Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 13.08.08 16:29
« Re: mrtvo tu je :-)
Koukam, ze se to tu zredukovalo na prispivani nas dvou. :-) No uz se blizim k 219tis. Od letosniho jara uz moc nejezdim, zmenil jsem bydliste do Prahy, takze jezdim jen MHDeckem a autem minimalne, spis jen obcas na nakupy :-), ale v cervenci jsem byl tri tydny v Norsku a najezdil tam 10.240km, takze jsem zase neco ukrojil. Pred tim jsem byl jeste na prohlidce a nasledne na sestiletem STKacku a emisich. Bez problemu, jen jsme zjistili, ze mi nesviti hadej co .. SPZetka. :-) Vyhnila elektrika, kablik. To same jsem mel uz v minulosti. Je to evidentne slabe misto na starsich Cliich, co maji umisteni SPZetky jeste jako my. No co, aspon me nevyfoti policajti. :-) (blbost, ja vim, ze i tak vyfoti s infra :o))
Jinak co jsem cumel, Renaultu ve Skandinavii moc nejezdi, ale tech Skodovek! Vsude, na kazdem kroku. Ale nevadi, Clious se skvele osvedcil mezi fjordy a v kopcich, jako by se tam narodil. ;-) Jen pravda, trochu to tam vic zere pneumatiky >:D Ale abych nezapomnel, jeden infarktovy moment jsem tam s autem mel. Pouzivali jsme tam menic napeti z 12V na 230V na dobijeni vseho mozneho za jizdy. No a jedno rano po hodinovem vetrani s ventilaci jsem nenatocil motor. Nastesti druhe zastavene auto ze tri stavenych melo i kabely, tak nam to pomohl natocit, ale chvili to trvalo, nez se motor vubec ozval, ze by mohl zit. Docela me to vydesilo, baterku jsem jeste nikdy nemel vymlacenou a bylo to v pustine, daleko od civilizace. Mam tam porad tu puvodni, temer sest a ctvrt roku starou. :-) Jen mam pocit, ze mi tam behem dovci zacaly "odchazet" loziska na zadnich kolech, zacina to docela zajimave hucet a nemyslim, ze je to pomalu odjetymi pneumatikami. Poprve mi to s podobnym zvukem menili pri 92tis. km, takze ted ta loziska maji najeto o dost vice (127tis. km). Turbo porad take drzi. No uz se tesim, az dosahnu 250tis., ale to bude v lepsim pripade az koncem pristiho roku, driv to nevidim. Jo, tenhle Clious, to je "tank", uzasne auto a drzak. Musim se usmivat, kdyz nekdo pausalne hani Renaulty jako nekvalitni auta. Chichichichi :-) -
"-- skrytý --" 09.08.08 21:45
« Re: mrtvo tu je :-)
Tak už mám za sebou 120tis. km. Tento týden jsem dělal s mým servisákem rozvody. Všechno ok, ale už začínala odcházet vodní pumpa. Lehce rosila a hlavně už byla přidřená. Jediné co ještě musíme udělat je výměna palivového filtru. Pak jsem ještě vyměnil zadní svítilnu v nárazníku na osvětlení SPZ-ky. Nějak se tam dostala vlhkost a už tomu nepomohlo ani čištění. Navíc proběhla výměna jednoho žhaviče. Doufám že mi ještě bude dlouho sloužit, protože až na nějaké malé prkotinky jsem s ním maximálně spokojenej. Jelikož je tu stále mrtvo tak jezdíte bez problémů a Ajvn bude už mít tak 220tis km. Jinak od těďka přecházím na 15 tis. interval výměny oleje. Od 60-120 tis km jsem dělal po 20tis. Na nápravách jsem zatím nic naštěstí neměnil, ikdyž ty naše silnice občas stojí za velký prd. -
"-- skrytý --" 20.05.08 12:21
« mrtvo tu je :-)
Je to jen dukaz toho, jak bezproblemova auta mame, neni co tu o nich resit, proste je uzivame, jezdime a Cliousi nam slouzi. :-) No a ja uz mam pres 205tis. km, hruza ... neni to tak davno, co jsem sem pred sesti lety prisel jako novacek s novym Cliem. Jeste par tehle "chvilek" a budu mit veterana. :-) -
"-- skrytý --" 24.12.07 12:04
« Re: hezke vanoce a stastne a vesele
dlabasku, dik za ten link, resp. i za ten druhy, mozna, az budu mit tech 200tis., tak neco vzhledem k me grafomanske nature napisu, at z toho taky neco maji i ostatni, at uz soucasni majitele, nebo zajemci o tenhle typ auta. Dobry tip. ;-) -
"-- skrytý --" 21.12.07 13:44
« Re: hezke vanoce a stastne a vesele
Také všem přeji klidné prožití vánočních svátků a do nového roku hodně zdraví a hlavně hodně šťastných km s Vaším miláčkem.
To Ajvn: vím že jezdíš do značkového servisu, ale na turbo se zkus poptat zde: [odkaz]
Vím že jezdíš slušně a na spotřebu, ale stejně ti doporučuji přejít na 15tis interval výměny oleje. Já teda jezdím s 20tis. intervalem. Možná by jsi si měl najít trochu času a napsat recenzi do sekce moje.auto.cz ;-) když jsi s Cliem takový rekordman v počtu km -
"-- skrytý --" 20.12.07 16:19
« hezke vanoce a stastne a vesele
Preji Vam hezke vanoce a stastny a vesely novy rok, ve spolecnosti nasich Cliousu. :-)
Dlabasku, koukam, ze uz ses prekulil pres prvni stovku tisic km, gratuluju. :-) Ja budu mit zitra na konte 194 tis., takze pomalu bude dalsi jubileum a uz jsem definitivne pristoupil na fakt, ze nemam nove auto >:D Ale vubec mi to nevadi :-) Zase si mohu rikat, ze mam veterana. >:D Pomalu mi zase odchazi turbo, zacina se mi objevovat drobny prosak, sem tam si ukapnu kapicku. ;-) Teda ne ja, ale to turbo pochopitelne. >:D Ale zatim to neni nic problematickeho, kdyz jsem byl na 180tis. garancce, tak me na to upozornili, ze mam tenhle se blizici problem, od te doby jsem uz najel kolem 13tis. km a mozna to do tech 210 na dalsi garancku dotlacim. :-) Ale zatim mi to olej viditelne vubec nezere, to uz by bylo horsi stadium, s tim bych pak uz neco delal hned. Kazdopadne pocitam, ze se pri dalsi prohlidce o neco vice financne prohnu. K bezne vymene jeste to turbo, konecne se dockam i vymeny kotoucu, porad mam puvodni :-D, cert vi, mozna i tlumice? Ale ty jsou zatim v pohode, jeste taky nemenene a naposledy mi rikali, ze jsou v pohode a vymenu rozhodne nepotrebuji, tak mozna mi vydrzi az do duchodu :-)
Tak se tu zatim mejte, az budu mit tech 200tis., tak dam vedet :-) -
"-- skrytý --" 12.12.07 12:45
« Chyba po nastartování
U Clia 1.2 16V mám problém po startu studeného motoru, okamžitě anebo po malé chvilce se rozsvítí kontrolka chyby motoru, motor jede v omezeném režimu. Pomůže motor vypnout a znovu nastartovat. Nesetkali jste se s něčím podobným někdy? Lambda sonda nebo nějaké teplotní čidlo? -
"-- skrytý --" 31.10.07 21:34
« Nové brzdy
Zdravím,
od tý doby co je tu nové diskuzní forum, tak už se tu moc nepíše
:'-( :'-( :'-(
Tak můj cliouš má na koně 103tis a včera jsem si ho vyzvednul ze servisu. Nové kotouče, destičky a zadní pakny. Vše od firmy Ferodo. Dále nové prasátka + brzdová kapalina.
No a konečně jsem se kouknul zda mám před předním oknem schránku na kabinový filtr a je tam. Tolik km jsem najezdil bez něj a když jsem ještě jezdil na garančky do renaultu, tak mi tvrtdili, že není kam dát. Koukali na to podle VIN čísla auta.
No každopádně jsem rád, že už jim neplatím jejich drahé služby.
Minulý týden jsem nasadil na auto staré zimáky Barum Polaris 2 abych je ještě trochu sjel, ale už mám koupené nové pneu Michelin Alpin A3. Výměna kompleních brzd, brzdová kapalina, kabinový filtr cca 7500,- bez práce. Pokud bude cliouš šlapat jak má, tak mě čekájí ve 120tis rozvody. -
"-- skrytý --" 09.10.07 08:25
« Re: Clio 1.5 dci
Tak už mám přes 100.000km, tedy 102.tis. Koncem září jsem se vrátil z HR. Ikdyž mám nejslabší 1.5dCi/48kw, tak šlapalo jak drak. Naložený bylo slušně. Plný kufr a půlka zadní sedačky. Před dovolenou jsem udělal olej + filtr a vzducháč. Zjistil jsem že už zadní pakny jsou téměř KO. Takže mě čeká výměna zadních prasátek + pakny, přední kotouče + destičky. Zkrátka kompletní brzdy včetně výměny brzdové kapaliny. Sice cliouš brzdí jak má, ale už je to zralé na výměnu. Teď koukám po zimních pneumatikách a vůbec si nemohu vybrat, takže za radu budu vděčný. Favoritem jsou Michelin Alpin A3 175x65xR14.
To Vašek M.
Za 4 roky provozu mi měnili na záruku alternátor(hlučný) a pás u řidiče (nenavíjel se). Po záruce jsem měnil 1x žhavič a ložisko LP kola. Jezdím převážně krátké trasy 30-40km do práce. Jen jsem přešel na výměnu oleje po 20tis/rok. S autem jezdím dynamicky a není týden abych s ním nejel na plný plyn. Spotřebu mám do 5 litrů/100km. -
"-- skrytý --" 02.10.07 22:31
« Re: Clio 1.5 dci
Vasku, nevim, jakou vzdalenost by pritelkyne absolvovala do prace. Obecne diesely nemaji prilis rady, pokud se s nimi jezdi na kratke streky, kde se poradne ani nezahreji. To tomu motoru moc neprospiva. Takze bych predne zvazil tohle kriterium. Jinak 1.5dCi je vyborny motor a pokud se k nemu clovek chova slusne, tak jedine, co v nem chronicky cca po 90tis.km zacne pomalu odchazet na prosak oleje jsou turba. Proto je dobre se podivat, kolik to ojete Clio ma nalitano a jestli mu akutne uz nehrozi vymena turba, neni to levna zalezitost. Jeden kolega s tim samym 80k dCickem jako mam ja mel problemy se vstrikovacema kolem 100tis. km. Pokud si pamatuju spravne, musel dva menit, coz byla snad investice 2x10tis.Kc. Ale protoze ja s necim podobnym problem nemel a mam uz nalitano 185tis. km, tak patrne nejde o typicky problem. Jinak jizdnim projevem a ekonomikou provozu je ten motor skutecne spicka. Navic, ten motor vubec nezere olej, za celou dobu (vymeny delam po 30tis. km) jsem nikdy nemusel dolivat ani deci oleje. -
"-- skrytý --" 15.08.07 08:28
« Re: Thalia - ostrekovace
ich: OK, ostrekovace zase striekaju, klakson trubi, stierace stieraju ....
Sice nepomohla metoda striekania, ale pomohla metoda, ze som odpojil tu privodnu hadicku a potom som trysku po tryske zvonka precistil tlakom vzduchu (normalnou autopumpou) a ked ani to nepomohlo u vsetkych styroch, tak potom som zobral 20 ml striekacku a parkrat som tie trysky zvonka preplachol cistou vodou.
Ale diky... -
"-- skrytý --" 14.08.07 17:53
« Re: Thalia - ostrekovace
Prva vymena bola pri nejakych 110 tisic, cca (mozno 112, neviem presne), este v Renaulte-Kestler na panonskoj v BA.
Potom som zacal chodit do jedneho garazoveho servisu (lacnejsi a lepsi), pri 195 tisic som ich vymenil znova - ten servisak vravel, ze menene rozvody (nie origos) odporucaju po cca 80 tisic km. -
"-- skrytý --" 14.08.07 10:27
« Re: problem so startovanim
A ked startujes tak kontrolka imobilizer ti normalne zhasne? Ak ano tak co som vysledoval Clio/Thalia ma casty problem s v servise to volaju "cidlo hornej uvrate" vyzera ako motylik. Nachadza sa pod vzduchovym filtrom. Je na 2 srouboch a jednom konektore. Skus ho jemne precistit. Tiez mi to auto robilo v servise mi ho za 2000 vymenili. Ale vraj staci len precistit. -
"-- skrytý --" 14.08.07 10:23
« Re: Thalia - ostrekovace
Ja som problem z ostrekovacmi mal tiez velmi podobny. Az som zistil, ze pri poslednom dolievani som zabudol zavriet tu nadrzku a mesiac som jazdil s otvorenou a dostal sa mi tam asi nejaky neporiadok. Tak som to dolial do plna vodou a len tak si pocas jazdy striekal. Az to same preslo :)
-
"-- skrytý --" 13.08.07 13:50
« problem so startovanim
poslednu dobu zacinam mat problem ked startujem - starter toci ale nic sa nedeje. Vacsinou pomoze ked vytiehnem klucik zo zapalovania a zamknem/odomknem auto. Mam podozrenie na imobilizer, ale pri mojom stasti to moze byt zase riadiaca jednotka - ak ste sa s niecim podobnym stretli tak prosim poradte. dik.
v.
-
"-- skrytý --" 09.08.07 17:39
« Re: Thalia - ostrekovace
Zadny nemam - je to thalia. Vpredu je problem na vsetkych styroch tryskach.
Odislo to v priebehu cca 2 dni - zacalo to tak, ze napr. z laveho ostrekovaca islo len z lavej trysky, z praveho neslo vobec, potom povedzme na dalsi pokus o nejaku chvilu isla prava tryska z oboch ostrekovacov a podobne ....
Teraz uz to len tak "curka" zo vsetkych 4 trysiek ... :(
Pred 2 tyzdnami som menil rozvody, vodnu pumpu, olej, brzdy a pod.... (proste auto cely den v servise - 200 tis. km), tak sa mi kvoli tejto veci moc nechce zase - ale ono mat ciste okno povazujem za dost dolezite, nastastie je teraz sucho, takze sa moc nespini....
-
"-- skrytý --" 09.08.07 17:23
« Re: Thalia - ostrekovace
Poradil bych rad, ale tohle netusim, aniz bych neplkal vyslovene blbosti. Preci jen do automechanika mam daleko. :-) Mozna takovy dotaz .. stejny problem jako vpredu mas i na zadnim ostrikovaci? A v predu mas problem predpokladam na obou, na vsech ctyrech tryskach? -
"-- skrytý --" 08.08.07 14:00
« Re: Dveře či sloupek
Na tech CPC2 jsem najezdil doted akorat necelych 29tis. km, a to jeste minulou letni sezonu. Cele tohle leto jezdim porad na tech zimakach, ktere dojizdim a musim rict, ze si to uzivam. Bude se mi po nich styskat .. ta urcita mira nestability, hlavne na vode, to bylo to prave jezdecke koreni. :-) Ty CPC2 me akorat ponekud zklamaly ve valivem odporu, zerou mi vic, nez kolik mi to zralo s "jednickama", jinak jizdni vlastnosti jsou ok. Ted budu o vikendu prezouvat na letnaky, tak si je jeste par tydnu a mesicu uziju, nez se opet vratim k zimakum ... uz na zimu. :-) -
"-- skrytý --" 07.08.07 16:27
« Re: Dveře či sloupek
Za chvili budes mit jubileum .. stovka .. jooo, taky si vzpominam, jak jsem se pred tim cislem uctive klanel, kdyz jsem ji dosahl. :o) No, dneska uz mam najeto 180500 km a pomalu se zacinam psychicky pripravovat na fakt, ze jsem dosahl svych prvnich 200tis.km za volantem. :-)
Ale jeste pred tim me ceka pristi tyden "garancka", tak snad to bude jen obligatni vymenovani oleje a filtru + ta zarovka panelu. :-)
Jo, abych nezapomnel, vcera jsem si objednal nove zimaky .. ty sve prvni, Marshal KW15 uz ted skutecne dolitavam, chuderky maji nalitano cca 73tis. km a pekne v zatackach piskaji jako prazsti filharmonici. :-) Mam objednane Micheliny Alpin A3, zase v mem oblibenem rozmeru 185/55 R15, v testech jsou vzdy mezi nejlepsimi a maji vyborny probeh, takze predpokladam, ze budou dobre i na valivy odpor. -
"-- skrytý --" 03.08.07 13:22
« Dveře či sloupek
Tak jak Vám to frčí cliáci. Mám najeto téměř 97tis km, ale pořád řeším banální problém, který mě fakt rozčiluje. Tak v 50% mi něco vrže buď v levých dveřích nebo ve sloupku, ale nemůžu to najít :-O
Ani po sluchu nemůžu najít místo původu. -
"-- skrytý --" 28.06.07 00:05
« Re: par oprav
Ten prusak oleje se zatim znova neobjevuje, mozna i diky tomu, ze jsem procistil ty dve spojene trubky a znova poradne utahl tu kovovou sponu. Mozna tam byla nejaka vule po letech.
Co me potesilo, ze po dvou nadrzich, kdy to ukazovalo blbe o 5 litru min, tak ted pri tretim tankovani od te doby, uz je zase vse jak ma a kontrolka prazdne nadrze se rozsvitila, az kdyz opravdu chybelo pouze 5 litru. :-) -
"-- skrytý --" 21.06.07 10:46
« Re: kupit/nekupit?
Ahojte
diky moc za odpovede.
Nabehane ma 50 000Km.
Uz som stastny majitel:) (zatial:D)
Nakoniec na zaklade rady dlabasa sa podarilo slevit na 250tis.
Jedine co tomu auticko resp. jeho vyrobcovi mozem vytknut je velkost sedadiel.. meriam takmer 190cm a ako si na takychto ludi moc nemyslia. Ked sedim tak sedadlo konci v polovici chrbta. je sice pekne ze sa da volant nastavovat hore/dole ale nezaskodilo by aj dopredu a dozadu:) Lebo bohuzial nie som brat Saksany:)
Ale zasa na druhej strane na to ze je to take male auticko sa dobre do neho nastupuje to klobuk dole.
Co sa tyka objemu motora rozmyslal som nadtym a bal som sa 1.2l pretoze viac ludi ma varovalo, ze ked zapnem klimu tak sa nepohnem:)Kvoli poistke som vsak zvolil 1.2 a vobec nelutujem. Klima ma na vykon auta min vplyv...teda ak neplanujete pretekat s podobnou kubaturou. A ak je problem staci stlacit gombik TURBA... AC off:)
Diky moc vsetkym a prajem vam vela stastnych kilometrov bez havarie
-
"-- skrytý --" 15.06.07 12:10
« par oprav
Mam na spadnuti 175tis.km, pomalu se mi i blizi garancka a rovnou tam pujdu se tremi problemy, ktere se mi posledni dobou vyskytly.
1) Prvni je banalita, prestalo mi svitit podsviceni stredoveho panelu, konkretne ovladace ventilace.
2) Co me vic trapi, ze se mi podvakrat objevilo, v obou pripadech pri jizde vic pod plynem, po dojeti par kapek neceho olejnateho pod vozidlem a v obou pripadech byl zdroj uniku pro me nepochopitelny. Z prostoru motoru, z jeho prave strany (pokud na to koukam od cumaku smerem do auta :-) ) se toci dopredu k predni masce cca 2palcova, minimalne zvenci PLASTOVA cerna trubka, ktera jde podle predni masky, nahore dobre viditelna a pristupna, jde nad chladicem a u jeho leveho okraje jde dolu kamsi do spodniho prostoru chladice. V tom hornim levem zalomeni, resp. maly kousek pod nim, je ta trubka chycena paskovou svorkou k jine svisle .. a nekde z prostoru tohohle spoje ten patrne "olej" unika, a to tak, ze jsem mel poprskany trochu kryt motoru a nalevo od te trubky alternator + ty kapky se vysrazely dolu, kde jich par odkapalo pod auto. Patrne to mozna souvisi s nejakymi vyssimi tlaky?? Protoze kdyz jezdim tim svym umirnenym stylem (jen vzacne nad stovku), tak neni ani naznak, ze by se neco takoveho opakovalo. Ten posledni pripad byl, ze jsem to auto honil 20km rychlosti 130km/h. Mozna je to jen problem nejakeho tesneni v tom spoji, doufam, ze to bude takova banalita. Jen nechapu, co by v te plastove trubce delal olej? Snad to nesouvisi nejak s turbem, uz jsem ho mel jednou meneny v garanci pri 90tis. km, ted by to byl podobny probeh.
3) A posledni problem je opravdu perlicka. Pred cca mesicem se mi povedlo pri snaze rychle zabrzdit u STOPky a okamzite se rozjet, abych chytil na jedne rusne komunikaci diru mezi auta, chcipnout motor. Prisel jsem si jako v autoskole, roky se mi to nestalo. :-) Po tom rychlem nastartovani se mi bezprostredne rozsvitila kontrolka prazdne nadrze, ackoliv mi v tu chvili ukazoval PP (nuluju ho vzdy s plnou nadrzi - 50l) teprve 38 spalenych litru, zatimco bezne se mi kontrolka rozsveci az kolem 42-43 litrech, tzn. cca 5 litru rozdil oproti normalu, kdy se ted rozsvitila driv. Plovakovy merak na palubce ukazoval, ze bych prazdnou nadrz jeste urcite mit nemel. byl necely dilek od konce. Zajimavy udaj .. PPeckem v tu chvili ukazovany dojezd na zbyvajici nadrz ale odpovidal tomu, ze uz jedu jen na rezervu. Pri tankovani .. jak si tipnete? :-) .. jsem ale dokazal natankovat jen 44 litru! Totez se mi ted opakovalo s dalsi nadrzi podruhe, presne to same, opet pri 38litrech kontrolka, dojezd ukazovany na rezervu, plovak ale ukazuje realny stav a dotankoval jsem cca 44 litru.
Nejak to s tim chcipnutim motoru muselo souviset, otazkou je, kde hledat zakopaneho psa. Ridici jednotka?? Ta spravne eviduje (v ramci bezne odchylky), resp. na PP spravne ukazuje, kolik jsem realne spalil paliva. Plovak rovnez ukazuje spravny fyzicky stav. Jen kontrolka a dojezd, vypocitavany ridici jednotkou, resp. PPocitacem, je nespravny. Stalo se to nekomu z Vas take, resp. netusite, odkud vitr vane? Nebo je v nadrzi jeste nejake elektronicke cidlo, ktere indikuje, ze rezerva (jako cast nadrze) vubec existuje? Protoze takhle mi to prijde, ze si ridici jednotka mysli, ma to nekde ulozene, ale blbe, ze mam nadrz jen na 45 litru, ne na 50. :-( -
"-- skrytý --" 07.06.07 08:52
« kupit/nekupit?
Ahojte,
chcel by som Vas poprosit o radu resp. vas nazor.
Do aut sa moc nevyznam, ale mam moznost si kupit ojazdeny renault clio z limitovanej edicie fun music.
tu je par technickych info:
rok vyroby 7/2004, 1,2 16V, 55kW
ABS, protismykovy system, airbag 4x, elektricke ovladanie okien vpredu, mechanicka klimatizacia, hmlovky,radio s cd, hlinikove disky + zimne gumy na diskoch.
Auto bolo garazovane, nehavarovane.
Cena: 260 000Sk
Je to rozumna cena? na co odporucate si davat pozor pri kupe? Neviete niekto o tejto serii nieco viac? na internete som toho vela nenasiel.
Dakujem
-
"-- skrytý --" 29.05.07 05:26
« Re: 1. technická
Zustal zasekly v otevrenem stavu tedy prepoustel vyfuk. plyny do sani - pri naslednem zvysovani otacek nemel vykon, hulil a "rachotil" jako traktor.
Nekdy se pry povede ho uvolnit zvysenym tlakem vyfuk. plynu - plny na delsi dobu - ale troufni si plny kdyz nevis co tomu je.
Dik -
"-- skrytý --" 28.05.07 09:16
« Re: 1. technická
Žádný manuál jsem s fotkama nikam nedával, ale nejdřív jsem si přečetl tohle: [odkaz]
Ale je to celkem jednoduchá věc. Sundáš ten plastový kryt motoru. Na zadní části motoru je EGR ventil. Je přidělán 3 šrouby a vede do něj jeden konektor. Když se koukneš na motor od pravého předního blatníku, tak ho uvidíš. Dělal jsem to menší golou s asi 10 cm nástavcem. Ten šroub je tuším 8. Budeš muset předtím odšroubovat pár držáčků a vyndat pár kabílků aby jsi měl k tomu lepší přístup. Jakmile se povolíš šrouby, tak ten EGR ventil vezmeš do levé ruky a budeš s ním otáčet dopředu a dozadu jako když přidáváš plyn na motorce. A postupně ho budeš vytahovat ven. Dávej pozor ať si nepoškodíš těsnění co je na něm nasazené. Je tuším měděný a zapamatuj si jak tam byl, jelikož už je tak vytvarovaný. Pak použij čistič na brzdy. Pomáhal jsem si i malým šroubováčkem a hadrem který nepouštěl chlupy. Zkus i vyčistit ten úložný prostor toho EGR ventilu. A to by ti snad mělo stačit. Na svém cliu jsem ho čistil, protože na něm diagnostika hlásila chybu a stále ji hlásí. Problémy však nemám a i ta dignostika ukázala, že se otevírá a zavírá. Pak jsem ho čistil u kámoše na Megane 1.5dCi 100k a ikdyž byl dost zanešenej, tak po jeho vyčištění nic nezaznamenal a já také ne. Čistil jsem u kámoše na odpadní nádobě na vyjetý olej. Kdyby něco tak piš ;-) -
"-- skrytý --" 21.05.07 07:33
« Re: 1. technická
Měl jsem tam Barum Polaris 2, ale už do nich asi nepůjdu. Jsou docela dost hlučný. Jinak na zimákách jsem si krásně užíval nájezd na dálnici nebo kruháče. Dál tam za dva a pak už jen korigoval plynem - a bylo krasně cítit co to auto dělá. Pokud máš někde v okolí nějaký dobrý plac, tak je tam dodělej. Mě se to bohužel nepodařilo. Nejsou sjeté úplně což mě malinko mrzí, ale třeba je na podzim ještě dodělám ;-)
Jinak Clio IIB se kvalitou docela povedlo a nové clio mě moc netáhne (interierové věci z megana), tak mě napadlo zkusit koupit časem mladší. Doplatit si třeba 30-50 tis. a mít méně najeto a mladší auto. Ale jelikož jsem si to stávající objednával na míru a nenechal mě nikdy nikde ve štichu, tak se ho jen tak nevzdám. Škoda že nemám klima, ale za manuál se mi 35-tis zdálo dost. -
"-- skrytý --" 19.05.07 14:31
« Re: 1. technická
Jojo, ja brousim sve zimni zimaky taky jeste ted, taky uz to na dalsi zimu neni, tak si uzivam jeste mekkou smes, nejlepe v zatackach. :-) Co jsi tam mel Dlabasku za typ pneu, ze Ti tak brzo odesly?? Jestli mas 91tis., to najely tak cca kolem 30-35tis, ne?
Hm, spis ted resim, jake si poridim jine zimni, misto tech soucasnych Marshalu KW-15. Rad bych nejake asymetricke, maji lepsi podelnou stabilitu nez ty sipove a takove, co jsou dobre na vode a zaroven maji nizky valivy odpor .. a nebudou mi mizet pred ocima. :-). -
"-- skrytý --" 01.05.07 22:32
« spinac nudzovych svetiel
mam problem so spinacom nudzovych svetiel - neda sa stlacit, vymontoval som ho a zda sa byt mechanicky poskodeny. Chcem sa spytat ci uz mal niekto tento problem, po pripade co hho to vyslo :-). Dalej mam problem asi s tlmicmi, nakolko pri kazdom hrbole mi auto "bucha" co sa mi zda na 76.000 km dost skoro - ci to nieje aj nieco ine dik -
"-- skrytý --" 15.03.07 17:21
« Vymena rozvodov
Ahojte - Kedy menit druhy krat rozvody? Thalia 1.4 8v, r.v.2002.
Prvy raz som menil pri cca 115 tisic km, teraz mam cca 181 tisic... Uz ich je trochu pocut (ak to je to) - rano po nastartovani to tak typicky piskoce, po chvilke to prestane .... Vdaka za rady.
V servise mi chlapik hovoril, ze tieto vymienane rozvody by sa mali menit po 60 - 80 tisic km. Ze 120 tisic vydrzia len tie prve.... -
"-- skrytý --" 14.03.07 10:04
« Re: Re: Re: osvetleni ovladani ventilace
tak zkousel jsem se divat, ale v tom mem Cliu (r.v. 2002) tam vidim akorat do toho mechanismu tahel ventilace, moc prostoru tam neni a ten panel je o stupen vys, nad timhle, takze jsem se k tomu bliz nedostal, natoz, abych videl ty dve zarovky. :-( Ale zadna traga to neni, holt musim otacet knoflikama v noci po pameti :-), necham to vymenit, az pojedu nekdy na servisni prohlidku. -
"-- skrytý --" 03.03.07 19:58
« Re: Re: osvetleni ovladani ventilace
jambi: moc diky za tip, zkusim se tam ve dne se svitilnou a zrcadlem juknout. :-) Podle vseho mi kdysi v minulosti odeslo podsviceni i na leve strane vedle pod volantem, jak je ovladac naklonu svetlometu. Ale tam normalne nekoukam, tak jsem tomu moc nevenoval pozornost. -
"-- skrytý --" 03.03.07 10:34
« Re: osvetleni ovladani ventilace
Su tam zo zadnej strany ovladacieho panelu dve ziarovecky v plastovych drziakoch tusim ciernej farby, vyberaju sa pootocenim. Ale pristup je tam hrozny, ja ked som to hladal, som vybral panel (hrozna robota) a az potom to objavil. Cez zrkadielko by sa ti to mohlo podarit. -
"-- skrytý --" 03.03.07 00:43
« osvetleni ovladani ventilace
Nemate nekdo tip, postup, jak se necha zkontrolovat a opravit nesvitici osvetleni ovladani ventilace? To podsvetleni, ktere se zapina pri zaplych svetlech? Z niceho nic koukam, ze mi to nesviti a tusim, ze pred tim to asi svitilo. :-) Ne ze by me to po 4,75 letech provozu udivilo, ale moc me ten soucasny stav netesi. :-( Je to tam zevnitr osvetlene jednou nebo vice zarovkou?? Ale do toho stredoveho panelu se leze asi dost blbe, co? Diky za pripadne tipy. -
« Bez nadpisu
Ahoj,
tak jsem vzal drobny servis svoji Thalie do svych rukou :-)
zacal jsem vymenou oleje - bylo to peklo.
Nejdriv jsem nemohl povolit vypustni sroub neb jsem nemel ten ctyrhran. Vyrobil sem si ho ze sroubu, ale ten jsem samozrejme ukroutil :-) Tak jsem v sobotu odpoledne jel nakupovat - v Obi i Hornbachu na me koukali jak na mladyho - ze prej ctyrhrany 8x8mm nevedou. Tak jsem koupil redukci 3/8 palce na golu a zbrousil to. No a pak jsem uz jenom bojoval s filtrem - nesel vubec povolit. Netusim cim to v tom servise utahujou. Nakonec pomohl hodnej soused takovou sverkou, kterou jsem to zvrchu chytil a po nasazeni paky povolil.
Nalil jsem tam 5,4 litru a ted mam nad ryskou asi centimetr - budu to muset upustit? Asi radsi jo.
Jinak super ceny oleju ELF Excellium LDX 5W40 (1l za 168 s DPH a 5l za 754 s DPH) maji na "[odkaz]". Zasilaji i na dobirku - ja si koupil rovnou tri davky :-) Je to za polovinu, nez maji ostatni.
To Ajvn: kdy uděláš recenzi na moje.auto.cz ????