pokud jde o CZ-tku, tak o benzín: ty důvody jsou totiž spíše dopravně bezpečnostní a mezinárodně-smluvní, než čistě celní. -
"-- skrytý --" 02.08.04 09:42
« Re: Re: tak už zítra... Německo
matus, tou nenutnosti mit sebou CZetku do statu EU bych si tak jisty nebyl. U Vas v SK je to jine, Vy mate identifikaci statu na Vasich SPZetkach, ale nase ceske SPZetky, resp. ted registracni znacky :-) zadnou takovou viditelnou identifikaci neobsahuji (nepocitam ten hologram:), takze mam za to, ze obcane z CZ tam tu CZetku mit musi, v opacnem pripade by vuz nebyl beznym okem policisty ciziho statu identifikovatelny.
snezenek, ale nebud z toho rozmrzelej, ze musis mit CZetku ... doporucuju reseni, ktere stoji relativne pakatel, cca 100Kc, poptej se po reklamnich agenturach, resp. tiskarnach, kdo tiskne na magneticke folie a nech si tu MPZetku u nich udelat magnetickou. Co jsem ja pred lety zjistoval, oficialni tvar a podobu CZetky maji ve svem arzenalu, mohou Ti ji udelat v ze zakona oficialni velikosti, ale ta je docela velka humpolacka :), anebo pokud si reknes jiny rozmer te elipsy, tak podle Tveho prani. Ja mam timhle zpusobem jak mensi, tak pro jistotu s sebou vozim i oficialni rozmer. A kdyz nekam jedu za hranice vsednich dnu, ocistim si pate dvere, at nejsou od prachu a spinave, prilozim, odjedu, co potrebuju, prijedu zpatky do republiky, sundam a mam zase Cliouska "nepolepeneho". :-) A pokud mas obe stycne plochy ciste, nemusis se bat poskrabani laku, ja tam ani dneska po mnoha pouzitich na x-denni cesty nemam zadnou stopu po micro-skrabancich :-) (mozna to diky te metalize jen nevidim >:D -
"-- skrytý --" 31.07.04 17:53
« dík za rady...
Nějak si nemohu zvyknout na to EU :-) Jsem ještě ze staré školy. Pamatuji si, jak muj otec nechal doma potvrzení o odevzdání vojenské knížky a málem jsme kvůli tomu neprojeli. Vůbec necestuji jsem anticestovatel, ale i tak jsem zvědav, jak ta cesta proběhne... -
"-- skrytý --" 31.07.04 14:34
« tak už zítra... Německo
Dnes jsem auto umyl, vyleštil. Zkontroloval jsemvšechny náplně a přikoupil náplň do ostřikovače a musel jsem koupit taky CZ. Koupil jsem dovnitř, aby tak nebyla do očí a na lak nikdy nic nelepím, to jej jen pro zlost.
Zjistil jsem, že mohu jet na občanku. Jediné co nevím, kolik litrů benzínu mohu převést. Chci si vzít asi 10 l. Mohlo by se to podařit bez tankování v Německu. No uvidíme, dám vědět jak jsem dopadl... -
« Re: udrzovacka nasi mistnosti
>Oni to sice nepriznaji, ale zavidi nam .. vsichni ti majitele .... Megane II Grandtour<
Jasne, zavidim, .... no len keby to malo trosku vecsi vykon, vecsi kufor, trochu dlhsie, vyssie, sirsie ... proste auto ... keby sa to volalo ako ten moj .... no vies ... Megane II Grandtour ... proste aby si mohol zavriet dvere ked ti do toho sadne par ludi navyse, alebo ked das nieco aj do kufra :mrgreen: -
"-- skrytý --" 29.07.04 16:10
« Německo... :)
Konečně se dočkám. Vypadá to, že v neděli pojedu odvézt holky na výměnný pobyt do Německa a vybrali mne jako řidiče. Konečně protáhnu CLIečka na dlouhou trasu :-) Jsem zvědav na spotřebu!!! Ještě nikdy jsem s ním tak dlouhou trasu nejel. Měl bych za den ujet asi 1300 km. Docela na mne dost. No uvidím... držte mi všichni palce, ať to dopadne dobře. Mohu si jej konečně vyzkoušet kolik jede nejvíc...
Zdravím všechny -
"-- skrytý --" 28.07.04 23:23
« Re: Re: Ajvn
Orin, ale abys to spravne pochopil, co pise dlabas ... on nemysli ty slapky, co jsou treba v Cechach na E55 u Dubi .. ale mysli, no jak bych to jen priblizil .. vsak si vzpomen na sve rane detstvi, na ty chvilky pohody, kdyz maly capartik Orin jezdil po dvorku na trikolce, nozicky legracne pohanely slapky trikolky a on mel vyraz nejstastnejsiho ditete pod sluncem, vyraz, jake mohlo v te dobe mit jen dite ze stastneho tabora statu RVHP. >:D Tak takove slapky mel dlabas na mysli, hey? :-) -
"-- skrytý --" 28.07.04 18:07
« Re: Ajvn
To ORIN: Klíííííd :-!
Já se blížím k první garančce a spotřeba mi taky lechce klesá. Jezdím kolem 5l/100km, ale zase s tím lítám po dálnici 130-160km/hod a na okrskách to taky moc nešetřím.
A to že AJVN si tam nechal jako další výbavu namontovat šlapky, tě snad nemusí rozčilovat >:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 28.07.04 12:33
« Re: Ajvn
a hele, on tu plkal za me orin >:D Vzal osud tehle mistnosti do svych rukou, to je od nej hezke >:D
Nenene, netlacil jsem, takovou potupu bych memu Cliouskovi neudelal :-) Ale mam pod sedackou lano s kotvickou a kdyz vidim nejakeho hodneho ridice TIR, tak hodim a necham se zbabele tahnout, abych Vas tu pak jako oblboval, ze mi to udajne nezere. >:D -
"-- skrytý --" 28.07.04 12:30
« udrzovacka nasi mistnosti
Lidi, co je s Vama :?: :!: Musim to tu uchranit pred skokem do archivu :shock: :-) Tak co bych Vam tak rekl :?: Ze mame nejlepsi auto ze vsech, to tu vsichni vime, tim sebe ani druhe uz neohromime. >:-[] Oni to sice nepriznaji, ale zavidi nam .. vsichni ti majitele Superbu, Mazdy 6, Hondy Accord nebo treba Megane II Grandtour, vid lufe a yyyyy? >:D ;-) No, to je asi tak vsechno, co jsem Vam chtel rict, at tu osamocen neplkam naprazdno 8) -
"-- skrytý --" 19.07.04 20:18
« 15" pneu...
Zaujalo mne, že má Dlabas na svým CLIOuši 15" pneumatiky. Já si koupil 1,4i a na něm už byly tyto pneumatiky namontovány, ale nejsou napsaný v techničáku. (tam jsou jen 13" a 14") Přesně řečeno tam byly 15" elektrony a pneu 195x50. Na zimu jsem si pořídil normální plecháče a pneu 165x65, ale přes léto používám ty 15". Jelikož auto mám už skoro rok, mám pocit, že ty zimáky jsou rychleší, ale ty letní mi lépe drží v zatáčkách a co hlavně prostě tomu autu móóóóóc sluší. Měl jsem rozhovor s pár lidmi od pneumatik a jeden z nich mě dost přesvědčoval, abych raději přešel spátky na 14" či 13", že by to autu hodně pomohlo, že na ty 15" není stavěný, nižší spotřeba a vyšší rychlost a že mu z dlouhodobého hlediska hodně ublyžuji. Tak nevím, jak se mám rozhodnout ??? když ty 15" jsou tak hezkéééé :)) a přechod by nebyl zadarmo. Co vy na to??? -
"-- skrytý --" 13.07.04 22:37
« Re: Re: Re: uz mam 70tis. km :)
Přesně tak. Můj pneuservisák mi to také říkal. Ty pneu si na každé nápravě zvyknou a když se prohodí, tak se dřív opotřebí. Jinak jsem dnes jezdil s vypnutým radiem a fakt mi to zase všude vrže. :x No nic no. Zachvilku jdu na první garančku, tak mi to snad poštělují. -
"-- skrytý --" 13.07.04 21:17
« Re: Re: uz mam 70tis. km :)
lufe, kdepak, zadek s predkem nemenim. Vim, delava se to, vetsinou z opacnych duvodu, kdyz je vic sjety predek:), ale protoze ten rozdil je jak jsem psal zanedbatelny, tak to prohazovat nebudu. Spis jsem slysel, ze kdyz se to prohodi, tak nez se to usadi, tak se to sjizdi jeste rychleji. To bych si nepomohl vubec nic. -
"-- skrytý --" 13.07.04 11:28
« uz mam 70tis. km :)
Uz se zacinam smirovat s tim, ze nemam nove auto :-) No jo, ale je to stejne muj milacek, tak co nadelam. A snad jeste hodne let bude :-) Jedine, co bych mu vytkl, ikdyz to radio s CD resi, ta vrzajici palubka, ale co byste taky od bakelitacka chteli, ze jo :-) Tenhle drobny detail me zere cim dal tim min, stejne, jako me to cim dal tim min zere >:D Pred dvema tydny jsem se musel projet aspon do Germanie, kdyz jsem letos nejel svym do Chorvatska, tak mi to podle PP zbastilo na 995km akorat 27.2 litru :shock: :-! ;-) Ale nesmite tomu moc verit, ten PP mrcha promeruje, v tomhle pripade pres dva litry :)
Ted se pro zmenu bavim tim, jak mi jeste dlouho vydrzi ty ContiPremiumContact, co tam od zacatku mam. Ted maj nalitano 48tis., sice uz do toho kontrolniho vylisku v drazce nechybi ani cely milimetr, ale pres 50 s tim najedu, ikdyz do zimy uz to nevydrzi :-( :-) Asi tam poridim znova ty same, za 4 dam 10litru, ale spokojeny jsem s nima moc a moc. Jinak zajimavost, trosililinku mam vic sjete zadni, nez predni :-) Je to v radu max. 2-3 desetin milimetru rozdil, ale sjetejsi jsou. Pochopitelne vic vnejsky, vevnitr jsou jak vzadu, tak i vpredu "novejsi" :) -
"-- skrytý --" 08.07.04 12:02
« Re: Re: Re: Re: "Zvrtal" jsem to hodně?
Divoká boto! Pojistky na koncových přístrojích jsou Ti houby platné (ty totiž jistí samotné přístroje, resp. jejich vnitřní okruhy, nikoli jejich silové/vnější napájení), když se Ti zkratuje přívodní napájecí vodič od aku, např. právě v oné díře, kterou jsi navrtal do motorové přepážky!!! Takže si příště napřed ujasni, na co se vlastně ptáš, a hned tam šoupni nějakou pojistku, nebo brzy vyhoříš... -
« Re: Re: Re: "Zvrtal" jsem to hodně?
Pojistky tam naštěstí máám :-) Na zesilovačích i na subwooferu ;-) Já sem spíš myslel, jesi by moh bejt problém ta navrtaná díra třeba při čelnim nárazu - já si myslim, že snad ani moc ne, ale kdosi mi říkal, že by se do karoserie nemělo úbec zasahovat. Ale je fakt, že znám týpky, kerý v bmwčku kuli muzice vyrvali zadní výztuhy (pod platem), taxi myslim, že snad ještě můžu bejt v klidu :-) Btw - jak ty ses dostával s kablema od aku do kabiny? Našels nějakej otvůrek, nebo jsi taky vrtal? Já hledal asi hodinu a nenašel sem nic.... To není jak ve starejch škodovkách :-) -
"-- skrytý --" 06.07.04 18:01
« Re: "Zvrtal" jsem to hodně?
V kazdem pripade tam musi byt pojistka, i kdyby mela mit treba 100A! Obvykle se montuje primo na akumulator nebo tesne za nej (mysleno na napajecim vodici, ale co nejblize k aku). Nikdy nevis, kde se co prodre (a nejen pri nehode) a kde co chyti "slusa". Nebezpeci pozaru jak vysite! -
« "Zvrtal" jsem to hodně?
Co myslíte? Dával jsem tam muziku a pro přívod k zesilovačům a basový "bedničce" sem dal napájení přímo z autobaterie, ale protože sem nikde nenašel ani náznak otvůrku, musel sem vyvrtat díru do karoserie - v motorový části u spolujezdce pod steracem - jak je takovy zakrytovany (plastem) jakysi "ulozny prostor" :)) Muze to mit velky vliv na bezpecnost pro havarii nebo by to mělo být všechno oukeej? :shock: -
"-- skrytý --" 01.07.04 13:49
« ...tak už to mám za s sebou
Jak jsem již psal, dal jsem si auto stříkat u odborníka a dopadlo to výborně. Ten odstín je téměř identický. Samozřejmě, po důkladné prohlídce se najde rozdíl, ale starý barvě jsou tři roky, takže změna v ostínu je ... ale jinak jsem spokojen. Ještě musím vyřešit prasklou ochrannou lištu... zkouším ji slepit, ale asi se mi to nepodaří... takže to vypadá na nákup. Zase je na moje autíčko hezký pohled :)) -
"-- skrytý --" 30.06.04 17:45
« Re: Re: Re: ...je tu nuda... co s vámi děje
To Miro:
mě je to celkem jedno. Na prodejce je jednotná cena 305,- bez DPH. Na to že to tam dával z PET-lahve, tak pěkná cena, ne?
Mají to v sudech a do něčeho to stáčet musí >:D
To Ajvn:
V cliu mi pořád různě něco povrzává, ale to tady nebudu přeci psát stále dokola. Jinak také spokojenost. -
"-- skrytý --" 30.06.04 07:53
« Re: ...je tu nuda... co s vámi děje
Tak ať ti to dobře dopadne. Mě se v neděli rozsvítilo na palubce SERV a na displeji pomlčky. Tak jsem si myslel, že se mi to zbláznilo. A on to byl nakonec olej, ikdyž podle měrky tam byla půlka.
U Renaultu mi ho doplnili hned a za 0,75litru ELFSYNTH excell 5W40 si řekli 273,-.
Takže na 1. garančce zaplatím cca 1820,- jen za olej :x -
"-- skrytý --" 28.06.04 21:10
« ...je tu nuda... co s vámi děje
Tak jsem se rozhodl a dal jsem lakýrnikovi svojeho miláčka. Zítra bych jej měl mít hotový. Bude mi stříkat celý levý přední blatník, lem okolo oken a přední roh blatníku. Nejvíce jsem zvědav na to, jek dopadne barva. Sic mám napsanou 432, ale ta má ještě tři pododstíny a to je ten problém... nechápu, proč tam na ten štítek ten pododstín nenapsali. Snad to dopadne dobře... dám vědět. Tu lištu zkusím slepit a když to dopadne špatně, tak si koupím novou...