Renault Clio (II)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 09.02.05 10:10
« Re: turbo
IT: jeste jednou dik za ty odkazy, poucne, z tech obrazku se necha dost pochopit. Jednu vec presto stale nevim. Je nejaky principialni rozdil v tom, jak se pracuje s TD u klasickych TDI motoru a jak u motoru se systemem CR? Subjektivne se mi zda, ze u TDI motoru je daleko silnejsi ten turbo efekt (v urcitem omezenem spektru otacek), zatimco u CR je ten nastup turba o dost mene znatelny, ten zatah je tam plynuleji rozprostreny ve vetsim spektru otacek. -
matuS 08.02.05 17:28
« Re: Re: garancka a turbo
To Ajvn: Pokud to v momentě, kdy to začne jet na motorový olej přes prosakující ucpávky turba, nestopneš třeba zadušením motoru přes zařazený kvalt a brzdu, tak se můžeš s motorem rozloučit. Tohle se u benzíňáku s turbem nemůže stát!
preco sa ten motor sam nezastavi po vypnuti kluca?
ved je elektronicky riadeny, nie? -
« Re: Re: Re: Něco se mi sype z auta
tie prilepene brzdy to je normalka, ak zaparkujes platnicky sa vzdy dotykaju na nejakej ploche a ked to dlho stoji vyschne tam blato a zacne to zlahka hrdzaviet, stava sa mi to aj v garazi a tam je nad nulou, proste to pri rozjazde lupne a je to ... z toho opadaneho bordelu by som si tiez tazku hlavu nerobil, aj ked sa to nesype, tak aspon kvapka, ak vojdem do garaze tak opadnuty sneh urobi CIERNU mlaku ... ak s tym mas problem tak po zime pod to vlez ci to nerozhodile nejake nohavice ... a vyberanie baterky si myslim ze tiez nie je klucova operacia ... ona ma v zime mensie samovybijanie takze moc nezachranis, zmysel to ma ak je uz stara >3,4roky to preto ze ma mensiu kapacitu, vecsie samovybijanie a moze sa stat nasledovne: 1/ je tak zima ze zvecseny vnutorny odpor a prechladnuty motor uz nedovoli nastartovat 2/ moze sa samovybit tak, ze elektrolyt zamrzne a baterka praskne ale s novou baterkou by som si hlavu nelamal - akurat si bud isty ze sa dobre nabija - treba proste dlhsie pojazdit nech sa nabije -
« Re: Re: turbo
>ale rikam si i variantu, jestli si tam v servisu negeneruji servisni zasahy na dilech, ktere se jim z duvodu vyssi ceny vyplaci, byt jde o proplaceni garancniho zasahu z Francie a ne primo z penezenky majitele vozu<
Mozem ti povedat ze "normalka" ... az ma to sere, nedokazes to ... tak treba chodit ku kamaratom, to je skorej sanca ze sa taka oprava zaobide BEZ pritomnosti tvojho auta v servise :-) ... a mas istotu ze tam mas furd ten dobry kus -
« Re: Re: Něco se mi sype z auta
S těma brzdama - to jsem si taky myslel (proto se toho děsim), ale zaráží mě, proč se to stalo, když jsem měl celou dobu odbržděno - to může i tak zamrznout?
Tvá reakce na "sypání" je sice veselá, ale moc nepomohla... (za bílou SPZ může Photoshop). Nemáte někdo nějaké smysluplnější vysvětlení? -
"-- skrytý --" 08.02.05 09:48
« Re: Něco se mi sype z auta
hozjacz: No to rozsypane ... neni to opadana cerna barva pismenek a cislic z Tve SPZtky? Mas ji krasne ciste bilou, takovou ji ted v zime rozhodne nemam. >:D
Jinak to rupnuti pri rozjezdu, to bych videl na zamrznute pakny zadnich brzd. Kdyz uz se mi tohle taky stane, tak se vzdy modlim, at se s tim "odtrhnutim" neutrhne neco vic, nez by melo ... luf to tu kdysi popisoval, ze timhle zpusobem ty zadny brzdy odepsal, neco utrhl a musel do servisu pro nove. -
"-- skrytý --" 08.02.05 09:42
« Re: turbo
IT a Mitsi, dik za re:
Mne na tom neco porad nestimuje .. teda jeste jsem si neprocetl ty linky od IT :). Kdyz mi volal ten prijimaci technik a sdeloval mi, ze pres ten kapajici olej zjistili zavadu turba, proc mi pak rikal pri debate o delce setrvani meho auta u nich, ze to muze byt i tyden, tak jestli chci, ze mi udelaji tu garancku, auto si mohu vzit a az budou mit nove turbo v servisu, ze mam znova prijet? Kdyby tomu turbu opravdu neco bylo, to by s klidnym srdcem rekl, at s tim tu dobu jezdim dal? Tim spis, ze muze hrozit zadreni motoru a skoda za mnohem vic penez?
Auto mi doted nekourilo, tahlo subjektivne stejne (beru v potaz, ze je zima a ze se pomalejc zahrejva, tak to ani nehonim), olej mi to nikdy nezralo (ikdyz posledni mesic jsem risku nekontroloval, ale na palubaku byl vzdy oil ok.) To se me taky ten servisak pri dalsim telefonatu ptal, jestli jsem posledni dobou nedolejval olej .. tak mu rikam, ze to nikdy olej nezralo, vzdy jen vymeny po 30.tis.km a v poho.
Nerad bych nekomu krivdil, nekoho jen naznakem krive obvinoval, ale rikam si i variantu, jestli si tam v servisu negeneruji servisni zasahy na dilech, ktere se jim z duvodu vyssi ceny vyplaci, byt jde o proplaceni garancniho zasahu z Francie a ne primo z penezenky majitele vozu.
A to uz nemluvim o tom, jestli bych mel sanci poznat, ze mi tam dali opravdu nove turbo a ne z nejakeho "darce organu", uz jete. :-) -
« Něco se mi sype z auta
Ahoj, mám dva dotazy:
Renault Thalia 1.5dCi - r.v. 2003 (teď najeto cca. 45tis)
1) co nejlíp udělat, když chci v týhle zimně auto vždy tak na týden až 14 dní odstavit (jezdim služebákem, a ten má CCS :-)) a pak zase párkrát jet? Zatím jsem vyndal baterku... Je ještě nějaké doporučení co dělat, aby auto co nejmíň trpělo (dřív bylo "zvyklý" jezdit denně v létě v zimně)
2) dneska jsem právě vyjel po cca. 14 dnech stání v mraze (bez baterky) a všiml jsem si ve sněhu, že se z auta něco sypalo. Přesně podél kol, jak jsem vyjížděl. Nevíte, co by to mohlo být? A ještě jedna zvláštnost, když jsem se poprvé rozjel, auto se jakoby "utrhlo" - RUČKU JSEM ZATAŽENOU NEMĚL!!! Fakt.
Obrázky toho co popisuju jsou zde:
[odkaz]
[odkaz] -
"-- skrytý --" 07.02.05 21:06
« Re: garancka a turbo
To Ajvn: Pokud to v momentě, kdy to začne jet na motorový olej přes prosakující ucpávky turba, nestopneš třeba zadušením motoru přes zařazený kvalt a brzdu, tak se můžeš s motorem rozloučit. Tohle se u benzíňáku s turbem nemůže stát! -
« Guma a jednička
Mám Clio II 2003. Jak Vám tam jde, kolegové, jednička... mě někdy ztuha...
navíc mám problém s gumou ve dveřích řidiče, je měká a jak člověk nastupuje a vystupuje tak jí mám úplně vydřenou... neexistuje na to nějakej tužící sprej? Ona ta guma totiž stojí 2500! Přesto bych to dal, kdyby byla kvalitní a něco vydržela, ale tohle... :( -
"-- skrytý --" 07.02.05 11:59
« garancka a turbo
Tak Vam nevim, ale mam smisene pocity. Kdyz jsem si po roce od koupe dokupoval Zaruka+, abych ji mel prodlouzenou do 3 let, resp. na 100.000km (co prijde driv), tak jsem byl v dalsim prubehu pomalu presvedceny, ze se mi ta investice 10.600 Kc nevyplatila, protoze Clious jezdil bez problemu. Dneska jsem prijel na garancku a krom ni jsem si jeste "nadiktoval", ze je potreba opravit venkovni teplomer (pravdepodobne odeslo cidlo v zrcatku), ze mi problikava obcas airbag spolujezdce (problem s kabelazi pod sedackou spolujezdce) a ze by mohli procistit EGR ventil (sice me ted moc nezlobil, moc to neblikalo, ale rekl jsem jim to :). Volali mi ted ze servisu s nasledujicimi nalezy. Samotny EGR je ok, ovsem nasli tam spatnou kabelaz k ventilu, tak mi ji vymeni (zdarma). To pod sedackou taky opravi (zdarma), ovsem navic, kdyz davali auto na stolici, tak pry technik objevil, ze kape olej, ze na to koukali a zjistili, ze je spatne Turbo. Bude potreba jeho vymena. (nastesti zdarma, jinak stoji 37tis.)
Tak sice budu mit nove Turbo zadarmo, ale mam z toho neprijemny pocit, co me ceka do budoucna ... po 90tic. km mi to prijde brzo :-( Mate nejake vlastni zkusenosti/znalosti, co turbum nesvedci, co jsou pruvodni znaky toho, ze turbo odchazi a co se vlastne mohlo stat, ze udajne kape olej?? Slysel jsem o tom, kdyz zacne motor nasavat olej z turba a jak takova story konci s vylitlima otackama, nemoznosti vypnout motor, kdyz se neucpe sani vzduchu a za chvili se za obrovskeho revu a dymu motor zadre. Nerad bych takhle skoncil :( -
"-- skrytý --" 02.02.05 11:39
« teplomer
Tak jsem si vlezl rano do auta, s myslenkama na to, ze se dnes objednam na garancku a hle, neukazuje mi teplomer. :-/ Pravdepodobne odeslo cidlo v zrcatku, otci se to na Megane stalo take, pomerne brzo po koupi. Jeste klika, ze to bude resene stale v Garanci Plus, takze zadarmo. No, aspon tam budu mit zase neco noveho. :-) Co jsem se informoval, tak garancka pri 90.000 bude cca za 5 litru, takze lacinejsi, nez ta pri 60.000, kdy to bylo za osm.
Jinak jsem tam potkával spostu clioušů :-)
Dokonce 2.0 16v Sport.
Koupil jsem si na cestu "svět motoru" a tam byla statistika spolehlivosti a clio tam moc neviniká.
Teď když jsem četl příspěvek od Ajvn: "garančka a turbo", tak se asi cliouše po leasingu zbavím.
Myslel jsem si , že u nového auta se začnu s kravinama zabejvat po 5-ti letech, jenže já bych k těm servisákům mohl jezdit pořád.
Mám ho rád, ale ty servisy a dílenské zpracování mě fakt s..ou.