Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 28.08.04 07:10
« Re: Re: Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
To Bubo: neautorizovaný servis už jsem našel. Dokonce jsem s nimi mluvil před garancí, ale narovinu mi řekli, že jest-li je v záruce, tak ať jedu k Renaultu a pak k nim. Dohodil mi je jeden zákoš co má rok starýho Scenika 1.9 dCi
To Ajvn: Amos-Otava na Praze 4
Miro: já v tom autě nemám "vzduchový filter" a kdybych ho tam chtěl dávat, tak ten box do motorového prostoru stojí 22 tisíc bez montáže (mám namysli ten pylový do ventilace). Jest-li je někde vzduchový u dieselu nevím. Kdyžtak napiš, kde ho najít. Nebo možná AJVN by to věděl - ten má taky ropáka.
Zkrátka dělají garančky kolem 6.000,- a nějak to do toho rozepíšou. Nejhorší je, že neexistuje seznam úkonů, které by měli proběhnout a ani doporučené věci kolem.
Jinak u Clia B (poslední) si u 3-dveřové verze nepamatuje sedačka spolujezdce polohu. Není to chyba ikdyž předchozí model paměť měl. To je co? Renaulti asi neví kde by šetřili. Takže když jde někdo přes spolujezdce do zadu, tak dá nohy na strop a já mu pak sedačku o něco šoupnu dopředu 8) -
« Re: Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
ja som len tak pre zaujimavost naratal pracu a vyslo 5.5h. Teda neviem, nemenili Ti aj rozvodovy remen a zabudol si nam to napisat :-) . Tak, tak, nedaj sa . Tiez si pozri kedy zacali a kedy skoncili s pracou na aute. Ale to uz asi nezistis, lebo ten technik urcite neobedoval. Asi zaucovali aj stojne.
SÚ Vypuš. a napl. motor oleje, filtru (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont koncentrace nemrz. směsi (0,3hod) - 165,-
Kontrola oleje převodovky (0,2hod) - 110,-
Kontrola el. instalace (0,5hod) - 275,-
Vyčištění + promaz zad. brzd (1hod) - 550,-
toto su tiez dla mna prehnane veci. Inac som si vcera vsimol, ze mate ceny ako na slovensku, len nasich 555,-/h je menej ako ceskych 555,-
Inac ako vravi Bubo, treba si najst lepsi servis, za rozumnejsie ceni. Aj ten Olej dla mna asi nadavaju moc lacno a kto vie, aky tam vlastne supli.
Ale neviem co sa da vyhadat, pretoze urcite postupuju podla tabuliek. Len keby sa tej cinnosti aj tolko venovali ako pisu. Nauctuju 5h a pracuju na aute v lepsom pripade 3h. Ono je to len 110,- ale mal si tak zle nastavene svetla, ze Ti do toho museli sahat ? Podla mna sa na to len kukol o.k a supol cenu. Je to blbi.
Teraz tak pozeram, ale nemali menit vzduchovy filter ??? No o benzinu sa chodi po 30 tkm a urcite sa meni kazdych 30tkm. -
"-- skrytý --" 26.08.04 10:59
« Re: 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
dlabas: Kdyz uz nic, tak bych jim asi omlatil o hlavu polozku SÚ Dem a zp mon 4 kol (0,4hod) - 220,- . To si snad delaji z Tebe srandu, ne? Co na tom dela 24 minut? Auto ma na zvedaku, urcite to nesroubuje rucne, to pro nej nemuze byt operace delsi nez 10minut, kdyz ma k tomu vsechno pripravene a po ruce, coz servis predpokladam ma.
Mel jsi jim rict ... "No jo, to vim, Alonsovi byste to udelali za 5 vterin a mne tu takhle natahujete!" >:-[]
Vecer se podivam doma do faktur, co tam tehda napocitali mne za ktere polozky ... ale uz ted Ti muzu rict, ze mne prvni garancka taky na 1.5dCi vysla na 3845,- vc. DPH. (vcetne prace) A z "dilu" mi tam menili olej.filtr, tesnici krouzky, vlozka vzduchoveho filtru a vymena stejneho oleje Exc. 5W40T. (Renault Kladno). Kde to delali Tobe? -
"-- skrytý --" 26.08.04 07:37
« 1.garanční prohlídka na Clio 1.5 dCi - cena
Díly:
Filtr - 293,-
Mědený těsnící kroužek - 5,-
Náplň do ostřikovače - 50,-
Olej Elf Excellium 5W40 (5,5litrů) - 1897,5
Pojistka 15A - 34,-
Celkem díly: 2.279,50
Servisní práce: (550,-/hod)
DÚ Zkouška (0.3hod) - 165,-
SÚ Vypuš. a napl. motor oleje, filtru (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont kon utažení upev mot a přev (0,4hod) - 220,-
SÚ Dem a zp mon 4 kol (0,4hod) - 220,-
DÚ Ověření funkce akumulátoru (0,1hod) - 55,-
SÚ Seřízení 2 světlometů (0,2hod) - 110,-
DÚ Zkouška jednoduchá na silnici (0,5hod) - 275,-
SÚ Kont koncentrace nemrz. směsi (0,3hod) - 165,-
Příprava hlavní prohlídky (0,2hod) - 110,-
Kontrola oleje převodovky (0,2hod) - 110,-
Kontrola brzdové kapaliny (0,2hod) - 165,-
Seřízení ruční brzdy (0,2hod) - 110,-
Kontrola řemenu (0,4hod) - 220,-
Vyčištění + promaz zad. brzd (1hod) - 550,-
Kontrola el. instalace (0,5hod) - 275,-
Celkem práce: 3.025,-
Celková cena: 5.304,- bez DPH
Celková cena: 6.312,- s DPH
Nemám co bych dodal >:-[] -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka pří
A co kdyz ti zlobi treba jedna svicka u sestivalce s katem, na volnobeh to skoro nepoznas. Osobne si myslim ze se to odpari (v lepsim pripade) nez to dojde do katu, v tom horsim za studena asi fakt hrozi zniceni katu... -
"-- skrytý --" 25.08.04 17:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští
To yyyyy: "Aby zoxidoval katalyzator, musel by byt horuci, myslim ze ta RJ to zvlada v ramci moznosti a po starte si z toho tazku hlavu nerobila, ale do vykonu motor nepustila, navyse tam kidala strasne mnozstvo benzinu, ten to musel vcelku dobre uchladit, ... mne povedali ze s tym mozem kludne prist (je to vramci mesta)".
- Buď tomu nerozumím já, nebo si nerumíme vzájemně. Já měl na mysli právě to, že když motorem projde nespálená směs (v důsledku např. právě nefunkčního zapalování na jednom válci) a dostane se na rozpálenou mřížku katalyzátoru, tak na ní shoří - což by samo o sobě moc nevadilo - ale bohužel takovým způsobem, že dojde k tak výraznému lokálnímu přehřátí oné "nosné" mřížky, že ta se mechanicky zbortí. Záleží jen na typu katalyzátoru, resp. druhu/materiálu mřížky (keramická, kovová) a provedení katalyzátoru (tzv. sportovní katy mají vyšší teplotní odolnost), kdy/za jak dlouho k tomu dojde.
PS: Trochu jiným případem je špatná lambda, která způsobuje přesycování směsi, ale ve všech válcích rovnoměrně, takže ten kat. se třeba vůbec nedokáže dostat na provozní teplotu, tudíž se lokálně nepřehřívá... -
« Re: Re: Clio - spojka
To záleží na tom, co máš za motor. Benzíny nízkých kubatur mají klasickou spojku s axiálními pružinami a pevný setrvačník. Vše s větším kroutícím momentem DHS (dvouhmotnostní setrvačník). Tuhle specialitu vyrábí firma LUK, mrkni na web do tabulek.
Klasický systém byl vyhovující, mnohem odolnější na necitlivé zacházení, v drtivé většině případů nebyl žádný problém, měnily se jen ojeté lamely a semtam vymačkané přítlačáky, ale v případě potřeby bylo možné vyměnit separátně lamelu, setrvačník, nebo přítlačák. Obvyklá cena lamela+přítlačák +-13tkč.
Od jisté doby byl zaveden systém DHS -setrvačník má v sobě vybrání ve kterém je uložen na ložisku a pružinách vnitřní setrvačník. Toto je nerozebíratelný komplet. Vysoká zmetkovitost, nemožnost opravy, vytekala vazelína z ložiska - prokluzování lamely, praskání pružin, vymačkávání uložení - vibrace, cvakání v pedálu, nemožnost vypnout spojku, rachod, rozpad DHS. Na třeci ploše vnitřního setrvačníku pracuje neodpružená lamela, která je z druhé strany držena přítlačákem, který je, pozor, vyvážen k setrvačníku.
Z toho plyne, že lamela samotná by se vyměnit dala, ale prakticky má životnost 5x vyšší než vše okolo. Čili jakmile by se měl měnit pouze přítlačák, nebo pouze DHS, neexistuje samostatně, pouze celý smontovaný komplet (DHS, lamela, přítlačák) +-30tkč.
P.S. Mám v regálu hodně různých velmi dobrých lamel a přítlačáků z DHS systémů. Jsou mi k ničemu, protože lamelu jako takovou nikdo nezlikviduje dřív než DHS, a přítlačáky byly vyváženy k původnímu napárovanému DHS... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týde
Aby zoxidoval katalyzator, musel by byt horuci, myslim ze ta RJ to zvlada v ramci moznosti a po starte si z toho tazku hlavu nerobila, ale do vykonu motor nepustila, navyse tam kidala strasne mnozstvo benzinu, ten to musel vcelku dobre uchladit, ... mne povedali ze s tym mozem kludne prist (je to vramci mesta) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Garančka příští týden
... a este aj lambda sonda. Ta tiez nie je najlacnejsia 8-s Inac, zaujimave je, ze po vypnuti motora a znovu nastartovani mi kontrolka poruchy motora prestala svietit. Asi pri nezatazenom motore tych nespalenych splodin nebolo az tak vela, aby to sonda vyhodnotila ako poruchu... Mna technik z asistencnej sluzby najprv poslal s takym autom do sevisu, a az ked som sa spytal, ci to katalyzator vydrzi, az potom doporucil odtiahniutie auta... -
« Re: Chladící kapalina - Thalia
Dolieva sa destilovana voda. Ak to nerobis casto, tak tam cca 1,5 - 2l vody v priebehu 2-3 rokov mozes doliat. Potom to treba cele tak ci tak vymenit. Ale to uz nechaj na garancku. Ja to tak robim. Samozrejme, ze ak chces mat 100% istotu, tak tam nalej to najdrahsie co existuje kupit, tym nic nepokazis....